Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 października 2008 r.
21:06
Edytuj ten wpis

Jutro pojedziemy nową dwupasmówką

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 9 A A

Dzisiaj wieczorem wzdłuż nowego odcinka ul. Jana Pawła II zabłysną latarnie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Jutro około południa zacznie działać sygnalizacja, a drogowcy zdejmą szlabany. Nową dwupasmówką dojedziemy z Czubów aż do al. Kraśnickiej.

- Do czwartku musimy dokończyć chodniki i uzupełnić oznakowanie poziome - wylicza Stanisław Wydrych z Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych, które jest liderem konsorcjum budującego arterię na zlecenie miasta. - Już po otwarciu drogi dla ruchu będziemy kończyć zakładanie trawników, stawiać brakujące bariery energochłonne między jezdniami oraz płotki w miejscach, gdzie chodniki biegną ponad poziomem jezdni. A w przyszłym roku dokończymy resztę trawników i położymy ostatnią wierzchnią warstwę asfaltu.

Budowa liczącego 2300 m odcinka ul. Jana Pawła II od skrzyżowania z Szafirową do al. Kraśnickiej pochłonie 52 miliony złotych. - Do tej pory zapłaciliśmy wykonawcom już 15 mln złotych, lada dzień damy im kolejne 10,8 mln zł - informuje Waldemar Szulc, który w imieniu Urzędu Miasta nadzoruje roboty. - Wartość już wykonanych prac jest większa i wynosi ok. 37 mln zł, ale wykonawcy skredytowali prace.

Na skończenie drogi robotnicy mają czas do października 2010 r., ale uparli się, by arteria była przejezdna w 30. rocznicę pontyfikatu Jana Pawła II. - To dziennikarze rzucili taką datę, a myśmy nie protestowali i chcieliśmy zrobić wszystko, by zdążyć w tym terminie - mówi Wydrych.
Drogowcy uwijają się jak w ukropie, by zdążyć na czas. Teraz na placu budowy jest ok. 220 osób. Choć jeszcze dzisiaj miejscy fachowcy od inżynierii ruchu mają sprawdzać, czy droga nadaje się do użytku, to pewne jest, że już jutro po biało-czerwonych płotkach nie będzie ani śladu.

- Wykonawcy przedstawili wszystkie potrzebne dokumenty - zapewnia Eugeniusz Janicki, dyrektor Wydziału Dróg i Mostów w lubelskim Urzędzie Miasta.

Czy wiesz że…

• Wzdłuż całej dwupasmówki drogowcy wykonali fundamenty pod dodatkowe słupy. Na wszelki wypadek, gdyby w przyszłości miały jeździć tędy trolejbusy. A wszystko po to, by nie oszpecić drogi lasem słupów takim, jaki można oglądać wzdłuż ul. Orkana.
• Inne niż zwykle są też studzienki burzowe. Ich wpusty umieszczone są w krawężnikach, a nie w asfalcie, co oszczędzi kierowcom dodatkowych wstrząsów. Ratusz zapowiada, że na nowych ulicach będzie stosować takie właśnie rozwiązanie.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Marek / 17 października 2008 o 11:38
0
ryba napisał:
Janowi Pawłowi II, jeśli już to poświęcać powinno się rzeczy z "najwyższej półki". A tu jeszcze studzienki, jeszcze asfalt, jeszcze drogi serwisowe, jeszcze oświetlenie, jeszcze droga dojazdowa, jeszcze.... To po prostu atrapa. I tylko czekać jak znowu najpierw jedna potem druga nitka drogi będzie znowu wyłączona z ruchu. Przykre to ale analogie do czasów gdy coś musiało być na 22 Lipca albo na Rewolucję Październikową są oczywiste.
Władza sie zmieniła ale mentalność nie.

