Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 sierpnia 2013 r.
19:47
Edytuj ten wpis

Od września 125 przystanków na żądanie w Lublinie (lista)

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 12 A A
W tym miejscu znajdziemy informację, czy przystanek jest na żądanie
W tym miejscu znajdziemy informację, czy przystanek jest na żądanie

1 września na 125 przystankach zaczną obowiązywać nowe zasady. Kto zechce wsiąść powinien podnieść rękę. Żeby wysiąść trzeba będzie wcisnąć przycisk STOP. Inaczej kierowca nie stanie

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Status przystanków na żądanie otrzymały głównie przystanki zlokalizowane poza miastem – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. – Tym samym liniami komunikacyjnymi, na których będą obowiązywać będą głównie linie podmiejskie. 2, 3, 4, 8, 22, 73, 75, 85 i 703 – precyzuje Góźdź. Ale także pasażerowie poruszający się po Lublinie muszą liczyć się z tym, że nie wszędzie kierowca sam zatrzyma pojazd. Dotyczy to nawet tak ważnych linii, jak 7, 9, 10, czy 18.

Jak poznać taki przystanek?

– W umieszczonej na słupku naklejce z nazwą przystanku będzie np. napis "Stolarska NŻ 02”. Tam, gdzie mamy standardową wiatę naklejka również będzie zawierała skrót "NŻ”. A w innych przypadkach informacja będzie w gablotce – dodaje Góźdź. Specjalne oznaczenia mają też być w tabelkach z rozkładami oraz w głosowych zapowiedziach, czy też na tablicach i wyświetlaczach w pojeździe.

Jak wsiadać i wysiadać?

Aby wsiąść trzeba będzie na widok pojazdu wyraźnie podnieść rękę, albo stanąć blisko krawędzi przystanku. ZTM zapowiada, że to ma wystarczyć. Urzędnicy dodają też, że kierowca będzie miał obowiązek stanąć na każdym przystanku, na którym będzie widzieć oczekującą osobę, co ma uchronić przed przykrymi niespodziankami osoby niepełnosprawne, niedowidzące i niewidome.

Pasażer zamierzający wysiąść powinien wcześniej wcisnąć przycisk "STOP” znajdujący się obok drzwi, albo pofatygować się do kierowcy.

Gdzie tak będzie?

Wczoraj ZTM ogłosił ostateczną listę przystanków na żądanie. Urzędnicy uwzględnili też część z 40 wniosków od pasażerów. W taki sposób na listę trafił zespół przystanków Stolarska na al. Unii Lubelskiej, przystanki Szwedzka na al. Smorawińskiego oraz trzy zespoły przystankowe znajdujące się na ul. Pliszczyńskiej: Lipeckiego, Łysakowska i Rudnik PKP. Z wykazu wypadły za to przystanki Turystyczna, Pancerniaków, Żeglarska, Motycz-chłodna i Motycz-hotel. ZTM nie przystał na razie na propozycję, by autobusy obsługujące linie nocne stawały tylko na żądanie.

Co ma to dać?

W oficjalnym komunikacie Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że autobusy nie będą musiały stawać na darmo, co powinno dać oszczędności na paliwie, którego pojazd zużywa najwięcej właśnie wtedy, gdy rusza z miejsca. ZTM wskazuje też na krótszy czas przejazdu, choć wraz ze wprowadzeniem przystanków na żądanie nie skróci czasu, który kierowca będzie mieć na pokonanie poszczególnych odcinków.

A to nie koniec

ZTM zapowiada, że przystanków na żądanie może być więcej. – Zakładamy, że to pierwszy etap, nie wykluczamy, że lista będzie się z czasem powiększała, będziemy starali się to robić – informuje rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.

Lista przystanków na żądanie


Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
xyz / 20 sierpnia 2013 o 15:12
0

Jak to miło, że pracownicy ZTM pofatygowali się żeby chociaż tutaj odpisać. To Ty drogi Orzełku siejesz zamęt, ale rozumiem że masz w tym interes, bo nie chcesz kontroli w swojej firmie (jeden szef już wyleciał nie chcesz do niego dołączyć). I na koniec dla Twojej wiadomości mail był podpisany!

