Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 grudnia 2009 r.
20:02
Edytuj ten wpis

Jeśli zdecydujesz się na kremację, zapłacisz rachunek raz na 100 lat

Autor: Zdjęcie autora DOMINIK SMAGA
0 8 A A

Nowy cennik opłat za miejsca na komunalnych cmentarzach przygotował prezydent Lublina. Stawki pójdą w górę nawet o 20 proc. W cenniku pojawiają się też opłaty za groby z urnami.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nowy cennik ma być poddany pod głosowanie na sesji Rady Miasta 17 grudnia. Jego projekt przygotowali urzędnicy prezydenta. Opłaty za miejsca na cmentarzach komunalnych i korzystanie z obiektów cmentarnych wzrosnąć mają nawet o 20 proc.

Prezydent tłumaczy, że musi podnieść ceny, bo potrzebuje pieniędzy na utrzymanie nekropolii. Roczne wydatki miasta na ten cel sięgają 1,4 mln zł. Ratusz szacuje, że dzięki podwyżce dochody z opłat cmentarnych wzrosną do 1,2 mln zł.

Cennik dotyczy nekropolii na Majdanku oraz przy Białej, ale na tym drugim cmentarzu pochówki są możliwe jedynie w miejscach odzyskanych po likwidacji lub ekshumacji.
* Miejsce pod grób ziemny na Majdanku kosztować ma 70 zł w przypadku trumny ze zwłokami dziecka do lat 6, 140 zł za pozostałe trumny. * O wiele drożej, bo aż 400 zł kosztować będzie miejsce pod grób z urną.

– W przypadku grobów z tradycyjnymi pochówkami miejsce będzie wykupione na 20 lat, ale w przypadku urn aż na 100 – wyjaśnia Tomasz Radzikowski, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta. – Niech pan zauważy, że choć miejsce wykupione będzie na pięciokrotnie dłuższy czas, to opłata za grób z urną nie została mechanicznie wyliczona, jako pięciokrotność zwykłej ceny – podkreśla.

Pochówki w urnach będą jeszcze bardziej opłacalne w przypadku grobów murowanych. * Miejsce pod pojedynczy grób murowany na Majdanku kosztować ma w przypadku pochówków dzieci: 150 zł przy głównej alei, 120 zł przy bocznej i 100 wewnątrz kwatery. * Za pozostałe trumny: 800 zł przy głównej alei, 450 zł przy bocznej i 250 zł wewnątrz kwatery. * Tymczasem opłaty za pochówek w urnie są niewiele większe: 900 zł przy alei głównej, 500 zł przy bocznej i 300 zł wewnątrz kwatery. * Ale tu również obowiązywać będzie zasada: grób z trumną jest wykupiony na 20 lat, a ten z urną na cały wiek. * Miejsce na urnę w kolumbarium kosztować ma 200 zł.

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
białalokomotywa / 14 grudnia 2009 o 11:48
0
Zgadzam się z ananasem chociaż dla mnie obojętną jest rzeczą co stanie się z moim ciałem gdy umrę wierzę że nareszcie będę miała święty spokój
chciałabym w zaświatach spotkać Mamę ale to takie mrzonki TAM jest tylko nicość...
Avatar
Ananas / 14 grudnia 2009 o 10:15
0
Bo kremować się powinno od zawsze... ciała które pozostają dla robaków to głupota jedyne sensowne pozostawienie ciała to oddanie dla studentów medycyny lub np. [url="http://www.bodyworlds.com/en.html"]http://www.bodyworlds.com/en.html[/url] (pewnie wiele osób uzna mnie za szarlatana albo jeszcze gorzej ale to jest moje zdanie)...

Sam osobiście choć człowiek ze mnie młody mam (spisany testament a w nim) zapisane, że jeśli zejdę z tego świata jakieś organy będą się nadawać dla innego człowieka to bardzo proszę skorzystać... a całą resztę skremować... prochy zezwalam na przerobienie na diament (http://koneser.interia.pl/news/z-ludzkich-prochow-robia-diamenty,1147278) lub niech rozsypią na morzu... (bo wedle prawa Polskiego tylko tam można)...

A do katolików... "Z prochu powstałeś i w proch się obrócisz" ...

A ciało oddać lekarzowi (studentowi) co by się nauczył na martwym ciele lepiej operować to szczytny cel... lub oddać swoje organy wewnętrzne...

Cmentarze nasze nie są ni ładne ani z głową pomyślane co by za kilka lat być ładnymi... tak jak np. cmentarz w Szczecinie *(Cmentarz komunalny - Centralny (Haupt Friedhof) przy ul. Ku Słońcu. - też moje prywatne zdanie)...

