Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 listopada 2014 r.
17:45
Edytuj ten wpis

Pociągiem do Warszawy 160 km/h. Sporą część torów już zaprojektowali

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
184 11 A A

Kończą się prace nad projektem budowlanym modernizacji linii kolejowej z Lublina do Warszawy. W ramach tej inwestycji powstać ma też wyczekiwany od dawna przystanek Lublin-Zachód na wysokości Czubów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- W zasadzie wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem, są tylko problemy administracyjne i nie mamy jeszcze ostatecznej decyzji środowiskowej, co pewne prace nam hamuje - stwierdza Dariusz Torczyk, kierownik kontraktu w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. - Przygotowywanie dokumentacji projektowej dobiega końca, 17 stycznia powinna być już nam przekazana. Następnym etapem będzie opracowanie dokumentacji wykonawczej, którą powinniśmy uzyskać najpóźniej w październiku przyszłego roku.

Projekt wykonawczy umożliwi kolejarzom ogłoszenie przetargu na modernizację linii tak, by pociągi pasażerskie mogły poruszać się po niej z prędkością 160 km/h. Najprawdopodobniej tak, jak na trzy odcinki podzielono projektowanie prac, tak samo podzielona zostanie sama przebudowa. Odcinki tras między Lublinem a Dęblinem, Dęblinem a Pilawą oraz od Pilawy do Otwocka byłyby modernizowane niezależnie od siebie, przy czym środkowy odcinek mógłby być przebudowywany w ostatniej kolejności.

Aktualnie kolej zakłada, ze ruch pociągów przez cały czas prac powinien być utrzymany. Część składów ma trafić na długi objazd przez Lubartów i Parczew do Dęblina, ale na tę chwilę zakłada się, że dotyczyć to będzie wyłącznie pociągów towarowych.
Na wysokości blokowisk na Czubach powstać ma nowy przystanek kolejowy Lublin Zachód, który miasto przez pewien czas proponowało przesunąć bliżej granicy Lublina, w stronę przystanku Stasin Polny.

- Ostatecznie przystanek pozostał we wcześniej planowanym miejscu, bo te plany były już mocno zaawansowane. Silna też była presja społeczeństwa, które chciało, żeby przystanek powstał właśnie tu - wyjaśnia Torczyk. I dodaje, że gdyby przesunąć Lublin Zachód zgodnie z propozycją miasta, to doszłoby do sytuacji, że dwa przystanki dzieli od siebie zaledwie kilometr.

- Jesteśmy gotowi zrobić też część układu drogowego przed przystankiem, np. parkingi, czy dojazdy. Reszta będzie leżała po stronie samorządu - mówi Torczyk.

W ramach budowy przystanku powstać ma nowe przejście pod torami wyposażone w windy dla niepełnosprawnych. Wszystko wskazuje, że na terenie miasta będzie to jedyne nowe przejście przez tę linię, nie licząc istniejących możliwości przejazdu pod torami, np. pod mostem przy Janowskiej albo pod wiaduktem nad Diamentową. Większość przejść, jak to obok ogródków działkowych przy ul. Stary Gaj (na zdjęciu), to przejścia dzikie.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Adam / 26 listopada 2014 r. o 22:52
0

W obecnych realiach POlskiego absurdu kolejowego, artykuł ten zapowiada kolejną kilku- (oby nie kilkunasto-) letnią gehennę podróżnych korzystających z tej linii. Średnia prędkość handlowa na odcinkach obok robót to ok. 55 km/h (jak to jest teraz na magistrali podkarpackiej), ruch jednotorowy czyli przy każdej awarii przerwa w ruchu. Niestety tak to jest w naszym kraju, że każda modernizacja zarzyna potoki pasażerskie. Ja mam na razie zdanie, że linia nr 7 z Vmax. 120 km/h jest całkiem przyzwoitego standardu, wystarczy robić naprawy główne toru i podnosić prędkość tam gdzie krzywe przejściowe na to pozwalają. Bo rozgrzebywanie stu kilkudziesięciu kilometrów na 10 lat jest obecnie katastrofą na każdym kroku.

