Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 marca 2013 r.
20:54
Edytuj ten wpis

MEN o aferze z podręcznikami: oferowanie korzyści niezgodne z prawem

0 23 A A
Szkoły dostają od wydawnictw laptopy, projektory czy netbooki. W zamian zobowiązują się, że będą kor
Szkoły dostają od wydawnictw laptopy, projektory czy netbooki. W zamian zobowiązują się, że będą kor

Ministerstwo Edukacji Narodowej odniosło się do doniesień o kontrowersyjnych umowach szkół z wydawnictwami. – Przyjmowanie korzyści za wybór konkretnego podręcznika jest łamaniem prawa – stwierdził resort.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Komunikat w tej sprawie został właśnie opublikowany na stronie internetowej MEN. – Sięgając po podręcznik nauczyciel musi kierować się wyłącznie przesłankami dydaktycznymi oraz potrzebami i możliwościami uczniów – podkreśla resort edukacji. – Oferowanie nauczycielom lub dyrektorom szkół korzyści w zamian za wybór konkretnego podręcznika jest niezgodne z prawem. O każdym takim przypadku należy powiadomić odpowiedni organ kontroli.

Sprawę ujawniła niedawno fundacja Europejska Inicjatywa Obywatelska "Polska bez korupcji”. My przyjrzeliśmy się praktykom z naszego regionu. Szkoły dostają od wydawnictw laptopy, projektory czy netbooki. W zamian zobowiązują się, że będą korzystać tylko z konkretnych podręczników.

Fundacja skierowała ponad 30 zawiadomień do prokuratur w całym kraju. Jedno z nich dotyczy szkół z powiatu biłgorajskiego. Ale, jak napisaliśmy wczoraj, prokuratura w Biłgoraju odmówiła wszczęcia śledztwa. Powód? Brak umów z jasno zapisanymi zobowiązaniami szkół wobec wydawnictw.
– Kontrolą przestrzegania prawa w zakresie działalności dydaktycznej, w tym prawidłowości wyboru podręczników szkolnych zajmuje się kurator oświaty – przypomina MEN.

Na podstawie materiałów od fundacji EIO Śląskie Kuratorium Oświaty zarządziło kontrolę w 67 szkołach. U nas takiej nie będzie. – Możemy tylko sprawdzić, czy podręczniki zostały wybrane na podstawie oceny merytorycznej i w terminie, w którym szkoły powinny to zrobić (do 15 czerwca każdego roku – red.) – mówi lubelski kurator Krzysztof Babisz. – Natomiast kwestia umów podpisywanych przez szkoły w wydawnictwami i ewentualnych zobowiązań to sprawa organów prowadzących i prokuratury, a nie nadzoru pedagogicznego.

Fundacja szykuje kolejne zawiadomienia do prokuratur, również z naszego regionu.

Zobacz także: Teraz wiemy, dlaczego podręczniki tyle kosztują.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
...stara..prukwa...;) / 4 marca 2013 r. o 11:11
0
[quote name='rodzic' timestamp='1362345059' post='740805']
Pozdrawiam ...starą...prukwę... , prawdziwego nauczyciela i wychowawcę. Nadajemy na tych samych falach . Tym komentarzem nie uzdrowię Oświaty, ale należą się Pani szczególne słowa uznania. Jeszcze raz pozdrawiam , rodzic
[/quote]

Doprawdy...?! Niesamowite...! Pozdrawiam i dziękuję
[quote name='rodzic' timestamp='1362345059' post='740805']
Pozdrawiam ...starą...prukwę... , prawdziwego nauczyciela i wychowawcę. Nadajemy na tych samych falach . Tym komentarzem nie uzdrowię Oświaty, ale należą się Pani szczególne słowa uznania. Jeszcze raz pozdrawiam , rodzic
[/quote]

Doprawdy...?! Niesamowite...! Pozdrawiam i dziękuję rozwiń
Avatar
Agatka / 4 marca 2013 r. o 07:23
0
[quote name='kamień' timestamp='1362241097' post='740502']
Otóż ZSO nr 6 im. Adama Mickiewicza wprowadziła taką "wspaniałą" ofertę edukacyjną dla rodziców - odpłatny dziennik elektroniczny. Wprawdzie w ulotce (ofercie handlowej - bo chyba tak to trzeba nazwać) skierowanej do rodziców dyrekcja ww. ZSO mówi, że tylko rozszerzony dostęp do e-dziennika jest płatny, ale jak się okazuje w tej rozszerzonej ofercie, jest to co najważniejsze - oceny. Oczywiście rozszerzona opcja jest dobrowolna, jak chcesz dowiedzieć się jakie oceny ma twoja pociecha, to płać!.
[/quote]

