Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 listopada 2009 r.
17:17
Edytuj ten wpis

Nowy trolejbus wyjedzie w Mikołaja

0 12 A A

6 grudnia zmontowany przez nas trolejbus może wyruszyć w pierwszy kurs z pasażerami – zapowiada Czesław Rydecki, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Mowa o pojeździe złożonym z nadwozia białoruskiego autobusu MAZ oraz polskich elementów napędu i sterowania.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Trolejbus odbywa właśnie jazdy testowe niezbędne do uzyskania homologacji, bez której nie ma mowy o wożeniu pasażerów.

Wóz ma przejść na własność MPK. Spółka odkupi od MAZ-a i producenta układów elektrycznych ich udziały w konsorcjum utworzonym na potrzeby montażu trolejbusu. Stanie się to dopiero w przyszłym roku, bo MPK nie chce obciążać swojego tegorocznego budżetu.



Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Ernesto / 23 listopada 2009 o 13:40
0
Za 2 złote top i tak za dobrymi pojazdami jeździsz i nie wymagaj bo po twojej podróży to tylko słoma pod siedzeniami zostaje.I pomyśl że napęd Medcomu jest lepszy od czeskich wynalazków.
Avatar
Student / 23 listopada 2009 o 13:24
0
Zuza napisał:
A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
Jeśli ci nie pasuje, to możesz się przesiąść do prywaciarza lub chodzić na piechotę. Jeszcze nie jechałaś, a już narzekasz.
Avatar
Mikra / 23 listopada 2009 o 13:21
0
Jak się okazuje, MAZ w wersji trolejbusowej jest dużo lepszy niż spalinowy. Kratownica jest mocna, wygląd zewnętrzny też jest niczego sobie. Zamontowano napęd z tej samej firmy, co w Solarisach i Jelczu PR110AC #826. Zresztą jak pojawił się na testach autobus marki MAZ, to wiele osób nie odróżniało go od solarisa
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 13:18
0
adam2239 napisał:
Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.


A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
la mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie. rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 listopada 2009 o 12:45
0
VIP napisał:
Moze i nie było by to złe, ale 20 lat temu. Teraz Lublinianie mają prawo wymagać czegoś na poziomie, a nie poradzieckiego odpicowanego pudła. Niestety panie Rydecki, kiedy pan zajmował się sprzedażą hot-dogów, świat poszedł na przód...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków, czy PKT Gdynia żeby kupować drogie pojazdy, bo ich na to NIE STAĆ. Zrozumcie tymi swoimi ograniczonymi w myśleniu komórkami że to jest póki co jedyne rozsądne wyjście, bo niedługo cały ten złom zwany PR110 się rozleci jak się nie będzie montować/kupować nowych pojazdów. Poza tym niektórym przeszkadza tylko to że MAZ jest z Białorusi. Ja mam to gdzieś, chciałbym tylko aby służył MPK i pasażerom. Poza tym ten MAZ jest lepszy od PR-ki chociażby ze względu na 100% niskiej podłogi, czy nowoczesny napęd przez co nie szarpie podczas rozpędzania się i hamowania. Za tą cenę jest to naprawdę dobry wóz. Niestety w Polsce jest jeden producent trolejbusów który ma na nie MONOPOL i sobie dyktuje ceny z kosmosu. Wiadomo o jaką firmę chodzi. Będą pieniądze, będą i lepsze trolejbusy. Natomiast teraz ważne jest zastąpienie złomiastych PR110 które miały już po 2-3 NG od któych MAZ jest 100 razy lepszy. Zacznijcie patrzeć obiektywnie a nie a bo to jest z Białorusi...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków,... rozwiń
Avatar
adam2239 / 23 listopada 2009 o 12:38
0
Zuza napisał:
ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy. rozwiń
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 09:23
0
adam2239 napisał:
Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina. rozwiń
Avatar
adam2239 / 22 listopada 2009 o 23:16
0
Zuza napisał:
Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować. rozwiń
Avatar
Zuza / 22 listopada 2009 o 21:42
0
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbusów. Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbus... rozwiń
Avatar
kasia / 22 listopada 2009 o 21:28
0
no i żeby nie było tych białoruskich znaczków bo obciach nie z tej ziemi
Avatar
Ernesto / 23 listopada 2009 o 13:40
0
Za 2 złote top i tak za dobrymi pojazdami jeździsz i nie wymagaj bo po twojej podróży to tylko słoma pod siedzeniami zostaje.I pomyśl że napęd Medcomu jest lepszy od czeskich wynalazków.
Avatar
Student / 23 listopada 2009 o 13:24
0
Zuza napisał:
A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
Jeśli ci nie pasuje, to możesz się przesiąść do prywaciarza lub chodzić na piechotę. Jeszcze nie jechałaś, a już narzekasz.
Avatar
Mikra / 23 listopada 2009 o 13:21
0
Jak się okazuje, MAZ w wersji trolejbusowej jest dużo lepszy niż spalinowy. Kratownica jest mocna, wygląd zewnętrzny też jest niczego sobie. Zamontowano napęd z tej samej firmy, co w Solarisach i Jelczu PR110AC #826. Zresztą jak pojawił się na testach autobus marki MAZ, to wiele osób nie odróżniało go od solarisa
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 13:18
0
adam2239 napisał:
Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.


