Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 czerwca 2011 r.
11:07
Edytuj ten wpis

Eksperci ESK w Lublinie: Happening na pl.Litewskim (relacja)

Autor: Zdjęcie autora (drs)
0 28 A A
O godz. 19 na Pl. Litewskim rozpoczął się wielki happening (Bartek Żurawski)
O godz. 19 na Pl. Litewskim rozpoczął się wielki happening (Bartek Żurawski)

W poniedziałek Lublin odwiedziła czwórka ekspertów z 13-osobowej komisji, która 21 czerwca zdecyduje, które polskie miasto otrzyma tytuł Europejskiej Stolicy Kultury.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
15:30

Dwoje ekspertów spotkało się na pl. Litewskim z dziennikarzami na bardzo krótkiej konferencji prasowej.

– Bardzo trzymamy za państwa kciuki – mówi Joanna Kiliszek, jeden z czworga ekspertów wizytujących Lublin. – Miasto, które ma wieloletnią tradycję i niedługo skończy 700 lat ma wiele energii na przyszłość. To jest budujące. To jest miasto młode, miasto ludzi z marzeniami, wizjami, ale też umiejętnościami, które zdobyli państwo w ciągu ostatnich co najmniej 20 lat. Konkurencja jest wielka, ale myślę, że potencjał, który państwo w sobie niosą jest dla nas bardzo imponujący. Państwo bardzo dbają o swoją tradycję a jednocześnie myślą o szerzeniu tej tradycji także w inne miejsca, które być może tego bardzo potrzebują. Myślę tu o krajach takich, jak Białoruś, czy Ukraina, z którymi państwo współpracują, co jest też niezwykłe. Niezwykłe są też instytucje, które państwo posiadają. Duże wrażenie zrobiła na nas Brama Grodzka, to jeden z mocniejszych elementów bycia w tym mieście. Największe wrażenie zrobili na mnie przede wszystkim młodzi ludzie, energia i determinacja, którą państwo w sobie mają.

– Widzimy jak wielka jest wasza wola realizowania programu ESK, Jesteśmy zadowoleni widząc, że wiele środowisk spotyka się i jednoczy, aby to realizować – mówi Konstantin Chiriac, ekspert z rumuńskiego Sibiu. – Najważniejszą rzeczą jest to, że odkrywamy miasto, które bardzo poważnie myśli o kulturze. Możemy powiedzieć, wszystkim ludziom z tego miasta i regionu to, by trwali nadal razem bez względu na to, jaki będzie wynik konkursu. Odkryliśmy też dobre inwestowanie w ludzi, którzy są przyszłością waszego regionu. Dziękujemy za optymizm i wolę realizacji projektu.


14:30 W bazylice eksperci dowiedzieli się m.in. o restauracji zespołu klasztornego, jego koegzystencji z Teatrem Andersena i planach urządzenia placu będącego miejscem występów na terenie skweru przy teatrze. Zapoznali się też z efektami współpracy kulturalnej Lublina ze Lwowem, jego kontaktami z Białorusią i planach współpracy z miastami krajów bałkańskich.

Następnie eksperci przeszli przez ul. Jezuicką i Rynek do restauracji 16 stołów, gdzie zjedli obiad z udziałem władz miasta i marszałka województwa. Po drodze usłyszeli o planach działalności Teatru Starego, o podwórku Gramoffonu i remoncie Bramy Trynitarskiej.

13:30 Na Zamku eksperci zwiedzili Kaplicę Trójcy Świętej i Galerię Malarstwa Polskiego, w której mogli usłyszeć o Unii polsko-litewskiej, pierwszej tego typu w Europie.

Następnie zapoznali się z działalnością i planami ośrodka Brama Grodzka Teatr NN. Obejrzeli makietę nieistniejącej już dzielnicy żydowskiej.

Później przez ul. Grodzką, Plac po Farze i Archidiakońską przeszli do Bazyliki Dominikanów.

godz. 12 Eksperci są właśnie na Rynku. Wcześniej przeszli ulicą Grodzką, zatrzymując się po drodze na Pl. Po Farze. Byli też na Zamku Lubelskim.

W chwili, gdy weszli na ul. Zamkową (Trakt Królewski), na znajdujący poniżej trawnik wbiegła grupa wolontariuszy w zielonych koszulkach. Usiedli na trawie tworząc napis "Lublin 2016".
godz. 10.45 - Przez dwa ostatnie lata pokazaliśmy Lublinowi ile znaczy kultura w życiu miasta. A kandydowanie do tytułu ESK pobudziło mieszkańców do wielkiej aktywności – mówił prezydent Krzysztof Żuk witając gości pod lubelskim Ratuszem.