A po za tym skremować się "rozsypać" i żyć we wspomnieniach bliskich i w genach naszych dzieci i ich dzieci...
---

Do ludzi którzy i tak chcą się chować... róbcie przynajmniej krypty całych rodzin i stawiajcie przepiękne małe kapliczki ze zdobieniami a nie płyta na płycie to już czasami gorzej wygląda niż blokowiska pozostawione za komuny... jeszcze jak chodzę po cmentarzach i widzę przepiękne rzeźby to nawet choć człowieka nie znam przystanę i aż przeczytam kto tam jest z ciekawości... i przez ten moment on żyje... w mej świadomości...
dlatego lepiej stawiać małe krypty z kapliczkami na powierzchni i zdobieniami niż pojedyncze (czasami rodzinne) groby...
Bo kremować się powinno od zawsze... ciała które pozostają dla robaków to głupota jedyne sensowne pozostawienie ciała to oddanie dla studentów medycyny lub np. [url="http://www.bodyworlds.com/en.html"]http://www.bodyworlds.com/en.html[/url] (pewnie wiele osób uzna mnie za szarlatana albo jeszcze gorzej ale to jest moje zdanie)...

Sam osobiście choć człowiek ze mnie młody mam (spisany testament a w nim) zapisane, że jeśli zejdę z tego świata jakieś organy będą się nadawać dla innego człowieka to bardzo proszę skorzystać... a całą... rozwiń
Avatar
crx / 14 grudnia 2009 o 09:51
0
Umarli mają utrzymywać żyjacych!Jaki piękny jest ten kraj......!
Avatar
michał 23 / 14 grudnia 2009 o 08:29
0
Ludzie!!! W Polsce partia rządząca podnosi podatek nieboszczykom na cmentarzu.
Avatar
Gość / 13 grudnia 2009 o 23:59
0
Droga kremacja, bo przecież każdy chce zarobić na pochówku, zakłąd pogrzebowy, ksiądz. Podobnie jak tradycyjny pogrzeb. Ale to i tak taniej wychodzi niż egzystencja w tym "pięknym" kraju. Az chce się umierac.
Avatar
olo / 13 grudnia 2009 o 23:24
0
to jest polityka , pochówki to rzecz pewna a w związku z tym dochód tez
Avatar
LobbowNik / 13 grudnia 2009 o 23:00
0
Wiesc niesie, ze standard Lubelskich nekropolii nie odpowiada liderom PO. PO podwyzce oplat bedzie na podniesienie standardu cmentarzy - wymarzonego miejsca spotkan panujacej wladzy z lobbystami.
Avatar
Zenobi / 13 grudnia 2009 o 20:32
0
Aż chce się umierać!!!! Czy w przypadku od razu dwóch i więcej zwłok będą upusty? Może promocje rodzinne, bo wypadków drogowych dużo...
Avatar
białalokomotywa / 14 grudnia 2009 o 11:48
0
Zgadzam się z ananasem chociaż dla mnie obojętną jest rzeczą co stanie się z moim ciałem gdy umrę wierzę że nareszcie będę miała święty spokój
chciałabym w zaświatach spotkać Mamę ale to takie mrzonki TAM jest tylko nicość...
Avatar
Ananas / 14 grudnia 2009 o 10:15
0
Bo kremować się powinno od zawsze... ciała które pozostają dla robaków to głupota jedyne sensowne pozostawienie ciała to oddanie dla studentów medycyny lub np. [url="http://www.bodyworlds.com/en.html"]http://www.bodyworlds.com/en.html[/url] (pewnie wiele osób uzna mnie za szarlatana albo jeszcze gorzej ale to jest moje zdanie)...

Sam osobiście choć człowiek ze mnie młody mam (spisany testament a w nim) zapisane, że jeśli zejdę z tego świata jakieś organy będą się nadawać dla innego człowieka to bardzo proszę skorzystać... a całą resztę skremować... prochy zezwalam na przerobienie na diament (http://koneser.interia.pl/news/z-ludzkich-prochow-robia-diamenty,1147278) lub niech rozsypią na morzu... (bo wedle prawa Polskiego tylko tam można)...

A do katolików... "Z prochu powstałeś i w proch się obrócisz" ...

A ciało oddać lekarzowi (studentowi) co by się nauczył na martwym ciele lepiej operować to szczytny cel... lub oddać swoje organy wewnętrzne...

Cmentarze nasze nie są ni ładne ani z głową pomyślane co by za kilka lat być ładnymi... tak jak np. cmentarz w Szczecinie *(Cmentarz komunalny - Centralny (Haupt Friedhof) przy ul. Ku Słońcu. - też moje prywatne zdanie)...