Nie musisz płacić - dostęp do ocen dziecka możesz mieć w szkole, tak jak do tej pory, nic się nie zmieniło. Wystarczy, że przyjdziesz na wywiadówkę/spotkanie z wychowawcą. A 22 zł to opłata, którą płaci się firmie oferującej dziennik elektroniczny.
[quote name='kamień' timestamp='1362241097' post='740502']
Otóż ZSO nr 6 im. Adama Mickiewicza wprowadziła taką "wspaniałą" ofertę edukacyjną dla rodziców - odpłatny dziennik elektroniczny. Wprawdzie w ulotce (ofercie handlowej - bo chyba tak to trzeba nazwać) skierowanej do rodziców dyrekcja ww. ZSO mówi, że tylko rozszerzony dostęp do e-dziennika jest płatny, ale jak się okazuje w tej rozszerzonej ofercie, jest to co najważniejsze - oceny. Oczywiście rozszerzona opcja jest dobrowolna... rozwiń
Avatar
Kujon / 4 marca 2013 r. o 06:33
0
Witam
moja wychowawczyni z lat 90 super człowiek, wspaniała nauczycielka z krwi i kości w porównaniu z obecnym ciałem pedagogicznym to niestety dla niego poziom nieosiągalny nnnnnigdy, nie brała jakiegoś tam urlopu zdrowotnego bo chciała sobie dorobić na boku ( wielu młodych cwaniakow z dziennikiem pod pacha bierze zdrowotny, płatny i miast odpoczywać, kurowac sie o on zapier....a na etacie w innej szkole daje korepetycje albo w rajchu na budowie) powiadacie ze książki dobierając zgodnie z planem kształcenia pod uczniów ...........gow...o prawda bo jak wytłumaczyć fakt pana od informatyki, historii zarazem ze każe on zakupić obowiazkowo książki wraz z ćwiczeniami ( koszt ćwiczenia ok 22zl) w cwiczeniu wypełnianie są zaledwie dwie strony i potem nic ... Co kur..a już nie potrzebne, co sie zmieniło, niestety znów podejrzenie ze wziął w łapę od kogoś kto sie chciał pozbyć trefnych ćwiczeń, a składki na komitet rodzicielski to co pryszcz, poniekąd są dobrowolne ..... Śmiech kiedy rodzic nie zapłaci daniny która w efekcie ląduje w postaci kawy, ekspresu, ciasteczek w gabinecie dyrektorki szkoły bo niestety z tych pieniędzy jest to finansowane ( w jednej z bialostockich szkół paniusie z sekretariatu za pieniądze z komitetu zakupiły klimatyzator do swojego pomieszczenia bo latem było im duszno .... Żenada ) jego dziecko jest nagabywane o obowiązku uregulowania długu i wręcz straszne ze nie otrzyma świadectwa na koniec roku taka jest prawda i niestety nie ma instytucji która by mogła to skontrolować i mieć piecze nad wszystkim , ktoś powie kuratorium nieprawda oni mogą jedyni kontrolować zgodność edukacji z programem obowiązującym i niestety nic nie mozna anonimowo a reszta to kloesiostwo ręka rękę myje i prawda ze młodzi nauczyciele którzy chcą coś zmienić i robić coś konkretnego z młodzieżą maja przesrane - bo burza stary porządek a to nie w smak betonowi przy korycie ciagnacemu zyski z prywatnego folwarku gdzie uczniowie to trzoda, nauczyciele ekonomi a panem jest dyro!!!!!
Witam
moja wychowawczyni z lat 90 super człowiek, wspaniała nauczycielka z krwi i kości w porównaniu z obecnym ciałem pedagogicznym to niestety dla niego poziom nieosiągalny nnnnnigdy, nie brała jakiegoś tam urlopu zdrowotnego bo chciała sobie dorobić na boku ( wielu młodych cwaniakow z dziennikiem pod pacha bierze zdrowotny, płatny i miast odpoczywać, kurowac sie o on zapier....a na etacie w innej szkole daje korepetycje albo w rajchu na budowie) powiadacie ze książki dobierając zgodnie z planem kształcenia pod uczniów .............. rozwiń
Avatar
rodzic / 3 marca 2013 r. o 22:10
0
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362319742' post='740689']
Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla innych niekoniecznie... Moje dzieci miały szczęście do wspaniałych nauczycieli w klasach początkowych i nie wybierałam ich.Myślę,że jest to istotne i procentuje w dalszej edukacji.Nie mogę już powiedzieć tego o nauczycielach kolejnych szczebli:gimnazjum i liceum chociaż również byli tam pasjonaci własnych przedmiotów,którzy potrafili zainteresować ucznia,zaszczepić ciekawość poznawania i samodzielnego zgłębiania wiedzy co w czasie studiów było niezbędne.Dodam,że w całej edukacji szkolnej rola rodziców jest bardzo istotna,ale to nie może być tylko postawa roszczeniowa.Mądra miłość do dziecka i stawiane wymagania,nagradzanie,ale i karanie w koniecznych sytuacjach wpływają na cały proces kształcenia i wychowania oraz jego efekty.By zadośćuczynić tym uczniom i rodzicom,którym w ich edukacji trafili się "nieudacznicy" oczywiście WSPÓŁCZUJĘ.

