Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 listopada 2009 r.
19:07
Edytuj ten wpis

Jakiej chcesz podwyżki biletów MPK?

0 10 A A

10 grudnia gotowe mają być wyniki badań opinii publicznej, które mają dać odpowiedź, na który z trzech wariantów nowego cennika biletów zgadzają się pasażerowie komunikacji miejskiej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego badania przeprowadzi firma ARC Rynek i Opinia. Jej ankieterzy mają zadzwonić do 500 lublinian korzystających z komunikacji miejskiej. Badanie ruszy na początku grudnia.

Wszystkie trzy warianty, o które pytani będą pasażerowie, zakładają wzrost cen. ZTM tłumaczy, że potrzebuje 15 mln zł na to, by od stycznia przejąć władzę nad częścią komunikacji prywatnej. Kursy przejęliby przewoźnicy wybrani w drodze przetargu i w ich pojazdach obowiązywałyby te same ceny, co w wozach MPK.

Pierwszy z przetargów powinien być rozstrzygnięty 6 grudnia. ZTM zapowiada, że jeśli do tego czasu nie będzie mieć pewności, czy znajdą się pieniądze na zapłatę dla przewoźników, to unieważni ten i trzy kolejne oczekujące na rozstrzygnięcie przetargi. A to oznacza, że w prywatnych autobusach nadal obowiązywałyby niższe ceny ustalane przez samych przewoźników i nie można by w nich korzystać z miejskich biletów okresowych.

Co proponuje ZTM? Pierwszy wariant to podwyżka wszystkich cen: jednorazowy normalny po 2,40 zł, 30-dniowa sieciówka po 94 zł.

Drugi nie zmienia cen biletów okresowych, ale mówi że zamiast biletów jednorazowych będą czasowe: 15-, 30- i 60-minutowe po 2 zł, 3 zł i 5 zł. Z takim biletem można by się do woli przesiadać, ale nawet jadąc bez przesiadki trzeba by kasować kolejny bilet po upływie ważności pierwszego.

Trzeci wariant, mieszany, mówi że bilety czasowe we wspomnianych cenach będą dostępne obok biletów jednorazowych, które zdrożeją do 2,4 zł, w górę pójść mają też ceny okresowych: 30-dniowa sieciówka kosztowałaby 89 zł.

Wszystkie warianty zakładają, że bilet nocny zdrożeje do 5 zł, a do biletu u kierowcy trzeba będzie dopłacić
50 gr.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
annehsa / 3 grudnia 2009 o 22:41
0
rrrr napisał:
Najprościej przerzucić koszty na pasażerów. Bilet 15 minutowy w szczycie miejskim może okazać się najdroższym biletem na świecie (można przejechać np. dwa przystanki - np. z powodu kraksy itp.). Jeśli już ma się wprowadzić takie rozwiązanie to należałoby określić ile przystanków na danym bilecie czasowym ma pasażer zagwarantowany przejazd . Dlaczego ma on ponosić kosztyw przypadku zwiększonego natężenia ruchu, sytuacji szczególnych na trasie przejazdu. Takie podejście do problemu to absurd. MPK nie daje nic w zamian (opóźnienia i niezgodność z rozkładem jazdy, opłakany stan taboru transportowego). Najlepszym sposobem jest to rozwiązać i sprywatyzować.

Dobry pomysl z ustaleniem od ktorego do ktorego przystanku obowiazuje bilet czasowy ,ale jak udowodnisz na ktorym przystanku wsiadles?na skasowanym bilecie jest nr identyfikacyjny pojazdu i godzina, nie nr przystanku na ktorym wsiadles.