A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
la mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie. rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 listopada 2009 o 12:45
0
VIP napisał:
Moze i nie było by to złe, ale 20 lat temu. Teraz Lublinianie mają prawo wymagać czegoś na poziomie, a nie poradzieckiego odpicowanego pudła. Niestety panie Rydecki, kiedy pan zajmował się sprzedażą hot-dogów, świat poszedł na przód...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków, czy PKT Gdynia żeby kupować drogie pojazdy, bo ich na to NIE STAĆ. Zrozumcie tymi swoimi ograniczonymi w myśleniu komórkami że to jest póki co jedyne rozsądne wyjście, bo niedługo cały ten złom zwany PR110 się rozleci jak się nie będzie montować/kupować nowych pojazdów. Poza tym niektórym przeszkadza tylko to że MAZ jest z Białorusi. Ja mam to gdzieś, chciałbym tylko aby służył MPK i pasażerom. Poza tym ten MAZ jest lepszy od PR-ki chociażby ze względu na 100% niskiej podłogi, czy nowoczesny napęd przez co nie szarpie podczas rozpędzania się i hamowania. Za tą cenę jest to naprawdę dobry wóz. Niestety w Polsce jest jeden producent trolejbusów który ma na nie MONOPOL i sobie dyktuje ceny z kosmosu. Wiadomo o jaką firmę chodzi. Będą pieniądze, będą i lepsze trolejbusy. Natomiast teraz ważne jest zastąpienie złomiastych PR110 które miały już po 2-3 NG od któych MAZ jest 100 razy lepszy. Zacznijcie patrzeć obiektywnie a nie a bo to jest z Białorusi...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków,... rozwiń
Avatar
adam2239 / 23 listopada 2009 o 12:38
0
Zuza napisał:
ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy. rozwiń
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 09:23
0
adam2239 napisał:
Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina. rozwiń
Avatar
adam2239 / 22 listopada 2009 o 23:16
0
Zuza napisał:
Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować. rozwiń
Avatar
Zuza / 22 listopada 2009 o 21:42
0
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbusów. Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbus... rozwiń
Avatar
kasia / 22 listopada 2009 o 21:28
0
no i żeby nie było tych białoruskich znaczków bo obciach nie z tej ziemi
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 listopada 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 listopada 2018 0 0

Black Friday 2018. Jakie promocje na nas czekają? Jak nie wpaść w pułapkę? Ekspert radzi

Black Friday 2018. Jakie promocje na nas czekają? Jak nie wpaść w pułapkę? Ekspert radzi 23 2

Już w tym tygodniu wielkie święto łowców okazji, czyli Black Friday (Czarny Piątek). Kto nie zdąży zrobić zakupów będzie miał drugą szansę już trzy dni później – w Cyber Monday. Sprawdziliśmy, czy rzeczywiście warto w tym czasie wybrać się na zakupy i co zrobić, by w ferworze zakupów nie dokonać niewłaściwych wyborów.

Targi Lublin zamieniły się w zagrodę ze zwierzętami [zdjęcia]
galeria

Targi Lublin zamieniły się w zagrodę ze zwierzętami [zdjęcia] 0 1

W weekend Targi Lublin zmieniły się w zagrodę z kucykami, krowami i koziołkami. Gośćmi specjalnymi wydarzenia „Rewia Zwierzaki z Zagrody” były Alpaki. 

Kontrowersyjne słowa profesora z KUL o Żydach. Uczelnia odcina się od poglądów wykładowcy

Kontrowersyjne słowa profesora z KUL o Żydach. Uczelnia odcina się od poglądów wykładowcy 11 18

Był apel, jest reakcja. Polska Rada Chrześcijan i Żydów krytykuje publiczne wypowiedzi wykładowcy KUL ks. prof. Tadeusza Guza dotyczące żydowskich mordów rytualnych i prosi o „stosowną interwencję” przełożonych duchownego. Władze KUL i Archidiecezji Lubelskiej odcinają się od poglądów wykładowcy. Podkreślają, że są one nieprawdziwe i niedopuszczalne.

