Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 października 2008 r.
18:05
Edytuj ten wpis

Pirat z "elką” na dachu

0 15 A A

Dziś wyleciał z pracy instruktor lubelskiej szkoły jazdy. Nic dziwnego. W środę uzbierał za jednym zamachem aż 25 punktów karnych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Jak podał portal Gazeta.pl, kierowca toyoty yaris z charakterystyczną "elką” na dachu jechał ruchliwą ulicą Łęczyńską blisko 100 km/h. Mało tego.

Wyprzedzał na ciągłej linii, na przejściach dla pieszych i ominął też wysepkę z lewej strony. Miał pecha. Tuż za nim jechał radiowóz z kamerą.

Oprócz 25 pkt karnych pirat dostał też tysiąc złotych mandatu. (mb)

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
v / 26 października 2008 o 21:14
0
Bolo napisał:
Komuś plemniki w głowie muzg wyparły.Jeden w radio głupotę trzepnie,a reszta się tego uczy.Jazda na suwak to jak ulica docelowa ma plynnośc ruchu,a nie jak ludzie stoją w korku.I nie zawsze redaktor RL ma rację,to są tylko jego przemyślenia,i nie ma uprawnień przepisotwórczych.

Jazda na suwak nie ma sensu, gdy "ulica docelowa ma płynność ruchu". Tam gdzie jazda na suwak jest ujęta w kodeksie drogowym (ponoć w Niemczech najbliżej) ma ona zastosowanie tam gdzie następuje zwężenie jezdni. W naszych warunkach jazda na suwak nie ma sensu w żadnych okolicznościach, gdyż jest ona określona jedynie przez zasady uprzejmego zachowania na drodze i dopóki nie wszyscy się do tego stosują to ci, którzy ustawiają się w korku na jego końcu i pilnują swojego miejsca "denerwują się", że ktoś się "wpycha", a ci, którzy się stosują do tej zasady są postrzegani jako agresorzy. Ze strony drugich ci pierwsi postrzegani są za zatorogennych chamów. Jeśli ktoś uważa, że w sytuacji jaka miała miejsce ładnych parę miesięcy na Krochmalnej kierowcy jadący od strony Diamentowej do JP2 powinni zajmować sobie miejsce w kolejce jeszcze przed skrzyżowaniem z Wrotkowską, to proponuję przemyśleć dlaczego dwa lewe pasy nie zostały zamknięte zaraz za skrzyżowaniem z odcinkiem Krochmalnej ku cukrowni. Aby stworzyć okazję wpychającym się chamom? A może, żeby znaków nie ukradli, bo bliżej robotników, to może bardziej przypilnują? Dlaczego nie postawili dobrze już nam znanych charakterystycznych białoczerwonych znaków wcześniej?

Jazda na suwak nie ma sensu, gdy "ulica docelowa ma płynność ruchu". Tam gdzie jazda na suwak jest ujęta w kodeksie drogowym (ponoć w Niemczech najbliżej) ma ona zastosowanie tam gdzie następuje zwężenie jezdni. W naszych warunkach jazda na suwak nie ma sensu w żadnych okolicznościach, gdyż jest ona określona jedynie przez zasady uprzejmego zachowania na drodze i dopóki nie wszyscy się do tego stosują to ci, którzy ustawiają się w korku na jego końcu i pilnują swojego miejsca "denerwują się", że ktoś s... rozwiń
Avatar
Gość / 26 października 2008 o 10:16
0
wychowania drogi panie proszę nie obrażać swojej inteligencji do szkoły nie mam nic tylko do jednego pana który myśli że jest alfą i omegą a jest zwykłym człowiekiem i nauczycielem z marnymi umiętnosciami
Avatar
Bolo / 26 października 2008 o 08:55
0
Komuś plemniki w głowie muzg wyparły.Jeden w radio głupotę trzepnie,a reszta się tego uczy.Jazda na suwak to jak ulica docelowa ma plynnośc ruchu,a nie jak ludzie stoją w korku.I nie zawsze redaktor RL ma rację,to są tylko jego przemyślenia,i nie ma uprawnień przepisotwórczych.
Avatar
Maciek / 25 października 2008 o 20:14
0
aga napisał:
mam nadzieje że to jeden pan z szkoły visa vis WORD na hutniczej powinni jeszcze wysłać go na 100 lekcji dobrego wuchowania

