Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

7 sierpnia 2020 r.
13:02

Pociągi na trasie Lublin - Warszawa przyspieszą, ale perony będą później [zdjęcia]

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
23 7 A A

Nie w grudniu, ale dopiero w marcu 2021 r. mogą się skończyć utrudnienia dla osób jadących w podróż ze stacji Lublin Główny. Z dworca na perony trzeba iść naokoło przez ul. Pocztową i Kunickiego. Powodem jest trwająca przebudowa. Jest też dobra wiadomość: 30 sierpnia znacznie skróci się czas przejazdu do Warszawy

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Kto późno przyjdzie na dworzec, ten może nie zdążyć na pociąg. Z kasy biletowej do peronu trzeba iść przez pl. Dworcowy i Pocztową, dotrzeć do ul. Kunickiego, potem przez „kamienny” skwer Chrostowskiej do tunelu prowadzącego na perony (lub schody do peronu 4). Droga jest zawiła, jednak bardzo czytelnie oznakowana.

Dawniej na odpowiedni peron można było dojść z dworca tunelem. Teraz jest on częściowo zamknięty od pl. Dworcowego oraz doszczętnie rozebranego peronu nr 1, który będzie budowany od podstaw.

Jeszcze długo ma to potrwać?

Kiedy się spodziewać ponownego otwarcia przejścia podziemnego? – Według harmonogramu robót będzie to dopiero na koniec marca – odpowiada nam Andrzej Kuśmierczyk, dyrektor projektu w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Końcowy odcinek tunelu doczekał się już nowej, betonowej konstrukcji. – Za chwilę ten element zostanie zasypany, od połowy września będą tu prowadzone prace torowe i do końca marca wszystkie prace związane z budową stacji Lublin, peronów i torów zostaną ukończone.

Zapowiadali, że potrwa krócej

Gdy zamykany był peron 1, kolej podawała znacznie wcześniejszy termin. – Zakończenie wszystkich prac w Lublinie Głównym i udostępnienie pasażerom nowego peronu przy dworcu, planowane jest jeszcze w tym roku – informował majowym komunikacie dla mediów Mirosław Siemieniec, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Dlaczego teraz mowa jest nie o grudniu 2020, ale marcu 2021? – Jako kolejarze, żywo zainteresowani szybkim postępem tych prac, zrobimy wszystko, żeby na grudzień to było gotowe. Żeby również te utrudnienia z przejściem na drugą stronę dało się zakończyć już w grudniu – przekonuje Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego w Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Mimo to podawanym wczoraj oficjalnie terminem zakończenia robót na stacji Lublin był marzec 2021 r.

Pociągi wkrótce przyspieszą

Już 30 sierpnia zauważalnie skróci się czas przejazdu koleją z Lublina przez Dęblin do Warszawy. Dziś najszybszy z pociągów jedzie tędy 2 godziny i 40 minut. Od ostatniej niedzieli sierpnia większość pociągów będzie pokonywać tę trasę w czasie nie dłuższym niż 2 godziny i 20 minut, a najszybszemu wystarczą 2 godziny i 13 minut. Przyspieszyć mają również pociągi regionalne, np. pierwszy kurs do Dęblina nie będzie trwał już 1 godzinę i 25 minut, tylko o kwadrans krócej.

Taki efekt przyniesie zapowiadane przez kolej otwarcie drugiego toru przebudowywanej linii między Lublinem a Dęblinem. Obecnie ruch pociągów jest tu prowadzony jednym torem, co skutkuje dłuższym czasem przejazdu.

Wiadukty zakończą na jesień

Dopiero jesienią odetchną kierowcy, którym doskwierają utrudnienia pod wiaduktami przebudowywanymi w ramach modernizacji linii kolejowej. – Na Diamentowej, Janowskiej i Drodze Męczenników Majdanka do końca października będą utrudnienia dla kierowców – przyznaje Kuśmierczyk. W tym samym terminie powinien być gotowy most na Czerniejówce, pod którym przebiega trasa rowerowa od ul. Wolskiej w głąb Kośminka.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 7

