Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 czerwca 2020 r.
15:50

Lublin: Coraz bliżej do dużej podwyżki cen biletów okresowych. Niektórzy jej unikną

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
20 17 A A

30-procentowej podwyżki cen biletów okresowych unikną pasażerowie, którzy wyrobią sobie Lubelską Kartę Miejską. Podwyżka planowana jest na jesień, karty mają być wydawane od lipca, ale tylko tym, którzy rozliczają się w Lublinie z podatku PIT.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

- Zmiana cen biletów okresowych, zarówno 10-, 30-, 90- jak i 150-dniowych, będzie dotyczyć jedynie osób, które nie rozliczyły PIT-u w Lublinie - zapowiada Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. - To zróżnicowanie, podobnie jak w innych miastach, w których funkcjonują tzw. karty mieszkańca, planowane jest na poziomie ok. 30 proc.

Podwyżka zależy od decyzji Rady Miasta - Przygotowywany jest projekt uchwały, we wrześniu trafi pod obrady - mówi prezydent Lublina, Krzysztof Żuk.

- W przypadku przegłosowania uchwały dotyczącej taryfy na wrześniowej sesji Rady Miasta, weszłaby ona w w życie w połowie października, a najpóźniej w listopadzie - informuje rzeczniczka ZTM. Jeżeli rzeczywiście ceny wzrosną o 30 proc., to podstawowa cena biletu 30-dniowego na wszystkie linie w pierwszej strefie wzrośnie z 92 zł na 120 zł.

Takiej podwyżki unikną ci, którzy odpowiednio wcześnie wyrobią sobie Lubelską Kartę Miejską wydawaną osobom, które udowodnią, że rozliczyły się z podatku dochodowego PIT jako mieszkańcy Lublina. Posiadacze LKM kupią przejazdówki w obecnych cenach.

- Celem jest premiowanie osób, które płacą podatki w Lublinie i dokładają się do budżetu miasta, w tym również do wydatków na komunikację miejską - tłumaczy Góźdź.

Lubelska Karta Miejska nie będzie dodatkowym kawałkiem plastiku, ma być kodowana na używanych obecnie kartach służących jako nośnik biletów okresowych. Właśnie na taką kartę wgrywany ma być odpowiedni znacznik.

- W lipcu rozpoczniemy proces związany ze znakowaniem kart - informuje ZTM. Dokładny termin rozpoczęcia operacji nie jest jeszcze znany, ale wiadomo, że zainteresowani pasażerowie będą mogli się zgłaszać nie tylko do punktów ZTM przy Zielonej 5 i Nałęczowskiej 14,ale również do Biur Obsługi Mieszkańców prowadzonych przez Urząd Miasta przy Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Szaserów 13/15 oraz Kleeberga 12a. W dowolnie wybranym z tych miejsc trzeba będzie okazać urzędnikowi kserokopię potwierdzenia złożenia PIT w Pierwszym lub Trzecim Urzędzie Skarbowym lub kopię elektronicznego potwierdzenia.