Dobry pomysl z ustaleniem od ktorego do ktorego przystanku obowiazuje bilet czasowy ,ale jak udowodnisz na ktorym przystanku wsiadles?na skasowanym bilecie jest nr identyfikacyjny pojazdu i godzina, nie nr przystanku na ktorym wsiadles. rozwiń
Avatar
Gapowicz / 2 grudnia 2009 o 11:13
0
A ja jestem za rozsądną, udokumentowaną podwyżką - ALE:
- KIEROWCY BĘDĄ UBRANI W STRÓJ SŁUŻBOWY
- NIE BĘDĄ PALIĆ TYTONIU PODCZAS PROWADZENIA POJAZDU I NA PRZYSTANKACH, ZWŁASZCZA KOŃCOWYCH W POJEŹDZIE
- NIE BĘDĄ ROZMAWIAĆ PRZEZ KOMÓRKĘ PODCZAS JAZDY
- BĘDĄ OSTROŻNIEJ NAS WOZIĆ (ACH TE ZRYWY Z PRZYSTANKU I CUDOWNE HAMOWANIA TUŻ PRZED NIM)
- BEDĄ W SPOSÓB BARDZIEJ KULTURALNY Z NAMI ROZMAWIAĆ (ODPOWIADAĆ NA PYTANIA PODCZAS POSTOJU I SPRZEDAŻY BILETÓW)
- BĘDĄ JEDNAK MIELI DROBNE DO WYDANIA RESZTY DO WYSOKOŚCI 50 ZŁ.
- BĘDĄ NAS WPUSZCZAC DO ŚRODKA NA KOŃCOWYCH PRZYSTANKACH W DESZCZ I W ZIMIE
- NIE BĘDĄ WPUSZCZAĆ DO KABINY KOLEGÓW (W TYM ZMIENNIKÓW) I GADAĆ, GADAĆ CAŁĄ TRASĘ
- WYŁĄCZAĆ OGRZEWANIE GDY NA DWORZE JEST CIEPŁO
- NIE WPUSZCZAĆ DO POJAZDU OSÓB ODRAŻAJĄCYH SWYM WYGLĄDEM - PATRZ REGULAMIN - ZWŁASZCZA PIJANYCH
- BĘDĄ REAGOWAĆ NA WULGARNE (SŁOWNICTWO TYLKO NA K..., P..., CH...) "PASAŻERÓW"
- W WYJĄTKOWYCH WYPADKACH POCZEKAJĄ TROSZECZKĘ NA OSOBY STARSZE DOBIEGAJACE DO PRZYSTANKU
- BĘDĄ SPRAWDZAĆ BILETY _ JESZCZE NIGDY NIE WIDZIAŁEM TAKIEJ AKCJI - ZWŁASZCZA GDY WSIADA DUŻO MŁODZIEŻY. Z MOICH PODSŁUCHÓW WYNIKA ŻE NIE MAJA I NIE KASUJĄ BILETU.
- BĘDĄ DBALI O CZYSTOŚC W POJEŹDZIE - NA KOŃCOWYM POWINNI SPRAWDZIĆ STAN POJAZDU.
- BĘDĄ REAGOWAĆ NA INFORMACJĘ O ZEPSUTYM KASOWNIKU
- BEDĄ.... BEDĄ .... BĘDĄ ......

