Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 lipca 2009 r.
20:43
Edytuj ten wpis

MPK chce jeszcze w lipcu zacząć montaż trolejbusów

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 15 A A

Za dwa tygodnie w bazie MPK powinien się zacząć montaż pierwszego trolejbusu na bazie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ. Miesiąc później wóz ma wyjechać na ulice. Będzie mógł jeździć tam gdzie… nie wiszą druty trakcyjne.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Białoruski MAZ ma dostarczyć nadwozie 20 lipca. - Od razu zaczniemy montaż. Stanowiska w hali są już gotowe. Sądzę, że prace potrwają miesiąc - zapowiada Czesław Rydecki, prezes MPK Lublin.

Gdy mechanicy będą składać nowy wóz, po Lublinie kursować będzie podobny trolejbus na bazie tego samego nadwozia, który dotrze do nas na testy ze Słowacji. Będzie wyposażony jednak w nieco inne urządzenia, niż ten, który ma być składany na Helenowie. Nasz ma być cichszy. Będzie też umiał poruszać się po tych drogach, nad którymi nie ma trakcji.

- W trolejbusie będą zamontowane specjalne superkondensatory magazynujące energię - wyjaśnia Rydecki. Dlatego pojazdy mają być tańsze w eksploatacji. - Jeżeli uda się ograniczyć zużycie prądu o 10 proc. to już będzie znaczyło, że warto takie superkondensatory montować - dodaje prezes.

W następnych egzemplarzach pojawiłyby się urządzenia, dzięki którym trolejbus sam podłączałby pałąki do trakcji i sam je odłączał. Trwają już także rozmowy z Czechami, którzy oferują Lublinowi system pozwalający trolejbusowi samodzielnie sterować zwrotnicami zamontowanymi na drutach.

Gdy pojazd będzie gotowy zostanie wysłany na ulice, by przejść homologację. W tym czasie nie będzie woził ludzi, ale worki z piaskiem, a inżynierowie będą dokładnie mierzyć wszelkie możliwe parametry jazdy.

Jeśli wszystko uda się sprawnie przeprowadzić homologacja może być gotowa nawet w ciągu miesiąca. A to oznaczałoby, że jesienią trolejbus mógłby zabierać na pokład pasażerów.


Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
optr / 21 lipca 2009 o 22:37
0
ale tu chyba chodzi o duo bus taki trolejbus który ma i silnik elektryczny jak i silnki diesla który "pozwala mu" w kazdej chwili odpiąc sie od trakcji i pojechać gdzies indziej.....
Avatar
Jeżyk / 6 lipca 2009 o 11:57
0
Trolejbus (bynajmniej nasze)jeździ nie na prąd stały a na prąd STABILIZOWANY.Bardzo duża różnica jak się chce udawać fachowca.Trochę inna amplituda i właściwości.
Avatar
Dominik Smaga / 6 lipca 2009 o 08:17
0
Witam!

Rzecz jasna, wszystkie trolejbusy są na prąd i co do tego wątpliwości nie ma. Stali Czytelnicy wiedzą, że ja też to wiem. Kolega, który publikował tekst w Internecie widocznie na chwilkę o tym zapomniał. Wskazywać go z imienia i nazwiska nie będę, wystarczy mu, że się sam zarumieni ze wstydu po wpadce, nie trzeba mu jeszcze czytać kąśliwych uwag o "Sztandarze Ludu", w którym z racji wieku pracować zwyczajnie nie mogłem.

Pozdrawiam wszystkich mniej lub bardziej wyrozumiałych. Tych niewyrozumiałych również.

Życzę udanego poniedziałku.

Dominik Smaga
Witam!