A po za tym skremować się "rozsypać" i żyć we wspomnieniach bliskich i w genach naszych dzieci i ich dzieci...
---

Do ludzi którzy i tak chcą się chować... róbcie przynajmniej krypty całych rodzin i stawiajcie przepiękne małe kapliczki ze zdobieniami a nie płyta na płycie to już czasami gorzej wygląda niż blokowiska pozostawione za komuny... jeszcze jak chodzę po cmentarzach i widzę przepiękne rzeźby to nawet choć człowieka nie znam przystanę i aż przeczytam kto tam jest z ciekawości... i przez ten moment on żyje... w mej świadomości...
dlatego lepiej stawiać małe krypty z kapliczkami na powierzchni i zdobieniami niż pojedyncze (czasami rodzinne) groby...
Bo kremować się powinno od zawsze... ciała które pozostają dla robaków to głupota jedyne sensowne pozostawienie ciała to oddanie dla studentów medycyny lub np. [url="http://www.bodyworlds.com/en.html"]http://www.bodyworlds.com/en.html[/url] (pewnie wiele osób uzna mnie za szarlatana albo jeszcze gorzej ale to jest moje zdanie)...

Sam osobiście choć człowiek ze mnie młody mam (spisany testament a w nim) zapisane, że jeśli zejdę z tego świata jakieś organy będą się nadawać dla innego człowieka to bardzo proszę skorzystać... a całą... rozwiń
Avatar
crx / 14 grudnia 2009 o 09:51
0
Umarli mają utrzymywać żyjacych!Jaki piękny jest ten kraj......!
Avatar
michał 23 / 14 grudnia 2009 o 08:29
0
Ludzie!!! W Polsce partia rządząca podnosi podatek nieboszczykom na cmentarzu.
Avatar
Gość / 13 grudnia 2009 o 23:59
0
Droga kremacja, bo przecież każdy chce zarobić na pochówku, zakłąd pogrzebowy, ksiądz. Podobnie jak tradycyjny pogrzeb. Ale to i tak taniej wychodzi niż egzystencja w tym "pięknym" kraju. Az chce się umierac.
Avatar
olo / 13 grudnia 2009 o 23:24
0
to jest polityka , pochówki to rzecz pewna a w związku z tym dochód tez
Avatar
LobbowNik / 13 grudnia 2009 o 23:00
0
Wiesc niesie, ze standard Lubelskich nekropolii nie odpowiada liderom PO. PO podwyzce oplat bedzie na podniesienie standardu cmentarzy - wymarzonego miejsca spotkan panujacej wladzy z lobbystami.
Avatar
Zenobi / 13 grudnia 2009 o 20:32
0
Aż chce się umierać!!!! Czy w przypadku od razu dwóch i więcej zwłok będą upusty? Może promocje rodzinne, bo wypadków drogowych dużo...
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wygodniejsze opłaty w Urzędzie Gminy Kurów. Będzie można zapłacić kartą

Wygodniejsze opłaty w Urzędzie Gminy Kurów. Będzie można zapłacić kartą 0 0

Zamiast iść do banku, petenci Urzędu Gminy Kurów, opłatę skarbową będą mogli uiścić na miejscu. Urzędnicy lokalnego magistratu za kilka tygodni zaczną korzystać z zakupionych niedawno terminali obsługujących płatności bezgotówkowe.

Skoki narciarskie. Pora na debiut rumuńskiego Rasnova
film

Skoki narciarskie. Pora na debiut rumuńskiego Rasnova 0 0

Skocznia w Rasnowie w piątek i sobotę po raz pierwszy będzie gościć skoczków w konkursach Pucharu Świata. Na zawodach zabraknie jednak kilku kluczowych zawodników

Lublin: Przedłużą ul. Zelwerowicza. Projektanci nowej drogi wybrani

Lublin: Przedłużą ul. Zelwerowicza. Projektanci nowej drogi wybrani 0 1

We wtorek wybrana została ekipa, która na zlecenie miasta zaprojektuje przedłużenie ul. Zelwerowicza od Bohaterów Września do Zbożowej

Nie usłyszymy "Hallelujah" Cohena na własnym ślubie. Lubelski biskup ogranicza listę utworów śpiewanych podczas mszy

Nie usłyszymy "Hallelujah" Cohena na własnym ślubie. Lubelski biskup ogranicza listę utworów śpiewanych podczas mszy 48 27

Jeśli ktoś chciałby ozdobić swój kościelny ślub jakimś filmowym przebojem czy romantyczną piosenką, to w lubelskiej archidiecezji nie ma na to szansy. Metropolita dyscyplinuje kapłanów i organistów w zakresie doboru muzyki towarzyszącej ceremoniom

Wpis na Facebooku, które wywołał burzę. Spór pomiędzy Burmistrzem Lubartowa a organizacją z alkoholem w tle

