Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 maja 2010 r.
14:44
Edytuj ten wpis

Kursantka nauki jazdy niewinna. Instruktor skazany za śmiertelny wypadek

Autor: Zdjęcie autora er
0 26 A A

Sąd Okręgowy uniewinnił dziś Mirosławę D. oskarżoną o spowodowanie śmiertelnego wypadku podczas kursu nauki jazdy, w którym zginęły dwie osoby. Na 2,5 roku więzienia został skazany instruktor.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Tragedia rozegrała się w listopadzie 2007 roku. Mirosława D. robiła wtedy kurs na prawo jazdy. Żeby potrenować przed egzaminem wykupiła dodatkową jazdę. W Rzeczycy (pow. bialski) nissan micra ze znakiem "L", którym jechała kobieta uderzył w fiata seicento. Zginęły dwie osoby: kierująca fiatem i druga kursantka z nissana.

Kobieta została skazana przez sąd w Radzyniu Podlaskim na półtora roku więzienia w zawieszeniu na trzy lata i trzy tysiące grzywny. Instruktor został skazany na 2,5 roku więzienia. Sąd uznał, że oboje ponoszą winę za wypadek.

Oskarżeni złożyli apelację. Dziś Sąd Okręgowy w Lublinie uniewinnił kursantkę. Uznał, że winę za spowodowanie wypadku ponosi wyłącznie instruktor, gdyż to on odpowiada za szybkość z jaką porusza się samochód nauki jazdy. Utrzymał wyrok skazujący go na więzienie.







Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
przeciwnik / 12 maja 2010 o 22:51
0
s napisał:
Jaki sprawiedliwy wyrok??? człowieku co ci da, że instruktor wciśnie hamulec jeśli samochód wpada w poślizg ??? Zgadzam się, że instruktor bierze odpowiedzialność ale ta Pani chyba wie z jaką prędkością powinna jechać!! już nie mówię o dostosowaniu prędkości jazdy do warunków panujących na drodze.
Dzięki takim wyrokom potem kursanci myślą, że są ponad prawem bo nawet jeśli kogoś potrącą to i tak za to nie wezmą odpowiedzialności a co biedny chłopina na miejscu pasażera może pomóc jak idiota jest za kierownicą!!!



madrze mowisz, samo wcisniecie hamulca na lodzie nic nie da a nawet lepiej sie wpadnie w poslizg....poza tym instruktor nie ma pelni wladzy nad autem...nie moze np odblokowac wcisnietego hamulca czy odlaczyc kursnantce wcisnietego gazu....najlepiej zwalic wszystko na instruktora...a kursanci niech zyja w blogiej nieswiadomosci....