Witam, to muszę Panią zmartwić. To chodzi o szkołę z Krakowskiego przedmieścia, a w portalu gazeta.pl ma nawet pani zdjęcie pojazdu tej szkoły oraz wypowiedz właścicela [url="http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,5845874,Pirat_z_elka_na_dachu__25_pkt_karnych_w_minute.html"]http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,584...h_w_minute.html[/url]
A jeżeli Pani coś przeszkadza w tej szkole naprzeciwko WORD to zawsze może tam Pani przyjść i wyrazić swoją opinię. To wolny kraj.
Zapraszamy
P.S
A co oznacza: WUCHOWANIA??? włochabania? włoska bania? nauka pisania?

Witam, to muszę Panią zmartwić. To chodzi o szkołę z Krakowskiego przedmieścia, a w portalu gazeta.pl ma nawet pani zdjęcie pojazdu tej szkoły oraz wypowiedz właścicela [url="http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,5845874,Pirat_z_elka_na_dachu__25_pkt_karnych_w_minute.html"]http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,584...h_w_minute.html[/url]
A jeżeli Pani coś przeszkadza w tej szkole naprzeciwko WORD to zawsze może tam Pani przyjść i wyrazić swoją opinię. To wolny kraj.
Zapraszamy
P.S
A co oznacza: W... rozwiń
Avatar
aga / 25 października 2008 o 18:12
0
mam nadzieje że to jeden pan z szkoły visa vis WORD na hutniczej powinni jeszcze wysłać go na 100 lekcji dobrego wuchowania
Avatar
spontan / 25 października 2008 o 11:55
0
Gość napisał:
No na niepodległości to już jest przegięcie z tymi L-kami, masa poobijanych samochodów. Oczywiście, gdzieś się muszą uczyć jeździć ale czy w innych miasta nie można by tego poćwiczyć?




co za bzdura?? jaka masa poobijanych samochodów??? przez kogo??? przez eLki????

zastanów się zanim coś napiszesz
Avatar
v / 25 października 2008 o 02:03
0
w_irek napisał:
"Zrobiłem" prawo jazdy w 1979 r. Praktycznie od tego momentu cały czas mam samochód i jeżdzę dzień w dzień. To co widzę na drogach przeraża mnie coraz bardziej. Cwaniactwo, powiem więcej chamskie cwaniactwo młodych kierowców powala na glebę (1: najlepszy przykład w okolicach remontowanego niedawno mostu na Bystrzyy przy Krochmalnej - setki aut z LU.... ładowały się na siłe z lewego pasa powodując 20-to minutowe zatory podczas gdy zachowanie zwykłych przepisów ruchu i odrobina kultury na jezdni ograniczyloby czas korka o połowę. 2: sytuacja z parkowaniem. Popatrzcie ile razy jeden samochód przy Waszych blokach zajmuje dwa a nawet trzy miejsca, tylko dlatego, że jego właściciel jest d*** i nie umie zaparkować tyłem). Wracając do tematu : wydaje mi się, że to wszystko jest winą kształcenia kierowców. Za dużo jest jazdy wg kretyńskich przepisów ( których i tak nikt nie stosuje) np jazdy z szybkością 50 km/h na drodze o czterech pasach ruchu, a za mało uczulania na "real". Zamiast powodować palpitację serca u ludzi mieszkających w "sypialniach" można przecież postawić na placu dwa wraki ze szrotu w odległości takiej aby delikwent nauczył się wjeżdżać w lukę 50 cm większą od jego samochodu lub dać mu się "wyszaleć" 70-ką na przyzwoitej drodze. Może później nie będzie próbował sam tego robić i uczyć się na błędach, które czasam i kosztują życie. Wywalić na zbity ryj plac manewrowy, który zwe swoimi tyczkami nie daje nic. NIC !!!!