Ps.Przepraszam,że tak piszę o nauczycielach,ale o mnie też tak mówią.Jedni chwalą inni ganią.Cóż-takie życie.
[/quote]

Pozdrawiam ...starą...prukwę... , prawdziwego nauczyciela i wychowawcę. Nadajemy na tych samych falach . Tym komentarzem nie uzdrowię Oświaty, ale należą się Pani szczególne słowa uznania. Jeszcze raz pozdrawiam , rodzic
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362319742' post='740689']
Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla innych niekoniecznie... Moje dzieci miały szczęście do wspaniałych nauczycieli w klasach początkowych i nie wybierałam ich.Myślę,że jest to istotne i procentuje w dalszej edukacji.Nie mogę już powiedzieć tego o... rozwiń
Avatar
ela / 3 marca 2013 r. o 19:53
0
A ja g.....wno nic nie dostałam .Tylko parę bylejakich plakatów.Z jakich wydawnictw?
Avatar
Kowal zawinił, a cygana... / 3 marca 2013 r. o 16:30
0
Odkrywanie Ameryki! Wszyscy wiedzą o tym fakcie od dawna. Jeżeli szkoła nie otrzymuje funduszy na odpowiednie kształcenie dzieci, to niestety jest to jakiś półśrodek. Gdyby faktycznie z tego tytułu osobiste korzyści czerpali dyrektorzy lub nauczyciele, to należy taki proceder gonić. W niektórych szkołach podstawowych dzieci/rodzice muszą dostarczyć ... papier toaletowy, chusteczki higieniczne, itp. O posiadaniu ustawowo wprowadzonych szafkach na podręczniki nie ma mowy, to marzenie ściętej głowy, w większości wypadków szkół. Więc o czym tu mowa?! Niech unijne organizacje stworzone dla podjęcia pozornych działań czynienia dobrego, skierują swe działania ku wydawanym/defraudowanym milionom złotych na nagrody dla nie przysparzających dochodów polityków, urzędasów administracji państwowej, itp. bezproduktywnych i niekompetentnych nierobów. To oni poprzez swą zachłanność także zabierają pieniądze z podatków, w tym i rodziców. W takiej sytuacji szkoły są zmuszone do stosowania wspomnianych półśrodków. Czy unijna organizacja walki z korupcją w sposób wyrazisty i konsekwentny zajmie się na przykład lekarzami, przepisującymi leki, od których wypisanych i zrealizowanych ilości odpowiednio są motywowani/nagradzani przez ich producentów?! Niby od pewnego czasu nie ma tego procederu, bo "eksluzywne wyjady szkoleniowe lekarzy" nie mają miejsca. Śmiech na sali... Są inne ewentualności motywowania. Dalej, co z lekarzami przyjmującymi prywatnie podczas dyżurów w szpitalach? Ciągłe postulaty wzrostu wynagrodzeń są zasłoną dymną na takie działania... Inne przykładów, nie tylko związane z medykami można mnożyć. Niech się szanowna unia zajmie na przykład problemem wyrównania różnic dzielących Polaków z powiedzmy "biednymi" Grekami. Niech wprowadzą "stanowcze kroki" zmierzające zmusić władze Polski (jak się już wpieprzają we wszystko, to po całości niech jadą) do stosowania polityki prorodzinnej na wzór pozostałych członków swego konglomeratu. Niech konsekwentnie inwigilują rozchód środków jakie darowane są na różne "projekty" również i nam. Tam dopiero idą wały korupcyjne. Porównanie "przestępstw" z małej szkółki (gdzie są one w jakimś stopniu wymuszane przez rządzących), gdzie łatwo przyczepić się do maluczkich, do innych afer szytych grubymi nićmi, JEST PRAWDZIWYM PRZESTĘPSTWEM!
Odkrywanie Ameryki! Wszyscy wiedzą o tym fakcie od dawna. Jeżeli szkoła nie otrzymuje funduszy na odpowiednie kształcenie dzieci, to niestety jest to jakiś półśrodek. Gdyby faktycznie z tego tytułu osobiste korzyści czerpali dyrektorzy lub nauczyciele, to należy taki proceder gonić. W niektórych szkołach podstawowych dzieci/rodzice muszą dostarczyć ... papier toaletowy, chusteczki higieniczne, itp. O posiadaniu ustawowo wprowadzonych szafkach na podręczniki nie ma mowy, to... rozwiń
Avatar
...stara...prukwa...;) / 3 marca 2013 r. o 15:09
0
[quote name='rodzic' timestamp='1362305271' post='740641']
Witam. Zgadzam się z twoją wypowiedzą. Jednak zabrakło mi również współczucia dla uczniów i ich rodziców, w przypadkach, kiedy nie mają szczęścia do dobrego nauczyciela. Pozdrawiam, rodzic
[/quote]


Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla innych niekoniecznie... Moje dzieci miały szczęście do wspaniałych nauczycieli w klasach początkowych i nie wybierałam ich.Myślę,że jest to istotne i procentuje w dalszej edukacji.Nie mogę już powiedzieć tego o nauczycielach kolejnych szczebli:gimnazjum i liceum chociaż również byli tam pasjonaci własnych przedmiotów,którzy potrafili zainteresować ucznia,zaszczepić ciekawość poznawania i samodzielnego zgłębiania wiedzy co w czasie studiów było niezbędne.Dodam,że w całej edukacji szkolnej rola rodziców jest bardzo istotna,ale to nie może być tylko postawa roszczeniowa.Mądra miłość do dziecka i stawiane wymagania,nagradzanie,ale i karanie w koniecznych sytuacjach wpływają na cały proces kształcenia i wychowania oraz jego efekty.By zadośćuczynić tym uczniom i rodzicom,którym w ich edukacji trafili się "nieudacznicy" oczywiście WSPÓŁCZUJĘ.