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Janusz_Paliwas / 7 sierpnia 2020 r. o 13:25
+26
Powiedzcie ile czasu jechało się przed remontem do Warszawy i o ile skrócił się czas przed i po remoncie, a nie podajcie czas z objazdu!!
Avatar
FilipEkk / 7 sierpnia 2020 r. o 14:01
+16
Z Lublina do W-wy najszybsze pociągi docelowo powinny jechać niewiele ponad godzinę, ale znając realia Polski pewnie te kilkanaście miliardów zł pozwoli na skrócenie jazdy moze 15-30 minut w stosunku do tego co było kiedyś. Pamiętam artykuł, że przebudowa umożliwi jazdę pociągów do 160km/h - śmiech na sali w dzisiejszych czasach. Na dłuższych odcinkach powinny śmigać co najmniej 250km/h.
Avatar
nick / 7 sierpnia 2020 r. o 15:37
+13
Na placu budowy pracownicy ruszają się jak muchy w smole. Przejście podziemne ma już wylany strop, więc prowizorycznie mogłoby zostać otworzone choćby w połowie szerokości (jeżeli strop i ściany zostały wylane zgodnie ze sztuką, to prace torowe prowadzone na górze nie mają wpływu na bezpieczeństwo podróżnych przechodzących pod stropem). Ale kolej to państwo w państwie i podróżnych ma w głębokim poważaniu - niech ganiają z walizami na około, w końcu szybki spacer to zdrowie. A jak ktoś nie zdąży - jego problem, mógł wyjść wcześniej. Jakby to prywatny przewoźnik zlecił taką przebudowę, to tunel już byłby otwarty. Kwestia podejścia do tematu.
Na placu budowy pracownicy ruszają się jak muchy w smole. Przejście podziemne ma już wylany strop, więc prowizorycznie mogłoby zostać otworzone choćby w połowie szerokości (jeżeli strop i ściany zostały wylane zgodnie ze sztuką, to prace torowe prowadzone na górze nie mają wpływu na bezpieczeństwo podróżnych przechodzących pod stropem). Ale kolej to państwo w państwie i podróżnych ma w głębokim poważaniu - niech ganiają z walizami na około, w końcu szybki spacer to zdrowie. A jak ktoś nie zdąży - jego problem, mógł wyjść wcześniej. Jakby to ... rozwiń
Avatar
Foksik / 7 sierpnia 2020 r. o 16:29
+8
Już Ci przyjacielu odpowiadam. Przed modernizacją najszybszy pociąg dokonywał trasę Lublin - Warszawa Wschodnia w 2:07 czyli 127 minut ale przy dobrym rozkładzie jazdy można by było zejść poniżej 2 godzin. Więc po modernizacji jeśli według zapowiedzi PKP PLK podróż ma potrwać 90 minut bez potoków handlowych, więc optymistycznie doliczmy po q minucie na każdy postój plus 2 minuty na rozruch to da nam: 90 minut + 3 minuty Lublin Zachodni + 3 minuty Nałęczów + 3 minuty Puławy Miasto + 3 minuty Dęblin + 3 minuty Pilawa to daje nam czas dojazdu do Warszawy Wschodniej 90+15=105 minut a więc 1:45 w wersji bardzo optymistycznie raczej nierealne czyli o całe 22 minuty szybciej niż przed modernizacją za ponad 3 miliardy złotych o ile dobrze pamiętam.
Już Ci przyjacielu odpowiadam. Przed modernizacją najszybszy pociąg dokonywał trasę Lublin - Warszawa Wschodnia w 2:07 czyli 127 minut ale przy dobrym rozkładzie jazdy można by było zejść poniżej 2 godzin. Więc po modernizacji jeśli według zapowiedzi PKP PLK podróż ma potrwać 90 minut bez potoków handlowych, więc optymistycznie doliczmy po q minucie na każdy postój plus 2 minuty na rozruch to da nam: 90 minut + 3 minuty Lublin Zachodni + 3 minuty Nałęczów + 3 minuty Puławy Miasto + 3 minuty Dęblin + 3 minuty Pilawa to daje nam czas dojazdu d... rozwiń
Avatar
OPUSDEI / 7 sierpnia 2020 r. o 23:55
+6
133 minuty na trasie 7, którą zapowiadano jako 90 minut? Może lepiej sprywatyzować PKP, tabor lubelski, i infrastrukturę w województwie wydzielić? TGV tego nie weźmie, ale Deutsche Bahn lub SJ AB już mogą pokusić się na wejście. Nie wiem jakie mniemanie o sobie mają kolejarze, ale w ostatniej dekadzie PKP tak bardzo straciło w Lubelskiem, że nie sądzę aby udało im się odwrócić ten spadkowy trend. PKP to nie jest przedsiębiorstwo cenione w regionie, raczej ludzie parzą na PKP niechętnie. Lagard. Do prywatyzacji.
Avatar
mieszkaniecLbn / 13 sierpnia 2020 r. o 15:07
+1
Sami znawcy... gdyby nie ten remont, czas przejazdu za kilka lat wynosiłby 3-4 godziny przez Dęblin i Pilawę, bo stare tory zaczęłyby się doszczętnie rozsypywać. O to głównie chodziło.
Avatar
Diba78 / 13 sierpnia 2020 r. o 20:59
0
