Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 grudnia 2020 r.
11:50

Lublin: Lipy wprowadzają się na Krakowskie Przedmieście

Autor: Zdjęcie autora drs
12 8 A A
(fot. UM Lublin)

Zaczęło się sadzenie 13 dużych lip w rabatkach „wykrojonych” z chodnika Krakowskiego Przedmieścia między ul. 3 Maja a Ewangelicką

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Prace przy sadzeniu drzew potrwają około trzech dni – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza. – Następnie na pozostałej powierzchni rabat, wyłożonych matą ogrodniczą i wysypanych korą, rozpocznie się sadzenie ponad 700 krzewów ozdobnych gatunku irga błyszcząca oraz róża Marathon. Rabaty z nasadzeniami zajmą powierzchnię 200 mkw. Ich wykonanie zakończy się w przyszłym tygodniu.
 
Podrośnięte już lipy będą ustabilizowane podziemną kratą i pasami z tworzywa, wyposażone w system dostarczający wodę i powietrze korzeniom, a same korzenie będą oddzielone specjalną barierą od przebiegających niedaleko podziemnych instalacji.
 
Nowa zieleń zabrała kierowcom część miejsc parkingowych, zostanie ich teraz 14. Po zakończeniu prac ogrodniczych ma się rozpocząć remont jezdni i chodnika. – O ile warunki atmosferyczne pozwolą, prace drogowe będą realizowane w tym roku – zapowiada Góźdź. – Jeśli pogoda uniemożliwi jednak prowadzenie robót na jezdni, wówczas będą one kontynuowane wiosną przyszłego roku.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
summito / 3 grudnia 2020 r. o 12:40
+5
A warto sądzić? Przecież zaraz szlachta to porozjeżdża...!
 Porozjeżdzają albo uschną. Góra rok i po tych lipach nie będzie śladu. Trzeba będzie sadzić kolejne i tak w kółko. Biznes się kręci.
Avatar
Zgredek Edek / 3 grudnia 2020 r. o 13:48
+4
Nie wszystkich. Tylko nawiedzonych jełopów, "inteligentnych inaczej", bredzących bez opamiętania na każdy temat...
Avatar
8888 osiemosiemosiemosiem / 3 grudnia 2020 r. o 11:53
+4
A warto sądzić? Przecież zaraz szlachta to porozjeżdża...!
Avatar
Zgredek Edek / 3 grudnia 2020 r. o 13:41
+3
No to zdecyduj się w końcu na coś. Nie tak dawno, w innym temacie, bredziłeś coś o betonowych, asfaltowych pustyniach....
Avatar
LAS / 3 grudnia 2020 r. o 18:41
-6
Niewiele brakowało, a trzeba byłoby zamienić nazwy ulic, bo przy Lipowej byłoby mniej lip niż przy Krakowskim Przedmieściu i to nie za sprawą natury, a tych, którzy dzisiaj chwalą się ich sadzeniem.
Avatar
-felipe_96. / 3 grudnia 2020 r. o 13:51
-6
@ Zgredek Edek: "Nie wszystkich. Tylko nawiedzonych "inteligentnych inaczej", bredzących bez opamiętania na każdytemat..." - twoje zdanie akurat obchodzi mnie najmniej, bo ty tylko i wyłącznie krytykować potrafisz, przedstaw coś ciekawszego to może cokolwiek wniesiesz do dyskusji.
Avatar
-felipe_96. / 3 grudnia 2020 r. o 13:44
-9
@ Zgredek Edek: "No to zdecyduj się w końcu na coś. Nie tak dawno, w innym temacie, bredziłeś coś o betonowych, asfaltowych pustyniach...." - Czy ty wszędzie musisz się tak czepiać? Jak nie masz co robić to zdejmij ubranie i go pilnuj.
Avatar
-felipe_96. / 3 grudnia 2020 r. o 13:16
-9
