Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 marca 2015 r.
11:30
Edytuj ten wpis

Nie zbudują przejścia dla pieszych przez ul. Armii Krajowej. Co ma zrobić osoba na wózku?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 17 A A

Nie będzie przejścia dla pieszych przez ul. Armii Krajowej obok kładki przerzuconej nad jezdnią. Okazją do ułatwienia życia pieszym mogła być planowana przebudowa ulicy, ale po jej zakończeniu nadal trzeba będzie chodzić kładką.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O ile osobom przemieszczającym się między osiedlami nie sprawia to problemu, o tyle między przystankami krócej szło by się dołem, na co zresztą decyduje się sporo osób - choć jest to zabronione - o czym świadczą wydeptane ścieżki.

Zdrowi piesi mogą jeszcze przebiegać dołem ryzykując, że dostaną mandat, ale dla osoby na wózku inwalidzkim ulica staje się tu prawdziwą fosą. Brak przejścia przez jezdnię nie pozwala im na przekroczenie ulicy. Z poziomu jezdni do kładki najkrótsza droga wiedzie (z obu stron jezdni) przez schody. Aby je ominąć "wózkowicz” musiałby nadkładać drogi krążąc przez osiedla lub wręcz... jechać jezdnią. Na nielegalne przekroczenie ulicy na wózku nie ma szans, bo trzeba by pokonać nierówny trawnik.

- Proponowaliśmy wyznaczenie tu przejścia, ale policja nie uzgodniła takiego rozwiązania - wyjaśnia Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. - Uzasadniane było to tym, że na odcinku od ul. Orkana do ul. Bohaterów Monte Cassino nie ma przejść bez sygnalizacji i nie należy takich tu tworzyć ze względu na bezpieczeństwo - dodaje.
Na tym konkretnym odcinku przejść bez świateł, owszem, nie ma. Ale na ciągu od ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej są takie dwa: jedno umożliwia przejście przez ul. Bohaterów Monte Cassino od ul. Irydiona do przystanku przy kościele na Poczekajce. Drugie przejście funkcjonuje w pobliżu skrzyżowania ul. Armii Krajowej z Jutrzenki i Tatarakową.

- Policja zasugerowała, żeby przejścia w poziomie nie było i żeby między jezdniami stanęły płotki - mówi Kieliszek. Takie barierki miałyby utrudniać nielegalne przejście przez jezdnię i zmuszać pieszych do korzystania z kładki.

Sama kładka ma być odnowiona podczas zbliżającej się przebudowy tego odcinka ul. Armii Krajowej. - Pomyślimy o tym, żeby na jezdni zostały wymalowane żółte pasy wyznaczające tymczasowe przejście dla pieszych na czas, gdy kładka będzie zamknięta - zapewnia urzędnik.

Przebudowa ma się zakończyć najpóźniej w połowie października.

Nie tylko tutaj

Miejsc, gdzie piesi korzystają z dzikich przejść jest więcej, choćby na ul. Filaretów, również między przystankami i też w pobliżu kładki. Tu przebieganie przez jezdnię o tyle ciężko wytłumaczyć, że stosunkowo niedaleko znajduje się przejście ze światłami w obrębie ronda.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Roman45 / 9 marca 2015 o 21:39
0

w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów

Drogi wesoły Romku. Kładki ratują życie przed kim? Przed bandytami w samochodach?

Taki problem zwolnić przed przejściem, żeby się upewnić, że na pasy nie chce wejść pieszy? Dlaczego to piesi mają utrudniać sobie życie chodząc po kładkach, a nie kierowcy mając obowiązek zwalniania przed przejściem?

Na zachodzie wszędzie są przepisy, że kierowca ma obowiązek zatrzymania się przed przejściem jeśli widzi zbliżającego się pieszego! I mają tam mniej wypadków niż w Polsce. To jest metoda na zmniejszania wypadkowości, a nie utrudnianie życia pieszym i ułatwianie życia kierowcom.

