Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

4 kwietnia 2012 r.
21:23
Edytuj ten wpis

Dziecko poleca „Zamach w Smoleńsku”

0 72 A A

6-klasista z lubelskiej podstawówki w szkolnej gazetce poleca swoim kolegom książkę pt. „Zamach w Smoleńsku”. Niektórzy rodzice są zbulwersowani: Nasze dzieci mają jeszcze czas, aby nasłuchać się takich „rewelacji”!

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O sprawie poinformował nas rodzic jednego z uczniów Szkoły Podstawowej nr 50 w Lublinie. – Moje dziecko przyniosło do domu egzemplarz gazetki szkolnej „Kurier Szkolny”. Postanowiłem ją przeczytać – opowiada. – Na str. 8 w dziale „Książki, które warto przeczytać” uczeń VI klasy poleca pozycję „Zamach w Smoleńsku” Leszka Szymowskiego.

– W książce znajduje się analiza słynnego filmu pt. „Samolot płonie” nagranego zaraz po katastrofie, na którym słychać strzały oraz głosy polskie i rosyjskie, np. Dawajcie granata. Nie zabijajcie nas. Żyję! Strzelaj. Film ten wraz z jego analizą można oglądać w serwisie YouTube po wpisaniu: zamach w Smoleńsku, katastrofa samolotu, analiza filmu – podpowiada 12-letni autor recenzji.

Zdaniem rodziców, gazetka szkolna to nie miejsce na takie artykuły. – Tekst jest, moim zdaniem, czysto polityczny – mówi ojciec jednego z uczniów. – W gazetce redagowanej przez dzieci i dla dzieci jest to co najmniej niestosowne i niepedagogiczne. Wypacza to światopogląd dzieci i jest to droga w złym kierunku. Nasze dzieci mają jeszcze czas, aby nasłuchać i naczytać się takich „rewelacji”.

Dyrektor szkoły Ryszard Pawka o kontrowersyjnym artykule dowiedział się od nas. – Przeczytałem i rozmawiałem z polonistką, która opiekuje się gazetką. Redagują ją sami uczniowie, ona poprawia tylko błędy językowe. Uznała, że w tym tekście nie ma niczego, co naruszałoby czyjeś dobre imię – mówi.
– Napisał to bardzo dobry uczeń, który ma rozległe zainteresowania. Interesuje się przyrodą, ale też historią – podkreśla dyrektor. – On tę książkę faktycznie miał, czytał, przynosił do szkoły. Książkę, która przecież została dopuszczona do druku. Jeżeli uczniowie interesują się czymś i nie jest to niezgodne z prawem, to nie ma w tym nic złego.
Lubelski kurator oświaty ma na ten temat inne zdanie.

– Książki proponowane do przeczytania uczniom w gazetce szkolnej powinny być dostosowane do ich wieku. Ta nie jest – mówi Krzysztof Babisz. – Czy dziecko jest w stanie zrozumieć zawiłości i wątpliwości, których w tej sprawie nie są mogą wyjaśnić nawet dorośli? Nie sądzę. Dlatego nie dziwię się, że rodziców to mogło zbulwersować – dodaje kurator.