madrze mowisz, samo wcisniecie hamulca na lodzie nic nie da a nawet lepiej sie wpadnie w poslizg....poza tym instruktor nie ma pelni wladzy nad autem...nie moze np odblokowac wcisnietego hamulca czy odlaczyc kursnantce wcisnietego gazu....najlepiej zwalic wszystko na instruktora...a kursanci niech zyja w blogiej nieswiadomosci.... rozwiń
Avatar
Arik / 12 maja 2010 o 11:29
0
Przepisy chyba w tej kwesti sa jasne. Dopóki kierowca nie ma zdanego egzaminu a nawet odebranego prawa jazdy moze jezdzic wylacznie pod nadzorem instruktora, które za takiego kierowcę w czasie jazdy odpowiada. Oczywiście w granicach rozsądku i jeśli za kierownicę siądzie samobójca i rozbędzi auto i nagle zjedzie z mostu do rzeki to nic nie poradzi. W tym przypadku nie ma dowodu na to, że kursantka zrobiła coś nie do przewidzenia. Nie była pijana, naćpana i nie rozpędziła samochodu do rzeki. Ona się dopiero uczyła i miała prawo oczekiwać, że jest z nią "anioł stóż", który nie pozwoli żeby stało się coś złego. To instruktor jest odpowiedzialny od początku do końca - za nie zapięty pas, za źle ustawione lusterka, fotel nawet nieprawidłowe obuwie. Tym bardziej odpowiada za szybkość, technikę jazdy, tor jazdy. Kursant może nie znać znaków bo JESZCZE NIE MA PRAWA JAZDY i ma prawo nie znać. Ważne żeby znał na egzaminie i wcześniej możecie mu wszyscy skoczyć.
Instruktor do odpowiedzialna fucha, tak jak nauczyciel, ratownik niania. Ja nie chcę brać na siebie takiej odpowiedzialności więc nie jestem żadnym z nich ale jeśli ktoś decyduje się na to musi mieć świadomość odpowiedzialność a nie poźniej jęczęć, jakio to on niewinny.
Przepisy chyba w tej kwesti sa jasne. Dopóki kierowca nie ma zdanego egzaminu a nawet odebranego prawa jazdy moze jezdzic wylacznie pod nadzorem instruktora, które za takiego kierowcę w czasie jazdy odpowiada. Oczywiście w granicach rozsądku i jeśli za kierownicę siądzie samobójca i rozbędzi auto i nagle zjedzie z mostu do rzeki to nic nie poradzi. W tym przypadku nie ma dowodu na to, że kursantka zrobiła coś nie do przewidzenia. Nie była pijana, naćpana i nie rozpędziła samochodu do rzeki. Ona się dopiero uczyła i miała prawo oczekiwać, że ... rozwiń
Avatar
markus 46 / 12 maja 2010 o 10:16
0
Bardzo się cieszę z tego wyroku i gratuluję Mirce Sprawiedliwosći.Moim zdaniem to w Radzyniu powini zlikwidować kilka Ośrodków szkolenia KIEROWCÓWgdyż to firmy do zarabiania pieniędzy.Uczą żle a instruktorzy podczas nauki myślą o niebieskich migdałach,przekraczają prędkość a jak im się zwraca uwagę to są obrażeni.Co potrafi nauczyć instruktor ,który ma trzy lata prawko RACZEJ NIC.Każdy instruktor powinien najpierw jężdzić zawodowo minimum 10 lat ,to by miał trochę doświadczenia i pojęcia do jazdy.Pozdrawiam Mirkę D.
Bardzo się cieszę z tego wyroku i gratuluję Mirce Sprawiedliwosći.Moim zdaniem to w Radzyniu powini zlikwidować kilka Ośrodków szkolenia KIEROWCÓWgdyż to firmy do zarabiania pieniędzy.Uczą żle a instruktorzy podczas nauki myślą o niebieskich migdałach,przekraczają prędkość a jak im się zwraca uwagę to są obrażeni.Co potrafi nauczyć instruktor ,który ma trzy lata prawko RACZEJ NIC.Każdy instruktor powinien najpierw jężdzić zawodowo minimum 10 lat ,to by miał trochę doświadczenia i pojęcia do jazdy.Pozdrawiam Mirkę D. rozwiń
Avatar
Urania / 12 maja 2010 o 08:27
0
Oczywiście, że wina jest instruktora. Do niego należy kontrola prędkości stosowna do warunków i możliwości kursanta, a jak wiemy nikt nie jest orłem nawet po zdaniu egzaminu. Poza tym dziwię się, że instruktorzy decydują się na jeździe po mieście w sytuacji, gdy kursant nie ma opanowanych umiejętności z placu manewrowego i ma problem z ruszaniem.
Avatar
kokos / 12 maja 2010 o 08:21
0
Marek_ napisał:
Jeżeli to była zima, a jezdnia była oblodzona lub zaśnieżona większość instruktorów nawet nie pozwala jechać 40 km/h (u mnie radzili jechać koło 30).

...i o to właśnie głównie chodzi.
Avatar
kokos / 12 maja 2010 o 08:20
0
Oni jechali w zimę po śniegu? Z tego co piszecie o tych poślizgach to chyba tak. Zastanawiam się, jaka musiała być prędkość skoro zginęły 2 osoby - chyba spora. A skoro była spora to czemu ten instruktor do tego dopuścił? Taki kursant powinien wolniej jechać, bo wiadomo, że jak wpadnie w poślizg to nie opanuje auta...
Avatar
xxx / 12 maja 2010 o 08:05
0
Marek_ napisał:
Rodziców się karze za przestępstwa czy wykroczenia popełnione przez ich niepełnoletnie dzieci. I tak było już od dawna. Jak dziecko coś ukradnie czy np. jadąc rowerem kogoś potrąci to rodzic odpowiada zarówno karnie jak i finansowo.

