Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 listopada 2009 r.
17:17
Edytuj ten wpis

Nowy trolejbus wyjedzie w Mikołaja

0 12 A A

6 grudnia zmontowany przez nas trolejbus może wyruszyć w pierwszy kurs z pasażerami – zapowiada Czesław Rydecki, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Mowa o pojeździe złożonym z nadwozia białoruskiego autobusu MAZ oraz polskich elementów napędu i sterowania.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Trolejbus odbywa właśnie jazdy testowe niezbędne do uzyskania homologacji, bez której nie ma mowy o wożeniu pasażerów.

Wóz ma przejść na własność MPK. Spółka odkupi od MAZ-a i producenta układów elektrycznych ich udziały w konsorcjum utworzonym na potrzeby montażu trolejbusu. Stanie się to dopiero w przyszłym roku, bo MPK nie chce obciążać swojego tegorocznego budżetu.



Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Ernesto / 23 listopada 2009 o 13:40
0
Za 2 złote top i tak za dobrymi pojazdami jeździsz i nie wymagaj bo po twojej podróży to tylko słoma pod siedzeniami zostaje.I pomyśl że napęd Medcomu jest lepszy od czeskich wynalazków.
Avatar
Student / 23 listopada 2009 o 13:24
0
Zuza napisał:
A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
Jeśli ci nie pasuje, to możesz się przesiąść do prywaciarza lub chodzić na piechotę. Jeszcze nie jechałaś, a już narzekasz.
Avatar
Mikra / 23 listopada 2009 o 13:21
0
Jak się okazuje, MAZ w wersji trolejbusowej jest dużo lepszy niż spalinowy. Kratownica jest mocna, wygląd zewnętrzny też jest niczego sobie. Zamontowano napęd z tej samej firmy, co w Solarisach i Jelczu PR110AC #826. Zresztą jak pojawił się na testach autobus marki MAZ, to wiele osób nie odróżniało go od solarisa
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 13:18
0
adam2239 napisał:
Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.


A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
la mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie. rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 listopada 2009 o 12:45
0
VIP napisał:
Moze i nie było by to złe, ale 20 lat temu. Teraz Lublinianie mają prawo wymagać czegoś na poziomie, a nie poradzieckiego odpicowanego pudła. Niestety panie Rydecki, kiedy pan zajmował się sprzedażą hot-dogów, świat poszedł na przód...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków, czy PKT Gdynia żeby kupować drogie pojazdy, bo ich na to NIE STAĆ. Zrozumcie tymi swoimi ograniczonymi w myśleniu komórkami że to jest póki co jedyne rozsądne wyjście, bo niedługo cały ten złom zwany PR110 się rozleci jak się nie będzie montować/kupować nowych pojazdów. Poza tym niektórym przeszkadza tylko to że MAZ jest z Białorusi. Ja mam to gdzieś, chciałbym tylko aby służył MPK i pasażerom. Poza tym ten MAZ jest lepszy od PR-ki chociażby ze względu na 100% niskiej podłogi, czy nowoczesny napęd przez co nie szarpie podczas rozpędzania się i hamowania. Za tą cenę jest to naprawdę dobry wóz. Niestety w Polsce jest jeden producent trolejbusów który ma na nie MONOPOL i sobie dyktuje ceny z kosmosu. Wiadomo o jaką firmę chodzi. Będą pieniądze, będą i lepsze trolejbusy. Natomiast teraz ważne jest zastąpienie złomiastych PR110 które miały już po 2-3 NG od któych MAZ jest 100 razy lepszy. Zacznijcie patrzeć obiektywnie a nie a bo to jest z Białorusi...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków,... rozwiń
Avatar
adam2239 / 23 listopada 2009 o 12:38
0
Zuza napisał:
ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy. rozwiń
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 09:23
0
adam2239 napisał:
Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina. rozwiń
Avatar
adam2239 / 22 listopada 2009 o 23:16
0
Zuza napisał:
Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować. rozwiń
Avatar
Zuza / 22 listopada 2009 o 21:42
0
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbusów. Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbus... rozwiń
Avatar
kasia / 22 listopada 2009 o 21:28
0
no i żeby nie było tych białoruskich znaczków bo obciach nie z tej ziemi
Avatar
Ernesto / 23 listopada 2009 o 13:40
0
Za 2 złote top i tak za dobrymi pojazdami jeździsz i nie wymagaj bo po twojej podróży to tylko słoma pod siedzeniami zostaje.I pomyśl że napęd Medcomu jest lepszy od czeskich wynalazków.
Avatar
Student / 23 listopada 2009 o 13:24
0
Zuza napisał:
A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
Jeśli ci nie pasuje, to możesz się przesiąść do prywaciarza lub chodzić na piechotę. Jeszcze nie jechałaś, a już narzekasz.
Avatar
Mikra / 23 listopada 2009 o 13:21
0
Jak się okazuje, MAZ w wersji trolejbusowej jest dużo lepszy niż spalinowy. Kratownica jest mocna, wygląd zewnętrzny też jest niczego sobie. Zamontowano napęd z tej samej firmy, co w Solarisach i Jelczu PR110AC #826. Zresztą jak pojawił się na testach autobus marki MAZ, to wiele osób nie odróżniało go od solarisa
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 13:18
0
adam2239 napisał:
Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.