Komentarze 72

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
konsul / 10 kwietnia 2012 o 10:23
0
[quote name='marek' timestamp='1333689512' post='618597']
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrzynek.Po to na lotnisku jest monitoring,zapisy
rozmów kontrolerów i obrazu monitora,żeby można było łatwiej ustalić przyczynę katastrofy.
A tutaj mamy sporą listę braków.Tak jakoś się składa,że albo coś się nie zapisało,a jeśli się zapisało,to jest
w różny sposób odczytywane.Ginie gdzieś największych rozmiarów rejestrator zapisujący min.ciśnienie atmosferyczne
którego zapisu nie da się w żaden sposób przerobić.Odczyt z tego rejestratora uciąłby spekulacje z jakiego
przyrządu odczytywali wysokość piloci,z radiowysokościomierza,czy wysokościomierza ciśnieniowego.
Niektóre dane podane w tabelach raportów, gdyby traktować je jako prawdziwe,kazałyby widzieć samolot rozbity
jeszcze przed owa słynną brzozą.
Ciekawy temat na lekcje fizyki i matematyki.Jak to się dzieje,że samolot lecący z kątem pochylenia wg.tabel
trzykrotnie,czterokrotnie większym niż kąt nachylenia stoku,na tak małej wysokości,nie zarył ogonem w ziemię???
To co szumnie nazwane jest jarem,a czym jest jar to my Lublinianie doskonale wiemy,okazuje się dolinką której
wschodni stok jest dość długi i łagodny.
[/quote]
Sovietom nikt nie podskoczy,brutalnie karają niepokorność.
[quote name='marek' timestamp='1333689512' post='618597']
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrz... rozwiń
Avatar
telanxs / 10 kwietnia 2012 o 09:45
0
Snug, classy, painless, quick, countryside Multitude, personas, self, sunshine overall health, this economic components of designer, regular fashion and then a various health performs a single, particular enchantment, by having a comprehensive receiver collar "show" character. This can be the Rome activity "brings any amazing Us all world-toe [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram five fingers[/url] into the pursuit of the astonishing arena of ft . coziness and even health and fitness involving family members.I like any fingers on the Venice trainers, utilize quite at ease, so your paws are calm, several toes and fingers distinct every different feet extending and even capability to move will be far more 100 % free activities, a gain on the permeability, I saw it athlete's foot not even!Swapping surface of the Paris, europe , sports activities specific pub trainers, footwear in the alternate spot state-of-the-art on normal sneaker style and design, which includes a [url=http://www.vff-shoes.com/products_new.html]vibram five fingers uk[/url], blending numerous uppr style and design, fashionable stuffing one, the thing is that, all the freezer push could awesome the universe FiveFingers some other vamp an important athletic shoe bottoms are usually exchanged just by North diverse uppers, which happens to be akin to a pair of boots and [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram five finger[/url] are able to turn two or three pairs of shoes, highly tide, commercial in addition to cost effective!Having on Paris circulation belonging to the hands and fingers to exchange see your face [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram fingers[/url] or boots, a feeling isn't the comparable, without having shoes to wear following on from the old fashioned sneakers shouldn't be found, light and portable and compact, keep the toes dry up and funky, to counteract microbial expansion, particularly snug[url=http://www.vff-shoes.com/]ashiahihiahiha[/url]!
Snug, classy, painless, quick, countryside Multitude, personas, self, sunshine overall health, this economic components of designer, regular fashion and then a various health performs a single, particular enchantment, by having a comprehensive receiver collar "show" character. This can be the Rome activity "brings any amazing Us all world-toe [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram five fingers[/url] into the pursuit of the astonishing arena of ft . coziness and even health and fitness involving family members.I like any fingers... rozwiń
Avatar
marek / 6 kwietnia 2012 o 07:18
0
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrzynek.Po to na lotnisku jest monitoring,zapisy
rozmów kontrolerów i obrazu monitora,żeby można było łatwiej ustalić przyczynę katastrofy.
A tutaj mamy sporą listę braków.Tak jakoś się składa,że albo coś się nie zapisało,a jeśli się zapisało,to jest
w różny sposób odczytywane.Ginie gdzieś największych rozmiarów rejestrator zapisujący min.ciśnienie atmosferyczne
którego zapisu nie da się w żaden sposób przerobić.Odczyt z tego rejestratora uciąłby spekulacje z jakiego
przyrządu odczytywali wysokość piloci,z radiowysokościomierza,czy wysokościomierza ciśnieniowego.
Niektóre dane podane w tabelach raportów, gdyby traktować je jako prawdziwe,kazałyby widzieć samolot rozbity
jeszcze przed owa słynną brzozą.
Ciekawy temat na lekcje fizyki i matematyki.Jak to się dzieje,że samolot lecący z kątem pochylenia wg.tabel
trzykrotnie,czterokrotnie większym niż kąt nachylenia stoku,na tak małej wysokości,nie zarył ogonem w ziemię???
To co szumnie nazwane jest jarem,a czym jest jar to my Lublinianie doskonale wiemy,okazuje się dolinką której
wschodni stok jest dość długi i łagodny.
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrzynek.Po to na lotnisku jest monitoring,zapisy
rozmów kontrolerów i obrazu monitora... rozwiń
Avatar
krzoy / 5 kwietnia 2012 o 15:40
0
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami obu wież utrąciło się i odpadło jakieś skrzydło. Wręcz przeciwnie - widać było, że skrzydła wbijały się do środka razem z całym samolotem. A teraz moje pytanie do was, wyznawców teorii pancernych brzóz - czy to tupolewy są kruchsze od boeingów, czy też smoleńskie brzozy są aż tak pancerne, że twardsze od stalowych filarów WTC? PS. Tylko mi nie mówcie, że WTC to było szkło, bo na czymś te setki tysięcy ton szkła musiało się jednak trzymać..."
[/quote]
Jak byś "dromek" miał rację to po ścięciu według ciebie żelbetowych słupów w WTC budynek stał jeszcze pół godziny siłą woli...? Brzoza nie musiała uciąć skrzydła, to skrzydło ucięło brzozę (co było widać na zdjęciach pokazywanych w mediach) ale wystarczyło, że to uderzenie uszkodziło stery lub ich hydraulikę i dalej było tak jak było... Trochę myślenia logicznego proponuję!
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami ... rozwiń
Avatar
jarek k / 5 kwietnia 2012 o 14:24
0
[quote name='interbig' timestamp='1333624636' post='618354']
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. kilkudziesięciu cm, która powinna się ugiąć. nie trzeba czytać wszystkiego po kolei, wystarczy znajomośc elementarnych zasad fizyki. Nie czytaj kolego wszystkiego jak leci bo się w głowie pomieszać może isam matołem zostaniesz. i nie obrażaj, bo na wiarygodnego partnera do dyskusji nie wychodzisz
[/quote]

