Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 kwietnia 2011 r.
18:24
Edytuj ten wpis

Lublin: Ratusz nie odpuści płatnej strefy parkowania (wideo)

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 17 A A
W strefie płatnego parkowania za pierwszą godzinę postoju trzeba by płacić 2 zł, za drugą 2,40 zł, z
W strefie płatnego parkowania za pierwszą godzinę postoju trzeba by płacić 2 zł, za drugą 2,40 zł, z

W maju wrócimy do sprawy utworzenia strefy płatnego parkowania – zapowiada zastępca prezydenta Lublina. Mimo że radni nawet nie chcieli obradować na ten temat.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– W maju ponownie skierujemy projekt na sesję Rady Miasta – zapowiada tymczasem Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta miasta.

– To nie jest wcale wyciąganie pieniędzy. Chcemy zachęcić mieszkańców, którzy jadą do centrum, by rezygnowali z używania prywatnych samochodów i korzystali z miejskiej komunikacji. Ruch w centrum zmaleje, a komunikacja będzie bardziej punktualna.

Przeciwników strefy to nie przekonuje. – Na następnej sesji moje stanowisko będzie takie samo – stwierdza Tułajew.

– Jak można mówić, że nie jest to wyciąganie pieniędzy, skoro po wyznaczeniu strefy liczba płatnych miejsc wzrośnie trzykrotnie, cena biletu spadnie, a wpływy do miejskiej kasy mają wzrosnąć dziewięciokrotnie?


Tu problemem jest niska ściągalność opłat. W ubiegłym roku na biletach parkingowych miasto zarobiło jedynie 470 tys. zł. A to oznacza, że każde z miejsc parkingowych zarabia w ciągu dnia roboczego nieco więcej niż godzinę. Czyli teoretycznie przez pozostałych dziewięć godzin każde z tych miejsc stoi puste. A gołym okiem widać, że tak nie jest. – Spróbuję doszczelnić ten system – zapowiada Kalinowski, informując, że rozwiązaniem może być m.in. przesunięcie do kontroli biletów urzędników z innych wydziałów Ratusza.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Beduin / 26 kwietnia 2011 o 17:41
0
[quote name='observer' timestamp='1303818439' post='469498']
Masz parkować na swoim terenie - np. na podwórku. Ulice osiedlowe - drogi wewnętrzne na Kalinie, Czechowie są w zarządzie dzielnic, więc ich mieszkańcy mają jak najbardziej prawo tam parkować (zgodnie z przepisami - jak wiadomo - nawet tam służby porządkowe mają prawo interweniować w myśl niedawnych zmian w prawie). Nikt z tamtejszych mieszkańców nie parkuje wzdłuż Andersa, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Szeligowskiego czy Chodźki - każda wspólnota mieszkaniowa, firma czy instytucja zapewnia parking we własnym zakresie. Ulica Chopina, Krakowskie Przedmieście i inne nie są drogami wewnętrznymi dzielnicy Śródmieście. Zatem, ad rem cytowanej "wypowiedzi":

1. Śródmieście jest jedno, a "Czechowów, Czubów" itd. wiele. Tam, gdzie popyt dramatycznie przewyższa podaż, naturalne jest, że miejsce parkingowe staje się luksusem. A za luksus się płaci. Ponadto mieszkanie w centrum to przywilej - prestiżowa dzielnica miasta, skąd wszędzie jest najbliżej. Posiadanie samochodu to z kolei nie prawo, ale przywilej. Tak jak płaci się za paliwo, ubezpieczenie, tak też trzeba płacić za zajmowanie powierzchni - ok 14-16 metrów kwadratowych publicznej śródmiejskiej przestrzeni. Tak więc odnośnie obaw o łamanie Konstytucji - Konstytucja zapewnia wolność w wyborze miejsca zamieszkania na terenie RP. Nikt nie zmusza do mieszkania w centrum.
2. Parkingi to nie wszystko - żeby płynnie do nich dojechać i z nich wyjechać, drogi muszą mieć odpowiednią przepustowość. Jeśli nie mają - wszystko stoi. Dlatego budowanie wielkich parkingów na małej powierzchni, do której prowadzą wąskie ulice to recepta na jeden wielki korek.
2. Wszyscy wobec prawa pozostaną równi - wszyscy będą płacić za parkowanie. To raczej, wedle projektu, dyskryminowani będą ludzie spoza strefy, bo nie będą im przysługiwały żadne ulgi w opłatach za parkowanie...

