Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 grudnia 2009 r.
15:29
Edytuj ten wpis

Kolejni pijani kursanci próbowali zdać na prawo jazdy

Autor: Zdjęcie autora (p.p.)
0 13 A A

Rekord głupoty został pobity. Dziś w Lublinie aż dwóch kandydatów na kierowców podchodziło do egzaminu "po kilku głębszych”. To nie pierwsze takie przypadki w ciągu ostatnich kilku dni.


AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Pierwszy zdający na "dwóch gazach” został zdemaskowany we wtorek rano. Alkomat wskazał u niego 1,34 promila.

– Kandydat przyznał się do spożywania alkoholu i od razu z wynikiem negatywnym opuścił WORD – opowiada Artur Banaszkiewicz, zastępca dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Lublinie.

Drugi amator alkoholu i kierownicy wpadł po południu. Jego wynik to 1,28 promila. Obaj zdołali samodzielnie przejechać plac manewrowy, ale na miasto z egzaminatorem już nie wyjechali.

– Zdający, który wpadł po południu nie zgadzał się z wynikiem badania naszym alkomatem, dlatego wezwaliśmy policję. Za swój czyn odpowie przed sądem – dodaje Artur Banaszkiewicz.

To nie pierwszy taki przypadek. W zeszłym tygodniu do egzaminu na prawo jazdy podszedł 33-letni mężczyzna. mimo, że miał 1,16 promila alkoholu w wydychanym powietrzu, to plac zdał śpiewająco.

- Po tej pladze pijanych zdających chcemy wysłać do Ministerstwa Infrastruktury propozycję nowelizacji prawa, Chodzi o to by człowiek, który podchodzi do egzaminu na "dwóch gazach”, mógł ponownie zdawać na prawo jazdy po rocznej karencji – kończy dyrektor Artur Banaszkiewicz.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
szzym / 5 grudnia 2009 r. o 02:17
0
Witam serdecznie wszystkich , chciałbym rozwiać wasze wątpilwości co do karania za jazdę pod wpływem alkoholu, ponieważ to ja 1 grudnia nabroiłem w lubelskim wordzie i dostałem wyrok następujący: 8m-cy w zawieszeniu na 3 lata,grzywną, nadzór kuratora oraz zakaz poruszania się w ruchu lądowym pojazdami mechanicznymi na 2 lata. Uważam, że jest to dość surowa kara ale może jeśli ja będę przykładem to więcej osób się zastanowi zanim wsiądzie za kierownice
Avatar
Gość / 2 grudnia 2009 r. o 10:41
0
Ja napisał:
Właśnie mylisz się :
"Czyn zabroniony może być popełniony tylko w miejscu, gdzie odbywa się ruch drogowy, wodny lub powietrzny. Z tego względu nie jest sprawcą przestępstwa ten, kto będąc w stanie nietrzeźwości porusza się pojazdem na własnym podwórku, działce itp."

ps.że Plac manewrowy jest miejscem gdzie odbywa się rcuh drogowy?? Nie wydaję mi się



Po własnym podwórku ale nie po placu i w dodatku na egzaminie bądź co bądź panstwowym.

Pewnie, może od razu dajmy prawo jadzy wszystkim nieudacznikom, pijakom, niedzielnym kierowcom i módlmy się aby nas jakiś nie stuknął w przyszłości i nie zabił przez przypadek.



Po własnym podwórku ale nie po placu i w dodatku na egzaminie bądź co bądź panstwowym.

Pewnie, może od razu dajmy prawo jadzy wszystkim nieudacznikom, pijakom, niedzielnym kierowcom i módlmy się aby nas jakiś nie stuknął w przyszłości i nie zabił przez przypadek. rozwiń
Avatar
Ja / 2 grudnia 2009 r. o 08:40
0
poprawiam... napisał:
DUŻĄ różnicę zrobi, jak będziesz pilnował ortografii


Słuchaj jak masz tyle do powiedzenia na ten temat to nie pisz więcej ok? bo twoja wypowiedz wnosi tylko Chamstwo poprawiania innej osoby skupisz się na tym co nie istotne..
Avatar
Ja / 2 grudnia 2009 r. o 08:36
0
Gość napisał:
Przestępstwem jest prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości, obojętnie czy na drodze publicznej czy niepublicznej.