Rzecz jasna, wszystkie trolejbusy są na prąd i co do tego wątpliwości nie ma. Stali Czytelnicy wiedzą, że ja też to wiem. Kolega, który publikował tekst w Internecie widocznie na chwilkę o tym zapomniał. Wskazywać go z imienia i nazwiska nie będę, wystarczy mu, że się sam zarumieni ze wstydu po wpadce, nie trzeba mu jeszcze czytać kąśliwych uwag o "Sztandarze Ludu", w którym z racji wieku pracować zwyczajnie nie mogłem.

Pozdrawiam wszystkich mniej lub bardziej wyrozumiałych. Tych niewyrozumiałyc... rozwiń
Avatar
kokos / 6 lipca 2009 o 06:07
0
półtora volta napisał:
Trolejbus - drogowy pojazd komunikacji miejskiej napędzany energią elektryczną pobieraną z sieci trakcyjnej.

Jak słusznie kolega zacytował, można wnioskować, że tytuł artykułu wymyśliła jakaś techniczna kaleka.... co nie ma pojęcia o tym, czym jest trolejbus....
Mamy tutaj do czynienia z podwójnym daniem du**. Po pierwsze napisanie, że trolejbus jest na prąd - przecież to jasne, a po drugie, że pojedzie tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej - a to świadczy przecież o tym, że to już nie jest trolejbus - bo nie ma owych pałąków. Jak już się coś takiego pisze, to chociaż piszący mógłby się pofatygować i sięgnąć chociażby do googl'a, zanim coś chlapnie.....

Jak słusznie kolega zacytował, można wnioskować, że tytuł artykułu wymyśliła jakaś techniczna kaleka.... co nie ma pojęcia o tym, czym jest trolejbus....
Mamy tutaj do czynienia z podwójnym daniem du**. Po pierwsze napisanie, że trolejbus jest na prąd - przecież to jasne, a po drugie, że pojedzie tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej - a to świadczy przecież o tym, że to już nie jest trolejbus - bo nie ma owych pałąków. Jak już się coś takiego pisze, to chociaż piszący mógłby się pofatygować i sięgnąć chociażby do goog... rozwiń
Avatar
półtora volta / 5 lipca 2009 o 23:37
0
......Trolejbus montowany w Lublinie będzie na prąd.........
Jakiś dziwny będzie ten trajtek,Ktoż to widział,aby trolejbus był na prąd.
Trolejbus - drogowy pojazd komunikacji miejskiej napędzany energią elektryczną pobieraną z sieci trakcyjnej. Posiada dwa odbieraki prądu połączone z zawieszoną nad jezdnią parą przewodów. W Polsce trolejbusy korzystają z prądu stałego o napięciu 600V
vide:http://www.zgapa.pl/zgapedia/Trolejbus.html [url="http://www.slownik-online.pl/kopalinski/294677E38495E8B8412565B000059685.php"]http://www.slownik-online.pl/kopalinski/29...5B000059685.php[/url]
......Trolejbus montowany w Lublinie będzie na prąd.........
Jakiś dziwny będzie ten trajtek,Ktoż to widział,aby trolejbus był na prąd.
Trolejbus - drogowy pojazd komunikacji miejskiej napędzany energią elektryczną pobieraną z sieci trakcyjnej. Posiada dwa odbieraki prądu połączone z zawieszoną nad jezdnią parą przewodów. W Polsce trolejbusy korzystają z prądu stałego o napięciu 600V
vide:http://www.zgapa.pl/zgapedia/Trolejbus.html [url="http://www.slownik-online.pl/kopalinski/294677E38495E8B8412565B000059685.p... rozwiń
Avatar
Arthorious / 5 lipca 2009 o 23:37
0
Zapomniałem w swoim poście dodać że trolejbus na zdjęciu to nie jest MAZ! To jest ten cały AKSM i pokazywanie tego jako MAZ-a jest czystą manipulacją faktami, zresztą żadna nowość w lubelskich gazecinach...
Avatar
abak / 5 lipca 2009 o 22:58
0
poza tytułem /obłęd!/

a dotychczasowe to nie jeździły, gdy im szelki spadły??

