Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 czerwca 2010 r.
17:58
Edytuj ten wpis

Po ul. Staszica jechał samochód bez kierowcy

Autor: Zdjęcie autora (er)
0 12 A A

Seat zaparkowany na chodniku pod szpitalem przy ul. Staszica zjechał nagle na drugą stronę ulicy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na szczęście nie przejeżdżał nią żaden samochód. Puste auto uderzyło w daewoo zaparkowane po drugiej stronie ulicy, na chodniku przy Instytucie Pamięci Narodowej. W samochodzie nikogo nie było. Seat uszkodził w tym aucie karoserię.

Policja ustala właściciela seata. Prawdopodobnie zakwalifikuje zdarzenie jako uszkodzenie samochodu spowodowane złym zabezpieczeniem seata.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kierowca Bombowca / 30 czerwca 2010 o 12:41
0
juzeff napisał:
Było to daaaaaawno temu. Błąd w sztuce.
Kiedyś nie było takiego zwyczaju, a i ręczny hamulec miało się dla milicjanta.
Trochę wyluzuj Kolego. Dobrego dnia.


Wzajemnie.
Tak po trochu nie doczytałem... powinienem był dojść sam do wniosku, że skoro samochód na Sądowej stoczył się ładny kawałek, bez uderzenia w cokolwiek innego, to musiało to być przynajmniej 20 lat temu
Teraz nic by się pewnie nie stało, bo dalej niż metr po prostu nie miałby gdzie się potoczyć (przynajmniej w godzinach urzędowania Skarbówki, ale nawet w weekendy, dzięki przychodni na Hipotecznej, bywa tam gęsto)


Wzajemnie.
Tak po trochu nie doczytałem... powinienem był dojść sam do wniosku, że skoro samochód na Sądowej stoczył się ładny kawałek, bez uderzenia w cokolwiek innego, to musiało to być przynajmniej 20 lat temu
Teraz nic by się pewnie nie stało, bo dalej niż metr po prostu nie miałby gdzie się potoczyć (przynajmniej w godzinach urzędowania Skarbówki, ale nawet w weekendy, dzięki przychodni na Hipotecznej, bywa tam gęsto) rozwiń
Avatar
Gość / 30 czerwca 2010 o 11:25
0
~kierowca~ napisał:
a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:)


To zaparkuj kolego sobie na łuku na zakazie i jeżeli twój źle zaparkowany samochód przyczyni się do spowodowania kolizji bądź wypadku drogowego zobaczysz czy parkowanie w miejscach nie dozwolonych ma znaczenie czy nie ma.

W tym przypadku kierowca może dostać tylko mandat za złe parkowanie jeżeli takie było.
ie czy nie ma.

W tym przypadku kierowca może dostać tylko mandat za złe parkowanie jeżeli takie było. rozwiń
Avatar
juzeff / 30 czerwca 2010 o 11:13
0
Kierowca Bombowca napisał:
Tak, czasami winien jest zły stan techniczny pojazdu.
Rozumiem, że na biegu był... ale dlaczego bez zaciągniętego hamulca ręcznego?
Niesprawny? (nie wierzę, przecież przeglądu byś bez tego nie dostał)
Nie zaciągnięty? (też trudno uwierzyć... co, mróz był 30-stopniowy a samochód miał kilka dni postać, że strach było hamulec zaciągnąć?)
Co do parkowania na Staszica, to zdaje się że w miejscu uwidocznionym na zdjęciu parkować wolno (można tak zaparkować na chodniku, żeby zostawić 1,5m dla pieszych, znak B-36 stoi, co widać też na zdjęciu DW, już za zaparkowanym Daewoo).


Było to daaaaaawno temu. Błąd w sztuce.
Kiedyś nie było takiego zwyczaju, a i ręczny hamulec miało się dla milicjanta.
Trochę wyluzuj Kolego. Dobrego dnia.


