Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 lipca 2010 r.
19:33
Edytuj ten wpis

Komunikacja w Lublinie: Jak i gdzie najczęściej jeździmy. Sondaż OBOP

0 18 A A

Kanara spotykasz 11 razy w roku. Na przystanku czekasz 9 minut. Żeby dojechać do celu nie musisz się przesiadać – wszystko statystycznie. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał wyniki badań pasażerów komunikacji. Urzędnicy będą teraz analizować uwagi niezadowolonych pasażerów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na przełomie maja i czerwca OBOP przeprowadził dla ZTM telefoniczne badania pasażerów. Ankieterzy sprawdzali preferencje osób korzystających z komunikacji miejskiej w Lublinie.

– Z otrzymanych badań wynika, że komunikacją miejską jeździ 80 proc. lublinian – mówi Justyna Góźdź, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. – Co najmniej 60 proc. korzysta z niej raz w tygodniu. Co czwarty ankietowany jeździ codziennie. Reszta pasażerów podróżuje komunikacją miejską średnio dwa razy w miesiącu – dodaje.

Według badań do autobusów i trolejbusów najczęściej wsiadają kobiety. Bardzo dużo jest uczniów szkół średnich i studentów oraz emerytów i rencistów.

– W pojazdach komunikacji rzadziej spotkamy mężczyzn w wieku 30–49 lat – cytuje wyniki Justyna Góźdź.

Z ankiety wynika, że połowa osób, które wolą jechać swoim samochodem niż korzystać z transportu zbiorowego da się namówić na zmianę zwyczajów, ale pod pewnymi warunkami. Główne postulaty to: niższe ceny biletów, więcej autobusów, rozszerzenie zasięgu linii komunikacyjnych i punktualność.

– To, co możemy będziemy starali się poprawić. Na ceny biletów jednak nie mamy wpływu, to kwestia Rady Miasta – wyjaśnia Justyna Góźdź.

Z badań wynika, że w mieście jest wystarczająca liczba przystanków, bo dojście do nich zajmuje tylko pięć minut. Ile czasu czekamy na autobus? Według pracowników OBOP-u wystarczy 9 minut. Jeśli już wsiądziemy w wybrany pojazd, to powinniśmy dotrzeć na miejsce w 24 minuty i to bez przesiadek.

– To nieprawda. Może pod wieczór tak jest, jednak rano i w godzinach szczytu podróż autobusem to koszmar. Korki na niektórych ulicach są straszne i potrafię jechać z LSM na Czechów nawet 40 minut – Ewelina Frelas, pasażerka, sceptycznie ocenia wyniki badań.

Komunikacją miejską najczęściej dojeżdżamy do pracy i szkoły. Rzadziej na zakupy, do rodziny i do urzędu.

Co ciekawe pasażerowie są zadowoleni z pracy kontrolerów. Ponad połowa ankietowanych oceniała ich pracę pozytywnie.

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
niezadowolony / 16 lipca 2010 o 09:32
0
Dlaczego z Osiedla Szymonowica-Klonowica (boczna Abramowickiej) jedyny (auto)bus - linia nr 16 w okresie wakacji nie kursuje w soboty.
W niedziele od zawsze jesteśmy gorzej traktowani, a w okresie wakacji również w soboty. Czy to jest normalne?
Mamy tylko jedyne połączenie z il. Lwowską, dlaczego nie mamy w kierunku Lipowa, Narutowicza, Al. raclawickie?
Przesiadać się nie można na tzw bilety godzinowe, za każdym razem trzeba kasować bilet, jesteśmy jakby gorsi, a obecywano nam przedłużenie linii trolejbusowej i co? - i nic!!!
Avatar
aaa / 16 lipca 2010 o 09:06
0
I jeszcze autobusy jeżdżące stadami ostatnio miałam okazję obserwować jak na przystanek park Bronowice w tym samym czasie podjechały trolejbusy 153 i 158 oraz 14 - wszystko jedzie w stronę Narutowicza i wszystko naraz jakby nie mogły jechać w odstępach 5 minutowych przynajmniej... Podobnie jest z 28 i 45 też jeżdżą mniej więcej w tym samym czasie a potem długo długo nic więc jeśli uciekną oba to nierealnym jest średni czas oczekiwania 9 minut tylko co najmniej 30 minut w lecie
Avatar
gorio / 16 lipca 2010 o 05:31
0
Pan prezes albo pan dyrektor Pudło sami powinni spróbować jeżdzić do pracy MPK i poczuli by jaki dają nam luksus jazdy że dzieci płaczą a ludzie starsi myślą że to jest ich ostatnia podróż zapraszam !!!!!!!!
Avatar
skory / 16 lipca 2010 o 01:44
0
Aha zapomniałem o dodaniu strony www. oto ona:

[url="http://www.ztm.lublin.eu/"]http://www.ztm.lublin.eu/[/url]
Avatar
skory / 16 lipca 2010 o 01:40
0
~mariolka~ napisał:
Sprawdziłam. Faktycznie linia 1 jeździ rzadziej ale linia 6 tak jak pisałam wozi powietrze.
Pewnie tak jest w całym Lublinie, MPK wychodzi z założenia, że ludzie i tak się zmieszczą bo nie mają innego wyjścia.

Nikt w MPK nie myśli, że co kilka miesięcy na osiedlu Fulmana przybywa kolejny blok. Kolejny blok to kolejni ludzie. 6 dalej wożą powietrze a 40 zapchane jak puszki z sardynkami. Żenua.



Mariolko, skarbie. MPK teraz ma tyle do powiedzenia co "mysz pod miotłą", albo "Żyd za okupacji" (bez obrazy dla Żydów).
MPK jest jedną z trzech firm wykonującą przewozy dla ZTM (Zarząd Transportu Miejskiego). Poza MPK masz jeszcze firmę IREX i lubelskie AKL (Autobusowe Konsorcjum Lubelskie) w skład którego wchodzą dawni prywaciarze, np. Gorzel, Motyl, Pawłat itp, itd...
Jeżeli TY czy inni pasażerowie macie jakieś zastrzeżenia co do działalności komunikacji miejskiej w Lublinie to proszę o kontakt z ZTM-em:


Dane teleadresowe:

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie
al. Kraśnicka 25
20-718 Lublin
NIP: 712 314 94 01
REGON: 060433560


Godziny pracy ZTM w Lublinie:
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30

Godziny pracy BOK ZTM w Lublinie:
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 16:45


Telefony:


DYREKTOR

Lech Pudło
tel. (081) 466 29 00


ZASTĘPCA DYREKTORA D/S EKSPLOATACYJNYCH

Anna Kamińska-Smarzewska
tel. (081) 466 29 00


ZASTĘPCA DYREKTORA D/S EKONOMICZNYCH (GŁÓWNY KSIĘGOWY)

Ryszard Witkowski
tel. (081) 466 29 00


Sekretariat
tel. (081) 466 29 00
fax. (081) 466 29 01
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Biuro Obsługi Klienta
tel. (081) 466 29 36
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Dział Planowania i Rozwoju Sieci Komunikacyjnej
tel. (081) 466 29 10

Zamówienia Publiczne
tel. (081) 466 29 33

Rzecznik Prasowy
tel. (081) 466 29 43



Mariolko, skarbie. MPK teraz ma tyle do powiedzenia co "mysz pod miotłą", albo "Żyd za okupacji" (bez obrazy dla Żydów).
MPK jest jedną z trzech firm wykonującą przewozy dla ZTM (Zarząd Transportu Miejskiego). Poza MPK masz jeszcze firmę IREX i lubelskie AKL (Autobusowe Konsorcjum Lubelskie) w skład którego wchodzą dawni prywaciarze, np. Gorzel, Motyl, Pawłat itp, itd...
Jeżeli TY czy inni pasażerowie macie jakieś zastrzeżenia co do działalności komunikacji miejskiej w Lubl... rozwiń
Avatar
~mariolka~ / 16 lipca 2010 o 01:19
0
Sprawdziłam. Faktycznie linia 1 jeździ rzadziej ale linia 6 tak jak pisałam wozi powietrze.
Pewnie tak jest w całym Lublinie, MPK wychodzi z założenia, że ludzie i tak się zmieszczą bo nie mają innego wyjścia.

