Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 kwietnia 2016 r.
11:08

Piesi aktywiści chcą "uspokojenia ruchu" w mieście. Doradzają Ratuszowi jak to zrobić

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 21 A A
Jeden z postulatów pieszych, to przeniesienie parkowania z chodników na jezdnie. Przykłady? Na ul. Wieniawskiej i Świętoduskiej
Jeden z postulatów pieszych, to przeniesienie parkowania z chodników na jezdnie. Przykłady? Na ul. Wieniawskiej i Świętoduskiej

Powiedzcie, co zamierzacie, bo skutki będziemy odczuwać przez cztery lata – proszą Ratusz piesi aktywiści i chcą wglądu w plany urządzenia Strefy Płatnego Parkowania. Mają też własne pomysły: uwolnienie chodników z parkujących aut, czy... „esowanie” toru jazdy

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Decyzje, które wkrótce podejmie Ratusz przesądzą o tym, jak będziemy jeździć i chodzić po śródmieściu przez najbliższe cztery lata. Tyle trwać ma umowa z operatorem powiększonej Strefy Płatnego Parkowania, który już opracowuje projekt organizacji ruchu w strefie. W projekcie tym musi narysować każde płatne miejsce, bo każde z osobna ma być wyznaczone liniami malowanymi na jezdni lub chodniku.

O to, by na chodniku miejsc raczej nie wyznaczać apelują działacze Pieszego Lublina i Forum Kultury Przestrzeni. Ślą do prezydenta list otwarty, w którym proszą, by mogli zerknąć w projekt organizacji ruchu jeszcze zanim zostanie zatwierdzony. Tak, by dało się w nim jeszcze coś poprawić.

Autorzy listu podpowiadają też, jakie rozwiązania powinny być – ich zdaniem – jak najczęściej stosowane. Nalegają na „uspokojenie ruchu”, czyli przede wszystkim ograniczenie prędkości jazdy.

– Obecnie na większości ulic w śródmieściu dopuszczalna prędkość to 50 km/h – pisze do prezydenta Krzysztof Lipka z Pieszego Lublina. Wolniejszą jazdę miałoby wymusić m.in. prowadzenie ruchu... zygzakiem. – Wnioskujemy o stosowanie na dużą skalę tzw. esowania toru jazdy wynikającego z naprzemiennego rozmieszczenia miejsc parkingowych po obu stronach jezdni.

Drugi postulat to przeniesienie parkowania z chodników na jezdnie, np. na ul. Hipotecznej, Wieniawskiej i Świętoduskiej. Jak zrobić to na zbyt wąskich jezdniach? – Wprowadzić ruch jednokierunkowy – radzą aktywiści, którzy mówią wręcz o całej sieci ulic jednokierunkowych służących „wyeliminowaniu tranzytu samochodów indywidualnych”. Chcą też stref z ograniczeniem prędkości do 30 km/h i więcej stref zamieszkania.

Temu, by na chodnik nie dało się wjechać służyć miałyby różne przeszkody, ale nie słupki, tylko bardziej od nich użyteczne ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, czy donice z kwiatami. – Jesteśmy w trakcie analizy zgłoszonych propozycji – odpowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Ani nie wykluczam, że do części postulatów się przychylimy, ani nie obiecam, że tak się stanie. To wymaga namysłu, bo pismo jest krótkie, za to problem złożony.

Piesi aktywiści zwracają uwagę, że miasto może skorzystać z już gotowych koncepcji, które samo zlecało za publiczne pieniądze. Jak choćby analizę z 2012 r., na którą Ratusz wydał 306 tys. złotych. Zawarte w niej propozycje raczej nie spodobają się kierowcom, bo mowa tu o całkowitej likwidacji miejsc parkingowych na szeregu ulic, np. Krakowskim Przedmieściu, Hipotecznej, Konopnickiej, Staszica, Jasnej, a nawet pl. Zamkowym.

Tak radykalne zmiany nie są już raczej możliwe, bo miasto jest już związane umową z nowym operatorem strefy, który ma czerpać z niej zyski, a te bezpośrednio związane są z liczbą miejsc parkingowych. W przetargu na zarządzanie strefą miasto zapowiedziało, że w strefie będzie 2400 miejsc.