Karnie ?????? A może podasz podstawę prawną tej karnej odpowiedzialności ?? A co do wyroku - zobaczymy jeszcze co zrobi z nim Sąd najwyższy, bo raczej nie trzeba wątpić, że będzie kasacja
Avatar
niedowiarek / 12 maja 2010 o 07:13
0
jeśli instruktor nie jest w stanie opanować auta i kursanta to znaczy że nie powinien pracować w tym zawodzie;jako przykład podam moją naukę jazdy- nigdy nie udało mi się wyprzedzić reakcji mojej instruktorki,pomimo to że czasem wyd awało mi się że dam radę ale pani Ania miała oczy na około głowy i zawsze była czujna , jednym słowem gdybym nawet chciał coś zmalować to i tak nie mógłbym bo sam gaz pod nogą nie wystarczy. Tacy powinni być instruktorzy jak pani Ania,więc jeśli chcecie czuć się bezpiecznie L-ce to szukajcie tej pani w firmie ELA,kiedyś byli na Lipowej,teraz niewiem.
jeśli instruktor nie jest w stanie opanować auta i kursanta to znaczy że nie powinien pracować w tym zawodzie;jako przykład podam moją naukę jazdy- nigdy nie udało mi się wyprzedzić reakcji mojej instruktorki,pomimo to że czasem wyd awało mi się że dam radę ale pani Ania miała oczy na około głowy i zawsze była czujna , jednym słowem gdybym nawet chciał coś zmalować to i tak nie mógłbym bo sam gaz pod nogą nie wystarczy. Tacy powinni być instruktorzy jak pani Ania,więc jeśli chcecie czuć się bezpiecznie L-ce to szukajcie tej pani w firmie ELA... rozwiń
Avatar
Marek_ / 12 maja 2010 o 00:07
0
Kamil napisał:
niedługo będzie się karać rodziców za wykroczenia czy przestępstwa dzieci bo nieupilnowali....

Rodziców się karze za przestępstwa czy wykroczenia popełnione przez ich niepełnoletnie dzieci. I tak było już od dawna. Jak dziecko coś ukradnie czy np. jadąc rowerem kogoś potrąci to rodzic odpowiada zarówno karnie jak i finansowo.
Avatar
Kamil / 11 maja 2010 o 23:46
0
niedługo będzie się karać rodziców za wykroczenia czy przestępstwa dzieci bo nieupilnowali....
Avatar
przeciwnik / 12 maja 2010 o 22:51
0
s napisał:
Jaki sprawiedliwy wyrok??? człowieku co ci da, że instruktor wciśnie hamulec jeśli samochód wpada w poślizg ??? Zgadzam się, że instruktor bierze odpowiedzialność ale ta Pani chyba wie z jaką prędkością powinna jechać!! już nie mówię o dostosowaniu prędkości jazdy do warunków panujących na drodze.
Dzięki takim wyrokom potem kursanci myślą, że są ponad prawem bo nawet jeśli kogoś potrącą to i tak za to nie wezmą odpowiedzialności a co biedny chłopina na miejscu pasażera może pomóc jak idiota jest za kierownicą!!!



madrze mowisz, samo wcisniecie hamulca na lodzie nic nie da a nawet lepiej sie wpadnie w poslizg....poza tym instruktor nie ma pelni wladzy nad autem...nie moze np odblokowac wcisnietego hamulca czy odlaczyc kursnantce wcisnietego gazu....najlepiej zwalic wszystko na instruktora...a kursanci niech zyja w blogiej nieswiadomosci....



