Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

7 marca 2015 r.
15:00
Edytuj ten wpis

Matka: Nie szczepię, bo się boję o dzieci. Lekarz: To wyrządzanie im krzywdy

0 21 A A

Coraz więcej rodziców odmawia obowiązkowych szczepień dzieci. Boją się powikłań neurologicznych. Lekarze ostrzegają zaś, że więcej szkody mogą wyrządzić powikłania pochorobowe

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Rozmowa z Anną*, mamą dwóch córek - 2,5-letniej i 5-letniej

• Dlaczego odmawia pani obowiązkowych szczepień dzieci?

- Powodem jest strach i kaleki system szczepień w Polsce. Ogromnym problemem jest niedoinformowanie. Rodzice nie mają dostępu do rzetelnej informacji o niepożądanych odczynach poszczepiennych. Kiedy poszłam do lekarza rodzinnego z córkami, pani doktor zamiast porozmawiać ze mną i rozwiać moje wątpliwości zaproponowała ulotkę, przyznając jednocześnie, że większość rodziców wyrzuca je do kosza i podkreśliła, że to jest bardzo dobra belgijska szczepionka. Dla mnie to żadna informacja. Poza tym lekarze bagatelizują niektóre niepożądane odczyny, np. gorączkę czy zaczerwienie, twierdząc, że tak ma być. A w mojej opinii powinno się mówić o wszystkich, żeby obraz szczepień był obiektywny. Nie namawiam nikogo do rezygnowania z obowiązkowych szczepień tylko do ich stosowania z głową. Niekoniecznie według obowiązkowego kalendarza.

• A co z tak poważną chorobą jak polio?

Oczywiście boję się wszystkich chorób, również polio, ale tak samo boję się niewyjaśnionych reakcji po szczepieniach. Nikomu nie przyszło do głowy, żeby sprawdzić, czy po pierwszej lub drugiej dawce szczepionki dziecko jest już odporne, tylko pakuje się kolejną dawkę. A to właśnie po trzeciej jest najwięcej przypadków negatywnych reakcji i powikłań. Nie akceptuję takiego systemu szczepień i przymusu wobec rodziców.

• A nie boi się pani powikłań np. po odrze, które u dzieci mogą być bardzo poważne, łącznie z zapaleniem mózgu?

Powikłań neurologicznych boję się bardziej niż odry czy ospy, które w razie potrzeby lekarz pomoże mi wyleczyć. Moje córki, chociaż nie były szczepione, są bardzo zdrowe i odporne, mają stuprocentową obecność w przedszkolu. Wiem, że w razie choroby ich organizm będzie walczył. Poza tym jeśli zagrożenie epidemią odry byłoby realne, to szczepionki przeciwko tej chorobie byłyby dostępne pojedynczo, a nie w komplecie z innymi szczepieniami, np. przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B czy gruźlicy, które aplikuje się noworodkom jeszcze w szpitalu. Jeśli szczepionkę podaje się jednego dnia to w razie powikłań trudno jest stwierdzić, która spowodowała negatywne skutki. Noworodek nie powie przecież, jak się czuje, a jeśli dziecko płacze histerycznie bez przerwy i matka nie jest go w stanie uspokoić, to chyba coś jest nie tak.

* Imię zmienione. Pani Anna nie chciała ujawniać swoich danych w obawie przed sanepidem, który na rodziców uchylających się od wykonania obowiązkowych szczepień swoich dzieci nakłada grzywnę lub kieruje sprawę do sądu.



Prof. Andrzej Zieliński z Państwowego Zakładu Higieny:

Rodzice odmawiając szczepień wyrządzają dzieciom ogromną krzywdę. W przypadku małych dzieci konsekwencje zachorowania na odrę mogą być bardzo poważne z zapaleniem płuc i zapaleniem mózgu włącznie. Dużo osób wierzy w negatywne konsekwencje szczepień, o których piszą np. w Internecie przedstawiciele ruchów antyszczepionkowych.

A to zwykłe bzdury, które nie mają naukowego potwierdzenia. Dlatego bardzo ważna jest tu rola lekarzy rodzinnych, którzy powinni edukować, a nie zawsze to robią.