JAKOŚĆ. Oglądałem budowę. Najpierw ok. 15..20 cm "rzadkiego betonu" (tzn. piach z niewielkim dodatkiem cementu). Dalej 30..40 cm czegoś, co budowlańcy uważają za "beton", zaś ja widzę w tym less z kamieniami, bez śladów cementu (żółte i błotniste, palec wchodzi bez problemu). Wygląda mi to na fuszerkę. Na to 10..15 cm asfaltu. Wiem co mówię - oglądałem podobną budowę (też dwujezdniówka) za PRL (ok. 1973, w Stalowej Woli) i tam był prawdziwy beton (ciemnoszary i twardy); tak wybudowana droga dopiero teraz (po ponad 30 latach) przechodzi remont kapitalny (i była w niezłym stanie, ale po prostu znalazły się pieniądze). Natomiast podobnie "uproszczenie" robiona była sąsiednia Armii Krajowej - stan widać (inżynier, który nadzorował remont jej początku - przy okazji przebudowy ronda - nie mógł wyjść ze zdumienia, że asfalt położono wprost na błoto).
PRZEBIEG TRASY. Pierwotnie miała być równoległa do torów kolejowych - w Konopnicy trafiać w skrzyżowanie dróg na Kraśnik i Bełżyce. Dałoby to skrócenie wyjazdu z Czubów o jakieś 2 km i wyeliminowałoby wąskie gardło w postaci al. Kraśnickiej. Oszczędzono na długości drogi, kosztach wywłaszczeń (pobiegła przez pola zamiast przez wieś Węglinek) - dzięki temu od szerokiego skrzyżowania JP II z Kraśnicką do Konopnicy będzie się jechać wąską, jednojezdniową "kiszką". To samo w drugą stronę (najpierw 100 m dwujezdniówki, potem zwężenie na ok. 300 m do pętli trolejbusowej, skąd znowu dwie jezdnie) - taka prowincjonalna wieczna prowizorka.
[Miałem kiedyś w rękach książkę z czasów Bieruta z długofalowymi planami rozwoju Lublina. Były tam wytyczone wszystkie ulice wybudowane później, "planowane" obecnie i jeszcze trochę. Niemal wszystkie skrzyżowania były przewidziane jako dwupoziomowe.]
W ogóle ulica ta miała być fragmentem nie obwodnicy, lecz trasy Północ - Południe (Białystok - Rzeszów).
I jako taka POWINNA mieć po 3 pasma ruchu w każdą stronę - tak, jak ma na starszym odcinku (Nadbystrzycka - Filaretów, odcinek Filaretów - Armii Krajowej też jest przygotowany do takiego poszerzenia). A czytam, że już zrobiono fundamenty pod słupy trolejbusowe. To co potem - połączyć jej 2 jezdnie w jedną i obok budować drugą 4-pasmową jezdnię?
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH. Koło Poręby są po obydwu stronach przystanki i przejście dla pieszych bez świateł - "do przebiegania". Ulica jest tam w łagodnym zakręcie - kierowcy będą jechać szybko (wszak formalnie jest to "droga przelotowa", z widocznością 50..100 m. Wypadki będą częste. W Lublinie "tradycją" jest, że z zamontowaniem świateł zwleka się co najmniej do trzeciego wypadku śmiertelnego. A przecież ulica jest w głębokim wykopie, co ułatia ewentualną budowę kładki dla pieszych.
KTO NA TYM ZYSKA? Obecny przebieg przyda się głównie do obsługi tych, co zasiedlą bloki postające wzdłuż nowej trasy. Tym samym zmniejszy poważne problemy ze znalezieniem nabywców mieszkań, jakie mają deweloperzy stawiający te bloki. Być może zmiana przebiegu drogi to wynik ich nacisków.
Porównanie z 22 lipca jest nie do końca słuszne - na nazwie "JP II" można "ugrać więcej", bo jest to jakś forma "podpięcia się" pod papieża-Polaka (22 lipca nie był tak nośny). Mam nadzieję, że 99% lublinian szybko zapomni nazwiska "fundatorów" czegoś, co za kilka lat będzie wyboistą, wąską "drogą donikąd".