POLECAM TE UWAGI ZARZĄDOWI MPK
A ja jestem za rozsądną, udokumentowaną podwyżką - ALE:
- KIEROWCY BĘDĄ UBRANI W STRÓJ SŁUŻBOWY
- NIE BĘDĄ PALIĆ TYTONIU PODCZAS PROWADZENIA POJAZDU I NA PRZYSTANKACH, ZWŁASZCZA KOŃCOWYCH W POJEŹDZIE
- NIE BĘDĄ ROZMAWIAĆ PRZEZ KOMÓRKĘ PODCZAS JAZDY
- BĘDĄ OSTROŻNIEJ NAS WOZIĆ (ACH TE ZRYWY Z PRZYSTANKU I CUDOWNE HAMOWANIA TUŻ PRZED NIM)
- BEDĄ W SPOSÓB BARDZIEJ KULTURALNY Z NAMI ROZMAWIAĆ (ODPOWIADAĆ NA PYTANIA PODCZAS POSTOJU I SPRZEDAŻY BILETÓW)
- BĘDĄ JEDNAK MIELI DROBNE DO WYDANIA RESZTY DO WYSOKOŚCI 5... rozwiń
Avatar
rrrr / 26 listopada 2009 o 10:38
0
Najprościej przerzucić koszty na pasażerów. Bilet 15 minutowy w szczycie miejskim może okazać się najdroższym biletem na świecie (można przejechać np. dwa przystanki - np. z powodu kraksy itp.). Jeśli już ma się wprowadzić takie rozwiązanie to należałoby określić ile przystanków na danym bilecie czasowym ma pasażer zagwarantowany przejazd . Dlaczego ma on ponosić kosztyw przypadku zwiększonego natężenia ruchu, sytuacji szczególnych na trasie przejazdu. Takie podejście do problemu to absurd. MPK nie daje nic w zamian (opóźnienia i niezgodność z rozkładem jazdy, opłakany stan taboru transportowego). Najlepszym sposobem jest to rozwiązać i sprywatyzować.
Najprościej przerzucić koszty na pasażerów. Bilet 15 minutowy w szczycie miejskim może okazać się najdroższym biletem na świecie (można przejechać np. dwa przystanki - np. z powodu kraksy itp.). Jeśli już ma się wprowadzić takie rozwiązanie to należałoby określić ile przystanków na danym bilecie czasowym ma pasażer zagwarantowany przejazd . Dlaczego ma on ponosić kosztyw przypadku zwiększonego natężenia ruchu, sytuacji szczególnych na trasie przejazdu. Takie podejście do problemu to absurd. MPK nie daje nic w zamian (opóźnienia i niezgodnoś... rozwiń
Avatar
czesio / 26 listopada 2009 o 08:29
0
Nie bardzo rozumiem po co im 15 mln, czyżby z góry zakładali , że po przejściu pod ich rządy prywatni kierowcy będą mieli straty (uwzględniając nawet podwyżki biletów ) i trzeba będzie im dopłacać ? Jeśli tak , to wiadomo co trzeba zrobić, żeby MPK miało zyski na przyszłość a nie ciągle wyciągało rękę po kolejne dotacje ....
Avatar
WuJo / 26 listopada 2009 o 06:59
0
Ja widzę inną drogę, chyba niezbyt lubianą przez prywatnych przewoźników. Niech obsługują wydzielone linie i pokażą na ile są lepsi. Chyba wówczas wyjdzie szydło z worka. Nie jest sztuką chwalić się niższymi cenami w obecnej sytuacji, gdzie podkrada się pasażera MPK jeżdżąc przed autobusem komunalnym na najbardziej uczęszczanych liniach, w wybranych godzinach i dniach, nie honorując ulg dla pasażerów. Swoją drogą wygląda na to, że prywatni mają w ZTM jakby większe poważanie.
Avatar
Gość / 25 listopada 2009 o 22:50
0
Większe korki będą na pewno, ale nie z powodu wyższych cen, tylko z tego powodu, że lubelska komunikacja jest zupełnie nieatrakcjyna dla większości mieszkańców. Nic dziwnego, że każdy, kto tylko może inwestuje w samochód, byle tylko nie czekać 30 min. na przystanku, bo w tym czasie mimo korków będzie już na miejscu i nie będzie się zastanawiał, czy autobus przyjedzie, czy nie, a jeśli przyjedzie, to akurat prywatny, więc jeśli kupił bilet okresowy, to i tak musi rzucić 1zl czy 1,50zl "do czapki".

Oprócz wyżej wymienionych, są jeszcze inne powody zniechęcejące do koryzstania z KM - nieprzejrzysty układ linii, niedostosowany do obecnych potrzeb (zbyt duża liczba linii, pokręcone trasay znacznie wydlużającye czas jazdy), nieskoordynowane rozkłady linii spełniających podobne funkcje, brak jednakowych końcówek minutowych ułatwiających zapamiętywanie rozkładu itd., można by jeszcze długo wymieniać...

