Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 października 2009 r.
21:33
Edytuj ten wpis

Po co Ratusz wydał 50 tysięcy złotych i dlaczego przepłacił?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 9 A A

Filmy zachęcające do udziału w wyborach do rad dzielnic można było zrobić pięciokrotnie taniej – twierdzi radny Dariusz Sadowski. Ratusz zapłacił prywatnej firmie
50 tys. zł. W TVP koszt wyniósłby 9 tys. zł, a i tak nie był to najtańszy wariant.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Trzy filmy miały wyjaśnić mieszkańcom, co robią rady dzielnic i zachęcić do głosowania w niedawnych wyborach do sześciu rad. Za reklamówki, które można oglądać wyłącznie w Internecie, miasto zapłaciło 50 tys. zł. Pisaliśmy o tym jako pierwsi.

Po naszej publikacji wątpliwości co do wydatku nabrał miejski radny lewicy, Dariusz Sadowski. – W 2001 r. robiliśmy film do kampanii wyborczej do Sejmu. To były dwa tygodnie jazdy po regionie, 60 wywiadów a koszt wyniósł 30 tys. zł. Stąd moje zdziwienie kosztami tych filmów, które kręcono w Lublinie – mówi Sadowski.

Radny sprawdzał, czy można było nakręcić filmy taniej. Efekt? TVP Lublin odpowiedziała, że filmy zrobiłaby za 9 tys. zł, inna firma chciała tylko 6 tys. zł.

– Skąd zatem kwota 50 tys. zł? Czy to niekompetencja, czy rozrzutność, czy coś innego – pyta radny i żąda pisemnych wyjaśnień oraz listy podobnych wydatków miasta.

– Działaliśmy zgodnie z prawem. Wysłaliśmy zapytania do trzech firm. Wybraliśmy najtańszą – mówi Monika Madejska, dyrektor Wydziału Organizacji Urzędu.

– Poleciłem, by spytać te firmy, z których usług korzystało wcześniej Biuro Marketingu Miasta. Chodziło o zapewnienie odpowiedniej jakości – wyjaśnia Krzysztof Łątka z Urzędu Miasta.

Jakie były oferty? Manufaktura nie odpowiedziała wcale, Ivent Studio zażądało 67 tys. zł zaś Imotion 49,8 tys. zł i to ona dostała zlecenie.

Zdaniem Sadowskiego, to pieniądze wyrzucone w błoto. – W filmach występują przewodniczący rad dzielnic i jeśli nie wszyscy, to część z nich będzie kandydować za rok. Ponowne używanie filmów przed następnymi wyborami będzie wątpliwe moralnie i prawnie, bo w ten sposób miasto dofinansowałoby kampanię kilku kandydatom – twierdzi Sadowski.

Urzędnicy twierdzą, że filmy przydadzą się poza kampanią wyborczą. – Chcemy nimi zachęcać rady do aktywności – mówi Madejska. – Będą wyświetlane tam, gdzie prezydent będzie chodzić do rad na spotkania z mieszkańcami dzielnic. Ma to być wstęp do takich spotkań.

