Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 listopada 2014 r.
12:15
Edytuj ten wpis

Nowy tunel pod torami i przejście podziemne z dworca PKP do autobusowego

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
16 21 A A

Miasto planuje budowę nowej drogi, która miałaby połączyć Dziesiątą z ul. Krochmalną. W tej sprawie trwają już nawet negocjacje z kolejarzami. Ratusz przyznaje jednak, że to pieśń przyszłości. Wcześniej może powstać podziemne dojście do dworca.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nowa trasa miałaby stanowić przedłużenie ul. Wojennej. To niewielka, ale ważna ulica biegnąca prawie równolegle do ul. Kunickiego i łącząca ul. Wyścigową z Nowym Światem. Często jest wybierana przez kierowców, którzy chcą oszczędzić sobie jazdy przez ul. Kunickiego.

- Chcemy wydłużyć ul. Wojenną do nowego ronda na Krochmalnej - przyznaje Krzysztof Żuk, prezydent miasta. Nowa droga umożliwiłaby przejazd od ul. Kunickiego przez planowane przedłużenie Muzycznej do ul. Głębokiej. Jednak przedłużanie Wojennej nie jest nawet planem na przyszłą kadencję, ale na bardziej odległą przyszłość. - Teraz chcemy sobie stworzyć odpowiednią furtkę w planie zagospodarowania przestrzennego - dodaje Żuk.

Niemal cały teren niezbędny do budowy takiego przedłużenia należy do Polskich Kolei Państwowych. Są tu m.in. tory, którymi odbywa się cały ruch pociągów z Lublina w kierunku Dęblina i Kraśnika. Ratusz prowadzi już rozmowy z koleją. To właśnie od zgody kolejarzy zależy budowa tunelu pod torami, którym miałby biec nowy odcinek Wojennej. Jeśli takiej zgody nie będzie, nie będzie też sensu by nowe połączenie drogowe wpisywać do planu zagospodarowania terenu.
Tymczasem jeszcze w tym roku powinny się zakończyć inne negocjacje miasta z koleją dotyczące przejścia, które połączyć ma istniejący Dworzec Główny PKP z głównym dworcem autobusowym, który tuż obok chce zbudować miasto. Możliwe są dwa warianty: albo będzie to przejście podziemne, albo nadziemny, obudowany "rękaw”. Miasto woli rozwiązanie droższe, czyli przejście dołem i twierdzi, że wstępne rozeznanie wykazało, że nie ma ku temu przeciwwskazań. Rozstrzygnięcia w tej sprawie również mają być uwzględnione w planie zagospodarowania okolic dworca kolejowego.

Wcześniej, bo w przyszłym roku gotowy ma być nowy odcinek podziemnego przejścia pod dworcowymi peronami, którym będzie można dotrzeć od pl. Dworcowego do ul. Kunickiego. Prace te będą prowadzone na zlecenie kolei w ramach przebudowy wiaduktu nad ul. Kunickiego, która po wielomiesięcznym przestoju powinna być wznowiona w ciągu kilku dni.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
*** / 13 listopada 2014 r. o 11:40
0

powinno być bezpieczne i oszklone przejście nad torami gdzie każdego widać i wiadomo co się tam dzieje - a niebezpieczne podziemnym korytarzykiem tak aby nikt nie widział czy ktoś nie czyha na niego za ścianą wieczorem :ph34r:

Avatar
Gratuluję 76 / 12 listopada 2014 r. o 13:24
0
Podoba mi sie ten projekt to znacznie odciąży pl.Bychawski popieram...
Avatar
Nie wyborca bo nie stąd / 11 listopada 2014 r. o 20:07
0

***************** GŁOSUJMY   NA    PIS   I    NOWE   MIEJSCA   PRACY ! **************************    A  nie  na  Platforme  Oszustów (PO)  która  zadłuźa  Lublin  na   mało  potrzebne  dzisiaj  Lublino wi  milionowe  inwestycje !.   Dworzec  PKS  moźe  być  wybudowany  na  bezkolizyjnym  przedmie ściu  Lublina  a  nie  w  *zakorkowanym*  juź   dzisiaj  miejscu  Lublina ! .   Wystarczy  źe  stadion  *kurnik*  na  BAGNIE  doprowadza  do  komunikacyjnej  rozpaczy  ten  region  a  przecieź  stadion  równieź  mógłby  bezkolizyjnie  stanąć  na  jednej  z  rogatek  Lublina .   Trudno  nawet  sobie  wyo brazić  co  będzie  się  działo  gdy  dziesiątki  autobusów  PKS  będzie  jezdziło  po  tej  *zakorkowa nej*  dzielnicy (sic?) .  GŁOSUJEMY   TYLKO   NA   PIS  wszystko  w  interesie  Naszego  piękne go  Lublina .