interesting
Avatar
Diba78 / 13 sierpnia 2020 r. o 20:59
0
interesting
Avatar
mieszkaniecLbn / 13 sierpnia 2020 r. o 15:07
+1
Sami znawcy... gdyby nie ten remont, czas przejazdu za kilka lat wynosiłby 3-4 godziny przez Dęblin i Pilawę, bo stare tory zaczęłyby się doszczętnie rozsypywać. O to głównie chodziło.
Avatar
OPUSDEI / 7 sierpnia 2020 r. o 23:55
+6
133 minuty na trasie 7, którą zapowiadano jako 90 minut? Może lepiej sprywatyzować PKP, tabor lubelski, i infrastrukturę w województwie wydzielić? TGV tego nie weźmie, ale Deutsche Bahn lub SJ AB już mogą pokusić się na wejście. Nie wiem jakie mniemanie o sobie mają kolejarze, ale w ostatniej dekadzie PKP tak bardzo straciło w Lubelskiem, że nie sądzę aby udało im się odwrócić ten spadkowy trend. PKP to nie jest przedsiębiorstwo cenione w regionie, raczej ludzie parzą na PKP niechętnie. Lagard. Do prywatyzacji.
Avatar
Foksik / 7 sierpnia 2020 r. o 16:29
+8
Już Ci przyjacielu odpowiadam. Przed modernizacją najszybszy pociąg dokonywał trasę Lublin - Warszawa Wschodnia w 2:07 czyli 127 minut ale przy dobrym rozkładzie jazdy można by było zejść poniżej 2 godzin. Więc po modernizacji jeśli według zapowiedzi PKP PLK podróż ma potrwać 90 minut bez potoków handlowych, więc optymistycznie doliczmy po q minucie na każdy postój plus 2 minuty na rozruch to da nam: 90 minut + 3 minuty Lublin Zachodni + 3 minuty Nałęczów + 3 minuty Puławy Miasto + 3 minuty Dęblin + 3 minuty Pilawa to daje nam czas dojazdu do Warszawy Wschodniej 90+15=105 minut a więc 1:45 w wersji bardzo optymistycznie raczej nierealne czyli o całe 22 minuty szybciej niż przed modernizacją za ponad 3 miliardy złotych o ile dobrze pamiętam.
Już Ci przyjacielu odpowiadam. Przed modernizacją najszybszy pociąg dokonywał trasę Lublin - Warszawa Wschodnia w 2:07 czyli 127 minut ale przy dobrym rozkładzie jazdy można by było zejść poniżej 2 godzin. Więc po modernizacji jeśli według zapowiedzi PKP PLK podróż ma potrwać 90 minut bez potoków handlowych, więc optymistycznie doliczmy po q minucie na każdy postój plus 2 minuty na rozruch to da nam: 90 minut + 3 minuty Lublin Zachodni + 3 minuty Nałęczów + 3 minuty Puławy Miasto + 3 minuty Dęblin + 3 minuty Pilawa to daje nam czas dojazdu d... rozwiń
Avatar
nick / 7 sierpnia 2020 r. o 15:37
+13
Na placu budowy pracownicy ruszają się jak muchy w smole. Przejście podziemne ma już wylany strop, więc prowizorycznie mogłoby zostać otworzone choćby w połowie szerokości (jeżeli strop i ściany zostały wylane zgodnie ze sztuką, to prace torowe prowadzone na górze nie mają wpływu na bezpieczeństwo podróżnych przechodzących pod stropem). Ale kolej to państwo w państwie i podróżnych ma w głębokim poważaniu - niech ganiają z walizami na około, w końcu szybki spacer to zdrowie. A jak ktoś nie zdąży - jego problem, mógł wyjść wcześniej. Jakby to prywatny przewoźnik zlecił taką przebudowę, to tunel już byłby otwarty. Kwestia podejścia do tematu.
Na placu budowy pracownicy ruszają się jak muchy w smole. Przejście podziemne ma już wylany strop, więc prowizorycznie mogłoby zostać otworzone choćby w połowie szerokości (jeżeli strop i ściany zostały wylane zgodnie ze sztuką, to prace torowe prowadzone na górze nie mają wpływu na bezpieczeństwo podróżnych przechodzących pod stropem). Ale kolej to państwo w państwie i podróżnych ma w głębokim poważaniu - niech ganiają z walizami na około, w końcu szybki spacer to zdrowie. A jak ktoś nie zdąży - jego problem, mógł wyjść wcześniej. Jakby to ... rozwiń
Avatar
FilipEkk / 7 sierpnia 2020 r. o 14:01
+16
Z Lublina do W-wy najszybsze pociągi docelowo powinny jechać niewiele ponad godzinę, ale znając realia Polski pewnie te kilkanaście miliardów zł pozwoli na skrócenie jazdy moze 15-30 minut w stosunku do tego co było kiedyś. Pamiętam artykuł, że przebudowa umożliwi jazdę pociągów do 160km/h - śmiech na sali w dzisiejszych czasach. Na dłuższych odcinkach powinny śmigać co najmniej 250km/h.
Avatar
Janusz_Paliwas / 7 sierpnia 2020 r. o 13:25
+26
Powiedzcie ile czasu jechało się przed remontem do Warszawy i o ile skrócił się czas przed i po remoncie, a nie podajcie czas z objazdu!!
Zobacz wszystkie komentarze 7

