Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

12 maja 2011 r.
15:45
Edytuj ten wpis

MPK testuje autobusy: Nowe, a już do poprawki

0 20 A A
 (Jacek Świerczyński)
(Jacek Świerczyński)

Lubelskie MPK testuje dwa nowe autobusy marki Autosan. Jeden z modeli od lipca będzie na stałe woził pasażerów. Zanim jednak pierwsza partia pojazdów trafi do Lublina trzeba będzie usunąć usterki, jakie pojawiły się podczas kilku dni użytkowania.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Do 16 maja są testowane dwa pojazdy firmy Autosan. Przegubowiec – model Autosan Sancity 18LF to prototyp. Pojazd miał swoją premierę podczas ubiegłorocznych targów komunikacyjnych w Kielcach. Druga z maszyn, krótsza, nosząca symbol M12LF została kupiona przez Zarząd Transportu Miejskiego.

– Do końca 2013 roku w mieście pojawią się 53 takie pojazdy, pierwsze cztery dotrą do nas do końca czerwca – mówi Anna Kamińska-Smarzewska, zastępca dyrektora ZTM w Lublinie. – Autobusy zaczną wozić pasażerów w lipcu.

Po kilku dniach testów okazało się, że autobus, który kupiło ZTM ma kilka usterek. – Chodzi tutaj o stabilność szyb, siedzenia powinny być bardziej sztywne, a poręcze są zbyt delikatne. Przekażemy te uwagi, po to, by autobusy wyjeżdżając z fabryki nie miały tych wad – mówi Czesław Rydecki, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie.

Nawet producent zauważył mankamenty pojazdu. – Zauważyłem, że tuż przy kabinie silnika z tyłu pojazdu jeden z narożników jest zbyt ostry, to także poprawimy – mówi Ryszard Bogusz, dyrektor ds. sprzedaży autobusów miejskich Autosan S.A.

Usterki pojawiły się także w prototypowym autobusie przegubowym 18LF. Tutaj pojawiły się problemy z zamykaniem drzwi. – Usterkę naprawimy regulując sensory w drzwiach, trzeba pamiętać, że ten przegubowiec jeździ po raz pierwszy w miejskich warunkach – zauważa dyrektor Bogusz.

Do końca roku w Lublinie będzie jeździło 20 takich pojazdów. – W 2012 przyjadą do nas 23 autobusy, a w 2013 kolejnych dziesięć sztuk – zaznacza dyrektor Kamińska-Smarzewska.

Jeden nowy autosan, który będzie jeździł w Lublinie kosztował ZTM 718 tys. zł netto.

Komentarze 20

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
bambo75 / 14 maja 2011 o 21:16
0
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]
No właśnie...-jeżdżę z osobą niepełnosprawną i sam otwieram podest/klapę,bo wiem,że kierowcy nie jest łatwo wyjść z kabiny-wiąże się to z kilkoma czynnościami(jak zauważyłem) no i stratą/wydłużeniem czasu podróży. Dlatego jestem niezadowolony z najnowszych trolejbusów z klapą KLUCZEM otwieraną przez kierowcę -napisałem nawet na ten temat do firmy Solaris produkujących te trolejbusy.
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]
No właśnie...-jeżdżę z osobą niepełnosprawną i sam otwieram podest/klapę,bo wiem,że kierowcy nie jest łatwo wyjść z kabiny-wiąże się to z kilko... rozwiń
Avatar
arek19 / 13 maja 2011 o 22:10
0
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]

Ostatnio widziałem jak 2 panienki stały dobre 10 minut koło Saskiego, oczywiscie gdy wsiadły odrazu "ulgowy poproszę", jest kiosk, biletomat, gościu sprzedaje bilety niedaleko koło "Domku Saskiego" a dupy ruszyć się nie chce! :/
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]