Właśnie mylisz się :
"Czyn zabroniony może być popełniony tylko w miejscu, gdzie odbywa się ruch drogowy, wodny lub powietrzny. Z tego względu nie jest sprawcą przestępstwa ten, kto będąc w stanie nietrzeźwości porusza się pojazdem na własnym podwórku, działce itp."

ps.że Plac manewrowy jest miejscem gdzie odbywa się rcuh drogowy?? Nie wydaję mi się


Właśnie mylisz się :
"Czyn zabroniony może być popełniony tylko w miejscu, gdzie odbywa się ruch drogowy, wodny lub powietrzny. Z tego względu nie jest sprawcą przestępstwa ten, kto będąc w stanie nietrzeźwości porusza się pojazdem na własnym podwórku, działce itp."

ps.że Plac manewrowy jest miejscem gdzie odbywa się rcuh drogowy?? Nie wydaję mi się rozwiń
Avatar
Gość / 1 grudnia 2009 r. o 20:08
0
Dopóki nie będzie konsekwencji za tego typu wykroczenia, chętnych do podjęcia ryzyka będzie więcej
Avatar
Gość / 1 grudnia 2009 r. o 20:06
0
Czy w tym kraju tylko po pijaku można zdać?
Avatar
miecio / 1 grudnia 2009 r. o 18:00
0
Trzyma ich od andrzejek.
Avatar
poprawiam... / 1 grudnia 2009 r. o 17:35
0
Ja napisał:
Plan manewrowy nie jest dorogą publiczna.Ciekawe co im mogą zrobić? Jeździli po placu,nie wyjechali nawet metr za brame a to dóża różnica.Nie pouczam bynajmniej tych idiotów tylko jeżeli mamy respektować prawo to je respektujmy.Chyba,że się myle i popełnili przestepstwo będać pod wpływem alkoholu? to proszę mnie poprawić


DUŻĄ różnicę zrobi, jak będziesz pilnował ortografii
Avatar
Gość / 1 grudnia 2009 r. o 16:52
0
Ja napisał:
Plan manewrowy nie jest dorogą publiczna.Ciekawe co im mogą zrobić? Jeździli po placu,nie wyjechali nawet metr za brame a to dóża różnica.Nie pouczam bynajmniej tych idiotów tylko jeżeli mamy respektować prawo to je respektujmy.Chyba,że się myle i popełnili przestepstwo będać pod wpływem alkoholu? to proszę mnie poprawić



Przestępstwem jest prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości, obojętnie czy na drodze publicznej czy niepublicznej.
Avatar
Ja / 1 grudnia 2009 r. o 16:40
0
Plan manewrowy nie jest dorogą publiczna.Ciekawe co im mogą zrobić? Jeździli po placu,nie wyjechali nawet metr za brame a to dóża różnica.Nie pouczam bynajmniej tych idiotów tylko jeżeli mamy respektować prawo to je respektujmy.Chyba,że się myle i popełnili przestepstwo będać pod wpływem alkoholu? to proszę mnie poprawić
Avatar
szzym / 5 grudnia 2009 r. o 02:17
0
Witam serdecznie wszystkich , chciałbym rozwiać wasze wątpilwości co do karania za jazdę pod wpływem alkoholu, ponieważ to ja 1 grudnia nabroiłem w lubelskim wordzie i dostałem wyrok następujący: 8m-cy w zawieszeniu na 3 lata,grzywną, nadzór kuratora oraz zakaz poruszania się w ruchu lądowym pojazdami mechanicznymi na 2 lata. Uważam, że jest to dość surowa kara ale może jeśli ja będę przykładem to więcej osób się zastanowi zanim wsiądzie za kierownice
Avatar
Gość / 2 grudnia 2009 r. o 10:41
0
Ja napisał:
Właśnie mylisz się :
"Czyn zabroniony może być popełniony tylko w miejscu, gdzie odbywa się ruch drogowy, wodny lub powietrzny. Z tego względu nie jest sprawcą przestępstwa ten, kto będąc w stanie nietrzeźwości porusza się pojazdem na własnym podwórku, działce itp."