- Dzieci rodziców, którzy rozliczyli PIT w Lublinie również będą mogły skorzystać z programu Lubelskiej Karty Miejskiej. Otrzymają wówczas swoje karty - zapewnia Góźdź. Znacznik LKM dostaną też dzieci i młodzież z miejskich placówek pieczy zastępczej lub rodzinnej, osoby rozliczające w Lublinie podatek rolny i te, które nie osiągają dochodu, ale są objęte miejską opieką.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
uwaga_na_trole_z_pis / 10 czerwca 2020 r. o 16:27
+30
Dwie etatowe pisowskie szczekaczki od propagandy i hejtu już zameldowane pod artykułem. Widać, że wybory coraz bliżej.
Avatar
Hector / 10 czerwca 2020 r. o 16:41
+25
Idiotyczny i mylący tytuł. Słowo "niektórzy" sugeruje, że unikną nieliczni a przecież podwyżek uniknie zdecydowana większość mieszkańców. Kto nie płaci podatków w Lublinie a mimo to korzysta z komunikacji miejskiej, dokonuje świadomego wyboru przeprowadzając się np: pod Lublin i wszystkich konsekwencji z tym związanych.
Avatar
na_haju / 10 czerwca 2020 r. o 16:36
+20
Dwie etatowe pisowskie szczekaczki od propagandy i hejtu już zameldowane pod artykułem. Widać, że wybory coraz bliżej.
 Andrzejowi cały czas spada i wygrana jest coraz bardziej zagrożona. Znaczy się wszystkie ręce na pokład. Pisowkie trolle wyłązą jak szczury ze wszystkich nor ale tak jest przed każdymi wyborami.
Avatar
Speedy / 10 czerwca 2020 r. o 16:52
+16
"Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!" - Stefan Kisielewski. Zwolnijcie 100 zbędnych urzędników w ZTM i MPK, przestańcie dopłacać do zbiorkomu a za bilety będzie płacił tylko ten kto korzysta (a nie podatnik).
 Funkcjonowanie ZTM to 5% kosztów jakie generuje komunikacja miejska i choćbyś na głowie stawał to za dużo tam nie pozwalniasz. 90% kosztów to zakup usług przewozowych, pozostałe 5% to sprzedaż i kontrola biletów i sprzątanie przystanków. Komunikacja miejska pochłania 200 mln, połowę tej kwoty dokłada miasto. Prosta matematyka podpowiada, że ceny biletów musiałyby pójść o 100% do góry, żeby to wszystko się bilansowało na obecnym poziomie. Takie podwyżki są nierealne i raczej nie zostałaby miło przyjęte przez pasażerów, więc trzeba dokładać. Albo całkowicie zlikwidować ale to raczej w ogóle nie wchodzi w grę.
 Funkcjonowanie ZTM to 5% kosztów jakie generuje komunikacja miejska i choćbyś na głowie stawał to za dużo tam nie pozwalniasz. 90% kosztów to zakup usług przewozowych, pozostałe 5% to sprzedaż i kontrola biletów i sprzątanie przystanków. Komunikacja miejska pochłania 200 mln, połowę tej kwoty dokłada miasto. Prosta matematyka podpowiada, że ceny biletów musiałyby pójść o 100% do góry, żeby to wszystko się bilansowało na obecnym poziomie. Takie podwyżki są nierealne i raczej nie zostałaby miło przyjęte przez pasażerów, więc tr... rozwiń
Avatar
Qba / 10 czerwca 2020 r. o 23:47
+11
Jakbyśmy mieli bilety po 2,00zł normalny a 1,00zł ulgowy
 Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy, do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego. Czy to jest poważne? Niedługo będziesz płacił za tyle przystanków ile przejedziesz i ani grosza więcej, więc będzie taniej ale bez przesady, że bilet ma kosztować tyle co jeden papieros. Zaproponowane przez ciebie stawki nie będą miały nic wspólnego z dobrze działającą, sprawną i punktualną komunikacją, bo to się nie ma prawa spiąć finansowo.
 Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy, do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego. Czy to jest poważne? Niedługo będziesz płacił za tyle przystanków ile przejedziesz i ani grosza więcej, więc będzie taniej ale bez przesady, że bilet ma kosztować tyle co jeden papieros. Zaproponowane przez ciebie stawki nie będą miały nic wspólnego z dobrze działającą, sprawną i punktualną komunikacją, bo to się nie ma prawa... rozwiń
Avatar
-felipe_96. / 11 czerwca 2020 r. o 21:57
+1
@ Qba: "Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki." - O ile mi wiadomo to przepisy polskiego prawa zabraniają sprzedaży papierosów na sztuki, to nielegalne, na sztuki to możesz kupić cygara czy cygaretki i faktycznie po cenie 1 złotówki dochodząc do 2 złoty jeżeli już poruszamy tego typu temat. "Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie." - Być może, ale to twoja opinia, ani mnie ona chłodzi ani grzeje, nie powinno się oceniać innych jeśli prawidłowo nie potrafi się ocenić siebie, ja ciebie oceniać nie będę i nie zamierzam, bo tematyka jaką poruszaliśmy tego nie dotyczy. "Skoro obniżki cen tak pozytywnie wpływają na komunikację miejską to czemu proponujesz stawki 2zł/1zł? Może lepiej od razu z grubej rury walnąć - normalny 2 grosze, ulgowy 1 grosz?" - No i widzisz, w tym momencie stosujesz hiperbolę, wyolbrzymiasz, człowiek, który nie ma logicznego argumentu musi użyć jakiegoś skrajnego przykładu na poparcie swojej tezy. Długo nad tym myślałeś, by napisać takie zdanie? Nie sądzę, takie ceny jakie ty tutaj podałeś nie miałyby jakiejkolwiek racjonalności, tak drastyczna obniżka miałaby negatywny skutek, ceny biletów powinny być niskie ale nie za niskie a już szczególnie nie takie jaki podałeś( 2 grosze normalny, 1 grosz ulgowy). Wiesz skrajni socjaliści wychodzą z założenia, że komunikacja miejska powinna być w ogóle darmowa dla wszystkich, a wiesz co by to oznaczało? że cały koszt jej utrzymania spoczywa na barkach budżetu miasta, a w przypadku takiego jakim jest Lublin oznaczałoby to jedno - że jakiekolwiek zmiany, inwestycje, wzmacnianie częstotliwości, uruchamianie nowych połączeń i w każdym bądź razie dokonywanie jakichkolwiek zmian/reform odnośnie funkcjonowania transportu zbiorowego ciągnęłoby się nie miesiącami a latami i to niekiedy grubymi, socjalizm spowalnia rozwój gospodarczy a nie go napędza. "To co ty proponujesz to zwykły populizm" - Zaproponuj więc własne pomysły to chętnie rzucę okiem, jeżeli masz coś ciekawego do przekazania. "czytaj więcej połączeń, krótsze trasy i zarazem tańsze bilety" - Połączeń jak na chwilę obecną jest akurat w mieście optymalnie dużo, robienie nowych linii nie zawsze jest skuteczne, czasem wystarczy powzmacniać częstotliwości już istniejącym połączeniom by rozwiązać problem, co do krótszych tras - nie mówię, żeby cokolwiek ucinać jedynie tylko zaznaczyłem niezaprzeczalny fakt, że czasem krótka i nieskomplikowana trasa cieszy się lepszą popularnością aniżeli kręta i zawiła, tańsze bilety to większe zainteresowanie transportem zbiorowym pasażerów tych, którzy nie są objęci przywilejem bezpłatnych przejazdów. "zwiększenie kosztów przy jednoczesnym zmniejszeniu dochodów" - jakie zmniejszenie dochodów? koszty zwiększyłyby się właśnie dlatego, że mimo niskich cen biletów więcej ludzi by płaciło za nie i tym samym szybciej odbiłoby się zasilenie wpływami finansowymi z nich. Darmowe przejazdy nie są receptą na jakikolwiek rozwój transportu zbiorowego, to socjalistyczny wymysł i rzekoma równość - kpiny w żywe oczy - wyłączanie od opłat za bilety kolejnych grup wiekowych sprawiło, że jeżdżą sobie ile chcą bo wiedzą, że nie płacą, mają za darmo, a ci, którzy płacić muszą jedynie co będą doświadczać to ciągłe podwyżki toteż nie dziwota, że będą preferować dojazd własnym autem czy taksówką, bo im wyjdzie taniej i szybciej. Obecna sytuacja biletowa dożyna funkcjonowanie komunikacji miejskiej, która i tak ostatnimi czasy nie miała łatwo( incydent z Warbusem - utrata pojazdów, w tym 20 przegubowych, obniżenie dofinansowania przez miasto ze 196 na 169 milionów też swoje zrobiło - cięcia kursów a do tego wszystkiego jeszcze epidemia doszła - jeszcze więcej cięć było). "Tak poza tym, już widzę jak wszyscy posiadacze samochodów zostawiają je pod blokiem i wsiadają w autobus - marzenie ściętej głowy." - Też jestem realistą i wiem, że nie jest to możliwe aby wszyscy posiadacze samochodów tak robili, nigdzie o tym nie pisałem, że chciałbym aby wszyscy tak czynili - to byłoby istnym głupstwem, upychanie wszystkich do transportu zbiorowego mija się z celem, byłyby nieludzkie warunki jazdy, zdrowa równowaga powinna być zachowana, że jest miejsce na transport samochodowy indywidualny i jest miejsce na transport zbiorowy. Jednakże jeśli komunikacja miejska funkcjonowałaby na naprawdę wysokim poziomie to za 20 lat mogłoby być tak, że 70% pasażerów to pasażerowie komunikacji miejskiej a 30% to pasażerowie osobówek ale żeby ten ambitny i szczytny cel osiągnąć potrzeba bardzo wiele ciężkiej pracy i wielu zmian komunikacyjnych( buspasy, pętle P+R, większe częstotliwości kursowania pojazdów).