A co mnie obchodzi cena. Płace 2 zł za bilet i mam prawo wymagać i mieć oczekiwania. Jak dla mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie.
la mnie przejazd takim szrtem powinien byc o połowe tańszy, skoro koszuje połowe normalnego pojazdu na poziomie. rozwiń
Avatar
Arthorious / 23 listopada 2009 o 12:45
0
VIP napisał:
Moze i nie było by to złe, ale 20 lat temu. Teraz Lublinianie mają prawo wymagać czegoś na poziomie, a nie poradzieckiego odpicowanego pudła. Niestety panie Rydecki, kiedy pan zajmował się sprzedażą hot-dogów, świat poszedł na przód...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków, czy PKT Gdynia żeby kupować drogie pojazdy, bo ich na to NIE STAĆ. Zrozumcie tymi swoimi ograniczonymi w myśleniu komórkami że to jest póki co jedyne rozsądne wyjście, bo niedługo cały ten złom zwany PR110 się rozleci jak się nie będzie montować/kupować nowych pojazdów. Poza tym niektórym przeszkadza tylko to że MAZ jest z Białorusi. Ja mam to gdzieś, chciałbym tylko aby służył MPK i pasażerom. Poza tym ten MAZ jest lepszy od PR-ki chociażby ze względu na 100% niskiej podłogi, czy nowoczesny napęd przez co nie szarpie podczas rozpędzania się i hamowania. Za tą cenę jest to naprawdę dobry wóz. Niestety w Polsce jest jeden producent trolejbusów który ma na nie MONOPOL i sobie dyktuje ceny z kosmosu. Wiadomo o jaką firmę chodzi. Będą pieniądze, będą i lepsze trolejbusy. Natomiast teraz ważne jest zastąpienie złomiastych PR110 które miały już po 2-3 NG od któych MAZ jest 100 razy lepszy. Zacznijcie patrzeć obiektywnie a nie a bo to jest z Białorusi...



Wybacz ale przez lata zaniedbań w zakupach taboru spowodowane bierną postawą miasta, które m.in nie refundowało ulgi gminnej stało się tak jak się stało. Przypomnę tylko jak frustraci na forach Kuriera i Dziennika przed powstaniem MPK wypisywali że miasto nie powinno dawać im pieniędzy(które im się należały jak psu buda za honorowanie ulgi gminnej), itd. A teraz te same osoby narzekają że tabor jest w fatalnym stanie. Teraz i tak jest lepiej, ale i tak tylko w autobusach. Niestety MPK to nie jest MPK Kraków,... rozwiń
Avatar
adam2239 / 23 listopada 2009 o 12:38
0
Zuza napisał:
ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy.

Znajdź lepszy trolejbus w cenie do 700 tysięcy złotych Nowy Solaris to koszt z rzędu 1,3 mln złotych. W przypadku MAZa, wschodnie jest tylko nadwozie. Cała aparatura, kasowniki, siedzenia - są polskiej produkcji. Może poczekajmy, aż pojazd skończy rok, wówczas ocenimy. rozwiń
Avatar
Zuza / 23 listopada 2009 o 09:23
0
adam2239 napisał:
Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina.


Sorki ale żeby powiedzieć kupił, najpierw trzeba zapłacić. A niestety MPK w chwili obecenej ponad 1/3 taboru ma w lesingu czy na raty. Wszyscy znajomi parucjacy w mpk mówią że firma traci płynność, bo tych rat jest za dużo. Niektórzy nawet słyszeli że znowu ZUS nie jest płacony jak było za pewnego prezesa. A ten ,,nowoczesny'' trolejbus to jeżdżąca kupa złomu i nawyzanie tej furmanki w dzisiejszych czasach czymś nowoczesnym to kpina. rozwiń
Avatar
adam2239 / 22 listopada 2009 o 23:16
0
Zuza napisał:
Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować.

Leży? A zakup 30 Mercedesów, produkcja niskobudżetowego i nowoczesnego trolejbusu, to nic? Zadłużenie MPK to nie wina Rydeckiego. To wieloletnich zaniedbań. Należy mieć pretensje do prezydentów, że pozwalali na taki, a nie inny stan komunikacji miejskiej w Lublinie. Wieloletnich zaniedbań nie da się, ot tak, zlikwidować. rozwiń
Avatar
Zuza / 22 listopada 2009 o 21:42
0
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbusów. Panie Rydecki przestan pan pierdzielić jak Pana odpowidnik w ZTM i weź sie za jakąś robote, bo komunikacja jak lezała w tym mieście tak leży. I ciekawe kiedy zamierza Pan poinformować o kondycji finansowej MPK, jakie jest zadłużenie i jak wzrosło w czasie Pana zajmowania stanowiska Prezesa.
Co oni bredzą o sprzedawaniu tego szmelu np. do Czech. Ludzie, takie głupoty juz wygaduje prezes MPK że szkoda słów. Najpierw do biznesplanu wpisał że trolejbus mają kupować w Tychach i Gdyni oraz... Zielonej Górze. Z tym że w tym mostatnim mieście nie ma trolejbusów, a w dwóch pozostałych prawie połowa taboru to nowoczesne niskopodłogowe solarisy. Teraz wylatują z Czechami, co tez jest śmieszne, bo czesi montuja sobie Solarisy z nowoczesnymi i sprawdonymi napędami skody, a nie jakiejś firmy Medcom, co wyprodukowała może napęd do 5 trolejbus... rozwiń
Avatar
kasia / 22 listopada 2009 o 21:28
0
no i żeby nie było tych białoruskich znaczków bo obciach nie z tej ziemi
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia 4 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Damian Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 5

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 9 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 10

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 4

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 12 8

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 5 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 28 11

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 8

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.