Mają mniej wypadków po w glowach pieszych na zachodzie jest świadomość, że auto nie staje w miejscu !!! a u nas piesi mają siano we łbie i jeszcze media lansują, że są jakoś uprzywilejowani a to błąd, bo pieszy to nie chroniony i niewyedukowany uczestnik ruchu, który bez zastanowienia wkracza w przestrzeń zarezerwowaną dla samochodów !!! właśnie dal tego mamy tak wiele wypadków !!! to nie kierowcy są zabójcami, to piesi są idiotami i samobujcami

ej wypadków po w glowach pieszych na zachodzie jest świadomość, że auto nie staje w miejscu !!! a u nas piesi mają siano we łbie i jeszcze media lansują, że są jakoś uprzywilejowani a to błąd, bo pieszy to nie chroniony i niewyedukowany uczestnik ruchu, który bez zastanowienia wkracza w przestrzeń zarezerwowaną dla samochodów !!! właśnie dal tego mamy tak wiele wypadków !!! to nie kierowcy są zabójcami, to piesi są idiotami i samobujcami

rozwiń
Avatar
r / 9 marca 2015 o 09:07
0

w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów

Drogi wesoły Romku. Kładki ratują życie przed kim? Przed bandytami w samochodach?

Taki problem zwolnić przed przejściem, żeby się upewnić, że na pasy nie chce wejść pieszy? Dlaczego to piesi mają utrudniać sobie życie chodząc po kładkach, a nie kierowcy mając obowiązek zwalniania przed przejściem?

Na zachodzie wszędzie są przepisy, że kierowca ma obowiązek zatrzymania się przed przejściem jeśli widzi zbliżającego się pieszego! I mają tam mniej wypadków niż w Polsce. To jest metoda na zmniejszania wypadkowości, a nie utrudnianie życia pieszym i ułatwianie życia kierowcom.


w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów

Drogi wesoły Romku. Kładki ratują życie przed kim? Przed bandytami w samochodach?

Taki problem zwolnić przed przejściem, żeby się upewnić, że na pasy nie chce wejść pieszy? Dlaczego to piesi mają utrudniać sobie życie chodząc po kładkach, a nie kierowcy mając obowiązek zwalniania przed przejściem?

Na ... rozwiń

Avatar
arbuz 66 / 9 marca 2015 o 07:09
0

AAA ty bezmózgu  i dewiancie ciekawe jakbyś ty był zadowolony jakbyś był niepełnosprawny i na wózku i jakbys na kładke wjechał.Przejście musi byc no tak ale po co jak poieszych i chorych ma sie w duoie a szosza jest dla wariatów drogowych.To jest nasza chora polska własnie

Avatar
ngewn / 8 marca 2015 o 23:14
0

Nie zrobimy przejścia, bo będą wypadki. Ograniczmy ofiary wypadków, sprawmy żeby było im trudniej, a sprawcy niech śmigają, pędzą i jadą bez przeszkód.

ale bzdury. Calkowite oderwanie od rzeczywistości.
Avatar
roman45 / 8 marca 2015 o 20:58
0

Tu nie chodzi tylko o osoby na wózkach. Tu chodzi o ludzi z wózkami dziecięcymi, osoby starsze, o wszystkich, bo każdy woli przejść przez pasy niż wspinać się na kładkę schodami.

W tym chorym kraju robi się wszystko, żeby ułatwić życie kierowcom, a nie pieszym. Kierowca ma się czuć bezpiecznie, kierowca musi mieć szybki przejazd, pieszy nich sobie idzie 500 metrów na około - żeby nie było za dużo przejść dla pieszych, pieszy ma się wpinać po schodach itp.

To chore, bo motoryzacja jest zgubą dla ludzkości i dla miast. Miasta nie dają rady z takim natężeniem ruchu, nie da się zbudować wystarczającej infrastruktury dla wszystkich samochodów. Trzeba przede wszystkim myśleć o pieszych. W cywilizowanych krajach się tak robi (Helsinki expects a flood of new residents over the next few decades, but the more people come, the fewer cars will be allowed on city streets), ale Polska należy do krajów zacofanych mentalnie.