Więc wiesz Pan, przykładowo w Warszawie - tam, gdzie prawo jest stanowione, tam gdzie uchwalono obowiązującą Konstytucję RP, wszyscy milcząco, bez dyskusji przyjmują do wiadomości, że strefa parkowania jest i płaci się za postój w centrum, choć ulice mają tam szerokie i miejsca do parkowania w bród, dlaczego Lublin ma być dzikim wschodem i wolną amerykanką pod tym względem?

Jak widzisz drogi Panie, miasto "kokosów" nie zarobi na strefie, chodzi o zrobienie porządku z samochodami. Nie może być tak, że pracownik podjeżdża pod biuro w Śródmieściu o 7 i stoi tam do 16. Firma/instytucja może mu oczywiście przydzielić miejsce na własnym prywatnym terenie, ale jestem przeciw, /a/ zastawianiu chodników, trawników i okolic przejść dla pieszych /b/ zajmowaniu cennego publicznego miejsca przez cały dzień pracy, podczas gdy ludzie mający sprawę do załatwienia w Śródmieściu mogliby to miejsce wykorzystać choćby w liczbie ośmiu aut w ciągu 8-godzinnego dnia pracy.

Poza tym, jako mieszkańcowi Śródmieścia, powinno raczej zależeć na strefie, gdyż wyrzuci ona spod Twojego domu parkujących byle jak i byle gdzie przez cały dzień kierowców. Chyba, że ktoś woli morze blachy pod oknem i przeciskanie się między pojazdami.
[/quote]
Obaj macie wiele racji w tym co piszecie ale to nie zwalnia z obowiązku logicznego myślenia decydentów w kwestii zasadniczej dlatego czy ktokolwiek zadał sobie pytanie dlaczego i skąd biorą się te korki czy braki miejsc parkingowych ? otóż nie i nie wiem dlaczego może to zbyt trudne albo braki w edukacji nie sprzyjają temu by zacząć myśleć jednak można i trzeba a jeśli samemu nie ma się pomysłu jak najlepiej korzystać z rozwiązań to podpatrzyć innych mądrzejszych bo rozwiązania są tyle że nasi urzędnicy wierzą święcie że są najmądrzejsi i mamy taki właśnie bigos !- wynikły z błędów myślowych czy braku organizacji no i w grę wchodzą jeszcze jakieś niespełnione ambicje i chęć dowartościowania się - ale do rzeczy , wyprowadźmy ze śródmieścia wszelkiego rodzaju firmy oraz instytucje na obrzeża lub w miejsca gdzie można będzie wybudować stosowne parkingi gdzie szerokie drogi dają możliwość dojazdów czy wyjazdów zmieńmy śródmieście Lublina np. w deptak a idealnym przykładem na urzędniczą głupotę pewnego pana jest budowanie urzędu na ul. Żwirki i Wigury a przecież nawet laik widzi że tam nie ma miejsca na taką budowlę ! ale ciekawostką jest to że miasto wyprzedaje tereny gdzie można by takie czy inne instytucje stawiać i choć to bardzo głęboki temat ale nie znaczy że urzędnicy nie powinni odpowiadać i za swoje błędne decyzje a tak przecież nie jest stąd jest taka swawola. A pozytywny przykład -proszę , starsi lublinianie pamiętają co działo się na ul Nadstawnej pod PZU przy szacowaniu szkód -dantejskie sceny w którymś momencie dyrektor tej firmy wyprowadził ten dział na ul . Turystyczną i zobaczcie skończyły się dantejskie sceny szczególnie dla interesantów PZU !-można no można i takie pozytywne przykłady zmian należy obserwować i brać z nich przykład bo warto .
[quote name='observer' timestamp='1303818439' post='469498']
Masz parkować na swoim terenie - np. na podwórku. Ulice osiedlowe - drogi wewnętrzne na Kalinie, Czechowie są w zarządzie dzielnic, więc ich mieszkańcy mają jak najbardziej prawo tam parkować (zgodnie z przepisami - jak wiadomo - nawet tam służby porządkowe mają prawo interweniować w myśl niedawnych zmian w prawie). Nikt z tamtejszych mieszkańców nie parkuje wzdłuż Andersa, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Szeligowskiego czy Chodźki - każda wspól... rozwiń
Avatar
kolec / 26 kwietnia 2011 o 17:22
0
Ja też uważam, że mieszkańcy śródmieścia nie powinni płacić, w moim zakresie jest sprzątanie chodnika pod kamiennicą i odśnieżanie więc dlaczego mam jeszcze płacić tu za postój pod swoim domem. W ŻYCIU!!!!!!!!!!
Avatar
observer / 26 kwietnia 2011 o 13:47
0
[quote name='Lublinianin' timestamp='1303813539' post='469480']
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA

ZASADY OGÓLNE
Art. 32.