Popieram w 100% Problemem nie jest sama prędkość czy czas jazdy pociągiem, ale dostępność do kolei w Lublinie. Gdyby usprawnić dojazd na dworzec z poszczególnych dzielnic i dobudować przystanek na Czubach problem dla 80% mieszkańców byłby rozwiązany, ale na to oczywiście nie pozwoli lobby taksówkarskie i busiarskie, wspierane przez lokalne władze. Rozbebeszenie kolejnego remontu na taką skalę po prostu musi się skończyć katastrofą...

Popieram w 100% Problemem nie jest sama prędkość czy czas jazdy pociągiem, ale dostępność do kolei w Lublinie. Gdyby usprawnić dojazd na dworzec z poszczególnych dzielnic i dobudować przystanek na Czubach problem dla 80% mieszkańców byłby rozwiązany, ale na to oczywiście nie pozwoli lobby taksówkarskie i busiarskie, wspierane przez lokalne władze. Rozbebeszenie kolejnego remontu na taką skalę po prostu musi się skończyć katastrofą...

rozwiń
Avatar
sobelix / 26 listopada 2014 r. o 21:48
0

W obecnych realiach POlskiego absurdu kolejowego, artykuł ten zapowiada kolejną kilku- (oby nie kilkunasto-) letnią gehennę podróżnych korzystających z tej linii. Średnia prędkość handlowa na odcinkach obok robót to ok. 55 km/h (jak to jest teraz na magistrali podkarpackiej), ruch jednotorowy czyli przy każdej awarii przerwa w ruchu. Niestety tak to jest w naszym kraju, że każda modernizacja zarzyna potoki pasażerskie. Ja mam na razie zdanie, że linia nr 7 z Vmax. 120 km/h jest całkiem przyzwoitego standardu, wystarczy robić naprawy główne toru i podnosić prędkość tam gdzie krzywe przejściowe na to pozwalają. Bo rozgrzebywanie stu kilkudziesięciu kilometrów na 10 lat jest obecnie katastrofą na każdym kroku.

W obecnych realiach POlskiego absurdu kolejowego, artykuł ten zapowiada kolejną kilku- (oby nie kilkunasto-) letnią gehennę podróżnych korzystających z tej linii. Średnia prędkość handlowa na odcinkach obok robót to ok. 55 km/h (jak to jest teraz na magistrali podkarpackiej), ruch jednotorowy czyli przy każdej awarii przerwa w ruchu. Niestety tak to jest w naszym kraju, że każda modernizacja zarzyna potoki pasażerskie. Ja mam na razie zdanie, że linia nr 7 z Vmax. 120 km/h jest całkiem przyzwoitego standardu, wystarczy robić naprawy główn... rozwiń

Avatar
xxx / 26 listopada 2014 r. o 16:07
0

Dtrugi dworzec jest potrzebny w Lublinie jak stadion i lotnisko...

A na głównym nadal syf i nieskończona przebudowa wiaduktu nad 1-go Maja...

Avatar
Adam / 26 listopada 2014 r. o 15:21
0

"silna presja społeczeństwa" - kolejny hałas na osiedlu, chyba nie zdajecie sobie sprawy jaki powstaje hałas przy hamowaniu, zresztą gdzie Wy będziecie jeździć z tego przystanku??

A czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli nie będzie przejścia podziemnego na peron, nie będzie wejścia do lasu? Od Kraśnickiej do Bystrzycy będą 6m ekrany dźwiękochronne, będzie ciszej niż jest więc nie siej herezji najpierw trochę poczytaj o tej inwestycji. Przejście na peron będzie za razem jedynym wejściem do lasu. 

A czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli nie będzie przejścia podziemnego na peron, nie będzie wejścia do lasu? Od Kraśnickiej do Bystrzycy będą 6m ekrany dźwiękochronne, będzie ciszej niż jest więc nie siej herezji najpierw trochę poczytaj o tej inwestycji. Przejście na peron będzie za razem jedynym wejściem do lasu. 

rozwiń
Avatar
o.Truflik / 26 listopada 2014 r. o 15:02
0

Nie wszyscy chyba czytają tekst ze zrozumieniem. Wynika z niego jasno, że po modernizacji będzie max. jedno przejście przez tory między Czubami a Starym Lasem. Większość mieszkańców dowie się o tym dopiero po fakcie bo władze naszego miasta jak zwykle przespały czas uzgodnienia inwestycji i nie zadbały o dostosowanie jej do lokalnych potrzeb. W połączeniu z marną jakością informacji (będzie przystanek Lublin Zachód - gdzie dokładnie??) wróżę duże rozgoryczenie mieszkańców - jak zwykle nie poinformowanych i nie wziętych pod uwagę przy konsultowaniu inwestycji bo po co?

Nie wszyscy chyba czytają tekst ze zrozumieniem. Wynika z niego jasno, że po modernizacji będzie max. jedno przejście przez tory między Czubami a Starym Lasem. Większość mieszkańców dowie się o tym dopiero po fakcie bo władze naszego miasta jak zwykle przespały czas uzgodnienia inwestycji i nie zadbały o dostosowanie jej do lokalnych potrzeb. W połączeniu z marną jakością informacji (będzie przystanek Lublin Zachód - gdzie dokładnie??) wróżę duże rozgoryczenie mieszkańców - jak zwykle nie poinformowanych i nie wziętych pod uwagę przy kons... rozwiń

Avatar
Gość / 26 listopada 2014 r. o 09:41
0

Redakcjo, "na wysokości blokowisk" ?  Określenie ani ładne ani precyzyjne. ja

Avatar
olo / 26 listopada 2014 r. o 08:00
0

Z tego co słyszałem niektóre stacje będa na tej linii zlikwidowane (zdegradowane) do przystanków osobowych, jak np. Klementowice czy Sadurki.

Avatar
marcel / 26 listopada 2014 r. o 06:53
0

"silna presja społeczeństwa" - kolejny hałas na osiedlu, chyba nie zdajecie sobie sprawy jaki powstaje hałas przy hamowaniu, zresztą gdzie Wy będziecie jeździć z tego przystanku??

Avatar
waclaw / 25 listopada 2014 r. o 22:09
0
A w którym dokładnie miejscu ma być ten przystanek? To dzikie przejście przy starym gaju i ogródkach należy zalegalizować
Avatar
anio99 / 25 listopada 2014 r. o 21:19
0

nam bardziej nie dzikiego przejścia do lasu brakuje

Avatar
Adam / 26 listopada 2014 r. o 22:52
0

W obecnych realiach POlskiego absurdu kolejowego, artykuł ten zapowiada kolejną kilku- (oby nie kilkunasto-) letnią gehennę podróżnych korzystających z tej linii. Średnia prędkość handlowa na odcinkach obok robót to ok. 55 km/h (jak to jest teraz na magistrali podkarpackiej), ruch jednotorowy czyli przy każdej awarii przerwa w ruchu. Niestety tak to jest w naszym kraju, że każda modernizacja zarzyna potoki pasażerskie. Ja mam na razie zdanie, że linia nr 7 z Vmax. 120 km/h jest całkiem przyzwoitego standardu, wystarczy robić naprawy główne toru i podnosić prędkość tam gdzie krzywe przejściowe na to pozwalają. Bo rozgrzebywanie stu kilkudziesięciu kilometrów na 10 lat jest obecnie katastrofą na każdym kroku.

Popieram w 100% Problemem nie jest sama prędkość czy czas jazdy pociągiem, ale dostępność do kolei w Lublinie. Gdyby usprawnić dojazd na dworzec z poszczególnych dzielnic i dobudować przystanek na Czubach problem dla 80% mieszkańców byłby rozwiązany, ale na to oczywiście nie pozwoli lobby taksówkarskie i busiarskie, wspierane przez lokalne władze. Rozbebeszenie kolejnego remontu na taką skalę po prostu musi się skończyć katastrofą...