jesteś jakiś nienormalny !! w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów ??!! za samą twoją wypowiedź powinni cię zbadać w abramowicach!! a i jeszcze jak to się pieszym utrudnia życie... no tak bo to my kierowcy jeździmy wam po chodnikach taranując was ... przecież to wy piesi jak święte krówska włazicie zakaptórzeni przed auto !!! ale do kogo ja to piszę, żebyś to zrozumiał musiałbyś chodź raz przeczytać kodeks drogowy !!! jak tak patrzę na wasze wyczyny to błagam ustawodawcę, żeby wprowadził "prawo chodzenia" z egzaminem państwowym oraz obowiązkowe dla was pieszych OC

akiś nienormalny !! w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów ??!! za samą twoją wypowiedź powinni cię zbadać w abramowicach!! a i jeszcze jak to się pieszym utrudnia życie... no tak bo to my kierowcy jeździmy wam po chodnikach taranując was ... przecież to wy piesi jak święte krówska włazicie zakaptórzeni przed auto !!! ale do kogo ja to piszę, żebyś to zrozumiał musiałbyś chodź ra... rozwiń
Avatar
Kris / 8 marca 2015 o 20:52
0
POPIERAM WINDY. XXI już wiek!
Avatar
LU / 8 marca 2015 o 18:35
0

Nie zrobimy przejścia, bo będą wypadki. Ograniczmy ofiary wypadków, sprawmy żeby było im trudniej, a sprawcy niech śmigają, pędzą i jadą bez przeszkód.

Avatar
aaa / 8 marca 2015 o 17:42
0

Często tamtędy jeżdżę i bardzo dobrze że nie ma tam przejścia na pasach. Samochody jeżdżą tam szybko, a takie przejście na jezdni spowodowałoby tylko więcej potrąceń pieszych nie rzadko ze skutkiem śmiertelnym. Stwierdzam że ludzie to lenie i nie chce im się chodzić po schodach. A jeśli niepełnosprawni mają problem to ktoś powinien pomyśleć nad przebudową podjazdu.

Oczywiście, że ludzie są leniwi. Zamiast chodzić piechotą,jeździć rowerami lub trolejbusami to wszędzie jeżdżą samochodami. Za daleko im na przystanek. Za leniwi. 

Poza tym co to jest za argument, że tam jeżdżą za szybko. Jeśli tam jest ograniczenie do 50 km/h a jeździ szybciej, to NIE JEST TO WINA PIESZYCH tylko kierowców, że dochodzi do potrąceń.

Kierowcy MUSZĄ jeździć po mieście 50 km/h a nie szybciej. Miasto to nie autostrady.

Oczywiście, że ludzie są leniwi. Zamiast chodzić piechotą,jeździć rowerami lub trolejbusami to wszędzie jeżdżą samochodami. Za daleko im na przystanek. Za leniwi. 

Poza tym co to jest za argument, że tam jeżdżą za szybko. Jeśli tam jest ograniczenie do 50 km/h a jeździ szybciej, to NIE JEST TO WINA PIESZYCH tylko kierowców, że dochodzi do potrąceń.

Kierowcy MUSZĄ jeździć po mieście 50 km/h a nie szybciej. Miasto to nie autostrady.

rozwiń
Avatar
qqq / 8 marca 2015 o 17:21
0

ale wymysliłeś hehehe

i o 22 godzinie idz sobie przejściem podziemnym

gwarantowane, że dostaniesz w łeb, okradna cię, pobiją i jeszcze  gorsze rzeczy mogą się stać

myśl to nie boli!!!!

TO NIEBEZPIECZE ROZWIĄZANIE!!!!

Po to jest zbudowana kładka, żeby stworzyć bezkolizyjne i bezpieczne przejście dla pieszych, a przy okazji nie ograniczać ruchu samochodowego. Jeśli jest źle zaprojektowane wejście na kładkę należy je poprawić, a w ostateczności można wybudować windy. Windy przy kładkach to często stosowane rozwiązanie. To byłaby dopiero głupota: zrobić przejście pod kładką dla pieszych. Uważam, że jest więcej takich miejsc gdzie można zorganizować bezkolizyjne przejścia dla pieszych, np.: na ul. Filaretów można wykorzystać wiadukt nad wąwozem i wybudować przejście pod wiaduktem likwidując pasy na wysokości ulicy Radości, albo wykorzystać mini wiadukt na Orkana na wysokości SPA. Przejścia pod ulicą mają taką zaletę, że wymagają pokonania mniejszej różnicy wysokości ponieważ ulica wymaga około 5 m prześwitu, a przejściu dla pieszych wystarczyło by pewnie 2,5 m, więc o 2,5 m mniej schodów do pokonania. 

rozwiń
Avatar
Jerzyna / 8 marca 2015 o 16:39
0

Tam jest chodnik o niewielkim wzniosie, prowadzi pod Dziewanny1, wystarczy dołożyć 10m chodnika przez ten trawniczek i po problemie. Do tej pory dawaliśmy radę to i nadal będziemy...