JAKOŚĆ. Oglądałem budowę. Najpierw ok. 15..20 cm "rzadkiego betonu" (tzn. piach z niewielkim dodatkiem cementu). Dalej 30..40 cm czegoś, co budowlańcy uważają za "beton", zaś ja widzę w tym less z kamieniami, bez śladów cementu (żółte i błotniste, palec wchodzi bez problemu). Wygląda mi to na fuszerkę. Na to 10..15 cm asfaltu. Wiem co mówię - oglądałem podobną budowę (też dwujezdniówka) za PRL (ok. 1973, w Stalowej Woli) i tam był prawdziwy beton (ciemnoszary i twardy); tak wybudowana droga dopiero ter... rozwiń
Avatar
optymista / 15 października 2008 o 21:54
0
Chyba Pan z zazdrością patrzy na mieszkańców Poręby, którzy potrafią się zoorganizować i wziąć sprawy w swoje ręce.
Pozdrawiam.
Avatar
wiedzący / 15 października 2008 o 18:46
0
ciekawe wegług jakiego projektu zostało zbudowane np. oświetlenie drogowe w tym miejscu skoro takiego projektu nie ma, i ciekawe czemu fachowcy zostali tak przyspieszeni że nie zagęszczali podłoża pod chodnikami itd. czyżby sam JPII czuwał i wszystko będzie dobrze ? czemu jakaś głupia rocznica sprawia że wykonuje się roboty nierzetelnie ? czy w tym kraju każdy następny wódz będzie wymagał gazetowych sukcesów ?
Avatar
niemalkontent / 15 października 2008 o 16:49
0
Brawo DROGOWCY.
Pełen Szacun!
I niech uczą się od Was roboty pseudofachowcy od remontów jednej nitki mostu na Bystrzycy, przy ul. Krochmalnej.
Avatar
porebiarz / 15 października 2008 o 16:38
0
sadze ze liczba wyjezdzajacych z osiedla ktorym utrudniono wyjazd bedzie wieksza niz liczba innych potencjalnych uzytkowników
Avatar
Czechów / 15 października 2008 o 09:28
0
mzl napisał:
ale ślimaka od strony Poręby to już nie zrobili i dzięki nieudolności miejskich urzędników codziennie na wysokości Poręby będą giganntyczne korki !!!!!!!! napiszcie o tym !

