Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 grudnia 2009 r.
19:37
Edytuj ten wpis

Halo, czy chce Pan/Pani podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej?

Autor: Zdjęcie autora (drs)
0 10 A A

Jeszcze nie wiadomo, czy miasto będzie miało pieniądze, aby zapłacić prywatnym przewoźnikom. Fundusze się znajdą, jeśli ceny biletów pójdą w górę. Zarząd Transportu Miejskiego pyta mieszkańców Lublina o zdanie w sprawie ewentualnych podwyżek.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Uczelnia prosi i ma

Zmiana została dokonana na wniosek UMCS – tak Justyna Góźdź z ZTM tłumaczy, dlaczego od wczoraj przystanek przy Sowińskiego zamiast "Park Akademicki 02” nazywa się "UMCS 02”.

Do wymiany poszły rozkłady – także na wcześniejszych przystankach linii 10, 26 i 31, tablice w autobusach i komunikat z głośnika. Koszty tego zabiegu to 300 zł.

10 lat z MPK

Dziesięcioletnią umowę na wożenie lubelskich pasażerów podpisały wczoraj z MPK władze Lublina i Zarząd Transportu Miejskiego. Na to, by miasto zleciło swej spółce większość kursów pozwala prawo unijne.

Dla MPK to gwarancja stałego dochodu. Resztę kursów ZTM ma zlecić innym firmom wybranym w przetargach.

Prywatni niepewni

Rozstrzygnięcie ogłoszonych już przetargów stoi pod znakiem zapytania, bo nie wiadomo, czy będzie z czego płacić prywatnym przewoźnikom. Na całą komunikację w 2010 r. miasto musi mieć 134 mln zł.

Jeśli nie uzbiera całej kwoty, to ZTM odwoła przetargi, a prywatni będą jeździć jak dziś, czyli z własnym cennikiem. Wynik pierwszego przetargu miał być 6 grudnia, bo później ważność stracą oferty chętnych.

– Poprosiliśmy ich o wydłużenie ważności ofert o 60 dni – mówi Lech Pudło, szef ZTM, który źródło pieniędzy widzi w podwyżkach cen biletów.

Ruszyły badania

Który wariant podwyżek cen biletów jest do przyjęcia przez mieszkańców, od dziś sprawdza wynajęta przez ZTM firma badawcza. Ankieterzy zadzwonią do 500 osób. Wyniki poznamy do 9 grudnia.

MAZ później

6 grudnia pierwszych pasażerów miał zabrać trolejbus złożony w MPK z nadwozia białoruskiego autobusu MAZ i polskiej elektryki.

Nie wyjedzie, bo nie ma jeszcze homologacji. By o nią wystąpić MPK potrzebuje jeszcze jednej opinii, która jest już w drodze. Nowy termin "premiery” to 23 grudnia.

Kupię, złożę

15 nowych niskopodłogowych trolejbusów ma kupić w przyszłym roku MPK. Dostawcę wyłoni przetarg spodziewany na przełomie stycznia i lutego. Możliwe, że wystartuje w nim także MAZ, a jeśli wygra, to MPK wynajmie mu hale, a montażem zajmą się pracownicy MPK wysłani na urlop bezpłatny.