Lepszą propozycją byłyby trajdki z zasilaniem bezprzewodowym -
Avatar
Arthorious / 5 lipca 2009 o 22:53
0
Trwają już także rozmowy z Czechami, którzy oferują Lublinowi system pozwalający trolejbusowi samodzielnie sterować zwrotnicami zamontowanymi na drutach.


Patrzcie, a ja myślałem że piloty do zwrotnic sterowanych radiowo(większość w Lublinie) przez które trolejbus nie musi zwalniać(przejazd Vmax>40km/h bo kąty rozjazdu są mniejsze podobnie jak na nowych zjazdach) są w każdym trolejbusie bo niby jak by jeździły? Chyba że dziennikarz lubelski jak zwykle coś namieszał i rozmowy z firmą Elektroline są prowadzone o jakimś systemie który odczytuje trasę zapisanej linii np. ze sterownika wyświetlaczy lub z komputera i na podstawie tej trasy sam bez naciskania guzika przez kierowce przestawia zwrotnice przed jadącym trolejbusem. Jednak autor nie napisał że to ma być system automatyczny, a to o czym napisał jest już od wielu lat obecne w Lubelskich trolejbusach. No ale grunt że artykuł napisany...


Patrzcie, a ja myślałem że piloty do zwrotnic sterowanych radiowo(większość w Lublinie) przez które trolejbus nie musi zwalniać(przejazd Vmax>40km/h bo kąty rozjazdu są mniejsze podobnie jak na nowych zjazdach) są w każdym trolejbusie bo niby jak by jeździły? Chyba że dziennikarz lubelski jak zwykle coś namieszał i rozmowy z firmą Elektroline są prowadzone o jakimś systemie który odczytuje trasę zapisanej linii np. ze sterownika wyświetlaczy lub z komputera i na podstawie tej trasy sam bez naciskania guzika prze... rozwiń
Avatar
nik / 5 lipca 2009 o 22:40
0
He he, niestety Dominik S. już kolejny tekst wrzuca, za który należy mu się solidna zjebka, ale nie od internautów, tylko od naczelnego. Jedyne co go usprawiedliwia to to, że pracuje dla dawnego Sztandaru Ludu...
Avatar
fff / 5 lipca 2009 o 22:02
0
Taaa już jeden jeździł a dla wzmocnienia konstrukcji kazali nam wstawić rury od poręczy pod superkondensatory bo dach nie wytrzymywał i giął się jak plastelina, cewki się paliły aż miło, a potem i tak wszystko w pi..u zostało wymontowane z powrotem. Do tego nie jeden miał podniete bo bez pał jeździ... a i tym razem niech kabli nie powiercą jak będą zakładać tapicerkę. Swoją drogą ciekawe czy tyle samo kasy utopią w tym powtórnym projekcie czy więcej? bo to nie jelcz przecież.
Avatar
optr / 21 lipca 2009 o 22:37
0
ale tu chyba chodzi o duo bus taki trolejbus który ma i silnik elektryczny jak i silnki diesla który "pozwala mu" w kazdej chwili odpiąc sie od trakcji i pojechać gdzies indziej.....
Avatar
Jeżyk / 6 lipca 2009 o 11:57
0
Trolejbus (bynajmniej nasze)jeździ nie na prąd stały a na prąd STABILIZOWANY.Bardzo duża różnica jak się chce udawać fachowca.Trochę inna amplituda i właściwości.
Avatar
Dominik Smaga / 6 lipca 2009 o 08:17
0
Witam!

Rzecz jasna, wszystkie trolejbusy są na prąd i co do tego wątpliwości nie ma. Stali Czytelnicy wiedzą, że ja też to wiem. Kolega, który publikował tekst w Internecie widocznie na chwilkę o tym zapomniał. Wskazywać go z imienia i nazwiska nie będę, wystarczy mu, że się sam zarumieni ze wstydu po wpadce, nie trzeba mu jeszcze czytać kąśliwych uwag o "Sztandarze Ludu", w którym z racji wieku pracować zwyczajnie nie mogłem.