madrze mowisz, samo wcisniecie hamulca na lodzie nic nie da a nawet lepiej sie wpadnie w poslizg....poza tym instruktor nie ma pelni wladzy nad autem...nie moze np odblokowac wcisnietego hamulca czy odlaczyc kursnantce wcisnietego gazu....najlepiej zwalic wszystko na instruktora...a kursanci niech zyja w blogiej nieswiadomosci.... rozwiń
Avatar
Arik / 12 maja 2010 o 11:29
0
Przepisy chyba w tej kwesti sa jasne. Dopóki kierowca nie ma zdanego egzaminu a nawet odebranego prawa jazdy moze jezdzic wylacznie pod nadzorem instruktora, które za takiego kierowcę w czasie jazdy odpowiada. Oczywiście w granicach rozsądku i jeśli za kierownicę siądzie samobójca i rozbędzi auto i nagle zjedzie z mostu do rzeki to nic nie poradzi. W tym przypadku nie ma dowodu na to, że kursantka zrobiła coś nie do przewidzenia. Nie była pijana, naćpana i nie rozpędziła samochodu do rzeki. Ona się dopiero uczyła i miała prawo oczekiwać, że jest z nią "anioł stóż", który nie pozwoli żeby stało się coś złego. To instruktor jest odpowiedzialny od początku do końca - za nie zapięty pas, za źle ustawione lusterka, fotel nawet nieprawidłowe obuwie. Tym bardziej odpowiada za szybkość, technikę jazdy, tor jazdy. Kursant może nie znać znaków bo JESZCZE NIE MA PRAWA JAZDY i ma prawo nie znać. Ważne żeby znał na egzaminie i wcześniej możecie mu wszyscy skoczyć.
Instruktor do odpowiedzialna fucha, tak jak nauczyciel, ratownik niania. Ja nie chcę brać na siebie takiej odpowiedzialności więc nie jestem żadnym z nich ale jeśli ktoś decyduje się na to musi mieć świadomość odpowiedzialność a nie poźniej jęczęć, jakio to on niewinny.
Przepisy chyba w tej kwesti sa jasne. Dopóki kierowca nie ma zdanego egzaminu a nawet odebranego prawa jazdy moze jezdzic wylacznie pod nadzorem instruktora, które za takiego kierowcę w czasie jazdy odpowiada. Oczywiście w granicach rozsądku i jeśli za kierownicę siądzie samobójca i rozbędzi auto i nagle zjedzie z mostu do rzeki to nic nie poradzi. W tym przypadku nie ma dowodu na to, że kursantka zrobiła coś nie do przewidzenia. Nie była pijana, naćpana i nie rozpędziła samochodu do rzeki. Ona się dopiero uczyła i miała prawo oczekiwać, że ... rozwiń
Avatar
markus 46 / 12 maja 2010 o 10:16
0
Bardzo się cieszę z tego wyroku i gratuluję Mirce Sprawiedliwosći.Moim zdaniem to w Radzyniu powini zlikwidować kilka Ośrodków szkolenia KIEROWCÓWgdyż to firmy do zarabiania pieniędzy.Uczą żle a instruktorzy podczas nauki myślą o niebieskich migdałach,przekraczają prędkość a jak im się zwraca uwagę to są obrażeni.Co potrafi nauczyć instruktor ,który ma trzy lata prawko RACZEJ NIC.Każdy instruktor powinien najpierw jężdzić zawodowo minimum 10 lat ,to by miał trochę doświadczenia i pojęcia do jazdy.Pozdrawiam Mirkę D.
Bardzo się cieszę z tego wyroku i gratuluję Mirce Sprawiedliwosći.Moim zdaniem to w Radzyniu powini zlikwidować kilka Ośrodków szkolenia KIEROWCÓWgdyż to firmy do zarabiania pieniędzy.Uczą żle a instruktorzy podczas nauki myślą o niebieskich migdałach,przekraczają prędkość a jak im się zwraca uwagę to są obrażeni.Co potrafi nauczyć instruktor ,który ma trzy lata prawko RACZEJ NIC.Każdy instruktor powinien najpierw jężdzić zawodowo minimum 10 lat ,to by miał trochę doświadczenia i pojęcia do jazdy.Pozdrawiam Mirkę D. rozwiń
Avatar
Urania / 12 maja 2010 o 08:27
0
Oczywiście, że wina jest instruktora. Do niego należy kontrola prędkości stosowna do warunków i możliwości kursanta, a jak wiemy nikt nie jest orłem nawet po zdaniu egzaminu. Poza tym dziwię się, że instruktorzy decydują się na jeździe po mieście w sytuacji, gdy kursant nie ma opanowanych umiejętności z placu manewrowego i ma problem z ruszaniem.
Avatar
kokos / 12 maja 2010 o 08:21
0
Marek_ napisał:
Jeżeli to była zima, a jezdnia była oblodzona lub zaśnieżona większość instruktorów nawet nie pozwala jechać 40 km/h (u mnie radzili jechać koło 30).

...i o to właśnie głównie chodzi.
Avatar
kokos / 12 maja 2010 o 08:20
0
Oni jechali w zimę po śniegu? Z tego co piszecie o tych poślizgach to chyba tak. Zastanawiam się, jaka musiała być prędkość skoro zginęły 2 osoby - chyba spora. A skoro była spora to czemu ten instruktor do tego dopuścił? Taki kursant powinien wolniej jechać, bo wiadomo, że jak wpadnie w poślizg to nie opanuje auta...
Avatar
xxx / 12 maja 2010 o 08:05
0
Marek_ napisał:
Rodziców się karze za przestępstwa czy wykroczenia popełnione przez ich niepełnoletnie dzieci. I tak było już od dawna. Jak dziecko coś ukradnie czy np. jadąc rowerem kogoś potrąci to rodzic odpowiada zarówno karnie jak i finansowo.

