Od wczoraj na ul. Kunickiego czynny jest nowy przystanek dla pasażerów chcących skorzystać z nowego dojścia na Dworzec Główny PKP. Ale dojście gotowe jeszcze nie jest.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
Nowa droga na perony prowadzi od ul. Kunickiego przez plac, którego urządzenie kolej zleciła przy okazji przebudowy wiaduktu. Z placu możliwe ma być wejście do przedłużonego tunelu pod peronami. Ma być, bo nowa część tunelu nadal jest zamknięta.
Osoby idące od pl. Dworcowego mogą dotrzeć nim najdalej do schodów prowadzących na peron 3. Strzałka wskazująca drogę do ul. Kunickiego jest zaklejona, a zagrodzone wejście do nowej części ozdabia plansza ze zdjęciem. Z drugiej strony planszy można swobodnie spacerować po nowym placu, ale na pociąg dojść nie można. Nie da się też przejść z placu na drugą stronę ul. Kunickiego (w rejon Garbarskiej) korzystając z nowych schodów prowadzących na wiadukt, bo te wciąż są zagrodzone.
Prac prowadzonych na zlecenie kolei nie udało się skończyć przed 1 grudnia, kiedy to miasto uruchomiło nowy przystanek dla pasażerów idących na dworzec. Przydatność przystanku jest na razie znikoma, bo wciąż łatwiej dostać się na dworzec wysiadając na wcześniejszym przystanku i idąc przez targowisko lub Pocztową. Chodnik nie sprzyja tu może podróżnym z walizkami na kółkach, ale i na nowym placu nie jest z tym idealnie, na co zwrócił nam uwagę jeden z mieszkańców, który wybrał się tu z aparatem. – Dlaczego w miejscu, gdzie ciągnie się bagaż zastosowano oprócz dużych płyt także granitową kostkę jak na Starym Mieście? – pyta nasz rozmówca.
Nie wiadomo na razie, kiedy dokładnie otwarte zostanie nowe przejście do dworca, które dla wielu lublinian może być postrzegane jako główne. Oficjalnie otwarcie było zapowiadane na „przełom listopada i grudnia”. Taką deklarację składał inwestor, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Inwestycja opóźniona jest o trzy lata, bo umowa z pierwszym wykonawcą zakładała, że wszystko zakończy się jeszcze w roku 2012. Prace obejmowały m.in. odnowienie wiaduktu, obniżenie jezdni tak, by pod wiaduktem mieściły się wyższe niż dotąd pojazdy, poszerzenie jezdni do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, jak również odwodnienie drogi, urządzenie nowego placu, przedłużenie tunelu pod peronami oraz budowę po obu stronach ul. Kunickiego tuneli dla pieszych.