Na pewno obywatele "docenią to", że nie będą mogli dogodnie zaparkować w centrum miasta samochodu. Efekt tego będzie taki, że jeszcze bardziej Krakowskie Przedmieście, Kołłątaja będą się korkować, bo wiele ludzi celem znalezienia miejsca do zaparkowania będzie się błąkać samochodami. Odblokować definitywnie należy więc Krakowskie Przedmieście - odcinek, który obecnie jest deptakiem powinien zostać zreorganizowany i przerobiony poprzez przebudowę na jezdnię służącą nie tylko pojazdom komunikacji miejskiej( dla niej z powrotem powstałby zespół przystankowy odpowiednio wyznaczony i linie 3,4,7,13,55 oraz N1, N2, N3 na stary i im znany odcinek trasy powróciłyby, przystanki wykonane byłby w takim stylu aby ładnie wkomponowywał się w otoczenie pl. litewskiego by nie kontrastować zbytnio) i taksówkom ale także samochodom osobowym( pierwotnie myślałem aby komunikacja miejska i taksówki oraz pojazdy uprzywilejowane typu karetka, policja, pojazd wojskowy mogły tamtędy przejeżdżać ale ponieważ działania utrudniające i uniemożliwiające normalne funkcjonowanie w mieście idą w zaparte to zmieniłem zdanie). Odblokowanie Krakowskiego Przedmieścia spowoduje lepszą drożność ulic centrum miasta. Plac litewski z powrotem otrzyma linie komunikacyjne, które były bardzo popularne w tym miejscu, a ludzie chwalili sobie słynny przystanek pod pocztą albo tamten w miejscu dawnego baobabu. Dosyć eko-fanatyzmu zielonego w polityce, nie zgadzam się na to by wymuszać na obywatelach poruszanie się tylko na rowerach czy hulajnogach albo skazać na piesze wędrówki kiedy w XXI wieku mamy lepsze środki transportu jak transport zbiorowy, samochody, taksówki - dyskryminowanie tych środków transportu by gloryfikować tamte to polityka prowadząca do niczego, cofanie w rozwoju. Projekt placu litewskiego ze względu na to co się dopuszczono( odcięcie komunikacyjne) powinien być zaskarżony do TSUE jako niezgodny z zasadą tzw. zrównoważonego transportu, bo przeczy kompletnie tej idei - jak można mówić o zrównoważonym transporcie, jeśli utrudnia się czy wręcz uniemożliwia ludziom poruszanie się po mieście środkami transportu zmotoryzowanego? Nie można mówić, następuje zaś faworyzacja rowerów i hulajnóg czy też pieszych wędrówek - ale ludzie! jest XXI wiek a nie XIX czy początki XX-go, kiedy to w mieście były bryczki konne, drezyny itp. Na Krakowskim Przedmieściu należałoby wyznaczyć kilka-kilkanaście miejsc parkingowych dla samochodów, dla taksówek miejscami postojowymi byłyby likwidowane końcowe przystanki: dla linii 74( pas postojowy na Zesłańców Sybiru) i dla linii 8( końcowy przystanek - Okopowa). Jestem definitywnie za tym by z Okopowej, Zesłańców Sybiru, Kołłątaja wycofywać komunikację miejską. Jednakże kompletnie nie pozbawiałbym komunikacji miejskiej ul. Okopową - tam pozostałby jedynie przystanek 02, który byłby nieco wydłużony( kosztem miejsc parkingowych). To tutaj miałyby kończyć linie 5,22,24,52 jadąc ku temu końcowemu przystankowi jechałyby al. Tysiąclecia, 3-go Maja, Kołłątaja, Zesłańców Sybiru i Okopową i na końcowy wydłużony pas postojowy( powrót linii: Lipowa, Krakowskie Przedmieście i dalej wedle swoich tras). A więc przystanek Okopowa 02 pełniłby rolę tzw. przyczółku dla bardziej podmiejskich linii. Linie 3,4,7,13,55 i N1, N2, N3 to wiadomo, że wróciłyby na stare trasy ale co byłoby z linią 8 i 74. Linia 8 jadąc ul. Narutowicza odbiłaby w ulicę Lipową, następnie al. Racławickie, al. Sikorskiego, gen. Ducha i takie warianty trasy: 1. Willową, Sławinkowską i do pętli na Zbożowej, 2. Bohaterów Września, Zelwerowicza i na Poligonową( do pętli) albo 3. Bohaterów Września, Zelwerowicza( po nowiutkim odcinku, który kiedyś powstanie) aż do Zbożowej. Linia 74 pojechałaby zaś następująco: jadąc ul. Lipową pojechałaby prosto al. Piłsudskiego, pl. Bychawskim, Kunickiego, Wyścigową, Dunikowskiego( wymagałoby wyznaczenia przystanków), Herberta i na końcowy.