Było to daaaaaawno temu. Błąd w sztuce.
Kiedyś nie było takiego zwyczaju, a i ręczny hamulec miało się dla milicjanta.
Trochę wyluzuj Kolego. Dobrego dnia. rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 30 czerwca 2010 o 11:01
0
juzeff napisał:
Mnie sie przydarzyła podobna historia - auto"uciekło" z chodnika na Sądowej po tym,jak złodziej wybił szybę, wyrwał radio i "zrzucił" z 1-ki na luz.
na szczeście tylko zjechało pod brame i zatrzymało sie na krawężniku.
Nie zawsze kierowca jest winien.


Tak, czasami winien jest zły stan techniczny pojazdu.
Rozumiem, że na biegu był... ale dlaczego bez zaciągniętego hamulca ręcznego?
Niesprawny? (nie wierzę, przecież przeglądu byś bez tego nie dostał)
Nie zaciągnięty? (też trudno uwierzyć... co, mróz był 30-stopniowy a samochód miał kilka dni postać, że strach było hamulec zaciągnąć?)
Co do parkowania na Staszica, to zdaje się że w miejscu uwidocznionym na zdjęciu parkować wolno (można tak zaparkować na chodniku, żeby zostawić 1,5m dla pieszych, znak B-36 stoi, co widać też na zdjęciu DW, już za zaparkowanym Daewoo).


Tak, czasami winien jest zły stan techniczny pojazdu.
Rozumiem, że na biegu był... ale dlaczego bez zaciągniętego hamulca ręcznego?
Niesprawny? (nie wierzę, przecież przeglądu byś bez tego nie dostał)
Nie zaciągnięty? (też trudno uwierzyć... co, mróz był 30-stopniowy a samochód miał kilka dni postać, że strach było hamulec zaciągnąć?)
Co do parkowania na Staszica, to zdaje się że w miejscu uwidocznionym na zdjęciu parkować wolno (można tak zaparkować na chodniku, żeby zostawić 1,5m dla piesz... rozwiń
Avatar
juzeff / 30 czerwca 2010 o 10:36
0
Mnie sie przydarzyła podobna historia - auto"uciekło" z chodnika na Sądowej po tym,jak złodziej wybił szybę, wyrwał radio i "zrzucił" z 1-ki na luz.
na szczeście tylko zjechało pod brame i zatrzymało sie na krawężniku.
Nie zawsze kierowca jest winien.
Avatar
moj nick / 30 czerwca 2010 o 08:41
0
~kierowca~ napisał:
a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:)


a no ma znaczenie bo jak sam piszesz "jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu"
rozwiń
Avatar
~gosc~ / 30 czerwca 2010 o 08:15
0
jon napisał:
czy tablice rejestracyjne samochodów , tak pracowicie zamalowywane przez panów grafików to sa tajne ?


zamalowane ale widać "sami swoi" super kierowcy z Lublina
Avatar
jon / 30 czerwca 2010 o 08:08
0
czy tablice rejestracyjne samochodów , tak pracowicie zamalowywane przez panów grafików to sa tajne ?
Avatar
~kierowca~ / 29 czerwca 2010 o 22:37
0
m napisał:
"uszkodzenie samochodu spowodowane złym zabezpieczeniem seata" hmmm...gdzie ci nasi policjanci znaleźli taki paragraf? czy dla każdej marki pojazdu obowiązują w tym kraju odrębne przepisy?
czy DÓ było zaparkowane prawidłowo? Na zdjęciu widać, że jest przed zakazem, ale być może między zaparkowanym autem a ogrodzeniem nie było wymaganego 1,5m odległości.


a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:)


a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:) rozwiń
Avatar
m / 29 czerwca 2010 o 22:15
0
"uszkodzenie samochodu spowodowane złym zabezpieczeniem seata" hmmm...gdzie ci nasi policjanci znaleźli taki paragraf? czy dla każdej marki pojazdu obowiązują w tym kraju odrębne przepisy?
czy DÓ było zaparkowane prawidłowo? Na zdjęciu widać, że jest przed zakazem, ale być może między zaparkowanym autem a ogrodzeniem nie było wymaganego 1,5m odległości.
Avatar
Kierowca Bombowca / 30 czerwca 2010 o 12:41
0
juzeff napisał:
Było to daaaaaawno temu. Błąd w sztuce.
Kiedyś nie było takiego zwyczaju, a i ręczny hamulec miało się dla milicjanta.
Trochę wyluzuj Kolego. Dobrego dnia.