Kampania była droższa od kosztów samego głosowania, na które miasto zarezerwowało 30 tys. zł.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
student prawa / 29 października 2009 o 00:06
0
Kolejny przykład kolesiostwa. Dlaczego wszystkie filmy promocyjne robi ta sama firma? Zarobiła już ona według moich wyliczeń prawie pół miliona złotych od dwóch lat. Pewnie to znajomi Pana Łątki albo Krawczyka. Kumple ze studiów - niech sobie zarobią. Firma Imotion to jedyna firma do kręcenia filmów - absurd! Ostatnio Budżet niektórych polskich filmów kinowych to 50 tysięcy... Złodzieje i kolesie. Teraz zaproście nas na wybory. 50 000 złotych ile to by było obiadów dla biednych? Po co obiady obejrzą sobie film...
Avatar
mosquito / 27 października 2009 o 15:26
0
złodzieje ! złodzieje !
Avatar
hlku / 27 października 2009 o 13:09
0
Wystarczy w necie przeczytać informację na interpelację radnego Dariusza Sadowskiego, aby się zorientować, co jest grane. Jest tam cennik. Ceny są wzięte z kosmosu. Wystarczy wziąć pod uwagę cenę dnia zdjęciowego. Nawet przy opcji wynajęcia sprzętu z zewnątrz, wyszło by taniej. Montaż nieliniowy kosztuje w wielu firmach 150 zł za godzinę. Muzyka np. w Paris Music 200 zł za 2 minuty (z prawami autorskimi). Postprodukcja SD . To bardzo ciekawe. Trzeba było nagrywać materiał w SD, a nie potem go przeskalowywać. No ale cóż, korzystniej laikom wcisnąć kit, że to takie skomplikowane i że trzeba specjalnych urządzeń do przeprowadzenia tego procesu. Logistyka - bez komentarza. Pozdrawiam młodych, przedsiębiorczych i życzę kolejnych sukcesów.
Wystarczy w necie przeczytać informację na interpelację radnego Dariusza Sadowskiego, aby się zorientować, co jest grane. Jest tam cennik. Ceny są wzięte z kosmosu. Wystarczy wziąć pod uwagę cenę dnia zdjęciowego. Nawet przy opcji wynajęcia sprzętu z zewnątrz, wyszło by taniej. Montaż nieliniowy kosztuje w wielu firmach 150 zł za godzinę. Muzyka np. w Paris Music 200 zł za 2 minuty (z prawami autorskimi). Postprodukcja SD . To bardzo ciekawe. Trzeba było nagrywać materiał w SD, a nie potem go przeskalowywać. No ale cóż, korzystniej laikom wc... rozwiń
Avatar
STYX / 27 października 2009 o 10:23
0
Rozumiem,że CBA jako takie jeszcze działa ? No to na co czeka ? Czysta sprawa, podana jak na tacy, czego jeszcze trzeba ?
Avatar
Urząd Miasta Lublin / 27 października 2009 o 09:42
0
Informujemy, że pełna informacja o filmach promujących samorządność dzielnicową i zachęcających do uczestnictwa w wyborach do rad dzielnic znajduje się w "Aktualnościach" na stronie [url="http://www.um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=117203"]Urzędu Miasta[/url].
Avatar
Urząd Miasta Lublin / 27 października 2009 o 09:29
0
Piszą Państwo pod artykułem „Drogo nakręcili” ( w wydaniu w sieci pt. „Po co Ratusz wydał 50 tysięcy złotych i dlaczego przepłacił”), że „Kampania przyniosła mizerny efekt”, bo „ogólna frekwencja w wyborach do sześciu rad dzielnic wyniosła 3,58 proc”.

Prosimy w takim razie zauważyć, że gdy się porówna tę frekwencję z poprzednimi wyborami do rad dzielnic (w 2006 roku), to widać, że teraz ona była ewidentnie większa. W dwóch przypadkach niemal dwukrotnie wyższa niż poprzednio. Zatem – może „kampania przyniosła bardzo dobry efekt”? Naszym zdaniem właśnie taka opinia jest słuszna.


Patrz [url="http://www.um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=117137"]inf. z tabelką na stronie Urzędu Miasta[/url].
Piszą Państwo pod artykułem „Drogo nakręcili” ( w wydaniu w sieci pt. „Po co Ratusz wydał 50 tysięcy złotych i dlaczego przepłacił”), że „Kampania przyniosła mizerny efekt”, bo „ogólna frekwencja w wyborach do sześciu rad dzielnic wyniosła 3,58 proc”.