Na pewno obywatele "docenią to", że nie będą mogli dogodnie zaparkować w centrum miasta samochodu. Efekt tego będzie taki, że jeszcze bardziej Krakowskie Przedmieście, Kołłątaja będą się korkować, bo wiele ludzi celem znalezienia miejsca do zaparkowania będzie się błąkać samochodami. Odblokować definitywnie należy więc Krakowskie Przedmieście - odcinek, który obecnie jest deptakiem powinien zostać zreorganizowany i przerobiony poprzez przebudowę na jezdnię służącą nie tylko pojazdom komunikacji miejskiej( dla niej z powrotem powsta... rozwiń
Avatar
LAS / 3 grudnia 2020 r. o 18:41
-6
Niewiele brakowało, a trzeba byłoby zamienić nazwy ulic, bo przy Lipowej byłoby mniej lip niż przy Krakowskim Przedmieściu i to nie za sprawą natury, a tych, którzy dzisiaj chwalą się ich sadzeniem.
Avatar
-felipe_96. / 3 grudnia 2020 r. o 13:51
-6
@ Zgredek Edek: "Nie wszystkich. Tylko nawiedzonych "inteligentnych inaczej", bredzących bez opamiętania na każdytemat..." - twoje zdanie akurat obchodzi mnie najmniej, bo ty tylko i wyłącznie krytykować potrafisz, przedstaw coś ciekawszego to może cokolwiek wniesiesz do dyskusji.
Avatar
Zgredek Edek / 3 grudnia 2020 r. o 13:48
+4
Nie wszystkich. Tylko nawiedzonych jełopów, "inteligentnych inaczej", bredzących bez opamiętania na każdy temat...
Avatar
-felipe_96. / 3 grudnia 2020 r. o 13:44
-9
@ Zgredek Edek: "No to zdecyduj się w końcu na coś. Nie tak dawno, w innym temacie, bredziłeś coś o betonowych, asfaltowych pustyniach...." - Czy ty wszędzie musisz się tak czepiać? Jak nie masz co robić to zdejmij ubranie i go pilnuj.
Avatar
Zgredek Edek / 3 grudnia 2020 r. o 13:41
+3
No to zdecyduj się w końcu na coś. Nie tak dawno, w innym temacie, bredziłeś coś o betonowych, asfaltowych pustyniach....
Avatar
-felipe_96. / 3 grudnia 2020 r. o 13:16
-9
Na pewno obywatele "docenią to", że nie będą mogli dogodnie zaparkować w centrum miasta samochodu. Efekt tego będzie taki, że jeszcze bardziej Krakowskie Przedmieście, Kołłątaja będą się korkować, bo wiele ludzi celem znalezienia miejsca do zaparkowania będzie się błąkać samochodami. Odblokować definitywnie należy więc Krakowskie Przedmieście - odcinek, który obecnie jest deptakiem powinien zostać zreorganizowany i przerobiony poprzez przebudowę na jezdnię służącą nie tylko pojazdom komunikacji miejskiej( dla niej z powrotem powstałby zespół przystankowy odpowiednio wyznaczony i linie 3,4,7,13,55 oraz N1, N2, N3 na stary i im znany odcinek trasy powróciłyby, przystanki wykonane byłby w takim stylu aby ładnie wkomponowywał się w otoczenie pl. litewskiego by nie kontrastować zbytnio) i taksówkom ale także samochodom osobowym( pierwotnie myślałem aby komunikacja miejska i taksówki oraz pojazdy uprzywilejowane typu karetka, policja, pojazd wojskowy mogły tamtędy przejeżdżać ale ponieważ działania utrudniające i uniemożliwiające normalne funkcjonowanie w mieście idą w zaparte to zmieniłem zdanie). Odblokowanie Krakowskiego Przedmieścia spowoduje lepszą drożność ulic centrum miasta. Plac litewski z powrotem otrzyma linie komunikacyjne, które były bardzo popularne w tym miejscu, a ludzie chwalili sobie słynny przystanek pod pocztą albo tamten w miejscu dawnego baobabu. Dosyć eko-fanatyzmu zielonego w polityce, nie zgadzam się na to by wymuszać na obywatelach poruszanie się tylko na rowerach czy hulajnogach