Ostatnio widziałem jak 2 panienki stały dobre 10 minut koło Saskiego, oczywiscie gdy wsiadły odrazu "ulgowy poproszę", jest ki... rozwiń
Avatar
kierowca / 13 maja 2011 o 21:52
0
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
Avatar
Gość / 13 maja 2011 o 12:03
0
[quote name='Aneczka89' timestamp='1305229316' post='477427']
ja ci odpowiem na to pytanie: ostatni baran!!! osoby niepełnosprawne i tak mają trudności z dostaniem się do budynków wielu instytucji użytku publicznego. teraz dzięki temu rozwiązaniu tylko od humoru kierowcy zależeć będzie czy wogóle wsiądą do autobusu. BRAWO MATOŁKI!!!
[/quote]
A Ty się dobrze czujesz?
Avatar
bambo75 / 13 maja 2011 o 12:01
0
[quote name='Gadek' timestamp='1305224927' post='477394']
Złe otwarcie rampy może spowodować że autobus w ogóle nie odjedzie .Więc lepiej jak to zrobi kierowca.
[/quote]
No jakoś przez 2 lata jeździmy autobusami i otwieram/zamykam sam tą rampę i nie zdarzyło się,aby autobus z powodu "złego otwarcia rampy" nie odjechał. A po drugie: zależy na jakiego kierowcę się trafi...
Avatar
llubellak@op.pl / 13 maja 2011 o 09:35
0
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody powstają glównie na podzespołach VW czy Renault. Ponadto, gdy Niemcy czy Francuzi stwierdzą, ze taniej będzie wyprodukować samochody np na ukrainie to bez oglądania się na czechów czy rumunów tam przeniosą produkcję i zostawią ludzi bez pracy.

To czy dana firma jest kapitałowo Polska czy nie, jest bardzo ważne. Decyduje to bowiem gdzie wędruje zysk i jak zostaje wydany. Przykładowo Autosan-polska firma zysk ze swojej działalnosci pozostawia w Polsce bo w Polsce jest centrala tej firmy i na nowo inwestuje te pieniądze wlaśnie w Polsce.
Natomiast MAN Polska-przedsiębiorstwo produkcji autobusów posiadające fabrykę w Polsce swój zysk wysyła do centrali MAN w Niemczech. Ponadto, jak wspomniałem wczesniej - jedyną korzyscią z funkcjonowania tej firmy w Polsce jest fakt, że daje ludziom pracę, jednak gdy koszty pracy w Polsce się zwiększą, co z pewnoscią za jakiś czas nastąpi, niemcy bez oglądania się na nas przeniosą fabrykę tam gdzie jest tansza sila robocza np na Ukrainę czy do Rumunii i na tym się skonczy polski interes.

Konkludując - to twoje uwagi są "durne", wykazujesz się nieznajomością podstawowych założen ekonomii. Polska powinna wspierać polskie produkty o ile nie czyni tego ze szkodą dla siebie.
[/quote]

Drogi Tomaszu. podpierasz się jakimiś dziwnymi teoriami ekonomicznymi, zapewne masz w tym stosowne wykształcenie i wiesz o czym piszesz, tyle że to teoria i tyle! praktyka różni się i to bardzo. wpierw zacznę od Skody czy Dacii, Niemcy nie mogą tak o sobie zamknąć produkcji Skody w Czechach- to narodowa marka. zamknięcie całej produkcji i przeniesienie do Mongolii czy do Rosji- oczywiście tańsza produkcja ale jakże niska jakość to raz a dwa koszty przeniesienia byłyby astronomiczne. zobacz sam, czy Japonia i USA zamykają wszystkie swoje fabryki i przenoszą je do Meksyku, Kanady czy do Chin? NIE!!! wciąż powstają nowe, a stare są unowocześniane!!!
reasumując, Niemcom nijak nie opłacałoby się zamykać super prosperujących zakładów Skody w Czechach, to byłby strzał w kolano, tym bardziej że Skoda ma gigantyczne zyski!