Prezydent wspomniał też o wielokulturowości miasta. Podkreślał też, że Lublin jest dużym ośrodkiem akademickim ze 100 tys. studentów, z których bardzo liczna grupa to ludzie zza granicy.

– Przez ostatnie dwa lata nauka i kultura bardzo zmieniły Lublin. W strategii rozwoju naszego miasta stawiamy właśnie na akademickość i kulturę – dodał Żuk.

Eksperci rozpoczęli spacer po Lublinie. Około południa zjedzą obiad w restauracji "16 stołów” na Rynku Starego Miasta.


Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
PATRON / 14 czerwca 2011 o 11:49
0
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]
Raczej nie ma co liczyć na wielkie pieniądze. Jeśli nawet Lublin wygra, to nagrodą jest 1,5 mln. euro. To bardzo niewiele w porównaniu ze środkami, które władze Lublina już wpompowały i ewentualnie jeszcze wpompują w ten projekt. Możesz sam sobie odpowiedzieć, dlaczego w Lublinie brak potrzebniejszych inwestycji. http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110331/LUBLIN/427331817 . Albo to, http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101014/LUBLIN/787038201 .
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]
rozwiń
Avatar
PATRON / 14 czerwca 2011 o 11:25
0
[quote name='leon' timestamp='1307995418' post='489225']
" crx " dobrze pisał
solidaruchy i ich KLONY !
wszyscy oni z jednego korzenia
[/quote]
"crx" nigdy nie pisał dobrze, bo jest miernotą intelektualną. Pisze o historii a w tej kwestii jest kompletnym ignorantem. Prawdą natomiast jest to, że "opozycjoniści" z Kuroniem, Michnikiem, Geremkiem, Mazowieckim, Unią Wolności itd. to dawni komuniści, których (ich samych, albo ich ojców) wygryzła inna frakcja komunistyczna. Jak ktoś prześledzi ostatnie dwadzieścia lat to zauważy (z wyjątkiem "crx", bo to kretyn), że na naszą gospodarkę mieli wpływ bezpośrednio, lub pośrednio właśnie ci ludzie. Nie pisz, że "crx dobrze pisał", bo przyjmujesz jego poziom. Unia Wolności, Kongres Liberalno- Demokratyczny, PO, PPR, PZPR, SLD, to oni są z jednego "korzenia". To "korzeń" Abrahama.
[quote name='leon' timestamp='1307995418' post='489225']
" crx " dobrze pisał
solidaruchy i ich KLONY !
wszyscy oni z jednego korzenia
[/quote]
"crx" nigdy nie pisał dobrze, bo jest miernotą intelektualną. Pisze o historii a w tej kwestii jest kompletnym ignorantem. Prawdą natomiast jest to, że "opozycjoniści" z Kuroniem, Michnikiem, Geremkiem, Mazowieckim, Unią Wolności itd. to dawni komuniści, których (ich samych, albo ich ojców) wygryzła inna frakcja k... rozwiń
Avatar
PATRON / 14 czerwca 2011 o 11:06
0
[quote name='crx' timestamp='1307969127' post='489092']
A może szanownych gości zawieżć do "kolebki przemian" czyli Świdnika.Ludzie potrafili zrobić biznes na turystach,przybywających do grobu pańskiego więc jest inspiracja....Nieudacznictwo to ,czy normalny wstyd....?!!!!!
[/quote]
Jak by przyjechali, to by zobaczyli jak można właściwie zarządzać środkami. Tutaj nikt nie wywala kasy na wątpliwe projekty typu ESK. Zobaczyli by też jak można zadbać o wygląd miasta. Z całym szacunkiem dla mieszkańców Lublina, ale wasze miasto (z powodu władz) wygląda miejscami koszmarnie. Ale w Świdniku od kilku już kadencji rządzi prawica a nie PO i nie mamy tutaj takich "polepszaczy" jak Sierakowska, czy Pietrasiewicz. A oto przykład kultury na światowym poziomie rodem ze Świdnika. http://www.youtube.com/watch?v=z6Zns669dlM
[quote name='crx' timestamp='1307969127' post='489092']
A może szanownych gości zawieżć do "kolebki przemian" czyli Świdnika.Ludzie potrafili zrobić biznes na turystach,przybywających do grobu pańskiego więc jest inspiracja....Nieudacznictwo to ,czy normalny wstyd....?!!!!!
[/quote]
Jak by przyjechali, to by zobaczyli jak można właściwie zarządzać środkami. Tutaj nikt nie wywala kasy na wątpliwe projekty typu ESK. Zobaczyli by też jak można zadbać o wygląd miasta. Z cały... rozwiń
Avatar
sentinel / 14 czerwca 2011 o 10:33
0
Realosta: I co zobaczą w Lublinie? Miasto posprzątane na jeden dzień, czy raczej zaniedbane kamienice, dziurawe drogi, miasto niezrealizowanych szans? Nie trzeba byłoby promocji takiej, gdyby Lublin potrafił się sam obronić
Avatar
Realosta / 14 czerwca 2011 o 09:49
0
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]