Na zachorowanie są narażone nie tylko dzieci. W przypadku odry głównie chodzi o młodzież w wieku 16-17 lat i osoby do ok. 30 roku życia. Starsze pokolenia mają odporność naturalną. Jeśli liczba niezaszczepionych osób będzie rosła, zapomniane choroby np. odra czy krztusiec będą wracać.

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
:) / 9 marca 2015 o 10:55
0

W artykule czytamy, że na zachorowanie narażone są nie tylko dzieci, ale i osoby do 30 roku życia, natomiast starsze pokolenia mają już naturalną odporność - jakim cudem? Dzieci i młodzież odporności nie mają ale w cudowny sposób osoby po 30-tym roku życia, jakby za dotknięciem czarodziejskiej różdżki mają naturalną odporność. Ktoś tu niezłą magię uprawia. A poza tym jak wiemy szczepienia nie gwarantują nam odporności na wirusy, w szczególności w dzisiejszych czasach gdzie to wszystko strasznie zmutowane jest.

Avatar
monika / 8 marca 2015 o 16:54
0

Państwo może zaproponować, ale nie powinno nakazywać. Jak dla mnie jest to w pierwszej kolejności popieranie przemysłu farmaceutycznego. Po co jakieś kojarzone szczepionki? Dzieci to ludzie, a nie przedmioty eksperymentalne. Jeśli coś się nie uda, to rodzice i dziecko poniosą tego konsekwencje i to obojętnie, czy z powodu podania szczepionki, czy też z powodu jej braku, zatem to rodzice powinni decydować na co ich dziecko powinno być szczepione i kiedy. Lekarze mają im doradzić, wytłumaczyć, pomóc podjąć decyzję. I tyle.

Avatar
Anna / 8 marca 2015 o 12:16
0

 Pogłoski o związku triomesalu i autyźmie są niepotwierdzone mimo wielokrotnych badań w różnych instytutach na świecie. Artykuł, który o tym alarmował został wycofany i sprostowany, gdyż powstał na podstawie pseudowbadań, bez grupy kontrolnej (sic!), opierajacych się na wspomnienieniach rodziców, a nie obserwacji grup. Autor artukułu został skazany za oszustwo (właśnie w tym kontekście).

Ps. Zdecydowana większość czeponek nie zawiera już triomesalu.

Wiele szczepionek zawiera rtęć, (tiomersal) która prawdopodobnie odpowiedzialna jest za autyzm

rozwiń
Avatar
Magda / 8 marca 2015 o 09:55
0
Jestem matką 11latki, mamy za sobą kilkadziesiąt pobytów w szpitalach, i żadnej bakterii, w dużej mierze przyczyną tych prezentów jest niestosowanie się do szpitalnych rygorów higienicznych rodziców.
Avatar
pielęgniarka / 7 marca 2015 o 23:15
0

Tak, szczepionki są obowiązkowe, bo odra, różyczka itp. to zagrożenie życia i "dobro ogółu" jest ważniejsze dla poniektórych. Szkoda, że te same osoby, które tak dbają o dobro ogółu mają gdzieś,  że wystarczy pójść z dzieckiem pierwszy raz do szpitala, na oddział dziecięcy, by wrócić do domu z gronkowcem, pneumokokiem czy jakimś innym świństwem. Szkoda, że nie ma  żadnych poważnych badań pokazujących jaki procent dzieci dostaje od szpitala prezenty, które stokroć bardziej zagrażają życiu niż różyczka...

Avatar
piotr / 7 marca 2015 o 23:11
0

"Wiele wskazuje, że szczepionka MMR – nieskuteczna w ochronie przed chorobami, ale bardzo toksyczna i okaleczająca – zostanie wkrótce wycofana z rynku z tychże powodów. Dlatego firma Merck na gwałt próbuje opróżnić swoje magazyny z tych szczepionek i uruchomiła globalną kampanię straszenia pandemią odry, choć zachorowało na nią ostatnio znacznie mniej osób niż chorowało w innych latach, i większości zachorowali zaszczepieni.

To przypomina terror straszenia nieistniejącą pandemią świńskiej grypy z r. 2009, jak również skandal Mercka z zabójczym lekiem Viooxem, który został usunięty z rynku dopiero po kilku latach, kiedy zabił (tylko w USA) ponad 50 tysięcy ludzi, a u setek tysięcy wywołał zawały serca. Procesy sądowe ujawniły, że Merck celowo ukrywał wyniki własnych badań, które wskazywały na kardiotoksyczne działanie Viooxa.