tak ugiac sie, a skad ty wiesz na jakiej odleglosci od kadlubu uderzylo skrzydlo? walnij piescia w srodek deski zobaczysz jak latwo sie zlamie
[quote name='interbig' timestamp='1333624636' post='618354']
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. kilkudziesięciu cm, która powinna się ugiąć. nie trzeba czytać wszystkiego po kolei, wystarczy znajomośc elementarnych zasad fizyki. Nie czytaj kolego wszystkiego jak leci bo się w głowie pomieszać może isam matołem zostaniesz. i nie obrażaj, bo na wiarygodnego partnera do dyskusji nie wychodzisz
[/quote]

tak ugiac sie, a skad ty wiesz na jakiej odleglo... rozwiń
Avatar
przystojniak / 5 kwietnia 2012 o 14:11
0
Tak, a oczywiście kurator oświaty jest oburzony, ciekawe dlaczego ? [url="http://krzysztofbabisz.pl/"]http://krzysztofbabisz.pl/[/url] ...
Avatar
Joanna / 5 kwietnia 2012 o 13:51
0
[quote name='antoni' timestamp='1333610990' post='618255']
Co za prymitywny i cyniczny dyrektor.Różne ksiązki i pisma są dopuszczane do druku i obiegu, co nie znaczy,że nauczyciel ma je rękami dzieci reklamować. Takich prostaków powinno sie odsuwać od szkoły i wychowywania młodzierzy.
[/quote]