A ja prawko zrobiłem w 2004 roku i powiem tyle, że starsi nie lepsi. Już nie raz się spotkałem z takimi kierowcami (którzy zapewne zrobili prawko w latach 70. sądząc bo aparycji), którzy cwaniakują w swoich rozpadających się fiatach uno i co gorsza: nie więdzą nic o technice jazdy na "zamek błyskawiczny", zmieniają pasy bez sygnalizacji, wymuszają pierwszeństwo (nie zauważają znaków!), zajeżdżają drogę zmuszjąc do niebezbiecznych ucieczek innych kierowców również zmieniając pas, bądź zjeżdżając nieprawidłowo z ronda, a także lawirują pomiędzy dwoma pasami jadąc na wprost nie mogąc się zdycować, którym pasem jadą, a w łagodniejszych przypadkach po prostu jadą prosto ale jednym kołem na jednym a drugim na drugim pasie. Więc panowie doświadczeni kierowcy wcale nie jesteście lepsi. Do tego dochodzą problemy ze zdrowiem, wzrokiem (źle dopasowane okulary)... Jestem za obowiązkowymi badaniami dla kierowców w pewnym wieku co pół roku!

Aha... I jeszcze jedno: widzisz panie, ty się skupiasz na miejscach na parkingu, tudzież na swoim prywatnym miejscu w kolejce na jednym pasie, a jednocześnie pewnie nie zauważasz, że możesz stwarzać zagrożenie gdzie indziej. I to moim zdaniem jest przerażające, a nie miejsce pod blokiem, bo to co piszesz to kpina.


A ja prawko zrobiłem w 2004 roku i powiem tyle, że starsi nie lepsi. Już nie raz się spotkałem z takimi kierowcami (którzy zapewne zrobili prawko w latach 70. sądząc bo aparycji), którzy cwaniakują w swoich rozpadających się fiatach uno i co gorsza: nie więdzą nic o technice jazdy na "zamek błyskawiczny", zmieniają pasy bez sygnalizacji, wymuszają pierwszeństwo (nie zauważają znaków!), zajeżdżają drogę zmuszjąc do niebezbiecznych ucieczek innych kierowców również zmieniając pas, bądź zjeżdżając niepra... rozwiń
Avatar
DRAJVER / 25 października 2008 o 01:09
0
Wiekszosc kierowcow w Polsce nie ma pojecia o jezdzie.
Zero kultury jazdy.
Dla czlowieka mieszkajacego w USA i odwiedzajacego Polsce raz na kilka lat, jazda w kraju to istny horror.
Chamstwo trzeba tempic, wiec pora zabrac sie i za kierowcow bez wyobrazni.
Avatar
Gość / 24 października 2008 o 23:22
0
No na niepodległości to już jest przegięcie z tymi L-kami, masa poobijanych samochodów. Oczywiście, gdzieś się muszą uczyć jeździć ale czy w innych miasta nie można by tego poćwiczyć?
Avatar
w_irek / 24 października 2008 o 23:15
0
"Zrobiłem" prawo jazdy w 1979 r. Praktycznie od tego momentu cały czas mam samochód i jeżdzę dzień w dzień. To co widzę na drogach przeraża mnie coraz bardziej. Cwaniactwo, powiem więcej chamskie cwaniactwo młodych kierowców powala na glebę (1: najlepszy przykład w okolicach remontowanego niedawno mostu na Bystrzyy przy Krochmalnej - setki aut z LU.... ładowały się na siłe z lewego pasa powodując 20-to minutowe zatory podczas gdy zachowanie zwykłych przepisów ruchu i odrobina kultury na jezdni ograniczyloby czas korka o połowę. 2: sytuacja z parkowaniem. Popatrzcie ile razy jeden samochód przy Waszych blokach zajmuje dwa a nawet trzy miejsca, tylko dlatego, że jego właściciel jest d*** i nie umie zaparkować tyłem). Wracając do tematu : wydaje mi się, że to wszystko jest winą kształcenia kierowców. Za dużo jest jazdy wg kretyńskich przepisów ( których i tak nikt nie stosuje) np jazdy z szybkością 50 km/h na drodze o czterech pasach ruchu, a za mało uczulania na "real". Zamiast powodować palpitację serca u ludzi mieszkających w "sypialniach" można przecież postawić na placu dwa wraki ze szrotu w odległości takiej aby delikwent nauczył się wjeżdżać w lukę 50 cm większą od jego samochodu lub dać mu się "wyszaleć" 70-ką na przyzwoitej drodze. Może później nie będzie próbował sam tego robić i uczyć się na błędach, które czasam i kosztują życie. Wywalić na zbity ryj plac manewrowy, który zwe swoimi tyczkami nie daje nic. NIC !!!!
"Zrobiłem" prawo jazdy w 1979 r. Praktycznie od tego momentu cały czas mam samochód i jeżdzę dzień w dzień. To co widzę na drogach przeraża mnie coraz bardziej. Cwaniactwo, powiem więcej chamskie cwaniactwo młodych kierowców powala na glebę (1: najlepszy przykład w okolicach remontowanego niedawno mostu na Bystrzyy przy Krochmalnej - setki aut z LU.... ładowały się na siłe z lewego pasa powodując 20-to minutowe zatory podczas gdy zachowanie zwykłych przepisów ruchu i odrobina kultury na jezdni ograniczyloby czas korka o połowę. 2:... rozwiń
Avatar
v / 26 października 2008 o 21:14
0
Bolo napisał:
Komuś plemniki w głowie muzg wyparły.Jeden w radio głupotę trzepnie,a reszta się tego uczy.Jazda na suwak to jak ulica docelowa ma plynnośc ruchu,a nie jak ludzie stoją w korku.I nie zawsze redaktor RL ma rację,to są tylko jego przemyślenia,i nie ma uprawnień przepisotwórczych.