Zatem proponuję zamiast mieszania z błotem ZTM-u odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nie warto zapłacić trochę więcej, ale mieć w zamian nieco lepszą jakość? A włączenie prywaciarzy do sieci ZTM to podstawa, mam nadzieję, że obecne przetargi zostaną rozstrzygnięte, a dalszej perspektywie będą ogłaszane kolejne, tak aby chociaż na najważniejszych liniach poprawić częstotliwość.

Ale podkreślam - na te dodatkowe wozokm i kolejne brygady skądś trzeba wziąć pieniądze. Jeśli radni po raz kolejny popiszą się populizmem i nie zgodzą się ani na zwiększenie dofinansowania, ani na podwyżkę cen, to utwierdzą mnie w przekonaniu, że nie zależy im na KM. I za to należaloby ich rozliczyć za pomocą kartki do glosowania
Większe korki będą na pewno, ale nie z powodu wyższych cen, tylko z tego powodu, że lubelska komunikacja jest zupełnie nieatrakcjyna dla większości mieszkańców. Nic dziwnego, że każdy, kto tylko może inwestuje w samochód, byle tylko nie czekać 30 min. na przystanku, bo w tym czasie mimo korków będzie już na miejscu i nie będzie się zastanawiał, czy autobus przyjedzie, czy nie, a jeśli przyjedzie, to akurat prywatny, więc jeśli kupił bilet okresowy, to i tak musi rzucić 1zl czy 1,50zl "do czapki".

Oprócz wyżej wymienion... rozwiń
Avatar
mosquito / 25 listopada 2009 o 21:51
0
żadnej podwyżki nie chcę !!! To chyba oczywiste.
Avatar
PAZAŻER / 25 listopada 2009 o 20:32
0
Proste! zamiast drogim mpk już wolę swoim samochodem, albo na piechote... Jak zniechęcić klientów? - podnieść ceny. Skutecznie. brawo brawo brawo... Konkurs na najgorszy biznesplan otrzymuje mpk lublin ;]
Avatar
Krzysztof Jakubowski / 25 listopada 2009 o 20:15
0
Zapytanie 500 osób, które posiadają telefon stacjonarny nie jest miarodajnym określeniem tego, jakich biletów chcą Lublinianie.
Avatar
Gość / 25 listopada 2009 o 19:43
0
Niech podnoszą ceny, to będą jeszcze większe korki !!! bo jak mam płacić 2x5pln do pracy i z powrotem to będzie lepiej swoim samochodem jechać!!!
Avatar
annehsa / 3 grudnia 2009 o 22:41
0
rrrr napisał:
Najprościej przerzucić koszty na pasażerów. Bilet 15 minutowy w szczycie miejskim może okazać się najdroższym biletem na świecie (można przejechać np. dwa przystanki - np. z powodu kraksy itp.). Jeśli już ma się wprowadzić takie rozwiązanie to należałoby określić ile przystanków na danym bilecie czasowym ma pasażer zagwarantowany przejazd . Dlaczego ma on ponosić kosztyw przypadku zwiększonego natężenia ruchu, sytuacji szczególnych na trasie przejazdu. Takie podejście do problemu to absurd. MPK nie daje nic w zamian (opóźnienia i niezgodność z rozkładem jazdy, opłakany stan taboru transportowego). Najlepszym sposobem jest to rozwiązać i sprywatyzować.

Dobry pomysl z ustaleniem od ktorego do ktorego przystanku obowiazuje bilet czasowy ,ale jak udowodnisz na ktorym przystanku wsiadles?na skasowanym bilecie jest nr identyfikacyjny pojazdu i godzina, nie nr przystanku na ktorym wsiadles.