Już piszę. Poręba słynie z protestów więc niech mieszkańcy zablokują nową drogę. Dziwię się, że w ogóle jest jakiś wjazd na Porębę. Po ostatnich wyczynach pieniaczy z Poręby powinien być tam zakaz wjazdu.
Avatar
ryba / 15 października 2008 o 08:24
0
Janowi Pawłowi II, jeśli już to poświęcać powinno się rzeczy z "najwyższej półki". A tu jeszcze studzienki, jeszcze asfalt, jeszcze drogi serwisowe, jeszcze oświetlenie, jeszcze droga dojazdowa, jeszcze.... To po prostu atrapa. I tylko czekać jak znowu najpierw jedna potem druga nitka drogi będzie znowu wyłączona z ruchu. Przykre to ale analogie do czasów gdy coś musiało być na 22 Lipca albo na Rewolucję Październikową są oczywiste.
Władza sie zmieniła ale mentalność nie.
Avatar
mzl / 15 października 2008 o 08:15
0
ale ślimaka od strony Poręby to już nie zrobili i dzięki nieudolności miejskich urzędników codziennie na wysokości Poręby będą giganntyczne korki !!!!!!!! napiszcie o tym !
Avatar
~lolek~ / 15 października 2008 o 07:13
0
... no fajnie, że mamy nową ładną drogę ale powstała ona kosztem innych ważniejszych inwestycji drogowych. Ta nie wnosi żadnej poprawy w rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Lublina. Kraśnicka dalej w szczycie będzie zakorkowana, bo korki zaczynają sie dopiero za Orkana. Kto chciał jechać do J.Pawła to Orkana bez korków jechał do ronda tego samego co teraz dojedziemy nową drogą od Kraśnickiej. Dalej odłożone w czasie są inwestycje poprawiające przepustowość północ-południe. Nadal będziemy tracić czas i nerwy rano i po południu w korkach. Tak, że radość połowiczna tym bardziej, że ta droga przesunęła w czasie dużo bardziej potrzebne mieszkańcom inwestycje.
... no fajnie, że mamy nową ładną drogę ale powstała ona kosztem innych ważniejszych inwestycji drogowych. Ta nie wnosi żadnej poprawy w rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Lublina. Kraśnicka dalej w szczycie będzie zakorkowana, bo korki zaczynają sie dopiero za Orkana. Kto chciał jechać do J.Pawła to Orkana bez korków jechał do ronda tego samego co teraz dojedziemy nową drogą od Kraśnickiej. Dalej odłożone w czasie są inwestycje poprawiające przepustowość północ-południe. Nadal będziemy tracić czas i nerwy rano i po południu w korkach. Ta... rozwiń
Avatar
Marek / 17 października 2008 o 11:38
0
ryba napisał:
Janowi Pawłowi II, jeśli już to poświęcać powinno się rzeczy z "najwyższej półki". A tu jeszcze studzienki, jeszcze asfalt, jeszcze drogi serwisowe, jeszcze oświetlenie, jeszcze droga dojazdowa, jeszcze.... To po prostu atrapa. I tylko czekać jak znowu najpierw jedna potem druga nitka drogi będzie znowu wyłączona z ruchu. Przykre to ale analogie do czasów gdy coś musiało być na 22 Lipca albo na Rewolucję Październikową są oczywiste.
Władza sie zmieniła ale mentalność nie.