druga sprawa, ok, piszesz o MAN że zyski wysyła do siebie. masz rację, dodam że to samo robi Volvo i Scania. zadam Ci pytanie, czy fakt, że dzięki tym inwestycjom tysiące ludzi ma pracę, płaci podatki a Ty nie musisz ze swoich podatków łożyć na ich zasiłki, nie przemawia do Ciebie że mimo wszystko warto. a może jesteś zwolennikiem, że jak i tak w bliżej nieokreślonej przyszłości przeniosą produkcję na wschód, to już lepiej w ogóle nie otwierać nic i niech ludzie nie mają pracy?
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody p... rozwiń
Avatar
Nuxxx / 13 maja 2011 o 07:56
0
niestety autor artykułu zapomniał wspomnieć o 27 autobusach przegubowych Mercedes Benz Citaro, które pojawią się w Lublinie
Avatar
Marcel / 13 maja 2011 o 06:58
0
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody powstają glównie na podzespołach VW czy Renault. Ponadto, gdy Niemcy czy Francuzi stwierdzą, ze taniej będzie wyprodukować samochody np na ukrainie to bez oglądania się na czechów czy rumunów tam przeniosą produkcję i zostawią ludzi bez pracy.

To czy dana firma jest kapitałowo Polska czy nie, jest bardzo ważne. Decyduje to bowiem gdzie wędruje zysk i jak zostaje wydany. Przykładowo Autosan-polska firma zysk ze swojej działalnosci pozostawia w Polsce bo w Polsce jest centrala tej firmy i na nowo inwestuje te pieniądze wlaśnie w Polsce.
Natomiast MAN Polska-przedsiębiorstwo produkcji autobusów posiadające fabrykę w Polsce swój zysk wysyła do centrali MAN w Niemczech. Ponadto, jak wspomniałem wczesniej - jedyną korzyscią z funkcjonowania tej firmy w Polsce jest fakt, że daje ludziom pracę, jednak gdy koszty pracy w Polsce się zwiększą, co z pewnoscią za jakiś czas nastąpi, niemcy bez oglądania się na nas przeniosą fabrykę tam gdzie jest tansza sila robocza np na Ukrainę czy do Rumunii i na tym się skonczy polski interes.

Konkludując - to twoje uwagi są "durne", wykazujesz się nieznajomością podstawowych założen ekonomii. Polska powinna wspierać polskie produkty o ile nie czyni tego ze szkodą dla siebie.
[/quote]

Kolego Tomasz , nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak mało wiesz o np. Skodzie Ta marka nie jest sprowadzona do znaku graficvznego i nigdy nie była !! Co wiecej umowa pomiedzy VW i Skodą na to nie pozwala !! Tam żyją mądrzy ludzie i potrafią dbać o swoje, nie to co Polacy. Skoda jest marką która posiada rozwiązania którym ani VW ani Audi nie maja w swoich autach (np. Twin Door w Superbie II). Skody projektowane są w Czechach i przez Czechów. A Niektóre z nowych płyt podłogowych trafiają najpierw do Skody, a dopiero potem do VW,czy Seata.
A wracajac do tematu autobusów. Nie jęczcie dlaczego jest taka a nie inna marka.Zamiast jęczeć trochę sie tym zainteresujcie i poczytajcie i najdziecie odpowiedzi na swoje pytania !!! Jest coś takiego jak Ustawa Prawo zamówień publicznych i MPK jako firma obracająca środkami publicznymi musi ją stosować o ile szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia przekracza równowartość 14 tys euro. Ropisując przetarg nie ma możliwości napisania, że chce się zakupić konkretną markę autobusów (było by to naruszenie Ustawy i powód do uniewaznienia postępowania). Opisuje się tylko warunki które taki autobus powinien spełniać i kryteria podlegające ocenie (w tym jednym z nich MUSI być cena). A wygra ta marka która zaoferuje najlepszy stosunek ceny do wymaganych kryteriów. Tak więc MPK nie ma absolutnie wpływu na to czy kupi pojazdy MAN-a, Solarisa, Mercedesa czy Autosana. MPK ma tylko wpływ na to jakie parametry mają mieć te auta i jakie wyposazenie powinny posiadać. Ale to chyba zbyt trudne do zrozumienia dla niektórych
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody p... rozwiń
Avatar
dqwe / 13 maja 2011 o 00:32
0
bez porownawia do mercedes/solaris.. to jak powrot do przeszlosci.. porownywalne do neoplanow a moze nawet "niżej".. - i tak te siedzenia na "poltorej" osoby rządzą..
Avatar
Gość / 12 maja 2011 o 22:58
0
Autosan jest polską firmą, należy do Grupy Sobiesława Zasady.