Avatar
Roman45 / 9 marca 2015 o 21:39
0

w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów

Drogi wesoły Romku. Kładki ratują życie przed kim? Przed bandytami w samochodach?

Taki problem zwolnić przed przejściem, żeby się upewnić, że na pasy nie chce wejść pieszy? Dlaczego to piesi mają utrudniać sobie życie chodząc po kładkach, a nie kierowcy mając obowiązek zwalniania przed przejściem?

Na zachodzie wszędzie są przepisy, że kierowca ma obowiązek zatrzymania się przed przejściem jeśli widzi zbliżającego się pieszego! I mają tam mniej wypadków niż w Polsce. To jest metoda na zmniejszania wypadkowości, a nie utrudnianie życia pieszym i ułatwianie życia kierowcom.

Mają mniej wypadków po w glowach pieszych na zachodzie jest świadomość, że auto nie staje w miejscu !!! a u nas piesi mają siano we łbie i jeszcze media lansują, że są jakoś uprzywilejowani a to błąd, bo pieszy to nie chroniony i niewyedukowany uczestnik ruchu, który bez zastanowienia wkracza w przestrzeń zarezerwowaną dla samochodów !!! właśnie dal tego mamy tak wiele wypadków !!! to nie kierowcy są zabójcami, to piesi są idiotami i samobujcami

ej wypadków po w glowach pieszych na zachodzie jest świadomość, że auto nie staje w miejscu !!! a u nas piesi mają siano we łbie i jeszcze media lansują, że są jakoś uprzywilejowani a to błąd, bo pieszy to nie chroniony i niewyedukowany uczestnik ruchu, który bez zastanowienia wkracza w przestrzeń zarezerwowaną dla samochodów !!! właśnie dal tego mamy tak wiele wypadków !!! to nie kierowcy są zabójcami, to piesi są idiotami i samobujcami

rozwiń
Avatar
r / 9 marca 2015 o 09:07
0

w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów

Drogi wesoły Romku. Kładki ratują życie przed kim? Przed bandytami w samochodach?

Taki problem zwolnić przed przejściem, żeby się upewnić, że na pasy nie chce wejść pieszy? Dlaczego to piesi mają utrudniać sobie życie chodząc po kładkach, a nie kierowcy mając obowiązek zwalniania przed przejściem?

Na zachodzie wszędzie są przepisy, że kierowca ma obowiązek zatrzymania się przed przejściem jeśli widzi zbliżającego się pieszego! I mają tam mniej wypadków niż w Polsce. To jest metoda na zmniejszania wypadkowości, a nie utrudnianie życia pieszym i ułatwianie życia kierowcom.


w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów

Drogi wesoły Romku. Kładki ratują życie przed kim? Przed bandytami w samochodach?

Taki problem zwolnić przed przejściem, żeby się upewnić, że na pasy nie chce wejść pieszy? Dlaczego to piesi mają utrudniać sobie życie chodząc po kładkach, a nie kierowcy mając obowiązek zwalniania przed przejściem?

Na ... rozwiń

Avatar
arbuz 66 / 9 marca 2015 o 07:09
0

AAA ty bezmózgu  i dewiancie ciekawe jakbyś ty był zadowolony jakbyś był niepełnosprawny i na wózku i jakbys na kładke wjechał.Przejście musi byc no tak ale po co jak poieszych i chorych ma sie w duoie a szosza jest dla wariatów drogowych.To jest nasza chora polska własnie

Avatar
ngewn / 8 marca 2015 o 23:14
0

Nie zrobimy przejścia, bo będą wypadki. Ograniczmy ofiary wypadków, sprawmy żeby było im trudniej, a sprawcy niech śmigają, pędzą i jadą bez przeszkód.

ale bzdury. Calkowite oderwanie od rzeczywistości.
Avatar
roman45 / 8 marca 2015 o 20:58
0

Tu nie chodzi tylko o osoby na wózkach. Tu chodzi o ludzi z wózkami dziecięcymi, osoby starsze, o wszystkich, bo każdy woli przejść przez pasy niż wspinać się na kładkę schodami.