1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.

2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

NAUCZMY SIĘ RODACY KORZYSTAĆ Z PRAW ZAPISANYCH W KONSTYTUCJI, to przestaną nas ruch..ć na każdym kroku.
[/quote]

Masz parkować na swoim terenie - np. na podwórku. Ulice osiedlowe - drogi wewnętrzne na Kalinie, Czechowie są w zarządzie dzielnic, więc ich mieszkańcy mają jak najbardziej prawo tam parkować (zgodnie z przepisami - jak wiadomo - nawet tam służby porządkowe mają prawo interweniować w myśl niedawnych zmian w prawie). Nikt z tamtejszych mieszkańców nie parkuje wzdłuż Andersa, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Szeligowskiego czy Chodźki - każda wspólnota mieszkaniowa, firma czy instytucja zapewnia parking we własnym zakresie. Ulica Chopina, Krakowskie Przedmieście i inne nie są drogami wewnętrznymi dzielnicy Śródmieście. Zatem, ad rem cytowanej "wypowiedzi":

1. Śródmieście jest jedno, a "Czechowów, Czubów" itd. wiele. Tam, gdzie popyt dramatycznie przewyższa podaż, naturalne jest, że miejsce parkingowe staje się luksusem. A za luksus się płaci. Ponadto mieszkanie w centrum to przywilej - prestiżowa dzielnica miasta, skąd wszędzie jest najbliżej. Posiadanie samochodu to z kolei nie prawo, ale przywilej. Tak jak płaci się za paliwo, ubezpieczenie, tak też trzeba płacić za zajmowanie powierzchni - ok 14-16 metrów kwadratowych publicznej śródmiejskiej przestrzeni. Tak więc odnośnie obaw o łamanie Konstytucji - Konstytucja zapewnia wolność w wyborze miejsca zamieszkania na terenie RP. Nikt nie zmusza do mieszkania w centrum.
2. Parkingi to nie wszystko - żeby płynnie do nich dojechać i z nich wyjechać, drogi muszą mieć odpowiednią przepustowość. Jeśli nie mają - wszystko stoi. Dlatego budowanie wielkich parkingów na małej powierzchni, do której prowadzą wąskie ulice to recepta na jeden wielki korek.
2. Wszyscy wobec prawa pozostaną równi - wszyscy będą płacić za parkowanie. To raczej, wedle projektu, dyskryminowani będą ludzie spoza strefy, bo nie będą im przysługiwały żadne ulgi w opłatach za parkowanie...

Więc wiesz Pan, przykładowo w Warszawie - tam, gdzie prawo jest stanowione, tam gdzie uchwalono obowiązującą Konstytucję RP, wszyscy milcząco, bez dyskusji przyjmują do wiadomości, że strefa parkowania jest i płaci się za postój w centrum, choć ulice mają tam szerokie i miejsca do parkowania w bród, dlaczego Lublin ma być dzikim wschodem i wolną amerykanką pod tym względem?

Jak widzisz drogi Panie, miasto "kokosów" nie zarobi na strefie, chodzi o zrobienie porządku z samochodami. Nie może być tak, że pracownik podjeżdża pod biuro w Śródmieściu o 7 i stoi tam do 16. Firma/instytucja może mu oczywiście przydzielić miejsce na własnym prywatnym terenie, ale jestem przeciw, /a/ zastawianiu chodników, trawników i okolic przejść dla pieszych /b/ zajmowaniu cennego publicznego miejsca przez cały dzień pracy, podczas gdy ludzie mający sprawę do załatwienia w Śródmieściu mogliby to miejsce wykorzystać choćby w liczbie ośmiu aut w ciągu 8-godzinnego dnia pracy.

Poza tym, jako mieszkańcowi Śródmieścia, powinno raczej zależeć na strefie, gdyż wyrzuci ona spod Twojego domu parkujących byle jak i byle gdzie przez cały dzień kierowców. Chyba, że ktoś woli morze blachy pod oknem i przeciskanie się między pojazdami.
[quote name='Lublinianin' timestamp='1303813539' post='469480']
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
... rozwiń
Avatar
Ania / 26 kwietnia 2011 o 12:26
0
A co z mieszkańcami Śródmieścia? Chyba najpierw trzebaby zadbać o parkingi dla nich zanim wprowadzi się strefę płatnego parkowania.
Avatar
Lublinianin / 26 kwietnia 2011 o 12:25
0
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA

ZASADY OGÓLNE
Art. 32.