Biedny człowiek z Antoniego... Jeszcze jeden, który nawet prostego tekstu w gazecie nie zrozumiał, skoro ma czelność obrażać dyrektora (człowieka nie tłamszącego młodych, samodzielnie myślących ludzi). Drodzy nauczyciele i dyrekcjo tej szkoły gratuluję Wam wyważenia i rozwagi. Działajcie tak dalej- łatwiej mi przychodzi mi wiara w przyszłe pokolenia. Młodych ludzi powinno się wspierać, a nie gasić ich ducha, czy zmniejszać horyzonty. I proszę nie słuchać prymitywnych, zorientowanych na jeden kierunek ludzi, którzy obrażają Was z powodu własnego ograniczenia. Jestem dumna, że są jeszcze takie szkoły w naszym mieście! Pozdrawiam ucznia, panią polonistkę i pana dyrektora!
[quote name='antoni' timestamp='1333610990' post='618255']
Co za prymitywny i cyniczny dyrektor.Różne ksiązki i pisma są dopuszczane do druku i obiegu, co nie znaczy,że nauczyciel ma je rękami dzieci reklamować. Takich prostaków powinno sie odsuwać od szkoły i wychowywania młodzierzy.
[/quote]


Biedny człowiek z Antoniego... Jeszcze jeden, który nawet prostego tekstu w gazecie nie zrozumiał, skoro ma czelność obrażać dyrektora (człowieka nie tłamszącego młodych, samodzielnie myślących lu... rozwiń
Avatar
interbig / 5 kwietnia 2012 o 13:17
0
[quote name='jarek k' timestamp='1333623326' post='618348']
nie moge skad wy sie bierzecie ? a widziales ostatnio co zostalo z kabiny ciezarowki ktora uderzyla w drzewo o srednicy 20cm przedwczoraj byl artykul? skad wiesz co stalo sie z boeingiem wewnatrz budynku po przebiciu warstwy szyb i malych stalowych pretow? myslisz ze boeing walnal w slub i go skosil? to dla czego wieze sie nie zawalily od razu matole?
[/quote]
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. kilkudziesięciu cm, która powinna się ugiąć. nie trzeba czytać wszystkiego po kolei, wystarczy znajomośc elementarnych zasad fizyki. Nie czytaj kolego wszystkiego jak leci bo się w głowie pomieszać może isam matołem zostaniesz. i nie obrażaj, bo na wiarygodnego partnera do dyskusji nie wychodzisz
[quote name='jarek k' timestamp='1333623326' post='618348']
nie moge skad wy sie bierzecie ? a widziales ostatnio co zostalo z kabiny ciezarowki ktora uderzyla w drzewo o srednicy 20cm przedwczoraj byl artykul? skad wiesz co stalo sie z boeingiem wewnatrz budynku po przebiciu warstwy szyb i malych stalowych pretow? myslisz ze boeing walnal w slub i go skosil? to dla czego wieze sie nie zawalily od razu matole?
[/quote]
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. ... rozwiń
Avatar
Interbig / 5 kwietnia 2012 o 13:13
0
dzieciak z 6 klasy ma więcej oleju w głowie i chłodnego podejścia niż nasze wspaniałe, mainstreamowe media. jest jakiś dzieciak który czyta coś więcej niż bravo to go trzeba zgnoić i potępić. Skandal na miarę naszych mediów...
Avatar
jarek k / 5 kwietnia 2012 o 12:55
0
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami obu wież utrąciło się i odpadło jakieś skrzydło. Wręcz przeciwnie - widać było, że skrzydła wbijały się do środka razem z całym samolotem. A teraz moje pytanie do was, wyznawców teorii pancernych brzóz - czy to tupolewy są kruchsze od boeingów, czy też smoleńskie brzozy są aż tak pancerne, że twardsze od stalowych filarów WTC? PS. Tylko mi nie mówcie, że WTC to było szkło, bo na czymś te setki tysięcy ton szkła musiało się jednak trzymać..."
[/quote]

