Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 grudnia 2009 r.
20:43
Edytuj ten wpis

Jak ma się rozwijać miejska komunikacja w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 29 A A

123 nowe trolejbusy, które dojadą na Czechów, Kalinowszczyznę i Felin. Do tego 100 nowych autobusów i wiaty przystankowe z toaletami z bieżącą wodą. Taki plan rozwoju komunikacji miejskiej przygotował prezydent.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Dokument ma być w czwartek uchwalony przez Radę Miasta. Prezydent na nowo określa w nim, jak i kiedy zmieniać ma się komunikacja. Największa rewolucja czeka sieć trolejbusową.

W 2011 r. trolejbusy mają dotrzeć na Felin i do nowych osiedli przy Szymonowica. Rok później przejadą przez al. Unii Lubelskiej, Podzamcze i Unicką do istniejącej trakcji na Obywatelskiej, a dalej przez Chodźki, Czapskiego i Szeligowskiego do ul. Choiny. A także przez Mełgiewską, Grygowej, Lwowską i Andersa, Młyńską i przedłużoną Muzyczną oraz przez Wileńską i Głęboką równolegle do istniejącej, jednokierunkowej linii.

Na 2013 r. planowana jest trakcja nad ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej wraz z przebudową ronda u zbiegu tych ulic, a także na ul. Krochmalnej i Nadbystrzyckiej. W 2014 r. trolejbusy wjadą na niedostępne dotąd dla nich odcinki ul. Filaretów i Zana oraz na Zemborzyckiej i Diamentowej.

Do 2015 r. gotowa ma być nowa zajezdnia trolejbusowa przy Grygowej, w tym samym czasie powstać ma też plac postojowy przy ul. Krochmalnej. MPK ma też remontować istniejące linie. Na początek tę nad Łęczyńską.

Miasto ma kupić 70 niskopodłogowych trolejbusów, z czego 20 z dodatkowym napędem pozwalającym na jazdę mimo awarii trakcji i tam, gdzie nie ma jej wcale. Na liście zakupów jest też 100 autobusów.

Wcześniejsze plany mówiły, że będą napędzane gazem, ale Ratusz z tego zrezygnował, bo trzeba by przebudować zajezdnię, a niektóre wiadukty – jak na Kunickiego – są za niskie dla wozów z butlami na dachu.

Dodatkowo, 53 trolejbusy zakupi MPK. Wszystkie będą niskopodłogowe. – Na przełomie stycznia i lutego ogłoszę przetarg na 15 takich wozów – zapowiedział już prezes MPK Czesław Rydecki.

Za trzy lata na 210 autobusów aż 150 ma być niskopodłogowych, a wśród trolejbusów 50 na 95. Dwa lata później wszystkie wozy mają być przyjazne inwalidom. W planach jest też budowa inteligentnego systemu zarządzania ruchem. Urządzenia sterujące pracą świateł mogłyby zwiększyć przepustowość dróg o 20 proc.