W umowie nie ma też proponowanego przez pieszych aktywistów zapisu zobowiązującego kontrolerów Strefy Płatnego Parkowania do zgłaszania Straży Miejskiej przypadków postoju poza wyznaczonymi miejscami.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MPKowiec / 21 kwietnia 2016 r. o 00:56
0

Kto normalny chodzi na piechotę. Dały jakieś

Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 r. o 13:17
0
Popatrzmy na same zdjęcia ze śródmieścia. Ilu widać na nich ludzi jadących samochodami, a ilu idących pieszo/jadących na rowerze. Jadących samochodami jest więcej. Skoro ludzie wybrali samochody - starajmy się wyjść im naprzeciw. Zmieniajmy miasto, a nie ludzi. Czyż nie na tym polega polega demokracja?
Avatar
to ja / 20 kwietnia 2016 r. o 11:48
0

 Więcej parkingów! Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć.

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 r. o 08:04
0

Zgadzam się w 100% z moimi przedmówcami. Ograniczenie możliwości parkowania spowoduje dalszą rozwałkę centrum. Życie przeniesie się do centrów handlowych gdzie można zaparkować bez problemu. Jest źle a ma być jeszcze gorzej. Czy w tej perspektywie dziwią wyniki badania opinii turystów (publikowane nie tak dawno), którzy deklarują, że ponownie do Lublina nie przyjadą, bo czym - AUTOBUSEM MPK? Jeśli włodarzom miasta zależy i na mieszkańcach i turystach (a promocja Lublina nie jest zabiegiem pozorowanym - bo akurat jest taka pozycja w budżecie), to wrzucić te pomysły do niszczarki bardzo drobno mielącej papier. Jest pewien poziom paranoi, poniżej którego zejść się nie da.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 r. o 00:19
0
a po co Nam oficer pieszy? Pan Wiącek? to dziwne, nie ma żadnych pomysłów i podczas tworzenia umowy SPP nie skonsultował się z Pieszym Lublinem...amatorszczyzna
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 r. o 17:40
0
Jako zmotoryzowany aktywista żądam uspokojenia ruchu pieszych w śródmieściu,gdzie mieszkam,mieszkałem przed różnymi opodatkowanymi strefami,prezydentami,radnymi,zielonymi itd.Uważam,że włażenie pieszych pod samochody,kręcenie się między nimi,rysowanie siatkami, torbami wyrządza większe szkody,niż jazda po chodnikach.Proponuję jednocześnie bilety wstępu do śródmieścia,oraz wyznaczenie specjalnych ścieżek o szerokości 1 m,by piesi nikomu nie przeszkadzali.
Avatar
Ron / 19 kwietnia 2016 r. o 15:34
0

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

rozwiń
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 r. o 15:14
0
Uspokojenie ruchu czy chore ograniczenia prędkości? 50km/h to się rowerem jeździ więc to jakiś żart by jeszcze bardziej to obniżyć. Ale nix dziwnego że takie pomysły skoro to wschód gdzie przez takich ludzi nikt nie chce przyjeżdżać bo to zacofana Polska B.
Avatar
Ziuta200 / 19 kwietnia 2016 r. o 14:47
0

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowania itp. pomysły po prostu to utrudniają - utrudniają życie tej cichej większości, która nie pragnie miasta jako "przestrzeni wspólnej", "miejsca spotkań" itp. tylko po prostu musi pokonać co rano trasę Czuby (mieszkanie) - LSM (przedszkole) - Centrum (praca), czy inną analogiczną, a miasto traktuje jak po prostu jak miejsce pracy, czy miejsce do którego "niestety znowu" musi się udać żeby wziąć z urzędu Niezwykle Ważne Zaświadczenie. Centrum miasta to raczej powinna być przestrzeń dla usług i "życia nocnego" niż do mieszkania.... Te pomysły utrudnią życie cichej, milczącej większości, za to zaspokoją ambicje "Aktywistów". To złe zmiany.

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowan... rozwiń

Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 r. o 14:25
0
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkingi. Przykład pozytywny - Izba Skarbowa przy Szeligowskiego. Przykład negatywny - Urząd Miasta przy króla Leszczyńskiego. A w centrum - tyle miejsc parkingowych, żeby wszyscy się zmieścili. Oczywiście - wymaga to zmiany sposobu myślenia i innego projektowania. Idźmy bardziej w stronę przykładu Dallas niż Kopenhagi. Powtarzam - większość ludzi udaje się do centrum tylko dlatego że musi. Jak instytucje, do których ci ludzie muszą dotrzeć będą poza centrum, z łatwym dojazdem i parkingami, do centrum w ogóle sie oni nie udadzą bo i po co?
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkin... rozwiń
Avatar
MPKowiec / 21 kwietnia 2016 r. o 00:56
0