Włodawa: 100 dawców na 100. lecie niepodległości

Włodawa: 100 dawców na 100. lecie niepodległości 0 0

Miejscowi krwiodawcy postanowili włączyć się w obchody 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji 7 grudnia organizują akcję poboru krwi pod hasłem „100 dawców na 100. lecie niepodległości”.

Ten szpital wygląda, jak luksusowy hotel. Ikardia w nowej siedzibie [zdjęcia]
galeria

Ten szpital wygląda, jak luksusowy hotel. Ikardia w nowej siedzibie [zdjęcia] 80 2

Szpital Kardiologii Inwazyjnej "Ikardia" ma nową siedzibę, która w piątek został oficjalnie otwarta przy ul. Górskiego 9 w Nałęczowie

Linkin Park Night - Phedora w Graffiti
6 grudnia 2018, 20:00

Linkin Park Night - Phedora w Graffiti 2 0

Co Gdzie Kiedy. Już 6 grudnia o godz. 20 na scenie klubu Graffiti wystąpi zespół Phedora. Po koncercie odbędzie się tradycyjna klubowa rockoteka.

Nowa zastępczyni prezydenta Krzysztofa Żuka

Nowa zastępczyni prezydenta Krzysztofa Żuka 3 46

To już pewne, chociaż nadal nieoficjalne: Beata Stepaniuk-Kuśmierzak zostanie nowym zastępcą prezydenta Lublina ds. kultury, sportu i relacji zewnętrznych.

Orion Niedrzwica spędzi zimę w fotelu lidera

Orion Niedrzwica spędzi zimę w fotelu lidera 0 6

Orion Niedrzwica spędzi zimę w fotelu lidera. Podopieczni Jacka Paździora muszą jednak pamiętać, że to jeszcze nie gwarantuje awansu do czwartej ligi

Sejmik. "Prezesowi się nie odmawia". Kto miał decydujący wpływ na obsadę stanowisk?

Sejmik. "Prezesowi się nie odmawia". Kto miał decydujący wpływ na obsadę stanowisk? 3 16

Czy wskazanie Jarosława Stawiarskiego jako kandydata na nowego marszałka to porażka szefa PiS w Lubelskim? W partii trwa dyskusja o tym, czyje wpływy na obsadę nowego zarządu województwa lubelskiego okazały się silniejsze w Warszawie

Unia Hrubieszów najlepsza na półmetku rozgrywek

Unia Hrubieszów najlepsza na półmetku rozgrywek 3 1

Runda jesienna w zamojskiej klasie okręgowej dobiegła końca. Po 15 kolejkach najwięcej powodów do zadowolenia mają w Hrubieszowie, Różańcu i Zawadzie, a ekipy z Bełżca i Sitna wiosną czeka niezwykle ciężka batalia o utrzymanie

Zmarł Andrzej Wiczyński ps. "Antek"
film

Zmarł Andrzej Wiczyński ps. "Antek" 0 1

W wieku 92 lat zmarł Andrzej Wiczyński ps. "Antek". Dowodził plutonem w trakcie Powstania Warszawskiego, był jeńcem niemieckich obozów

Targi ślubne w Lublinie. Biżuteria, suknie i pokazy mody [zdjęcia]
galeria

Targi ślubne w Lublinie. Biżuteria, suknie i pokazy mody [zdjęcia] 14 4

Wernisaż Ślubny odbył się w hotelu In Between w Lublinie. W hotelowych wnętrzach czekały firmy, które specjalizują się w perfekcyjnej organizacji najważniejszego dnia w życiu. Na liście wystawców były salony sukien ślubnych i mody męskiej, projektanci papeterii, biżuterii oraz jubilerzy, floryści, fryzjerzy, fotografowie, cukiernicy i wielu innych.

Nagrody im. prof. Z. Hołdy wręczone niepełnosprawnym, którzy protestowali w Sejmie [zdjęcia]
galeria

Nagrody im. prof. Z. Hołdy wręczone niepełnosprawnym, którzy protestowali w Sejmie [zdjęcia] 1 20

Laureatami VII Nagrody im. Prof. Zbigniewa Hołdy w 2018 roku zostali Adrian Glinka i Jakub Hartwich, którzy przez 40 dni protestowali w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej.

Skoki narciarskie. Kamil Stoch tuż za podium w Wiśle
film

Skoki narciarskie. Kamil Stoch tuż za podium w Wiśle 0 1

Nasz skoczek był drugi po pierwszej serii i miał sporą szansę na wygraną, ale w finałowej odsłonie spadł na czwarte miejsce. Zawody dość niespodziewanie wygrał Jewgienij Klimov z Rosji.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.