A co do poprawek o których wspomniano w artykule to właśnie po to są testy, po Lublinie jeżdżą właśnie absolutnie pierwsze, prototypowe egzemplarze.
Avatar
bambo75 / 14 maja 2011 o 21:16
0
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]
No właśnie...-jeżdżę z osobą niepełnosprawną i sam otwieram podest/klapę,bo wiem,że kierowcy nie jest łatwo wyjść z kabiny-wiąże się to z kilkoma czynnościami(jak zauważyłem) no i stratą/wydłużeniem czasu podróży. Dlatego jestem niezadowolony z najnowszych trolejbusów z klapą KLUCZEM otwieraną przez kierowcę -napisałem nawet na ten temat do firmy Solaris produkujących te trolejbusy.
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]
No właśnie...-jeżdżę z osobą niepełnosprawną i sam otwieram podest/klapę,bo wiem,że kierowcy nie jest łatwo wyjść z kabiny-wiąże się to z kilko... rozwiń
Avatar
arek19 / 13 maja 2011 o 22:10
0
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]

Ostatnio widziałem jak 2 panienki stały dobre 10 minut koło Saskiego, oczywiscie gdy wsiadły odrazu "ulgowy poproszę", jest kiosk, biletomat, gościu sprzedaje bilety niedaleko koło "Domku Saskiego" a dupy ruszyć się nie chce! :/
[quote name='kierowca' timestamp='1305316355' post='477856']
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
[/quote]

Ostatnio widziałem jak 2 panienki stały dobre 10 minut koło Saskiego, oczywiscie gdy wsiadły odrazu "ulgowy poproszę", jest ki... rozwiń
Avatar
kierowca / 13 maja 2011 o 21:52
0
Dziękuję wszystkim pasażerom , którzy sami potrafią otworzyć podest dla inwalidy nie czekając na kierowcę , który musi w tym czasie (bardzo często !!!) sprzedać bilet STUDENCKI i przeliczyć garść żółtych monet.
Pozdrawiam wyrozumiałych pasażerów - nienormalnym do widzenia.
Avatar
Gość / 13 maja 2011 o 12:03
0
[quote name='Aneczka89' timestamp='1305229316' post='477427']
ja ci odpowiem na to pytanie: ostatni baran!!! osoby niepełnosprawne i tak mają trudności z dostaniem się do budynków wielu instytucji użytku publicznego. teraz dzięki temu rozwiązaniu tylko od humoru kierowcy zależeć będzie czy wogóle wsiądą do autobusu. BRAWO MATOŁKI!!!
[/quote]
A Ty się dobrze czujesz?
Avatar
bambo75 / 13 maja 2011 o 12:01
0
[quote name='Gadek' timestamp='1305224927' post='477394']
Złe otwarcie rampy może spowodować że autobus w ogóle nie odjedzie .Więc lepiej jak to zrobi kierowca.
[/quote]
No jakoś przez 2 lata jeździmy autobusami i otwieram/zamykam sam tą rampę i nie zdarzyło się,aby autobus z powodu "złego otwarcia rampy" nie odjechał. A po drugie: zależy na jakiego kierowcę się trafi...
Avatar
llubellak@op.pl / 13 maja 2011 o 09:35
0
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody powstają glównie na podzespołach VW czy Renault. Ponadto, gdy Niemcy czy Francuzi stwierdzą, ze taniej będzie wyprodukować samochody np na ukrainie to bez oglądania się na czechów czy rumunów tam przeniosą produkcję i zostawią ludzi bez pracy.