albo skazać na piesze wędrówki kiedy w XXI wieku mamy lepsze środki transportu jak transport zbiorowy, samochody, taksówki - dyskryminowanie tych środków transportu by gloryfikować tamte to polityka prowadząca do niczego, cofanie w rozwoju. Projekt placu litewskiego ze względu na to co się dopuszczono( odcięcie komunikacyjne) powinien być zaskarżony do TSUE jako niezgodny z zasadą tzw. zrównoważonego transportu, bo przeczy kompletnie tej idei - jak można mówić o zrównoważonym transporcie, jeśli utrudnia się czy wręcz uniemożliwia ludziom poruszanie się po mieście środkami transportu zmotoryzowanego? Nie można mówić, następuje zaś faworyzacja rowerów i hulajnóg czy też pieszych wędrówek - ale ludzie! jest XXI wiek a nie XIX czy początki XX-go, kiedy to w mieście były bryczki konne, drezyny itp. Na Krakowskim Przedmieściu należałoby wyznaczyć kilka-kilkanaście miejsc parkingowych dla samochodów, dla taksówek miejscami postojowymi byłyby likwidowane końcowe przystanki: dla linii 74( pas postojowy na Zesłańców Sybiru) i dla linii 8( końcowy przystanek - Okopowa). Jestem definitywnie za tym by z Okopowej, Zesłańców Sybiru, Kołłątaja wycofywać komunikację miejską. Jednakże kompletnie nie pozbawiałbym komunikacji miejskiej ul. Okopową - tam pozostałby jedynie przystanek 02, który byłby nieco wydłużony( kosztem miejsc parkingowych). To tutaj miałyby kończyć linie 5,22,24,52 jadąc ku temu końcowemu przystankowi jechałyby al. Tysiąclecia, 3-go Maja, Kołłątaja, Zesłańców Sybiru i Okopową i na końcowy wydłużony pas postojowy( powrót linii: Lipowa, Krakowskie Przedmieście i dalej wedle swoich tras). A więc przystanek Okopowa 02 pełniłby rolę tzw. przyczółku dla bardziej podmiejskich linii. Linie 3,4,7,13,55 i N1, N2, N3 to wiadomo, że wróciłyby na stare trasy ale co byłoby z linią 8 i 74. Linia 8 jadąc ul. Narutowicza odbiłaby w ulicę Lipową, następnie al. Racławickie, al. Sikorskiego, gen. Ducha i takie warianty trasy: 1. Willową, Sławinkowską i do pętli na Zbożowej, 2. Bohaterów Września, Zelwerowicza i na Poligonową( do pętli) albo 3. Bohaterów Września, Zelwerowicza( po nowiutkim odcinku, który kiedyś powstanie) aż do Zbożowej. Linia 74 pojechałaby zaś następująco: jadąc ul. Lipową pojechałaby prosto al. Piłsudskiego, pl. Bychawskim, Kunickiego, Wyścigową, Dunikowskiego( wymagałoby wyznaczenia przystanków), Herberta i na końcowy.
Na pewno obywatele "docenią to", że nie będą mogli dogodnie zaparkować w centrum miasta samochodu. Efekt tego będzie taki, że jeszcze bardziej Krakowskie Przedmieście, Kołłątaja będą się korkować, bo wiele ludzi celem znalezienia miejsca do zaparkowania będzie się błąkać samochodami. Odblokować definitywnie należy więc Krakowskie Przedmieście - odcinek, który obecnie jest deptakiem powinien zostać zreorganizowany i przerobiony poprzez przebudowę na jezdnię służącą nie tylko pojazdom komunikacji miejskiej( dla niej z powrotem powsta... rozwiń
Avatar
summito / 3 grudnia 2020 r. o 12:40
+5
A warto sądzić? Przecież zaraz szlachta to porozjeżdża...!
 Porozjeżdzają albo uschną. Góra rok i po tych lipach nie będzie śladu. Trzeba będzie sadzić kolejne i tak w kółko. Biznes się kręci.
Avatar
8888 osiemosiemosiemosiem / 3 grudnia 2020 r. o 11:53
+4
A warto sądzić? Przecież zaraz szlachta to porozjeżdża...!
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Dworczyk: transport 330 tys. dawek na pierwsze szczepienie w grupie 0 - wstrzymany