Jazda na suwak nie ma sensu, gdy "ulica docelowa ma płynność ruchu". Tam gdzie jazda na suwak jest ujęta w kodeksie drogowym (ponoć w Niemczech najbliżej) ma ona zastosowanie tam gdzie następuje zwężenie jezdni. W naszych warunkach jazda na suwak nie ma sensu w żadnych okolicznościach, gdyż jest ona określona jedynie przez zasady uprzejmego zachowania na drodze i dopóki nie wszyscy się do tego stosują to ci, którzy ustawiają się w korku na jego końcu i pilnują swojego miejsca "denerwują się", że ktoś się "wpycha", a ci, którzy się stosują do tej zasady są postrzegani jako agresorzy. Ze strony drugich ci pierwsi postrzegani są za zatorogennych chamów. Jeśli ktoś uważa, że w sytuacji jaka miała miejsce ładnych parę miesięcy na Krochmalnej kierowcy jadący od strony Diamentowej do JP2 powinni zajmować sobie miejsce w kolejce jeszcze przed skrzyżowaniem z Wrotkowską, to proponuję przemyśleć dlaczego dwa lewe pasy nie zostały zamknięte zaraz za skrzyżowaniem z odcinkiem Krochmalnej ku cukrowni. Aby stworzyć okazję wpychającym się chamom? A może, żeby znaków nie ukradli, bo bliżej robotników, to może bardziej przypilnują? Dlaczego nie postawili dobrze już nam znanych charakterystycznych białoczerwonych znaków wcześniej?