Dobry pomysl z ustaleniem od ktorego do ktorego przystanku obowiazuje bilet czasowy ,ale jak udowodnisz na ktorym przystanku wsiadles?na skasowanym bilecie jest nr identyfikacyjny pojazdu i godzina, nie nr przystanku na ktorym wsiadles. rozwiń
Avatar
Gapowicz / 2 grudnia 2009 o 11:13
0
A ja jestem za rozsądną, udokumentowaną podwyżką - ALE:
- KIEROWCY BĘDĄ UBRANI W STRÓJ SŁUŻBOWY
- NIE BĘDĄ PALIĆ TYTONIU PODCZAS PROWADZENIA POJAZDU I NA PRZYSTANKACH, ZWŁASZCZA KOŃCOWYCH W POJEŹDZIE
- NIE BĘDĄ ROZMAWIAĆ PRZEZ KOMÓRKĘ PODCZAS JAZDY
- BĘDĄ OSTROŻNIEJ NAS WOZIĆ (ACH TE ZRYWY Z PRZYSTANKU I CUDOWNE HAMOWANIA TUŻ PRZED NIM)
- BEDĄ W SPOSÓB BARDZIEJ KULTURALNY Z NAMI ROZMAWIAĆ (ODPOWIADAĆ NA PYTANIA PODCZAS POSTOJU I SPRZEDAŻY BILETÓW)
- BĘDĄ JEDNAK MIELI DROBNE DO WYDANIA RESZTY DO WYSOKOŚCI 50 ZŁ.
- BĘDĄ NAS WPUSZCZAC DO ŚRODKA NA KOŃCOWYCH PRZYSTANKACH W DESZCZ I W ZIMIE
- NIE BĘDĄ WPUSZCZAĆ DO KABINY KOLEGÓW (W TYM ZMIENNIKÓW) I GADAĆ, GADAĆ CAŁĄ TRASĘ
- WYŁĄCZAĆ OGRZEWANIE GDY NA DWORZE JEST CIEPŁO
- NIE WPUSZCZAĆ DO POJAZDU OSÓB ODRAŻAJĄCYH SWYM WYGLĄDEM - PATRZ REGULAMIN - ZWŁASZCZA PIJANYCH
- BĘDĄ REAGOWAĆ NA WULGARNE (SŁOWNICTWO TYLKO NA K..., P..., CH...) "PASAŻERÓW"
- W WYJĄTKOWYCH WYPADKACH POCZEKAJĄ TROSZECZKĘ NA OSOBY STARSZE DOBIEGAJACE DO PRZYSTANKU
- BĘDĄ SPRAWDZAĆ BILETY _ JESZCZE NIGDY NIE WIDZIAŁEM TAKIEJ AKCJI - ZWŁASZCZA GDY WSIADA DUŻO MŁODZIEŻY. Z MOICH PODSŁUCHÓW WYNIKA ŻE NIE MAJA I NIE KASUJĄ BILETU.
- BĘDĄ DBALI O CZYSTOŚC W POJEŹDZIE - NA KOŃCOWYM POWINNI SPRAWDZIĆ STAN POJAZDU.
- BĘDĄ REAGOWAĆ NA INFORMACJĘ O ZEPSUTYM KASOWNIKU
- BEDĄ.... BEDĄ .... BĘDĄ ......