To czy dana firma jest kapitałowo Polska czy nie, jest bardzo ważne. Decyduje to bowiem gdzie wędruje zysk i jak zostaje wydany. Przykładowo Autosan-polska firma zysk ze swojej działalnosci pozostawia w Polsce bo w Polsce jest centrala tej firmy i na nowo inwestuje te pieniądze wlaśnie w Polsce.
Natomiast MAN Polska-przedsiębiorstwo produkcji autobusów posiadające fabrykę w Polsce swój zysk wysyła do centrali MAN w Niemczech. Ponadto, jak wspomniałem wczesniej - jedyną korzyscią z funkcjonowania tej firmy w Polsce jest fakt, że daje ludziom pracę, jednak gdy koszty pracy w Polsce się zwiększą, co z pewnoscią za jakiś czas nastąpi, niemcy bez oglądania się na nas przeniosą fabrykę tam gdzie jest tansza sila robocza np na Ukrainę czy do Rumunii i na tym się skonczy polski interes.

Konkludując - to twoje uwagi są "durne", wykazujesz się nieznajomością podstawowych założen ekonomii. Polska powinna wspierać polskie produkty o ile nie czyni tego ze szkodą dla siebie.
[/quote]

Drogi Tomaszu. podpierasz się jakimiś dziwnymi teoriami ekonomicznymi, zapewne masz w tym stosowne wykształcenie i wiesz o czym piszesz, tyle że to teoria i tyle! praktyka różni się i to bardzo. wpierw zacznę od Skody czy Dacii, Niemcy nie mogą tak o sobie zamknąć produkcji Skody w Czechach- to narodowa marka. zamknięcie całej produkcji i przeniesienie do Mongolii czy do Rosji- oczywiście tańsza produkcja ale jakże niska jakość to raz a dwa koszty przeniesienia byłyby astronomiczne. zobacz sam, czy Japonia i USA zamykają wszystkie swoje fabryki i przenoszą je do Meksyku, Kanady czy do Chin? NIE!!! wciąż powstają nowe, a stare są unowocześniane!!!
reasumując, Niemcom nijak nie opłacałoby się zamykać super prosperujących zakładów Skody w Czechach, to byłby strzał w kolano, tym bardziej że Skoda ma gigantyczne zyski!

druga sprawa, ok, piszesz o MAN że zyski wysyła do siebie. masz rację, dodam że to samo robi Volvo i Scania. zadam Ci pytanie, czy fakt, że dzięki tym inwestycjom tysiące ludzi ma pracę, płaci podatki a Ty nie musisz ze swoich podatków łożyć na ich zasiłki, nie przemawia do Ciebie że mimo wszystko warto. a może jesteś zwolennikiem, że jak i tak w bliżej nieokreślonej przyszłości przeniosą produkcję na wschód, to już lepiej w ogóle nie otwierać nic i niech ludzie nie mają pracy?
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody p... rozwiń
Avatar
Nuxxx / 13 maja 2011 o 07:56
0
niestety autor artykułu zapomniał wspomnieć o 27 autobusach przegubowych Mercedes Benz Citaro, które pojawią się w Lublinie
Avatar
Marcel / 13 maja 2011 o 06:58
0
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody powstają glównie na podzespołach VW czy Renault. Ponadto, gdy Niemcy czy Francuzi stwierdzą, ze taniej będzie wyprodukować samochody np na ukrainie to bez oglądania się na czechów czy rumunów tam przeniosą produkcję i zostawią ludzi bez pracy.

