Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

2 grudnia 2019 r.
15:34

Kolej traci podróżnych w woj. lubelskim. Powodów jest co najmniej kilka

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
41 39 A A
Do kolei nie przekonuje m.in. słaba punktualność
Do kolei nie przekonuje m.in. słaba punktualność

Województwo lubelskie jest jednym z dwóch, w których najrzadziej podróżuje się pociągiem. Przez cztery lata liczba pasażerów spadła u nas o 27 proc.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Chociaż kolej jest najbezpieczniejszym i najmniej uciążliwym dla środowiska środkiem lądowego transportu zbiorowego, to w Polsce wciąż jest mało popularna.

– Francuz wsiada do pociągu prawie 21 razy w roku, Niemiec 35, a Szwajcar 69 razy w roku korzysta z usług kolei – stwierdza w swoim raporcie* Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Ile razy rocznie podróżuje pociągiem „statystyczny Polak”? Zaledwie osiem.

U nas jeszcze gorzej

W naszym województwie daleko nam nawet do „statystycznego Polaka”. W Lubelskiem na jednego mieszkańca przypada tylko 1,9 przejazdu pociągiem rocznie, czyli mniej niż jedna podróż „tam i z powrotem”. Kolej traci podróżnych.

– W stosunku do 2015 r. liczba pasażerów z woj. lubelskiego spadła o blisko 27 proc. – czytamy w raporcie UTK.

Rzadziej jeżdżą pociągiem tylko mieszkańcy woj. podlaskiego, ale tam pasażerów przybywa, dlatego to właśnie nas wymieniono na ostatnim miejscu.

Próbują walczyć ceną

Przebudowa torów mocno utrudniła podróże z Lublina do Warszawy, bo pociągi jadą okrężną trasą przez Łuków. By zawalczyć o klientów spółka PKP Intercity obniżyła ceny biletów z Lublina do stolicy. Przed remontem kosztowały prawie 40 zł, od rozpoczęcia przebudowy płaci się niecałe 31 zł.

– Sama podróż jest dość nieprzewidywalna. Pociągi z Warszawy zwykle wyjeżdżają o czasie, ale w trasie, praktycznie zawsze, łapią spore opóźnienie. Więc nie wiesz, o której dojedziesz – mówi lublinianka Paulina Chudnicka, która pracuje w Warszawie. – Ostatnio dwa razy jechałam pociągiem o 16.20. Słabe było to, że o przesiadce w Puławach dowiedziałam się dopiero od konduktorki.

Od 15 grudnia większość pociągów do Warszawy (poza dwoma) ma wrócić na trasę przez Dęblin. Niższa cena biletu zostanie jednak zachowana, bo nawet po zmianie trasy podróże będą trwać dłużej niż przed remontem. Najszybszy pociąg dotrze na Centralny w 2 godz. 40 min., najwolniejszy w 3 godz. i 10 min.

Często się spóźniają

Do kolei nie przekonuje też słaba punktualność. W bieżącym roku (dane UTK od stycznia do września) średnie opóźnienie pociągu wjeżdżającego na stację Lublin wynosiło 22 minuty.

W pierwszym kwartale do Lublina przyjechało z opóźnieniem 387 pociągów, w drugim 439, a w trzecim już 710. Te liczby byłyby zapewne większe, gdyby nie to, że za opóźnione uznawane są wyłącznie te pociągi, które przyjadą co najmniej 6 minut po czasie.

Odbijamy się od dna

– Od lipca 2019 r. odnotowujemy wzrost liczby pasażerów w przewozach wojewódzkich o ponad 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego – podkreśla Remigiusz Małecki, rzecznik marszałka województwa, odpowiedzialnego za organizację regionalnych przewozów pasażerskich.

Samorząd stara się uatrakcyjnić kolej wymianą taboru na nowy. W przyszłym tygodniu ma podpisać umowę na dostawę ośmiu pociągów (elektrycznych zespołów trakcyjnych) wyposażonych w klimatyzację i gniazdka z prądem przy fotelach pasażerów. Pierwsze pojazdy mają dotrzeć za 1,5 roku.

– Nowe pociągi będą dostosowane do poruszania z prędkością 160km/h i zapewnią zdecydowanie większy komfort podróży – dodaje Małecki. – Jednocześnie z ruchu eliminowane będą sukcesywnie wysłużone pojazdy serii EN57.