@ Qba: "Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki." - O ile mi wiadomo to przepisy polskiego prawa zabraniają sprzedaży papierosów na sztuki, to nielegalne, na sztuki to możesz kupić cygara czy cygaretki i faktycznie po cenie 1 złotówki dochodząc do 2 złoty jeżeli już poruszamy tego typu temat. "Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie." - Być może, ale to twoja opinia, ani mnie ona chłodzi ani grzeje, nie powinno się oceniać innych jeśli prawidłowo nie po... rozwiń
Avatar
tadek68 / 14 czerwca 2020 r. o 11:10
-2
Kserokopia potwierdzenia złożenia PiT?? To jak nic wymyślił Ten co sam, nie płaci podatków w Lublinie. Wszystkie US na czas epidemii zamknięte na Amen, Pity się wrzuca do starej metalowej skrzynki jak na wybory, to jakie potwierdzenie ten mądrala chce???? On takie coś dostał???Odcisk palca z Policji, że się dotykało tego pudła przy wrzucaniu może być?? Do władz Lublina nie dotarło jak do pustej czaszki, że jest epidemia i urzędy nie pracują jako obsługa ludzi,nawet na dzień 2.06 (ostatni dzień PiT). Niech zatem dotrze do bezmyślnej władzy miasta, że nie tylko łamie świadomie ustawę prawo przewozowe, regulamim przewozu osób, ale karze za swoje działanie pasażerów jak ,,chwilówki frajera" tak działa ZTM: Polega to na tym: 1. Kioski na przystankach, budowane za podatki ludzkie, pozamykane- Biletu nie kupisz... 2. Kierowca ma ,,zakaz sprzedaży biletów"... 3. Linie obsługują wynajęte zabytki bez klimy i bez BILETOMATU.. 4. Tu pojawia się KONTROLER i żąda kary za brak biletu... Normalny na głowę i uczciwy przewoźnik jak nie ma sprzedaży np. PKP sprzedaje przez konduktora w pociągu, kierowca busa bierze forsę przy wsiadaniu, ZTM bierze od Ciebie od razu karę, bo nie masz biletu którego sami nie sprzedają i nawet jak masz kasę- u kontrolera nie kupisz, tylko jak złodzieja traktują (złapać frajera w masce) Jako przewoźnik w autobusach bez automatu świadomie łamią swój własny Regulamin Przewozu- Sprzedaż biletów w pojazdach § 4 1. Sprzedaż biletów jednoprzejazdowych i czasowych..1) za pośrednictwem biletomatów; 2) przez kierowcę pojazdu w przypadku, gdy w pojeździe brak jest biletomatu lub gdy jest on niesprawny; 2. Kierowca prowadzi sprzedaż biletów jednoprzejazdowych w formie papierowej. Co w przypadku kiedy człowiek sporadycznie jedzie z Wólki, Elizówki, Turki, czy innego przystanku bez kiosku, automatu w pojeździe i ma odliczone pieniądze na bilet?..ZTM nie określił co wtedy, żadnych zasad sprzedaży i podróży. Bo chyba jasne, że z drugiego końca miasta nikt na piechotę nie pójdzie pod PKS lub Lipową po bilet..a potem wróci i dopiero pojedzie. Brak komunikatów na przystanku, o wszystkim poinformuje kontroler wypisując grzywnę. Wg ZTM masz prawo podróży z najbliższego przystanku. Co na to ustawa, jak przewoźnik nie ustalił zasad np na czas epidemii i nie ma konduktora...??? CZY MASZ PRAWO I JAKIE KORZYSTAĆ ZATEM, Z KOMUNIKACJI? Masz prawo jechać na podstawie ustawy ale ZTM Cię za to ukarze.....mocne! ,,Prawo przewozowe Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. (Dz.U. Nr 53, poz. 272)" Art. 16. [Umowa przewozu] 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd przed rozpoczęciem podróży lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika lub organizatora publicznego transportu zbiorowego warunków dostępu do środka transportowego, A W RAZIE ICH NIE OKREŚLENIA – przez samo zajęcie miejsca w środku transportowym." Jakie warunki ZTM określił np. dla osoby niepełnosprawnej, jadącej z najbliższego przystanku z ul. Turystycznej za torami, kiedy linia nr 2 nie posiada automatu, kierowca ma zakaz sprzedaży biletu- ZTM ustalił te zasady, pobiera opłatę w postaci kary u kontrolera. To jak w Parabanku, nie masz jak i komu zapłacić i od razu windykacja na karku w czasie epidemii. Ni to miasto ni to wieś, ni tu kupić bilet ni co zjeść, psy szczekają ..i okradną bezkarnie, robiąc z Ciebie złodzieja.
Kserokopia potwierdzenia złożenia PiT?? To jak nic wymyślił Ten co sam, nie płaci podatków w Lublinie. Wszystkie US na czas epidemii zamknięte na Amen, Pity się wrzuca do starej metalowej skrzynki jak na wybory, to jakie potwierdzenie ten mądrala chce???? On takie coś dostał???Odcisk palca z Policji, że się dotykało tego pudła przy wrzucaniu może być?? Do władz Lublina nie dotarło jak do pustej czaszki, że jest epidemia i urzędy nie pracują jako obsługa ludzi,nawet na dzień 2.06 (ostatni dzień PiT). Niech zatem dotrze do bezmyślnej władzy m... rozwiń
Avatar
Qba / 11 czerwca 2020 r. o 11:13
-3
@ Qba: "Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy," - Jest to poniekąd prawdą,
 Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki. Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie. Skoro obniżki cen tak pozytywnie wpływają na komunikację miejską to czemu proponujesz stawki 2zł/1zł? Może lepiej od razu z grubej rury walnąć - normalny 2 grosze, ulgowy 1 grosz? To co ty proponujesz to zwykły populizm, czytaj więcej połączeń, krótsze trasy i zarazem tańsze bilety - zwiększenie kosztów przy jednoczesnym zmniejszeniu dochodów. Tak poza tym, już widzę jak wszyscy posiadacze samochodów zostawiają je pod blokiem i wsiadają w autobus - marzenie ściętej głowy. 
 Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki. Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie. Skoro obniżki cen tak pozytywnie wpływają na komunikację miejską to czemu proponujesz stawki 2zł/1zł? Może lepiej od razu z grubej rury walnąć - normalny 2 grosze, ulgowy 1 grosz? To co ty proponujesz to zwykły populizm, czytaj więcej połączeń, krótsze trasy i zarazem tańsze bilety - zwiększenie kosztów przy jednoczesnym zmniejszeniu dochodów. Tak poza tym, już widzę jak wszys... rozwiń
Avatar
-felipe_96. / 11 czerwca 2020 r. o 02:28
-3