Cały projekt kosztować ma miasto blisko 520 mln zł, z czego większość wyłożyć ma Unia Europejska.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 19:11
0
a co z trolejbusami montowanymi w lubelskim mpk? tymi "białoruskimi"? miały być na mikołajki...
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 18:34
0
MOŻE TE TOALETY ? TO RAZEM Z BIDETAMI -HEHE: )
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 18:30
0
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 18:29
0
prawda
Avatar
anna / 15 grudnia 2009 o 18:26
0
DLACZEGO OSOBY BEZROBOTNE MUSZĄ PŁACIĆ ZA PRZEJAZDY MPK , KIEDY TO SIĘ WRESZCIE ZMIENI ? JAK TAK MOŻNA ,T O ZGROZA !!!!! !!!!!
Avatar
qwerty / 15 grudnia 2009 o 18:05
0
A ja np uważam, że tramwaje nie mają szans aby się sprawdzić w warunkach lubelskich.
Za mało jest ulic gdzie można by je puścić tak aby tory się nie pokrywały z jezdnią, bo tylko wtedy widać przewagę tramwai nad innymi formami komunikacji. Bo budowa linii tak aby na większości odcinków pokrywała się z jezdnią mija się z celem, bo będą stały wtedy w korkach tak jak i autobusy.
Osobna kwestia to koszty budowy linii. Trzeba by całą infrastrukturę budować od zera. Tory, pętle, trakcje, zajezdnie. Trzeba by było dodatkowo przebudować wiele skrzyżowań i świateł aby tramwaje miały pierwszeństwo na nich. Koszty były by więc bardzo duże. Przypuszczam, że znacznie większy niż koszt tych planów przedstawiony w artykule.
Kolejna sprawa to ukształtowanie terenu w Lublinie. Miasto jest zbudowane na górkach, co powoduje, że jest dużo podjazdów, a to nie są warunki dobre dla tramwai. Konieczne było by budowanie dużej ilości tuneli i/lub wiaduktów, co podniosło by i tak nie małe koszty budowy linii znacząco.
Innymi słowy można pokusić się o budowę linii tramwajowych, ale aby były w pełni użyteczne i spełniały one swoją rolę, czyli szybkiego środka komunikacji miejskiej, trzeba by było wyłożyć ogromną kasę. Ze względu na budowę wiaduktów, czy tuneli sądzę, że było by to nawet kilka miliardów złotych. Według mnie lepiej było by tą kasę wyłożyć na poprawę i budowę ulic w mieście np: przedłużenia Krańcowej do Jana Pawła, przedłużenia Trasy Zielonej do Muzycznej czy poszerzenie Poniatowskiego, Sowińskiego i przebudowę skrzyżować Głębokiej z Sowińskiego i Filaretów (lub jak kto woli budowę tunelu pod Racławickimi), bo te inwestycji pozwoliły by na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych miasta, szczególnie gdyby powstała jeszcze w końcu obwodnica.
A ja np uważam, że tramwaje nie mają szans aby się sprawdzić w warunkach lubelskich.
Za mało jest ulic gdzie można by je puścić tak aby tory się nie pokrywały z jezdnią, bo tylko wtedy widać przewagę tramwai nad innymi formami komunikacji. Bo budowa linii tak aby na większości odcinków pokrywała się z jezdnią mija się z celem, bo będą stały wtedy w korkach tak jak i autobusy.
Osobna kwestia to koszty budowy linii. Trzeba by całą infrastrukturę budować od zera. Tory, pętle, trakcje, zajezdnie. Trzeba by było dodatkowo przebudować ... rozwiń
Avatar
haryski / 15 grudnia 2009 o 14:35
0
Dlaczego w Lublinie nie pracuja inz. komunikacji ,ktorzy by przekonali wlodarzy do budowy Linni tTamwajowych wowczas mozna zastosowac bilety czasowe .Moze warto pomyslec o inz komunikacji z wlkp czy w 80 procentach nie warto budowac lini tramwajowych.Natomiast prezec CZ.Rz Lodzi czeka do emerytury po licha cos nowego wprowadzac.Mniejsze miasta maja ale nie glowy ratusza lubelskiego to KIosmos dla tych ludzi
Avatar
dg / 15 grudnia 2009 o 13:26
0
Ale sie uśmiałam poprostu komedia a w dalszych wiadomościach piszą że zabieraja autobusy niskopodłogowe z kilku linii.Paranoja,komedia jakby nie nazwać wierzyc się nie chce
Avatar
tip top / 15 grudnia 2009 o 12:45
0
Jakąś jedną nową linię ze Sławinka powinni wprowadzić. Sporo studentów z medycznej stamtąd dojeżdża i nie dosyć, że trzeba jechać przez całe miasto, to też wysiada się na Unickiej i trzeba dalej iść 10, a nawet 15 min, żeby dojść na odpowiedni Wydział. Żal. Gdyby linia ta jeździła tak jak 26, to i pasażerowie lini 26 byliby zadowoleni.
A tak to tylko 3 autobusy, z których 2 jeżdzą 2 razy na godzinę, a 18 często zapełniona. Pewnie władza wychodzi z założenia, że bogacze mieszkają na Sławinku i jeżdzą autami, a na studentów już nie patrzą.
Avatar
Borys / 15 grudnia 2009 o 11:48
0
[size=6]Gdzie jest smok w tej bajce?
Król i królewicze są, a ja się pytam o smoka?[/size][font="Franklin Gothic Medium"][/font]
