Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

20 października 2014 r.
6:30
Edytuj ten wpis

Osiedle Botanik odetchnie za miesiąc. Kończy się budowa ul. Zelwerowicza

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
139 26 A A

W przyszłym miesiącu - wiele miesięcy przed planowanym terminem - otwarta dla ruchu ma zostać ul. Zelwerowicza. A za dwa lata gotowy ma być projekt jej przedłużenia aż do ul. Zbożowej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Rok temu, gdy ogłaszany był przetarg na budowę nowej arterii, miasto zakładało, że jej budowa potrwa do końca listopada przyszłego roku. Okazało się jednak, że wykonawca radzi sobie o wiele sprawniej.
- Na całej drodze gotowa jest już asfaltowa podbudowa, a na połowie wiążąca warstwa nawierzchni. Budowa chodników zaawansowana jest już w 60 proc. - informuje Beata Krzyżanowska, rzecznik Ratusza. - Trwają też prace przy wypełnianiu ekranów dźwiękochłonnych oraz montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Choiny.

Droga biegnie od skrzyżowania z ul. Choiny i Wojtasa aż do ul. Poligonowej. Na całej długości ma dwie jezdnie, również dwujezdniowy jest nowy wiadukt nad wąwozem w rejonie górek czechowskich. Sama ulica jest przystosowana do ruchu komunikacji miejskiej i wyposażona w zatoki, wzdłuż niej będą nie tylko chodniki, ale i ścieżki rowerowe.

Nowa trasa ma być alternatywnym dojazdem do centrum dla mieszkańców os. Botanik, którzy co rano stoją w dużym korku ciągnącym się od ul. Ducha przez ul. Willową. Bez tej drogi nie ma mowy o rozpoczęciu przebudowy skrzyżowania al. Solidarności z al. Sikorskiego ul. Ducha i Północną. Przetarg na taką przebudowę miasto ma ogłaszać jeszcze w tym roku, a w przyszłym roku prace miałyby się zaczynać, choć nie ma pewności, że ten plan się powiedzie, bo wciąż nie wiadomo, czy miasto dostanie dotację na ten cel.
Niezależnie od tego nowa ul. Zelwerowicza odciąży wyjazd przez ul. Ducha. Urzędnicy zapewniają, że na możliwość przejazdu tą trasą nie będzie trzeba długo czekać. - Ruch zostanie puszczony w listopadzie - zapowiada Krzyżanowska. - Wykonawca nie jest jeszcze w stanie zadeklarować kiedy dokładnie mogłoby to nastąpić - zastrzega.

Na Poligonowej nowa trasa ma się nie kończyć. W planach miasta jest przedłużenie ul. Zelwerowicza aż do ul. Zbożowej. Tym samym arteria znalazłaby się w ciągu umożliwiającym przejazd od al. Warszawskiej aż do al. Spółdzielczości Pracy. Pieniądze na opracowanie dokumentacji niezbędnej do budowy odcinka Poligonowa-Zbożowa miałyby się znaleźć w budżecie miasta na rok 2016.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
PKL / 20 października 2014 r. o 21:57
0

Oczywiście, że będzie można, a stamtąd do skrzyżowania  Północna/Ducha albo jeszcze lepiej do skrzyżowania Poniatowskiego/Popiełuszki...

Teraz już wiadomo dlaczego nie wiadomo kto wpadł na pomysł zaniechania budowy tunelu pod al. Racławickimi i estakady nad ul. Głęboką oraz zastąpienia tej bezkolizyjnej w planach trasy skrzyżowaniami o podwójnych pasach ruchu w jedną i drugą stronę.

Jestem przekonany, że codziennie omijasz z daleka ten kwartał miasta i stąd ten swoisty brak empatii.

tu Cię zaskoczę, od 10 lat , codziennie pokonuję trasę Orfeusz->Zana :)

jak jeszcze kładka działała to nie było tak najgorzej, największy tam problem jest 16-17, ale w przeciwną stroną niż jadę gdy wracam, czyli ruch z Czechowa do reszty miasta.