@ Qba: "Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy," - Jest to poniekąd prawdą, wcale nie przeczę, "do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego." - Proponuję, gdyż mam świadomość, że obniżki cen biletów zawsze mają pozytywny wpływ na to, że zachęca to więcej ludzi do korzystania, a właśnie okres po kryzysie jakim była epidemia może być dobry ku temu by takie zmiany wprowadzić aby komunikacja miejska mogła stanąć na nogi, a miejmy na uwadze także wzgląd, że wcześniej jeszcze miasto obcięło dofinansowanie komunikacji miejskiej z 196 na 169 milionów, był incydent z Warbusem, że ubyło pojazdów - także było wiele różnych niekorzystnych wydarzeń i zbiegło się to dodatkowo w czasie z epidemią. "Czy to jest poważne? Niedługo będziesz płacił za tyle przystanków ile przejedziesz i ani grosza więcej, więc będzie taniej" -Właśnie moim zdaniem nie poważny to jest ten nowo projektowany system, być może niektórym taniej będzie wychodziło ale tylko tym co mieszkają w miarę blisko do centrum, ktoś kto ma parę przystanków może zapłaci niewiele ale ktoś kto ma kilkanaście albo mieszka przy samej pętli na peryferiach miasta? no to sobie pomyśl. Nie masz pewności więc czy aby na pewno będzie taniej dla każdego. Lepiej jest zapłacić za jednorazowy bilet papierowy raz, który jest ważny te 30-minut od skasowania( z możliwością przesiadki na czas ważności) po rozsądnie ustalonej cenie( by nie była za wysoka, a na chwilę obecną niestety jest) aniżeli zbytnio udziwniać, poza tym karty biletu elektronicznego, a więc obecny system uruchomiony w 2008 roku działa dobrze i w zasadzie bez większych zarzutów, po co to zmieniać skoro działa dobrze? Komunikacja miejska nie potrzebuje tego typu rozwiązań by za skasowanie biletu płacić kartą kredytową( w ogóle to jest porąbany pomysł) albo z jakimiś aplikacjami się bawić. Wchodzi się do pojazdu, kasuje bilet( albo nie musi tego robić jeśli się ma kartę biletu elektronicznego) i się siada jak jest wolne miejsce i się jedzie( trasa i przystanki są podane na wyświetlaczu albo na plastikowej dykcie na bocznej szybie pojazdu i jak ktoś nie wie gdzie ma wysiąść to sobie może zerknąć a jak ma wątpliwość co do trasy to może spytać pasażera czy kierowcę czy dana linia jedzie w pożądanym kierunku). "ale bez przesady, że bilet ma kosztować tyle co jeden papieros." - no i pomyłka, bo jeden papieros nie kosztuje 1 czy 2 złote a grosze, zrobienie maszynowo/ręcznie jednego papierosa kosztuje grosze, bilet byłby więc kilka a nawet kilkanaście razy droższy niż jeden papieros. "Zaproponowane przez ciebie stawki nie będą miały nic wspólnego z dobrze działającą, sprawną i punktualną komunikacją, bo to się nie ma prawa spiąć finansowo." - Jak nie ma prawa się spiąć finansowo? Owszem wpływy z biletów trochę się zmniejszą ale będą systematyczne i dużo szybciej nadrobią straty do tamtych zawyżonych cen, gdyż większa ilość pasażerów po zniesieniu zbędnych ulg płacąc za te niskie bilety szybciej zasili finansowo funkcjonowanie transportu zbiorowego. Będzie wszystko dobrze działać, będzie sprawnie i punktualnie, w tych materiach, w których unia wspomagała i wspomaga finansowo jest przyznaję nieźle pod względem tworzenia buspasów, montażu trakcji trolejbusowej, modernizacji pętli autobusowych na model P+R - wszystko rozumiem, raz jeszcze podkreślę jest nieźle ale żeby było naprawdę dobrze to od strony inicjatywy samego miasta też wiele zależy czy transport miejski będzie wydajnie funkcjonował, polityka biletowa to jedna kwestia, kolejna to rokroczne dofinansowanie dla funkcjonowania transportu zbiorowego by się mógł pomyślnie rozwijać, to znaczy aby mogły być zwiększane częstotliwości kursowania czy powstawać nowe połączenia. Jak będziemy wychodzić ciągle z założenia, że nic się nie da, nie ma pieniędzy, to i tak nie wyjdzie, jest kryzys to można w ogóle siąść z rękami założonymi i czekać aż wszystko samo się zaora. Jak masz lepsze rozwiązania to zaproponuj, nie krępuj się, bo minusy to każdy jest pierwszy stawiać a docenić to już nie łaska, że człowiek cokolwiek pomyślał, przedstawił swoją opinię, własne zdanie - gdzie tam, tylko nie można, nie da się, pieniędzy nie ma i wieczny pesymizm, oby tak dalej, na pewno daleko na takim paliwie się zajedzie
@ Qba: "Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy," - Jest to poniekąd prawdą, wcale nie przeczę, "do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego." - Proponuję, gdyż mam świadomość, że obniżki cen biletów zawsze mają pozytywny wpływ na to, że zachęca to więcej ludzi do korzystania, a właśnie okres po kryzysie jakim była epidemia może być dobry ku temu by takie zmiany wprowadzić aby komunikacja miejska mogła sta... rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 10 czerwca 2020 r. o 20:33
-9
Kupiłbym bilet miesięczny, ale jaką mam gwarancję że w przyszłym tygodniu znowu nie potną rozkładów i niektóre linie zamiast raz na godzinę nie będą jeździć raz na dwie. Przy taki cięciu komunikacji proponuję dopiski jak w PKSie, kursuje od poniedziałku do piątku w dni parzyste, przy dobrej pogodzie pod warunkiem...
Avatar
tadek68 / 14 czerwca 2020 r. o 11:10
-2
Kserokopia potwierdzenia złożenia PiT?? To jak nic wymyślił Ten co sam, nie płaci podatków w Lublinie. Wszystkie US na czas epidemii zamknięte na Amen, Pity się wrzuca do starej metalowej skrzynki jak na wybory, to jakie potwierdzenie ten mądrala chce???? On takie coś dostał???Odcisk palca z Policji, że się dotykało tego pudła przy wrzucaniu może być?? Do władz Lublina nie dotarło jak do pustej czaszki, że jest epidemia i urzędy nie pracują jako obsługa ludzi,nawet na dzień 2.06 (ostatni dzień PiT). Niech zatem dotrze do bezmyślnej władzy miasta, że nie tylko łamie świadomie ustawę prawo przewozowe, regulamim przewozu osób, ale karze za swoje działanie pasażerów jak ,,chwilówki frajera" tak działa ZTM: Polega to na tym: 1. Kioski na przystankach, budowane za podatki ludzkie, pozamykane- Biletu nie kupisz... 2. Kierowca ma ,,zakaz sprzedaży biletów"... 3. Linie obsługują wynajęte zabytki bez klimy i bez BILETOMATU.. 4. Tu pojawia się KONTROLER i żąda kary za brak biletu... Normalny na głowę i uczciwy przewoźnik jak nie ma sprzedaży np. PKP sprzedaje przez konduktora w pociągu, kierowca busa bierze forsę przy wsiadaniu, ZTM bierze od Ciebie od razu karę, bo nie masz biletu którego sami nie sprzedają i nawet jak masz kasę- u kontrolera nie kupisz, tylko jak złodzieja traktują (złapać frajera w masce) Jako przewoźnik w autobusach bez automatu świadomie łamią swój własny Regulamin Przewozu- Sprzedaż biletów w pojazdach § 4 1. Sprzedaż biletów jednoprzejazdowych i czasowych..1) za pośrednictwem biletomatów; 2) przez kierowcę pojazdu w przypadku, gdy w pojeździe brak jest biletomatu lub gdy jest on niesprawny; 2. Kierowca prowadzi sprzedaż biletów jednoprzejazdowych w formie papierowej. Co w przypadku kiedy człowiek sporadycznie jedzie z Wólki, Elizówki, Turki, czy innego przystanku bez kiosku, automatu w pojeździe i ma odliczone pieniądze na bilet?..ZTM nie określił co wtedy, żadnych zasad sprzedaży i podróży. Bo chyba jasne, że z drugiego końca miasta nikt na piechotę nie pójdzie pod PKS lub Lipową po bilet..a potem wróci i dopiero pojedzie. Brak komunikatów na przystanku, o wszystkim poinformuje kontroler wypisując grzywnę. Wg ZTM masz prawo podróży z najbliższego przystanku. Co na to ustawa, jak przewoźnik nie ustalił zasad np na czas epidemii i nie ma konduktora...??? CZY MASZ PRAWO I JAKIE KORZYSTAĆ ZATEM, Z KOMUNIKACJI? Masz prawo jechać na podstawie ustawy ale ZTM Cię za to ukarze.....mocne! ,,Prawo przewozowe Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. (Dz.U. Nr 53, poz. 272)" Art. 16. [Umowa przewozu] 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd przed rozpoczęciem podróży lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika lub organizatora publicznego transportu zbiorowego warunków dostępu do środka transportowego, A W RAZIE ICH NIE OKREŚLENIA – przez samo zajęcie miejsca w środku transportowym." Jakie warunki ZTM określił np. dla osoby niepełnosprawnej, jadącej z najbliższego przystanku z ul. Turystycznej za torami, kiedy linia nr 2 nie posiada automatu, kierowca ma zakaz sprzedaży biletu- ZTM ustalił te zasady, pobiera opłatę w postaci kary u kontrolera. To jak w Parabanku, nie masz jak i komu zapłacić i od razu windykacja na karku w czasie epidemii. Ni to miasto ni to wieś, ni tu kupić bilet ni co zjeść, psy szczekają ..i okradną bezkarnie, robiąc z Ciebie złodzieja.