Teraz wiemy, że Merck ukrywał też wyniki badań wskazujące na neurotoksyczne działanie szczepionek MMR i brak ich skuteczności. Miliony dzieci, które zachorowały na autyzm i zostały trwale okaleczane po tych szczepieniach jednak się nie liczą, bo ten argument jest w korporacyjnych mediach całkowicie przemilczany lub zakłamywany. Zyski po trupach dzieci – to nadrzędne hasło szczepionkowego biznesu, maskowane pozorną dbałością o tzw. zdrowie publiczne. Społeczeństwo składa się z jednostek, a jeśli wiele z nich jest okaleczanych, przez jakiś lek czy szczepionkę, to nie może być mowy o żadnym zdrowiu publicznym, nawet teoretycznie."

Autorstwo: prof. Maria Dorota Majewska

za wolnemedia.net / wiadomosci-ze-swiata / szczepionka-mmr-nie-chroni-przed-chorobami/

[usuń z adresu spacje]

"Wiele wskazuje, że szczepionka MMR – nieskuteczna w ochronie przed chorobami, ale bardzo toksyczna i okaleczająca – zostanie wkrótce wycofana z rynku z tychże powodów. Dlatego firma Merck na gwałt próbuje opróżnić swoje magazyny z tych szczepionek i uruchomiła globalną kampanię straszenia pandemią odry, choć zachorowało na nią ostatnio znacznie mniej osób niż chorowało w innych latach, i ... rozwiń

Avatar
piotr / 7 marca 2015 o 22:13
0

Szczepcie swoje córeczki przeciw HPV, tylko żebyście później nie płakali, że nie możecie być dziadkami.

za 3obieg  pl 

 

"Rząd Japonii ostatnio wycofał poparcie dla szczepionek HPV (na brodawczaka), kiedy okazało się, że ponad połowa z 3.28 milinów dziewcząt i młodych kobiet w Japonii zaszczepionych szczepionkami Gardasil lub Cervarix miała poważne powikłania poszczepienne.
W USA do rządowej bazy danych VAERS zgłoszono 138 zgonów i ponad 30 000 powikłań poszczepiennych. Te liczby trzeba pomnożyć przez 20 do 50, żeby otrzymać przybliżone liczby wszystkich prawdopodobnych powikłań (bo zgłaszanych jest tylko od 2 do 5% wszystkich powikłań). Tzn. te szczepionki mogły zabić od 2760 do 6900 dziewcząt i młodych kobiet w USA.

Poniższe tabelki z VAERS pokazują rodzaje zgłoszonych powikłań poszczepiennych. Warto zwrócić uwagę na patologiczne rozmazy cytologiczne, dysplazje komórek szyjki macicy i raka szyjki macicy (zaznaczone w tabelce na czerwono; te liczby też trzeba pomnożyć przez 20 lub 50). A więc te szczepionki, nie tylko nie chronią przed rakiem szyjki macicy, ale wręcz go wywołują. Jest to szczególnie znamienne, ponieważ ten typ raka naturalnie prawie nigdy nie zdarza się wśród dziewcząt (występuje przeważnie wśród starszych kobiet i w USA jest bardzo rzadki), a szczepionki te okaleczają i zabijają głównie młode dziewczęta i kobiety. Ponadto wiadomo, że szczepionki te wywołują bezpłodność i poronienia."

 

3obieg  pl  ukośnik  szkodliwe-szczepionki-hpv

Szczepcie swoje córeczki przeciw HPV, tylko żebyście później nie płakali, że nie możecie być dziadkami.

za 3obieg  pl 

 

"Rząd Japonii ostatnio wycofał poparcie dla szczepionek HPV (na brodawczaka), ... rozwiń

Avatar
Adam / 7 marca 2015 o 21:27
0

Wiele szczepionek zawiera rtęć, (tiomersal) która prawdopodobnie odpowiedzialna jest za autyzm oraz bardzo toksyczny formaldehyd. Szczpionka nie daja pelnej ochrony szczegolnie w przypadku  wirusa, ktory szybko mutuje i  nowa jego postac moze nie byc neutralizowana przez przeciwciala, oktore zreszta nie wnikaja do komorki, gdzie trwa replikacja wirusa i maja ograniczone dzialanie w plynie miedzykomorkowym. Uklad immunologiczny i nerwowy (brak rozwinietej ochronnej tkanki glejowej) u dzieci nie sa jeszcze w pelni rozwiniete co moze doprowadzic do wstrząsu poszczepiennego, szczegolnie jesli daje sie wielowalentne szczepionki.