nie moge skad wy sie bierzecie ? a widziales ostatnio co zostalo z kabiny ciezarowki ktora uderzyla w drzewo o srednicy 20cm przedwczoraj byl artykul? skad wiesz co stalo sie z boeingiem wewnatrz budynku po przebiciu warstwy szyb i malych stalowych pretow? myslisz ze boeing walnal w slub i go skosil? to dla czego wieze sie nie zawalily od razu matole?
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami ... rozwiń
Avatar
konsul / 10 kwietnia 2012 o 10:23
0
[quote name='marek' timestamp='1333689512' post='618597']
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrzynek.Po to na lotnisku jest monitoring,zapisy
rozmów kontrolerów i obrazu monitora,żeby można było łatwiej ustalić przyczynę katastrofy.
A tutaj mamy sporą listę braków.Tak jakoś się składa,że albo coś się nie zapisało,a jeśli się zapisało,to jest
w różny sposób odczytywane.Ginie gdzieś największych rozmiarów rejestrator zapisujący min.ciśnienie atmosferyczne
którego zapisu nie da się w żaden sposób przerobić.Odczyt z tego rejestratora uciąłby spekulacje z jakiego
przyrządu odczytywali wysokość piloci,z radiowysokościomierza,czy wysokościomierza ciśnieniowego.
Niektóre dane podane w tabelach raportów, gdyby traktować je jako prawdziwe,kazałyby widzieć samolot rozbity
jeszcze przed owa słynną brzozą.
Ciekawy temat na lekcje fizyki i matematyki.Jak to się dzieje,że samolot lecący z kątem pochylenia wg.tabel
trzykrotnie,czterokrotnie większym niż kąt nachylenia stoku,na tak małej wysokości,nie zarył ogonem w ziemię???
To co szumnie nazwane jest jarem,a czym jest jar to my Lublinianie doskonale wiemy,okazuje się dolinką której
wschodni stok jest dość długi i łagodny.
[/quote]
Sovietom nikt nie podskoczy,brutalnie karają niepokorność.
[quote name='marek' timestamp='1333689512' post='618597']
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrz... rozwiń
Avatar
telanxs / 10 kwietnia 2012 o 09:45
0
Snug, classy, painless, quick, countryside Multitude, personas, self, sunshine overall health, this economic components of designer, regular fashion and then a various health performs a single, particular enchantment, by having a comprehensive receiver collar "show" character. This can be the Rome activity "brings any amazing Us all world-toe [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram five fingers[/url] into the pursuit of the astonishing arena of ft . coziness and even health and fitness involving family members.I like any fingers on the Venice trainers, utilize quite at ease, so your paws are calm, several toes and fingers distinct every different feet extending and even capability to move will be far more 100 % free activities, a gain on the permeability, I saw it athlete's foot not even!Swapping surface of the Paris, europe , sports activities specific pub trainers, footwear in the alternate spot state-of-the-art on normal sneaker style and design, which includes a [url=http://www.vff-shoes.com/products_new.html]vibram five fingers uk[/url], blending numerous uppr style and design, fashionable stuffing one, the thing is that, all the freezer push could awesome the universe FiveFingers some other vamp an important athletic shoe bottoms are usually exchanged just by North diverse uppers, which happens to be akin to a pair of boots and [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram five finger[/url] are able to turn two or three pairs of shoes, highly tide, commercial in addition to cost effective!Having on Paris circulation belonging to the hands and fingers to exchange see your face [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram fingers[/url] or boots, a feeling isn't the comparable, without having shoes to wear following on from the old fashioned sneakers shouldn't be found, light and portable and compact, keep the toes dry up and funky, to counteract microbial expansion, particularly snug[url=http://www.vff-shoes.com/]ashiahihiahiha[/url]!