Bez urazy, tylko głośno się zastanawiam. Co zrobiło PIS za swoich rządów ?

Kurcze chyba za tego Żuczka coś tam w tym mieście jednka się zmieniło, no chyba, że nieobiektywny jestem......

Bez urazy, tylko głośno się zastanawiam. Co zrobiło PIS za swoich rządów ?

Kurcze chyba za tego Żuczka coś tam w tym mieście jednka się zmieniło, no chyba, że nieobiektywny jestem......

rozwiń
Avatar
SYLWESTER / 10 listopada 2014 r. o 17:11
0

***************** GŁOSUJMY   NA    PIS   I    NOWE   MIEJSCA   PRACY ! **************************    A  nie  na  Platforme  Oszustów (PO)  która  zadłuźa  Lublin  na   mało  potrzebne  dzisiaj  Lublino wi  milionowe  inwestycje !.   Dworzec  PKS  moźe  być  wybudowany  na  bezkolizyjnym  przedmie ściu  Lublina  a  nie  w  *zakorkowanym*  juź   dzisiaj  miejscu  Lublina ! .   Wystarczy  źe  stadion  *kurnik*  na  BAGNIE  doprowadza  do  komunikacyjnej  rozpaczy  ten  region  a  przecieź  stadion  równieź  mógłby  bezkolizyjnie  stanąć  na  jednej  z  rogatek  Lublina .   Trudno  nawet  sobie  wyo brazić  co  będzie  się  działo  gdy  dziesiątki  autobusów  PKS  będzie  jezdziło  po  tej  *zakorkowa nej*  dzielnicy (sic?) .  GŁOSUJEMY   TYLKO   NA   PIS  wszystko  w  interesie  Naszego  piękne go  Lublina .

***************** GŁOSUJMY   NA    PIS   I    NOWE   MIEJSCA   PRACY ! **************************    A  nie  na  Platforme  Oszustów (PO)  która  zadłuźa  Lublin  na   mało  potrzebne  dzisiaj  Lublino wi  milionowe  inwestycje !.   Dworzec  PKS  moźe  być  wybudowany  na  bezkolizyjnym  przedmie ściu  Lublina  a  nie ... rozwiń

Avatar
ale po co ja to piszę / 10 listopada 2014 r. o 14:16
0

" (...)przejście podziemne, albo nadziemny, obudowany "rękaw”. Miasto woli rozwiązanie droższe, czyli przejście dołem.."- wiadomo że lepsze, fajniejsze dla pieszych (i bezpieczniejsze w ogóle) byłoby przeszklone przejście nad torami -aniżeli nieciekawe staroświeckie przejście podziemne w dodatku droższe 

Avatar
WuJo / 9 listopada 2014 r. o 21:52
0

A cóż to za arteria z Wojennej? Kolejna głupota, choć parę milionów na projekt można wydać!

Avatar
Kierowca Bombowca / 9 listopada 2014 r. o 21:34
0

A gdzie tunel pod Racławickimi, kolejka linowa i kosmodrom... o pardon, tego ostatniego nie było w ostatnich wyborczych obietnicach prezy-dęta.

Przedmówcy mają rację - pilniejszą sprawą jest dokończenie Dywizjonu 303 i ewentualne przedłużenie Smoluchowskiego... a dlaczego? Bo na wysokości Smoluchowskiego taki tunel mógłby mieć 1/3 długości, którą musiałby mieć na wysokości Kawiej/Wojennej.

No, ale "żłobek" na Kawiej już dawno zamknięto, więc takie pomysły można teraz płodzić bez ryzyka noclegu w jednym z najdroższych pensjonatów w mieście.

A gdzie tunel pod Racławickimi, kolejka linowa i kosmodrom... o pardon, tego ostatniego nie było w ostatnich wyborczych obietnicach prezy-dęta.

Przedmówcy mają rację - pilniejszą sprawą jest dokończenie Dywizjonu 303 i ewentualne przedłużenie Smoluchowskiego... a dlaczego? Bo na wysokości Smoluchowskiego taki tunel mógłby mieć 1/3 długości, którą musiałby mieć na wysokości Kawiej/Wojennej.