Pozdrawiam wszystkich mniej lub bardziej wyrozumiałych. Tych niewyrozumiałych również.

Życzę udanego poniedziałku.

Dominik Smaga
Witam!

Rzecz jasna, wszystkie trolejbusy są na prąd i co do tego wątpliwości nie ma. Stali Czytelnicy wiedzą, że ja też to wiem. Kolega, który publikował tekst w Internecie widocznie na chwilkę o tym zapomniał. Wskazywać go z imienia i nazwiska nie będę, wystarczy mu, że się sam zarumieni ze wstydu po wpadce, nie trzeba mu jeszcze czytać kąśliwych uwag o "Sztandarze Ludu", w którym z racji wieku pracować zwyczajnie nie mogłem.

Pozdrawiam wszystkich mniej lub bardziej wyrozumiałych. Tych niewyrozumiałyc... rozwiń
Avatar
kokos / 6 lipca 2009 o 06:07
0
półtora volta napisał:
Trolejbus - drogowy pojazd komunikacji miejskiej napędzany energią elektryczną pobieraną z sieci trakcyjnej.

Jak słusznie kolega zacytował, można wnioskować, że tytuł artykułu wymyśliła jakaś techniczna kaleka.... co nie ma pojęcia o tym, czym jest trolejbus....
Mamy tutaj do czynienia z podwójnym daniem du**. Po pierwsze napisanie, że trolejbus jest na prąd - przecież to jasne, a po drugie, że pojedzie tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej - a to świadczy przecież o tym, że to już nie jest trolejbus - bo nie ma owych pałąków. Jak już się coś takiego pisze, to chociaż piszący mógłby się pofatygować i sięgnąć chociażby do googl'a, zanim coś chlapnie.....

Jak słusznie kolega zacytował, można wnioskować, że tytuł artykułu wymyśliła jakaś techniczna kaleka.... co nie ma pojęcia o tym, czym jest trolejbus....
Mamy tutaj do czynienia z podwójnym daniem du**. Po pierwsze napisanie, że trolejbus jest na prąd - przecież to jasne, a po drugie, że pojedzie tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej - a to świadczy przecież o tym, że to już nie jest trolejbus - bo nie ma owych pałąków. Jak już się coś takiego pisze, to chociaż piszący mógłby się pofatygować i sięgnąć chociażby do goog... rozwiń
Avatar
półtora volta / 5 lipca 2009 o 23:37
0
......Trolejbus montowany w Lublinie będzie na prąd.........
Jakiś dziwny będzie ten trajtek,Ktoż to widział,aby trolejbus był na prąd.
Trolejbus - drogowy pojazd komunikacji miejskiej napędzany energią elektryczną pobieraną z sieci trakcyjnej. Posiada dwa odbieraki prądu połączone z zawieszoną nad jezdnią parą przewodów. W Polsce trolejbusy korzystają z prądu stałego o napięciu 600V
vide:http://www.zgapa.pl/zgapedia/Trolejbus.html [url="http://www.slownik-online.pl/kopalinski/294677E38495E8B8412565B000059685.php"]http://www.slownik-online.pl/kopalinski/29...5B000059685.php[/url]
......Trolejbus montowany w Lublinie będzie na prąd.........
Jakiś dziwny będzie ten trajtek,Ktoż to widział,aby trolejbus był na prąd.
Trolejbus - drogowy pojazd komunikacji miejskiej napędzany energią elektryczną pobieraną z sieci trakcyjnej. Posiada dwa odbieraki prądu połączone z zawieszoną nad jezdnią parą przewodów. W Polsce trolejbusy korzystają z prądu stałego o napięciu 600V
vide:http://www.zgapa.pl/zgapedia/Trolejbus.html [url="http://www.slownik-online.pl/kopalinski/294677E38495E8B8412565B000059685.p... rozwiń
Avatar
Arthorious / 5 lipca 2009 o 23:37
0
Zapomniałem w swoim poście dodać że trolejbus na zdjęciu to nie jest MAZ! To jest ten cały AKSM i pokazywanie tego jako MAZ-a jest czystą manipulacją faktami, zresztą żadna nowość w lubelskich gazecinach...
Avatar
abak / 5 lipca 2009 o 22:58
0
poza tytułem /obłęd!/