Nikt w MPK nie myśli, że co kilka miesięcy na osiedlu Fulmana przybywa kolejny blok. Kolejny blok to kolejni ludzie. 6 dalej wożą powietrze a 40 zapchane jak puszki z sardynkami. Żenua.
Avatar
skory / 16 lipca 2010 o 01:10
0
Z tą "Jedynką" co dziesięć minut to przegiąłeś. Często jeżdżę takimi liniami jak: 1, 28 i 45. Uwierz mi że jedynka w szczycie jeździ tak mniej więcej co 25 minut a poza szczytem co ok. 50 minut. Jeżeli nie wierzysz to sprawdź na www.mpk.lublin.pl A np. 28 i 45 co ok 30 minut. Najgorsze jest to że wszystkie są prawie w tym samym czasie, a potem przez kolejne pół godziny niema nić. Paranoja.
Co do 6-tki to masz rację jeździ co 6 do 12 minut. I faktycznie wozi powietrze. No ale widocznie ktoś z ZTM-u mieszka "po trasie" ;-)
Tak w tajemnicy :-) to powiem że jestem kierowcą MPK i takich absurdów jest o wiele więcej. Pytanie brzmi: Dlaczego ZTM w pierwszej kolejności nie przeprowadził ankiety u źródła, czyli wśród kierowców???
Takich "bezsensów jest o wiele więcej, ale w końcu to Polska! W Anglii na przykład, ludzie z Council-u (czyt. Urzędu Miejskiego czyli np ZTM-u) jeżdżą po kilka dni na jednej linii. Sprawdzają czy rozkład jest zgodny z realnym czasem przejazdu i liczą pasażerów. Na tej podstawie ustalają rozkłady i linie. Czynności te są powtarzane kilka razy w celu wyeliminowania błędów. Wiem to z autopsji :-) U nas przyjeżdża firma z Krakowa czy z z Wa-wy
i prowadzi "badania" na podstawie których robi się rewolucje i inne dziwne zagrywki związane z komunikacją miejską. W najprostszy sposób można to porównać do tego że ktoś obcy posprząta Ci na biurku lub poukłada w szafie. Z pewnością niewiele znajdziesz :-)
Pozdrawiam wszystkich myślących.
Z tą "Jedynką" co dziesięć minut to przegiąłeś. Często jeżdżę takimi liniami jak: 1, 28 i 45. Uwierz mi że jedynka w szczycie jeździ tak mniej więcej co 25 minut a poza szczytem co ok. 50 minut. Jeżeli nie wierzysz to sprawdź na www.mpk.lublin.pl A np. 28 i 45 co ok 30 minut. Najgorsze jest to że wszystkie są prawie w tym samym czasie, a potem przez kolejne pół godziny niema nić. Paranoja.
Co do 6-tki to masz rację jeździ co 6 do 12 minut. I faktycznie wozi powietrze. No ale widocznie ktoś z ZTM-u mieszka "po t... rozwiń
Avatar
panna / 16 lipca 2010 o 00:04
0
Do tego 37, które swój ostatni kurs w stronę Zana ma PRZED godziną 20 !!! To jest nie do pomyślenia, żeby w wakacje, gdzie zaczyna się robić ciemno po godzinie 21, tak oblegany autobus kończył kurs tak wcześnie. Niech by dali ostatni chociaż o 20.30, bo po 21 to pewnie nawet nie ma co prosić...
Avatar
panna / 16 lipca 2010 o 00:01
0
~mariolka~ napisał:
[size=4]jeszcze w czerwcu kierowca autobusu linii 40 włączył w pojeździe ogrzewanie!! [/size][/quote]
Jechałam wczoraj nad zalew 37 po godzinie 12, czyli w największy skwar. Autobus miał włączone ogrzewanie, myślałam, że mi nogi poparzy...