Wzajemnie.
Tak po trochu nie doczytałem... powinienem był dojść sam do wniosku, że skoro samochód na Sądowej stoczył się ładny kawałek, bez uderzenia w cokolwiek innego, to musiało to być przynajmniej 20 lat temu
Teraz nic by się pewnie nie stało, bo dalej niż metr po prostu nie miałby gdzie się potoczyć (przynajmniej w godzinach urzędowania Skarbówki, ale nawet w weekendy, dzięki przychodni na Hipotecznej, bywa tam gęsto)


Wzajemnie.
Tak po trochu nie doczytałem... powinienem był dojść sam do wniosku, że skoro samochód na Sądowej stoczył się ładny kawałek, bez uderzenia w cokolwiek innego, to musiało to być przynajmniej 20 lat temu
Teraz nic by się pewnie nie stało, bo dalej niż metr po prostu nie miałby gdzie się potoczyć (przynajmniej w godzinach urzędowania Skarbówki, ale nawet w weekendy, dzięki przychodni na Hipotecznej, bywa tam gęsto) rozwiń
Avatar
Gość / 30 czerwca 2010 o 11:25
0
~kierowca~ napisał:
a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:)


To zaparkuj kolego sobie na łuku na zakazie i jeżeli twój źle zaparkowany samochód przyczyni się do spowodowania kolizji bądź wypadku drogowego zobaczysz czy parkowanie w miejscach nie dozwolonych ma znaczenie czy nie ma.

W tym przypadku kierowca może dostać tylko mandat za złe parkowanie jeżeli takie było.
ie czy nie ma.

W tym przypadku kierowca może dostać tylko mandat za złe parkowanie jeżeli takie było. rozwiń
Avatar
juzeff / 30 czerwca 2010 o 11:13
0
Kierowca Bombowca napisał:
Tak, czasami winien jest zły stan techniczny pojazdu.
Rozumiem, że na biegu był... ale dlaczego bez zaciągniętego hamulca ręcznego?
Niesprawny? (nie wierzę, przecież przeglądu byś bez tego nie dostał)
Nie zaciągnięty? (też trudno uwierzyć... co, mróz był 30-stopniowy a samochód miał kilka dni postać, że strach było hamulec zaciągnąć?)
Co do parkowania na Staszica, to zdaje się że w miejscu uwidocznionym na zdjęciu parkować wolno (można tak zaparkować na chodniku, żeby zostawić 1,5m dla pieszych, znak B-36 stoi, co widać też na zdjęciu DW, już za zaparkowanym Daewoo).


Było to daaaaaawno temu. Błąd w sztuce.
Kiedyś nie było takiego zwyczaju, a i ręczny hamulec miało się dla milicjanta.
Trochę wyluzuj Kolego. Dobrego dnia.


Było to daaaaaawno temu. Błąd w sztuce.
Kiedyś nie było takiego zwyczaju, a i ręczny hamulec miało się dla milicjanta.
Trochę wyluzuj Kolego. Dobrego dnia. rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 30 czerwca 2010 o 11:01
0
juzeff napisał:
Mnie sie przydarzyła podobna historia - auto"uciekło" z chodnika na Sądowej po tym,jak złodziej wybił szybę, wyrwał radio i "zrzucił" z 1-ki na luz.
na szczeście tylko zjechało pod brame i zatrzymało sie na krawężniku.
Nie zawsze kierowca jest winien.