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 19:11
0
a co z trolejbusami montowanymi w lubelskim mpk? tymi "białoruskimi"? miały być na mikołajki...
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 18:34
0
MOŻE TE TOALETY ? TO RAZEM Z BIDETAMI -HEHE: )
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 18:30
0
Avatar
Gość / 15 grudnia 2009 o 18:29
0
prawda
Avatar
anna / 15 grudnia 2009 o 18:26
0
DLACZEGO OSOBY BEZROBOTNE MUSZĄ PŁACIĆ ZA PRZEJAZDY MPK , KIEDY TO SIĘ WRESZCIE ZMIENI ? JAK TAK MOŻNA ,T O ZGROZA !!!!! !!!!!
Avatar
qwerty / 15 grudnia 2009 o 18:05
0
A ja np uważam, że tramwaje nie mają szans aby się sprawdzić w warunkach lubelskich.
Za mało jest ulic gdzie można by je puścić tak aby tory się nie pokrywały z jezdnią, bo tylko wtedy widać przewagę tramwai nad innymi formami komunikacji. Bo budowa linii tak aby na większości odcinków pokrywała się z jezdnią mija się z celem, bo będą stały wtedy w korkach tak jak i autobusy.
Osobna kwestia to koszty budowy linii. Trzeba by całą infrastrukturę budować od zera. Tory, pętle, trakcje, zajezdnie. Trzeba by było dodatkowo przebudować wiele skrzyżowań i świateł aby tramwaje miały pierwszeństwo na nich. Koszty były by więc bardzo duże. Przypuszczam, że znacznie większy niż koszt tych planów przedstawiony w artykule.
Kolejna sprawa to ukształtowanie terenu w Lublinie. Miasto jest zbudowane na górkach, co powoduje, że jest dużo podjazdów, a to nie są warunki dobre dla tramwai. Konieczne było by budowanie dużej ilości tuneli i/lub wiaduktów, co podniosło by i tak nie małe koszty budowy linii znacząco.
Innymi słowy można pokusić się o budowę linii tramwajowych, ale aby były w pełni użyteczne i spełniały one swoją rolę, czyli szybkiego środka komunikacji miejskiej, trzeba by było wyłożyć ogromną kasę. Ze względu na budowę wiaduktów, czy tuneli sądzę, że było by to nawet kilka miliardów złotych. Według mnie lepiej było by tą kasę wyłożyć na poprawę i budowę ulic w mieście np: przedłużenia Krańcowej do Jana Pawła, przedłużenia Trasy Zielonej do Muzycznej czy poszerzenie Poniatowskiego, Sowińskiego i przebudowę skrzyżować Głębokiej z Sowińskiego i Filaretów (lub jak kto woli budowę tunelu pod Racławickimi), bo te inwestycji pozwoliły by na rozwiązanie wielu problemów komunikacyjnych miasta, szczególnie gdyby powstała jeszcze w końcu obwodnica.
A ja np uważam, że tramwaje nie mają szans aby się sprawdzić w warunkach lubelskich.
Za mało jest ulic gdzie można by je puścić tak aby tory się nie pokrywały z jezdnią, bo tylko wtedy widać przewagę tramwai nad innymi formami komunikacji. Bo budowa linii tak aby na większości odcinków pokrywała się z jezdnią mija się z celem, bo będą stały wtedy w korkach tak jak i autobusy.
Osobna kwestia to koszty budowy linii. Trzeba by całą infrastrukturę budować od zera. Tory, pętle, trakcje, zajezdnie. Trzeba by było dodatkowo przebudować ... rozwiń
Avatar
haryski / 15 grudnia 2009 o 14:35
0
Dlaczego w Lublinie nie pracuja inz. komunikacji ,ktorzy by przekonali wlodarzy do budowy Linni tTamwajowych wowczas mozna zastosowac bilety czasowe .Moze warto pomyslec o inz komunikacji z wlkp czy w 80 procentach nie warto budowac lini tramwajowych.Natomiast prezec CZ.Rz Lodzi czeka do emerytury po licha cos nowego wprowadzac.Mniejsze miasta maja ale nie glowy ratusza lubelskiego to KIosmos dla tych ludzi
Avatar
dg / 15 grudnia 2009 o 13:26
0
Ale sie uśmiałam poprostu komedia a w dalszych wiadomościach piszą że zabieraja autobusy niskopodłogowe z kilku linii.Paranoja,komedia jakby nie nazwać wierzyc się nie chce
Avatar
tip top / 15 grudnia 2009 o 12:45
0
Jakąś jedną nową linię ze Sławinka powinni wprowadzić. Sporo studentów z medycznej stamtąd dojeżdża i nie dosyć, że trzeba jechać przez całe miasto, to też wysiada się na Unickiej i trzeba dalej iść 10, a nawet 15 min, żeby dojść na odpowiedni Wydział. Żal. Gdyby linia ta jeździła tak jak 26, to i pasażerowie lini 26 byliby zadowoleni.
A tak to tylko 3 autobusy, z których 2 jeżdzą 2 razy na godzinę, a 18 często zapełniona. Pewnie władza wychodzi z założenia, że bogacze mieszkają na Sławinku i jeżdzą autami, a na studentów już nie patrzą.
Avatar
Borys / 15 grudnia 2009 o 11:48
0
[size=6]Gdzie jest smok w tej bajce?
Król i królewicze są, a ja się pytam o smoka?[/size][font="Franklin Gothic Medium"][/font]
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Będzie strajk w szpitalu? Związkowcy chcą podwyżek. "To kompromisowa propozycja"