Popieram w 100% Problemem nie jest sama prędkość czy czas jazdy pociągiem, ale dostępność do kolei w Lublinie. Gdyby usprawnić dojazd na dworzec z poszczególnych dzielnic i dobudować przystanek na Czubach problem dla 80% mieszkańców byłby rozwiązany, ale na to oczywiście nie pozwoli lobby taksówkarskie i busiarskie, wspierane przez lokalne władze. Rozbebeszenie kolejnego remontu na taką skalę po prostu musi się skończyć katastrofą...

rozwiń
Avatar
sobelix / 26 listopada 2014 r. o 21:48
0

W obecnych realiach POlskiego absurdu kolejowego, artykuł ten zapowiada kolejną kilku- (oby nie kilkunasto-) letnią gehennę podróżnych korzystających z tej linii. Średnia prędkość handlowa na odcinkach obok robót to ok. 55 km/h (jak to jest teraz na magistrali podkarpackiej), ruch jednotorowy czyli przy każdej awarii przerwa w ruchu. Niestety tak to jest w naszym kraju, że każda modernizacja zarzyna potoki pasażerskie. Ja mam na razie zdanie, że linia nr 7 z Vmax. 120 km/h jest całkiem przyzwoitego standardu, wystarczy robić naprawy główne toru i podnosić prędkość tam gdzie krzywe przejściowe na to pozwalają. Bo rozgrzebywanie stu kilkudziesięciu kilometrów na 10 lat jest obecnie katastrofą na każdym kroku.

W obecnych realiach POlskiego absurdu kolejowego, artykuł ten zapowiada kolejną kilku- (oby nie kilkunasto-) letnią gehennę podróżnych korzystających z tej linii. Średnia prędkość handlowa na odcinkach obok robót to ok. 55 km/h (jak to jest teraz na magistrali podkarpackiej), ruch jednotorowy czyli przy każdej awarii przerwa w ruchu. Niestety tak to jest w naszym kraju, że każda modernizacja zarzyna potoki pasażerskie. Ja mam na razie zdanie, że linia nr 7 z Vmax. 120 km/h jest całkiem przyzwoitego standardu, wystarczy robić naprawy główn... rozwiń

Avatar
xxx / 26 listopada 2014 r. o 16:07
0

Dtrugi dworzec jest potrzebny w Lublinie jak stadion i lotnisko...

A na głównym nadal syf i nieskończona przebudowa wiaduktu nad 1-go Maja...

Avatar
Adam / 26 listopada 2014 r. o 15:21
0

"silna presja społeczeństwa" - kolejny hałas na osiedlu, chyba nie zdajecie sobie sprawy jaki powstaje hałas przy hamowaniu, zresztą gdzie Wy będziecie jeździć z tego przystanku??

A czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli nie będzie przejścia podziemnego na peron, nie będzie wejścia do lasu? Od Kraśnickiej do Bystrzycy będą 6m ekrany dźwiękochronne, będzie ciszej niż jest więc nie siej herezji najpierw trochę poczytaj o tej inwestycji. Przejście na peron będzie za razem jedynym wejściem do lasu. 

A czy zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli nie będzie przejścia podziemnego na peron, nie będzie wejścia do lasu? Od Kraśnickiej do Bystrzycy będą 6m ekrany dźwiękochronne, będzie ciszej niż jest więc nie siej herezji najpierw trochę poczytaj o tej inwestycji. Przejście na peron będzie za razem jedynym wejściem do lasu. 

rozwiń
Avatar
o.Truflik / 26 listopada 2014 r. o 15:02
0

Nie wszyscy chyba czytają tekst ze zrozumieniem. Wynika z niego jasno, że po modernizacji będzie max. jedno przejście przez tory między Czubami a Starym Lasem. Większość mieszkańców dowie się o tym dopiero po fakcie bo władze naszego miasta jak zwykle przespały czas uzgodnienia inwestycji i nie zadbały o dostosowanie jej do lokalnych potrzeb. W połączeniu z marną jakością informacji (będzie przystanek Lublin Zachód - gdzie dokładnie??) wróżę duże rozgoryczenie mieszkańców - jak zwykle nie poinformowanych i nie wziętych pod uwagę przy konsultowaniu inwestycji bo po co?