Kto normalny chodzi na piechotę. Dały jakieś

Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 r. o 13:17
0
Popatrzmy na same zdjęcia ze śródmieścia. Ilu widać na nich ludzi jadących samochodami, a ilu idących pieszo/jadących na rowerze. Jadących samochodami jest więcej. Skoro ludzie wybrali samochody - starajmy się wyjść im naprzeciw. Zmieniajmy miasto, a nie ludzi. Czyż nie na tym polega polega demokracja?
Avatar
to ja / 20 kwietnia 2016 r. o 11:48
0

 Więcej parkingów! Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć.

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

Nie wierzę w to co czytam. To już jest skrajny przypadek przyrośnięcia pewnej części ciała do samochodu. Ja może jakiś dziwny jestem, ale jak przyjeżdżam do centrum samochodem to go parkuje i nawet jak mam załatwić kilka spraw to pomiędzy budynkami przemieszczam się na piechotę. Na prawdę takim problemem jest spacer? A co gorsza ideałem mają być amerykańskie miasta z szerokimi drogami w centrum, korkami na tych drogach i jeszcze większymi problemami z parkowaniem? 

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 r. o 08:04
0

Zgadzam się w 100% z moimi przedmówcami. Ograniczenie możliwości parkowania spowoduje dalszą rozwałkę centrum. Życie przeniesie się do centrów handlowych gdzie można zaparkować bez problemu. Jest źle a ma być jeszcze gorzej. Czy w tej perspektywie dziwią wyniki badania opinii turystów (publikowane nie tak dawno), którzy deklarują, że ponownie do Lublina nie przyjadą, bo czym - AUTOBUSEM MPK? Jeśli włodarzom miasta zależy i na mieszkańcach i turystach (a promocja Lublina nie jest zabiegiem pozorowanym - bo akurat jest taka pozycja w budżecie), to wrzucić te pomysły do niszczarki bardzo drobno mielącej papier. Jest pewien poziom paranoi, poniżej którego zejść się nie da.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

Poproszę o link do tych opinii turystów.

rozwiń
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2016 r. o 00:19
0
a po co Nam oficer pieszy? Pan Wiącek? to dziwne, nie ma żadnych pomysłów i podczas tworzenia umowy SPP nie skonsultował się z Pieszym Lublinem...amatorszczyzna
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 r. o 17:40
0
Jako zmotoryzowany aktywista żądam uspokojenia ruchu pieszych w śródmieściu,gdzie mieszkam,mieszkałem przed różnymi opodatkowanymi strefami,prezydentami,radnymi,zielonymi itd.Uważam,że włażenie pieszych pod samochody,kręcenie się między nimi,rysowanie siatkami, torbami wyrządza większe szkody,niż jazda po chodnikach.Proponuję jednocześnie bilety wstępu do śródmieścia,oraz wyznaczenie specjalnych ścieżek o szerokości 1 m,by piesi nikomu nie przeszkadzali.
Avatar
Ron / 19 kwietnia 2016 r. o 15:34
0

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Ale bzdury... Nauczcie się parkować jak trzeba a nie święte krowy to nikt by się was wtedy nie czepiał a nie całe chodniki zawalone i jeszcze pretensje że pieszy po ścianie chodzić nie chce bo jaśnie pan z wiochy przyjechał i musi zaparkować tak jak jemu się podoba. 

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

Proszę nie wrzucać wszystkich do jednego worka z napisem "zastawia cały chodnik". Ja tego nie robię i dodatkowo - nie lubię i nie popieram. Poza tym jestem mieszkańcem Lublina i gdzieś muszę zaparkować, choć chętnie wybrałbym inną opcję, ale nie z małymi dziećmi.

rozwiń
Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 r. o 15:14
0
Uspokojenie ruchu czy chore ograniczenia prędkości? 50km/h to się rowerem jeździ więc to jakiś żart by jeszcze bardziej to obniżyć. Ale nix dziwnego że takie pomysły skoro to wschód gdzie przez takich ludzi nikt nie chce przyjeżdżać bo to zacofana Polska B.
Avatar
Ziuta200 / 19 kwietnia 2016 r. o 14:47
0

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowania itp. pomysły po prostu to utrudniają - utrudniają życie tej cichej większości, która nie pragnie miasta jako "przestrzeni wspólnej", "miejsca spotkań" itp. tylko po prostu musi pokonać co rano trasę Czuby (mieszkanie) - LSM (przedszkole) - Centrum (praca), czy inną analogiczną, a miasto traktuje jak po prostu jak miejsce pracy, czy miejsce do którego "niestety znowu" musi się udać żeby wziąć z urzędu Niezwykle Ważne Zaświadczenie. Centrum miasta to raczej powinna być przestrzeń dla usług i "życia nocnego" niż do mieszkania.... Te pomysły utrudnią życie cichej, milczącej większości, za to zaspokoją ambicje "Aktywistów". To złe zmiany.