Lublin: Będzie strajk w szpitalu? Związkowcy chcą podwyżek. "To kompromisowa propozycja" 0 0

Pięć związków zawodowych działających w SPSK4 w Lublinie, które reprezentują 1300 pracowników (poza pielęgniarkami i lekarzami), wciąż czeka na odpowiedź dyrekcji na pismo w sprawie podwyżek.

Kai James (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS): Chcemy powalczyć o czwórkę

Kai James (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS): Chcemy powalczyć o czwórkę 0 0

Rozmowa z Kai James, koszykarką Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin

Pijany traktorzysta uciekał przed policją

Pijany traktorzysta uciekał przed policją 0 3

Pijany traktorzysta uciekał przed policją. Nie miał prawa jazdy, bo wcześniej mu je zabrano. Za jazdę po pijanemu.

Poznała "inżyniera" w internecie. Przelała mu prawie 80 tys. zł, a on zniknął

Poznała "inżyniera" w internecie. Przelała mu prawie 80 tys. zł, a on zniknął 45 10

46-latka straciła prawie 80 tysięcy złotych po tym gdy przesłała je mężczyźnie, którego nigdy wcześniej nie widziała. Podawał się za inżyniera, który buduje mosty w Turcji.

Drelów: Ciężarówka z belami słomy wpadła do rowu [zdjęcia]
galeria

Drelów: Ciężarówka z belami słomy wpadła do rowu [zdjęcia] 0 1

W Drelowie na ul. Dworskiej ciężarówka z belami słomy wpadła do rowu.

Wody Polskie chcą przejąć Zalew Zemborzycki. Prezes spółki odpowiada prezydentowi Lublina
galeria

Wody Polskie chcą przejąć Zalew Zemborzycki. Prezes spółki odpowiada prezydentowi Lublina 26 24

Chciałbym stanowczo zaprotestować przeciwko próbie wciągnięcia mnie w trwającą właśnie kampanię samorządową - odpowiada prezydentowi Lublina Przemysław Daca, prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie"

Malwina Kopron (AZS UMCS Lublin): Szykujemy transfery z górnej półki

Malwina Kopron (AZS UMCS Lublin): Szykujemy transfery z górnej półki 0 0

ROZMOWA Z Malwiną Kopron, zawodniczką AZS UMCS Lublin

Duże inwestycje w lubelską edukację zawodową

Duże inwestycje w lubelską edukację zawodową 0

Współpraca szkół zawodowych z biznesem i uczelniami wyższymi, dostosowanie ich programu do wymogów rynku pracy oraz szkolenia dla nauczycieli – to jedynie część zmian, jakim poddana zostanie edukacja zawodowa w Lubelskiem.

Był burmistrzem przez 28 lat. Nie będzie już kandydował na to stanowisko

Był burmistrzem przez 28 lat. Nie będzie już kandydował na to stanowisko 1 4

Jan Skiba był burmistrzem Zwierzyńca przez 28 lat. Nie będzie już kandydował na to stanowisko.

Giuseppe Verdi "Aida" w Teatrze Starym
6 października 2018, 18:55

Giuseppe Verdi "Aida" w Teatrze Starym 1 0

Co Gdzie Kiedy. 6 października o godz. 18.55 w Teatrze Starym zobaczymy transmisję na żywo z Met Opery. Będzie to spektakl Giuseppe Verdiego Aida.

Glinnik: Kopał ziemniaki, znalazł granat [zdjęcia]
galeria

Glinnik: Kopał ziemniaki, znalazł granat [zdjęcia] 0 3

W Glinniku (gm. Abramów) podczas zbioru ziemniaków mieszkańcy znaleźli granat z zapalnikiem z czasów II wojny światowej

Udany debiut Patryka Rojka w barwach Górnika Łęczna

Udany debiut Patryka Rojka w barwach Górnika Łęczna 6 0

Mimo, że od początku sezonu minęło zaledwie 10 kolejek w Górniku Łęczna występy między słupkami zaliczyli już wszyscy bramkarze bo w ostatnim, wygranym 2:1 meczu z Olimpią Elbląg debiut w barwach łęcznian zaliczył Patryk Rojek i wydatnie pomógł Górnikowi w wygranej

Lublin: Pokłóciła się z chłopakiem, nasłała na niego bandytów

Lublin: Pokłóciła się z chłopakiem, nasłała na niego bandytów 9 8

Świąteczna impreza mogła zakończyć się tragedią. Mieszkanka Lublina pokłóciła się ze swoim partnerem, po czym nasłała na niego dwóch recydywistów – ustalili śledczy. Skatowany mężczyzna trafił do szpitala

Tragiczny finał wycinki drzew. 19-latek nie żyje

Tragiczny finał wycinki drzew. 19-latek nie żyje 12 2

Tragiczny wypadek podczas wycinki drzew. Zginął 19-latek.

Wybory 2018. Beata Szydło w czwartek na pl. Litewskim Lublinie

Wybory 2018. Beata Szydło w czwartek na pl. Litewskim Lublinie 0 20

Do Lublina przyjedzie Beata Szydło

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.