Tak, czasami winien jest zły stan techniczny pojazdu.
Rozumiem, że na biegu był... ale dlaczego bez zaciągniętego hamulca ręcznego?
Niesprawny? (nie wierzę, przecież przeglądu byś bez tego nie dostał)
Nie zaciągnięty? (też trudno uwierzyć... co, mróz był 30-stopniowy a samochód miał kilka dni postać, że strach było hamulec zaciągnąć?)
Co do parkowania na Staszica, to zdaje się że w miejscu uwidocznionym na zdjęciu parkować wolno (można tak zaparkować na chodniku, żeby zostawić 1,5m dla pieszych, znak B-36 stoi, co widać też na zdjęciu DW, już za zaparkowanym Daewoo).


Tak, czasami winien jest zły stan techniczny pojazdu.
Rozumiem, że na biegu był... ale dlaczego bez zaciągniętego hamulca ręcznego?
Niesprawny? (nie wierzę, przecież przeglądu byś bez tego nie dostał)
Nie zaciągnięty? (też trudno uwierzyć... co, mróz był 30-stopniowy a samochód miał kilka dni postać, że strach było hamulec zaciągnąć?)
Co do parkowania na Staszica, to zdaje się że w miejscu uwidocznionym na zdjęciu parkować wolno (można tak zaparkować na chodniku, żeby zostawić 1,5m dla piesz... rozwiń
Avatar
juzeff / 30 czerwca 2010 o 10:36
0
Mnie sie przydarzyła podobna historia - auto"uciekło" z chodnika na Sądowej po tym,jak złodziej wybił szybę, wyrwał radio i "zrzucił" z 1-ki na luz.
na szczeście tylko zjechało pod brame i zatrzymało sie na krawężniku.
Nie zawsze kierowca jest winien.
Avatar
moj nick / 30 czerwca 2010 o 08:41
0
~kierowca~ napisał:
a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:)


a no ma znaczenie bo jak sam piszesz "jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu"
rozwiń
Avatar
~gosc~ / 30 czerwca 2010 o 08:15
0
jon napisał:
czy tablice rejestracyjne samochodów , tak pracowicie zamalowywane przez panów grafików to sa tajne ?


zamalowane ale widać "sami swoi" super kierowcy z Lublina
Avatar
jon / 30 czerwca 2010 o 08:08
0
czy tablice rejestracyjne samochodów , tak pracowicie zamalowywane przez panów grafików to sa tajne ?
Avatar
~kierowca~ / 29 czerwca 2010 o 22:37
0
m napisał:
"uszkodzenie samochodu spowodowane złym zabezpieczeniem seata" hmmm...gdzie ci nasi policjanci znaleźli taki paragraf? czy dla każdej marki pojazdu obowiązują w tym kraju odrębne przepisy?
czy DÓ było zaparkowane prawidłowo? Na zdjęciu widać, że jest przed zakazem, ale być może między zaparkowanym autem a ogrodzeniem nie było wymaganego 1,5m odległości.


a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:)


a jakie to ma znaczenie czy "DÓ" było zaparkowane prawidłowo? jeśli nie było to kierowcy należy się mandat za parkowanie w niedozwolonym miejscu, ale nie ma to żadnego związku z uszkodzeniem samochodu. to że zaparkujesz nie tam gdzie trzeba, nikogo nie upoważnia żeby Ci samochód uszkodził niezłą teorię masz:) rozwiń
Avatar
m / 29 czerwca 2010 o 22:15
0
"uszkodzenie samochodu spowodowane złym zabezpieczeniem seata" hmmm...gdzie ci nasi policjanci znaleźli taki paragraf? czy dla każdej marki pojazdu obowiązują w tym kraju odrębne przepisy?
czy DÓ było zaparkowane prawidłowo? Na zdjęciu widać, że jest przed zakazem, ale być może między zaparkowanym autem a ogrodzeniem nie było wymaganego 1,5m odległości.
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela 0 0

W czerwcu w lesie w miejscowości Rokitno (pow. bialski) przypadkowy świadek zauważył błąkające się w rejonie leśnej ścieżki zwierzę.