1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.

2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

NAUCZMY SIĘ RODACY KORZYSTAĆ Z PRAW ZAPISANYCH W KONSTYTUCJI, to przestaną nas ruch..ć na każdym kroku.
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA

... rozwiń
Avatar
Parkingowy / 26 kwietnia 2011 o 12:18
0
Niech nie odpuszcza, ale niech projekt uchwały przygotuje lepiej, bo miejsce bubli jest w śmietniku.
Avatar
henryk / 26 kwietnia 2011 o 11:08
0
Dobra decyzja ze ratusz nie odpuszcza płatnego parkowania -i tak Lublin jest 10 lat do tyłu pobłazał ,miasto biedne a nie umia zarabiac groszy gdzie mniejsze miasta dawno kasuja .Swoja droga nalezy budowac duzo parkingów podziemnych chocby na placu Litewskim az sie prosi aby takie cos było .
Avatar
RS / 26 kwietnia 2011 o 11:06
0
Pomysł dobry ale nie w tym momencie. Czy ktoś z wnioskodawców pomyślał gdzie podzieją się auta "zepchnięte" ze strefy? Odpowiadam. Ano wokół niej. Znów zacznie się lament co z nimi zrobić. A zrobić trzeba parkingi wokół centrum miasta. Fakt wnioskodawcy mają parkingi służbowe - Oni nie jeżdżą komunikacją miejską i mają nas - kierowców w "poważaniu". Pamiętajcie jednak Wnioskodawcy, że my kierowcy również mamy prawo głosu również w kampanii samorządowej, która nadejdzie.
Avatar
lublin / 26 kwietnia 2011 o 10:22
0
ten tulajew to jakis rusek chyba bo strasznie oporny jest nowe typowy pisuar
Avatar
Arek / 26 kwietnia 2011 o 10:22
0
Tak, wokoło strefy wcale nie ma parkingów i jeszcze ściągać opłaty z jeszcze większej strefy, to skandal. Dobrze, że przynajmniej część radnych wadzi to bezsensowne posunięcie, to jeszcze nie czas na takie ruchy, najpierw trzeba wybudować wokoło strefy bezpłatne parkingi.
Avatar
Beduin / 26 kwietnia 2011 o 17:41
0
[quote name='observer' timestamp='1303818439' post='469498']
Masz parkować na swoim terenie - np. na podwórku. Ulice osiedlowe - drogi wewnętrzne na Kalinie, Czechowie są w zarządzie dzielnic, więc ich mieszkańcy mają jak najbardziej prawo tam parkować (zgodnie z przepisami - jak wiadomo - nawet tam służby porządkowe mają prawo interweniować w myśl niedawnych zmian w prawie). Nikt z tamtejszych mieszkańców nie parkuje wzdłuż Andersa, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Szeligowskiego czy Chodźki - każda wspólnota mieszkaniowa, firma czy instytucja zapewnia parking we własnym zakresie. Ulica Chopina, Krakowskie Przedmieście i inne nie są drogami wewnętrznymi dzielnicy Śródmieście. Zatem, ad rem cytowanej "wypowiedzi":

1. Śródmieście jest jedno, a "Czechowów, Czubów" itd. wiele. Tam, gdzie popyt dramatycznie przewyższa podaż, naturalne jest, że miejsce parkingowe staje się luksusem. A za luksus się płaci. Ponadto mieszkanie w centrum to przywilej - prestiżowa dzielnica miasta, skąd wszędzie jest najbliżej. Posiadanie samochodu to z kolei nie prawo, ale przywilej. Tak jak płaci się za paliwo, ubezpieczenie, tak też trzeba płacić za zajmowanie powierzchni - ok 14-16 metrów kwadratowych publicznej śródmiejskiej przestrzeni. Tak więc odnośnie obaw o łamanie Konstytucji - Konstytucja zapewnia wolność w wyborze miejsca zamieszkania na terenie RP. Nikt nie zmusza do mieszkania w centrum.
2. Parkingi to nie wszystko - żeby płynnie do nich dojechać i z nich wyjechać, drogi muszą mieć odpowiednią przepustowość. Jeśli nie mają - wszystko stoi. Dlatego budowanie wielkich parkingów na małej powierzchni, do której prowadzą wąskie ulice to recepta na jeden wielki korek.
2. Wszyscy wobec prawa pozostaną równi - wszyscy będą płacić za parkowanie. To raczej, wedle projektu, dyskryminowani będą ludzie spoza strefy, bo nie będą im przysługiwały żadne ulgi w opłatach za parkowanie...