[quote name='paweł~' post='316394' date='15.07.2010, 23:31:03']lepiej jak napisał przedmówca wozić powietrze autobusami linii 6

A kursów tejże linii jest na godzinę 6!!! I to w wakacje !!! SKANDAL !!! Zamiast zrobić więcej kursów 37, czy 40 gdzie jeździ nimi mnóstwo osób z uwagi na to, że linie te dojeżdżają nad zalew i przy dobrej pogodzie już przy osiedlu Słonecznym nie da się do nich wsiąść.

A kursów tejże linii jest na godzinę 6!!! I to w wakacje !!! SKANDAL !!! Zamiast zrobić więcej kursów 37, czy 40 gdzie jeździ nimi mnóstwo osób z uwagi na to, że linie te dojeżdżają nad zalew i przy dobrej pogodzie już przy osiedlu Słonecznym nie da się do nich wsiąść. rozwiń
Avatar
paweł~ / 15 lipca 2010 o 23:31
0
Z Wrotkowa do Centrum jeździ tylko 40. 17 jeździ po chińsku bo przez Zemborzycką (buchacha)
Podobnie do lubelskiego CITY na Zana z Nałkowskich da się dojechać tylko linią 37, która kursuje raz na godzinę albo rzadziej. Przypominam, że na Zana mieści się ZUS, Sąd Rejonowy, Leclerc, Media Markt i wiele innych punktów zainteresowania. MPK uznało, że lepiej jak napisał przedmówca wozić powietrze autobusami linii 6 i linii 1, które jeżdżą bez sensu co 10 minut z Nałkowskich.
Rozkład linii jest archaiczny. Osiedle na Fulmana ciągle się rozbudowuje i w autobusach linii 40 jest naprawdę ogromny tłok.
Niech MPK w końcu dostosuje rozkład do aktualnej rzeczywistości.
Z Wrotkowa do Centrum jeździ tylko 40. 17 jeździ po chińsku bo przez Zemborzycką (buchacha)
Podobnie do lubelskiego CITY na Zana z Nałkowskich da się dojechać tylko linią 37, która kursuje raz na godzinę albo rzadziej. Przypominam, że na Zana mieści się ZUS, Sąd Rejonowy, Leclerc, Media Markt i wiele innych punktów zainteresowania. MPK uznało, że lepiej jak napisał przedmówca wozić powietrze autobusami linii 6 i linii 1, które jeżdżą bez sensu co 10 minut z Nałkowskich.
Rozkład linii jest archaiczny. Osiedle na Fulmana ciągle się... rozwiń
Avatar
niezadowolony / 16 lipca 2010 o 09:32
0
Dlaczego z Osiedla Szymonowica-Klonowica (boczna Abramowickiej) jedyny (auto)bus - linia nr 16 w okresie wakacji nie kursuje w soboty.
W niedziele od zawsze jesteśmy gorzej traktowani, a w okresie wakacji również w soboty. Czy to jest normalne?
Mamy tylko jedyne połączenie z il. Lwowską, dlaczego nie mamy w kierunku Lipowa, Narutowicza, Al. raclawickie?
Przesiadać się nie można na tzw bilety godzinowe, za każdym razem trzeba kasować bilet, jesteśmy jakby gorsi, a obecywano nam przedłużenie linii trolejbusowej i co? - i nic!!!
Avatar
aaa / 16 lipca 2010 o 09:06
0
I jeszcze autobusy jeżdżące stadami ostatnio miałam okazję obserwować jak na przystanek park Bronowice w tym samym czasie podjechały trolejbusy 153 i 158 oraz 14 - wszystko jedzie w stronę Narutowicza i wszystko naraz jakby nie mogły jechać w odstępach 5 minutowych przynajmniej... Podobnie jest z 28 i 45 też jeżdżą mniej więcej w tym samym czasie a potem długo długo nic więc jeśli uciekną oba to nierealnym jest średni czas oczekiwania 9 minut tylko co najmniej 30 minut w lecie
Avatar
gorio / 16 lipca 2010 o 05:31
0
Pan prezes albo pan dyrektor Pudło sami powinni spróbować jeżdzić do pracy MPK i poczuli by jaki dają nam luksus jazdy że dzieci płaczą a ludzie starsi myślą że to jest ich ostatnia podróż zapraszam !!!!!!!!
Avatar
skory / 16 lipca 2010 o 01:44
0
Aha zapomniałem o dodaniu strony www. oto ona:

[url="http://www.ztm.lublin.eu/"]http://www.ztm.lublin.eu/[/url]
Avatar
skory / 16 lipca 2010 o 01:40
0
~mariolka~ napisał:
Sprawdziłam. Faktycznie linia 1 jeździ rzadziej ale linia 6 tak jak pisałam wozi powietrze.
Pewnie tak jest w całym Lublinie, MPK wychodzi z założenia, że ludzie i tak się zmieszczą bo nie mają innego wyjścia.