* „Kolej w województwach – wykorzystanie i polityka transportowa”, Urząd Transportu Kolejowego 2019. Dane za cały rok 2018.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie
Czytaj więcej o:

Komentarze 39

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
żelipapą / 2 grudnia 2019 r. o 15:49
+45
Francuz pociagiem 160 kilometorow przejezdza w pol godziny, a nie w 3,5
Avatar
gośc / 2 grudnia 2019 r. o 18:43
+36
Przepraszam, a gdzie i w jakim czasie możemy tymi pociagami dojechać. 3 i pół godziny w XXI wieku do Warszawy? Wolne żarty.
Avatar
obywatel / 2 grudnia 2019 r. o 20:29
+35
Kolej rozgrabiona.Każdy skladnik należy do kogo innego/perony,szyny,budynki,pociągi,linie elektryczne itd.Nikt za nic nie odpowiada.Partyjni prezesi,sekretarki,służbowe auta.Większość nie ma pojęcia o zarządzaniu.Pociągi nagminnie opóżnione,szybkości mniejsze niż dyliżansów na prerii.Takiego bajzlu jak żyję prawie 70 lat nie widziałem.W latach młodości zegarki regulowano na podstawie przejeżdżającego pociągu.
Avatar
zodi / 2 grudnia 2019 r. o 16:22
+33
Nie ma co się dziwić jeśli do Szczecina jedzie się przez Kielce,Katowice,Wrocław ( taki jest pomysł).
Avatar
Gość / 2 grudnia 2019 r. o 18:51
+31
Najlepiej zamknijcie kolejne linie kolejowe, a na tych co zostaną puśćcie na dobę dwa pociągi: tam o 02:43 i z powrotem o 12:04. Sukces murowany, podróżni będą się wpychać przez okna.
Avatar
monika / 2 grudnia 2019 r. o 17:24
+25
I będzie jeszcze spadać, bo nikt nie ma ochoty w XXI w. jechać 170 km przez 3-4 godziny. Odnoszę wrażenie, że to celowa polityka, aby padło nie tylko lotnisko, ale i PKP. A potem zawodzenia, że ludzie kupują auta.
Avatar
Gość / 2 grudnia 2019 r. o 16:43
+25
Jeszcze 4 lata remontów i zostanie kolej dla hobbystów
Avatar
Gość / 2 grudnia 2019 r. o 17:38
+24
Powinno zostać uruchomione połączenie Warszawa Lublin Hrebenne Rawa Ruska Lwów oraz przywrócone zlikwidowane w czerwcu br połączenie Chełm Kowel Zdołbunów.Istniejące linie kolejowe powinny być wykorzystywane w stopniu maksymalnym, a nie krańcowo niskim.Po co szlaki kolejowe, jak nie ma na nich pociągów.
Avatar
Gość / 2 grudnia 2019 r. o 16:34
+23
Nie wiem na pewno,ale może dlatego,że pociagi niemal nie jeżdżą od paru lat.....hm...
Avatar
Hghh / 2 grudnia 2019 r. o 20:15
+22
Ile jeszcze te złamasy beda piexxolić się z wiaduktem na Diamentowej?? Superwizjery wszystkich tv już powinny zjechać się na Wrotków aby pokazać Polsce i światu ten syf.
Avatar
Ksiądz wielebny Nataniel ruchający 15 latki / 17 stycznia 2020 r. o 19:04
0
Lubelszczyzna na ostatnim miejscu w kraju jeśli chodzi o linie kolejowe i liczbę podróżujących koleją.
 Chyba pod względem wszytskiego ;)
Avatar
Nathanael / 6 stycznia 2020 r. o 21:51
0
Dlaczego nie warto jechać do Wa-wy PKP?: - stare składy (wagony często z lat 70-tych pod drobnych ulepszeniach) - często brak możliwości wybrania wagonu bezprzedziałowego - opóźnienia (nie rozumiem tych opóźnień - mniejsze jest prawdopodobieństwo zdarzeń na torach niż na drodze, a mimo wszystko opóźnienia PKP są częstsze niż autobusów/busów) - kontrole biletów w czasie jazdy (nie można się rano przespać) - prędkość jazdy i czas podróży (175 km / 3 h = 58 km/h !!!) - w Chinach pociągi m-dzymiastowe jeżdzą 300 km/h gdyby na tym odcinku pociag jeździł 300 km/h to zajechał by w 35 min + postoje = max 1 godzina podróży - niekończąca się i fatalnie zaplanowana i realizowana przebudowa odcinka Lublin-Warszawa (włodarze powinni odpowiadać majątkiem za błędne planowanie i realizacje a na nadzorcę budów powinno wybrać się ludzi z rynku na podstawie konkursu publicznego, nie zaś z klucza partyjnego) - toalety są 'luksusem' dostępnym coraz częściej w autobusach różnych przewoźników - często brak dostępnych gniazdek elektrycznych - co staje się standardem w autobusach/busach - fatalna strona internetowa zakupu biletów z długą przerwą techniczną W dodatku pociąg nie ma barier by wjechać do Centrum Warszawy (nie stoi w korkach) więc taki czas jazdy wydaje się niedopuszczalny.