To czy dana firma jest kapitałowo Polska czy nie, jest bardzo ważne. Decyduje to bowiem gdzie wędruje zysk i jak zostaje wydany. Przykładowo Autosan-polska firma zysk ze swojej działalnosci pozostawia w Polsce bo w Polsce jest centrala tej firmy i na nowo inwestuje te pieniądze wlaśnie w Polsce.
Natomiast MAN Polska-przedsiębiorstwo produkcji autobusów posiadające fabrykę w Polsce swój zysk wysyła do centrali MAN w Niemczech. Ponadto, jak wspomniałem wczesniej - jedyną korzyscią z funkcjonowania tej firmy w Polsce jest fakt, że daje ludziom pracę, jednak gdy koszty pracy w Polsce się zwiększą, co z pewnoscią za jakiś czas nastąpi, niemcy bez oglądania się na nas przeniosą fabrykę tam gdzie jest tansza sila robocza np na Ukrainę czy do Rumunii i na tym się skonczy polski interes.

Konkludując - to twoje uwagi są "durne", wykazujesz się nieznajomością podstawowych założen ekonomii. Polska powinna wspierać polskie produkty o ile nie czyni tego ze szkodą dla siebie.
[/quote]

Kolego Tomasz , nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego jak mało wiesz o np. Skodzie Ta marka nie jest sprowadzona do znaku graficvznego i nigdy nie była !! Co wiecej umowa pomiedzy VW i Skodą na to nie pozwala !! Tam żyją mądrzy ludzie i potrafią dbać o swoje, nie to co Polacy. Skoda jest marką która posiada rozwiązania którym ani VW ani Audi nie maja w swoich autach (np. Twin Door w Superbie II). Skody projektowane są w Czechach i przez Czechów. A Niektóre z nowych płyt podłogowych trafiają najpierw do Skody, a dopiero potem do VW,czy Seata.
A wracajac do tematu autobusów. Nie jęczcie dlaczego jest taka a nie inna marka.Zamiast jęczeć trochę sie tym zainteresujcie i poczytajcie i najdziecie odpowiedzi na swoje pytania !!! Jest coś takiego jak Ustawa Prawo zamówień publicznych i MPK jako firma obracająca środkami publicznymi musi ją stosować o ile szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia przekracza równowartość 14 tys euro. Ropisując przetarg nie ma możliwości napisania, że chce się zakupić konkretną markę autobusów (było by to naruszenie Ustawy i powód do uniewaznienia postępowania). Opisuje się tylko warunki które taki autobus powinien spełniać i kryteria podlegające ocenie (w tym jednym z nich MUSI być cena). A wygra ta marka która zaoferuje najlepszy stosunek ceny do wymaganych kryteriów. Tak więc MPK nie ma absolutnie wpływu na to czy kupi pojazdy MAN-a, Solarisa, Mercedesa czy Autosana. MPK ma tylko wpływ na to jakie parametry mają mieć te auta i jakie wyposazenie powinny posiadać. Ale to chyba zbyt trudne do zrozumienia dla niektórych
[quote name='Tomasz' timestamp='1305230815' post='477438']
I dlatego z wyżej wymienionych powodów Czesi, Rumuni Polacy będą zawsze gorsi od Niemców czy Francuzów. Polska powinna wspierać polskich producentów autobusów i jest wiele osób, które by "jęczały, że czemu nie Polskie"

piszesz:



Przytaczana przez ciebie Skoda czy Dacia od czasu przejęcia tych firm przez VW i Renault zostały sprowadzone do marek jako rozpoznawalnych znaków graficznych , a same samochody p... rozwiń
Avatar
dqwe / 13 maja 2011 o 00:32
0
bez porownawia do mercedes/solaris.. to jak powrot do przeszlosci.. porownywalne do neoplanow a moze nawet "niżej".. - i tak te siedzenia na "poltorej" osoby rządzą..
Avatar
Gość / 12 maja 2011 o 22:58
0
Autosan jest polską firmą, należy do Grupy Sobiesława Zasady.

A co do poprawek o których wspomniano w artykule to właśnie po to są testy, po Lublinie jeżdżą właśnie absolutnie pierwsze, prototypowe egzemplarze.
Zobacz wszystkie komentarze 20

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 0 0

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 2

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce
wizualizacje
galeria

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce 9 3

43 apartamenty, parking podziemny, lokale usługowe i przede wszystkim przepiękny widok z okien – tak najkrócej opisać można „Apartamenty Bazyliańska 1”. Inwestycja na Zielonym Rynku otrzymała już pozytywną opinię służb konserwatorskich

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami?