a dotychczasowe to nie jeździły, gdy im szelki spadły??

Lepszą propozycją byłyby trajdki z zasilaniem bezprzewodowym -
Avatar
Arthorious / 5 lipca 2009 o 22:53
0
Trwają już także rozmowy z Czechami, którzy oferują Lublinowi system pozwalający trolejbusowi samodzielnie sterować zwrotnicami zamontowanymi na drutach.


Patrzcie, a ja myślałem że piloty do zwrotnic sterowanych radiowo(większość w Lublinie) przez które trolejbus nie musi zwalniać(przejazd Vmax>40km/h bo kąty rozjazdu są mniejsze podobnie jak na nowych zjazdach) są w każdym trolejbusie bo niby jak by jeździły? Chyba że dziennikarz lubelski jak zwykle coś namieszał i rozmowy z firmą Elektroline są prowadzone o jakimś systemie który odczytuje trasę zapisanej linii np. ze sterownika wyświetlaczy lub z komputera i na podstawie tej trasy sam bez naciskania guzika przez kierowce przestawia zwrotnice przed jadącym trolejbusem. Jednak autor nie napisał że to ma być system automatyczny, a to o czym napisał jest już od wielu lat obecne w Lubelskich trolejbusach. No ale grunt że artykuł napisany...


Patrzcie, a ja myślałem że piloty do zwrotnic sterowanych radiowo(większość w Lublinie) przez które trolejbus nie musi zwalniać(przejazd Vmax>40km/h bo kąty rozjazdu są mniejsze podobnie jak na nowych zjazdach) są w każdym trolejbusie bo niby jak by jeździły? Chyba że dziennikarz lubelski jak zwykle coś namieszał i rozmowy z firmą Elektroline są prowadzone o jakimś systemie który odczytuje trasę zapisanej linii np. ze sterownika wyświetlaczy lub z komputera i na podstawie tej trasy sam bez naciskania guzika prze... rozwiń
Avatar
nik / 5 lipca 2009 o 22:40
0
He he, niestety Dominik S. już kolejny tekst wrzuca, za który należy mu się solidna zjebka, ale nie od internautów, tylko od naczelnego. Jedyne co go usprawiedliwia to to, że pracuje dla dawnego Sztandaru Ludu...
Avatar
fff / 5 lipca 2009 o 22:02
0
Taaa już jeden jeździł a dla wzmocnienia konstrukcji kazali nam wstawić rury od poręczy pod superkondensatory bo dach nie wytrzymywał i giął się jak plastelina, cewki się paliły aż miło, a potem i tak wszystko w pi..u zostało wymontowane z powrotem. Do tego nie jeden miał podniete bo bez pał jeździ... a i tym razem niech kabli nie powiercą jak będą zakładać tapicerkę. Swoją drogą ciekawe czy tyle samo kasy utopią w tym powtórnym projekcie czy więcej? bo to nie jelcz przecież.
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Miasto dołoży połowę do wymiany pieca. Jak zdobyć dofinansowanie?