Kserokopia potwierdzenia złożenia PiT?? To jak nic wymyślił Ten co sam, nie płaci podatków w Lublinie. Wszystkie US na czas epidemii zamknięte na Amen, Pity się wrzuca do starej metalowej skrzynki jak na wybory, to jakie potwierdzenie ten mądrala chce???? On takie coś dostał???Odcisk palca z Policji, że się dotykało tego pudła przy wrzucaniu może być?? Do władz Lublina nie dotarło jak do pustej czaszki, że jest epidemia i urzędy nie pracują jako obsługa ludzi,nawet na dzień 2.06 (ostatni dzień PiT). Niech zatem dotrze do bezmyślnej władzy m... rozwiń
Avatar
-felipe_96. / 11 czerwca 2020 r. o 21:57
+1
@ Qba: "Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki." - O ile mi wiadomo to przepisy polskiego prawa zabraniają sprzedaży papierosów na sztuki, to nielegalne, na sztuki to możesz kupić cygara czy cygaretki i faktycznie po cenie 1 złotówki dochodząc do 2 złoty jeżeli już poruszamy tego typu temat. "Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie." - Być może, ale to twoja opinia, ani mnie ona chłodzi ani grzeje, nie powinno się oceniać innych jeśli prawidłowo nie potrafi się ocenić siebie, ja ciebie oceniać nie będę i nie zamierzam, bo tematyka jaką poruszaliśmy tego nie dotyczy. "Skoro obniżki cen tak pozytywnie wpływają na komunikację miejską to czemu proponujesz stawki 2zł/1zł? Może lepiej od razu z grubej rury walnąć - normalny 2 grosze, ulgowy 1 grosz?" - No i widzisz, w tym momencie stosujesz hiperbolę, wyolbrzymiasz, człowiek, który nie ma logicznego argumentu musi użyć jakiegoś skrajnego przykładu na poparcie swojej tezy. Długo nad tym myślałeś, by napisać takie zdanie? Nie sądzę, takie ceny jakie ty tutaj podałeś nie miałyby jakiejkolwiek racjonalności, tak drastyczna obniżka miałaby negatywny skutek, ceny biletów powinny być niskie ale nie za niskie a już szczególnie nie takie jaki podałeś( 2 grosze normalny, 1 grosz ulgowy). Wiesz skrajni socjaliści wychodzą z założenia, że komunikacja miejska powinna być w ogóle darmowa dla wszystkich, a wiesz co by to oznaczało? że cały koszt jej utrzymania spoczywa na barkach budżetu miasta, a w przypadku takiego jakim jest Lublin oznaczałoby to jedno - że jakiekolwiek zmiany, inwestycje, wzmacnianie częstotliwości, uruchamianie nowych połączeń i w każdym bądź razie dokonywanie jakichkolwiek zmian/reform odnośnie funkcjonowania transportu zbiorowego ciągnęłoby się nie miesiącami a latami i to niekiedy grubymi, socjalizm spowalnia rozwój gospodarczy a nie go napędza. "To co ty proponujesz to zwykły populizm" - Zaproponuj więc własne pomysły to chętnie rzucę okiem, jeżeli masz coś ciekawego do przekazania. "czytaj więcej połączeń, krótsze trasy i zarazem tańsze bilety" - Połączeń jak na chwilę obecną jest akurat w mieście optymalnie dużo, robienie nowych linii nie zawsze jest skuteczne, czasem wystarczy powzmacniać częstotliwości już istniejącym połączeniom by rozwiązać problem, co do krótszych tras - nie mówię, żeby cokolwiek ucinać jedynie tylko zaznaczyłem niezaprzeczalny fakt, że czasem krótka i nieskomplikowana trasa cieszy się lepszą popularnością aniżeli kręta i zawiła, tańsze bilety to większe zainteresowanie transportem zbiorowym pasażerów tych, którzy nie są objęci przywilejem bezpłatnych przejazdów. "zwiększenie kosztów przy jednoczesnym zmniejszeniu dochodów" - jakie zmniejszenie dochodów? koszty zwiększyłyby się właśnie dlatego, że mimo niskich cen biletów więcej ludzi by płaciło za nie i tym samym szybciej odbiłoby się zasilenie wpływami finansowymi z nich. Darmowe przejazdy nie są receptą na jakikolwiek rozwój transportu zbiorowego, to socjalistyczny wymysł i rzekoma równość - kpiny w żywe oczy - wyłączanie od opłat za bilety kolejnych grup wiekowych sprawiło, że jeżdżą sobie ile chcą bo wiedzą, że nie płacą, mają za darmo, a ci, którzy płacić muszą jedynie co będą doświadczać to ciągłe podwyżki toteż nie dziwota, że będą preferować dojazd własnym autem czy taksówką, bo im wyjdzie taniej i szybciej. Obecna sytuacja biletowa dożyna funkcjonowanie komunikacji miejskiej, która i tak ostatnimi czasy nie miała łatwo( incydent z Warbusem - utrata pojazdów, w tym 20 przegubowych, obniżenie dofinansowania przez miasto ze 196 na 169 milionów też swoje zrobiło - cięcia kursów a do tego wszystkiego jeszcze epidemia doszła - jeszcze więcej cięć było). "Tak poza tym, już widzę jak wszyscy posiadacze samochodów zostawiają je pod blokiem i wsiadają w autobus - marzenie ściętej głowy." - Też jestem realistą i wiem, że nie jest to możliwe aby wszyscy posiadacze samochodów tak robili, nigdzie o tym nie pisałem, że chciałbym aby wszyscy tak czynili - to byłoby istnym głupstwem, upychanie wszystkich do transportu zbiorowego mija się z celem, byłyby nieludzkie warunki jazdy, zdrowa równowaga powinna być zachowana, że jest miejsce na transport samochodowy indywidualny i jest miejsce na transport zbiorowy. Jednakże jeśli komunikacja miejska funkcjonowałaby na naprawdę wysokim poziomie to za 20 lat mogłoby być tak, że 70% pasażerów to pasażerowie komunikacji miejskiej a 30% to pasażerowie osobówek ale żeby ten ambitny i szczytny cel osiągnąć potrzeba bardzo wiele ciężkiej pracy i wielu zmian komunikacyjnych( buspasy, pętle P+R, większe częstotliwości kursowania pojazdów).
@ Qba: "Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki." - O ile mi wiadomo to przepisy polskiego prawa zabraniają sprzedaży papierosów na sztuki, to nielegalne, na sztuki to możesz kupić cygara czy cygaretki i faktycznie po cenie 1 złotówki dochodząc do 2 złoty jeżeli już poruszamy tego typu temat. "Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie." - Być może, ale to twoja opinia, ani mnie ona chłodzi ani grzeje, nie powinno się oceniać innych jeśli prawidłowo nie po... rozwiń
Avatar
Qba / 11 czerwca 2020 r. o 11:13
-3
@ Qba: "Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy," - Jest to poniekąd prawdą,
 Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki. Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie. Skoro obniżki cen tak pozytywnie wpływają na komunikację miejską to czemu proponujesz stawki 2zł/1zł? Może lepiej od razu z grubej rury walnąć - normalny 2 grosze, ulgowy 1 grosz? To co ty proponujesz to zwykły populizm, czytaj więcej połączeń, krótsze trasy i zarazem tańsze bilety - zwiększenie kosztów przy jednoczesnym zmniejszeniu dochodów. Tak poza tym, już widzę jak wszyscy posiadacze samochodów zostawiają je pod blokiem i wsiadają w autobus - marzenie ściętej głowy. 
 Nie chodziło o koszt wyprodukowania jednego papierosa a o cenę sklepową jednej sztuki. Jesteś strasznie naiwny a przynajmniej takie sprawiasz wrażenie. Skoro obniżki cen tak pozytywnie wpływają na komunikację miejską to czemu proponujesz stawki 2zł/1zł? Może lepiej od razu z grubej rury walnąć - normalny 2 grosze, ulgowy 1 grosz? To co ty proponujesz to zwykły populizm, czytaj więcej połączeń, krótsze trasy i zarazem tańsze bilety - zwiększenie kosztów przy jednoczesnym zmniejszeniu dochodów. Tak poza tym, już widzę jak wszys... rozwiń
Avatar
-felipe_96. / 11 czerwca 2020 r. o 02:28
-3