No, ale "żłobek" na Kawiej już dawno zamknięto, więc takie pomysły można teraz płodzić bez ryzyka noclegu w jednym z najdroższych pensjo... rozwiń

Avatar
aX / 9 listopada 2014 r. o 16:43
0

Aco z przedlużeniem Smolucjowskiego w jedną stronę do Zemborzyckiej i dalej do Abramowickiej?? w drugą stronę przedłużenie Smoluchowskiego do Krochmalnej i dalej do ul Zana z nowym mostem. takie plany też były, gdzie są???? To dużo lepsze rozwiązanie zwłaszcza po wybudowaniu połaczenia dywizjonu 303 z wrotkowską.

Avatar
emjot / 9 listopada 2014 r. o 16:36
0

Dlaczego tunel miedzy dworcami Po pierwsze terenł łączasty dalej -plac Dworcowy mabyć "ślepy" A moze by takj jaką malutką firmę No na 50osób Niech płacą podatki

Avatar
Andrzej / 9 listopada 2014 r. o 13:30
0

To jest pokłosie braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

Brak wizji jak należy rozwijać zagospodarowanie przestrzenne miasta Lublin, to widać w aktualnym haosie jaki panuje obecnie w Lublinie, zarówno pod względem komunikacyjnym, jak i kolejno zagospodarowywanych dzielnic tego miasta. Obecnie chwilowa potrzeba jest środkiem zaradczym, na konkretną chwilę polityków lub frakcji politycznej. 

A co jeśli to przejście będzie kolidowało w przyszłości z innymi planami, trzeba będzie doraźnie to przejście dostosować do nowej na ten czas kolejnej potrzeby zrobienia czegoś bez głębokiego przemyślenia. 

Ot właśnie to jest planowanie na potrzeby konkretnej chwili. Czyli ogólnie rzecz biorąć taki shit. 

To jest pokłosie braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

Brak wizji jak należy rozwijać zagospodarowanie przestrzenne miasta Lublin, to widać w aktualnym haosie jaki panuje obecnie w Lublinie, zarówno pod względem komunikacyjnym, jak i kolejno zagospodarowywanych dzielnic tego miasta. Obecnie chwilowa potrzeba jest środkiem zaradczym, na konkretną chwilę polityków lub frakcji politycznej. 

A co jeśli to przejście będzie kolidowało w przyszłości z innymi planami, trzeba będzie doraźnie to przejście... rozwiń

Avatar
*** / 13 listopada 2014 r. o 11:40
0

powinno być bezpieczne i oszklone przejście nad torami gdzie każdego widać i wiadomo co się tam dzieje - a niebezpieczne podziemnym korytarzykiem tak aby nikt nie widział czy ktoś nie czyha na niego za ścianą wieczorem :ph34r:

Avatar
Gratuluję 76 / 12 listopada 2014 r. o 13:24
0
Podoba mi sie ten projekt to znacznie odciąży pl.Bychawski popieram...
Avatar
Nie wyborca bo nie stąd / 11 listopada 2014 r. o 20:07
0

***************** GŁOSUJMY   NA    PIS   I    NOWE   MIEJSCA   PRACY ! **************************    A  nie  na  Platforme  Oszustów (PO)  która  zadłuźa  Lublin  na   mało  potrzebne  dzisiaj  Lublino wi  milionowe  inwestycje !.   Dworzec  PKS  moźe  być  wybudowany  na  bezkolizyjnym  przedmie ściu  Lublina  a  nie  w  *zakorkowanym*  juź   dzisiaj  miejscu  Lublina ! .   Wystarczy  źe  stadion  *kurnik*  na  BAGNIE  doprowadza  do  komunikacyjnej  rozpaczy  ten  region  a  przecieź  stadion  równieź  mógłby  bezkolizyjnie  stanąć  na  jednej  z  rogatek  Lublina .   Trudno  nawet  sobie  wyo brazić  co  będzie  się  działo  gdy  dziesiątki  autobusów  PKS  będzie  jezdziło  po  tej  *zakorkowa nej*  dzielnicy (sic?) .  GŁOSUJEMY   TYLKO   NA   PIS  wszystko  w  interesie  Naszego  piękne go  Lublina .

Bez urazy, tylko głośno się zastanawiam. Co zrobiło PIS za swoich rządów ?

Kurcze chyba za tego Żuczka coś tam w tym mieście jednka się zmieniło, no chyba, że nieobiektywny jestem......