Avatar
Orzeł / 20 sierpnia 2013 o 09:58
0

Nie siej chłopie zamętu. Nie masz pojęcia o czym piszesz - krzykacz przed kompem jakich wielu co tylko krytykować potrafią wszystko i wszystkich. Pewnie sflustrowany pracownik MPK co by nic nie zmieniał od czasów PRL. Jeśli chodzi o konsultacje to tylko ZTM coś konsultuje w tym mieście. Ja często do nich piszę i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie odpisali (mądrzej lub mniej) nawet na maila. Tylko się podpisać trzeba.

Avatar
xyz / 20 sierpnia 2013 o 08:13
0

Nawiązując do wypowiedzi ~mieszkaniec Lbn~ wiele z tych przystanków na żądanie obejmuje takie, na których zatrzymuje się tylko jedna linia, ale widać ZTM to nie przeszkadza. Podobnie jest z dalszą częścią propagandy: skrócenie czasu przejazdu (tak, ale jak kierowca oleje premię - inaczej zbyt szybki przejazd nadrobi na kolejnym postoju, bo będzie kara za niepunktualność; zresztą ten fakt potwierdzają słowa z artykułu: "wraz ze wprowadzeniem przystanków na żądanie nie skróci czasu, który kierowca będzie mieć na pokonanie poszczególnych odcinków"), niższe koszty związane z mniejszym spalaniem (oczywiście! zysk ten jednak przypadnie przewoźnikom, bo podatnicy płacą standardową stawkę za wozokilometr w zależności od stawki konkretnego przewoźnika /tzn. oficjalnie płaci ZTM, ale on nie ma własnej kasy/). Najciekawsze zostawiłem na koniec w autobusach zacznie panować moda na ostre hamowanie, bo kierowcy odpuszczą sobie używanie dźwięku do sygnalizacji, że nie zamierzają się zatrzymywać (bo widzą, że nie ma nikogo na przystanku) zaczną przyspieszać i w tym momencie na wysokości przystanku ktoś przypomni sobie o wysiadaniu (lub np. nie znał trasy a przystanek wcześniej zasłaniały drzewa czy budynki) i będzie ostro po hamulcach. A i bez tego kto jeździ komunikacją miejską wie, że wielu kierowców, zwłaszcza prywatnych przewoźników minęło się z powołaniem i jeździ jak na wyścigach Formuły 1.

Przy okazji gdyby ktoś chciał uczestniczyć w konsultacjach społecznych ZTM to odradzam, bo to ściema jest. Do tej pory żaden z pracowników nie pofatygował się nawet żeby potwierdzić odbiór maila, o napisaniu odpowiedzi nawet nie wspominam. Pewnie wychodzą z założenia że czym jest miesiąc wobec wieczności, z drugiej jednak strony już zdążyli podsumować wyniki konsultacji (jak tego dokonali zostawiam waszej wyobraźni). 

Nawiązując do wypowiedzi ~mieszkaniec Lbn~ wiele z tych przystanków na żądanie obejmuje takie, na których zatrzymuje się tylko jedna linia, ale widać ZTM to nie przeszkadza. Podobnie jest z dalszą częścią propagandy: skrócenie czasu przejazdu (tak, ale jak kierowca oleje premię - inaczej zbyt szybki przejazd nadrobi na kolejnym postoju, bo będzie kara za niepunktualność; zresztą ten fakt potwierdzają słowa z artykułu: "wraz ze wprowadzeniem przystanków na żądanie nie skróci czasu, który kierowca będzie mieć na pokonanie poszczególnych odc... rozwiń

Avatar
abc / 20 sierpnia 2013 o 06:57
0

W większości to zbędna panika, przecież takie przystanki nieformalnie funkcjonowały w tym mieście od dawien dawna i nie było problemów. Kierowca jechał, przystanek pusty, zwalniał, było biiip w autobusie i jak nikt się nie ruszał wewnątrz pojazdu śmigał dalej. Wczesnym rankiem, późnymi wieczorami, oby już oficjalnie też to tak funkcjonowało. Nie ma co panikować.

Avatar
ewnlfc / 20 sierpnia 2013 o 01:25
0

Ale w Londynie jeśli nie podniesiesz ręki ani nikt z pasażerów w autobusie nie wyrazi chęci, aby wysiąść, autobus się nie zatrzyma. Tutaj tak czy siak będą stawać, więc nie widzę za bardzo sensu. Rozumiem, że jest to ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, ale po co więc pisać, że "trzeba" podnieść rękę, skoro kierowca tak czy siak będzie musiał stanąć na przystanku, jeśli ktokolwiek tam będzie...