Wiele szczepionek zawiera rtęć, (tiomersal) która prawdopodobnie odpowiedzialna jest za autyzm oraz bardzo toksyczny formaldehyd. Szczpionka nie daja pelnej ochrony szczegolnie w przypadku  wirusa, ktory szybko mutuje i  nowa jego postac moze nie byc neutralizowana przez przeciwciala, oktore zreszta nie wnikaja do komorki, gdzie trwa replikacja wirusa i maja ograniczone dzialanie w plynie miedzykomorkowym. Uklad immunologiczny i nerwowy (brak rozwinietej ochronnej tkanki glejowej) u dzieci nie sa jeszcze w pelni rozwiniete co mo... rozwiń

Avatar
JO! / 7 marca 2015 o 20:50
0

Koncerny farmaceutyczne znacznie więcej zarobią na lekach podawanych w leczeniu chorób- obecnie rzadkich- niż na szczepionkach. Co ciekawe: wśród rodziców nieszczepiących dzieci, nie widać jakiegos szerokiego spektrum schorzeń neurologicznych (chyba, że głupote za takowe uznamy), a byli (jak wiekszośc dzieci PRL) szczepieni. Szkoda, że są za młodzi, żeby znać ludzi po HM. Może by zmienili zdanie.

Avatar
Mama A / 7 marca 2015 o 19:37
0
Pani "Anno", a czy wie Pani, ze córeczki odporność maja dzięki zaszczepionym dzieciom? Tak jak każda inna nieszczepiona osoba moze śmiało powiedzieć, ze jest zdrowa dzieki większości społeczeństwa, ktore szczepionki przyjmują. Cisna mi sie na usta różne słowa, ale poprzestanę na tym. Jesteście zdrowe kosztem naszych dzieci ktore narażamy na ewentualne "nop-y" . Gdyby żadna matka nie szczepiła nie wykluczone, ze cofnęlibyśmy sie o kilkadziesiąt lat wstecz, gdzie cale wioski umierały przez epidemie. Ba epidemie! Tężec. Przeciez dzieci sie rozbijają, kaleczą. Nie wierze, ze nie. I co wtedy? Dwie wersje historii - łagodna i groźna. I to nie od nas zalezy, która spotka nasze nieszczepione dziecko.
Pani "Anno", a czy wie Pani, ze córeczki odporność maja dzięki zaszczepionym dzieciom? Tak jak każda inna nieszczepiona osoba moze śmiało powiedzieć, ze jest zdrowa dzieki większości społeczeństwa, ktore szczepionki przyjmują. Cisna mi sie na usta różne słowa, ale poprzestanę na tym. Jesteście zdrowe kosztem naszych dzieci ktore narażamy na ewentualne "nop-y" . Gdyby żadna matka nie szczepiła nie wykluczone, ze cofnęlibyśmy sie o kilkadziesiąt lat wstecz, gdzie cale wioski umierały przez epidemie. Ba epidemie! Tężec. Przeciez dzieci sie rozb... rozwiń
Avatar
:) / 9 marca 2015 o 10:55
0

W artykule czytamy, że na zachorowanie narażone są nie tylko dzieci, ale i osoby do 30 roku życia, natomiast starsze pokolenia mają już naturalną odporność - jakim cudem? Dzieci i młodzież odporności nie mają ale w cudowny sposób osoby po 30-tym roku życia, jakby za dotknięciem czarodziejskiej różdżki mają naturalną odporność. Ktoś tu niezłą magię uprawia. A poza tym jak wiemy szczepienia nie gwarantują nam odporności na wirusy, w szczególności w dzisiejszych czasach gdzie to wszystko strasznie zmutowane jest.

Avatar
monika / 8 marca 2015 o 16:54
0

Państwo może zaproponować, ale nie powinno nakazywać. Jak dla mnie jest to w pierwszej kolejności popieranie przemysłu farmaceutycznego. Po co jakieś kojarzone szczepionki? Dzieci to ludzie, a nie przedmioty eksperymentalne. Jeśli coś się nie uda, to rodzice i dziecko poniosą tego konsekwencje i to obojętnie, czy z powodu podania szczepionki, czy też z powodu jej braku, zatem to rodzice powinni decydować na co ich dziecko powinno być szczepione i kiedy. Lekarze mają im doradzić, wytłumaczyć, pomóc podjąć decyzję. I tyle.