Jazda na suwak nie ma sensu, gdy "ulica docelowa ma płynność ruchu". Tam gdzie jazda na suwak jest ujęta w kodeksie drogowym (ponoć w Niemczech najbliżej) ma ona zastosowanie tam gdzie następuje zwężenie jezdni. W naszych warunkach jazda na suwak nie ma sensu w żadnych okolicznościach, gdyż jest ona określona jedynie przez zasady uprzejmego zachowania na drodze i dopóki nie wszyscy się do tego stosują to ci, którzy ustawiają się w korku na jego końcu i pilnują swojego miejsca "denerwują się", że ktoś s... rozwiń
Avatar
Gość / 26 października 2008 o 10:16
0
wychowania drogi panie proszę nie obrażać swojej inteligencji do szkoły nie mam nic tylko do jednego pana który myśli że jest alfą i omegą a jest zwykłym człowiekiem i nauczycielem z marnymi umiętnosciami
Avatar
Bolo / 26 października 2008 o 08:55
0
Komuś plemniki w głowie muzg wyparły.Jeden w radio głupotę trzepnie,a reszta się tego uczy.Jazda na suwak to jak ulica docelowa ma plynnośc ruchu,a nie jak ludzie stoją w korku.I nie zawsze redaktor RL ma rację,to są tylko jego przemyślenia,i nie ma uprawnień przepisotwórczych.
Avatar
Maciek / 25 października 2008 o 20:14
0
aga napisał:
mam nadzieje że to jeden pan z szkoły visa vis WORD na hutniczej powinni jeszcze wysłać go na 100 lekcji dobrego wuchowania

Witam, to muszę Panią zmartwić. To chodzi o szkołę z Krakowskiego przedmieścia, a w portalu gazeta.pl ma nawet pani zdjęcie pojazdu tej szkoły oraz wypowiedz właścicela [url="http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,5845874,Pirat_z_elka_na_dachu__25_pkt_karnych_w_minute.html"]http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,584...h_w_minute.html[/url]
A jeżeli Pani coś przeszkadza w tej szkole naprzeciwko WORD to zawsze może tam Pani przyjść i wyrazić swoją opinię. To wolny kraj.
Zapraszamy
P.S
A co oznacza: WUCHOWANIA??? włochabania? włoska bania? nauka pisania?

Witam, to muszę Panią zmartwić. To chodzi o szkołę z Krakowskiego przedmieścia, a w portalu gazeta.pl ma nawet pani zdjęcie pojazdu tej szkoły oraz wypowiedz właścicela [url="http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,5845874,Pirat_z_elka_na_dachu__25_pkt_karnych_w_minute.html"]http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,584...h_w_minute.html[/url]
A jeżeli Pani coś przeszkadza w tej szkole naprzeciwko WORD to zawsze może tam Pani przyjść i wyrazić swoją opinię. To wolny kraj.
Zapraszamy
P.S
A co oznacza: W... rozwiń
Avatar
aga / 25 października 2008 o 18:12
0
mam nadzieje że to jeden pan z szkoły visa vis WORD na hutniczej powinni jeszcze wysłać go na 100 lekcji dobrego wuchowania
Avatar
spontan / 25 października 2008 o 11:55
0
Gość napisał:
No na niepodległości to już jest przegięcie z tymi L-kami, masa poobijanych samochodów. Oczywiście, gdzieś się muszą uczyć jeździć ale czy w innych miasta nie można by tego poćwiczyć?




co za bzdura?? jaka masa poobijanych samochodów??? przez kogo??? przez eLki????

zastanów się zanim coś napiszesz
Avatar
v / 25 października 2008 o 02:03
0
w_irek napisał:
"Zrobiłem" prawo jazdy w 1979 r. Praktycznie od tego momentu cały czas mam samochód i jeżdzę dzień w dzień. To co widzę na drogach przeraża mnie coraz bardziej. Cwaniactwo, powiem więcej chamskie cwaniactwo młodych kierowców powala na glebę (1: najlepszy przykład w okolicach remontowanego niedawno mostu na Bystrzyy przy Krochmalnej - setki aut z LU.... ładowały się na siłe z lewego pasa powodując 20-to minutowe zatory podczas gdy zachowanie zwykłych przepisów ruchu i odrobina kultury na jezdni ograniczyloby czas korka o połowę. 2: sytuacja z parkowaniem. Popatrzcie ile razy jeden samochód przy Waszych blokach zajmuje dwa a nawet trzy miejsca, tylko dlatego, że jego właściciel jest d*** i nie umie zaparkować tyłem). Wracając do tematu : wydaje mi się, że to wszystko jest winą kształcenia kierowców. Za dużo jest jazdy wg kretyńskich przepisów ( których i tak nikt nie stosuje) np jazdy z szybkością 50 km/h na drodze o czterech pasach ruchu, a za mało uczulania na "real". Zamiast powodować palpitację serca u ludzi mieszkających w "sypialniach" można przecież postawić na placu dwa wraki ze szrotu w odległości takiej aby delikwent nauczył się wjeżdżać w lukę 50 cm większą od jego samochodu lub dać mu się "wyszaleć" 70-ką na przyzwoitej drodze. Może później nie będzie próbował sam tego robić i uczyć się na błędach, które czasam i kosztują życie. Wywalić na zbity ryj plac manewrowy, który zwe swoimi tyczkami nie daje nic. NIC !!!!