Avatar
mieszkaniec Lbn / 19 sierpnia 2013 o 22:16
0

przystanek na żądanie, szczególnie jest ,, potrzebny '' na przystanku Poligonowa w stronę miasta  -  4 jest jedynym autobusem , który tamtędy jeździ. Więc logiczne jest ,że jak ktoś stoi na przystanku to czeka na autobus ....... a teraz ,żeby wsiąść do autobusu , który jeździ ,, raz na ruski rok ''  - wszczyscy rączka w górę :P

Avatar
kapsel / 19 sierpnia 2013 o 22:10
0

To może w całym mieście tak zrobić? :D

Avatar
Kamil / 19 sierpnia 2013 o 21:38
0

Przeciez tak jest w zwyklych autobusach/busach jezdzacych poza miastem. Nic nadzwczajnego.

Avatar
Gość / 19 sierpnia 2013 o 21:35
0

W zachodniej Europie funkcjonuje to w wielkich aglomeracjach i to w centrum, a nie tylko na obrzeżach miast więc to tylko kwestia przyzwyczajenia.

Avatar
ff / 19 sierpnia 2013 o 21:24
0

Nie, to nie żart jest to norma np w Londynie..

Avatar
xyz / 20 sierpnia 2013 o 15:12
0

Jak to miło, że pracownicy ZTM pofatygowali się żeby chociaż tutaj odpisać. To Ty drogi Orzełku siejesz zamęt, ale rozumiem że masz w tym interes, bo nie chcesz kontroli w swojej firmie (jeden szef już wyleciał nie chcesz do niego dołączyć). I na koniec dla Twojej wiadomości mail był podpisany!

Avatar
Orzeł / 20 sierpnia 2013 o 09:58
0

Nie siej chłopie zamętu. Nie masz pojęcia o czym piszesz - krzykacz przed kompem jakich wielu co tylko krytykować potrafią wszystko i wszystkich. Pewnie sflustrowany pracownik MPK co by nic nie zmieniał od czasów PRL. Jeśli chodzi o konsultacje to tylko ZTM coś konsultuje w tym mieście. Ja często do nich piszę i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie odpisali (mądrzej lub mniej) nawet na maila. Tylko się podpisać trzeba.

Avatar
xyz / 20 sierpnia 2013 o 08:13
0

Nawiązując do wypowiedzi ~mieszkaniec Lbn~ wiele z tych przystanków na żądanie obejmuje takie, na których zatrzymuje się tylko jedna linia, ale widać ZTM to nie przeszkadza. Podobnie jest z dalszą częścią propagandy: skrócenie czasu przejazdu (tak, ale jak kierowca oleje premię - inaczej zbyt szybki przejazd nadrobi na kolejnym postoju, bo będzie kara za niepunktualność; zresztą ten fakt potwierdzają słowa z artykułu: "wraz ze wprowadzeniem przystanków na żądanie nie skróci czasu, który kierowca będzie mieć na pokonanie poszczególnych odcinków"), niższe koszty związane z mniejszym spalaniem (oczywiście! zysk ten jednak przypadnie przewoźnikom, bo podatnicy płacą standardową stawkę za wozokilometr w zależności od stawki konkretnego przewoźnika /tzn. oficjalnie płaci ZTM, ale on nie ma własnej kasy/). Najciekawsze zostawiłem na koniec w autobusach zacznie panować moda na ostre hamowanie, bo kierowcy odpuszczą sobie używanie dźwięku do sygnalizacji, że nie zamierzają się zatrzymywać (bo widzą, że nie ma nikogo na przystanku) zaczną przyspieszać i w tym momencie na wysokości przystanku ktoś przypomni sobie o wysiadaniu (lub np. nie znał trasy a przystanek wcześniej zasłaniały drzewa czy budynki) i będzie ostro po hamulcach. A i bez tego kto jeździ komunikacją miejską wie, że wielu kierowców, zwłaszcza prywatnych przewoźników minęło się z powołaniem i jeździ jak na wyścigach Formuły 1.

Przy okazji gdyby ktoś chciał uczestniczyć w konsultacjach społecznych ZTM to odradzam, bo to ściema jest. Do tej pory żaden z pracowników nie pofatygował się nawet żeby potwierdzić odbiór maila, o napisaniu odpowiedzi nawet nie wspominam. Pewnie wychodzą z założenia że czym jest miesiąc wobec wieczności, z drugiej jednak strony już zdążyli podsumować wyniki konsultacji (jak tego dokonali zostawiam waszej wyobraźni). 