Bez urazy, tylko głośno się zastanawiam. Co zrobiło PIS za swoich rządów ?

Kurcze chyba za tego Żuczka coś tam w tym mieście jednka się zmieniło, no chyba, że nieobiektywny jestem......

rozwiń
Avatar
SYLWESTER / 10 listopada 2014 r. o 17:11
0

***************** GŁOSUJMY   NA    PIS   I    NOWE   MIEJSCA   PRACY ! **************************    A  nie  na  Platforme  Oszustów (PO)  która  zadłuźa  Lublin  na   mało  potrzebne  dzisiaj  Lublino wi  milionowe  inwestycje !.   Dworzec  PKS  moźe  być  wybudowany  na  bezkolizyjnym  przedmie ściu  Lublina  a  nie  w  *zakorkowanym*  juź   dzisiaj  miejscu  Lublina ! .   Wystarczy  źe  stadion  *kurnik*  na  BAGNIE  doprowadza  do  komunikacyjnej  rozpaczy  ten  region  a  przecieź  stadion  równieź  mógłby  bezkolizyjnie  stanąć  na  jednej  z  rogatek  Lublina .   Trudno  nawet  sobie  wyo brazić  co  będzie  się  działo  gdy  dziesiątki  autobusów  PKS  będzie  jezdziło  po  tej  *zakorkowa nej*  dzielnicy (sic?) .  GŁOSUJEMY   TYLKO   NA   PIS  wszystko  w  interesie  Naszego  piękne go  Lublina .

***************** GŁOSUJMY   NA    PIS   I    NOWE   MIEJSCA   PRACY ! **************************    A  nie  na  Platforme  Oszustów (PO)  która  zadłuźa  Lublin  na   mało  potrzebne  dzisiaj  Lublino wi  milionowe  inwestycje !.   Dworzec  PKS  moźe  być  wybudowany  na  bezkolizyjnym  przedmie ściu  Lublina  a  nie ... rozwiń

Avatar
ale po co ja to piszę / 10 listopada 2014 r. o 14:16
0

" (...)przejście podziemne, albo nadziemny, obudowany "rękaw”. Miasto woli rozwiązanie droższe, czyli przejście dołem.."- wiadomo że lepsze, fajniejsze dla pieszych (i bezpieczniejsze w ogóle) byłoby przeszklone przejście nad torami -aniżeli nieciekawe staroświeckie przejście podziemne w dodatku droższe 

Avatar
WuJo / 9 listopada 2014 r. o 21:52
0

A cóż to za arteria z Wojennej? Kolejna głupota, choć parę milionów na projekt można wydać!

Avatar
Kierowca Bombowca / 9 listopada 2014 r. o 21:34
0

A gdzie tunel pod Racławickimi, kolejka linowa i kosmodrom... o pardon, tego ostatniego nie było w ostatnich wyborczych obietnicach prezy-dęta.

Przedmówcy mają rację - pilniejszą sprawą jest dokończenie Dywizjonu 303 i ewentualne przedłużenie Smoluchowskiego... a dlaczego? Bo na wysokości Smoluchowskiego taki tunel mógłby mieć 1/3 długości, którą musiałby mieć na wysokości Kawiej/Wojennej.

No, ale "żłobek" na Kawiej już dawno zamknięto, więc takie pomysły można teraz płodzić bez ryzyka noclegu w jednym z najdroższych pensjonatów w mieście.

A gdzie tunel pod Racławickimi, kolejka linowa i kosmodrom... o pardon, tego ostatniego nie było w ostatnich wyborczych obietnicach prezy-dęta.

Przedmówcy mają rację - pilniejszą sprawą jest dokończenie Dywizjonu 303 i ewentualne przedłużenie Smoluchowskiego... a dlaczego? Bo na wysokości Smoluchowskiego taki tunel mógłby mieć 1/3 długości, którą musiałby mieć na wysokości Kawiej/Wojennej.

No, ale "żłobek" na Kawiej już dawno zamknięto, więc takie pomysły można teraz płodzić bez ryzyka noclegu w jednym z najdroższych pensjo... rozwiń

Avatar
aX / 9 listopada 2014 r. o 16:43
0

Aco z przedlużeniem Smolucjowskiego w jedną stronę do Zemborzyckiej i dalej do Abramowickiej?? w drugą stronę przedłużenie Smoluchowskiego do Krochmalnej i dalej do ul Zana z nowym mostem. takie plany też były, gdzie są???? To dużo lepsze rozwiązanie zwłaszcza po wybudowaniu połaczenia dywizjonu 303 z wrotkowską.