JAKOŚĆ. Oglądałem budowę. Najpierw ok. 15..20 cm "rzadkiego betonu" (tzn. piach z niewielkim dodatkiem cementu). Dalej 30..40 cm czegoś, co budowlańcy uważają za "beton", zaś ja widzę w tym less z kamieniami, bez śladów cementu (żółte i błotniste, palec wchodzi bez problemu). Wygląda mi to na fuszerkę. Na to 10..15 cm asfaltu. Wiem co mówię - oglądałem podobną budowę (też dwujezdniówka) za PRL (ok. 1973, w Stalowej Woli) i tam był prawdziwy beton (ciemnoszary i twardy); tak wybudowana droga dopiero teraz (po ponad 30 latach) przechodzi remont kapitalny (i była w niezłym stanie, ale po prostu znalazły się pieniądze). Natomiast podobnie "uproszczenie" robiona była sąsiednia Armii Krajowej - stan widać (inżynier, który nadzorował remont jej początku - przy okazji przebudowy ronda - nie mógł wyjść ze zdumienia, że asfalt położono wprost na błoto).
PRZEBIEG TRASY. Pierwotnie miała być równoległa do torów kolejowych - w Konopnicy trafiać w skrzyżowanie dróg na Kraśnik i Bełżyce. Dałoby to skrócenie wyjazdu z Czubów o jakieś 2 km i wyeliminowałoby wąskie gardło w postaci al. Kraśnickiej. Oszczędzono na długości drogi, kosztach wywłaszczeń (pobiegła przez pola zamiast przez wieś Węglinek) - dzięki temu od szerokiego skrzyżowania JP II z Kraśnicką do Konopnicy będzie się jechać wąską, jednojezdniową "kiszką". To samo w drugą stronę (najpierw 100 m dwujezdniówki, potem zwężenie na ok. 300 m do pętli trolejbusowej, skąd znowu dwie jezdnie) - taka prowincjonalna wieczna prowizorka.
[Miałem kiedyś w rękach książkę z czasów Bieruta z długofalowymi planami rozwoju Lublina. Były tam wytyczone wszystkie ulice wybudowane później, "planowane" obecnie i jeszcze trochę. Niemal wszystkie skrzyżowania były przewidziane jako dwupoziomowe.]
W ogóle ulica ta miała być fragmentem nie obwodnicy, lecz trasy Północ - Południe (Białystok - Rzeszów).
I jako taka POWINNA mieć po 3 pasma ruchu w każdą stronę - tak, jak ma na starszym odcinku (Nadbystrzycka - Filaretów, odcinek Filaretów - Armii Krajowej też jest przygotowany do takiego poszerzenia). A czytam, że już zrobiono fundamenty pod słupy trolejbusowe. To co potem - połączyć jej 2 jezdnie w jedną i obok budować drugą 4-pasmową jezdnię?
PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH. Koło Poręby są po obydwu stronach przystanki i przejście dla pieszych bez świateł - "do przebiegania". Ulica jest tam w łagodnym zakręcie - kierowcy będą jechać szybko (wszak formalnie jest to "droga przelotowa", z widocznością 50..100 m. Wypadki będą częste. W Lublinie "tradycją" jest, że z zamontowaniem świateł zwleka się co najmniej do trzeciego wypadku śmiertelnego. A przecież ulica jest w głębokim wykopie, co ułatia ewentualną budowę kładki dla pieszych.
KTO NA TYM ZYSKA? Obecny przebieg przyda się głównie do obsługi tych, co zasiedlą bloki postające wzdłuż nowej trasy. Tym samym zmniejszy poważne problemy ze znalezieniem nabywców mieszkań, jakie mają deweloperzy stawiający te bloki. Być może zmiana przebiegu drogi to wynik ich nacisków.
Porównanie z 22 lipca jest nie do końca słuszne - na nazwie "JP II" można "ugrać więcej", bo jest to jakś forma "podpięcia się" pod papieża-Polaka (22 lipca nie był tak nośny). Mam nadzieję, że 99% lublinian szybko zapomni nazwiska "fundatorów" czegoś, co za kilka lat będzie wyboistą, wąską "drogą donikąd".

JAKOŚĆ. Oglądałem budowę. Najpierw ok. 15..20 cm "rzadkiego betonu" (tzn. piach z niewielkim dodatkiem cementu). Dalej 30..40 cm czegoś, co budowlańcy uważają za "beton", zaś ja widzę w tym less z kamieniami, bez śladów cementu (żółte i błotniste, palec wchodzi bez problemu). Wygląda mi to na fuszerkę. Na to 10..15 cm asfaltu. Wiem co mówię - oglądałem podobną budowę (też dwujezdniówka) za PRL (ok. 1973, w Stalowej Woli) i tam był prawdziwy beton (ciemnoszary i twardy); tak wybudowana droga dopiero ter... rozwiń
Avatar
optymista / 15 października 2008 o 21:54
0
Chyba Pan z zazdrością patrzy na mieszkańców Poręby, którzy potrafią się zoorganizować i wziąć sprawy w swoje ręce.
Pozdrawiam.
Avatar
wiedzący / 15 października 2008 o 18:46
0
ciekawe wegług jakiego projektu zostało zbudowane np. oświetlenie drogowe w tym miejscu skoro takiego projektu nie ma, i ciekawe czemu fachowcy zostali tak przyspieszeni że nie zagęszczali podłoża pod chodnikami itd. czyżby sam JPII czuwał i wszystko będzie dobrze ? czemu jakaś głupia rocznica sprawia że wykonuje się roboty nierzetelnie ? czy w tym kraju każdy następny wódz będzie wymagał gazetowych sukcesów ?
Avatar
niemalkontent / 15 października 2008 o 16:49
0
Brawo DROGOWCY.
Pełen Szacun!
I niech uczą się od Was roboty pseudofachowcy od remontów jednej nitki mostu na Bystrzycy, przy ul. Krochmalnej.
Avatar
porebiarz / 15 października 2008 o 16:38
0
sadze ze liczba wyjezdzajacych z osiedla ktorym utrudniono wyjazd bedzie wieksza niz liczba innych potencjalnych uzytkowników
Avatar
Czechów / 15 października 2008 o 09:28
0
mzl napisał:
ale ślimaka od strony Poręby to już nie zrobili i dzięki nieudolności miejskich urzędników codziennie na wysokości Poręby będą giganntyczne korki !!!!!!!! napiszcie o tym !