Nawiązując do wypowiedzi ~mieszkaniec Lbn~ wiele z tych przystanków na żądanie obejmuje takie, na których zatrzymuje się tylko jedna linia, ale widać ZTM to nie przeszkadza. Podobnie jest z dalszą częścią propagandy: skrócenie czasu przejazdu (tak, ale jak kierowca oleje premię - inaczej zbyt szybki przejazd nadrobi na kolejnym postoju, bo będzie kara za niepunktualność; zresztą ten fakt potwierdzają słowa z artykułu: "wraz ze wprowadzeniem przystanków na żądanie nie skróci czasu, który kierowca będzie mieć na pokonanie poszczególnych odc... rozwiń

Avatar
abc / 20 sierpnia 2013 o 06:57
0

W większości to zbędna panika, przecież takie przystanki nieformalnie funkcjonowały w tym mieście od dawien dawna i nie było problemów. Kierowca jechał, przystanek pusty, zwalniał, było biiip w autobusie i jak nikt się nie ruszał wewnątrz pojazdu śmigał dalej. Wczesnym rankiem, późnymi wieczorami, oby już oficjalnie też to tak funkcjonowało. Nie ma co panikować.

Avatar
ewnlfc / 20 sierpnia 2013 o 01:25
0

Ale w Londynie jeśli nie podniesiesz ręki ani nikt z pasażerów w autobusie nie wyrazi chęci, aby wysiąść, autobus się nie zatrzyma. Tutaj tak czy siak będą stawać, więc nie widzę za bardzo sensu. Rozumiem, że jest to ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, ale po co więc pisać, że "trzeba" podnieść rękę, skoro kierowca tak czy siak będzie musiał stanąć na przystanku, jeśli ktokolwiek tam będzie...

Avatar
mieszkaniec Lbn / 19 sierpnia 2013 o 22:16
0

przystanek na żądanie, szczególnie jest ,, potrzebny '' na przystanku Poligonowa w stronę miasta  -  4 jest jedynym autobusem , który tamtędy jeździ. Więc logiczne jest ,że jak ktoś stoi na przystanku to czeka na autobus ....... a teraz ,żeby wsiąść do autobusu , który jeździ ,, raz na ruski rok ''  - wszczyscy rączka w górę :P

Avatar
kapsel / 19 sierpnia 2013 o 22:10
0

To może w całym mieście tak zrobić? :D

Avatar
Kamil / 19 sierpnia 2013 o 21:38
0

Przeciez tak jest w zwyklych autobusach/busach jezdzacych poza miastem. Nic nadzwczajnego.

Avatar
Gość / 19 sierpnia 2013 o 21:35
0

W zachodniej Europie funkcjonuje to w wielkich aglomeracjach i to w centrum, a nie tylko na obrzeżach miast więc to tylko kwestia przyzwyczajenia.

Avatar
ff / 19 sierpnia 2013 o 21:24
0

Nie, to nie żart jest to norma np w Londynie..

Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy 0 0

30 lipca przedstawiciele komisji zakładowej NSZZ Solidarność spotkają się z przedstawicielami sieci Aldik. Będą rozmawiać o podwyżkach. Jeśli nie usłyszą konkretów, nie wykluczają rozpoczęcia strajku.

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać 0 1

W drugim kwartale tego roku Polacy kupili mniej nowych mieszkań niż rok wcześniej. W statystykach GUS widać pierwsze symptomy spadku aktywności deweloperów – oceniają eksperci. Liczba nowych pozwoleń na budowę rośnie, ale wolniej niż kiedyś.

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku
22 lipca 2018, 17:00

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku 0 0

Co Gdzie Kiedy. Trwa Festiwal Fresków w Lublinie. W najbliższą niedzielę, 22 lipca o godz. 17 w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku odbędzie się koncert Szymona Krzemiania i Grzegorza Siedlaczka.

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później 13 3

Ostry ból głowy, 40-stopniowa gorączka, wymioty. – Stan męża się pogarszał, dosłownie miotał się z bólu, a ja byłam bezsilna – opowiada Katarzyna Gnaś. Mimo to, 26-latek nie został przyjęty do szpitala w Poniatowej. Kilka dni później zmarł

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku 0 0

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 6 0

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 3 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 7 4

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 3

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 35 24

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 10 22

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 3 11

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 7 13

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 7 15

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 29 15

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.