Nie wszyscy chyba czytają tekst ze zrozumieniem. Wynika z niego jasno, że po modernizacji będzie max. jedno przejście przez tory między Czubami a Starym Lasem. Większość mieszkańców dowie się o tym dopiero po fakcie bo władze naszego miasta jak zwykle przespały czas uzgodnienia inwestycji i nie zadbały o dostosowanie jej do lokalnych potrzeb. W połączeniu z marną jakością informacji (będzie przystanek Lublin Zachód - gdzie dokładnie??) wróżę duże rozgoryczenie mieszkańców - jak zwykle nie poinformowanych i nie wziętych pod uwagę przy kons... rozwiń

Avatar
Gość / 26 listopada 2014 r. o 09:41
0

Redakcjo, "na wysokości blokowisk" ?  Określenie ani ładne ani precyzyjne. ja

Avatar
olo / 26 listopada 2014 r. o 08:00
0

Z tego co słyszałem niektóre stacje będa na tej linii zlikwidowane (zdegradowane) do przystanków osobowych, jak np. Klementowice czy Sadurki.

Avatar
marcel / 26 listopada 2014 r. o 06:53
0

"silna presja społeczeństwa" - kolejny hałas na osiedlu, chyba nie zdajecie sobie sprawy jaki powstaje hałas przy hamowaniu, zresztą gdzie Wy będziecie jeździć z tego przystanku??

Avatar
waclaw / 25 listopada 2014 r. o 22:09
0
A w którym dokładnie miejscu ma być ten przystanek? To dzikie przejście przy starym gaju i ogródkach należy zalegalizować
Avatar
anio99 / 25 listopada 2014 r. o 21:19
0

nam bardziej nie dzikiego przejścia do lasu brakuje

Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin. Pociągi mocno spóźnione. Niektóre ponad trzy godziny

Lublin. Pociągi mocno spóźnione. Niektóre ponad trzy godziny

Ponad 2,5 godziny opóźnienia ma pociąg IC Bolko jadący z Wrocławia do Lublina. Nie tylko jego pasażerowie mają dzisiaj problem

Lubelskie. Pogoda na 18.01. nawet minus 14 stopni
wideo
galeria
film

Lubelskie. Pogoda na 18.01. nawet minus 14 stopni

Będzie zimno i ma padać śnieg. W poniedziałek temperatura w całym województwie lubelskim spadnie poniżej minus 10 stopni.

Szczepienia w Lubelskiem. 17 osób przyjęło już drugą dawkę

Szczepienia w Lubelskiem. 17 osób przyjęło już drugą dawkę

Według niedzielnego raportu Ministerstwa Zdrowia na Lubelszczyźnie zaszczepiono już ponad 25 tys. osób. 17 przyjęło drugą dawkę.

Saneczkowe szaleństwo w Rąblowie. I to często bez sanek
Zdjęcia
galeria

Saneczkowe szaleństwo w Rąblowie. I to często bez sanek

Ostatnia niedziela ferii zimowych przyciągnęła do Rąbkowa wielbicieli zimowego szaleństwa. Stok znajduje się na terenie Kazimierskiego Parku Krajobrazowego, 40 kilometrów od Lublina w kierunku Kazimierza Dolnego.

Maseczki, odstęp, sztandar. Lubelscy terytorialsi mają 66 nowych żołnierzy
Zdjęcia
galeria

Maseczki, odstęp, sztandar. Lubelscy terytorialsi mają 66 nowych żołnierzy

To ochotnicy, z których połowa to pełnoletni uczniowie, studenci i nauczyciele. Przerwę feryjną postanowili spędzić na przygotowaniach do wstąpienia do WOT.

Poszukiwana 15-latka z Siedliszcza odnaleziona. Szukała jej rodzina i policja

Poszukiwana 15-latka z Siedliszcza odnaleziona. Szukała jej rodzina i policja

Policja zakończyła poszukiwania 15-letniej Agaty. Dziewczyna została odnaleziona na terenie powiatu zamojskiego.

Przegląd tygodnia. Kto zawdzięcza szczepionkę żonie?