Dlaczego nie warto jechać do Wa-wy PKP?: - stare składy (wagony często z lat 70-tych pod drobnych ulepszeniach) - często brak możliwości wybrania wagonu bezprzedziałowego - opóźnienia (nie rozumiem tych opóźnień - mniejsze jest prawdopodobieństwo zdarzeń na torach niż na drodze, a mimo wszystko opóźnienia PKP są częstsze niż autobusów/busów) - kontrole biletów w czasie jazdy (nie można się rano przespać) - prędkość jazdy i czas podróży (175 km / 3 h = 58 km/h !!!) - w Chinach pociągi m-dzymiastowe jeżdzą 300 km/h gdyby na tym odcinku pociag ... rozwiń
Avatar
SWilk / 19 grudnia 2019 r. o 15:32
0
Jak czasy przejazdu będą takie jakie są, to nic się nie zmieni. Do Krakowa pociągiem? Tylko dwa bezpośrednie połączenie dziennie, 5h 30 min. Z przesiadkami prawie 7h. O ile się zdąży, bo choćby dziś jedno z takich połączeń ma 394 minuty opóźnienia... Zaraz, ile to godzin będzie? 7 godzin... czyli w sumie 14 godzin jazdy... A samochodem przez 19 i A4 ok. 4h. Busem w mniej niż 6 godzin da radę, kursów więcej i o przesiadki się martwić nie trzeba. Żeby kolejowe połączenia miały biznesowy sens, muszą być częste i szybkie. Nie dwa razy dziennie, a raczej co dwie godziny.
Jak czasy przejazdu będą takie jakie są, to nic się nie zmieni. Do Krakowa pociągiem? Tylko dwa bezpośrednie połączenie dziennie, 5h 30 min. Z przesiadkami prawie 7h. O ile się zdąży, bo choćby dziś jedno z takich połączeń ma 394 minuty opóźnienia... Zaraz, ile to godzin będzie? 7 godzin... czyli w sumie 14 godzin jazdy... A samochodem przez 19 i A4 ok. 4h. Busem w mniej niż 6 godzin da radę, kursów więcej i o przesiadki się martwić nie trzeba. Żeby kolejowe połączenia miały biznesowy sens, muszą być częste i szybkie. Nie dwa razy dzien... rozwiń
Avatar
mmm / 15 grudnia 2019 r. o 21:07
0
Od dawna nie jeżdze tymi padlinami i dobrze widze robie. Kto normalnie myślący pojedzie tym syfem sprzed 40 lat ? Dopóki nie będzie normalnej kolei i normalnych połączeń jak, np u Niemca to nikt zdrowo myślący nie wsiądzie w te stare, śmierdzące trupy. Kolej w Polsce poza paroma może pociągami w stylu Pierdzielino to muzeum na szynach. Dudni, huczy, śmierdzi i jedzie dookoła przez wiele godzin a potem zdziwienie, że ludzie tym nie jeżdzą. Wstyd
Avatar
smutny facet / 5 grudnia 2019 r. o 22:49
+1
Połączenie Hrebenne - Rava Ruska zostało już dawno zlikwidowane
Avatar
Gość / 4 grudnia 2019 r. o 21:21
+4
żeby ludzie jeździli pociągami, to najpierw należy wybudować połączenia kolejowe ;-)
Avatar
geografplanista / 4 grudnia 2019 r. o 18:53
0
Jeszcze jeden dowód że wyludniajacy się Lublin staje się za***m. Rozkradziony przemysł inspiracjami nie da się zastąpić. Najniższe uposażenie w kraju powoduje podróż w jedną stronę.
 Lublin będzie drenowany oczywiście Chcieliście S17 to macie Ale to naturalna kolej rzeczy Lublin jest sypialnią.  Zarzadcy miasta od wielu lat jakoś nie mogą sprowadzić do miasta przemysłu powiedzmy czystego. Mamy wiele atutów ale jeden MINUS MAMY POWAŻNY blisko granica z FR. 
Avatar
Gość / 4 grudnia 2019 r. o 16:57
-3
Efekty dennej zmiany i tyle w temacie.
Avatar
Gość / 4 grudnia 2019 r. o 13:12
+5
Hmm... no niemożliwe, ciekawe dlaczego tak się dzieje, 180 km do stolicy w trzy godziny to przecież za... jefajna oferta, w sam raz na koniec drugiej dekady XXI wieku!
Avatar
oko / 4 grudnia 2019 r. o 10:00
+10
A co się dziwicie. Zamknęliście linie nr 7 na kilka lat puszczając pociągi na około - linią 30. Wiele osób myśli tak - po cholerę kolebać się dookoła za kasę, za którą mogę być szybciej busem w Warszawie.... to i spadły przewozy.
Zobacz wszystkie komentarze 39