Ps.Przepraszam,że tak piszę o nauczycielach,ale o mnie też tak mówią.Jedni chwalą inni ganią.Cóż-takie życie.
[quote name='rodzic' timestamp='1362305271' post='740641']
Witam. Zgadzam się z twoją wypowiedzą. Jednak zabrakło mi również współczucia dla uczniów i ich rodziców, w przypadkach, kiedy nie mają szczęścia do dobrego nauczyciela. Pozdrawiam, rodzic
[/quote]


Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla in... rozwiń
Avatar
gość / 3 marca 2013 r. o 12:58
0
szkoły to prywatne folwarki dyrektorów do spółki z wójtem/burmistrzem a zwykły nauczyciel nie ma nic do gadania na równi z rodzicem, tylko szumnie sie mówi o współdecydowaniu o szkole przez rodziców
Avatar
rodzic / 3 marca 2013 r. o 11:07
0
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362302102' post='740628']
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodzież i ludzi.Krytykować można wszystko i wszystkich,trudniej jest spojrzeć tym krytycznym okiem na samych siebie.Też byliśmy kiedyś młodzi i popełnialiśmy różne błędy,uczyliśmy się od starszych kolegów i koleżanek,szukaliśmy ciekawych pomysłów w literaturze,sami wzbogacaliśmy swój warsztat pracy odkrywając jednocześnie piękno naszego powołania.Wkładamy całe serce w pracę nie zawsze docenianą.Awansowaliśmy rzeczywiście inaczej,łatwiej,ale czyż to wina tych nauczycieli,że droga awansu zawodowego dzisiaj jest drogą przez mękę.Współczuję wszystkim nauczycielom albowiem tylko laik może negatywnie oceniać ich pracę wrzucając do "jednego wora" nierobów.Pozdrawiam młodych i starszych.
[/quote]
Witam. Zgadzam się z twoją wypowiedzą. Jednak zabrakło mi również współczucia dla uczniów i ich rodziców, w przypadkach, kiedy nie mają szczęścia do dobrego nauczyciela. Pozdrawiam, rodzic
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362302102' post='740628']
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodz... rozwiń
Avatar
...stara...prukwa...;) / 3 marca 2013 r. o 10:15
0
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodzież i ludzi.Krytykować można wszystko i wszystkich,trudniej jest spojrzeć tym krytycznym okiem na samych siebie.Też byliśmy kiedyś młodzi i popełnialiśmy różne błędy,uczyliśmy się od starszych kolegów i koleżanek,szukaliśmy ciekawych pomysłów w literaturze,sami wzbogacaliśmy swój warsztat pracy odkrywając jednocześnie piękno naszego powołania.Wkładamy całe serce w pracę nie zawsze docenianą.Awansowaliśmy rzeczywiście inaczej,łatwiej,ale czyż to wina tych nauczycieli,że droga awansu zawodowego dzisiaj jest drogą przez mękę.Współczuję wszystkim nauczycielom albowiem tylko laik może negatywnie oceniać ich pracę wrzucając do "jednego wora" nierobów.Pozdrawiam młodych i starszych.
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodzież i ludzi.Krytykować można wszystko i wszystkich,trudniej jest spojrzeć tym krytycznym okiem na samych... rozwiń
Avatar
...stara..prukwa...;) / 4 marca 2013 r. o 11:11
0
[quote name='rodzic' timestamp='1362345059' post='740805']
Pozdrawiam ...starą...prukwę... , prawdziwego nauczyciela i wychowawcę. Nadajemy na tych samych falach . Tym komentarzem nie uzdrowię Oświaty, ale należą się Pani szczególne słowa uznania. Jeszcze raz pozdrawiam , rodzic
[/quote]

Doprawdy...?! Niesamowite...! Pozdrawiam i dziękuję
[quote name='rodzic' timestamp='1362345059' post='740805']
Pozdrawiam ...starą...prukwę... , prawdziwego nauczyciela i wychowawcę. Nadajemy na tych samych falach . Tym komentarzem nie uzdrowię Oświaty, ale należą się Pani szczególne słowa uznania. Jeszcze raz pozdrawiam , rodzic
[/quote]

Doprawdy...?! Niesamowite...! Pozdrawiam i dziękuję rozwiń
Avatar
Agatka / 4 marca 2013 r. o 07:23
0
[quote name='kamień' timestamp='1362241097' post='740502']
Otóż ZSO nr 6 im. Adama Mickiewicza wprowadziła taką "wspaniałą" ofertę edukacyjną dla rodziców - odpłatny dziennik elektroniczny. Wprawdzie w ulotce (ofercie handlowej - bo chyba tak to trzeba nazwać) skierowanej do rodziców dyrekcja ww. ZSO mówi, że tylko rozszerzony dostęp do e-dziennika jest płatny, ale jak się okazuje w tej rozszerzonej ofercie, jest to co najważniejsze - oceny. Oczywiście rozszerzona opcja jest dobrowolna, jak chcesz dowiedzieć się jakie oceny ma twoja pociecha, to płać!.
[/quote]