POLECAM TE UWAGI ZARZĄDOWI MPK
A ja jestem za rozsądną, udokumentowaną podwyżką - ALE:
- KIEROWCY BĘDĄ UBRANI W STRÓJ SŁUŻBOWY
- NIE BĘDĄ PALIĆ TYTONIU PODCZAS PROWADZENIA POJAZDU I NA PRZYSTANKACH, ZWŁASZCZA KOŃCOWYCH W POJEŹDZIE
- NIE BĘDĄ ROZMAWIAĆ PRZEZ KOMÓRKĘ PODCZAS JAZDY
- BĘDĄ OSTROŻNIEJ NAS WOZIĆ (ACH TE ZRYWY Z PRZYSTANKU I CUDOWNE HAMOWANIA TUŻ PRZED NIM)
- BEDĄ W SPOSÓB BARDZIEJ KULTURALNY Z NAMI ROZMAWIAĆ (ODPOWIADAĆ NA PYTANIA PODCZAS POSTOJU I SPRZEDAŻY BILETÓW)
- BĘDĄ JEDNAK MIELI DROBNE DO WYDANIA RESZTY DO WYSOKOŚCI 5... rozwiń
Avatar
rrrr / 26 listopada 2009 o 10:38
0
Najprościej przerzucić koszty na pasażerów. Bilet 15 minutowy w szczycie miejskim może okazać się najdroższym biletem na świecie (można przejechać np. dwa przystanki - np. z powodu kraksy itp.). Jeśli już ma się wprowadzić takie rozwiązanie to należałoby określić ile przystanków na danym bilecie czasowym ma pasażer zagwarantowany przejazd . Dlaczego ma on ponosić kosztyw przypadku zwiększonego natężenia ruchu, sytuacji szczególnych na trasie przejazdu. Takie podejście do problemu to absurd. MPK nie daje nic w zamian (opóźnienia i niezgodność z rozkładem jazdy, opłakany stan taboru transportowego). Najlepszym sposobem jest to rozwiązać i sprywatyzować.
Najprościej przerzucić koszty na pasażerów. Bilet 15 minutowy w szczycie miejskim może okazać się najdroższym biletem na świecie (można przejechać np. dwa przystanki - np. z powodu kraksy itp.). Jeśli już ma się wprowadzić takie rozwiązanie to należałoby określić ile przystanków na danym bilecie czasowym ma pasażer zagwarantowany przejazd . Dlaczego ma on ponosić kosztyw przypadku zwiększonego natężenia ruchu, sytuacji szczególnych na trasie przejazdu. Takie podejście do problemu to absurd. MPK nie daje nic w zamian (opóźnienia i niezgodnoś... rozwiń
Avatar
czesio / 26 listopada 2009 o 08:29
0
Nie bardzo rozumiem po co im 15 mln, czyżby z góry zakładali , że po przejściu pod ich rządy prywatni kierowcy będą mieli straty (uwzględniając nawet podwyżki biletów ) i trzeba będzie im dopłacać ? Jeśli tak , to wiadomo co trzeba zrobić, żeby MPK miało zyski na przyszłość a nie ciągle wyciągało rękę po kolejne dotacje ....
Avatar
WuJo / 26 listopada 2009 o 06:59
0
Ja widzę inną drogę, chyba niezbyt lubianą przez prywatnych przewoźników. Niech obsługują wydzielone linie i pokażą na ile są lepsi. Chyba wówczas wyjdzie szydło z worka. Nie jest sztuką chwalić się niższymi cenami w obecnej sytuacji, gdzie podkrada się pasażera MPK jeżdżąc przed autobusem komunalnym na najbardziej uczęszczanych liniach, w wybranych godzinach i dniach, nie honorując ulg dla pasażerów. Swoją drogą wygląda na to, że prywatni mają w ZTM jakby większe poważanie.
Avatar
Gość / 25 listopada 2009 o 22:50
0
Większe korki będą na pewno, ale nie z powodu wyższych cen, tylko z tego powodu, że lubelska komunikacja jest zupełnie nieatrakcjyna dla większości mieszkańców. Nic dziwnego, że każdy, kto tylko może inwestuje w samochód, byle tylko nie czekać 30 min. na przystanku, bo w tym czasie mimo korków będzie już na miejscu i nie będzie się zastanawiał, czy autobus przyjedzie, czy nie, a jeśli przyjedzie, to akurat prywatny, więc jeśli kupił bilet okresowy, to i tak musi rzucić 1zl czy 1,50zl "do czapki".

Oprócz wyżej wymienionych, są jeszcze inne powody zniechęcejące do koryzstania z KM - nieprzejrzysty układ linii, niedostosowany do obecnych potrzeb (zbyt duża liczba linii, pokręcone trasay znacznie wydlużającye czas jazdy), nieskoordynowane rozkłady linii spełniających podobne funkcje, brak jednakowych końcówek minutowych ułatwiających zapamiętywanie rozkładu itd., można by jeszcze długo wymieniać...