ps.że Plac manewrowy jest miejscem gdzie odbywa się rcuh drogowy?? Nie wydaję mi się



Po własnym podwórku ale nie po placu i w dodatku na egzaminie bądź co bądź panstwowym.

Pewnie, może od razu dajmy prawo jadzy wszystkim nieudacznikom, pijakom, niedzielnym kierowcom i módlmy się aby nas jakiś nie stuknął w przyszłości i nie zabił przez przypadek.



Po własnym podwórku ale nie po placu i w dodatku na egzaminie bądź co bądź panstwowym.

Pewnie, może od razu dajmy prawo jadzy wszystkim nieudacznikom, pijakom, niedzielnym kierowcom i módlmy się aby nas jakiś nie stuknął w przyszłości i nie zabił przez przypadek. rozwiń
Avatar
Ja / 2 grudnia 2009 r. o 08:40
0
poprawiam... napisał:
DUŻĄ różnicę zrobi, jak będziesz pilnował ortografii


Słuchaj jak masz tyle do powiedzenia na ten temat to nie pisz więcej ok? bo twoja wypowiedz wnosi tylko Chamstwo poprawiania innej osoby skupisz się na tym co nie istotne..
Avatar
Ja / 2 grudnia 2009 r. o 08:36
0
Gość napisał:
Przestępstwem jest prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości, obojętnie czy na drodze publicznej czy niepublicznej.


Właśnie mylisz się :
"Czyn zabroniony może być popełniony tylko w miejscu, gdzie odbywa się ruch drogowy, wodny lub powietrzny. Z tego względu nie jest sprawcą przestępstwa ten, kto będąc w stanie nietrzeźwości porusza się pojazdem na własnym podwórku, działce itp."

ps.że Plac manewrowy jest miejscem gdzie odbywa się rcuh drogowy?? Nie wydaję mi się


Właśnie mylisz się :
"Czyn zabroniony może być popełniony tylko w miejscu, gdzie odbywa się ruch drogowy, wodny lub powietrzny. Z tego względu nie jest sprawcą przestępstwa ten, kto będąc w stanie nietrzeźwości porusza się pojazdem na własnym podwórku, działce itp."

ps.że Plac manewrowy jest miejscem gdzie odbywa się rcuh drogowy?? Nie wydaję mi się rozwiń
Avatar
Gość / 1 grudnia 2009 r. o 20:08
0
Dopóki nie będzie konsekwencji za tego typu wykroczenia, chętnych do podjęcia ryzyka będzie więcej
Avatar
Gość / 1 grudnia 2009 r. o 20:06
0
Czy w tym kraju tylko po pijaku można zdać?
Avatar
miecio / 1 grudnia 2009 r. o 18:00
0
Trzyma ich od andrzejek.
Avatar
poprawiam... / 1 grudnia 2009 r. o 17:35
0
Ja napisał:
Plan manewrowy nie jest dorogą publiczna.Ciekawe co im mogą zrobić? Jeździli po placu,nie wyjechali nawet metr za brame a to dóża różnica.Nie pouczam bynajmniej tych idiotów tylko jeżeli mamy respektować prawo to je respektujmy.Chyba,że się myle i popełnili przestepstwo będać pod wpływem alkoholu? to proszę mnie poprawić