@ Qba: "Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy," - Jest to poniekąd prawdą, wcale nie przeczę, "do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego." - Proponuję, gdyż mam świadomość, że obniżki cen biletów zawsze mają pozytywny wpływ na to, że zachęca to więcej ludzi do korzystania, a właśnie okres po kryzysie jakim była epidemia może być dobry ku temu by takie zmiany wprowadzić aby komunikacja miejska mogła stanąć na nogi, a miejmy na uwadze także wzgląd, że wcześniej jeszcze miasto obcięło dofinansowanie komunikacji miejskiej z 196 na 169 milionów, był incydent z Warbusem, że ubyło pojazdów - także było wiele różnych niekorzystnych wydarzeń i zbiegło się to dodatkowo w czasie z epidemią. "Czy to jest poważne? Niedługo będziesz płacił za tyle przystanków ile przejedziesz i ani grosza więcej, więc będzie taniej" -Właśnie moim zdaniem nie poważny to jest ten nowo projektowany system, być może niektórym taniej będzie wychodziło ale tylko tym co mieszkają w miarę blisko do centrum, ktoś kto ma parę przystanków może zapłaci niewiele ale ktoś kto ma kilkanaście albo mieszka przy samej pętli na peryferiach miasta? no to sobie pomyśl. Nie masz pewności więc czy aby na pewno będzie taniej dla każdego. Lepiej jest zapłacić za jednorazowy bilet papierowy raz, który jest ważny te 30-minut od skasowania( z możliwością przesiadki na czas ważności) po rozsądnie ustalonej cenie( by nie była za wysoka, a na chwilę obecną niestety jest) aniżeli zbytnio udziwniać, poza tym karty biletu elektronicznego, a więc obecny system uruchomiony w 2008 roku działa dobrze i w zasadzie bez większych zarzutów, po co to zmieniać skoro działa dobrze? Komunikacja miejska nie potrzebuje tego typu rozwiązań by za skasowanie biletu płacić kartą kredytową( w ogóle to jest porąbany pomysł) albo z jakimiś aplikacjami się bawić. Wchodzi się do pojazdu, kasuje bilet( albo nie musi tego robić jeśli się ma kartę biletu elektronicznego) i się siada jak jest wolne miejsce i się jedzie( trasa i przystanki są podane na wyświetlaczu albo na plastikowej dykcie na bocznej szybie pojazdu i jak ktoś nie wie gdzie ma wysiąść to sobie może zerknąć a jak ma wątpliwość co do trasy to może spytać pasażera czy kierowcę czy dana linia jedzie w pożądanym kierunku). "ale bez przesady, że bilet ma kosztować tyle co jeden papieros." - no i pomyłka, bo jeden papieros nie kosztuje 1 czy 2 złote a grosze, zrobienie maszynowo/ręcznie jednego papierosa kosztuje grosze, bilet byłby więc kilka a nawet kilkanaście razy droższy niż jeden papieros. "Zaproponowane przez ciebie stawki nie będą miały nic wspólnego z dobrze działającą, sprawną i punktualną komunikacją, bo to się nie ma prawa spiąć finansowo." - Jak nie ma prawa się spiąć finansowo? Owszem wpływy z biletów trochę się zmniejszą ale będą systematyczne i dużo szybciej nadrobią straty do tamtych zawyżonych cen, gdyż większa ilość pasażerów po zniesieniu zbędnych ulg płacąc za te niskie bilety szybciej zasili finansowo funkcjonowanie transportu zbiorowego. Będzie wszystko dobrze działać, będzie sprawnie i punktualnie, w tych materiach, w których unia wspomagała i wspomaga finansowo jest przyznaję nieźle pod względem tworzenia buspasów, montażu trakcji trolejbusowej, modernizacji pętli autobusowych na model P+R - wszystko rozumiem, raz jeszcze podkreślę jest nieźle ale żeby było naprawdę dobrze to od strony inicjatywy samego miasta też wiele zależy czy transport miejski będzie wydajnie funkcjonował, polityka biletowa to jedna kwestia, kolejna to rokroczne dofinansowanie dla funkcjonowania transportu zbiorowego by się mógł pomyślnie rozwijać, to znaczy aby mogły być zwiększane częstotliwości kursowania czy powstawać nowe połączenia. Jak będziemy wychodzić ciągle z założenia, że nic się nie da, nie ma pieniędzy, to i tak nie wyjdzie, jest kryzys to można w ogóle siąść z rękami założonymi i czekać aż wszystko samo się zaora. Jak masz lepsze rozwiązania to zaproponuj, nie krępuj się, bo minusy to każdy jest pierwszy stawiać a docenić to już nie łaska, że człowiek cokolwiek pomyślał, przedstawił swoją opinię, własne zdanie - gdzie tam, tylko nie można, nie da się, pieniędzy nie ma i wieczny pesymizm, oby tak dalej, na pewno daleko na takim paliwie się zajedzie
@ Qba: "Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy," - Jest to poniekąd prawdą, wcale nie przeczę, "do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego." - Proponuję, gdyż mam świadomość, że obniżki cen biletów zawsze mają pozytywny wpływ na to, że zachęca to więcej ludzi do korzystania, a właśnie okres po kryzysie jakim była epidemia może być dobry ku temu by takie zmiany wprowadzić aby komunikacja miejska mogła sta... rozwiń
Avatar
Qba / 10 czerwca 2020 r. o 23:47
+11
Jakbyśmy mieli bilety po 2,00zł normalny a 1,00zł ulgowy
 Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy, do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego. Czy to jest poważne? Niedługo będziesz płacił za tyle przystanków ile przejedziesz i ani grosza więcej, więc będzie taniej ale bez przesady, że bilet ma kosztować tyle co jeden papieros. Zaproponowane przez ciebie stawki nie będą miały nic wspólnego z dobrze działającą, sprawną i punktualną komunikacją, bo to się nie ma prawa spiąć finansowo.
 Jest rok 2020, weszły w życie zmiany podatkowe wprowadzone przez rząd które wydrenowały finansowo lokalne samorządy, do tego jeszcze koronawirus a ty proponujesz stawki za bilety z czasów Pruszkowskiego. Czy to jest poważne? Niedługo będziesz płacił za tyle przystanków ile przejedziesz i ani grosza więcej, więc będzie taniej ale bez przesady, że bilet ma kosztować tyle co jeden papieros. Zaproponowane przez ciebie stawki nie będą miały nic wspólnego z dobrze działającą, sprawną i punktualną komunikacją, bo to się nie ma prawa... rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 10 czerwca 2020 r. o 20:33
-9
Kupiłbym bilet miesięczny, ale jaką mam gwarancję że w przyszłym tygodniu znowu nie potną rozkładów i niektóre linie zamiast raz na godzinę nie będą jeździć raz na dwie. Przy taki cięciu komunikacji proponuję dopiski jak w PKSie, kursuje od poniedziałku do piątku w dni parzyste, przy dobrej pogodzie pod warunkiem...
Avatar
-felipe_96. / 10 czerwca 2020 r. o 20:00
-10
Jakbyśmy mieli bilety po 2,00zł normalny a 1,00zł ulgowy to byłoby oczywiste, że zdecydowanie więcej osób rozważyłoby korzystanie z transportu zbiorowego. Co więcej, jakby tanio i opłacalnie wychodziło za karty biletu elektronicznego(5-cio miesięczne normalne na wszystkie linie wchodzi 300zł, a taki sam tylko, że wariant ulgowy - 150zł) - więcej ludzi chciałoby sobie takie karty wyrobić by okresowo je podładowywać w kiosku w zależności od potrzeb. To wszystko byłoby możliwe do zrealizowania, gdyby usunąć te darmowe przejazdy, reformy, które zaszły ostatnimi laty, tj. tylko dzieci do 5 roku życia nie płaciłyby za bilety( a nie do 16 roku życia) oraz osoby po 75 roku życia nie płaciłyby za bilety( a nie już po 65 roku życia). Te dwie reformy socjalistyczne, które zwolniły więcej przedziałów wiekowych od płacenia za bilety + obecne ceny biletów( 3,20zł normalny, 1,60zł ulgowy) -wszystko to razem spowodowało, że osoby, które otrzymały darmowe przejazdy korzystają z tego dowoli bez ograniczeń, bo wiedzą, że nie płacą to często jeżdżą od niechcenia byle jeździć a osoby, które nie otrzymały darmowych przejazdów nie są specjalnie zachęcone do porzucenia samochodu na rzecz komunikacji miejskiej - za duże ceny biletów to jedna kwestia zapalna, a kolejna to