Snug, classy, painless, quick, countryside Multitude, personas, self, sunshine overall health, this economic components of designer, regular fashion and then a various health performs a single, particular enchantment, by having a comprehensive receiver collar "show" character. This can be the Rome activity "brings any amazing Us all world-toe [url=http://www.vff-shoes.com/]vibram five fingers[/url] into the pursuit of the astonishing arena of ft . coziness and even health and fitness involving family members.I like any fingers... rozwiń
Avatar
marek / 6 kwietnia 2012 o 07:18
0
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrzynek.Po to na lotnisku jest monitoring,zapisy
rozmów kontrolerów i obrazu monitora,żeby można było łatwiej ustalić przyczynę katastrofy.
A tutaj mamy sporą listę braków.Tak jakoś się składa,że albo coś się nie zapisało,a jeśli się zapisało,to jest
w różny sposób odczytywane.Ginie gdzieś największych rozmiarów rejestrator zapisujący min.ciśnienie atmosferyczne
którego zapisu nie da się w żaden sposób przerobić.Odczyt z tego rejestratora uciąłby spekulacje z jakiego
przyrządu odczytywali wysokość piloci,z radiowysokościomierza,czy wysokościomierza ciśnieniowego.
Niektóre dane podane w tabelach raportów, gdyby traktować je jako prawdziwe,kazałyby widzieć samolot rozbity
jeszcze przed owa słynną brzozą.
Ciekawy temat na lekcje fizyki i matematyki.Jak to się dzieje,że samolot lecący z kątem pochylenia wg.tabel
trzykrotnie,czterokrotnie większym niż kąt nachylenia stoku,na tak małej wysokości,nie zarył ogonem w ziemię???
To co szumnie nazwane jest jarem,a czym jest jar to my Lublinianie doskonale wiemy,okazuje się dolinką której
wschodni stok jest dość długi i łagodny.
Zacznijmy od tego,że przyczyny katastrofy smoleńskiej są nadal nieznane.Nie znalazły tej przyczyny oficjalne komisje,
bo tezy jakie stawiają nie mają pokrycia nawet w ich własnych opracowaniach.
To jest publicystyka a nie żadne uczciwe,transparentne badanie sprawy.A co z weryfikacją dowodów polegającą
na ich potwierdzeniu z dwóch,trzech źródeł a nie jednego ?
Po to w samolocie jest tyle różnych urządzeń rejestrujących,czarnych skrzynek.Po to na lotnisku jest monitoring,zapisy
rozmów kontrolerów i obrazu monitora... rozwiń
Avatar
krzoy / 5 kwietnia 2012 o 15:40
0
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami obu wież utrąciło się i odpadło jakieś skrzydło. Wręcz przeciwnie - widać było, że skrzydła wbijały się do środka razem z całym samolotem. A teraz moje pytanie do was, wyznawców teorii pancernych brzóz - czy to tupolewy są kruchsze od boeingów, czy też smoleńskie brzozy są aż tak pancerne, że twardsze od stalowych filarów WTC? PS. Tylko mi nie mówcie, że WTC to było szkło, bo na czymś te setki tysięcy ton szkła musiało się jednak trzymać..."
[/quote]
Jak byś "dromek" miał rację to po ścięciu według ciebie żelbetowych słupów w WTC budynek stał jeszcze pół godziny siłą woli...? Brzoza nie musiała uciąć skrzydła, to skrzydło ucięło brzozę (co było widać na zdjęciach pokazywanych w mediach) ale wystarczyło, że to uderzenie uszkodziło stery lub ich hydraulikę i dalej było tak jak było... Trochę myślenia logicznego proponuję!
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami ... rozwiń
Avatar
jarek k / 5 kwietnia 2012 o 14:24
0
[quote name='interbig' timestamp='1333624636' post='618354']
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. kilkudziesięciu cm, która powinna się ugiąć. nie trzeba czytać wszystkiego po kolei, wystarczy znajomośc elementarnych zasad fizyki. Nie czytaj kolego wszystkiego jak leci bo się w głowie pomieszać może isam matołem zostaniesz. i nie obrażaj, bo na wiarygodnego partnera do dyskusji nie wychodzisz
[/quote]