Więc wiesz Pan, przykładowo w Warszawie - tam, gdzie prawo jest stanowione, tam gdzie uchwalono obowiązującą Konstytucję RP, wszyscy milcząco, bez dyskusji przyjmują do wiadomości, że strefa parkowania jest i płaci się za postój w centrum, choć ulice mają tam szerokie i miejsca do parkowania w bród, dlaczego Lublin ma być dzikim wschodem i wolną amerykanką pod tym względem?

Jak widzisz drogi Panie, miasto "kokosów" nie zarobi na strefie, chodzi o zrobienie porządku z samochodami. Nie może być tak, że pracownik podjeżdża pod biuro w Śródmieściu o 7 i stoi tam do 16. Firma/instytucja może mu oczywiście przydzielić miejsce na własnym prywatnym terenie, ale jestem przeciw, /a/ zastawianiu chodników, trawników i okolic przejść dla pieszych /b/ zajmowaniu cennego publicznego miejsca przez cały dzień pracy, podczas gdy ludzie mający sprawę do załatwienia w Śródmieściu mogliby to miejsce wykorzystać choćby w liczbie ośmiu aut w ciągu 8-godzinnego dnia pracy.

Poza tym, jako mieszkańcowi Śródmieścia, powinno raczej zależeć na strefie, gdyż wyrzuci ona spod Twojego domu parkujących byle jak i byle gdzie przez cały dzień kierowców. Chyba, że ktoś woli morze blachy pod oknem i przeciskanie się między pojazdami.
[/quote]
Obaj macie wiele racji w tym co piszecie ale to nie zwalnia z obowiązku logicznego myślenia decydentów w kwestii zasadniczej dlatego czy ktokolwiek zadał sobie pytanie dlaczego i skąd biorą się te korki czy braki miejsc parkingowych ? otóż nie i nie wiem dlaczego może to zbyt trudne albo braki w edukacji nie sprzyjają temu by zacząć myśleć jednak można i trzeba a jeśli samemu nie ma się pomysłu jak najlepiej korzystać z rozwiązań to podpatrzyć innych mądrzejszych bo rozwiązania są tyle że nasi urzędnicy wierzą święcie że są najmądrzejsi i mamy taki właśnie bigos !- wynikły z błędów myślowych czy braku organizacji no i w grę wchodzą jeszcze jakieś niespełnione ambicje i chęć dowartościowania się - ale do rzeczy , wyprowadźmy ze śródmieścia wszelkiego rodzaju firmy oraz instytucje na obrzeża lub w miejsca gdzie można będzie wybudować stosowne parkingi gdzie szerokie drogi dają możliwość dojazdów czy wyjazdów zmieńmy śródmieście Lublina np. w deptak a idealnym przykładem na urzędniczą głupotę pewnego pana jest budowanie urzędu na ul. Żwirki i Wigury a przecież nawet laik widzi że tam nie ma miejsca na taką budowlę ! ale ciekawostką jest to że miasto wyprzedaje tereny gdzie można by takie czy inne instytucje stawiać i choć to bardzo głęboki temat ale nie znaczy że urzędnicy nie powinni odpowiadać i za swoje błędne decyzje a tak przecież nie jest stąd jest taka swawola. A pozytywny przykład -proszę , starsi lublinianie pamiętają co działo się na ul Nadstawnej pod PZU przy szacowaniu szkód -dantejskie sceny w którymś momencie dyrektor tej firmy wyprowadził ten dział na ul . Turystyczną i zobaczcie skończyły się dantejskie sceny szczególnie dla interesantów PZU !-można no można i takie pozytywne przykłady zmian należy obserwować i brać z nich przykład bo warto .
[quote name='observer' timestamp='1303818439' post='469498']
Masz parkować na swoim terenie - np. na podwórku. Ulice osiedlowe - drogi wewnętrzne na Kalinie, Czechowie są w zarządzie dzielnic, więc ich mieszkańcy mają jak najbardziej prawo tam parkować (zgodnie z przepisami - jak wiadomo - nawet tam służby porządkowe mają prawo interweniować w myśl niedawnych zmian w prawie). Nikt z tamtejszych mieszkańców nie parkuje wzdłuż Andersa, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Szeligowskiego czy Chodźki - każda wspól... rozwiń
Avatar
kolec / 26 kwietnia 2011 o 17:22
0
Ja też uważam, że mieszkańcy śródmieścia nie powinni płacić, w moim zakresie jest sprzątanie chodnika pod kamiennicą i odśnieżanie więc dlaczego mam jeszcze płacić tu za postój pod swoim domem. W ŻYCIU!!!!!!!!!!
Avatar
observer / 26 kwietnia 2011 o 13:47
0
[quote name='Lublinianin' timestamp='1303813539' post='469480']
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA

ZASADY OGÓLNE
Art. 32.