Mam wrażenie, że "piesi aktywiści" mają po prostu inną wizję  miasta, niż inni jego mieszkańcy (pozostający moim zdaniem w większości, acz nie ma tu żadnych danych - więc to tylko przeczucie). Miasto powinno być tak zaprojektowane, żeby łatwo dało się po nim poruszać. Żeby w ciągu 30-40 minut od wyjścia z domu dało się zawieźć dzieci do przedszkola i szkoły i dotrzeć do pracy i tak samo z powrotem. Taką możliwość daje tylko samochód. Ten ruch samochodowy jest z tego właśnie powodu w godzinach 8-17. Zwężanie ulic, zakazywanie parkowan... rozwiń

Avatar
Gość / 19 kwietnia 2016 r. o 14:25
0
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkingi. Przykład pozytywny - Izba Skarbowa przy Szeligowskiego. Przykład negatywny - Urząd Miasta przy króla Leszczyńskiego. A w centrum - tyle miejsc parkingowych, żeby wszyscy się zmieścili. Oczywiście - wymaga to zmiany sposobu myślenia i innego projektowania. Idźmy bardziej w stronę przykładu Dallas niż Kopenhagi. Powtarzam - większość ludzi udaje się do centrum tylko dlatego że musi. Jak instytucje, do których ci ludzie muszą dotrzeć będą poza centrum, z łatwym dojazdem i parkingami, do centrum w ogóle sie oni nie udadzą bo i po co?
" "Zróbmy miasto tak, żeby nie trzeba było chodzić, a dało się jeździć. " Przecież to jest jakaś kosmiczna głupota. Gdzie zmieścisz wszystkie samochody w centrum? Można oczywiście wyburzyć Stare Miasto i zamienić ja na gigantyczny parking. To jest twoje rozwiązanie??" Nie wszyscy mieszkańcy na raz przebywają w centrum, nie trzeba burzyć starego miasta. Wystarczy lokalizować miejsca, do których mieszkańcy potrzebują dotrzeć (urzędy, sądy, banki) w takich miejscach, do których da się łatwo dojechać i przy których są parkin... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Starcia policji z demonstrantami w wielu miastach na Białorusi

Starcia policji z demonstrantami w wielu miastach na Białorusi

Starcia białoruskich służb specjalnych i demonstrantów na Białorusi. Do najbrutalniejszych zajść dochodzi w Mińsku i Brześciu. Ale nie tylko tam. Protesty w miastach i miasteczkach to nowe zjawisko. Do tej pory na ulice wychodzili tylko mieszkańcy stolicy.

Nowa dyrektor SPSK1: Musimy przyjmować więcej pacjentów

Nowa dyrektor SPSK1: Musimy przyjmować więcej pacjentów

Rozmowa z Beatą Gawelską, nową dyrektor szpitala klinicznego nr 1 w Lublinie

Zuzanna Sklepowicz (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin): Chcę się dalej rozwijać

Zuzanna Sklepowicz (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin): Chcę się dalej rozwijać

ROZMOWA z Zuzanną Sklepowicz, koszykarką Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin

W kamasze z uśmiechem. Miesięczny żołd to 1095 zł
galeria

W kamasze z uśmiechem. Miesięczny żołd to 1095 zł

Sześćdziesięcioro młodych ludzi rozpoczęło wczoraj przygodę z Wojskiem Polskim. W 19 Lubelskiej Brygadzie Zmechanizowanej odbyło się wcielenie ochotników do służby przygotowawczej. Na dobry początek wojsko nakarmiło i ubrało. Potem było trudniej.

64 krzaki dorodnych konopi na posesji w Niedrzwicy

64 krzaki dorodnych konopi na posesji w Niedrzwicy

Policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości narkotykowej z Komendy Miejskiej Policji w Lublinie podejrzewali, że dwaj mieszkańcy powiatu lubelskiego prowadzą nielegalną uprawę konopi.