Prosimy w takim razie zauważyć, że gdy się porówna tę frekwencję z poprzednimi wyborami do rad dzielnic (w 2006 roku), to widać, że teraz ona była ewidentnie większa. W dwóch przypadkach niemal dwukrotnie wyższa niż poprzedn... rozwiń
Avatar
podatnik / 27 października 2009 o 09:26
0
W końcu ktos się wziął za wydawanie naszych pieniędzy przez urzędników.Proponuję Panu redaktorowi zerknąć głębiej w pseudo marketing miasta Lublin i sprawdzić oferty koncertowe, tu też okaże się jak pięknie zarabiają prywatne firmy po kilkanaście tysięcy złotych za cos co kosztuje o wiele mniej.Ale cóż można poradzić jeśli zajmują się tym osoby niekompetentne, wybierając oferty znajomych.
A firmy Imotion nie ma nawet w "googlach"...
Avatar
ziom / 27 października 2009 o 08:59
0
To kolejny przewał Łątki, zwróćcie uwagę, ze ostatnio puszcza w internecie jakiś filmik z ratusza, to jest prawdopodobnie robione w ramach tego rozliczenia..
Avatar
~julek~ / 27 października 2009 o 08:38
0
radny sadowski chyba chce na siłe reklamować się przed wyborami ale chyba mało mu sie to uda bo miernote można zawsze poznać i myslę, że tu dał świadectwo nieuctwa i braku elementarnej wiedzy. to człeczyna o niewielkiej inteligencji i braku merytorycznej wiedzy to eseldowski uczeń i to słaby uczeń z oceną ndost.
Avatar
student prawa / 29 października 2009 o 00:06
0
Kolejny przykład kolesiostwa. Dlaczego wszystkie filmy promocyjne robi ta sama firma? Zarobiła już ona według moich wyliczeń prawie pół miliona złotych od dwóch lat. Pewnie to znajomi Pana Łątki albo Krawczyka. Kumple ze studiów - niech sobie zarobią. Firma Imotion to jedyna firma do kręcenia filmów - absurd! Ostatnio Budżet niektórych polskich filmów kinowych to 50 tysięcy... Złodzieje i kolesie. Teraz zaproście nas na wybory. 50 000 złotych ile to by było obiadów dla biednych? Po co obiady obejrzą sobie film...
Avatar
mosquito / 27 października 2009 o 15:26
0
złodzieje ! złodzieje !
Avatar
hlku / 27 października 2009 o 13:09
0
Wystarczy w necie przeczytać informację na interpelację radnego Dariusza Sadowskiego, aby się zorientować, co jest grane. Jest tam cennik. Ceny są wzięte z kosmosu. Wystarczy wziąć pod uwagę cenę dnia zdjęciowego. Nawet przy opcji wynajęcia sprzętu z zewnątrz, wyszło by taniej. Montaż nieliniowy kosztuje w wielu firmach 150 zł za godzinę. Muzyka np. w Paris Music 200 zł za 2 minuty (z prawami autorskimi). Postprodukcja SD . To bardzo ciekawe. Trzeba było nagrywać materiał w SD, a nie potem go przeskalowywać. No ale cóż, korzystniej laikom wcisnąć kit, że to takie skomplikowane i że trzeba specjalnych urządzeń do przeprowadzenia tego procesu. Logistyka - bez komentarza. Pozdrawiam młodych, przedsiębiorczych i życzę kolejnych sukcesów.
Wystarczy w necie przeczytać informację na interpelację radnego Dariusza Sadowskiego, aby się zorientować, co jest grane. Jest tam cennik. Ceny są wzięte z kosmosu. Wystarczy wziąć pod uwagę cenę dnia zdjęciowego. Nawet przy opcji wynajęcia sprzętu z zewnątrz, wyszło by taniej. Montaż nieliniowy kosztuje w wielu firmach 150 zł za godzinę. Muzyka np. w Paris Music 200 zł za 2 minuty (z prawami autorskimi). Postprodukcja SD . To bardzo ciekawe. Trzeba było nagrywać materiał w SD, a nie potem go przeskalowywać. No ale cóż, korzystniej laikom wc... rozwiń
Avatar
STYX / 27 października 2009 o 10:23
0
Rozumiem,że CBA jako takie jeszcze działa ? No to na co czeka ? Czysta sprawa, podana jak na tacy, czego jeszcze trzeba ?
Avatar
Urząd Miasta Lublin / 27 października 2009 o 09:42
0
Informujemy, że pełna informacja o filmach promujących samorządność dzielnicową i zachęcających do uczestnictwa w wyborach do rad dzielnic znajduje się w "Aktualnościach" na stronie [url="http://www.um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=117203"]Urzędu Miasta[/url].
Avatar
Urząd Miasta Lublin / 27 października 2009 o 09:29
0
Piszą Państwo pod artykułem „Drogo nakręcili” ( w wydaniu w sieci pt. „Po co Ratusz wydał 50 tysięcy złotych i dlaczego przepłacił”), że „Kampania przyniosła mizerny efekt”, bo „ogólna frekwencja w wyborach do sześciu rad dzielnic wyniosła 3,58 proc”.