Pomyśl, co da taka reklama. Wiadomo nie od dziś, że reklama jest najważniejsza w pozyskaniu klientów i tak zdobywając tytuł i goszcząc przez cały rok w telewizjach europejskich, tworząc rożne wydarzenia ściągniemy do siebie turystów. Nie myślcie krótkofalowo...fabryka, fabryka, fabryka...jeżeli zaczyna przyjeżdżać turyści zacznie się zapotrzebowanie na sklepikarzy, na personel w hotelach, na personel w gastronomii. Obecnie 95% światowej gospodarki to usługi i tu trzeba upatrywać szansy nie tylko Lublina, ale i całej wschodniej Polski. Weźmy przykład z Bawarii. Jaki tam jest przemysł? Może warto zainwestować w turystykę...trochę optymizmu Lubelacy, bo jak narazie to więcej zaangażowania widzę wśród ludzi przyjezdnych niż wśród was.
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]
rozwiń
Avatar
ABC / 13 czerwca 2011 o 23:05
0
http://foto-daro.blogspot.com/2011/06/lublin-walczy-o-esk-2016.html
Avatar
leon / 13 czerwca 2011 o 22:03
0
[quote name='stary góral' timestamp='1307964278' post='489061']
nie solidaruchy, tylko pseudo opozycjonisci z unii wolnosci którzy dogadali się z komuchami i nachapali sie na przekształceniac włąsnosciowych, na prywatyzacjach idt w mysl zasady nie ma lepszego kapitalisty od byłego komunisty. To "specjaliści" z unii wolnosci likwidowali polski przemysł, skazywali go na likwidację "bo sie nie opłaca".

Solidaruchy to tylko rządy AWS, a Unia Wolności i inne partie jej pochodne rządziły Polską przez wiele lat (KLD, Demokraci.pl) i rządzą do dzisiaj jako Platforma Obywatelska. Za likwidację polskiego przemysłu odpowiadają tacy jak Tadeusz Mazowiecki, Bronisław Komorowski, Donald Tusk, Balcerowicz, Olechowski, Gieremek
[/quote]

" crx " dobrze pisał
solidaruchy i ich KLONY !
wszyscy oni z jednego korzenia
[quote name='stary góral' timestamp='1307964278' post='489061']
nie solidaruchy, tylko pseudo opozycjonisci z unii wolnosci którzy dogadali się z komuchami i nachapali sie na przekształceniac włąsnosciowych, na prywatyzacjach idt w mysl zasady nie ma lepszego kapitalisty od byłego komunisty. To "specjaliści" z unii wolnosci likwidowali polski przemysł, skazywali go na likwidację "bo sie nie opłaca".