Nie musisz płacić - dostęp do ocen dziecka możesz mieć w szkole, tak jak do tej pory, nic się nie zmieniło. Wystarczy, że przyjdziesz na wywiadówkę/spotkanie z wychowawcą. A 22 zł to opłata, którą płaci się firmie oferującej dziennik elektroniczny.
[quote name='kamień' timestamp='1362241097' post='740502']
Otóż ZSO nr 6 im. Adama Mickiewicza wprowadziła taką "wspaniałą" ofertę edukacyjną dla rodziców - odpłatny dziennik elektroniczny. Wprawdzie w ulotce (ofercie handlowej - bo chyba tak to trzeba nazwać) skierowanej do rodziców dyrekcja ww. ZSO mówi, że tylko rozszerzony dostęp do e-dziennika jest płatny, ale jak się okazuje w tej rozszerzonej ofercie, jest to co najważniejsze - oceny. Oczywiście rozszerzona opcja jest dobrowolna... rozwiń
Avatar
Kujon / 4 marca 2013 r. o 06:33
0
Witam
moja wychowawczyni z lat 90 super człowiek, wspaniała nauczycielka z krwi i kości w porównaniu z obecnym ciałem pedagogicznym to niestety dla niego poziom nieosiągalny nnnnnigdy, nie brała jakiegoś tam urlopu zdrowotnego bo chciała sobie dorobić na boku ( wielu młodych cwaniakow z dziennikiem pod pacha bierze zdrowotny, płatny i miast odpoczywać, kurowac sie o on zapier....a na etacie w innej szkole daje korepetycje albo w rajchu na budowie) powiadacie ze książki dobierając zgodnie z planem kształcenia pod uczniów ...........gow...o prawda bo jak wytłumaczyć fakt pana od informatyki, historii zarazem ze każe on zakupić obowiazkowo książki wraz z ćwiczeniami ( koszt ćwiczenia ok 22zl) w cwiczeniu wypełnianie są zaledwie dwie strony i potem nic ... Co kur..a już nie potrzebne, co sie zmieniło, niestety znów podejrzenie ze wziął w łapę od kogoś kto sie chciał pozbyć trefnych ćwiczeń, a składki na komitet rodzicielski to co pryszcz, poniekąd są dobrowolne ..... Śmiech kiedy rodzic nie zapłaci daniny która w efekcie ląduje w postaci kawy, ekspresu, ciasteczek w gabinecie dyrektorki szkoły bo niestety z tych pieniędzy jest to finansowane ( w jednej z bialostockich szkół paniusie z sekretariatu za pieniądze z komitetu zakupiły klimatyzator do swojego pomieszczenia bo latem było im duszno .... Żenada ) jego dziecko jest nagabywane o obowiązku uregulowania długu i wręcz straszne ze nie otrzyma świadectwa na koniec roku taka jest prawda i niestety nie ma instytucji która by mogła to skontrolować i mieć piecze nad wszystkim , ktoś powie kuratorium nieprawda oni mogą jedyni kontrolować zgodność edukacji z programem obowiązującym i niestety nic nie mozna anonimowo a reszta to kloesiostwo ręka rękę myje i prawda ze młodzi nauczyciele którzy chcą coś zmienić i robić coś konkretnego z młodzieżą maja przesrane - bo burza stary porządek a to nie w smak betonowi przy korycie ciagnacemu zyski z prywatnego folwarku gdzie uczniowie to trzoda, nauczyciele ekonomi a panem jest dyro!!!!!
Witam
moja wychowawczyni z lat 90 super człowiek, wspaniała nauczycielka z krwi i kości w porównaniu z obecnym ciałem pedagogicznym to niestety dla niego poziom nieosiągalny nnnnnigdy, nie brała jakiegoś tam urlopu zdrowotnego bo chciała sobie dorobić na boku ( wielu młodych cwaniakow z dziennikiem pod pacha bierze zdrowotny, płatny i miast odpoczywać, kurowac sie o on zapier....a na etacie w innej szkole daje korepetycje albo w rajchu na budowie) powiadacie ze książki dobierając zgodnie z planem kształcenia pod uczniów .............. rozwiń
Avatar
rodzic / 3 marca 2013 r. o 22:10
0
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362319742' post='740689']
Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla innych niekoniecznie... Moje dzieci miały szczęście do wspaniałych nauczycieli w klasach początkowych i nie wybierałam ich.Myślę,że jest to istotne i procentuje w dalszej edukacji.Nie mogę już powiedzieć tego o nauczycielach kolejnych szczebli:gimnazjum i liceum chociaż również byli tam pasjonaci własnych przedmiotów,którzy potrafili zainteresować ucznia,zaszczepić ciekawość poznawania i samodzielnego zgłębiania wiedzy co w czasie studiów było niezbędne.Dodam,że w całej edukacji szkolnej rola rodziców jest bardzo istotna,ale to nie może być tylko postawa roszczeniowa.Mądra miłość do dziecka i stawiane wymagania,nagradzanie,ale i karanie w koniecznych sytuacjach wpływają na cały proces kształcenia i wychowania oraz jego efekty.By zadośćuczynić tym uczniom i rodzicom,którym w ich edukacji trafili się "nieudacznicy" oczywiście WSPÓŁCZUJĘ.