Avatar
Anna / 8 marca 2015 o 12:16
0

 Pogłoski o związku triomesalu i autyźmie są niepotwierdzone mimo wielokrotnych badań w różnych instytutach na świecie. Artykuł, który o tym alarmował został wycofany i sprostowany, gdyż powstał na podstawie pseudowbadań, bez grupy kontrolnej (sic!), opierajacych się na wspomnienieniach rodziców, a nie obserwacji grup. Autor artukułu został skazany za oszustwo (właśnie w tym kontekście).

Ps. Zdecydowana większość czeponek nie zawiera już triomesalu.

Wiele szczepionek zawiera rtęć, (tiomersal) która prawdopodobnie odpowiedzialna jest za autyzm

rozwiń
Avatar
Magda / 8 marca 2015 o 09:55
0
Jestem matką 11latki, mamy za sobą kilkadziesiąt pobytów w szpitalach, i żadnej bakterii, w dużej mierze przyczyną tych prezentów jest niestosowanie się do szpitalnych rygorów higienicznych rodziców.
Avatar
pielęgniarka / 7 marca 2015 o 23:15
0

Tak, szczepionki są obowiązkowe, bo odra, różyczka itp. to zagrożenie życia i "dobro ogółu" jest ważniejsze dla poniektórych. Szkoda, że te same osoby, które tak dbają o dobro ogółu mają gdzieś,  że wystarczy pójść z dzieckiem pierwszy raz do szpitala, na oddział dziecięcy, by wrócić do domu z gronkowcem, pneumokokiem czy jakimś innym świństwem. Szkoda, że nie ma  żadnych poważnych badań pokazujących jaki procent dzieci dostaje od szpitala prezenty, które stokroć bardziej zagrażają życiu niż różyczka...

Avatar
piotr / 7 marca 2015 o 23:11
0

"Wiele wskazuje, że szczepionka MMR – nieskuteczna w ochronie przed chorobami, ale bardzo toksyczna i okaleczająca – zostanie wkrótce wycofana z rynku z tychże powodów. Dlatego firma Merck na gwałt próbuje opróżnić swoje magazyny z tych szczepionek i uruchomiła globalną kampanię straszenia pandemią odry, choć zachorowało na nią ostatnio znacznie mniej osób niż chorowało w innych latach, i większości zachorowali zaszczepieni.

To przypomina terror straszenia nieistniejącą pandemią świńskiej grypy z r. 2009, jak również skandal Mercka z zabójczym lekiem Viooxem, który został usunięty z rynku dopiero po kilku latach, kiedy zabił (tylko w USA) ponad 50 tysięcy ludzi, a u setek tysięcy wywołał zawały serca. Procesy sądowe ujawniły, że Merck celowo ukrywał wyniki własnych badań, które wskazywały na kardiotoksyczne działanie Viooxa.

Teraz wiemy, że Merck ukrywał też wyniki badań wskazujące na neurotoksyczne działanie szczepionek MMR i brak ich skuteczności. Miliony dzieci, które zachorowały na autyzm i zostały trwale okaleczane po tych szczepieniach jednak się nie liczą, bo ten argument jest w korporacyjnych mediach całkowicie przemilczany lub zakłamywany. Zyski po trupach dzieci – to nadrzędne hasło szczepionkowego biznesu, maskowane pozorną dbałością o tzw. zdrowie publiczne. Społeczeństwo składa się z jednostek, a jeśli wiele z nich jest okaleczanych, przez jakiś lek czy szczepionkę, to nie może być mowy o żadnym zdrowiu publicznym, nawet teoretycznie."