częstotliwości kursowania linii też nie są zbyt dobre( są takie, które jeżdżą przyzwoicie często a są takie, które powinny jeździć częściej a zwyczajnie brakuje środków na to by zwiększyć kursowanie, bo unia nam da pieniądze ale tylko na infrastrukturę przystankową, tabor komunikacyjny, trakcję trolejbusową, modernizacje pętli komunikacyjnych itp. itd. a i buspasy jeszcze, unia nie jest od tego by organizować nam funkcjonowanie komunikacji miejskiej, to nie jej kompetencje. Także nie pomogą buspasy, nie pomogą pętle P+R, gdzie kierowca zostawia na parkingu samochód i na pętle idzie by kontynuować podróż do miasta autobusem - wszystko to nie będzie wydajne jeśli nie będzie pewności, że dana linia jeździ odpowiednio często do potrzeb pasażerów) i kolejna kwestia połączenia komunikacyjne nie mogą być zbyt kręte i zawiłe - z punktu A do punktu B pasażer pragnie dostać się możliwie najkrótszym wariantem trasy, toteż zbędne zawijasy i niepotrzebne kluczenie wydłużają czas przejazdu przez co linia traci swój potencjał i atrakcyjność, bo podróżować to sobie można jak się ma przyjemność i czas ale kiedy ktoś się spieszy do pracy to wybiera rozwiązanie takie, co do którego ma gwarancję, że nie spóźni się. Podstawowe składowe sukcesu dla komunikacji miejskiej to: Punktualność( a pomogą w tym celu buspasy, gdyż upłynnią i udrożnią korytarz komunikacyjny dla transportu zbiorowego, toteż nie będą autobusy sterczeć w korkach), Częstotliwość( Linia tym bardziej jest atrakcyjna dla pasażerów im częściej jeździ, gdyż zapewnia stabilność dojazdu i powrotu do punktu docelowego), Prostota( te linie są atrakcyjniejsze, które po możliwie najprostszej trasie oferują możliwość szybkiego przemieszczenia się z punktu A do B). Sprawność( i tu nie chodzi tylko o odnowiony tabor miejski ale także o takie kwestie jak rozwiązania typu buspasy i pętle P+R - wszystko to powoduje usprawnienie w dostępie do komunikacji miejskiej, buspasy przyczyniają się do sprawnego przemieszczania się pojazdów, a z kolei pętle P+R mają zachęcać kierowców spod gmin ościennych a także z peryferii miasta do pozostawienia auta na strzeżonym parkingu, by mogli się udać na pętlę, z której mogą kontynuować podróż do miasta korzystając z szerokich możliwości komunikacyjnych jakie oferuje pętla a tym samym odciążając centrum miasta z nadmiaru aut i przyczyniając się do zmniejszenia emisji spalin, a jazda z pętli autobusowej ma też tą zaletę, że to przystanek początkowy toteż można sobie wybrać dogodne miejsce siedzące). Dostępność( tutaj czynnik jest psychologiczny, pasażer tym chętniej korzysta z komunikacji miejskiej im bliżej/łatwiej mu dojść na przystanek, toteż najlepiej mają ci, którzy mieszkają w bliskich dość odległościach od przystanków czy pętli autobusowych, ci mieszkańcy, którzy mają dłuższe dystanse do pokonania do przystanku wybierają jednak własny samochód tudzież korzystają z taksówki - nie ma się co im dziwić, wygodniej jest wsiąść do auta, które się ma na wyciągnięcie ręki aniżeli drałować ileś set metrów na najbliższy przystanek( no chyba, że jest tam jakaś linia, która jeździ bardzo często, tj, co 10 minut to wtedy co innego ale takich luksusów to nie ma).
Jakbyśmy mieli bilety po 2,00zł normalny a 1,00zł ulgowy to byłoby oczywiste, że zdecydowanie więcej osób rozważyłoby korzystanie z transportu zbiorowego. Co więcej, jakby tanio i opłacalnie wychodziło za karty biletu elektronicznego(5-cio miesięczne normalne na wszystkie linie wchodzi 300zł, a taki sam tylko, że wariant ulgowy - 150zł) - więcej ludzi chciałoby sobie takie karty wyrobić by okresowo je podładowywać w kiosku w zależności od potrzeb. To wszystko byłoby możliwe do zrealizowania, gdyby usunąć te darmowe przejazdy, reformy, które ... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 10 czerwca 2020 r. o 17:10
-18
a jeszcze dodam że ta podwyżka ma chyba jeszcze bardziej zachęcić do pozostawiania samochodów na parkingach przy węzłach przesiadkowych na które miasto wydało lub wyda setki milionów zł. Jedno miejsce w niektórych lokalizacjach to koszt 500 tyś zł !! Przecież tam mieli by parkować właśnie ci mieszkający poza miastem. Przy takim wydawaniu kasy to już lepiej żeby kto może przenosił swoją działalność poza Lublin i nie finansował w podatkach tego prywatnego miasta kolesi.
 500.000 za jedno miejce parkingowe? Frajda z wychapania drzew pod urządzenie świecącego pustkami wybetonowanego placu p/t park&ride - bezcenna!
 500.000 za jedno miejce parkingowe? Frajda z wychapania drzew pod urządzenie świecącego pustkami wybetonowanego placu p/t park&ride - bezcenna! rozwiń
Avatar
Speedy / 10 czerwca 2020 r. o 16:52
+16
"Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!" - Stefan Kisielewski. Zwolnijcie 100 zbędnych urzędników w ZTM i MPK, przestańcie dopłacać do zbiorkomu a za bilety będzie płacił tylko ten kto korzysta (a nie podatnik).
 Funkcjonowanie ZTM to 5% kosztów jakie generuje komunikacja miejska i choćbyś na głowie stawał to za dużo tam nie pozwalniasz. 90% kosztów to zakup usług przewozowych, pozostałe 5% to sprzedaż i kontrola biletów i sprzątanie przystanków. Komunikacja miejska pochłania 200 mln, połowę tej kwoty dokłada miasto. Prosta matematyka podpowiada, że ceny biletów musiałyby pójść o 100% do góry, żeby to wszystko się bilansowało na obecnym poziomie. Takie podwyżki są nierealne i raczej nie zostałaby miło przyjęte przez pasażerów, więc trzeba dokładać. Albo całkowicie zlikwidować ale to raczej w ogóle nie wchodzi w grę.
 Funkcjonowanie ZTM to 5% kosztów jakie generuje komunikacja miejska i choćbyś na głowie stawał to za dużo tam nie pozwalniasz. 90% kosztów to zakup usług przewozowych, pozostałe 5% to sprzedaż i kontrola biletów i sprzątanie przystanków. Komunikacja miejska pochłania 200 mln, połowę tej kwoty dokłada miasto. Prosta matematyka podpowiada, że ceny biletów musiałyby pójść o 100% do góry, żeby to wszystko się bilansowało na obecnym poziomie. Takie podwyżki są nierealne i raczej nie zostałaby miło przyjęte przez pasażerów, więc tr... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 10 czerwca 2020 r. o 16:50
-24
Pod jakimi loginami opłacany przez deweloperów wazeliniarz posunięć ratusza będzie dziś zachwalać POdwyżki i wygaszanie mpk? Do wyboru ma ponad 50: Agent_Tomek, akerski, BillyWhite, Bobas1987, Brutus, BVNHD, Coffe_Taste, Ddreporter, drwstrzas, Dwkomentator, Efflate, ege_szege, gargamel2, Gatusso, Gelon, Jacenty44, Jacob_Loui, K.D., Klu, kronikiekoszurii, lube102, lubelski_szaman, lub-lin, -Lublin- Lublin_, luigi, majormmm, miszczu, na_haju Nie_jestem_robotem, Niemamloginu, Olllo, Pan_Pawel, pepeszownik, po_co_komu_login, Qba, qwertyqaz, RyanGlo, saviano, scooby, sighter, Smeagol, smerfik1989, stop_ekoterrorystom_, uwaga_na_trole_z_pis, wncl32nfei66y, Wojtaszko, WschodPolski, Zbychu, zLublina, zorro532,
Pod jakimi loginami opłacany przez deweloperów wazeliniarz posunięć ratusza będzie dziś zachwalać POdwyżki i wygaszanie mpk? Do wyboru ma ponad 50: Agent_Tomek, akerski, BillyWhite, Bobas1987, Brutus, BVNHD, Coffe_Taste, Ddreporter, drwstrzas, Dwkomentator, Efflate, ege_szege, gargamel2, Gatusso, Gelon, Jacenty44, Jacob_Loui, K.D., Klu, kronikiekoszurii, lube102, lubelski_szaman, lub-lin, -Lublin- Lublin_, luigi, majormmm, miszczu, na_haju Nie_jestem_robotem, Niemamloginu, Olllo, Pan_Pawel, pepeszownik, po_co_komu... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie: 14-latka zadzwoniła na numer alarmowy. Powiedziała, że została zgwałcona