tak ugiac sie, a skad ty wiesz na jakiej odleglosci od kadlubu uderzylo skrzydlo? walnij piescia w srodek deski zobaczysz jak latwo sie zlamie
[quote name='interbig' timestamp='1333624636' post='618354']
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. kilkudziesięciu cm, która powinna się ugiąć. nie trzeba czytać wszystkiego po kolei, wystarczy znajomośc elementarnych zasad fizyki. Nie czytaj kolego wszystkiego jak leci bo się w głowie pomieszać może isam matołem zostaniesz. i nie obrażaj, bo na wiarygodnego partnera do dyskusji nie wychodzisz
[/quote]

tak ugiac sie, a skad ty wiesz na jakiej odleglo... rozwiń
Avatar
przystojniak / 5 kwietnia 2012 o 14:11
0
Tak, a oczywiście kurator oświaty jest oburzony, ciekawe dlaczego ? [url="http://krzysztofbabisz.pl/"]http://krzysztofbabisz.pl/[/url] ...
Avatar
Joanna / 5 kwietnia 2012 o 13:51
0
[quote name='antoni' timestamp='1333610990' post='618255']
Co za prymitywny i cyniczny dyrektor.Różne ksiązki i pisma są dopuszczane do druku i obiegu, co nie znaczy,że nauczyciel ma je rękami dzieci reklamować. Takich prostaków powinno sie odsuwać od szkoły i wychowywania młodzierzy.
[/quote]


Biedny człowiek z Antoniego... Jeszcze jeden, który nawet prostego tekstu w gazecie nie zrozumiał, skoro ma czelność obrażać dyrektora (człowieka nie tłamszącego młodych, samodzielnie myślących ludzi). Drodzy nauczyciele i dyrekcjo tej szkoły gratuluję Wam wyważenia i rozwagi. Działajcie tak dalej- łatwiej mi przychodzi mi wiara w przyszłe pokolenia. Młodych ludzi powinno się wspierać, a nie gasić ich ducha, czy zmniejszać horyzonty. I proszę nie słuchać prymitywnych, zorientowanych na jeden kierunek ludzi, którzy obrażają Was z powodu własnego ograniczenia. Jestem dumna, że są jeszcze takie szkoły w naszym mieście! Pozdrawiam ucznia, panią polonistkę i pana dyrektora!
[quote name='antoni' timestamp='1333610990' post='618255']
Co za prymitywny i cyniczny dyrektor.Różne ksiązki i pisma są dopuszczane do druku i obiegu, co nie znaczy,że nauczyciel ma je rękami dzieci reklamować. Takich prostaków powinno sie odsuwać od szkoły i wychowywania młodzierzy.
[/quote]