Na liście zakupów na 2010 r. jest też 5 przegubowych autobusów.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ra / 2 grudnia 2009 o 09:38
0
W pelni popieram przedmowce. Skoro normalne bilety w prywatnych autobusach maja byc okupione podwyzkami biletow, to moze zrobmy odwrotnie. Proponuje aby MPK przeszlo na taki sam system pobierania oplat jak przewoznicy prywatni, zlikwidowac zbedny ZTM i inne tym podobne istytucje i wszystkim nam bedzie lepiej i taniej.
Moze niech sie pan dyrektor ZTM zastanowi co mowi. Jezeli chce modernizowac komunikacje miejska kosztem pasazerow to chyba cos jest nie tak. Jezeli tak jak jest jest taniej to moze tego nie zmieniajmy...
Avatar
Janusz / 2 grudnia 2009 o 08:52
0
Zlikwidować ZTM, a nierobów tam pracujacych wysłać do autobusów MPK niech sprzedaja bilety. Wprowadzić system jak u przewoźników prywatnych i mamy problem komunikacji z głowy. No jest jedna wada, bo to nie da nam zysków, ale nie będziemy musieli dopłacać z kasy miasta. W każdym wozie konduktor i zbieranie do czapki. Dla czego może być tak we Lwowie i wielu innych miastach na wschodzie a nie u nas ?? Pazernosć urzędasów i nierobów neizna granic. Wywiesić rozkłady typu pierwszy kurs, 5.35' a potem że w godzinach 6-10 kursują co 15', 10-14 co 20' itd. a na koniec napisać ostatni kurs 22.05'. I nikt sie nie będzie czepiał że nie punktualnie, że drogo...
Zlikwidować ZTM, a nierobów tam pracujacych wysłać do autobusów MPK niech sprzedaja bilety. Wprowadzić system jak u przewoźników prywatnych i mamy problem komunikacji z głowy. No jest jedna wada, bo to nie da nam zysków, ale nie będziemy musieli dopłacać z kasy miasta. W każdym wozie konduktor i zbieranie do czapki. Dla czego może być tak we Lwowie i wielu innych miastach na wschodzie a nie u nas ?? Pazernosć urzędasów i nierobów neizna granic. Wywiesić rozkłady typu pierwszy kurs, 5.35' a potem że w godzinach 6-10 kursują co 15', 10... rozwiń
Avatar
Granda / 2 grudnia 2009 o 07:12
0
Już raz napisałem, że chcę biletów czasowych minimum 60 min. Sam to sprawdziłem będąc rok we Francji i ten system ma same plusy. Nareszcie ekonomia będzie rządzić komunikacją a nie chochsztaplerzy. Pomysł z konduktorami jest całkiem na rzeczy. Wtedy znajdzie zatrudnienie ca 600 ludzi. Każdy konduktor zarobi na siebie wystarczy, że liczba biletów podczas Jego zmiany wzrośnie o 20 biletów tj. na godzinę 2 do 3 biletów. Czyli tyle gapowiczów będzie mniej. Nawet jak miasto dopłaci do tego pomysłu to na drugiej szali będą dochody 600 mieszkańców Lublina. A z tego jest czysty zysk: podatki, zakupy , usługi , kultura i sport. Lublin wg informacji prasowych masę pieniędzy wydaje b. nietrafnie a Pan Prezydent w swoich spólkach mało zatrudnia swoich szarych wyborców. Wyjątkiem był MPWiK gdzie zatrudnienie znalazły: byli radni, rodziny radnych, żony notabli typu sędziów ale nie zwykli bezrobotni a w związku z tym cena wody do dochodów ludności jest najwyższa w UE nie