W tym chorym kraju robi się wszystko, żeby ułatwić życie kierowcom, a nie pieszym. Kierowca ma się czuć bezpiecznie, kierowca musi mieć szybki przejazd, pieszy nich sobie idzie 500 metrów na około - żeby nie było za dużo przejść dla pieszych, pieszy ma się wpinać po schodach itp.

To chore, bo motoryzacja jest zgubą dla ludzkości i dla miast. Miasta nie dają rady z takim natężeniem ruchu, nie da się zbudować wystarczającej infrastruktury dla wszystkich samochodów. Trzeba przede wszystkim myśleć o pieszych. W cywilizowanych krajach się tak robi (Helsinki expects a flood of new residents over the next few decades, but the more people come, the fewer cars will be allowed on city streets), ale Polska należy do krajów zacofanych mentalnie.

jesteś jakiś nienormalny !! w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów ??!! za samą twoją wypowiedź powinni cię zbadać w abramowicach!! a i jeszcze jak to się pieszym utrudnia życie... no tak bo to my kierowcy jeździmy wam po chodnikach taranując was ... przecież to wy piesi jak święte krówska włazicie zakaptórzeni przed auto !!! ale do kogo ja to piszę, żebyś to zrozumiał musiałbyś chodź raz przeczytać kodeks drogowy !!! jak tak patrzę na wasze wyczyny to błagam ustawodawcę, żeby wprowadził "prawo chodzenia" z egzaminem państwowym oraz obowiązkowe dla was pieszych OC

akiś nienormalny !! w każdym akurat cywilizowanym kraju za kładkę się dziękuje i z niej korzysta bo takie rozwiązania ratują wan życie idioci !!! jakie 500 metrów !!! taki problem wleźć na kładkę i nadłożyć no może 5 metrów ??!! za samą twoją wypowiedź powinni cię zbadać w abramowicach!! a i jeszcze jak to się pieszym utrudnia życie... no tak bo to my kierowcy jeździmy wam po chodnikach taranując was ... przecież to wy piesi jak święte krówska włazicie zakaptórzeni przed auto !!! ale do kogo ja to piszę, żebyś to zrozumiał musiałbyś chodź ra... rozwiń
Avatar
Kris / 8 marca 2015 o 20:52
0
POPIERAM WINDY. XXI już wiek!
Avatar
LU / 8 marca 2015 o 18:35
0

Nie zrobimy przejścia, bo będą wypadki. Ograniczmy ofiary wypadków, sprawmy żeby było im trudniej, a sprawcy niech śmigają, pędzą i jadą bez przeszkód.

Avatar
aaa / 8 marca 2015 o 17:42
0

Często tamtędy jeżdżę i bardzo dobrze że nie ma tam przejścia na pasach. Samochody jeżdżą tam szybko, a takie przejście na jezdni spowodowałoby tylko więcej potrąceń pieszych nie rzadko ze skutkiem śmiertelnym. Stwierdzam że ludzie to lenie i nie chce im się chodzić po schodach. A jeśli niepełnosprawni mają problem to ktoś powinien pomyśleć nad przebudową podjazdu.

Oczywiście, że ludzie są leniwi. Zamiast chodzić piechotą,jeździć rowerami lub trolejbusami to wszędzie jeżdżą samochodami. Za daleko im na przystanek. Za leniwi. 

Poza tym co to jest za argument, że tam jeżdżą za szybko. Jeśli tam jest ograniczenie do 50 km/h a jeździ szybciej, to NIE JEST TO WINA PIESZYCH tylko kierowców, że dochodzi do potrąceń.

Kierowcy MUSZĄ jeździć po mieście 50 km/h a nie szybciej. Miasto to nie autostrady.

Oczywiście, że ludzie są leniwi. Zamiast chodzić piechotą,jeździć rowerami lub trolejbusami to wszędzie jeżdżą samochodami. Za daleko im na przystanek. Za leniwi. 