Avatar
emjot / 9 listopada 2014 r. o 16:36
0

Dlaczego tunel miedzy dworcami Po pierwsze terenł łączasty dalej -plac Dworcowy mabyć "ślepy" A moze by takj jaką malutką firmę No na 50osób Niech płacą podatki

Avatar
Andrzej / 9 listopada 2014 r. o 13:30
0

To jest pokłosie braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

Brak wizji jak należy rozwijać zagospodarowanie przestrzenne miasta Lublin, to widać w aktualnym haosie jaki panuje obecnie w Lublinie, zarówno pod względem komunikacyjnym, jak i kolejno zagospodarowywanych dzielnic tego miasta. Obecnie chwilowa potrzeba jest środkiem zaradczym, na konkretną chwilę polityków lub frakcji politycznej. 

A co jeśli to przejście będzie kolidowało w przyszłości z innymi planami, trzeba będzie doraźnie to przejście dostosować do nowej na ten czas kolejnej potrzeby zrobienia czegoś bez głębokiego przemyślenia. 

Ot właśnie to jest planowanie na potrzeby konkretnej chwili. Czyli ogólnie rzecz biorąć taki shit. 

To jest pokłosie braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

Brak wizji jak należy rozwijać zagospodarowanie przestrzenne miasta Lublin, to widać w aktualnym haosie jaki panuje obecnie w Lublinie, zarówno pod względem komunikacyjnym, jak i kolejno zagospodarowywanych dzielnic tego miasta. Obecnie chwilowa potrzeba jest środkiem zaradczym, na konkretną chwilę polityków lub frakcji politycznej. 

A co jeśli to przejście będzie kolidowało w przyszłości z innymi planami, trzeba będzie doraźnie to przejście... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Patent na znalezienie pracy? Bezbłędny życiorys!

Patent na znalezienie pracy? Bezbłędny życiorys!

Znalazłeś ogłoszenie o pracy, o której zawsze marzyłeś? Jesteś już o krok od sukcesu! Wystarczy wysłać CV, które zachwyci przyszłego pracodawcę. Nie jest to trudne, o ile nie popełni się jednego z 10 kardynalnych błędów, które niestety odnaleźć można w większości przesyłanych dokumentów aplikacyjnych.

W Chełmie nie chcą Wody Króla Daniela. Protestują historycy i kresowiacy

W Chełmie nie chcą Wody Króla Daniela. Protestują historycy i kresowiacy

W Chełmie zawrzało: kresowiacy i niektórzy naukowcy zaprotestowali przeciwko nazwie kranówki, która ma być lana do butelek i sprzedawana jako Woda Króla Daniela. Ich zdaniem średniowieczny władca, który w mieście ma nawet skwer swego imienia, nie zasługuje na etykietę na butelce.

Pompa polityków PiS na dworcach widmo. Miały już być gotowe, a budowa dopiero się zaczyna

Pompa polityków PiS na dworcach widmo. Miały już być gotowe, a budowa dopiero się zaczyna

Z wielką pompą ogłoszono w środę rozpoczęcie budowy nowych dworców w Kraśniku i Świdniku, które… powinny być gotowe już od ponad miesiąca. Nawet wczoraj zamiast maszyn i robotników na placu budowy byli tylko oficjele ogłaszający sukces. – To nie jest nic nienormalnego – tłumaczył opóźnienie przedstawiciel PKP

Partia Razem w 40. rocznicę Lubelskiego Lipca. „Postulaty nie doczekały się pełnej realizacji"

Partia Razem w 40. rocznicę Lubelskiego Lipca. „Postulaty nie doczekały się pełnej realizacji"

- Rocznica wybuchu pierwszych strajków 8 lipca 1980 r. przypomina nam o postulatach ogłaszanych wówczas w lubelskich zakładach, które można sprowadzić do twierdzenia "Nie ma wolności bez chleba" - mówią działacze lewicowego ugrupowania, którzy uczcili 40. rocznicę Lubelskiego Lipca.

Piłkarze Motoru Lublin wznowili treningi [zdjęcia]
galeria

Piłkarze Motoru Lublin wznowili treningi [zdjęcia]

Zgodnie z planem w środę do treningów wrócili piłkarze Motoru Lublin. Pierwsze zajęcia były jednak zamknięte dla kibiców ze względu na sytuację epidemiczną panującą w kraju.