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Smaczne gołąbki – nałęczowskie, gruzińskie, węgierskie, ormiańskie... Przepisy
Magazyn

Smaczne gołąbki – nałęczowskie, gruzińskie, węgierskie, ormiańskie... Przepisy

Mogą być z mięsem lub bez. Zawijane w liści kapusty albo winogron. Gruzińskie, lubelskie, ormiańskie, węgierskie. Łączy je jedno: Polacy uwielbiają gołąbki. Zapraszamy w kulinarną podróż po regionie w poszukiwaniu przepisów na smaczne gołąbki.

Praca za granicą. Ile może zarobić kelner?

Praca za granicą. Ile może zarobić kelner?

Po odmrożeniu gastronomii, przybywa ofert pracy w tej branży. Ile za granicą zarobi kelner?

Puławy. Rekrutacja w Wydziale Zamiejscowym UMCS. "Wypadła lepiej, niż się spodziewaliśmy"

Puławy. Rekrutacja w Wydziale Zamiejscowym UMCS. "Wypadła lepiej, niż się spodziewaliśmy"

Administracja publiczna cieszyła się największym zainteresowaniem w czasie tegorocznej rekrutacji w Wydziale Zamiejscowym UMCS w Puławach. O jeden indeks ubiegało się prawie sześć osób. Ruszył dodatkowy nabór kandydatów na studia.

Prezydent zablokował go na Facebooku. Bialczanin znalazł inny sposób na komentowanie

Prezydent zablokował go na Facebooku. Bialczanin znalazł inny sposób na komentowanie

Grzegorz Aleksandrowicz z Białej Podlaskiej od miesięcy komentuje wydarzenia w mieście na swojej facebookowej stronie „Przejdźmy do konkretów”. Teraz ujawnia, że założył ją po tym, jak prezydent Michał Litwiniuk zablokował go na swoim oficjalnym profilu. Fundacja Wolności uważa, że to tłumienie krytyki.

Zimny prysznic w Puławach, Wisła przegrała z Polonią Warszawa 0:5

Zimny prysznic w Puławach, Wisła przegrała z Polonią Warszawa 0:5

Ostatnie dni były bardzo ciężkie dla piłkarzy z Puław. Wisła na tygodniu ćwiczyła po dwa razy dziennie, a w sobotę rozegrała dwa mecze kontrolne. Najpierw pokonała czwartoligowego Powiślaka Końskowola 3:0. Niestety, w drugim starciu nie wypadła już tak dobrze. W próbie generalnej drużyna Mariusza Pawlaka przegrała u siebie z Polonią Warszawa aż… 0:5.

Długa droga do referendum w Puławach. Są obawy przed podawaniem miejsc zbiórki podpisów

Długa droga do referendum w Puławach. Są obawy przed podawaniem miejsc zbiórki podpisów

Powoli idzie zbieranie podpisów pod wnioskiem o odwołanie Rady Miasta Puławy. Ludzie często nie słyszeli o inicjatywie, a sami zbierający nie chcą upubliczniać listy miejsc, gdzie podpis można złożyć. Bo obawiają się odbioru społecznego.