Już piszę. Poręba słynie z protestów więc niech mieszkańcy zablokują nową drogę. Dziwię się, że w ogóle jest jakiś wjazd na Porębę. Po ostatnich wyczynach pieniaczy z Poręby powinien być tam zakaz wjazdu.
Avatar
ryba / 15 października 2008 o 08:24
0
Janowi Pawłowi II, jeśli już to poświęcać powinno się rzeczy z "najwyższej półki". A tu jeszcze studzienki, jeszcze asfalt, jeszcze drogi serwisowe, jeszcze oświetlenie, jeszcze droga dojazdowa, jeszcze.... To po prostu atrapa. I tylko czekać jak znowu najpierw jedna potem druga nitka drogi będzie znowu wyłączona z ruchu. Przykre to ale analogie do czasów gdy coś musiało być na 22 Lipca albo na Rewolucję Październikową są oczywiste.
Władza sie zmieniła ale mentalność nie.
Avatar
mzl / 15 października 2008 o 08:15
0
ale ślimaka od strony Poręby to już nie zrobili i dzięki nieudolności miejskich urzędników codziennie na wysokości Poręby będą giganntyczne korki !!!!!!!! napiszcie o tym !
Avatar
~lolek~ / 15 października 2008 o 07:13
0
... no fajnie, że mamy nową ładną drogę ale powstała ona kosztem innych ważniejszych inwestycji drogowych. Ta nie wnosi żadnej poprawy w rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Lublina. Kraśnicka dalej w szczycie będzie zakorkowana, bo korki zaczynają sie dopiero za Orkana. Kto chciał jechać do J.Pawła to Orkana bez korków jechał do ronda tego samego co teraz dojedziemy nową drogą od Kraśnickiej. Dalej odłożone w czasie są inwestycje poprawiające przepustowość północ-południe. Nadal będziemy tracić czas i nerwy rano i po południu w korkach. Tak, że radość połowiczna tym bardziej, że ta droga przesunęła w czasie dużo bardziej potrzebne mieszkańcom inwestycje.
... no fajnie, że mamy nową ładną drogę ale powstała ona kosztem innych ważniejszych inwestycji drogowych. Ta nie wnosi żadnej poprawy w rozwiązaniu problemów komunikacyjnych Lublina. Kraśnicka dalej w szczycie będzie zakorkowana, bo korki zaczynają sie dopiero za Orkana. Kto chciał jechać do J.Pawła to Orkana bez korków jechał do ronda tego samego co teraz dojedziemy nową drogą od Kraśnickiej. Dalej odłożone w czasie są inwestycje poprawiające przepustowość północ-południe. Nadal będziemy tracić czas i nerwy rano i po południu w korkach. Ta... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Miasto dołoży połowę do wymiany pieca. Jak zdobyć dofinansowanie?