Autorstwo: prof. Maria Dorota Majewska

za wolnemedia.net / wiadomosci-ze-swiata / szczepionka-mmr-nie-chroni-przed-chorobami/

[usuń z adresu spacje]

"Wiele wskazuje, że szczepionka MMR – nieskuteczna w ochronie przed chorobami, ale bardzo toksyczna i okaleczająca – zostanie wkrótce wycofana z rynku z tychże powodów. Dlatego firma Merck na gwałt próbuje opróżnić swoje magazyny z tych szczepionek i uruchomiła globalną kampanię straszenia pandemią odry, choć zachorowało na nią ostatnio znacznie mniej osób niż chorowało w innych latach, i ... rozwiń

Avatar
piotr / 7 marca 2015 o 22:13
0

Szczepcie swoje córeczki przeciw HPV, tylko żebyście później nie płakali, że nie możecie być dziadkami.

za 3obieg  pl 

 

"Rząd Japonii ostatnio wycofał poparcie dla szczepionek HPV (na brodawczaka), kiedy okazało się, że ponad połowa z 3.28 milinów dziewcząt i młodych kobiet w Japonii zaszczepionych szczepionkami Gardasil lub Cervarix miała poważne powikłania poszczepienne.
W USA do rządowej bazy danych VAERS zgłoszono 138 zgonów i ponad 30 000 powikłań poszczepiennych. Te liczby trzeba pomnożyć przez 20 do 50, żeby otrzymać przybliżone liczby wszystkich prawdopodobnych powikłań (bo zgłaszanych jest tylko od 2 do 5% wszystkich powikłań). Tzn. te szczepionki mogły zabić od 2760 do 6900 dziewcząt i młodych kobiet w USA.

Poniższe tabelki z VAERS pokazują rodzaje zgłoszonych powikłań poszczepiennych. Warto zwrócić uwagę na patologiczne rozmazy cytologiczne, dysplazje komórek szyjki macicy i raka szyjki macicy (zaznaczone w tabelce na czerwono; te liczby też trzeba pomnożyć przez 20 lub 50). A więc te szczepionki, nie tylko nie chronią przed rakiem szyjki macicy, ale wręcz go wywołują. Jest to szczególnie znamienne, ponieważ ten typ raka naturalnie prawie nigdy nie zdarza się wśród dziewcząt (występuje przeważnie wśród starszych kobiet i w USA jest bardzo rzadki), a szczepionki te okaleczają i zabijają głównie młode dziewczęta i kobiety. Ponadto wiadomo, że szczepionki te wywołują bezpłodność i poronienia."

 

3obieg  pl  ukośnik  szkodliwe-szczepionki-hpv

Szczepcie swoje córeczki przeciw HPV, tylko żebyście później nie płakali, że nie możecie być dziadkami.

za 3obieg  pl 

 

"Rząd Japonii ostatnio wycofał poparcie dla szczepionek HPV (na brodawczaka), ... rozwiń

Avatar
Adam / 7 marca 2015 o 21:27
0

Wiele szczepionek zawiera rtęć, (tiomersal) która prawdopodobnie odpowiedzialna jest za autyzm oraz bardzo toksyczny formaldehyd. Szczpionka nie daja pelnej ochrony szczegolnie w przypadku  wirusa, ktory szybko mutuje i  nowa jego postac moze nie byc neutralizowana przez przeciwciala, oktore zreszta nie wnikaja do komorki, gdzie trwa replikacja wirusa i maja ograniczone dzialanie w plynie miedzykomorkowym. Uklad immunologiczny i nerwowy (brak rozwinietej ochronnej tkanki glejowej) u dzieci nie sa jeszcze w pelni rozwiniete co moze doprowadzic do wstrząsu poszczepiennego, szczegolnie jesli daje sie wielowalentne szczepionki.

Wiele szczepionek zawiera rtęć, (tiomersal) która prawdopodobnie odpowiedzialna jest za autyzm oraz bardzo toksyczny formaldehyd. Szczpionka nie daja pelnej ochrony szczegolnie w przypadku  wirusa, ktory szybko mutuje i  nowa jego postac moze nie byc neutralizowana przez przeciwciala, oktore zreszta nie wnikaja do komorki, gdzie trwa replikacja wirusa i maja ograniczone dzialanie w plynie miedzykomorkowym. Uklad immunologiczny i nerwowy (brak rozwinietej ochronnej tkanki glejowej) u dzieci nie sa jeszcze w pelni rozwiniete co mo... rozwiń

Avatar
JO! / 7 marca 2015 o 20:50
0

Koncerny farmaceutyczne znacznie więcej zarobią na lekach podawanych w leczeniu chorób- obecnie rzadkich- niż na szczepionkach. Co ciekawe: wśród rodziców nieszczepiących dzieci, nie widać jakiegos szerokiego spektrum schorzeń neurologicznych (chyba, że głupote za takowe uznamy), a byli (jak wiekszośc dzieci PRL) szczepieni. Szkoda, że są za młodzi, żeby znać ludzi po HM. Może by zmienili zdanie.