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Z czego wykonać podjazd do garażu?

Z czego wykonać podjazd do garażu?

Solidny, estetyczny podjazd do garażu nie tylko stanowi funkcjonalny element posesji, lecz także podnosi walory wizualne otoczenia. Warto zatem starannie wybrać materiał, z jakiego podjazd zostanie wykonany. Doskonale do tego może sprawdzić się kostka brukowa.

Miejscy aktywiści stają po stronie lubelskiego ratusza w sprawie krzewów i parkingów
galeria

Miejscy aktywiści stają po stronie lubelskiego ratusza w sprawie krzewów i parkingów

W obronie zapowiadanych przez Urząd Miasta zmian na Krakowskim Przedmieściu wystąpili działacze ruchu społecznego Pieszy Lublin. Zmiany zostały wcześniej oprotestowane przez działających tu przedsiębiorców

Konsultacje dermatologiczne przez internet – jak wyglądają i jak się do nich przygotować?

Konsultacje dermatologiczne przez internet – jak wyglądają i jak się do nich przygotować?

W dzisiejszym świecie internet to potężne narzędzie, które bardzo ułatwia wiele spraw, w tym także uzyskanie szybkiej porady lekarskiej bez wychodzenia z domu. Konsultacje dermatologiczne online zdobyły popularność już kilka lat temu, a zainteresowanie nimi dodatkowo wzrosło w czasach epidemii. Na czym polega takie spotkanie? Jak przygotować się do konsultacji dermatologicznej przez internet?

Co krok to grzyb. Lubelskie lasy są ich pełne – zdjęcia Czytelników Dziennika Wschodniego
zdjęcia
galeria

Co krok to grzyb. Lubelskie lasy są ich pełne – zdjęcia Czytelników Dziennika Wschodniego

Pełne kosze, łubianki, wiadra i skrzynki. Nasi Czytelnicy chwalą się swoimi leśnymi zdobyczami. Z przesłanych przez nich zdjęć wynika, że lubelskie lasy są pełne grzybów. Trzeba jednak wiedzieć, gdzie szukać. Pani Monika na przykład zbierała grzyby koło Sobiboru. Jak mówi, nie było to trudne, bo grzyby rosną tuż przy drodze. Nie trzeba nawet wchodzić głęboko w las.