Ostre narzekania to miałem jak robili Filaretów czy inne remonty były, teraz idzie całkiem wytrzymać, choć brak kładki na Sowińskiego ostatnio daje się trochę we znaki

zaskoczę, od 10 lat , codziennie pokonuję trasę Orfeusz->Zana :)

jak jeszcze kładka działała to nie było tak najgorzej, największy tam problem jest 16-17, ale w przeciwną stroną niż jadę gdy wracam, czyli ruch z Czechowa do reszty miasta.

Ostre narzekania to miałem jak robili Filaretów czy inne remonty były, teraz idzie całkiem wytrzymać, choć brak kładki na Sowińskiego ostatnio daje się trochę we znaki

rozwiń
Avatar
Swok / 20 października 2014 r. o 16:47
0

Kolejna droga gotowa do dodania, zmniejszy korki na pewno każda droga zawsze powoduje ,ze ruch inaczej się rozkłada, także poczekajmy, zobaczymy, nie ma co się na wyrost martwic

Avatar
BudŻet / 20 października 2014 r. o 14:40
0

ale przecież z Zelwerowicza będzie można skręcić też w ul.Koncertową, nikt nie musi dojeżdzać, aż do Choin jak nie ma takiej potrzeby

Oczywiście, że będzie można, a stamtąd do skrzyżowania  Północna/Ducha albo jeszcze lepiej do skrzyżowania Poniatowskiego/Popiełuszki...

Teraz już wiadomo dlaczego nie wiadomo kto wpadł na pomysł zaniechania budowy tunelu pod al. Racławickimi i estakady nad ul. Głęboką oraz zastąpienia tej bezkolizyjnej w planach trasy skrzyżowaniami o podwójnych pasach ruchu w jedną i drugą stronę.

Jestem przekonany, że codziennie omijasz z daleka ten kwartał miasta i stąd ten swoisty brak empatii.

Oczywiście, że będzie można, a stamtąd do skrzyżowania  Północna/Ducha albo jeszcze lepiej do skrzyżowania Poniatowskiego/Popiełuszki...

Teraz już wiadomo dlaczego nie wiadomo kto wpadł na pomysł zaniechania budowy tunelu pod al. Racławickimi i estakady nad ul. Głęboką oraz zastąpienia tej bezkolizyjnej w planach trasy skrzyżowaniami o podwójnych pasach ruchu w jedną i drugą stronę.

Jestem przekonany, że codziennie omijasz z daleka ten kwartał miasta i stąd ten swoisty brak empatii.

rozwiń
Avatar
niepatriota / 20 października 2014 r. o 13:26
0

tak samo miało byc lżej na Willowej, jak Warszawską mieli oddać do użytku. Warszawska oddana, a na Willowej korki pozostały bez zmian, czyli duzo większe niż przed budową wiaduktu na Warszawskiej. 

Jednym słowem korki na Willowej pozostaną (może ciut mnjiejsze po oddaniu Zelwerowicza, ale niewiele) póki nie przebuduje się skrzyżowania Alei, Sikorkiego i Gen. Ducha.

Problem w tym, że jadąc przedłużeniem Solidarności od obwodnicy nie ma zjazdu na Warszawską, dlatego jadąc na Sławinek lub Sławin trzeba jechać do skrzyżowania Ducha Solidarności i Sikorskiego lub po staremu korzystać ze zjazdu koło Bidy.

Problem w tym, że jadąc przedłużeniem Solidarności od obwodnicy nie ma zjazdu na Warszawską, dlatego jadąc na Sławinek lub Sławin trzeba jechać do skrzyżowania Ducha Solidarności i Sikorskiego lub po staremu korzystać ze zjazdu koło Bidy.

rozwiń
Avatar
PKL / 20 października 2014 r. o 12:52
0

Według mnie nie nastąpi żadne odkorkowanie. W chwoli obecnej rano oraz w godz. szczytu 15:00 -  16:30, ul. Choiny już jest rano bardzo mocno zakorkowana. Jak dojdą jeszcze auta z Botanika, to ludziom na pewno nie będzie się chciało już jechać nową ul. Zelwerowicza.Prosze spróbować przejechać się w godz. 7-8 rano ul. Choiny, korek siega ul. Paderewskiego.