A ja prawko zrobiłem w 2004 roku i powiem tyle, że starsi nie lepsi. Już nie raz się spotkałem z takimi kierowcami (którzy zapewne zrobili prawko w latach 70. sądząc bo aparycji), którzy cwaniakują w swoich rozpadających się fiatach uno i co gorsza: nie więdzą nic o technice jazdy na "zamek błyskawiczny", zmieniają pasy bez sygnalizacji, wymuszają pierwszeństwo (nie zauważają znaków!), zajeżdżają drogę zmuszjąc do niebezbiecznych ucieczek innych kierowców również zmieniając pas, bądź zjeżdżając nieprawidłowo z ronda, a także lawirują pomiędzy dwoma pasami jadąc na wprost nie mogąc się zdycować, którym pasem jadą, a w łagodniejszych przypadkach po prostu jadą prosto ale jednym kołem na jednym a drugim na drugim pasie. Więc panowie doświadczeni kierowcy wcale nie jesteście lepsi. Do tego dochodzą problemy ze zdrowiem, wzrokiem (źle dopasowane okulary)... Jestem za obowiązkowymi badaniami dla kierowców w pewnym wieku co pół roku!

Aha... I jeszcze jedno: widzisz panie, ty się skupiasz na miejscach na parkingu, tudzież na swoim prywatnym miejscu w kolejce na jednym pasie, a jednocześnie pewnie nie zauważasz, że możesz stwarzać zagrożenie gdzie indziej. I to moim zdaniem jest przerażające, a nie miejsce pod blokiem, bo to co piszesz to kpina.