1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.

2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

NAUCZMY SIĘ RODACY KORZYSTAĆ Z PRAW ZAPISANYCH W KONSTYTUCJI, to przestaną nas ruch..ć na każdym kroku.
[/quote]

Masz parkować na swoim terenie - np. na podwórku. Ulice osiedlowe - drogi wewnętrzne na Kalinie, Czechowie są w zarządzie dzielnic, więc ich mieszkańcy mają jak najbardziej prawo tam parkować (zgodnie z przepisami - jak wiadomo - nawet tam służby porządkowe mają prawo interweniować w myśl niedawnych zmian w prawie). Nikt z tamtejszych mieszkańców nie parkuje wzdłuż Andersa, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Szeligowskiego czy Chodźki - każda wspólnota mieszkaniowa, firma czy instytucja zapewnia parking we własnym zakresie. Ulica Chopina, Krakowskie Przedmieście i inne nie są drogami wewnętrznymi dzielnicy Śródmieście. Zatem, ad rem cytowanej "wypowiedzi":

1. Śródmieście jest jedno, a "Czechowów, Czubów" itd. wiele. Tam, gdzie popyt dramatycznie przewyższa podaż, naturalne jest, że miejsce parkingowe staje się luksusem. A za luksus się płaci. Ponadto mieszkanie w centrum to przywilej - prestiżowa dzielnica miasta, skąd wszędzie jest najbliżej. Posiadanie samochodu to z kolei nie prawo, ale przywilej. Tak jak płaci się za paliwo, ubezpieczenie, tak też trzeba płacić za zajmowanie powierzchni - ok 14-16 metrów kwadratowych publicznej śródmiejskiej przestrzeni. Tak więc odnośnie obaw o łamanie Konstytucji - Konstytucja zapewnia wolność w wyborze miejsca zamieszkania na terenie RP. Nikt nie zmusza do mieszkania w centrum.
2. Parkingi to nie wszystko - żeby płynnie do nich dojechać i z nich wyjechać, drogi muszą mieć odpowiednią przepustowość. Jeśli nie mają - wszystko stoi. Dlatego budowanie wielkich parkingów na małej powierzchni, do której prowadzą wąskie ulice to recepta na jeden wielki korek.
2. Wszyscy wobec prawa pozostaną równi - wszyscy będą płacić za parkowanie. To raczej, wedle projektu, dyskryminowani będą ludzie spoza strefy, bo nie będą im przysługiwały żadne ulgi w opłatach za parkowanie...

Więc wiesz Pan, przykładowo w Warszawie - tam, gdzie prawo jest stanowione, tam gdzie uchwalono obowiązującą Konstytucję RP, wszyscy milcząco, bez dyskusji przyjmują do wiadomości, że strefa parkowania jest i płaci się za postój w centrum, choć ulice mają tam szerokie i miejsca do parkowania w bród, dlaczego Lublin ma być dzikim wschodem i wolną amerykanką pod tym względem?

Jak widzisz drogi Panie, miasto "kokosów" nie zarobi na strefie, chodzi o zrobienie porządku z samochodami. Nie może być tak, że pracownik podjeżdża pod biuro w Śródmieściu o 7 i stoi tam do 16. Firma/instytucja może mu oczywiście przydzielić miejsce na własnym prywatnym terenie, ale jestem przeciw, /a/ zastawianiu chodników, trawników i okolic przejść dla pieszych /b/ zajmowaniu cennego publicznego miejsca przez cały dzień pracy, podczas gdy ludzie mający sprawę do załatwienia w Śródmieściu mogliby to miejsce wykorzystać choćby w liczbie ośmiu aut w ciągu 8-godzinnego dnia pracy.

Poza tym, jako mieszkańcowi Śródmieścia, powinno raczej zależeć na strefie, gdyż wyrzuci ona spod Twojego domu parkujących byle jak i byle gdzie przez cały dzień kierowców. Chyba, że ktoś woli morze blachy pod oknem i przeciskanie się między pojazdami.
[quote name='Lublinianin' timestamp='1303813539' post='469480']
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
... rozwiń
Avatar
Ania / 26 kwietnia 2011 o 12:26
0
A co z mieszkańcami Śródmieścia? Chyba najpierw trzebaby zadbać o parkingi dla nich zanim wprowadzi się strefę płatnego parkowania.
Avatar
Lublinianin / 26 kwietnia 2011 o 12:25
0
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA

ZASADY OGÓLNE
Art. 32.