Zatem proponuję zamiast mieszania z błotem ZTM-u odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nie warto zapłacić trochę więcej, ale mieć w zamian nieco lepszą jakość? A włączenie prywaciarzy do sieci ZTM to podstawa, mam nadzieję, że obecne przetargi zostaną rozstrzygnięte, a dalszej perspektywie będą ogłaszane kolejne, tak aby chociaż na najważniejszych liniach poprawić częstotliwość.

Ale podkreślam - na te dodatkowe wozokm i kolejne brygady skądś trzeba wziąć pieniądze. Jeśli radni po raz kolejny popiszą się populizmem i nie zgodzą się ani na zwiększenie dofinansowania, ani na podwyżkę cen, to utwierdzą mnie w przekonaniu, że nie zależy im na KM. I za to należaloby ich rozliczyć za pomocą kartki do glosowania
Większe korki będą na pewno, ale nie z powodu wyższych cen, tylko z tego powodu, że lubelska komunikacja jest zupełnie nieatrakcjyna dla większości mieszkańców. Nic dziwnego, że każdy, kto tylko może inwestuje w samochód, byle tylko nie czekać 30 min. na przystanku, bo w tym czasie mimo korków będzie już na miejscu i nie będzie się zastanawiał, czy autobus przyjedzie, czy nie, a jeśli przyjedzie, to akurat prywatny, więc jeśli kupił bilet okresowy, to i tak musi rzucić 1zl czy 1,50zl "do czapki".

Oprócz wyżej wymienion... rozwiń
Avatar
mosquito / 25 listopada 2009 o 21:51
0
żadnej podwyżki nie chcę !!! To chyba oczywiste.
Avatar
PAZAŻER / 25 listopada 2009 o 20:32
0
Proste! zamiast drogim mpk już wolę swoim samochodem, albo na piechote... Jak zniechęcić klientów? - podnieść ceny. Skutecznie. brawo brawo brawo... Konkurs na najgorszy biznesplan otrzymuje mpk lublin ;]
Avatar
Krzysztof Jakubowski / 25 listopada 2009 o 20:15
0
Zapytanie 500 osób, które posiadają telefon stacjonarny nie jest miarodajnym określeniem tego, jakich biletów chcą Lublinianie.
Avatar
Gość / 25 listopada 2009 o 19:43
0
Niech podnoszą ceny, to będą jeszcze większe korki !!! bo jak mam płacić 2x5pln do pracy i z powrotem to będzie lepiej swoim samochodem jechać!!!
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Trwają zapisy na Trzecią Dychę do Maratonu

Trwają zapisy na Trzecią Dychę do Maratonu 0 0

Trzecia Dycha do Maratonu zbliża się wielkimi krokami. Już w nocy z 2 na 3 lutego uczestnicy staną na starcie tego wyjątkowego biegu

Lublin: Policja szuka tej kobiety [wideo]
galeria
film

Lublin: Policja szuka tej kobiety [wideo] 0 0

Policjanci z IV Komisariatu Policji w Lublinie szukają kobiety, która zapłaciła nie swoją kartą w jednej z lubelskich galerii handlowych

Lubelskie: W tych branżach jest praca. Ale chętnych brakuje

Lubelskie: W tych branżach jest praca. Ale chętnych brakuje 5 5

Młodzi niechętnie wybierają naukę w szkołach uczących zawodu. Nadzieją dla rynku szukającego specjalistów dla branży budowlanej czy gastronomicznej są dorośli chcący zdobyć nową profesję

Kaczyński: PiS nie wystawi kandydata w wyborach uzupełniających na prezydenta Gdańska

Kaczyński: PiS nie wystawi kandydata w wyborach uzupełniających na prezydenta Gdańska 0 9

- PiS nie wystawi własnego kandydata w wyborach uzupełniających na prezydenta Gdańska - zadeklarował prezes Jarosław Kaczyński

Serial kręcony w Kazimierzu Dolnym ma szansę na Telekamerę. Można głosować
galeria

Serial kręcony w Kazimierzu Dolnym ma szansę na Telekamerę. Można głosować 0 2

Serial „W rytmie serca” kręcony w Kazimierzu Dolnym został nominowany do nagrody Telekamery 2019 r.