Lublin: Miasto dołoży połowę do wymiany pieca. Jak zdobyć dofinansowanie? 2 9

1 mln zł zamierza wydać Ratusz na dotacje dla osób pozbywających się pieców oraz kotłów na węgiel. Urząd Miasta zapewnia, że każdemu zainteresowanemu zwróci połowę kwoty wydanej na wymianę pieca. W taki sposób samorząd chce się przyczynić do poprawy stanu powietrza, którym oddychamy

Pogoń Szczecin – MKS Perła Lublin 19:26. Teraz czas na Francuzki

Pogoń Szczecin – MKS Perła Lublin 19:26. Teraz czas na Francuzki 3 0

MKS Perła zdecydowanie pokonał Pogoń Szczecin. Teraz podopieczne Roberta Lisa koncentrują się już tylko na sobotniej rywalizacji z E.S. Besancon Feminin rozgrywanej w ramach trzeciej rundy kwalifikacyjnej Pucharu EHF

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto]
alarm24

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto] 105 14

Tego pasażerowie, którzy czekali na stacji Chełm Miasto na pociąg TLK „Ogiński”, się nie spodziewali. W poniedziałek przed południem na peronie zatrzymał się chyba najkrótszy w historii spółki PKP Intercity skład – lokomotywa z jednym wagonem

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim 65 12

Znana nad Bałtykiem i na zachodzie Polski sieć franczyzowa Stara Pączkarnia trafi do nas. Pierwszych smakołyków będzie można spróbować pod koniec miesiąca  

Kierowca MPK Lublin nie patrzył na ulicę. Pasażer zrobił mu zdjęcie

Kierowca MPK Lublin nie patrzył na ulicę. Pasażer zrobił mu zdjęcie 65 16

Kierowca trolejbusu wiózł pasażerów wpatrzony w telefon komórkowy. Po skardze naszego Czytelnika trafił na dywanik. MPK zapewnia, że nie będzie tolerować takiej jazdy. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło już 12 skarg na kierowców używających telefonów za kierownicą

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową
film

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową 0 3

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę. Najlepsza polska tenisistka ostatnich lat poinformowała o swojej decyzji za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy 26 11

W środę unieważniony został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu odwodnienia toru żużlowego na stadionie przy Al. Zygmuntowskich.

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie
18 listopada 2018, 20:00

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie 5 0

Co Gdzie Kiedy. Podczas koncertu współcześni polscy wykonawcy złożą hołd takim wokalistom jak Prince, Michael Jackson, George Michael, Amy Winehouse, Whitney Houston, Joe Cocker, Freddie Mercury i John Lennon.

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu 0 0

Monika Skinder zajęła piąte miejsce w biegu sprinterskim w Olos

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury 19 14

Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie śmierci 17-latki z Białorusi. Ze wstępnych ustaleń wynika, że dziewczyna wyskoczyła z okna jednego z akademików.

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał 16 3

55-latka z Lublina okradała pasażerów komunikacji miejskiej. Jej łupem padły dokumenty, karty bankomatowe, pieniądze i telefon. Kobieta została zatrzymana przez policjantów.

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie 3 15

Gmina Wyznaniowa Żydowska dalej walczy o zwrot kamienicy przy placu Wolności w Białej Podlaskiej. Wniosła teraz skargę kasacyjną od wyroku Sądu Apelacyjnego w Lublinie.

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie
film

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie 0 5

Tarnów. Do tragicznego w skutkach zdarzenia drogowego doszło dziś przed południem na wysokości Galerii Tarnovia.

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ 29 0

Solidną zaliczkę z Kielc przywieźli piłkarze Górnika Łęczna. Zielono-czarni pokonali w pierwszym meczu barażowym o awans do Centralnej Ligi Juniorów U-15 Orlęta 4:1. Rewanż zostanie rozegrany w najbliższą niedzielę o godz. 13

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie
galeria

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie 71 17

– Nie chciałam go zabić, tylko broniłam córkę przed zgwałceniem – tłumaczyła przed sądem Salomea Ż. Kobieta odpowiada za usiłowanie zabójstwa swojego partnera. Z akt sprawy wynika, że Andrzej C. od dawna napastował jej dorosłą córkę.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.