ale przecież z Zelwerowicza będzie można skręcić też w ul.Koncertową, nikt nie musi dojeżdzać, aż do Choin jak nie ma takiej potrzeby

ale przecież z Zelwerowicza będzie można skręcić też w ul.Koncertową, nikt nie musi dojeżdzać, aż do Choin jak nie ma takiej potrzeby

rozwiń
Avatar
Marek / 20 października 2014 r. o 11:27
0

Wyborcza kiełbasa

Same sukcesy !!!  Jestem za wyborami co 2 lata !!!
 

Avatar
Piotrek / 20 października 2014 r. o 11:03
0

Nic się nie zmieni!!! Ktoś kto pisze takie bzdury widać że nigdy nie był rano na skrzyżowaniu Willowa-Poligonowa!!!

W jaki sposób kierowcy będą mieli ułatwiony dojazd do Poligonowej? Stojąc w korku na Willowej od kościoła? Czy przebijając się przez zastawione samochodami skrzyżowanie Willowa-Poligonowa, gdzie każdy odwraca głowę w drugą stronę i udaje że nie widzi innych włączająych się do ruchu. Płynność na tym skrzyżowaniu zmniejszają także "cwaniaki" którzy jadą drogami serwisowymi do tego skrzyżowania i skręcają w prawo w Ducha, a że nie bardzo chcą ich wpuszczać inni kierowcy to blokują skrzyżowanie dla tych co chcą jechać na wprost z Mineralnej w Poligonową. 

Nic się nie zmieni!!! Ktoś kto pisze takie bzdury widać że nigdy nie był rano na skrzyżowaniu Willowa-Poligonowa!!!

W jaki sposób kierowcy będą mieli ułatwiony dojazd do Poligonowej? Stojąc w korku na Willowej od kościoła? Czy przebijając się przez zastawione samochodami skrzyżowanie Willowa-Poligonowa, gdzie każdy odwraca głowę w drugą stronę i udaje że nie widzi innych włączająych się do ruchu. Płynność na tym skrzyżowaniu zmniejszają także "cwaniaki" którzy jadą drogami serwisowymi do tego skrzyżowania i skręcają w prawo w Ducha... rozwiń

Avatar
Piotrek / 20 października 2014 r. o 10:58
0

JM najpierw sprawdz dokladnie, potem sie wypowiadaj. Zelwerowicza jest budowana do NOWEGO przebiegu poligonowej.

To ty sprawdź dokładnie!!!

Zelwerowicza kończy się 100 m przed starą Poligonową. Resztę ma zrobić wykonawca Poligonowej. Właśnie rozpoczął prace ziemne.

Avatar
izber / 20 października 2014 r. o 10:52
0

Kto odetchnie?? Mieszkam przy Młodej Polski i juz całą dobe jest jeden wielki huk  a  korki na   ul. Choiny, Szeligowskiego. Pólnocnej , Prusa  .... to już norma. Teraz będzie jeden wielki  CZOP a nie tylko korki na Kompozytorów i i pozostałych ulicach Czechowa. W wszystko przez nieudolność lubelskich władz, które od lat nie umiały, a może nie chciały uporać, sie ze skrzyżowaniem Solidarności / Wiillowa/ Sikorskiego!!!

Avatar
Gość / 20 października 2014 r. o 10:47
0

A to ciekawe, bo na tablicy informacyjnej inwestycji na kontenerach kierownika budowy od początku data ukończenia była określona na październik 2014. Można sprawdzić bo dalej taka data jest napisana. Czyli ktoś opowiada bajki !

Avatar
PKL / 20 października 2014 r. o 21:57
0

Oczywiście, że będzie można, a stamtąd do skrzyżowania  Północna/Ducha albo jeszcze lepiej do skrzyżowania Poniatowskiego/Popiełuszki...

Teraz już wiadomo dlaczego nie wiadomo kto wpadł na pomysł zaniechania budowy tunelu pod al. Racławickimi i estakady nad ul. Głęboką oraz zastąpienia tej bezkolizyjnej w planach trasy skrzyżowaniami o podwójnych pasach ruchu w jedną i drugą stronę.