Gotowy obiad za 5 zł, paczka herbaty za 1 zł? "Jestem bardzo zadowolona ze sklepu"
film

Gotowy obiad za 5 zł, paczka herbaty za 1 zł? "Jestem bardzo zadowolona ze sklepu"

W sklepach socjalnych można kupić, to, co w zwykłych marketach, ale o połowę taniej. W warszawskim Spichlerzu na osoby w trudnej sytuacji życiowej czekają też wolontariusze, z którymi można porozmawiać przy filiżance kawy.

Szacunek do zdobytego punktu i za wysoka trawa, czyli opinie po meczu Górnika Łęczna z Cracovią

Szacunek do zdobytego punktu i za wysoka trawa, czyli opinie po meczu Górnika Łęczna z Cracovią

Górnik Łęczna w sobotę zdobył pierwszy w tym sezonie punkt w PKO BP Ekstraklasie remisując na swoim stadionie z Cracovią. Po spotkaniu trener Kamil Kiereś przyznał, że odczuwa pewien niedosyt, ale szanuje zdobyte "oczko". Z kolei słynący z kontrowersyjnych wypowiedzi szkoleniowiec "Pasów" Michał Probierz poza oceną spotkania miał także uwagę do organizatorów spotkania

Carnaval Sztukmistrzów 2021. Sobotnie pokazy.  A co będzie można zobaczyć w niedzielę?
zdjęcia
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2021. Sobotnie pokazy. A co będzie można zobaczyć w niedzielę?

Che Cirque, Manster Ville & Blackout Paradox i Juriy Longhi – pokazy tych artystów można było zobaczyć w sobotę podczas Carnavalu Sztukmistrzów w Lublinie. Na co warto wybrać się jeszcze dzisiaj lub jutro?

Prognoza pogody. Wracają upały. Synoptycy ostrzegają też przed burzami
film

Prognoza pogody. Wracają upały. Synoptycy ostrzegają też przed burzami

Polska. Upał i burze to niebezpieczne połączenie, które da się nam we znaki w ciągu kolejnych dni. Termometry wskażą w cieniu nawet do 33 stopni Celsjusza, a zjawiska burzowe będą gwałtowne.

Włochy. Protesty w związku z wprowadzeniem przepustki COVID-19. "Paszport zniewolenia"

Włochy. Protesty w związku z wprowadzeniem przepustki COVID-19. "Paszport zniewolenia"

"Nie dla przepustki Covid-19", "nie dla zniewolenia" - pod takimi hasłami w 80 miastach i miasteczkach w całych Włoszech, od Alp po Sycylię odbyły się w sobotę wiece przeciwko obowiązkowi przepustek przy wejściu do wielu miejsc publicznych.

Policyjne alkomaty nie są dostatecznie często kalibrowane. Niepokojący raport NIK
film

Policyjne alkomaty nie są dostatecznie często kalibrowane. Niepokojący raport NIK

Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport z inspekcji, które przeprowadzono w komendach policji. Okazało się, że w 9 na 10 posterunków policyjne alkomaty nie były odpowiednio kalibrowane.

Podlasie Biała Podlaska – Lewart 4:1. Budowa drużyny w Lubartowie trwa

Podlasie Biała Podlaska – Lewart 4:1. Budowa drużyny w Lubartowie trwa

Czwarty mecz kontrolny mają za sobą piłkarze Lewartu. Podopieczni Tomasza Mitury tym razem przegrali w Białej Podlaskiej z tamtejszym Podlasiem 1:4. Wiadomo już także, że w Lubartowie zagrają chociażby: Damian Podleśny (ostatnio RKS Radomski), a także Damian Kuzioła (Lublinianka).

COVID-19. W Polsce zmarło 231 lekarzy i 188 pielęgniarek. Dane Ministerstwa Zdrowia

COVID-19. W Polsce zmarło 231 lekarzy i 188 pielęgniarek. Dane Ministerstwa Zdrowia

W Polsce zmarło dotąd 75 235 osób z COVID-19, wśród nich m.in. 231 lekarzy i 188 pielęgniarek – wynika z danych udostępnionych PAP przez Ministerstwo Zdrowia.

Górnik Łęczna - Cracovia 1:1. Remis po powrocie do elity
galeria

Górnik Łęczna - Cracovia 1:1. Remis po powrocie do elity

PIŁKARSKA PKO BP EKSTRAKLASA Górnik Łęczna w premierowym meczu sezonu 2021/2022 zremisował 1:1 z Cracovią, a pierwszą bramkę po powrocie zielono-czarnych do ekstraklasy zdobył Bartosz Śpiączka

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.