Lublin: Miasto dołoży połowę do wymiany pieca. Jak zdobyć dofinansowanie? 2 9

1 mln zł zamierza wydać Ratusz na dotacje dla osób pozbywających się pieców oraz kotłów na węgiel. Urząd Miasta zapewnia, że każdemu zainteresowanemu zwróci połowę kwoty wydanej na wymianę pieca. W taki sposób samorząd chce się przyczynić do poprawy stanu powietrza, którym oddychamy

Pogoń Szczecin – MKS Perła Lublin 19:26. Teraz czas na Francuzki

Pogoń Szczecin – MKS Perła Lublin 19:26. Teraz czas na Francuzki 3 0

MKS Perła zdecydowanie pokonał Pogoń Szczecin. Teraz podopieczne Roberta Lisa koncentrują się już tylko na sobotniej rywalizacji z E.S. Besancon Feminin rozgrywanej w ramach trzeciej rundy kwalifikacyjnej Pucharu EHF

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto]
alarm24

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto] 103 14

Tego pasażerowie, którzy czekali na stacji Chełm Miasto na pociąg TLK „Ogiński”, się nie spodziewali. W poniedziałek przed południem na peronie zatrzymał się chyba najkrótszy w historii spółki PKP Intercity skład – lokomotywa z jednym wagonem

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim 65 11

Znana nad Bałtykiem i na zachodzie Polski sieć franczyzowa Stara Pączkarnia trafi do nas. Pierwszych smakołyków będzie można spróbować pod koniec miesiąca  

Kierowca MPK Lublin nie patrzył na ulicę. Pasażer zrobił mu zdjęcie

Kierowca MPK Lublin nie patrzył na ulicę. Pasażer zrobił mu zdjęcie 65 16

Kierowca trolejbusu wiózł pasażerów wpatrzony w telefon komórkowy. Po skardze naszego Czytelnika trafił na dywanik. MPK zapewnia, że nie będzie tolerować takiej jazdy. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło już 12 skarg na kierowców używających telefonów za kierownicą

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową
film

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową 0 3

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę. Najlepsza polska tenisistka ostatnich lat poinformowała o swojej decyzji za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy 25 11

W środę unieważniony został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu odwodnienia toru żużlowego na stadionie przy Al. Zygmuntowskich.

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie
18 listopada 2018, 20:00

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie 5 0

Co Gdzie Kiedy. Podczas koncertu współcześni polscy wykonawcy złożą hołd takim wokalistom jak Prince, Michael Jackson, George Michael, Amy Winehouse, Whitney Houston, Joe Cocker, Freddie Mercury i John Lennon.

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu 0 0

Monika Skinder zajęła piąte miejsce w biegu sprinterskim w Olos

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury 19 14

Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie śmierci 17-latki z Białorusi. Ze wstępnych ustaleń wynika, że dziewczyna wyskoczyła z okna jednego z akademików.

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał 16 3

55-latka z Lublina okradała pasażerów komunikacji miejskiej. Jej łupem padły dokumenty, karty bankomatowe, pieniądze i telefon. Kobieta została zatrzymana przez policjantów.

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie 3 15

Gmina Wyznaniowa Żydowska dalej walczy o zwrot kamienicy przy placu Wolności w Białej Podlaskiej. Wniosła teraz skargę kasacyjną od wyroku Sądu Apelacyjnego w Lublinie.

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie
film

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie 0 5

Tarnów. Do tragicznego w skutkach zdarzenia drogowego doszło dziś przed południem na wysokości Galerii Tarnovia.

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ 29 0

Solidną zaliczkę z Kielc przywieźli piłkarze Górnika Łęczna. Zielono-czarni pokonali w pierwszym meczu barażowym o awans do Centralnej Ligi Juniorów U-15 Orlęta 4:1. Rewanż zostanie rozegrany w najbliższą niedzielę o godz. 13

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie
galeria

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie 71 17

– Nie chciałam go zabić, tylko broniłam córkę przed zgwałceniem – tłumaczyła przed sądem Salomea Ż. Kobieta odpowiada za usiłowanie zabójstwa swojego partnera. Z akt sprawy wynika, że Andrzej C. od dawna napastował jej dorosłą córkę.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.