Lubelskie: 14-latka zadzwoniła na numer alarmowy. Powiedziała, że została zgwałcona

Z uwagi na wiek, nieletnią przesłuchano przed sądem. Z relacji 14-letniej mieszkanki powiatu chełmskiego wynika, że została zgwałcona przez starszego, bo 24-letniego mężczyznę. Do zdarzenia miało dojść w ostatnich dniach czerwca.

500 zł za „Parafię z zasadami”. Jak razem z proboszczem zniknęła strona na Facebooku
Alarm 24

500 zł za „Parafię z zasadami”. Jak razem z proboszczem zniknęła strona na Facebooku

Strona parafii przy ul. Bernardyńskiej w Lublinie na Facebooku zmieniła nie tylko nazwę, ale i właściciela. Kilkanaście dni przed odejściem proboszcza ks. Mirosława Matusznego została sprzedana.

Złotówka za gaz ma zostać w kieszeni. Co jeszcze potaniało od 1 lipca?

Złotówka za gaz ma zostać w kieszeni. Co jeszcze potaniało od 1 lipca?

Od 1 lipca taniej płacimy m.in. za gaz, pączki i pieluchy. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie wzrosły jeszcze ceny słodkich napojów.

Zmiany kadrowe w MOSiR Bystrzyca

Zmiany kadrowe w MOSiR Bystrzyca

Zmieniony został skład rady nadzorczej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji „Bystrzyca”.

Dobry czas dla krwiopijców. Lublin nie będzie walczył z komarami

Dobry czas dla krwiopijców. Lublin nie będzie walczył z komarami

Nie będzie w tym roku oprysków przeciw komarom na publicznych terenach zielonych.

Puławy: Uczniom szykują zmiany przed szkołą

Puławy: Uczniom szykują zmiany przed szkołą

Teren przed Szkołą Podstawową nr 11 w Puławach w ciągu najbliższych miesięcy przejdzie metamorfozę. Przebudowana zostanie droga rowerowa, powstanie deptak, oświetlenie, a starą nawierzchnię z płyt zastąpi kostka. Za pobliskim przedszkolem zaplanowano plac zabaw.

Premier do seniorów: nie bójcie się koronawirusa. A w weekend w woj. lubelskim 24 nowe przypadki

Premier do seniorów: nie bójcie się koronawirusa. A w weekend w woj. lubelskim 24 nowe przypadki

O tym, że „wirus jest w odwrocie” i „już nie trzeba się go bać” przekonuje w ostatnich dniach premier Mateusz Morawiecki, zachęcając do głosowania w drugiej turze wyborów prezydenckich zwłaszcza osoby starsze. Tymczasem w weekend w województwie lubelskim potwierdzono aż 24 nowe przypadki zakażenia.

Były reprezentant Polski w Chełmiance?

Były reprezentant Polski w Chełmiance?

Kolejne, ciekawe wieści napływają z Chełma. Działacze biało-zielonych chcieliby dokonać jeszcze jednego, głośnego transferu. W kuluarach od dłuższego czasu mówi się, że na celowniku Chełmianki znalazł się były reprezentant Polski Dawid Janczyk.

Skażona woda w gminie Niemce. Wykryto bakterie coli

Skażona woda w gminie Niemce. Wykryto bakterie coli

W ujęciu wody w Niemcach wykryto bakterie coli. Trwa chlorowanie wodociągu. Jutro zostaną pobrane próbki do badań, które wykażą czy woda jest już czysta.

Nowa fryzura Lublina. Czy mieszkańcy miasta polubią niekoszone trawniki?
Magazyn

Nowa fryzura Lublina. Czy mieszkańcy miasta polubią niekoszone trawniki?

Tego lata mieszkańcy Lublina i innych miast ze zdumieniem oglądają zupełnie niekoszone trawniki, które w naturalny sposób zarastają nasz krajobraz. Można je uznać je za kolejną anomalię, która kiedyś minie. Ale może lepiej... polubić?

Nowy aquapark powstał niedaleko Lublina. Park Avia już otwarty [zdjęcia]
galeria

Nowy aquapark powstał niedaleko Lublina. Park Avia już otwarty [zdjęcia]

Najpierw plany otwarcia Parku Avia – nowego kompleksu sportowo-rekreacyjnego pokrzyżował wybuch epidemii koronawirusa. W piątek – otwarcie basenów ponownie zostało przełożone ze względu na awarię wodociągową. Udało się za trzecim razem. W niedzielę z wodnych atrakcji mogli skorzystać pierwsi klienci.

Ognisko epidemii w woj. lubelskim. Wzrasta liczba zakażeń koronawirusem w jednej gminie

Ognisko epidemii w woj. lubelskim. Wzrasta liczba zakażeń koronawirusem w jednej gminie

Wzrasta liczba zakażeń koronawirusem w gminie Piszczac (powiat bialski). Chory jest m.in. ksiądz z parafii w Kościeniewiczach.

Start Lublin w Lidze Mistrzów, czyli koszykarskie gwiazdy na Globusie

Start Lublin w Lidze Mistrzów, czyli koszykarskie gwiazdy na Globusie

Historyczny dzień dla Lublina. Start otrzymał miejsce w fazie grupowej jednych z najważniejszych rozgrywek klubowych w Europie

Żołnierz zmarł po skoku na spadochronie do jeziora Białego. Przyczynę śmierci wyjaśni sekcja zwłok

Żołnierz zmarł po skoku na spadochronie do jeziora Białego. Przyczynę śmierci wyjaśni sekcja zwłok

Na wtorek prokuratura wojskowa wyznaczyła termin pośmiertnego badania ciała 31-letniego skoczka spadochronowego z 2 Pułku Rozpoznawczego w Hrubieszowie, który zmarł w trakcie piątkowych ćwiczeń w Okunince nad jeziorem Białym.

Wystartował z Lublina, przejedzie na rowerze ponad 2500 kilometrów. Ma ważny cel

Wystartował z Lublina, przejedzie na rowerze ponad 2500 kilometrów. Ma ważny cel

„Rajd po krew” wystartował. Janusz Kobyłka z Lubartowa będzie przez miesiąc podróżował po Polsce i zachęcał do oddawania krwi. Pokona symboliczną trasę w kształcie serca.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.