Solidaruchy to tylko rządy AWS, a Unia Wolności i inne partie j... rozwiń
Avatar
gonzo / 13 czerwca 2011 o 21:00
0
Dla mnie ta cała zabawa jest śmiechu warta. Na siłę bawią się w kulturę, dotując pederastów (ostatnio było głośno o plakacie), zboczeńców (tzw. tektura)i inne pseudokulturalne hucpy. Przyjeżdżają jurorzy a u nas specjalnie rozwija się nowe trawniki... Panowie pojadą i co dalej... Masa forsy poszła w błoto, a ludzie będą zapitalać na piechtę do roboty bo poobcinali kursy MPK... wiele, wiele jest przykładów ignorancji za strony władz miasta... ale "kóltóralnie" są do przodu !!!
Avatar
Lub Lin / 13 czerwca 2011 o 20:14
0
Witam, niech nasze miasto pokaże swoje mocne strony - mamy szansę trzymajmy kciuki;/)
Avatar
majster / 13 czerwca 2011 o 19:24
0
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
Avatar
PATRON / 14 czerwca 2011 o 11:49
0
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]
Raczej nie ma co liczyć na wielkie pieniądze. Jeśli nawet Lublin wygra, to nagrodą jest 1,5 mln. euro. To bardzo niewiele w porównaniu ze środkami, które władze Lublina już wpompowały i ewentualnie jeszcze wpompują w ten projekt. Możesz sam sobie odpowiedzieć, dlaczego w Lublinie brak potrzebniejszych inwestycji. http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110331/LUBLIN/427331817 . Albo to, http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101014/LUBLIN/787038201 .
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]
rozwiń
Avatar
PATRON / 14 czerwca 2011 o 11:25
0
[quote name='leon' timestamp='1307995418' post='489225']
" crx " dobrze pisał
solidaruchy i ich KLONY !
wszyscy oni z jednego korzenia
[/quote]
"crx" nigdy nie pisał dobrze, bo jest miernotą intelektualną. Pisze o historii a w tej kwestii jest kompletnym ignorantem. Prawdą natomiast jest to, że "opozycjoniści" z Kuroniem, Michnikiem, Geremkiem, Mazowieckim, Unią Wolności itd. to dawni komuniści, których (ich samych, albo ich ojców) wygryzła inna frakcja komunistyczna. Jak ktoś prześledzi ostatnie dwadzieścia lat to zauważy (z wyjątkiem "crx", bo to kretyn), że na naszą gospodarkę mieli wpływ bezpośrednio, lub pośrednio właśnie ci ludzie. Nie pisz, że "crx dobrze pisał", bo przyjmujesz jego poziom. Unia Wolności, Kongres Liberalno- Demokratyczny, PO, PPR, PZPR, SLD, to oni są z jednego "korzenia". To "korzeń" Abrahama.
[quote name='leon' timestamp='1307995418' post='489225']
" crx " dobrze pisał
solidaruchy i ich KLONY !
wszyscy oni z jednego korzenia
[/quote]
"crx" nigdy nie pisał dobrze, bo jest miernotą intelektualną. Pisze o historii a w tej kwestii jest kompletnym ignorantem. Prawdą natomiast jest to, że "opozycjoniści" z Kuroniem, Michnikiem, Geremkiem, Mazowieckim, Unią Wolności itd. to dawni komuniści, których (ich samych, albo ich ojców) wygryzła inna frakcja k... rozwiń
Avatar
PATRON / 14 czerwca 2011 o 11:06
0
[quote name='crx' timestamp='1307969127' post='489092']
A może szanownych gości zawieżć do "kolebki przemian" czyli Świdnika.Ludzie potrafili zrobić biznes na turystach,przybywających do grobu pańskiego więc jest inspiracja....Nieudacznictwo to ,czy normalny wstyd....?!!!!!
[/quote]
Jak by przyjechali, to by zobaczyli jak można właściwie zarządzać środkami. Tutaj nikt nie wywala kasy na wątpliwe projekty typu ESK. Zobaczyli by też jak można zadbać o wygląd miasta. Z całym szacunkiem dla mieszkańców Lublina, ale wasze miasto (z powodu władz) wygląda miejscami koszmarnie. Ale w Świdniku od kilku już kadencji rządzi prawica a nie PO i nie mamy tutaj takich "polepszaczy" jak Sierakowska, czy Pietrasiewicz. A oto przykład kultury na światowym poziomie rodem ze Świdnika. http://www.youtube.com/watch?v=z6Zns669dlM
[quote name='crx' timestamp='1307969127' post='489092']
A może szanownych gości zawieżć do "kolebki przemian" czyli Świdnika.Ludzie potrafili zrobić biznes na turystach,przybywających do grobu pańskiego więc jest inspiracja....Nieudacznictwo to ,czy normalny wstyd....?!!!!!
[/quote]
Jak by przyjechali, to by zobaczyli jak można właściwie zarządzać środkami. Tutaj nikt nie wywala kasy na wątpliwe projekty typu ESK. Zobaczyli by też jak można zadbać o wygląd miasta. Z cały... rozwiń
Avatar
sentinel / 14 czerwca 2011 o 10:33
0
Realosta: I co zobaczą w Lublinie? Miasto posprzątane na jeden dzień, czy raczej zaniedbane kamienice, dziurawe drogi, miasto niezrealizowanych szans? Nie trzeba byłoby promocji takiej, gdyby Lublin potrafił się sam obronić
Avatar
Realosta / 14 czerwca 2011 o 09:49
0
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]