DUŻĄ różnicę zrobi, jak będziesz pilnował ortografii
Avatar
Gość / 1 grudnia 2009 r. o 16:52
0
Ja napisał:
Plan manewrowy nie jest dorogą publiczna.Ciekawe co im mogą zrobić? Jeździli po placu,nie wyjechali nawet metr za brame a to dóża różnica.Nie pouczam bynajmniej tych idiotów tylko jeżeli mamy respektować prawo to je respektujmy.Chyba,że się myle i popełnili przestepstwo będać pod wpływem alkoholu? to proszę mnie poprawić



Przestępstwem jest prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości, obojętnie czy na drodze publicznej czy niepublicznej.
Avatar
Ja / 1 grudnia 2009 r. o 16:40
0
Plan manewrowy nie jest dorogą publiczna.Ciekawe co im mogą zrobić? Jeździli po placu,nie wyjechali nawet metr za brame a to dóża różnica.Nie pouczam bynajmniej tych idiotów tylko jeżeli mamy respektować prawo to je respektujmy.Chyba,że się myle i popełnili przestepstwo będać pod wpływem alkoholu? to proszę mnie poprawić
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Archiwum Państwowe w Lublinie na 100-lecie Bitwy Warszawskiej
galeria

Archiwum Państwowe w Lublinie na 100-lecie Bitwy Warszawskiej

Wyjątkowa wystawa, specjalny album z archiwalnymi materiałami czy gry edukacyjne dla dzieci i młodzieży szkolnej - to propozycje Archiwum Państwowego w Lublinie z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej. Wystartował projekt "Walka zbrojna-Walka propagandowa. Oblicza wojny polsko-bolszewickiej 1919-1921".

Co z tym biurowcem dla urzędników z Lublina?

Co z tym biurowcem dla urzędników z Lublina?

Opóźnia się ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i wykonanie nowej siedziby Urzędu Miasta Lublin przy Leszczyńskiego 20, w miejscu starego, przeznaczonego do rozbiórki biurowca. Według lipcowych zapowiedzi przetarg miał być ogłoszony „prawdopodobnie pod koniec sierpnia”, ale nie ma go do dzisiaj.

Ukradli walizki w pociągach. Policja poszukuje złodziei z relacji Kielce – Lublin i Kraków - Lublin

Ukradli walizki w pociągach. Policja poszukuje złodziei z relacji Kielce – Lublin i Kraków - Lublin

Lubelska poszukuje dwóch mężczyzn, którzy okradli pasażerów jadących do Lublina.

Koronawirus. Jest ognisko Covid-19 numer 100.  Nowe to głównie szpitale w Lublinie

Koronawirus. Jest ognisko Covid-19 numer 100. Nowe to głównie szpitale w Lublinie

Na terenie województwa lubelskiego jest już 100 ognisk Covid-19. Ostatniej doby na listę zostało wciągniętych 7 nowych.

Sześć meczów i cztery czyste konta Górnika Łęczna

Sześć meczów i cztery czyste konta Górnika Łęczna

Mimo ostatniego remisu z Widzewem kibice Górnika Łęczna nie mają wielkich powodów do narzekań. Zielono-czarni są jednym z dwóch niepokonanych zespołów, utrzymują się w czołówce. A do tego mogą się pochwalić najlepszą defensywą na zapleczu ekstraklasy.

Wypadek na moście na Wiśle w Puławach. Po zderzeniu jeden z samochodów dachował
Zdjęcia
galeria

Wypadek na moście na Wiśle w Puławach. Po zderzeniu jeden z samochodów dachował

Dzisiaj po godz. 14 na moście im. I. Mościckiego w Puławach zderzyły się cztery samochody. Siła uderzenia była tak duża, że jeden z nich dachował. Przeprawa przez Wisłę jest zablokowana.

Nowy szalet miejski w Parku Ludowym będzie płatny
galeria

Nowy szalet miejski w Parku Ludowym będzie płatny

Nowy szalet miejski, który powstał w odnawianym wciąż parku Ludowym będzie płatny. Tak zdecydowali radni za namową prezydenta.