Dworczyk: transport 330 tys. dawek na pierwsze szczepienie w grupie 0 - wstrzymany

W przyszłym tygodniu wstrzymany będzie transport 330 tys. dawek do szpitali węzłowych w ramach pierwszego szczepienia grupy 0, natomiast zgodnie z planem 50 tys. dawek trafi do punktów na drugie szczepienia, a 120 tys. dawek na pierwsze szczepienia do DPS-ów - poinformował szef KPRM Michał Dworczyk.

Michał Budzyński żegna się z Lewartem Lubartów. Teraz Chełmianka?

Michał Budzyński żegna się z Lewartem Lubartów. Teraz Chełmianka?

Kiepskie wieści otrzymali dzisiaj kibice Lewartu. Beniaminek stracił kapitana – Michała Budzyńskiego. Kontrakt zawodnika został rozwiązany za porozumieniem stron. Wszystko wskazuje na to, że „Budyń” przeniesie się do trzecioligowej Chełmianki.

Pomysł na smaczną kolację: pieczemy proziaki
Magazyn

Pomysł na smaczną kolację: pieczemy proziaki

Kto pamięta placki na sodzie, pieczone na węglowej kuchni? Po domu roznosił się zapach, jakiego nie zapomni się nigdy. Proziaki, zwane także fajercarzami, można upiec na patelni lub na grillu elektrycznym. Są pyszne

"Podstawił paletę z napojami, dwukrotnie z niej spadł". Włamywacz nie potrafił wydostać się z okradanego sklepu
film

"Podstawił paletę z napojami, dwukrotnie z niej spadł". Włamywacz nie potrafił wydostać się z okradanego sklepu

41-latek, recydywista z Częstochowy, podczas ostatniej próby kradzieży napotkał ogromne trudności z wydostaniem się z okradanego sklepu. Mężczyzna najpierw wszedł do niego przez okno, ale później nie potrafił wyjść, bo okno okazał się być zbyt wysoko. Jego bolesne próby uchwyciła kamera monitoringu.

Avia – Świdniczanka 7:2. Potrzebują jeszcze kogoś do środka pola

Avia – Świdniczanka 7:2. Potrzebują jeszcze kogoś do środka pola

Trener trzecioligowca Łukasz Mierzejewski może być zadowolony. W pierwszym meczu kontrolnym Avia wysoko pokonała Świdniczankę 7:2.