Przegląd tygodnia. Kto zawdzięcza szczepionkę żonie?

Autorski przegląd tygodnia

Polski Cukier Avia Świdnik – BBTS Bielsko-Biała 2:3. Zabrali punkt liderowi

Polski Cukier Avia Świdnik – BBTS Bielsko-Biała 2:3. Zabrali punkt liderowi

Po bardzo ciekawym spotkaniu Polski Cukier Avia Świdnika przegrała z przewodzącym stawce Tauron 1. Ligi Siatkarzy BBTS Bielsko-Biała 2:3

Minus 8 a oni do Zalewu Zemborzyckiego. Wielu z nich morsowało, zanim to się stało modne
Zdjęcia
galeria

Minus 8 a oni do Zalewu Zemborzyckiego. Wielu z nich morsowało, zanim to się stało modne

Lubelskie morsy długo czekały na taką pogodę. W niedzielę w końcu temperatura spadła mocno poniżej zera. Było minus 8 stopni Celsjusza, kiedy grupa zapaleńców weszła do Zalewu Zemborzyckiego.

AFP: Covid-19 zabił jak dotąd ponad 2 mln osób, zakaziło się ponad 94 mln

AFP: Covid-19 zabił jak dotąd ponad 2 mln osób, zakaziło się ponad 94 mln

Od początku pandemii koronawirusem na całym świecie wykryto ponad 94 450 660 zakażeń, Covid-19 zabił ponad 2 022 740 osób - podaje w niedzielę AFP, w oparciu o oficjalne statystyki poszczególnych krajów i dane Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Bialscy policjanci oddają osocze i namawiają do tego innych ozdrowieńców

Bialscy policjanci oddają osocze i namawiają do tego innych ozdrowieńców

- Bialscy policjanci od wielu już lat dzielą się tym co najcenniejsze, oddając cząstkę siebie jako honorowi krwiodawcy - mówi komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla. - Teraz mundurowi, którzy przeszli COVID-19 regularnie oddają osocze, by wspomóc osoby, które nadal walczą z tą chorobą.

LUK Politechnika Lublin – MCKiS Jaworzno 3:1. Doczekali się zwycięstwa

LUK Politechnika Lublin – MCKiS Jaworzno 3:1. Doczekali się zwycięstwa

LUK Politechnika Lublin pokonała outsidera Tauron 1. Ligi Siatkarzy MCKiS Jaworzno 3:1. Była to pierwsza wygrana lublinian w tym roku. Dotychczas drużyna uległa Mickiewiczowi Kluczbork i Viśle Bydgoszcz

Nietypowe hobby nastolatka z Chełma. Chce stworzyć muzeum
Magazyn
galeria

Nietypowe hobby nastolatka z Chełma. Chce stworzyć muzeum

Warszawy, skody, nysy i fiaty. Ale też łotewskie raf-y czy mercedesy – lista marek ambulansów, którymi jeździły do wypadków i porodów ekipy pogotowia ratunkowego to prawdziwa historia motoryzacji. Historię aut ratownictwa medycznego na Lubelszczyźnie, stara się od kliku lat dokumentować 16-letni Kacper Chmielewski z Chełma

Hetman Zamość ma dwóch nowych zawodników

Hetman Zamość ma dwóch nowych zawodników

Ostatni zespół w tabeli grupy czwartej III ligi dokonał pierwszych transferów przed rundą wiosenną. Do zespołu trenera Jarosława Czarnieckiego dołączyli: Przemysław Chyrchała i Kacper Nastalek, czyli zawodnicy, którzy mieli już okazję grać w Zamościu.

Prof. Gut: to nie wirus się roznosi, tylko my go roznosimy

Prof. Gut: to nie wirus się roznosi, tylko my go roznosimy

To nie wirus się roznosi, tylko my go roznosimy - podkreśla wirusolog prof. Włodzimierz Gut. Jego zdaniem, największym problemem wpływającym na liczbę zakażeń koronawirusem nie są mutacje wirusa, a niedostateczne ograniczenie kontaktów społecznych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.