licząc Rumuni i Bułgarii.. Np w Marsylii taki ogród jak nasz Saski zatrudnia ca 100 osób ( strażnicy, konesrwatorzy zieleni, sprzątacze, kawiarnie, karuzele dla dzieci( płatne) itp. Miasto żyje z dochodów swoich mieszkańców. U nas podnosi się tylko podatki od nieruchomości. Wiem coś o tym. Matka miała dom, który wynajmowała i w 1989r płaciła podatek od nieruchomości 30.000 zł tj. obecie 3 PLN. Dzisiaj sistra, ktora odziedziczyła tę nieruchomość płaci taki podatek w wysokości 870 PLN. Czyli Lublin po upadku przemysłu utrzymują drobni właściciele, którzy całe życie oszczędzali żeby coś wybudować a teraz dostali po głowce. Będzie tragedia jak wejdzie w życie podatek katastracyjny.
Już raz napisałem, że chcę biletów czasowych minimum 60 min. Sam to sprawdziłem będąc rok we Francji i ten system ma same plusy. Nareszcie ekonomia będzie rządzić komunikacją a nie chochsztaplerzy. Pomysł z konduktorami jest całkiem na rzeczy. Wtedy znajdzie zatrudnienie ca 600 ludzi. Każdy konduktor zarobi na siebie wystarczy, że liczba biletów podczas Jego zmiany wzrośnie o 20 biletów tj. na godzinę 2 do 3 biletów. Czyli tyle gapowiczów będzie mniej. Nawet jak miasto dopłaci do tego pomysłu to na drugiej szali będą dochody 600 mieszkańców... rozwiń
Avatar
esik / 1 grudnia 2009 o 22:16
0
[quote name='hub' date='1.12.2009, 20:57:26' post='200669']
zamiast podwyzki biletów powinni zwiększyć kontrole biletów i wprowadzić obsługę konduktorską i kasa się znajdzie, zbyt dużo osób jeżdzi teraz bez uiszczania opłaty
quot Masz rację, NIE UISZCZAJĄ OPŁAT RODZINY PRACOWNIKÓW.
Avatar
esik / 1 grudnia 2009 o 22:10
0
Nam podwyżki a RODZINY pracowników dalej za DARMO ???
Avatar
~gościo~ / 1 grudnia 2009 o 21:12
0
A kiedy miasto lub MPK kupi przegubowe trolejbusy? Bo jazda liniami 151, 155, 158 szczególnie w godzinach szczytu jest masakrą. Niekiedy nie da sie wsiąść do tych zapchanych złomów...
Avatar
VIP / 1 grudnia 2009 o 21:08
0
Prosze podliczyć ile kosztowało prze rok funkcjonowanie ZTMu i co ci byli pracownicy MPK i BTZ UM Lublin w tym czasie zrobili, aby komunikacja w tym mieście się poprawiła. Jednocześnie proszę o zmiane nazwy przystanku al.Kraśnicka MPK, na al.Kraśnicka ZTM wkońcu to najwazniejsze. Proszę też sprawdzić jakim cudem pan L.Pudło z P.O. dyrektora nagle stał się dyrektorem ZTM, bez żadnego konkursu. Miało być normalnie, ale wyszło jak zawsze czyli po Lubelsku.
Avatar
hub / 1 grudnia 2009 o 20:57
0
zamiast podwyzki biletów powinni zwiększyć kontrole biletów i wprowadzić obsługę konduktorską i kasa się znajdzie, zbyt dużo osób jeżdzi teraz bez uiszczania opłaty
Avatar
Lublin ESK 2016 / 1 grudnia 2009 o 20:56
0
Lublin ma chyba najbrzydsze przystanki w Polsce,paskudztwo jest na tej fotce.
Avatar
WuJo / 1 grudnia 2009 o 20:28
0
Jeśli warunkiem podpisania umów z przewoźikami prywatnymi są pieniądze z podwyżek, to ZTM był od początku był świadomym oszustem. Czy we współpracy z prezydentem?
Avatar