Ps.Przepraszam,że tak piszę o nauczycielach,ale o mnie też tak mówią.Jedni chwalą inni ganią.Cóż-takie życie.
[/quote]

Pozdrawiam ...starą...prukwę... , prawdziwego nauczyciela i wychowawcę. Nadajemy na tych samych falach . Tym komentarzem nie uzdrowię Oświaty, ale należą się Pani szczególne słowa uznania. Jeszcze raz pozdrawiam , rodzic
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362319742' post='740689']
Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla innych niekoniecznie... Moje dzieci miały szczęście do wspaniałych nauczycieli w klasach początkowych i nie wybierałam ich.Myślę,że jest to istotne i procentuje w dalszej edukacji.Nie mogę już powiedzieć tego o... rozwiń
Avatar
ela / 3 marca 2013 r. o 19:53
0
A ja g.....wno nic nie dostałam .Tylko parę bylejakich plakatów.Z jakich wydawnictw?
Avatar
Kowal zawinił, a cygana... / 3 marca 2013 r. o 16:30
0
Odkrywanie Ameryki! Wszyscy wiedzą o tym fakcie od dawna. Jeżeli szkoła nie otrzymuje funduszy na odpowiednie kształcenie dzieci, to niestety jest to jakiś półśrodek. Gdyby faktycznie z tego tytułu osobiste korzyści czerpali dyrektorzy lub nauczyciele, to należy taki proceder gonić. W niektórych szkołach podstawowych dzieci/rodzice muszą dostarczyć ... papier toaletowy, chusteczki higieniczne, itp. O posiadaniu ustawowo wprowadzonych szafkach na podręczniki nie ma mowy, to marzenie ściętej głowy, w większości wypadków szkół. Więc o czym tu mowa?! Niech unijne organizacje stworzone dla podjęcia pozornych działań czynienia dobrego, skierują swe działania ku wydawanym/defraudowanym milionom złotych na nagrody dla nie przysparzających dochodów polityków, urzędasów administracji państwowej, itp. bezproduktywnych i niekompetentnych nierobów. To oni poprzez swą zachłanność także zabierają pieniądze z podatków, w tym i rodziców. W takiej sytuacji szkoły są zmuszone do stosowania wspomnianych półśrodków. Czy unijna organizacja walki z korupcją w sposób wyrazisty i konsekwentny zajmie się na przykład lekarzami, przepisującymi leki, od których wypisanych i zrealizowanych ilości odpowiednio są motywowani/nagradzani przez ich producentów?! Niby od pewnego czasu nie ma tego procederu, bo "eksluzywne wyjady szkoleniowe lekarzy" nie mają miejsca. Śmiech na sali... Są inne ewentualności motywowania. Dalej, co z lekarzami przyjmującymi prywatnie podczas dyżurów w szpitalach? Ciągłe postulaty wzrostu wynagrodzeń są zasłoną dymną na takie działania... Inne przykładów, nie tylko związane z medykami można mnożyć. Niech się szanowna unia zajmie na przykład problemem wyrównania różnic dzielących Polaków z powiedzmy "biednymi" Grekami. Niech wprowadzą "stanowcze kroki" zmierzające zmusić władze Polski (jak się już wpieprzają we wszystko, to po całości niech jadą) do stosowania polityki prorodzinnej na wzór pozostałych członków swego konglomeratu. Niech konsekwentnie inwigilują rozchód środków jakie darowane są na różne "projekty" również i nam. Tam dopiero idą wały korupcyjne. Porównanie "przestępstw" z małej szkółki (gdzie są one w jakimś stopniu wymuszane przez rządzących), gdzie łatwo przyczepić się do maluczkich, do innych afer szytych grubymi nićmi, JEST PRAWDZIWYM PRZESTĘPSTWEM!
Odkrywanie Ameryki! Wszyscy wiedzą o tym fakcie od dawna. Jeżeli szkoła nie otrzymuje funduszy na odpowiednie kształcenie dzieci, to niestety jest to jakiś półśrodek. Gdyby faktycznie z tego tytułu osobiste korzyści czerpali dyrektorzy lub nauczyciele, to należy taki proceder gonić. W niektórych szkołach podstawowych dzieci/rodzice muszą dostarczyć ... papier toaletowy, chusteczki higieniczne, itp. O posiadaniu ustawowo wprowadzonych szafkach na podręczniki nie ma mowy, to... rozwiń
Avatar
...stara...prukwa...;) / 3 marca 2013 r. o 15:09
0
[quote name='rodzic' timestamp='1362305271' post='740641']
Witam. Zgadzam się z twoją wypowiedzą. Jednak zabrakło mi również współczucia dla uczniów i ich rodziców, w przypadkach, kiedy nie mają szczęścia do dobrego nauczyciela. Pozdrawiam, rodzic
[/quote]


Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla innych niekoniecznie... Moje dzieci miały szczęście do wspaniałych nauczycieli w klasach początkowych i nie wybierałam ich.Myślę,że jest to istotne i procentuje w dalszej edukacji.Nie mogę już powiedzieć tego o nauczycielach kolejnych szczebli:gimnazjum i liceum chociaż również byli tam pasjonaci własnych przedmiotów,którzy potrafili zainteresować ucznia,zaszczepić ciekawość poznawania i samodzielnego zgłębiania wiedzy co w czasie studiów było niezbędne.Dodam,że w całej edukacji szkolnej rola rodziców jest bardzo istotna,ale to nie może być tylko postawa roszczeniowa.Mądra miłość do dziecka i stawiane wymagania,nagradzanie,ale i karanie w koniecznych sytuacjach wpływają na cały proces kształcenia i wychowania oraz jego efekty.By zadośćuczynić tym uczniom i rodzicom,którym w ich edukacji trafili się "nieudacznicy" oczywiście WSPÓŁCZUJĘ.