Jestem przekonany, że codziennie omijasz z daleka ten kwartał miasta i stąd ten swoisty brak empatii.

tu Cię zaskoczę, od 10 lat , codziennie pokonuję trasę Orfeusz->Zana :)

jak jeszcze kładka działała to nie było tak najgorzej, największy tam problem jest 16-17, ale w przeciwną stroną niż jadę gdy wracam, czyli ruch z Czechowa do reszty miasta.

Ostre narzekania to miałem jak robili Filaretów czy inne remonty były, teraz idzie całkiem wytrzymać, choć brak kładki na Sowińskiego ostatnio daje się trochę we znaki

zaskoczę, od 10 lat , codziennie pokonuję trasę Orfeusz->Zana :)

jak jeszcze kładka działała to nie było tak najgorzej, największy tam problem jest 16-17, ale w przeciwną stroną niż jadę gdy wracam, czyli ruch z Czechowa do reszty miasta.

Ostre narzekania to miałem jak robili Filaretów czy inne remonty były, teraz idzie całkiem wytrzymać, choć brak kładki na Sowińskiego ostatnio daje się trochę we znaki

rozwiń
Avatar
Swok / 20 października 2014 r. o 16:47
0

Kolejna droga gotowa do dodania, zmniejszy korki na pewno każda droga zawsze powoduje ,ze ruch inaczej się rozkłada, także poczekajmy, zobaczymy, nie ma co się na wyrost martwic

Avatar
BudŻet / 20 października 2014 r. o 14:40
0

ale przecież z Zelwerowicza będzie można skręcić też w ul.Koncertową, nikt nie musi dojeżdzać, aż do Choin jak nie ma takiej potrzeby

Oczywiście, że będzie można, a stamtąd do skrzyżowania  Północna/Ducha albo jeszcze lepiej do skrzyżowania Poniatowskiego/Popiełuszki...

Teraz już wiadomo dlaczego nie wiadomo kto wpadł na pomysł zaniechania budowy tunelu pod al. Racławickimi i estakady nad ul. Głęboką oraz zastąpienia tej bezkolizyjnej w planach trasy skrzyżowaniami o podwójnych pasach ruchu w jedną i drugą stronę.

Jestem przekonany, że codziennie omijasz z daleka ten kwartał miasta i stąd ten swoisty brak empatii.

Oczywiście, że będzie można, a stamtąd do skrzyżowania  Północna/Ducha albo jeszcze lepiej do skrzyżowania Poniatowskiego/Popiełuszki...

Teraz już wiadomo dlaczego nie wiadomo kto wpadł na pomysł zaniechania budowy tunelu pod al. Racławickimi i estakady nad ul. Głęboką oraz zastąpienia tej bezkolizyjnej w planach trasy skrzyżowaniami o podwójnych pasach ruchu w jedną i drugą stronę.

Jestem przekonany, że codziennie omijasz z daleka ten kwartał miasta i stąd ten swoisty brak empatii.

rozwiń
Avatar
niepatriota / 20 października 2014 r. o 13:26
0

tak samo miało byc lżej na Willowej, jak Warszawską mieli oddać do użytku. Warszawska oddana, a na Willowej korki pozostały bez zmian, czyli duzo większe niż przed budową wiaduktu na Warszawskiej. 

Jednym słowem korki na Willowej pozostaną (może ciut mnjiejsze po oddaniu Zelwerowicza, ale niewiele) póki nie przebuduje się skrzyżowania Alei, Sikorkiego i Gen. Ducha.

Problem w tym, że jadąc przedłużeniem Solidarności od obwodnicy nie ma zjazdu na Warszawską, dlatego jadąc na Sławinek lub Sławin trzeba jechać do skrzyżowania Ducha Solidarności i Sikorskiego lub po staremu korzystać ze zjazdu koło Bidy.