Karnie ?????? A może podasz podstawę prawną tej karnej odpowiedzialności ?? A co do wyroku - zobaczymy jeszcze co zrobi z nim Sąd najwyższy, bo raczej nie trzeba wątpić, że będzie kasacja
Avatar
niedowiarek / 12 maja 2010 o 07:13
0
jeśli instruktor nie jest w stanie opanować auta i kursanta to znaczy że nie powinien pracować w tym zawodzie;jako przykład podam moją naukę jazdy- nigdy nie udało mi się wyprzedzić reakcji mojej instruktorki,pomimo to że czasem wyd awało mi się że dam radę ale pani Ania miała oczy na około głowy i zawsze była czujna , jednym słowem gdybym nawet chciał coś zmalować to i tak nie mógłbym bo sam gaz pod nogą nie wystarczy. Tacy powinni być instruktorzy jak pani Ania,więc jeśli chcecie czuć się bezpiecznie L-ce to szukajcie tej pani w firmie ELA,kiedyś byli na Lipowej,teraz niewiem.
jeśli instruktor nie jest w stanie opanować auta i kursanta to znaczy że nie powinien pracować w tym zawodzie;jako przykład podam moją naukę jazdy- nigdy nie udało mi się wyprzedzić reakcji mojej instruktorki,pomimo to że czasem wyd awało mi się że dam radę ale pani Ania miała oczy na około głowy i zawsze była czujna , jednym słowem gdybym nawet chciał coś zmalować to i tak nie mógłbym bo sam gaz pod nogą nie wystarczy. Tacy powinni być instruktorzy jak pani Ania,więc jeśli chcecie czuć się bezpiecznie L-ce to szukajcie tej pani w firmie ELA... rozwiń
Avatar
Marek_ / 12 maja 2010 o 00:07
0
Kamil napisał:
niedługo będzie się karać rodziców za wykroczenia czy przestępstwa dzieci bo nieupilnowali....

Rodziców się karze za przestępstwa czy wykroczenia popełnione przez ich niepełnoletnie dzieci. I tak było już od dawna. Jak dziecko coś ukradnie czy np. jadąc rowerem kogoś potrąci to rodzic odpowiada zarówno karnie jak i finansowo.
Avatar
Kamil / 11 maja 2010 o 23:46
0
niedługo będzie się karać rodziców za wykroczenia czy przestępstwa dzieci bo nieupilnowali....
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 8 1

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 17 12

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 40 1

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada
galeria
film

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada 75 14

Postać Lecha Kaczyńskiego z pomnika smoleńskiego w Kraśniku zdaniem internautów i specjalistów przypomina raczej Maliniaka z „Czterdziestolatka” albo hobbita z trylogii Tolkiena niż tragicznie zmarłego prezydenta. Niektórzy wskazują też, że umieszczony na monumencie napis jest błędny.

Wege Festiwal znów w Lublinie
21 lipca 2018, 12:00

Wege Festiwal znów w Lublinie 4 0

Co Gdzie Kiedy. Klub Radość (ul. Bernardyńska 15) zaprasza na wakacyjną odsłonę Wege Festiwalu. Wydarzenie odbędzie się 21 lipca o godz. 12.

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża
film

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża 30 1

Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL 62 101

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce chce wydzierżawiać zakład produkcyjny w Poniatowej i jak najszybciej rozpocząć skup interwencyjny oraz produkcję. Ma to pomóc w fatalnej sytuacji na rynku owoców miękkich.

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie
19 lipca 2018, 21:00

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie 2 0

Co Gdzie Kiedy. W ramach cyklu filmowego Najlepsze z najgorszych w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) będzie można zobaczyć film Turecki Rambo. Projekcja odbędzie się 19 lipca o godz. 21.

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu 0 2

Hrabia Guillaume de Louvencourt Poniatowski, potomek królewskiego rodu Poniatowskich od ponad dziesięciu lat odwiedza Polskę. Ostatnio był na południowym Podlasiu. Uczestniczył we mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej w Leśnej Podlaskiej.

Udane starty lubelskich żużlowców

Udane starty lubelskich żużlowców 1 0

Zawodnik lubelskiego Speed Car Motoru Robert Lambert wygrał II rundę Tauron SEC

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców 19 21

Związkowcy zakładowej Solidarności zapowiadają ogólnopolską pikietę przed siedzibą Zakładów Azotowych Puławy. Zamierzają protestować przeciwko łamaniu swoich praw. Jednocześnie narasta konflikt między organizacjami działającymi w firmie.

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach 6 10

W niedzielę wieczorem policjanci z VII komisariatu w Lublinie otrzymali zgłoszenie o zaginięciu nastolatki.

Dachowanie volkswagena w Kolonii Trębaczów. Kobieta ranna
galeria

Dachowanie volkswagena w Kolonii Trębaczów. Kobieta ranna 0 0

Do wypadku doszło w poniedziałek przed godziną 2 w nocy na drodze krajowej nr 82, w miejscowości Kolonia Trębaczów (gm. Łęczna).

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.