Biedny człowiek z Antoniego... Jeszcze jeden, który nawet prostego tekstu w gazecie nie zrozumiał, skoro ma czelność obrażać dyrektora (człowieka nie tłamszącego młodych, samodzielnie myślących lu... rozwiń
Avatar
interbig / 5 kwietnia 2012 o 13:17
0
[quote name='jarek k' timestamp='1333623326' post='618348']
nie moge skad wy sie bierzecie ? a widziales ostatnio co zostalo z kabiny ciezarowki ktora uderzyla w drzewo o srednicy 20cm przedwczoraj byl artykul? skad wiesz co stalo sie z boeingiem wewnatrz budynku po przebiciu warstwy szyb i malych stalowych pretow? myslisz ze boeing walnal w slub i go skosil? to dla czego wieze sie nie zawalily od razu matole?
[/quote]
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. kilkudziesięciu cm, która powinna się ugiąć. nie trzeba czytać wszystkiego po kolei, wystarczy znajomośc elementarnych zasad fizyki. Nie czytaj kolego wszystkiego jak leci bo się w głowie pomieszać może isam matołem zostaniesz. i nie obrażaj, bo na wiarygodnego partnera do dyskusji nie wychodzisz
[quote name='jarek k' timestamp='1333623326' post='618348']
nie moge skad wy sie bierzecie ? a widziales ostatnio co zostalo z kabiny ciezarowki ktora uderzyla w drzewo o srednicy 20cm przedwczoraj byl artykul? skad wiesz co stalo sie z boeingiem wewnatrz budynku po przebiciu warstwy szyb i malych stalowych pretow? myslisz ze boeing walnal w slub i go skosil? to dla czego wieze sie nie zawalily od razu matole?
[/quote]
inna sprawa w przypadku walnięcia w PODSTAWĘ drzewa, inna w cieńszą część na wys. ... rozwiń
Avatar
Interbig / 5 kwietnia 2012 o 13:13
0
dzieciak z 6 klasy ma więcej oleju w głowie i chłodnego podejścia niż nasze wspaniałe, mainstreamowe media. jest jakiś dzieciak który czyta coś więcej niż bravo to go trzeba zgnoić i potępić. Skandal na miarę naszych mediów...
Avatar
jarek k / 5 kwietnia 2012 o 12:55
0
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami obu wież utrąciło się i odpadło jakieś skrzydło. Wręcz przeciwnie - widać było, że skrzydła wbijały się do środka razem z całym samolotem. A teraz moje pytanie do was, wyznawców teorii pancernych brzóz - czy to tupolewy są kruchsze od boeingów, czy też smoleńskie brzozy są aż tak pancerne, że twardsze od stalowych filarów WTC? PS. Tylko mi nie mówcie, że WTC to było szkło, bo na czymś te setki tysięcy ton szkła musiało się jednak trzymać..."
[/quote]

nie moge skad wy sie bierzecie ? a widziales ostatnio co zostalo z kabiny ciezarowki ktora uderzyla w drzewo o srednicy 20cm przedwczoraj byl artykul? skad wiesz co stalo sie z boeingiem wewnatrz budynku po przebiciu warstwy szyb i malych stalowych pretow? myslisz ze boeing walnal w slub i go skosil? to dla czego wieze sie nie zawalily od razu matole?
[quote name='Dromek' timestamp='1333622334' post='618337']
"Smoleńska brzoza twardsza od stalowych filarów WTC? Mam prośbę do zwolenników teorii pancernej brzozy, nieufnych w spiskowe teorie dziejów profesora Bininedy i Nowaczyka: Wszyscy widzieliśmy boeingi, wbijające się w stalowe wieże WTC Weszły w nie jak w masło, cały, z dziobem, kadłubem, skrzydłami i ogonem. Zniknęły całe we wnętrzach wież i dopiero po chwili wybuchały na zewnątrz kłębami ognia. Nie było widać, żeby w zderzeniu ze stalowymi filarami ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 72

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 16 10

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 13 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 4

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 2

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 474 40

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 8 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 17 9

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 7

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program]
16 lipca 2018, 17:30

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program] 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek w podróż po Lubelszczyźnie wyrusza Festiwal "Śladami Singera". W tym roku artyści zawitają do 12 miast i miejscowości. – Chcemy bawić, zachwycać, ale też skłaniać do refleksji – mówią organizatorzy. Słowo-klucz to pamięć lokalna.

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]
film

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 6 4

W ostatnim meczu mistrzostw świata w Rosji Francja gra na Łużnikach z Moskwie z Chorwacją. Czy powtórzy wynik sprzed 20 lat, czy po raz pierwszy złoto zdobędzie zespół z Bałkanów?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport? 0 5

Tradycyjnie już okres wakacyjny to czas wzmożonego ruchu w punktach paszportowych. Wiele osób dopiero tuż przed planowanym urlopem zdaje sobie sprawę, że ma nieważny paszport. Dlatego warto sprawdzić termin ważności naszego paszportu. Tylko w czerwcu br. wydano prawie 215 tys. nowych paszportów, a w całym pierwszym półroczu 2018 r. aż 977 tys. dokumentów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.