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej 0 0

Sejm w piątek przyjął uchwałę o ustanowieniu patronów 2019 roku. Jednym z uhonorowanych w ten sposób wydarzeń jest Unia Lubelska. W przyszłym roku przypada 450. rocznica jej zawarcia.

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego 0 0

Karolina Kołeczek z AZS UMCS Lublin i Piotr Tarkowski z AZS AWF Biała Podlaska wywalczyli srebrne medale w swoich konkurencjach podczas trzeciego dnia mistrzostw Polski w lekkiej atletyce rozgrywanych w Lublinie

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę 5 0

Motor Lublin miałby wyemitować akcje do kupienia przez wszystkich zainteresowanych, dzięki temu zyskałby pieniądze na działalność. Taką propozycję podsuwa prezydentowi lubelska Fundacja Wolności, która woli, żeby klub nie był – jak obecnie – finansowany z pieniędzy podatników.

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia]
galeria

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia] 5 9

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie ma nową siedzibę. Funkcjonująca od stycznia w ramach Państwowego Przedsiębiorstwa Wodnego Wody Polskie instytucja mieści się teraz przy ul. Leszka Czarnego 3 w dzielnicy Rury.

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem! 4 1

Zawodnik Agrosu Zamość wywalczył drugi krążek na trwającej od piątku imprezy w Lublinie. Po złocie na 100 metrów Kopeć dołożył kolejne, ale na dwa razy dłuższym dystansie

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem 0 0

Zawodniczka AZS UMCS zajęła trzecie miejsce w niedzielnym konkursie rzutu młotem. Srebrny medal zdobyła Joanna Fiodorow, a złoto przypadło Anicie Włodarczyk, która była poza zasięgiem

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego 0 0

41 gmin czyli 19 proc. wszystkich gmin w województwie lubelskim nie zapewnia seniorom opieki – wynika z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli. W skali kraju robi to zaledwie 20 proc. gmin, mimo że należy to do ich obowiązków i jest najmniej kosztowną dla samorządów formą pomocy seniorom.

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie 26 4

W sobotę pełniący służbę w Okunince nad jeziorem Białym policjanci zatrzymali do kontroli drogowej samochód seat leon, którym podróżowało trzech młodych mężczyzn z woj. mazowieckiego.

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca
film

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca 18 0

Grodków, woj. opolskie. 15-letni chłopak i jego ojciec zostali porażeni prądem w Grodkowie.

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu
galeria

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu 0 6

Do groźnego zdarzenia doszło w piątkowe południe w Dębowej Kłodzie (pow. parczewski).

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy
Złota Setka

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy 0 2

Na pomysł otworzenia tematycznego parku rozrywki trójka przedsiębiorców wpadła 8 lat temu. Dzisiaj to jedno z największych i najbardziej znanych miejsc tego typu w naszych kraju. Do Magicznych Ogródów koło Janowca w sezonie ściągają prawdziwe tłumy.

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza 1 0

Do zdarzenia doszło w piątek wieczorem podczas festiwalu Kolory Muzyki w Parku Miejskim w Chełmie.

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol"

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol" 17 2

W sobotę przed godz. 20 dyżurny policji otrzymał zgłoszenie od pracowników jednego z marketów przy Al. Tysiąclecia w Lublinie. Z przekazanej informacji wynikało, że na zakupy z malutkim dzieckiem przyszła nietrzeźwa kobieta.

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową?
Magazyn

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową? 34 4

W PRL-u nie trzeba było baru czy restauracji, aby ugasić pragnienie. Coca-colę okrzyknięto w latach 50. napojem imperialistów. W sklepach królowała oranżada, a na ulicy popularna „gruźliczanka” - woda sodowa z sokiem (droższa) i bez soku (tańsza), sprzedawana z saturatorów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.