Badacze prognozują, jak zmieni się epidemia SARS-CoV2 w ciągu dekady

Badacze prognozują, jak zmieni się epidemia SARS-CoV2 w ciągu dekady

Naukowcy stworzyli model rozwoju epidemii, który wskazuje, że może ona dążyć do postaci endemicznej, czyli lokalnej i ustabilizowanej. Prawdopodobnie łagodnie wtedy chorować będą dzieci, co będzie po części chronić późniejszą dorosłą populację.

Motycz: Robotnicy zamkną przejazd kolejowy

Motycz: Robotnicy zamkną przejazd kolejowy

Na ponad dwie doby zamknięty ma być przejazd kolejowy w podlubelskim Motyczu.

Cenna wygrana Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin w Gdańsku z DGT AZS Politechniką

Cenna wygrana Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin w Gdańsku z DGT AZS Politechniką

Koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin odniosły cenne zwycięstwo na wyjeździe. W sobotę pewnie pokonały DGT AZS Politechniką Gdańską 77:70

K2 zdobyte zimą. Wyprawa Nepalczyków przechodzi do historii

K2 zdobyte zimą. Wyprawa Nepalczyków przechodzi do historii

Nepalscy wspinacze zdobyli K2, drugi co do wysokości szczyt Ziemi. K2 jako jedyny ośmiotysięcznik nie został dotąd zdobyty zimą.

Rafał Król (Motor Lublin): Powinienem dać zespołowi dużo więcej

Rafał Król (Motor Lublin): Powinienem dać zespołowi dużo więcej

Rozmowa z Rafałem Królem, kapitanem Motoru Lublin

Zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19. Zrejestrowało się 280 tys. seniorów

Zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19. Zrejestrowało się 280 tys. seniorów

Na szczepienia przeciwko COVID-19 zarejestrowało się do tej pory 280 tys. seniorów, a chęć szczepień zadeklarowało 1,1 mln Polaków - poinformował w sobotę szef KPRM, pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk.

Ośrodek w Chrzanowie dalej działa. "Nie możemy ukarać kogoś za jazdę na nartach czy sankach"
galeria

Ośrodek w Chrzanowie dalej działa. "Nie możemy ukarać kogoś za jazdę na nartach czy sankach"

Ośrodek narciarski w Chrzanowie (powiat janowski), który wczoraj zaczął działać po przerwie dziś także jest otwarty. Wczoraj na miejscu byli policjanci i pracownicy inspekcji sanitarnej. Kontrola ma być też dzisiaj.

Lublin: Proszą o zwołanie "okrągłego stołu" w sprawie Starego Gaju

Lublin: Proszą o zwołanie "okrągłego stołu" w sprawie Starego Gaju

Zwołanie „okrągłego stołu” w sprawie Starego Gaju proponują lubelscy ekolodzy. To odpowiedź na ogłoszony przez Ratusz zamiar uznania części lasu za zespół przyrodniczo-krajobrazowy. O taką decyzję apelują sami ekolodzy, ale przyznają, że potrzeba jeszcze mocniejszej ochrony lasu, więc proponują rozmowy

Koronawirus w Lubelskiem: 358 nowych zakażeń. 27 przypadków śmiertelnych

Koronawirus w Lubelskiem: 358 nowych zakażeń. 27 przypadków śmiertelnych

98 nowych przypadków zakażenia koronawirusem w Lublinie, 24 – w powiecie lubelskim i 23 – w powiecie włodawskim. W sumie w ciągu ostatniej doby u 358 mieszkańców województwa lubelskiego zostało potwierdzone zakażenie wirusem SARS-CoV-2.

Ponad 7 tysięcy nowych przypadków. Sobotni raport zakażeń koronawirusem

Ponad 7 tysięcy nowych przypadków. Sobotni raport zakażeń koronawirusem

7 412 nowych, potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem w Polsce – podało w sobotę rano Ministerstwo Zdrowia. Zmarło 369 osób.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.