1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.

2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

NAUCZMY SIĘ RODACY KORZYSTAĆ Z PRAW ZAPISANYCH W KONSTYTUCJI, to przestaną nas ruch..ć na każdym kroku.
Mieszkam w centrum gdzie mam parkować? Jak mi wprowadzą opłatę za parkowanie pod własnym domem to co mam robić? PŁACIĆ? Wymyślili że będę wykupywał winietkę za 100 zł?? A dlaczego mieszkańcy Czechowa, LSM nie muszą kupować ?PANIE PREZYDENCIE JEST TO NIEKONSTYTUCYJNE aby jednych obywateli inaczej traktować a innych inaczej! POCZYTAJ BARANIE KONSTYTUCJĘ!
Rozdział II
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA

... rozwiń
Avatar
Parkingowy / 26 kwietnia 2011 o 12:18
0
Niech nie odpuszcza, ale niech projekt uchwały przygotuje lepiej, bo miejsce bubli jest w śmietniku.
Avatar
henryk / 26 kwietnia 2011 o 11:08
0
Dobra decyzja ze ratusz nie odpuszcza płatnego parkowania -i tak Lublin jest 10 lat do tyłu pobłazał ,miasto biedne a nie umia zarabiac groszy gdzie mniejsze miasta dawno kasuja .Swoja droga nalezy budowac duzo parkingów podziemnych chocby na placu Litewskim az sie prosi aby takie cos było .
Avatar
RS / 26 kwietnia 2011 o 11:06
0
Pomysł dobry ale nie w tym momencie. Czy ktoś z wnioskodawców pomyślał gdzie podzieją się auta "zepchnięte" ze strefy? Odpowiadam. Ano wokół niej. Znów zacznie się lament co z nimi zrobić. A zrobić trzeba parkingi wokół centrum miasta. Fakt wnioskodawcy mają parkingi służbowe - Oni nie jeżdżą komunikacją miejską i mają nas - kierowców w "poważaniu". Pamiętajcie jednak Wnioskodawcy, że my kierowcy również mamy prawo głosu również w kampanii samorządowej, która nadejdzie.
Avatar
lublin / 26 kwietnia 2011 o 10:22
0
ten tulajew to jakis rusek chyba bo strasznie oporny jest nowe typowy pisuar
Avatar
Arek / 26 kwietnia 2011 o 10:22
0
Tak, wokoło strefy wcale nie ma parkingów i jeszcze ściągać opłaty z jeszcze większej strefy, to skandal. Dobrze, że przynajmniej część radnych wadzi to bezsensowne posunięcie, to jeszcze nie czas na takie ruchy, najpierw trzeba wybudować wokoło strefy bezpłatne parkingi.
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wielkie testowanie Podlasiu Biała Podlaska

Wielkie testowanie Podlasiu Biała Podlaska 0 0

PIŁKARSKA III LIGA Piłkarze z Białej Podlaskiej mają za sobą kolejny mecz kontrolny. Przy okazji obozu w Mielniku Podlasie zremisowało z Turem Bielsk Podlaski 2:2. Pierwsza połowa należała do rywali, którzy prowadzili 2:0. Po zmianie stron drużyna trenera Tomasza Złomańczuka zdołała jednak wyrównać

Avia Świdnik – Hetman Zamość 2:0. Zadecydowała końcówka

Avia Świdnik – Hetman Zamość 2:0. Zadecydowała końcówka 1 0

Ciekawy sparing został rozegrany na stadionie w Świdniku. Tamtejsza Avia podejmowała Hetmana Zamość, którego trenerem jest doskonale znany przy ul. Sportowej Jacek Ziarkowski. W lepszych humorach zawody kończyli gospodarze, którzy wygrali 2:0

Lublin: Skarpa i Górki bez ciepłej wody

Lublin: Skarpa i Górki bez ciepłej wody 0 0

Tysiące mieszkańców osiedli Skarpa i Górki będą przez trzy dni pozbawieni ciepłej wody w kranach.

Wyrzucił psa z auta i odjechał. Gdy wpadł, próbował się tłumaczyć

Wyrzucił psa z auta i odjechał. Gdy wpadł, próbował się tłumaczyć 4 0

Mężczyzna wyrzucił psa z auta i odjechał. Udało się go odnaleźć, bo całe zdarzenie widział inny kierowca.