Wpis na Facebooku, które wywołał burzę. Spór pomiędzy Burmistrzem Lubartowa a organizacją z alkoholem w tle 5 2

Jedno zdjęcie wystarczyło, by burmistrz Lubartowa zgłosił fundację pozarządową na policję za propagowanie picia alkoholu. Wcześniej jednak ta sama organizacja poskarżyła się do sądu na władze miasta za brak informacji na temat miejskiej walki z nałogami

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21.02.2020

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21.02.2020 0 0

Zła jakość powietrza w Lublinie. Czytelnik skarży się na smog
ALARM24

Zła jakość powietrza w Lublinie. Czytelnik skarży się na smog 0 15

- Na Nowym Świecie nie ma czym oddychać. Dym przenika do mieszkania. Dziecko kaszle, mimo tego, że oczyszczacz pracuje pełną parą – piszę do nas jeden z czytelników skarżący się na jakość powietrza w Lublinie.

Myśliwy zastrzelił owczarka pani Anny. Adwokat: "Nie można spuszczać psa ze smyczy"

Myśliwy zastrzelił owczarka pani Anny. Adwokat: "Nie można spuszczać psa ze smyczy" 264 49

Do finału zbliża się sprawa myśliwego Stanisława A., którego prokuratura oskarżyła o zastrzelenie owczarka niemieckiego pani Anny z Dubicy. Poszkodowana uważa że mężczyzna świadomie zastrzelił jej psa. A obrońca tłumaczy że Stanisław A. był pewny że strzelał do dzika.

Stalker nęka swoją ofiarę zza krat. Jak to możliwe?
Uwaga! TVN
film

Stalker nęka swoją ofiarę zza krat. Jak to możliwe? 7 6

Choć prześladowca pana Adama trafił do aresztu, to koszmar młodego mężczyzny się nie skończył. Mężczyzna dalej odbiera telefony i listy od swojego stalkera. Dlaczego doszło do tak kuriozalnej sytuacji?

Remont DK12. Mieszkańcy Chełma muszą spodziewać się dużych utrudnień w ruchu

Remont DK12. Mieszkańcy Chełma muszą spodziewać się dużych utrudnień w ruchu 2 5

Budimex już przesłał do chełmskiego Urzędu Miasta wstępny harmonogram robót na drodze krajowej nr 12 w granicach miasta. Z dokumentu wynika, że ciężki sprzęt pojawi się na placu budowy na przełomie lutego i marca, a wraz z nim ograniczenia, zwężenia i objazdy.

Lublin: W piątek otwarcie nowego skateparku przy ul. Rusałka

Lublin: W piątek otwarcie nowego skateparku przy ul. Rusałka 30 8

Na piątek zapowiedziano oficjalne otwarcie nowego skateparku zbudowanego przy ul. Rusałka za pieniądze z budżetu obywatelskiego.

Kolizja na rondzie im. Wincentego Pola w Lublinie. Jedna osoba została poszkodowana
ALARM24

Kolizja na rondzie im. Wincentego Pola w Lublinie. Jedna osoba została poszkodowana 4 0

Dwa samochody zderzyły się na rondzie im. Wincentego Pola w Lublinie. Jedna osoba została poszkodowana

Dla dzieci i dorosłych. Z humorem i na poważnie. Weekendowe spektakle w CK
21 lutego 2020, 19:00

Dla dzieci i dorosłych. Z humorem i na poważnie. Weekendowe spektakle w CK 0 0

W ramach Karnawału Teatralnego Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) zaprasza na kolejne sceniczne prezentacje. W nadchodzący weekend emocji nie zabraknie. Będą spektakle dramatyczne, improwizacja i propozycja dla dzieci.

Dyscyplinarka dla pracownika PUK w Radzyniu Podlaskim. Broni go były prezes

Dyscyplinarka dla pracownika PUK w Radzyniu Podlaskim. Broni go były prezes 0 4

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Radzyniu Podlaskim zwolniło dyscyplinarnie pracownika odpowiedzialnego za usługi pogrzebowe. Mężczyzna zamierza odwołać się w sądzie pracy.

Grzyby i pleśń w domu. Podpowiadamy, jak zapewnić rodzinie dobry mikroklimat

Grzyby i pleśń w domu. Podpowiadamy, jak zapewnić rodzinie dobry mikroklimat 0 2

Grzyby-pleśnie na ścianie czy suficie pojawiają się w te miesiące, kiedy rzadziej otwieramy okna, utrudniając tym samym wymianę powietrza w domu. Tymczasem ich obecność to zagrożenie dla zdrowia mieszkańców. Podpowiadamy, jak zapewnić swojej rodzinie zdrowy mikroklimat.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.