Ps.Przepraszam,że tak piszę o nauczycielach,ale o mnie też tak mówią.Jedni chwalą inni ganią.Cóż-takie życie.
[quote name='rodzic' timestamp='1362305271' post='740641']
Witam. Zgadzam się z twoją wypowiedzą. Jednak zabrakło mi również współczucia dla uczniów i ich rodziców, w przypadkach, kiedy nie mają szczęścia do dobrego nauczyciela. Pozdrawiam, rodzic
[/quote]


Witam cieplutko i dodam,że to określenie dobrego nauczyciela zawsze będzie pojęciem względnym.Dla jednego będzie to ktoś wymagający,sprawiedliwy czy obiektywny,konsekwentny,wyrozumiały,pracowity,miły,serdeczny,kontaktowy,etc...dla in... rozwiń
Avatar
gość / 3 marca 2013 r. o 12:58
0
szkoły to prywatne folwarki dyrektorów do spółki z wójtem/burmistrzem a zwykły nauczyciel nie ma nic do gadania na równi z rodzicem, tylko szumnie sie mówi o współdecydowaniu o szkole przez rodziców
Avatar
rodzic / 3 marca 2013 r. o 11:07
0
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362302102' post='740628']
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodzież i ludzi.Krytykować można wszystko i wszystkich,trudniej jest spojrzeć tym krytycznym okiem na samych siebie.Też byliśmy kiedyś młodzi i popełnialiśmy różne błędy,uczyliśmy się od starszych kolegów i koleżanek,szukaliśmy ciekawych pomysłów w literaturze,sami wzbogacaliśmy swój warsztat pracy odkrywając jednocześnie piękno naszego powołania.Wkładamy całe serce w pracę nie zawsze docenianą.Awansowaliśmy rzeczywiście inaczej,łatwiej,ale czyż to wina tych nauczycieli,że droga awansu zawodowego dzisiaj jest drogą przez mękę.Współczuję wszystkim nauczycielom albowiem tylko laik może negatywnie oceniać ich pracę wrzucając do "jednego wora" nierobów.Pozdrawiam młodych i starszych.
[/quote]
Witam. Zgadzam się z twoją wypowiedzą. Jednak zabrakło mi również współczucia dla uczniów i ich rodziców, w przypadkach, kiedy nie mają szczęścia do dobrego nauczyciela. Pozdrawiam, rodzic
[quote name='...stara...prukwa...;)' timestamp='1362302102' post='740628']
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodz... rozwiń
Avatar
...stara...prukwa...;) / 3 marca 2013 r. o 10:15
0
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodzież i ludzi.Krytykować można wszystko i wszystkich,trudniej jest spojrzeć tym krytycznym okiem na samych siebie.Też byliśmy kiedyś młodzi i popełnialiśmy różne błędy,uczyliśmy się od starszych kolegów i koleżanek,szukaliśmy ciekawych pomysłów w literaturze,sami wzbogacaliśmy swój warsztat pracy odkrywając jednocześnie piękno naszego powołania.Wkładamy całe serce w pracę nie zawsze docenianą.Awansowaliśmy rzeczywiście inaczej,łatwiej,ale czyż to wina tych nauczycieli,że droga awansu zawodowego dzisiaj jest drogą przez mękę.Współczuję wszystkim nauczycielom albowiem tylko laik może negatywnie oceniać ich pracę wrzucając do "jednego wora" nierobów.Pozdrawiam młodych i starszych.
Wszyscy chcielibyśmy być piękni i młodzi jak najdłużej,sprawni,energiczni,z całą masą ciekawych pomysłów jak zainteresować ucznia zajęciami dydaktycznymi i pozalekcyjnymi,sprostać wymaganiom rodziców i mieć satysfakcję z tego co robimy.Rzeczywistość wygląda różnie i to już zależy tylko i wyłącznie od cech osobowościowych,zdolności,umiejętności współpracy z ludźmi,chęci oraz predyspozycji.Jestem ...starą prukwą... ,ale kocham dzieci,młodzież i ludzi.Krytykować można wszystko i wszystkich,trudniej jest spojrzeć tym krytycznym okiem na samych... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 4 czerwca 2020 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 4 czerwca 2020 r.

GKS Katowice – Górnik Łęczna 2:1. Ligowy powrót bez zdobyczy punktowej

GKS Katowice – Górnik Łęczna 2:1. Ligowy powrót bez zdobyczy punktowej

Górnik Łęczna wrócił do walki o ligowe punkty i w hicie 23 kolejki choć prowadził w Katowicach z tamtejszym GKS, ale ostatecznie wrócił do Łęcznej na tarczy ponosząc trzecią przegraną z rzędu

Lublin: Drzewa z Lipowej mają zniknąć przez wysepki na przejściach. Radni składają deklaracje
galeria
film

Lublin: Drzewa z Lipowej mają zniknąć przez wysepki na przejściach. Radni składają deklaracje

Kolejne deklaracje wsparcia złożyli miejscy radni na wieczornym spotkaniu z protestującymi mieszkańcami ul. Lipowej, którzy nie zgadzają się na usuwanie drzew w związku z przebudową ich ulicy. Dotychczas wywieziono stąd pięć lip, a z zapowiedzi władz Lublina wynika, że usuniętych ma być jeszcze 15, z czego 9 czeka przesadzenie w inne rejony miasta, a 6 ma zostać wyciętych.