Nikt w MPK nie myśli, że co kilka miesięcy na osiedlu Fulmana przybywa kolejny blok. Kolejny blok to kolejni ludzie. 6 dalej wożą powietrze a 40 zapchane jak puszki z sardynkami. Żenua.



Mariolko, skarbie. MPK teraz ma tyle do powiedzenia co "mysz pod miotłą", albo "Żyd za okupacji" (bez obrazy dla Żydów).
MPK jest jedną z trzech firm wykonującą przewozy dla ZTM (Zarząd Transportu Miejskiego). Poza MPK masz jeszcze firmę IREX i lubelskie AKL (Autobusowe Konsorcjum Lubelskie) w skład którego wchodzą dawni prywaciarze, np. Gorzel, Motyl, Pawłat itp, itd...
Jeżeli TY czy inni pasażerowie macie jakieś zastrzeżenia co do działalności komunikacji miejskiej w Lublinie to proszę o kontakt z ZTM-em:


Dane teleadresowe:

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie
al. Kraśnicka 25
20-718 Lublin
NIP: 712 314 94 01
REGON: 060433560


Godziny pracy ZTM w Lublinie:
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30

Godziny pracy BOK ZTM w Lublinie:
od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 16:45


Telefony:


DYREKTOR

Lech Pudło
tel. (081) 466 29 00


ZASTĘPCA DYREKTORA D/S EKSPLOATACYJNYCH

Anna Kamińska-Smarzewska
tel. (081) 466 29 00


ZASTĘPCA DYREKTORA D/S EKONOMICZNYCH (GŁÓWNY KSIĘGOWY)

Ryszard Witkowski
tel. (081) 466 29 00


Sekretariat
tel. (081) 466 29 00
fax. (081) 466 29 01
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Biuro Obsługi Klienta
tel. (081) 466 29 36
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Dział Planowania i Rozwoju Sieci Komunikacyjnej
tel. (081) 466 29 10

Zamówienia Publiczne
tel. (081) 466 29 33

Rzecznik Prasowy
tel. (081) 466 29 43



Mariolko, skarbie. MPK teraz ma tyle do powiedzenia co "mysz pod miotłą", albo "Żyd za okupacji" (bez obrazy dla Żydów).
MPK jest jedną z trzech firm wykonującą przewozy dla ZTM (Zarząd Transportu Miejskiego). Poza MPK masz jeszcze firmę IREX i lubelskie AKL (Autobusowe Konsorcjum Lubelskie) w skład którego wchodzą dawni prywaciarze, np. Gorzel, Motyl, Pawłat itp, itd...
Jeżeli TY czy inni pasażerowie macie jakieś zastrzeżenia co do działalności komunikacji miejskiej w Lubl... rozwiń
Avatar
~mariolka~ / 16 lipca 2010 o 01:19
0
Sprawdziłam. Faktycznie linia 1 jeździ rzadziej ale linia 6 tak jak pisałam wozi powietrze.
Pewnie tak jest w całym Lublinie, MPK wychodzi z założenia, że ludzie i tak się zmieszczą bo nie mają innego wyjścia.