Prosimy w takim razie zauważyć, że gdy się porówna tę frekwencję z poprzednimi wyborami do rad dzielnic (w 2006 roku), to widać, że teraz ona była ewidentnie większa. W dwóch przypadkach niemal dwukrotnie wyższa niż poprzednio. Zatem – może „kampania przyniosła bardzo dobry efekt”? Naszym zdaniem właśnie taka opinia jest słuszna.


Patrz [url="http://www.um.lublin.eu/um/index.php?t=200&id=117137"]inf. z tabelką na stronie Urzędu Miasta[/url].
Piszą Państwo pod artykułem „Drogo nakręcili” ( w wydaniu w sieci pt. „Po co Ratusz wydał 50 tysięcy złotych i dlaczego przepłacił”), że „Kampania przyniosła mizerny efekt”, bo „ogólna frekwencja w wyborach do sześciu rad dzielnic wyniosła 3,58 proc”.

Prosimy w takim razie zauważyć, że gdy się porówna tę frekwencję z poprzednimi wyborami do rad dzielnic (w 2006 roku), to widać, że teraz ona była ewidentnie większa. W dwóch przypadkach niemal dwukrotnie wyższa niż poprzedn... rozwiń
Avatar
podatnik / 27 października 2009 o 09:26
0
W końcu ktos się wziął za wydawanie naszych pieniędzy przez urzędników.Proponuję Panu redaktorowi zerknąć głębiej w pseudo marketing miasta Lublin i sprawdzić oferty koncertowe, tu też okaże się jak pięknie zarabiają prywatne firmy po kilkanaście tysięcy złotych za cos co kosztuje o wiele mniej.Ale cóż można poradzić jeśli zajmują się tym osoby niekompetentne, wybierając oferty znajomych.
A firmy Imotion nie ma nawet w "googlach"...
Avatar
ziom / 27 października 2009 o 08:59
0
To kolejny przewał Łątki, zwróćcie uwagę, ze ostatnio puszcza w internecie jakiś filmik z ratusza, to jest prawdopodobnie robione w ramach tego rozliczenia..
Avatar
~julek~ / 27 października 2009 o 08:38
0
radny sadowski chyba chce na siłe reklamować się przed wyborami ale chyba mało mu sie to uda bo miernote można zawsze poznać i myslę, że tu dał świadectwo nieuctwa i braku elementarnej wiedzy. to człeczyna o niewielkiej inteligencji i braku merytorycznej wiedzy to eseldowski uczeń i to słaby uczeń z oceną ndost.
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Andrzej Czapski startuje na prezydenta Białej Podlaskiej

Andrzej Czapski startuje na prezydenta Białej Podlaskiej 1 0

Andrzej Czapski, były prezydent Białej Podlaskiej, który przegrał w ostatnich wyborach z Dariuszem Stefaniukiem (PiS), ogłasza swój start w nadchodzących wyborach prezydenckich.