Łęczna: 18-latka zdenerwowała dziewczyna, nietypowo odreagował

Łęczna: 18-latka zdenerwowała dziewczyna, nietypowo odreagował 1 2

18-latek po kłótni z dziewczyną uszkodził kilka samochodów. Teraz grozi mu do 5 lat więzienia

20. rocznica śmierci Zbigniewa Herberta. Uroczystości w lubelskim IPN
27 lipca 2018, 16:00

20. rocznica śmierci Zbigniewa Herberta. Uroczystości w lubelskim IPN 1 1

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 27 lipca o godz. 16 w lubelskim oddziale Instytutu Pamięci Narodowej (ul. Wodopojna 2) odbędą się obchody upamiętniające 20. rocznicę śmierci Zbigniewa Herberta.

Mistrzostwa Polski w lekkoatletyce. Lublin dał radę! [zdjęcia]
galeria

Mistrzostwa Polski w lekkoatletyce. Lublin dał radę! [zdjęcia] 3 2

Na nowym stadionie przy al. Piłsudskiego odbyły się 94 mistrzostwa Polski. Padło wiele bardzo dobrych wyników. Sam obiekt też spisał się znakomicie, a jego bieżnia należy do najszybszych w kraju

Wpadli autem do rowu i poszli na piwo. Kierowca miał 3 promile

Wpadli autem do rowu i poszli na piwo. Kierowca miał 3 promile 0 2

Kierowca wpadł autem do rowu. Nie przejął się i razem z pasażerami postanowił pójść na piwo do pobliskiego sklepu. Mężczyzna miał 3 promile, a jego koledzy po 4.

Szpitale mogą zostać bez badań. W Lubelskiem szykują się kolejne protesty

Szpitale mogą zostać bez badań. W Lubelskiem szykują się kolejne protesty 30 14

Po lekarzach rezydentach oraz pielęgniarkach podwyżek zażądali szpitalni technicy wykonujący badania tomografem, USG, EKG, rezonans i prześwietlenia oraz wymierzone w raka zabiegi radioterapii. W szpitalu przy al. Kraśnickiej weszli w spór z dyrekcją, tak jak ich koledzy ze szpitala przy ul. Jaczewskiego w Lublinie i z Kraśnika. Szykują się do tego także w innych placówkach

Energia Kozienice – Wisła Puławy 2:3. Na zmęczeniu też można wygrywać

Energia Kozienice – Wisła Puławy 2:3. Na zmęczeniu też można wygrywać 6 1

Chociaż brakowało sił z powodu ciężkich treningów, to piłkarze Jacka Magnuszewskiego zaliczyli w kolejne sparingowe zwycięstwo. Tym razem Wisła pokonała na wyjeździe czwartoligową Energię Kozienice 3:2. I to na boisku rywala

"Doktor Murek" i "Przełęcz Ocalonych" w Kinie w Bramie
27 lipca 2018, 21:00

"Doktor Murek" i "Przełęcz Ocalonych" w Kinie w Bramie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Fundacja Ruchu Solidarności Rodzin zaprasza na ostatnie lipcowe projekcje w ramach plenerowego Kina w Bramie (ul. Królewska 3). W dniach 27-28 lipca zobaczymy klasyczną polską produkcję Doktor Murek oraz oscarowe, epickie kino Mela Gibsona Przełęcz Ocalonych.

Chciała uniknąć zderzenia z dzikiem, wjechała w drzewo [zdjęcia]

Chciała uniknąć zderzenia z dzikiem, wjechała w drzewo [zdjęcia] 0 9

Pięć osób trafiło do szpitala po tym, jak kierująca BMW straciła panowanie nad autem i uderzyła w drzewo. Próbowała uniknąć zderzenia z dzikiem

Motocyklista zderzył się z kombajnem, zginął na miejscu [zdjęcia]
galeria

Motocyklista zderzył się z kombajnem, zginął na miejscu [zdjęcia] 30 10

Tragiczny wypadek na drodze Józefów - Hamernia w powiecie biłgorajskim. Nie żyje 48-letni motocyklista

We trzech pobili 31-latka z Lublina

We trzech pobili 31-latka z Lublina 0 3

Trzech bandytów pobiło mieszkańca Lublina. 31-latek przebywa w szpitalu

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego 0 7

Do piątku spodziewana jest dostawa ośmiu nowych autobusów zamówionych przez miasto w lubelskim Ursusie. Taki termin podał miastu dostawca pojazdów, który zgodnie z umową powinien je przekazać do 29 maja. Umowa dawała mu dodatkowy czas do 29 czerwca, ale i ten termin został przekroczony.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.