Muzeum Lubelskie to od 1 października Muzeum Narodowe w Lublinie. Dyrektor już z nominacją
galeria

Muzeum Lubelskie to od 1 października Muzeum Narodowe w Lublinie. Dyrektor już z nominacją

Od 1 października Muzeum Lubelskie będzie Muzeum Narodowym. W poniedziałek zielone światło do zmiany dali radni wojewódzcy, a we wtorek marszałek województwa podpisał z ministrem kultury umowę o przekształceniu największej jednostki muzealnej w regionie. Jej dyrektorką pozostanie Katarzyna Mieczkowska.

Ariel Wawszczyk (Motor Lublin): Z debiutu nie do końca jestem zadowolony

Ariel Wawszczyk (Motor Lublin): Z debiutu nie do końca jestem zadowolony

Rozmowa z Arielem Wawszczykiem, piłkarzem Motoru Lublin

Kurów. Usłyszał huk przed domem, wyjrzał, a na jego rabatce stoi rozbite volvo

Kurów. Usłyszał huk przed domem, wyjrzał, a na jego rabatce stoi rozbite volvo

Z samochodu wysiadł mężczyzna, oświadczył że nie potrzebuje pomocy i odszedł. Kiedy zatrzymała go policja, miał 1,4 promila alkoholu w organizmie.

Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar zakażony koronawirusem

Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar zakażony koronawirusem

Rzecznik praw obywatelskich Adam Bodnar ma pozytywny wynik testu na COVID-19 – poinformowało biuro RPO.

Musiał wracać na piechotę ze szpitala. Z siekierą w dłoni rzucił się na matkę

Musiał wracać na piechotę ze szpitala. Z siekierą w dłoni rzucił się na matkę

45-latek z okolic Józefowa nad Wisłą odpowie za usiłowanie zabójstwa. Wpadł w szał po tym, jak musiał piechotą wracać ze szpitala w Kraśniku. Z siekierą w rękach zaatakował swoją matkę i wujka.

Burmistrz Kazimierza Dolnego już bez zastępcy. „Nasza forma współpracy wyczerpała się”

Burmistrz Kazimierza Dolnego już bez zastępcy. „Nasza forma współpracy wyczerpała się”

Dariusz Wróbel nie jest już zastępcą burmistrza Kazimierza Dolnego. Na razie nie wiadomo co było powodem takiej decyzji burmistrza.

Panika w szkole w Zielonej Górze. Uczennica zaczęła atakować nożem przypadkowe osoby

Panika w szkole w Zielonej Górze. Uczennica zaczęła atakować nożem przypadkowe osoby

Do dramatycznych wydarzeń doszło we wtorek rano w 5 LO w Zielonej Górze. W szkole wybuchła panika po tym jak jedna z uczennic zaczęła atakować nożem przypadkowe osoby.

Witold Chwastyniak (Polski Cukier Avia): Na tabelę spojrzę w połowie lub końcówce sezonu

Witold Chwastyniak (Polski Cukier Avia): Na tabelę spojrzę w połowie lub końcówce sezonu

Rozmowa z Witoldem Chwastyniakiem, trenerem Polski Cukier Avii Świdnik

Cyber - podróż – atrakcje Wojciechowa w aplikacji on-line
galeria

Cyber - podróż – atrakcje Wojciechowa w aplikacji on-line

Zagadkowa wieża, kuźnia, tajemnicze artefakty z żelaza i odległa, barwna historia w tle – to nie scenariusz filmu fantasy, ani gry komputerowej. To największe atrakcje podlubelskiego Wojciechowa, zaprezentowane w nowopowstałej aplikacji on-line. Dzięki niej ci, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznać się z ofertą turystyczną tej malowniczej miejscowości, mogą to zrobić bez wychodzenia z domu. Dla osób znających wojciechowskie zabytki, aplikacja to możliwość spojrzenia na nie z nowego punktu widzenia

Dwa podobne wypadki koło Puław jednego dnia. Dwie ciężarówki w rowie i obie marki Daf
galeria

Dwa podobne wypadki koło Puław jednego dnia. Dwie ciężarówki w rowie i obie marki Daf

– W obydwu przypadkach kierujący ciężarowymi dafami, na skutek zaśnięcia spowodowanego zmęczeniem zjechali do rowu – informuje policja.

Spowodował czołowy wypadek koło Ryk i uciekł
galeria

Spowodował czołowy wypadek koło Ryk i uciekł

Kierowca porzucił rozbite w wypadku auto i zostawił rannego bez pomocy. Mężczyzna jest już aresztowany.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.