Hangar na lotnisku do wynajęcia. Na razie nikt go nie chce

Hangar na lotnisku do wynajęcia. Na razie nikt go nie chce 0 0

Hangar Agencji Mienia Wojskowego na bialskim lotnisku wciąż bez najemcy.

Spektakl "Polowanie na łosia" w Centrum Spotkania Kultur
30 września 2018, 16:00

Spektakl "Polowanie na łosia" w Centrum Spotkania Kultur 2 0

Co Gdzie Kiedy. 30 września o godz. 16 i 19 w Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) odbędzie się podwójny pokaz spektaklu w gwiazdorskiej obsadzie Polowanie na łosia.

Gorące lato wróciło i na razie z nami zostanie. Jest tylko jedno ale

Gorące lato wróciło i na razie z nami zostanie. Jest tylko jedno ale 15 0

Lato wróciło. W przyszłym tygodniu możemy spodziewać się słońca, ale i burz z deszczem.

94 PZLA MP. Efektowny konkurs skoków o tyczce
galeria

94 PZLA MP. Efektowny konkurs skoków o tyczce 0 0

Zawody w skoku o tyczce pań miały zostać rozegrane w piątek, ale ze względu na niekorzystną aurę zostały przeniesione na sobotnie przedpołudnie. Pierwsze miejsce z wynikiem 4.50 m zdobyła Justyna Śmietanka

Słowiańskie Podpłomyki - święto chleba w Lublinie
28 lipca 2018, 11:00

Słowiańskie Podpłomyki - święto chleba w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fundacja Atoli zaprasza na Słomiany Rynek (plac zieleni między ul. Towarowa i Kalinowszczyna), na wspólne świętowanie pierwszego chleba czyli Słowiańskich Podpłomyków. Wydarzenie obędzie się 28 lipca o godz. 11.

Próbował wyłudzić 50 tys. zł z banku. Ukrywał się przed policją

Próbował wyłudzić 50 tys. zł z banku. Ukrywał się przed policją 2 1

27-latek, który miał trafić do więzienia ukrywał się przed mundurowymi. W piątek zauważył go policjant.

Gdzie na szaszłyk, gdzie na kiełbasę? 7 grill barów w woj. lubelskim

Gdzie na szaszłyk, gdzie na kiełbasę? 7 grill barów w woj. lubelskim 13 3

7 grill barów w Lublinie i okolicy - podpowiadamy, gdzie warto podjechać, żeby dobrze lub bardzo dobrze zjeść. W Lublinie i regionie. Podpowiadamy 7 adresów, które osobiście sprawdziliśmy

Vader i Marduk wystąpią w Graffiti
4 września 2018, 19:00

Vader i Marduk wystąpią w Graffiti 2 0

Co Gdzie Kiedy. 4 września o godz. 19 na scenie klubu Graffiti (al. Piłsudskiego 13) wystąpią zespoły Vader, Marduk i goście.

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom 11 6

Poważnie chory 81-latek wyszedł z domu i nie wrócił. Policjanci przeczesywali miasto i las. W końcu udało się go znaleźć.

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu 0 5

11-letnia dziewczynka trafiła do szpitala po tym jak w auto w którym jechała uderzył inny samochód.

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 28 9

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia]
galeria

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia] 45 18

W piątek można było premierowo zobaczyć nowe widowisko „Anioły lubelskie” w fontannie na pl. Litewskim.

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter 1 6

Rozmowa Z Rafałem Wójcikiem, trenerem Górnika Łęczna

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki?

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki? 9 28

Drogi są jak tętnice: dziurawe i pozapychane szybko prowadzą do zawału. Czy grozi nam wizyta u auto-kardiologa? Chyba nie, bo w naszym regionie inwestycje są realizowane na każdej kategorii dróg: od krajowych do gminnych. Wciąż jednak daleko nam do Śląska czy Wielkopolski, gdzie infrastruktura drogowa jest już na poziomie europejskim.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.