A ja prawko zrobiłem w 2004 roku i powiem tyle, że starsi nie lepsi. Już nie raz się spotkałem z takimi kierowcami (którzy zapewne zrobili prawko w latach 70. sądząc bo aparycji), którzy cwaniakują w swoich rozpadających się fiatach uno i co gorsza: nie więdzą nic o technice jazdy na "zamek błyskawiczny", zmieniają pasy bez sygnalizacji, wymuszają pierwszeństwo (nie zauważają znaków!), zajeżdżają drogę zmuszjąc do niebezbiecznych ucieczek innych kierowców również zmieniając pas, bądź zjeżdżając niepra... rozwiń
Avatar
DRAJVER / 25 października 2008 o 01:09
0
Wiekszosc kierowcow w Polsce nie ma pojecia o jezdzie.
Zero kultury jazdy.
Dla czlowieka mieszkajacego w USA i odwiedzajacego Polsce raz na kilka lat, jazda w kraju to istny horror.
Chamstwo trzeba tempic, wiec pora zabrac sie i za kierowcow bez wyobrazni.
Avatar
Gość / 24 października 2008 o 23:22
0
No na niepodległości to już jest przegięcie z tymi L-kami, masa poobijanych samochodów. Oczywiście, gdzieś się muszą uczyć jeździć ale czy w innych miasta nie można by tego poćwiczyć?
Avatar
w_irek / 24 października 2008 o 23:15
0
"Zrobiłem" prawo jazdy w 1979 r. Praktycznie od tego momentu cały czas mam samochód i jeżdzę dzień w dzień. To co widzę na drogach przeraża mnie coraz bardziej. Cwaniactwo, powiem więcej chamskie cwaniactwo młodych kierowców powala na glebę (1: najlepszy przykład w okolicach remontowanego niedawno mostu na Bystrzyy przy Krochmalnej - setki aut z LU.... ładowały się na siłe z lewego pasa powodując 20-to minutowe zatory podczas gdy zachowanie zwykłych przepisów ruchu i odrobina kultury na jezdni ograniczyloby czas korka o połowę. 2: sytuacja z parkowaniem. Popatrzcie ile razy jeden samochód przy Waszych blokach zajmuje dwa a nawet trzy miejsca, tylko dlatego, że jego właściciel jest d*** i nie umie zaparkować tyłem). Wracając do tematu : wydaje mi się, że to wszystko jest winą kształcenia kierowców. Za dużo jest jazdy wg kretyńskich przepisów ( których i tak nikt nie stosuje) np jazdy z szybkością 50 km/h na drodze o czterech pasach ruchu, a za mało uczulania na "real". Zamiast powodować palpitację serca u ludzi mieszkających w "sypialniach" można przecież postawić na placu dwa wraki ze szrotu w odległości takiej aby delikwent nauczył się wjeżdżać w lukę 50 cm większą od jego samochodu lub dać mu się "wyszaleć" 70-ką na przyzwoitej drodze. Może później nie będzie próbował sam tego robić i uczyć się na błędach, które czasam i kosztują życie. Wywalić na zbity ryj plac manewrowy, który zwe swoimi tyczkami nie daje nic. NIC !!!!
"Zrobiłem" prawo jazdy w 1979 r. Praktycznie od tego momentu cały czas mam samochód i jeżdzę dzień w dzień. To co widzę na drogach przeraża mnie coraz bardziej. Cwaniactwo, powiem więcej chamskie cwaniactwo młodych kierowców powala na glebę (1: najlepszy przykład w okolicach remontowanego niedawno mostu na Bystrzyy przy Krochmalnej - setki aut z LU.... ładowały się na siłe z lewego pasa powodując 20-to minutowe zatory podczas gdy zachowanie zwykłych przepisów ruchu i odrobina kultury na jezdni ograniczyloby czas korka o połowę. 2:... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kolejne wycinki drzew w Lublinie. Ks.: "W hierarchii stworzenia najpierw jest człowiek, potem przyroda"

Kolejne wycinki drzew w Lublinie. Ks.: "W hierarchii stworzenia najpierw jest człowiek, potem przyroda" 0 5

Przed kościołem przy ul. Staszica jeszcze w zeszłym tygodniu rosło pięć drzew. Zostało jedno. – W hierarchii stworzenia najpierw jest człowiek, potem przyroda – tłumaczy ksiądz rektor

Nowa technologia zamiast lamp w kopalni Bogdanka

Nowa technologia zamiast lamp w kopalni Bogdanka 0 1

Bogdanka testuje pod ziemią nowy, bezprzewodowy system komunikacji. Ma to poprawić wydajność pracy maszyn i zwiększyć bezpieczeństwo pracowników.

Polska - Czechy 0:1. Porażka w akompaniamencie gwizdów
film

Polska - Czechy 0:1. Porażka w akompaniamencie gwizdów 0 1

Reprezentacja Polski uległa w Gdańsku Czechom 0:1. Tym samym przed ostatnim meczem w Lidze Narodów z Portugalią Biało-Czerwoni wciąż pozostają bez zwycięstwa pod wodzą selekcjonera Jerzego Brzęczka

To już pewne. Będzie podwyżka opłat za wywóz śmieci w Lublinie

To już pewne. Będzie podwyżka opłat za wywóz śmieci w Lublinie 21 15

To już pewne: mieszkańców Lublina czeka podwyżka opłat za wywóz śmieci. Ratusz zgodził się na ceny zaproponowane przez firmy startujące w przetargu na obsługę dzielnic, w których dotychczas nie udało się wprowadzić nowych zasad segregacji odpadów. Od stycznia nowe zasady mają dotyczyć całego miasta

Szpital Dziecięcy: Nowy kącik zabaw czeka na małych pacjentów [zdjęcia]
galeria

Szpital Dziecięcy: Nowy kącik zabaw czeka na małych pacjentów [zdjęcia] 0 2

W Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym działa już słONICOwy kącik zabaw ufundowany przez Fundację ONICO.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 16-18 listopada