Avatar
Mama A / 7 marca 2015 o 19:37
0
Pani "Anno", a czy wie Pani, ze córeczki odporność maja dzięki zaszczepionym dzieciom? Tak jak każda inna nieszczepiona osoba moze śmiało powiedzieć, ze jest zdrowa dzieki większości społeczeństwa, ktore szczepionki przyjmują. Cisna mi sie na usta różne słowa, ale poprzestanę na tym. Jesteście zdrowe kosztem naszych dzieci ktore narażamy na ewentualne "nop-y" . Gdyby żadna matka nie szczepiła nie wykluczone, ze cofnęlibyśmy sie o kilkadziesiąt lat wstecz, gdzie cale wioski umierały przez epidemie. Ba epidemie! Tężec. Przeciez dzieci sie rozbijają, kaleczą. Nie wierze, ze nie. I co wtedy? Dwie wersje historii - łagodna i groźna. I to nie od nas zalezy, która spotka nasze nieszczepione dziecko.
Pani "Anno", a czy wie Pani, ze córeczki odporność maja dzięki zaszczepionym dzieciom? Tak jak każda inna nieszczepiona osoba moze śmiało powiedzieć, ze jest zdrowa dzieki większości społeczeństwa, ktore szczepionki przyjmują. Cisna mi sie na usta różne słowa, ale poprzestanę na tym. Jesteście zdrowe kosztem naszych dzieci ktore narażamy na ewentualne "nop-y" . Gdyby żadna matka nie szczepiła nie wykluczone, ze cofnęlibyśmy sie o kilkadziesiąt lat wstecz, gdzie cale wioski umierały przez epidemie. Ba epidemie! Tężec. Przeciez dzieci sie rozb... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 7 1

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 24 20

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 49 2

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada
galeria
film

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada 92 20

Postać Lecha Kaczyńskiego z pomnika smoleńskiego w Kraśniku zdaniem internautów i specjalistów przypomina raczej Maliniaka z „Czterdziestolatka” albo hobbita z trylogii Tolkiena niż tragicznie zmarłego prezydenta. Niektórzy wskazują też, że umieszczony na monumencie napis jest błędny.

Wege Festiwal znów w Lublinie
21 lipca 2018, 12:00

Wege Festiwal znów w Lublinie 4 0

Co Gdzie Kiedy. Klub Radość (ul. Bernardyńska 15) zaprasza na wakacyjną odsłonę Wege Festiwalu. Wydarzenie odbędzie się 21 lipca o godz. 12.

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża
film

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża 37 1

Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL 66 106

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce chce wydzierżawiać zakład produkcyjny w Poniatowej i jak najszybciej rozpocząć skup interwencyjny oraz produkcję. Ma to pomóc w fatalnej sytuacji na rynku owoców miękkich.

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie
19 lipca 2018, 21:00

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie 2 1

Co Gdzie Kiedy. W ramach cyklu filmowego Najlepsze z najgorszych w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) będzie można zobaczyć film Turecki Rambo. Projekcja odbędzie się 19 lipca o godz. 21.

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu 0 2

Hrabia Guillaume de Louvencourt Poniatowski, potomek królewskiego rodu Poniatowskich od ponad dziesięciu lat odwiedza Polskę. Ostatnio był na południowym Podlasiu. Uczestniczył we mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej w Leśnej Podlaskiej.

Udane starty lubelskich żużlowców

Udane starty lubelskich żużlowców 1 0

Zawodnik lubelskiego Speed Car Motoru Robert Lambert wygrał II rundę Tauron SEC

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców 19 21

Związkowcy zakładowej Solidarności zapowiadają ogólnopolską pikietę przed siedzibą Zakładów Azotowych Puławy. Zamierzają protestować przeciwko łamaniu swoich praw. Jednocześnie narasta konflikt między organizacjami działającymi w firmie.

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach 7 10

W niedzielę wieczorem policjanci z VII komisariatu w Lublinie otrzymali zgłoszenie o zaginięciu nastolatki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.