Nikt w MPK nie myśli, że co kilka miesięcy na osiedlu Fulmana przybywa kolejny blok. Kolejny blok to kolejni ludzie. 6 dalej wożą powietrze a 40 zapchane jak puszki z sardynkami. Żenua.
Avatar
skory / 16 lipca 2010 o 01:10
0
Z tą "Jedynką" co dziesięć minut to przegiąłeś. Często jeżdżę takimi liniami jak: 1, 28 i 45. Uwierz mi że jedynka w szczycie jeździ tak mniej więcej co 25 minut a poza szczytem co ok. 50 minut. Jeżeli nie wierzysz to sprawdź na www.mpk.lublin.pl A np. 28 i 45 co ok 30 minut. Najgorsze jest to że wszystkie są prawie w tym samym czasie, a potem przez kolejne pół godziny niema nić. Paranoja.
Co do 6-tki to masz rację jeździ co 6 do 12 minut. I faktycznie wozi powietrze. No ale widocznie ktoś z ZTM-u mieszka "po trasie" ;-)
Tak w tajemnicy :-) to powiem że jestem kierowcą MPK i takich absurdów jest o wiele więcej. Pytanie brzmi: Dlaczego ZTM w pierwszej kolejności nie przeprowadził ankiety u źródła, czyli wśród kierowców???
Takich "bezsensów jest o wiele więcej, ale w końcu to Polska! W Anglii na przykład, ludzie z Council-u (czyt. Urzędu Miejskiego czyli np ZTM-u) jeżdżą po kilka dni na jednej linii. Sprawdzają czy rozkład jest zgodny z realnym czasem przejazdu i liczą pasażerów. Na tej podstawie ustalają rozkłady i linie. Czynności te są powtarzane kilka razy w celu wyeliminowania błędów. Wiem to z autopsji :-) U nas przyjeżdża firma z Krakowa czy z z Wa-wy
i prowadzi "badania" na podstawie których robi się rewolucje i inne dziwne zagrywki związane z komunikacją miejską. W najprostszy sposób można to porównać do tego że ktoś obcy posprząta Ci na biurku lub poukłada w szafie. Z pewnością niewiele znajdziesz :-)
Pozdrawiam wszystkich myślących.
Z tą "Jedynką" co dziesięć minut to przegiąłeś. Często jeżdżę takimi liniami jak: 1, 28 i 45. Uwierz mi że jedynka w szczycie jeździ tak mniej więcej co 25 minut a poza szczytem co ok. 50 minut. Jeżeli nie wierzysz to sprawdź na www.mpk.lublin.pl A np. 28 i 45 co ok 30 minut. Najgorsze jest to że wszystkie są prawie w tym samym czasie, a potem przez kolejne pół godziny niema nić. Paranoja.
Co do 6-tki to masz rację jeździ co 6 do 12 minut. I faktycznie wozi powietrze. No ale widocznie ktoś z ZTM-u mieszka "po t... rozwiń
Avatar
panna / 16 lipca 2010 o 00:04
0
Do tego 37, które swój ostatni kurs w stronę Zana ma PRZED godziną 20 !!! To jest nie do pomyślenia, żeby w wakacje, gdzie zaczyna się robić ciemno po godzinie 21, tak oblegany autobus kończył kurs tak wcześnie. Niech by dali ostatni chociaż o 20.30, bo po 21 to pewnie nawet nie ma co prosić...
Avatar
panna / 16 lipca 2010 o 00:01
0
~mariolka~ napisał:
[size=4]jeszcze w czerwcu kierowca autobusu linii 40 włączył w pojeździe ogrzewanie!! [/size][/quote]
Jechałam wczoraj nad zalew 37 po godzinie 12, czyli w największy skwar. Autobus miał włączone ogrzewanie, myślałam, że mi nogi poparzy...

[quote name='paweł~' post='316394' date='15.07.2010, 23:31:03']lepiej jak napisał przedmówca wozić powietrze autobusami linii 6

A kursów tejże linii jest na godzinę 6!!! I to w wakacje !!! SKANDAL !!! Zamiast zrobić więcej kursów 37, czy 40 gdzie jeździ nimi mnóstwo osób z uwagi na to, że linie te dojeżdżają nad zalew i przy dobrej pogodzie już przy osiedlu Słonecznym nie da się do nich wsiąść.