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 16-18 listopada 1 0

Piłkarze kończą w weekend rundę jesienną. W III lidze odbędą się dwa mecze derbowe: Podlasie Biała Podlaska gra z Wisłą Puławy, a Orlęta Spomlek podejmują Stal Kraśnik. Czwartoligowcy awansem zagrają już za to kolejkę rundy wiosennej

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Znamy też wicemarszałków i członków zarządu
galeria

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Znamy też wicemarszałków i członków zarządu 128 55

Jarosław Stawiarski będzie nowym marszałkiem województwa lubelskiego. Jego kandydatura została wskazana podczas czwartkowego posiedzenia Komitetu Politycznego Prawa i Sprawiedliwości. Polityk jest obecnie wiceministrem sportu i turystyki w rządzie PiS.

Lubelskie: Dwie osoby zginęły w wypadku. Czołowe zderzenie samochodów
Aktualizacja
film

Lubelskie: Dwie osoby zginęły w wypadku. Czołowe zderzenie samochodów 18 6

Tragiczny wypadek w miejscowości Niewęgłosz (pow. radzyński). Zginął 37-latek i 53-latka.

Jest praca w Straży Miejskiej w Lublinie. Ile można zarobić?

Jest praca w Straży Miejskiej w Lublinie. Ile można zarobić? 43 16

Siedemnaście etatów zwolniło się w lubelskiej Straży Miejskiej, bo funkcjonariusze znaleźli sobie inne miejsce pracy. Zainteresowani mundurem mogą się zgłaszać do wtorku włącznie. Zarobki nie są imponujące: na początek 2400 zł brutto. Dyskont płaci lepiej

Spotkanie z alpinistami Rafałem Fronią i Piotrem Tomalą
19 listopada 2018, 19:00

Spotkanie z alpinistami Rafałem Fronią i Piotrem Tomalą 1 0

Co Gdzie Kiedy. Katolicki Uniwersytet Lubelski zaprasza na spotkanie Piotrem Tomalą oraz Rafałem Fronią - alpinistami i himalaistami, uczestnikami wielu wypraw. Wydarzenie odbędzie się 19 listopada o godz. 19 w sali 113 Centrum Transferu Wiedzy KUL.

Nowy burmistrz Bełżyc: Mieszkańcy chcą i oczekują zmian

Nowy burmistrz Bełżyc: Mieszkańcy chcą i oczekują zmian 17 3

Rozmowa z Ireneuszem Łucką, nowym burmistrzem Bełżyc

Lublin: Kolejka przed Getin Bankiem, klienci chcą wycofać pieniądze. "Jestem przerażona..."

Lublin: Kolejka przed Getin Bankiem, klienci chcą wycofać pieniądze. "Jestem przerażona..." 81 38

Klienci Getin Banku coraz liczniej odwiedzają lubelską placówkę, by wycofać swoje pieniądze. Obawiają się, że „afera podsłuchowa” sprawi, że zostaną odcięci od swoich oszczędności. Bank uspokaja i zapewnia, że ich lokaty są w pełni bezpieczne

Paweł Miesiąc (Speed Car Motor): Nie boję się rywalizacji

Paweł Miesiąc (Speed Car Motor): Nie boję się rywalizacji 81 1

ROZMOWA Z Pawłem Miesiącem, żużlowcem Speed Car Motoru Lublin

Chełmskie pogotowie ma nowe karetki

Chełmskie pogotowie ma nowe karetki 6 1

Chełmska Stacja Ratownictwa Medycznego zakupiła cztery nowe karetki wraz z nowoczesnym wyposażeniem. Pieniądze, 1,7 mln zł, otrzymała z rezerwy wojewody lubelskiego.

Zaginął 49-latek z Janowa Lubelskiego

Zaginął 49-latek z Janowa Lubelskiego 1 0

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Janowie Lubelskim prowadzą poszukiwania za zaginionym Piotrem Szczurowskim z Janowa Lubelskiego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.