ra / 2 grudnia 2009 o 09:38
0
W pelni popieram przedmowce. Skoro normalne bilety w prywatnych autobusach maja byc okupione podwyzkami biletow, to moze zrobmy odwrotnie. Proponuje aby MPK przeszlo na taki sam system pobierania oplat jak przewoznicy prywatni, zlikwidowac zbedny ZTM i inne tym podobne istytucje i wszystkim nam bedzie lepiej i taniej.
Moze niech sie pan dyrektor ZTM zastanowi co mowi. Jezeli chce modernizowac komunikacje miejska kosztem pasazerow to chyba cos jest nie tak. Jezeli tak jak jest jest taniej to moze tego nie zmieniajmy...
Avatar
Janusz / 2 grudnia 2009 o 08:52
0
Zlikwidować ZTM, a nierobów tam pracujacych wysłać do autobusów MPK niech sprzedaja bilety. Wprowadzić system jak u przewoźników prywatnych i mamy problem komunikacji z głowy. No jest jedna wada, bo to nie da nam zysków, ale nie będziemy musieli dopłacać z kasy miasta. W każdym wozie konduktor i zbieranie do czapki. Dla czego może być tak we Lwowie i wielu innych miastach na wschodzie a nie u nas ?? Pazernosć urzędasów i nierobów neizna granic. Wywiesić rozkłady typu pierwszy kurs, 5.35' a potem że w godzinach 6-10 kursują co 15', 10-14 co 20' itd. a na koniec napisać ostatni kurs 22.05'. I nikt sie nie będzie czepiał że nie punktualnie, że drogo...
Zlikwidować ZTM, a nierobów tam pracujacych wysłać do autobusów MPK niech sprzedaja bilety. Wprowadzić system jak u przewoźników prywatnych i mamy problem komunikacji z głowy. No jest jedna wada, bo to nie da nam zysków, ale nie będziemy musieli dopłacać z kasy miasta. W każdym wozie konduktor i zbieranie do czapki. Dla czego może być tak we Lwowie i wielu innych miastach na wschodzie a nie u nas ?? Pazernosć urzędasów i nierobów neizna granic. Wywiesić rozkłady typu pierwszy kurs, 5.35' a potem że w godzinach 6-10 kursują co 15', 10... rozwiń
Avatar
Granda / 2 grudnia 2009 o 07:12
0
Już raz napisałem, że chcę biletów czasowych minimum 60 min. Sam to sprawdziłem będąc rok we Francji i ten system ma same plusy. Nareszcie ekonomia będzie rządzić komunikacją a nie chochsztaplerzy. Pomysł z konduktorami jest całkiem na rzeczy. Wtedy znajdzie zatrudnienie ca 600 ludzi. Każdy konduktor zarobi na siebie wystarczy, że liczba biletów podczas Jego zmiany wzrośnie o 20 biletów tj. na godzinę 2 do 3 biletów. Czyli tyle gapowiczów będzie mniej. Nawet jak miasto dopłaci do tego pomysłu to na drugiej szali będą dochody 600 mieszkańców Lublina. A z tego jest czysty zysk: podatki, zakupy , usługi , kultura i sport. Lublin wg informacji prasowych masę pieniędzy wydaje b. nietrafnie a Pan Prezydent w swoich spólkach mało zatrudnia swoich szarych wyborców. Wyjątkiem był MPWiK gdzie zatrudnienie znalazły: byli radni, rodziny radnych, żony notabli typu sędziów ale nie zwykli bezrobotni a w związku z tym cena wody do dochodów ludności jest najwyższa w UE nie licząc Rumuni i Bułgarii.. Np w Marsylii taki ogród jak nasz Saski zatrudnia ca 100 osób ( strażnicy, konesrwatorzy