Problem w tym, że jadąc przedłużeniem Solidarności od obwodnicy nie ma zjazdu na Warszawską, dlatego jadąc na Sławinek lub Sławin trzeba jechać do skrzyżowania Ducha Solidarności i Sikorskiego lub po staremu korzystać ze zjazdu koło Bidy.

rozwiń
Avatar
PKL / 20 października 2014 r. o 12:52
0

Według mnie nie nastąpi żadne odkorkowanie. W chwoli obecnej rano oraz w godz. szczytu 15:00 -  16:30, ul. Choiny już jest rano bardzo mocno zakorkowana. Jak dojdą jeszcze auta z Botanika, to ludziom na pewno nie będzie się chciało już jechać nową ul. Zelwerowicza.Prosze spróbować przejechać się w godz. 7-8 rano ul. Choiny, korek siega ul. Paderewskiego.

ale przecież z Zelwerowicza będzie można skręcić też w ul.Koncertową, nikt nie musi dojeżdzać, aż do Choin jak nie ma takiej potrzeby

ale przecież z Zelwerowicza będzie można skręcić też w ul.Koncertową, nikt nie musi dojeżdzać, aż do Choin jak nie ma takiej potrzeby

rozwiń
Avatar
Marek / 20 października 2014 r. o 11:27
0

Wyborcza kiełbasa

Same sukcesy !!!  Jestem za wyborami co 2 lata !!!
 

Avatar
Piotrek / 20 października 2014 r. o 11:03
0

Nic się nie zmieni!!! Ktoś kto pisze takie bzdury widać że nigdy nie był rano na skrzyżowaniu Willowa-Poligonowa!!!

W jaki sposób kierowcy będą mieli ułatwiony dojazd do Poligonowej? Stojąc w korku na Willowej od kościoła? Czy przebijając się przez zastawione samochodami skrzyżowanie Willowa-Poligonowa, gdzie każdy odwraca głowę w drugą stronę i udaje że nie widzi innych włączająych się do ruchu. Płynność na tym skrzyżowaniu zmniejszają także "cwaniaki" którzy jadą drogami serwisowymi do tego skrzyżowania i skręcają w prawo w Ducha, a że nie bardzo chcą ich wpuszczać inni kierowcy to blokują skrzyżowanie dla tych co chcą jechać na wprost z Mineralnej w Poligonową. 

Nic się nie zmieni!!! Ktoś kto pisze takie bzdury widać że nigdy nie był rano na skrzyżowaniu Willowa-Poligonowa!!!

W jaki sposób kierowcy będą mieli ułatwiony dojazd do Poligonowej? Stojąc w korku na Willowej od kościoła? Czy przebijając się przez zastawione samochodami skrzyżowanie Willowa-Poligonowa, gdzie każdy odwraca głowę w drugą stronę i udaje że nie widzi innych włączająych się do ruchu. Płynność na tym skrzyżowaniu zmniejszają także "cwaniaki" którzy jadą drogami serwisowymi do tego skrzyżowania i skręcają w prawo w Ducha... rozwiń

Avatar
Piotrek / 20 października 2014 r. o 10:58
0

JM najpierw sprawdz dokladnie, potem sie wypowiadaj. Zelwerowicza jest budowana do NOWEGO przebiegu poligonowej.

To ty sprawdź dokładnie!!!

Zelwerowicza kończy się 100 m przed starą Poligonową. Resztę ma zrobić wykonawca Poligonowej. Właśnie rozpoczął prace ziemne.

Avatar
izber / 20 października 2014 r. o 10:52
0

Kto odetchnie?? Mieszkam przy Młodej Polski i juz całą dobe jest jeden wielki huk  a  korki na   ul. Choiny, Szeligowskiego. Pólnocnej , Prusa  .... to już norma. Teraz będzie jeden wielki  CZOP a nie tylko korki na Kompozytorów i i pozostałych ulicach Czechowa. W wszystko przez nieudolność lubelskich władz, które od lat nie umiały, a może nie chciały uporać, sie ze skrzyżowaniem Solidarności / Wiillowa/ Sikorskiego!!!