Zbrodnia w Wierzchowiskach. Zabili, a zwłoki pocięli piłą

Zbrodnia w Wierzchowiskach. Zabili, a zwłoki pocięli piłą

Jest akt oskarżenia w sprawie brutalnej zbrodni w Wierzchowiskach Pierwszych niedaleko Janowa Lubelskiego. Emerytowany policjant i jego partnerka zabili swojego sąsiada i poćwiartowali jego zwłoki. Grozi im dożywocie.

Koronawirus w Lubelskiem. 1/3 zakażeń w jednym powiecie

Koronawirus w Lubelskiem. 1/3 zakażeń w jednym powiecie

Dziś w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim odbył się sztab kryzysowy z udziałem przedstawicieli podległych wojewodzie służb. Mimo wciąż rosnącej liczby zakażeń, wciąż nie ma podstaw, by w naszym regionie ogłosić „żółte” lub „czerwone” powiaty.

Nie tylko Chatka Żaka. Brak chętnych do prowadzenia lokali dla studentów

Nie tylko Chatka Żaka. Brak chętnych do prowadzenia lokali dla studentów

UMCS nie może znaleźć przedsiębiorców, którzy otworzą kawiarnię w Chatce Żaka i lokale gastronomiczne na terenie Kampusu Zachodniego. Powód? Brak pewności, że od października studenci wrócą na uczelnię

Kotłownia znika, będzie Biedronka

Kotłownia znika, będzie Biedronka

W „pezetmocie” przy Prusa 9 trwa rewolucja. Znika kotłowania, a za kilka dni do historii przejdzie komin rodem z wczesnego PRL. Co stanie na tym miejscu?

Wcale nie Zamoy czy Staszic. Do jakich szkół średnich jest najwięcej chętnych

Wcale nie Zamoy czy Staszic. Do jakich szkół średnich jest najwięcej chętnych

W środę absolwenci szkół podstawowych dowiedzą się, czy dostali się do wymarzonych ogólniaków i techników. Na tych, którym noga się powinęła, czeka jeszcze blisko tysiąc wolnych miejsc.

Lubartów. Nie będzie referendum, ale broni nie składają

Lubartów. Nie będzie referendum, ale broni nie składają

Definitywnie zakończyła się sprawa rozpisania referendum w sprawie odwołania Rady Miasta Lubartów. Wojewódzki Sąd Administracyjny odrzucił skargę na decyzję odmowną komisarza wyborczego. Organizatorzy nie poddają się i zapowiadaj starania o kolejne referendum. Tym razem będą chcieli odwołać także burmistrz .

Centralny Plac Zabaw: Jazzpospolita i Alameda 5
14 sierpnia 2020, 20:30

Centralny Plac Zabaw: Jazzpospolita i Alameda 5

Przed nami kolejny weekend atrakcji na Centralnym Placu Zabaw. Odwiedzających w najbliższych dniach Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) czekają m.in. koncerty zespołów Jazzpospolita i Alameda 5.

Biedronka zaskarży decyzję UOKiK. Chodzi o 115 mln zł kary

Biedronka zaskarży decyzję UOKiK. Chodzi o 115 mln zł kary

Właściciel sieci Biedronka odwoła się od 115-milionowej kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za rozbieżności między cenami na półkach a cenami w systemie kasowym. Spółka twierdzi, że różnice wynikały wyłącznie z nieumyślnych błędów pracowników

KAS walczy z hazardem. Przestępcy odpowiadają gazem łzawiącym

KAS walczy z hazardem. Przestępcy odpowiadają gazem łzawiącym

Pełne ręce roboty mieli w ostatnich dniach funkcjonariusze lubelskiej Krajowej Administracji Skarbowej. Zatrzymali aż 50 automatów do gier, a z nimi gotówkę na wypłaty wygranych i amfetaminę. Przestępcy nie pozostają dłużni – na śledczych czyhają zasadzki z miotaczami gazu.

Edach Budowlani przegrali sparing w Siedlcach

Edach Budowlani przegrali sparing w Siedlcach

Tydzień przed inauguracją nowego sezon Edach Budowlani Lublin rozegrali mecz kontrolny z Awentą Pogonią Siedlce. Już w weekend obie drużyny spotkają się ponownie, tym razem w walce o ligowe punkty.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.