Burmistrz Opola Lubelskiego i jego zastępca z COVID-19

Burmistrz Opola Lubelskiego i jego zastępca z COVID-19

Burmistrz Opola Lubelskiego, jego zastępca i jedna z kierowniczek opolskiego magistratu zakazili się koronawirusem. – Już teraz czuję się w miarę dobrze, wcześniej przez kilka dni miałem gorączkę. Odczuwałem też ból mięśni – mówi nam Sławomir Plis, burmistrz Opola Lubelskiego.

Mieszkańcy tych lubelskich gmin głosowali najliczniej na prezydenta i dostaną za to pieniądze
Lista

Mieszkańcy tych lubelskich gmin głosowali najliczniej na prezydenta i dostaną za to pieniądze

480 tys. zł trafi do 12 gmin z naszego regionu, których mieszkańcy najliczniej głosowali w drugiej turze tegorocznych wyborów prezydenckich. Pieniądze przekaże samorząd województwa lubelskiego, który w ten sposób chciał zmobilizować do uczestnictwa w głosowaniu.

MKS Perła Lublin poznał rywala w walce o EHF European League

MKS Perła Lublin poznał rywala w walce o EHF European League

W siedzibie Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej odbyło się dziś losowanie trzeciej rundy kwalifikacji EHF European League. MKS Perła Lublin na tym etapie rozgrywek trafił na rywala z Norwegii.

"Zdrajca polskiej wsi". Rolnicy wywiesili transparent przy wjeździe do Kraśnika

"Zdrajca polskiej wsi". Rolnicy wywiesili transparent przy wjeździe do Kraśnika

"Kraśnik, tu mieszka Kazimierz Choma, zdrajca polskiej wsi!!!" – taki "drogowskaz" został wywieszony w nocy przy wjeździe do Kraśnika od strony Urzędowa. Akcję dotyczącą pochodzącego z Kraśnika posła Prawa i Sprawiedliwości zorganizowali rolnicy skupieni w AgroUnii.

Kamil Łączyński (Pszczółka Start Lublin): Tylko jako drużyna możemy osiągnąć coś fajnego

Kamil Łączyński (Pszczółka Start Lublin): Tylko jako drużyna możemy osiągnąć coś fajnego

Rozmowa z Kamilem Łączyńskim, rozgrywającym Pszczółki Start Lublin

Biała Podlaska: Kontrole czystości na klatkach schodowych Mieszkań Plus

Biała Podlaska: Kontrole czystości na klatkach schodowych Mieszkań Plus

Po tym jak lokatorzy Mieszkań Plus w Białej Podlaskiej poskarżyli się na brud na klatkach schodowych, Zakład Gospodarki Lokalowej rozpoczął kontrole.

Polityczny desant z Lublina za Przemysławem Czarnkiem. Kto znajdzie pracę w ministerstwie?

Polityczny desant z Lublina za Przemysławem Czarnkiem. Kto znajdzie pracę w ministerstwie?

Najbliżsi współpracownicy Przemysława Czarnka z czasów, gdy był on wojewodą lubelskim, mogą podążyć za nim do Warszawy. Jako kandydaci do pracy w gabinecie politycznym nowego ministra edukacji i nauki typowani są m.in. Mieczysław Ryba, Tomasz Pitucha i Radosław Brzózka.

Spotkanie autorskie z Maciejem Meleckim w Dosłownej
23 października 2020, 18:00

Spotkanie autorskie z Maciejem Meleckim w Dosłownej

Księgarnia Dosłowna (Centrum Kultury w Lublinie) zaprasza na spotkanie autorskie z Maciejem Meleckim wokół Arkadiusza Kremzy. Wydarzenie odbędzie się 23 października o godz. 18 i będzie transmitowane online na Facebooku Księgarni Dosłownej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.