Avatar
Gość / 20 października 2014 r. o 10:47
0

A to ciekawe, bo na tablicy informacyjnej inwestycji na kontenerach kierownika budowy od początku data ukończenia była określona na październik 2014. Można sprawdzić bo dalej taka data jest napisana. Czyli ktoś opowiada bajki !

Zobacz wszystkie komentarze 26
Trwa cisza wyborcza
Do czasu jej zakończenia zamieszczanie komentarzy mających charakter agitacyjny jest zabronione przez polskie prawo. Odpowiedzialność za opublikowaną przez siebie treść ponosi autor.

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

18-letni fotograf z Góry Puławskiej: Gdy znikam na całą noc to znaczy, że poluję na gwiazdy
Magazyn
galeria

18-letni fotograf z Góry Puławskiej: Gdy znikam na całą noc to znaczy, że poluję na gwiazdy

Żeby zrobić wymarzone ujęcia nieba, potrafi całe noce spędzać w szczerym polu lub godzinami stać na mrozie. Jego rodzina już przywykła do tego, że obłoki srebrzyste są ważniejsze od kolacji, a nadchodzący front burzowy to najlepsza pora, by wziąć aparat, statyw i wybrać się na rower.

Nietypowy wypadek na autostradzie A2. W zdarzeniu uczestniczył koń wyścigowy

Nietypowy wypadek na autostradzie A2. W zdarzeniu uczestniczył koń wyścigowy

Przez ponad dwie godziny była zablokowana autostrada A2 w kierunku Warszawy między węzłami Modła i Konin Wschód. Jak podał Polsat News na drogę wybiegł koń, który był przewożony na zawody.

Ratusz będzie karać drogowców za niewłaściwe obchodzenie się z drzewami?

Ratusz będzie karać drogowców za niewłaściwe obchodzenie się z drzewami?

Ratusz zapowiada, że „rozważy” karanie drogowców za niewłaściwe obchodzenie się z drzewami przy budowanych i przebudowywanych ulicach. Taka deklaracja padła po opisanych przez nas nieprawidłowościach wzdłuż Al. Racławickich, gdzie wbrew zakazowi składowano pod drzewami materiały budowlane

Nowe leżaki nad Wisłą już pomazane. To nie pierwszy przypadek wandalizmu w mieście

Nowe leżaki nad Wisłą już pomazane. To nie pierwszy przypadek wandalizmu w mieście

Ledwie dwa tygodnie minęło od chwili, gdy na puławskim bulwarze zamontowano trzy nowe, obrotowe leżaki. Dwa z nich zostały już pomalowane czarnym, niezmywalnym markerem. To nie pierwszy przypadek wandalizmu, jaki spotyka nowe obiekty tego rodzaju.

10-latek cierpi na porażenie mózgowe. Urzędnicy uznali jednak chłopca za zdrowego
Uwaga! TVN
film

10-latek cierpi na porażenie mózgowe. Urzędnicy uznali jednak chłopca za zdrowego

Daniel od urodzenia ma problemy z poruszaniem się i wymaga ciągłej opieki. Mimo to uznano chłopca za zupełnie zdrowego. Taką decyzję komisja podjęła zaocznie, na podstawie dokumentów, bez badania dziesięciolatka.

Chełmianka – Kryształ Werbkowice 1:2. Dwa ciosy po przerwie

Chełmianka – Kryształ Werbkowice 1:2. Dwa ciosy po przerwie

Udany występ Kryształu w sobotnim meczu kontrolnym. Drużyna Jacka Ziarkowskiego pokonała trzecioligową Chełmiankę 2:1.

Lubelski Lipiec. Rozpoczęły się obchody 40. rocznicy strajków [zdjęcia]
galeria

Lubelski Lipiec. Rozpoczęły się obchody 40. rocznicy strajków [zdjęcia]

Złożeniem wieńców pod pomnikiem na terenie zakładu PZL Świdnik rozpoczęły się w sobotę obchody 40. rocznicy Lubelskiego Lipca.