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami? 0 0

Rodzinne ogródki działkowe są charakterystycznym elementem miejskiej przestrzeni w Polsce. Przez kilka dekad korzystali z nich pracownicy dużych zakładów oraz lokatorzy spółdzielni mieszkaniowych. W ogrodach uprawiano warzywa i owoce dla swoich rodzin, gdy sklepowe półki były puste. Obecnie coraz więcej ogrodów jest użytkowanych przez młodych ludzi, którzy stawiają nową, typowo rekreacyjną architekturę ogrodową. Co zrobić z odpadami z rozbiórki altany?

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu
Magazyn
galeria

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu 0 0

Dziś rocznica urodzin księdza Ignacego Kłopotowskiego. Był związany z Lublinem ponad 20 lat. Pomagał wykluczonym. Mając ich sporo pod opieką, był specjalistą crowdfundingu i nie był mu obcy fundraising. Z konieczności propagował i stosował idee zero waste. Twórca konsorcjum wydawniczego, publicysta wykorzystujący mechanizmy marketingu i public relations. Co w tym niezwykłego? Błogosławiony ksiądz Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu.

Turniej Purpurowej Róży

Turniej Purpurowej Róży 0 0

Waleczni wojownicy z Magicznych Ogrodów ogłaszają turniej, który ma rozstrzygnąć, która armia jest najsprawniejsza! Czy to zaszczytne miano przypadnie wojownikom dowodzonym przez Thoroda Raptora, czy może Bestiom Araga?

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt
21 lipca 2018, 20:00

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fani rolek i wrotek ponownie wyjadą w nocy na ulice miasta. Kolejną edycję NightSkating Lublin zaplanowano na sobotę. Tym razem przejażdżka będzie połączona z akcją charytatywną.

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka
22 lipca 2018, 12:00

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka 1 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 22 lipca o godz. 12 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) odbędzie się turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski 2018 w grze planszowej Neuroshima Hex. Chętni mogą zapisywać się do udziału od godz. 11.30 na miejscu.

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście 31 2

Milionowym klientem pochwalił się dzisiaj kompleks pływacki Aqua Lublin przy Al. Zygmuntowskich. Pani Anna, która miała to szczęście, dostała rodzinny karnet do Aqua Lublin.

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy 0 1

W niedzielę zaczyna się Akcja św. Krzysztofa – 1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy na środki transportu dla misjonarzy. W ubiegłym roku dzięki przekazanym pieniądzom udało się spełnić prośby polskich misjonarzy w 30 krajach świata.

Pokazy fontanny na placu Litewskim w Lublinie: Nowe widowisko "Anioły lubelskie"

Pokazy fontanny na placu Litewskim w Lublinie: Nowe widowisko "Anioły lubelskie" 6 0

Co Gdzie Kiedy. Już w piątek 20 lipca po raz pierwszy pokazane zostanie w fontannie na pl. Litewskim nowe widowisko „Anioły lubelskie”. W lipcu zobaczymy je w sumie sześć razy, bo Ratusz zmienił harmonogram pokazów.

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia]
galeria

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia] 0 3

Do zdarzenia doszło w piątek po godz. 8 w Janowicach (pow. świdnicki).

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Brązowy medal Joanny Bemowskiej z AZS UMCS
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Brązowy medal Joanny Bemowskiej z AZS UMCS 2 0

Świetny początek 94 PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce dla AZS UMCS. Joanna Bemowska wywalczyła brązowy medal w chodzie sportowym na 5 km.

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację 49 7

Cztery lata więzienia i przymusowa terapia odwykowa. To kara dla 26-latka z okolic Puław, który ugodził nożem własną matkę. Wcześniej latami znęcał się nad rodziną.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.