A kursów tejże linii jest na godzinę 6!!! I to w wakacje !!! SKANDAL !!! Zamiast zrobić więcej kursów 37, czy 40 gdzie jeździ nimi mnóstwo osób z uwagi na to, że linie te dojeżdżają nad zalew i przy dobrej pogodzie już przy osiedlu Słonecznym nie da się do nich wsiąść. rozwiń
Avatar
paweł~ / 15 lipca 2010 o 23:31
0
Z Wrotkowa do Centrum jeździ tylko 40. 17 jeździ po chińsku bo przez Zemborzycką (buchacha)
Podobnie do lubelskiego CITY na Zana z Nałkowskich da się dojechać tylko linią 37, która kursuje raz na godzinę albo rzadziej. Przypominam, że na Zana mieści się ZUS, Sąd Rejonowy, Leclerc, Media Markt i wiele innych punktów zainteresowania. MPK uznało, że lepiej jak napisał przedmówca wozić powietrze autobusami linii 6 i linii 1, które jeżdżą bez sensu co 10 minut z Nałkowskich.
Rozkład linii jest archaiczny. Osiedle na Fulmana ciągle się rozbudowuje i w autobusach linii 40 jest naprawdę ogromny tłok.
Niech MPK w końcu dostosuje rozkład do aktualnej rzeczywistości.
Z Wrotkowa do Centrum jeździ tylko 40. 17 jeździ po chińsku bo przez Zemborzycką (buchacha)
Podobnie do lubelskiego CITY na Zana z Nałkowskich da się dojechać tylko linią 37, która kursuje raz na godzinę albo rzadziej. Przypominam, że na Zana mieści się ZUS, Sąd Rejonowy, Leclerc, Media Markt i wiele innych punktów zainteresowania. MPK uznało, że lepiej jak napisał przedmówca wozić powietrze autobusami linii 6 i linii 1, które jeżdżą bez sensu co 10 minut z Nałkowskich.
Rozkład linii jest archaiczny. Osiedle na Fulmana ciągle się... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 0 0

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 2

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 3 2

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 1 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 10 7

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 6

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce
wizualizacje
galeria

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce 12 3

43 apartamenty, parking podziemny, lokale usługowe i przede wszystkim przepiękny widok z okien – tak najkrócej opisać można „Apartamenty Bazyliańska 1”. Inwestycja na Zielonym Rynku otrzymała już pozytywną opinię służb konserwatorskich

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami?

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami? 0 0

Rodzinne ogródki działkowe są charakterystycznym elementem miejskiej przestrzeni w Polsce. Przez kilka dekad korzystali z nich pracownicy dużych zakładów oraz lokatorzy spółdzielni mieszkaniowych. W ogrodach uprawiano warzywa i owoce dla swoich rodzin, gdy sklepowe półki były puste. Obecnie coraz więcej ogrodów jest użytkowanych przez młodych ludzi, którzy stawiają nową, typowo rekreacyjną architekturę ogrodową. Co zrobić z odpadami z rozbiórki altany?

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu
Magazyn
galeria

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu 0 0

Dziś rocznica urodzin księdza Ignacego Kłopotowskiego. Był związany z Lublinem ponad 20 lat. Pomagał wykluczonym. Mając ich sporo pod opieką, był specjalistą crowdfundingu i nie był mu obcy fundraising. Z konieczności propagował i stosował idee zero waste. Twórca konsorcjum wydawniczego, publicysta wykorzystujący mechanizmy marketingu i public relations. Co w tym niezwykłego? Błogosławiony ksiądz Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu.

Turniej Purpurowej Róży

Turniej Purpurowej Róży 0 0

Waleczni wojownicy z Magicznych Ogrodów ogłaszają turniej, który ma rozstrzygnąć, która armia jest najsprawniejsza! Czy to zaszczytne miano przypadnie wojownikom dowodzonym przez Thoroda Raptora, czy może Bestiom Araga?

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt
21 lipca 2018, 20:00

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fani rolek i wrotek ponownie wyjadą w nocy na ulice miasta. Kolejną edycję NightSkating Lublin zaplanowano na sobotę. Tym razem przejażdżka będzie połączona z akcją charytatywną.

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka
22 lipca 2018, 12:00

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka 1 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 22 lipca o godz. 12 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) odbędzie się turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski 2018 w grze planszowej Neuroshima Hex. Chętni mogą zapisywać się do udziału od godz. 11.30 na miejscu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.