zieleni, sprzątacze, kawiarnie, karuzele dla dzieci( płatne) itp. Miasto żyje z dochodów swoich mieszkańców. U nas podnosi się tylko podatki od nieruchomości. Wiem coś o tym. Matka miała dom, który wynajmowała i w 1989r płaciła podatek od nieruchomości 30.000 zł tj. obecie 3 PLN. Dzisiaj sistra, ktora odziedziczyła tę nieruchomość płaci taki podatek w wysokości 870 PLN. Czyli Lublin po upadku przemysłu utrzymują drobni właściciele, którzy całe życie oszczędzali żeby coś wybudować a teraz dostali po głowce. Będzie tragedia jak wejdzie w życie podatek katastracyjny.
Już raz napisałem, że chcę biletów czasowych minimum 60 min. Sam to sprawdziłem będąc rok we Francji i ten system ma same plusy. Nareszcie ekonomia będzie rządzić komunikacją a nie chochsztaplerzy. Pomysł z konduktorami jest całkiem na rzeczy. Wtedy znajdzie zatrudnienie ca 600 ludzi. Każdy konduktor zarobi na siebie wystarczy, że liczba biletów podczas Jego zmiany wzrośnie o 20 biletów tj. na godzinę 2 do 3 biletów. Czyli tyle gapowiczów będzie mniej. Nawet jak miasto dopłaci do tego pomysłu to na drugiej szali będą dochody 600 mieszkańców... rozwiń
Avatar
esik / 1 grudnia 2009 o 22:16
0
[quote name='hub' date='1.12.2009, 20:57:26' post='200669']
zamiast podwyzki biletów powinni zwiększyć kontrole biletów i wprowadzić obsługę konduktorską i kasa się znajdzie, zbyt dużo osób jeżdzi teraz bez uiszczania opłaty
quot Masz rację, NIE UISZCZAJĄ OPŁAT RODZINY PRACOWNIKÓW.
Avatar
esik / 1 grudnia 2009 o 22:10
0
Nam podwyżki a RODZINY pracowników dalej za DARMO ???
Avatar
~gościo~ / 1 grudnia 2009 o 21:12
0
A kiedy miasto lub MPK kupi przegubowe trolejbusy? Bo jazda liniami 151, 155, 158 szczególnie w godzinach szczytu jest masakrą. Niekiedy nie da sie wsiąść do tych zapchanych złomów...
Avatar
VIP / 1 grudnia 2009 o 21:08
0
Prosze podliczyć ile kosztowało prze rok funkcjonowanie ZTMu i co ci byli pracownicy MPK i BTZ UM Lublin w tym czasie zrobili, aby komunikacja w tym mieście się poprawiła. Jednocześnie proszę o zmiane nazwy przystanku al.Kraśnicka MPK, na al.Kraśnicka ZTM wkońcu to najwazniejsze. Proszę też sprawdzić jakim cudem pan L.Pudło z P.O. dyrektora nagle stał się dyrektorem ZTM, bez żadnego konkursu. Miało być normalnie, ale wyszło jak zawsze czyli po Lubelsku.
Avatar
hub / 1 grudnia 2009 o 20:57
0
zamiast podwyzki biletów powinni zwiększyć kontrole biletów i wprowadzić obsługę konduktorską i kasa się znajdzie, zbyt dużo osób jeżdzi teraz bez uiszczania opłaty
Avatar
Lublin ESK 2016 / 1 grudnia 2009 o 20:56
0
Lublin ma chyba najbrzydsze przystanki w Polsce,paskudztwo jest na tej fotce.
Avatar
WuJo / 1 grudnia 2009 o 20:28
0
Jeśli warunkiem podpisania umów z przewoźikami prywatnymi są pieniądze z podwyżek, to ZTM był od początku był świadomym oszustem. Czy we współpracy z prezydentem?
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Jak absolwentom Uniwersytetu Medycznego w Lublinie poszedł Lekarski Egzamin Końcowy?