Pomyśl, co da taka reklama. Wiadomo nie od dziś, że reklama jest najważniejsza w pozyskaniu klientów i tak zdobywając tytuł i goszcząc przez cały rok w telewizjach europejskich, tworząc rożne wydarzenia ściągniemy do siebie turystów. Nie myślcie krótkofalowo...fabryka, fabryka, fabryka...jeżeli zaczyna przyjeżdżać turyści zacznie się zapotrzebowanie na sklepikarzy, na personel w hotelach, na personel w gastronomii. Obecnie 95% światowej gospodarki to usługi i tu trzeba upatrywać szansy nie tylko Lublina, ale i całej wschodniej Polski. Weźmy przykład z Bawarii. Jaki tam jest przemysł? Może warto zainwestować w turystykę...trochę optymizmu Lubelacy, bo jak narazie to więcej zaangażowania widzę wśród ludzi przyjezdnych niż wśród was.
[quote name='majster' timestamp='1307985866' post='489184']
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
[/quote]
rozwiń
Avatar
ABC / 13 czerwca 2011 o 23:05
0
http://foto-daro.blogspot.com/2011/06/lublin-walczy-o-esk-2016.html
Avatar
leon / 13 czerwca 2011 o 22:03
0
[quote name='stary góral' timestamp='1307964278' post='489061']
nie solidaruchy, tylko pseudo opozycjonisci z unii wolnosci którzy dogadali się z komuchami i nachapali sie na przekształceniac włąsnosciowych, na prywatyzacjach idt w mysl zasady nie ma lepszego kapitalisty od byłego komunisty. To "specjaliści" z unii wolnosci likwidowali polski przemysł, skazywali go na likwidację "bo sie nie opłaca".

Solidaruchy to tylko rządy AWS, a Unia Wolności i inne partie jej pochodne rządziły Polską przez wiele lat (KLD, Demokraci.pl) i rządzą do dzisiaj jako Platforma Obywatelska. Za likwidację polskiego przemysłu odpowiadają tacy jak Tadeusz Mazowiecki, Bronisław Komorowski, Donald Tusk, Balcerowicz, Olechowski, Gieremek
[/quote]

" crx " dobrze pisał
solidaruchy i ich KLONY !
wszyscy oni z jednego korzenia
[quote name='stary góral' timestamp='1307964278' post='489061']
nie solidaruchy, tylko pseudo opozycjonisci z unii wolnosci którzy dogadali się z komuchami i nachapali sie na przekształceniac włąsnosciowych, na prywatyzacjach idt w mysl zasady nie ma lepszego kapitalisty od byłego komunisty. To "specjaliści" z unii wolnosci likwidowali polski przemysł, skazywali go na likwidację "bo sie nie opłaca".

Solidaruchy to tylko rządy AWS, a Unia Wolności i inne partie j... rozwiń
Avatar
gonzo / 13 czerwca 2011 o 21:00
0
Dla mnie ta cała zabawa jest śmiechu warta. Na siłę bawią się w kulturę, dotując pederastów (ostatnio było głośno o plakacie), zboczeńców (tzw. tektura)i inne pseudokulturalne hucpy. Przyjeżdżają jurorzy a u nas specjalnie rozwija się nowe trawniki... Panowie pojadą i co dalej... Masa forsy poszła w błoto, a ludzie będą zapitalać na piechtę do roboty bo poobcinali kursy MPK... wiele, wiele jest przykładów ignorancji za strony władz miasta... ale "kóltóralnie" są do przodu !!!
Avatar
Lub Lin / 13 czerwca 2011 o 20:14
0
Witam, niech nasze miasto pokaże swoje mocne strony - mamy szansę trzymajmy kciuki;/)
Avatar
majster / 13 czerwca 2011 o 19:24
0
Popieram: "Lublin - Europejska Stolica psich kup na trawnikach 2016 KANDYDAT" - brak słów.

A poważnie to pieniądze wydane na ESK 2016 po ewentualnym wygraniu przez Lublin przydałyby się na dużo potrzebniejsze inwestycje, np. drogi. Natomiast argument, że wraz z wygraną przyjadą do nas rzesze turystów (i potencjalnych pieniędzy) wcale do mnie nie przemawia - nie ma teraz rzesz turystów więc nie bedzie i później.
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 27 11

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 9

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 36 16

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 12 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 16 5

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 31 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.