Poza tym co to jest za argument, że tam jeżdżą za szybko. Jeśli tam jest ograniczenie do 50 km/h a jeździ szybciej, to NIE JEST TO WINA PIESZYCH tylko kierowców, że dochodzi do potrąceń.

Kierowcy MUSZĄ jeździć po mieście 50 km/h a nie szybciej. Miasto to nie autostrady.

rozwiń
Avatar
qqq / 8 marca 2015 o 17:21
0

ale wymysliłeś hehehe

i o 22 godzinie idz sobie przejściem podziemnym

gwarantowane, że dostaniesz w łeb, okradna cię, pobiją i jeszcze  gorsze rzeczy mogą się stać

myśl to nie boli!!!!

TO NIEBEZPIECZE ROZWIĄZANIE!!!!

Po to jest zbudowana kładka, żeby stworzyć bezkolizyjne i bezpieczne przejście dla pieszych, a przy okazji nie ograniczać ruchu samochodowego. Jeśli jest źle zaprojektowane wejście na kładkę należy je poprawić, a w ostateczności można wybudować windy. Windy przy kładkach to często stosowane rozwiązanie. To byłaby dopiero głupota: zrobić przejście pod kładką dla pieszych. Uważam, że jest więcej takich miejsc gdzie można zorganizować bezkolizyjne przejścia dla pieszych, np.: na ul. Filaretów można wykorzystać wiadukt nad wąwozem i wybudować przejście pod wiaduktem likwidując pasy na wysokości ulicy Radości, albo wykorzystać mini wiadukt na Orkana na wysokości SPA. Przejścia pod ulicą mają taką zaletę, że wymagają pokonania mniejszej różnicy wysokości ponieważ ulica wymaga około 5 m prześwitu, a przejściu dla pieszych wystarczyło by pewnie 2,5 m, więc o 2,5 m mniej schodów do pokonania. 

rozwiń
Avatar
Jerzyna / 8 marca 2015 o 16:39
0

Tam jest chodnik o niewielkim wzniosie, prowadzi pod Dziewanny1, wystarczy dołożyć 10m chodnika przez ten trawniczek i po problemie. Do tej pory dawaliśmy radę to i nadal będziemy...

Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 0 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 2

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 4

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 4 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie 0 0

Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy w Unii Europejskiej wyniosło w 2017 roku 23,1 euro, natomiast w strefie euro 26,9 euro. Najwyższą stawkę otrzymali pracownicy w Luksemburgu, Danii i Belgii, a najniższą - w Bułgarii i Rumunii. W Polsce średnia stawka godzinowa to 6,3 euro – podaje Europejski Urząd Statystyczny.

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open 3 0

Siatkówka plażowa W weekend w Zamościu odbędzie się Plaża Open, największy w naszym kraju turniej w tej dyscyplinie

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców 1 0

Budowa dwóch hal oraz instalacja systemu kontroli wjazdów i wyjazdów samochodów z giełdy. Na Lubelskim Rynku Hurtowym szykują się nowe inwestycje.

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było 36 0

Daje możliwość całkowitej izolacji chorego od otoczenia. Ma też własne zasilanie, dzięki czemu transport pacjenta zakażonego np. wirusem Ebola do specjalistycznego szpitala będzie łatwiejszy. Od czwartek Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe na nowy sprzęt. To kapsuła życia.

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski 1 0

Od piątku w naszym mieście kibice będą mieli okazję obserwować zmagania najlepszych lekkoatletów w kraju. Na stadionie przy al. Piłsudskiego do rywalizacji przystąpi ponad 400 zawodników

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt
21 lipca 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 21 lipca o godz. 17 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) odbędzie się wernisaż wystawy Tam gdzie teraz 2018.

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina
galeria

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina 21 3

Bez opóźnień powinna się zakończyć przebudowa linii kolejowej między Lublinem a Kraśnikiem. Na szlaku budowane są nowe perony: wygodniejsze dla pasażerów i dostępne dla osób niepełnosprawnych. Po wakacjach robotnicy przeniosą się na odcinek między Kraśnikiem a Zaklikowem.

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej 1 1

Trener Lublinianki Dariusz Bodak buduje w lecie nowy zespół. Cieszy się jednak, że w klubie zostało kilku zawodników ze „starej” gwardii

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.