Jak absolwentom Uniwersytetu Medycznego w Lublinie poszedł Lekarski Egzamin Końcowy? 2 0

47 osób z 493 zdających z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie nie zaliczyło Lekarskiego Egzaminu Końcowego w ostatniej, wrześniowej sesji.

TBV Start chce zrobić kolejny krok. W czwartek rusza Memoriał Zdzisława Niedzieli

TBV Start chce zrobić kolejny krok. W czwartek rusza Memoriał Zdzisława Niedzieli 2 0

Wielkimi krokami zbliża się początek nowego sezonu. Koszykarze z Lublina mają przed sobą próbę generalną przed zaplanowanym na 7 października meczem z Legią Warszawa. W czwartek i piątek w hali Globus będzie rozgrywany Memoriał Zdzisława Niedzieli

Aktywni z Lublina. Uroczysta gala i wręczenie medali [zdjęcia]
galeria

Aktywni z Lublina. Uroczysta gala i wręczenie medali [zdjęcia] 0 1

Na corocznym spotkaniu ze środowiskiem osób niepełnosprawnych prezydent uhonorował zasłużone osoby niepełnosprawne oraz osoby i instytucje działające w Lublinie na rzecz pełnego włączenia społecznego osób z niepełnosprawnościami.

Dożywocie dla zabójcy piłkarza Garbarni Kurów. Ukrainiec zadał serię ciosów nożem
PILNE
galeria
film

Dożywocie dla zabójcy piłkarza Garbarni Kurów. Ukrainiec zadał serię ciosów nożem 17 9

Na dożywocie skazał w środę sąd Ukraińca, który brutalnie zamordował Grzegorza Kijowskiego, 32-letniego piłkarza Garbarni Kurów. Serhii V. przyjął wyrok bez większych emocji na twarzy, przeprosił siostrę ofiary

Śmieci w kopalni piachu. Skąd się tutaj wzięły? Sprawą zajmą się policjanci
galeria

Śmieci w kopalni piachu. Skąd się tutaj wzięły? Sprawą zajmą się policjanci 1 3

Po naszej publikacji Policja wszczęła śledztwo w tej sprawie nielegalnych śmieci w kopalnianej niecce w byłej kopalni piachu w Wólce Rokickiej

Sylwester Tułajew obiecuje Czubom pętlę, wiadukt i dojazd do torów

Sylwester Tułajew obiecuje Czubom pętlę, wiadukt i dojazd do torów 89 57

Swoje obietnice dla Czubów przedstawił dzisiaj poseł Sylwester Tułajew, kandydat PiS na prezydenta Lublina.

W Lublinie odbędzie się casting. Popularny serial potrzebuje statystów
galeria

W Lublinie odbędzie się casting. Popularny serial potrzebuje statystów 2 3

Kilkuset statystów potrzebuje ekipa serialu „Wojenne dziewczyny”, która zapowiedziała na najbliższą niedzielę casting w Trybunale Koronnym na staromiejskim Rynku.

Kler. Które kino w Lublinie pokazuje film Smarzowskiego? [seanse, godziny]
film

Kler. Które kino w Lublinie pokazuje film Smarzowskiego? [seanse, godziny] 0 6

Kler. Kontrowersyjny film Wojciech Smarzowskiego w piątek wejdzie na ekrany. W którym kinie w Lublinie można go zobaczyć?

Uczniowie dostali ciągnik do nauki

Uczniowie dostali ciągnik do nauki 0 0

Uczniowie szkoły w Leśnej Podlaskiej dostali ciągnik. Będzie służył do zajęć praktycznych.

Pożar wieżowca w Lublinie. 5 zastępów straży na miejscu [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Pożar wieżowca w Lublinie. 5 zastępów straży na miejscu [zdjęcia, wideo] 17 3

Pożar elewacji wieżowca przy ul. Paganiniego. Na miejscu jest 5 zastępów straży pożarnej.

Chirurdzy z wielu krajów na kongresie w Lublinie

Chirurdzy z wielu krajów na kongresie w Lublinie 0 0

700 specjalistów z Europy, USA, Kanady i Azji ma przyjechać na Kongres Chirurgii Minimalnie Inwazyjnej, który zaczyna się 27 września w Lublinie.

Miała 60 km do szpitala, zaczęła rodzić. Policjanci pilotowali auto

Miała 60 km do szpitala, zaczęła rodzić. Policjanci pilotowali auto 5 4

Liczyła się każda minuta, a mężczyzna nie znał drogi do szpitala, o pilną pomoc poprosił puławskich policjantów. Dzięki pilotażowi mundurowych, 34-latka na czas dotarła trakt porodowy.

EMOstrefa w szpitalu w Zamościu. Lepsze warunki dla rodziców i dzieci

EMOstrefa w szpitalu w Zamościu. Lepsze warunki dla rodziców i dzieci 1 0

W Zamojskim Szpitalu Niepublicznym powstaje EMOstrefa. Rodzice najmłodszych pacjentów będę mieli lepsze warunki do przebywania ze swoimi dziećmi.

Przedwojenne andrzejki. Potańcówka w Teatrze Osterwy
30 listopada 2018, 20:00

Przedwojenne andrzejki. Potańcówka w Teatrze Osterwy 0 0

Teatr zaprasza na… potańcówkę. Do tańca zagra Mała Orkiestra Dancingowa. Można już rezerwować miejsca, koszt biletu to 150 zł od osoby

Wypadł z drogi, dachował na polu. Przestraszyła go ciężarówka?

Wypadł z drogi, dachował na polu. Przestraszyła go ciężarówka? 0 8

Dwie osoby trafiły do szpitala po tym jak samochód osobowy wypadł z drogi i dachował na polu. Kierowca tłumaczył, że przestraszył się jadącej z naprzeciwka ciężarówki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.