Anita Lipnicka - akustycznie w Filharmonii
24 marca 2019, 18:00

Anita Lipnicka - akustycznie w Filharmonii 0 0

Co Gdzie Kiedy. Już 24 marca o godz. 18 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej Anita Lipnicka z koncertem z Bliska.

Puławy: Sądny dzień dla dyrektorki liceum Czartoryskiego

Puławy: Sądny dzień dla dyrektorki liceum Czartoryskiego 0 11

Dziś zbiera się zarząd powiatu puławskiego. Tematem spotkania będą nieprawidłowości w I LO im. ks. A. J. Czartoryskiego stwierdzone w trakcie kontroli. Dyrektor placówki Beacie Trzcińskiej-Staszczyk grozi m.in. zawieszenie

Krzysztof Piątek blisko AC Milan
film

Krzysztof Piątek blisko AC Milan 0 0

Nie Real Madryt, ale AC Milan ma być nowym klubem Krzysztofa Piątka. Jak podaje włoski Mediaset, agenci polskiego snajpera przebywają już w Mediolanie, gdzie ustalają szczegóły przeprowadzki Piątka na San Siro.

Były kurator oświaty i dyrektor WORD w Lublinie ma nową pracę

Były kurator oświaty i dyrektor WORD w Lublinie ma nową pracę 1 10

Były dyrektor WORD w Lublinie i były lubelski kurator oświaty kierownikiem Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Kraśnik. Zmian kadrowych na fotelach szefów poszczególnych wydziałów jest więcej

Pojechała na pielgrzymkę i zaginęła. Co się stało z panią Kazimierą?
film

Pojechała na pielgrzymkę i zaginęła. Co się stało z panią Kazimierą? 16 2

Gdy Kazimiera Zaręba wyjeżdżała na pielgrzymkę do Wilna, jej bliscy nie przypuszczali, że widzą się z nią po raz ostatni. Kobieta zaginęła bez śladu.

Problemy firmy od Systemu Zarządzania Ruchem. Co z kontraktem na lubelską sygnalizację?
galeria

Problemy firmy od Systemu Zarządzania Ruchem. Co z kontraktem na lubelską sygnalizację? 22 36

Pod coraz większym znakiem zapytania znajduje się rozbudowa Systemu Zarządzania Ruchem, której główny wykonawca złożył w sądzie wniosek o upadłość. W poniedziałek stołeczny sąd postanowił o zabezpieczeniu majątku spółki, do której puka już komornik. Co dalej z kontraktem na lubelską sygnalizację?

Milczenie w Annopolu, marsz przeciw nienawiści w Chełmie. Mieszkańcy solidarni z Gdańskiem [zdjęcia]
galeria

Milczenie w Annopolu, marsz przeciw nienawiści w Chełmie. Mieszkańcy solidarni z Gdańskiem [zdjęcia] 135 16

Społeczność Chełma włączyła się ogólnopolskich marszów przeciwko agresji i nienawiści. We wtorek przed godziną 18, by uczcić pamięć zamordowanego prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza zebrali się na deptaku przy ul. Lwowskiej, skąd przemaszerowali na pl. Łuczkowskiego. Kilkadziesiąt osób zebrało się także w Annopolu

Rekordowo niskie ceny paliw. Jak długo się utrzymają?

Rekordowo niskie ceny paliw. Jak długo się utrzymają? 2 19

Rekordowe niskie ceny paliw cieszą kierowców. Jak zwykle najtaniej w Lublinie, a zarazem w regionie, kupimy paliwa na stacji przy jednym z dużych marketów.

Głosowanie nad Brexitem. Umowa z UE odrzucona przez Wielką Brytanię!

Głosowanie nad Brexitem. Umowa z UE odrzucona przez Wielką Brytanię! 28 11

We wtorek wieczorem odbyło się głosowanie w Izbie Gmin w sprawie umowy brexitowej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.