Obraz Matki Bożej Chełmskiej już wrócił na ołtarz. Wkrótce będzie podróżować

Obraz Matki Bożej Chełmskiej już wrócił na ołtarz. Wkrótce będzie podróżować

Po czterech miesiącach zabiegów konserwatorskich ikona Matki Bożej Chełmskiej wróciła na swe miejsce na ołtarzu bazyliki Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Chełmie. Odnowioną ikonę, jej kopię oraz pozłacaną wnękę ołtarzową pobłogosławi ksiądz infułat Kazimierz Bownik, który poprowadzi również wszystkie konferencje nowenny.

We wrześniu znów zdalna nauka? Zdecyduje dyrektor

We wrześniu znów zdalna nauka? Zdecyduje dyrektor

We wrześniu to dyrektorzy poszczególnych szkół zdecydują, czy uczniowie będą nadal pracować zdalnie – planuje Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Biała Podlaska. 120 pracowników zostaje przy ulicy Brzeskiej. Nie będzie przeprowadzki

Biała Podlaska. 120 pracowników zostaje przy ulicy Brzeskiej. Nie będzie przeprowadzki

Były plany zmiany siedziby, ale obecnie nie zanosi się na to, aby Oddział Głównej Inspekcji Transportu Drogowego wyprowadził się z biurowca przy ulicy Brzeskiej w Białej Podlaskiej.

Lubelskie. Ksiądz na pogrzebie mówił o wyborach. Kuria: „Nie każde miejsce i czas jest właściwe"
Alarm 24

Lubelskie. Ksiądz na pogrzebie mówił o wyborach. Kuria: „Nie każde miejsce i czas jest właściwe"

Proboszcz w jednej z lubelskich parafii mówił w kazaniu o wyborach. Sugerował na kogo oddać głos. – To było na pogrzebie. Nie tylko mnie to zdenerwowało – nie kryje emocji jeden z żałobników.

16 nowych zakażeń koronawirusem w ciągu doby w województwie lubelskim

16 nowych zakażeń koronawirusem w ciągu doby w województwie lubelskim

W sumie obecnie w lubelskich szpitalach znajdują się 102 osoby. Poddanych kwarantannie jest aż 6050 osób.

Gmina Niemce i problem w wodą. Sanepid właśnie wydał decyzję

Gmina Niemce i problem w wodą. Sanepid właśnie wydał decyzję

Woda z ujęcia w Niemcach nadaje się już do spożycia. Jest pozytywna decyzja sanepidu.

Czego chcą mieszkańcy Lublina? Małe kózki, ściana synagogi i maszt na rondzie

Czego chcą mieszkańcy Lublina? Małe kózki, ściana synagogi i maszt na rondzie

Budowa parków trampolin, częściowa odbudowa synagogi i Maszt Przyjaźni Polsko-Amerykańskiej znalazły się wśród projektów zgłoszonych do przyszłorocznego budżetu obywatelskiego. Do tej pory Urząd Miasta doliczył się 150 pomysłów, czyli znacznie mniej niż w zeszłym roku

Motor ma też nowego bramkarza

Motor ma też nowego bramkarza

Środa to pracowity dzień dla działaczy i piłkarzy Motoru. Żółto-biało-niebiescy rozpoczęli okres przygotowawczy, a klub potwierdził trzeci transfer przy okazji letniego okienka. Tym razem do drużyny dołączył bramkarz Sebastian Madejski.

Puławy. Prymusi odebrali stypendia prezydenta. To nawet 450 złotych

Puławy. Prymusi odebrali stypendia prezydenta. To nawet 450 złotych

Wyróżniający się uczniowie puławskich szkół pod koniec czerwca odebrało nagrody finansowe oraz gratulacje od wiceprezydenta miasta, Pawła Szabłowskiego. Najlepsi w ostatnim roku szkolnym osiągnęli średnią ocen bliską 6,0. Stypendia naukowe otrzymało 149 osób.

Kontrole w galeriach handlowych w Lublinie. Policja sprawdza, czy nosimy maseczki

Kontrole w galeriach handlowych w Lublinie. Policja sprawdza, czy nosimy maseczki

Inspektorzy Sanepidu i policjanci przez kilka najbliższych dni kontrolować będą lubelskie galerie handlowe. Sprawdzać będą, czy ich klienci noszą maseczki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.