Ustawił przyczepkę i protestuje przed ZUS-em. Przez błąd urzędnika od dwóch miesięcy nie otrzymał pomocy

Ustawił przyczepkę i protestuje przed ZUS-em. Przez błąd urzędnika od dwóch miesięcy nie otrzymał pomocy

Tomasz Witkowski rozpoczął dzisiaj protest przed siedzibą ZUS w Zamościu. Przez błąd urzędnika od dwóch miesięcy nie może otrzymać postojowego – 2080 zł. Sprawa otarła się nawet o ministerstwo.

Z parku w Lubartowie notorycznie znikały sadzonki krzewów

Z parku w Lubartowie notorycznie znikały sadzonki krzewów

Policjanci z Lubartowa zatrzymali mężczyznę, który kradł sadzonki krzewów z parku miejskiego. 47-latek wpadł na gorącym uczynku.

Lubelskie na 13. miejscu w Polsce. Aktualna sytuacja epidemiologiczna - stan na 3 czerwca

Lubelskie na 13. miejscu w Polsce. Aktualna sytuacja epidemiologiczna - stan na 3 czerwca

W naszym regionie zagrożenie dotyczące koronawirusa jest coraz mniejsze - wynika z informacji przedstawionych przez wojewodę lubelskiego. Mamy jeden z najniższych wskaźników zachorowalności w skali kraju.

Rowerzysta źle zaczął dzień. Wjechał pod samochód

Rowerzysta źle zaczął dzień. Wjechał pod samochód

Dzisiaj o 5.30 rano 29-letni rowerzysta zjechał z chodnika wprost pod koła samochodu. Z ciężkimi obrażeniami trafił do szpitala w Łęcznej.

Nowa stacja diagnostyczna w Lublinie. Dla uczniów

Nowa stacja diagnostyczna w Lublinie. Dla uczniów

Dobiega końca rozbudowa samochodówki o stację diagnostyczną przy ul. Popiełuszki. Zajęcia mają się tu zacząć po wakacjach. Budowa przedłużyła się o dwa lata z powodu kłopotów z wykonawcą.

GKS Katowice – Górnik Łęczna 2:1 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]

GKS Katowice – Górnik Łęczna 2:1 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]

O 20.05 piłkarze Górnika Łęczna rozegrają pierwszy mecz o ligowe punkty od ósmego marca. Leandro i spółka zmierzą się na wyjeździe z GKS-em Katowice

Lublin: Czy na drzewach usuwanych z ul. Lipowej rzeczywiście nie było gniazd ptaków?

Lublin: Czy na drzewach usuwanych z ul. Lipowej rzeczywiście nie było gniazd ptaków?

Jest kolejna odsłona sporu o drzewa z poszerzanych Al. Racławickich i ul. Lipowej. Ekolodzy żądają informacji o tym, kto sprawdził, czy na usuwanych w okresie lęgowym drzewach nie było gniazd. Obawiają się, że taka ekspertyza, choć obowiązkowa, w ogóle nie powstała. Ratusz zapewnia, że wszystko to sprawdzono.

Wybory 2020. PO zbiera podpisy na Rafała Trzaskowskiego. Lista punktów w Lubelskiem

Wybory 2020. PO zbiera podpisy na Rafała Trzaskowskiego. Lista punktów w Lubelskiem

Marszałek Sejmu Elżbieta Witek poinformowała w środę, że wybory prezydenckie odbędą się 28 czerwca. Dla Rafała Trzaskowskiego, kandydata PO, oznacza to wyścig z czasem w zbieraniu podpisów poparcia. Termin mija 10 czerwca.

Najwięcej nowych przypadków zakażenia w woj. łódzkim. Najwięcej ofiar śmiertelnych we Wrocławiu

Najwięcej nowych przypadków zakażenia w woj. łódzkim. Najwięcej ofiar śmiertelnych we Wrocławiu

Wśród 142 nowych przypadków zakażenia koronawirusem 54 są z województwa łódzkiego. Wieczorny raport Ministerstwa Zdrowia z 3 czerwca.

W poprzek drogi S17 pod Lublinem stał samochód. Cudem nie doszło do tragedii

W poprzek drogi S17 pod Lublinem stał samochód. Cudem nie doszło do tragedii

Do bardzo niebezpiecznej sytuacji doszło dziś na drodze ekspresowej S17 w okolicach węzła Lublin Sławinek. Wszystko zarejestrowała kamera zamontowana w aucie jednego z kierowców.

Starosta świdnicki na kwarantannie. Zaskoczeni petenci zastali zamknięty urząd pracy
galeria

Starosta świdnicki na kwarantannie. Zaskoczeni petenci zastali zamknięty urząd pracy

Pracownik Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku jest zakażony koronawirusem. Mężczyzna miał kontakt zarówno z pracownikami świdnickiego sanepidu jak też Starostwa Powiatowego i Urzędu Miasta. Urząd pracy jest zamknięty do odwołania. Dziś na kwarantannie przebywało 69 osób, w tym starosta świdnicki.

Piłkarki Górnika Łęczna mistrzyniami Polski!

Piłkarki Górnika Łęczna mistrzyniami Polski!

Polski Związek Piłki Nożnej długo zwlekał z decyzją, ale w środę wreszcie zdecydował, co będzie z kobiecymi rozgrywkami. Sezon 2019/2020 został zakończony przedwcześnie. A to oznacza, że tytuł mistrzyń Polski ponownie wywalczyły piłkarki Górnika Łęczna!

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.