Mieszkańcy trzech miejscowości mogą dotrzeć do Szczebrzeszyna. "Te kursy są na wagę złota"

Mieszkańcy trzech miejscowości mogą dotrzeć do Szczebrzeszyna. "Te kursy są na wagę złota"

Pasażerowie nie wierzą, że następnego dnia w ich miejscowości znów pojawi się bus. Jak mają wierzyć, kiedy 10 lat przystanek nie był używany. Do trzech miejsc w gminie Szczebrzeszyn docierają dotowane przewozy autobusowe. Kursować będą do końca roku

Granit Bychawa – Alit Ożarów 3:2. Wszyscy walczą o podstawowy skład

Granit Bychawa – Alit Ożarów 3:2. Wszyscy walczą o podstawowy skład

Kolejne sparingowe zwycięstwo Granitu Bychawa. Drużyna Łukasza Gieresza pokonała w sobotę Alit Ożarów 3:2. Wynik mógł być bardziej okazały, bo gospodarze prowadzili już 3:0, ale w końcówce dali sobie strzelić dwa gole.

Górnik – Pogoń 2:3. Seria zwycięstw sensacyjnie przerwana

Górnik – Pogoń 2:3. Seria zwycięstw sensacyjnie przerwana

Górnik Łęczna mimo tego, że rozegrał jeden z lepszych meczów w tej rundzie zszedł z boiska pokonany. Podopieczni trenera Kamila Kieresia ulegli 2:3 Pogoni Siedlce tracąc dwa gole w końcówce spotkania. Tym samym seria zwycięstw łęcznian, którzy wciąż mają ogromne szanse na awans zakończyła się na pięciu spotkaniach

Mężczyzna uciekł z pumą do lasu. Szukają go antyterroryści
Z KRAJU
film

Mężczyzna uciekł z pumą do lasu. Szukają go antyterroryści

Policja szuka mężczyzny, który w gminie Ogrodzieniec w województwie śląskim uciekł razem z pumą, którą hodował. Zwierzę - decyzją sądu -miało trafić do ogrodu zoologicznego. W poszukiwania zaangażowanych jest kilkudziesięciu funkcjonariuszy. W akcji wykorzystywany jest także policyjny śmigłowiec.

Victoria Żmudź wygrała z Sygnałem Lublin 6:0. Napastnik z USA znowu strzela

Victoria Żmudź wygrała z Sygnałem Lublin 6:0. Napastnik z USA znowu strzela

Słaba pierwsza połowa i dużo lepsza druga. Tak w dużym skrócie można opisać sobotni sparing Victorii z Sygnałem. Ostatecznie zawody zakończyły się jednak happy-endem dla drużyny Piotra Molińskiego, która po przerwie zaaplikowała rywalom aż sześć goli i wygrała aż 6:0.

Jest terminarz grupy czwartej III ligi. Na razie wariant z 20 zespołami

Jest terminarz grupy czwartej III ligi. Na razie wariant z 20 zespołami

Świętokrzyski Związek Piłki Nożnej opublikował terminarz grupy czwartej III ligi. Na razie został przyjęty wariant z 20 zespołami. Ciągle nie wiadomo jednak, czy ktoś z drugoligowców nie dołączy do rywalizacji.

Kolejne miasto z sokołami. Ptaki w 40 sekund przelecą stąd do Lasów Kozłowieckich
ZDJĘCIA
galeria

Kolejne miasto z sokołami. Ptaki w 40 sekund przelecą stąd do Lasów Kozłowieckich

Sokoły wędrowne są w Lubartowie. Dwa drapieżne ptaki to bracia. Trafili do miasta ze stacji badawczej z okolic Poznania. Zamieszkali w klatce, która za około tydzień zostanie otwarta. Ptaki przez pierwsze tygodnie życia na wieży obserwacyjnej będą doglądane i karmione

Będzie rondo im. Alfreda Bondosa, współzałożyciela „Solidarności" w Świdniku?

Będzie rondo im. Alfreda Bondosa, współzałożyciela „Solidarności" w Świdniku?

Miejski radny Marcin Magier proponuje, by jedno z nowo powstających rond w mieście – budowanej właśnie al. NSZZ „Solidarność” nosiło imię Alfreda Bandosa. Według zapowiedzi władz miasta są na to spore szanse.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.