Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 lutego 2009 r.
18:26
Edytuj ten wpis

Podwale: Zburzą browar, postawią market?

0 11 A A

Urzędnicy z magistratu chcą zburzyć stary browar przy ul. Misjonarskiej. Twierdzą, że remont się nie opłaca. Konserwator zabytków zapowiada sprzeciw.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Dawny browar przy ul. Misjonarskiej od dwudziestu lat popada w ruinę. Sąsiednia łaźnia Łabędzkich już zdążyła się zawalić. Komisja ds. estetyki miasta proponuje rozbiórkę budynku. Argumenty są dwa: bezpieczeństwo mieszkańców i możliwość nowych inwestycji w tym rejonie.

- Przez kilkanaście lat nie znalazł się żaden inwestor - mówi Adam Kita, przewodniczący komisji. - Moim zdaniem, przebudowa się nie opłaca, bo są tam za niskie stropy. Najlepsza byłaby rozbiórka. Gdyby nie ten budynek, już dawno coś by powstało na tym terenie.

Gmach browaru należy do miasta. Nie jest wpisany do rejestru zabytków, ale stoi na terenie objętym ochroną konserwatorską. W przyszłym tygodniu magistrat będzie wnioskował do konserwatora zabytków o pozwolenie na rozbiórkę.

- Będziemy się spierać - zapowiada Dariusz Kopciowski, zastępca wojewódzkiego konserwatora zabytków. - Ten obiekt ma pewne cechy historyczne i estetyczne, które wskazują na potrzebę jego zachowania i remontu.

Po rozbiórce, miejsce browaru mógłby zająć kolejny supermarket. To jedna z obaw konserwatora, bo plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza taką możliwość.

- Temu budynkowi grozi zawalenie - przestrzega Kita - Ludzie sami pisali do nadzoru budowlanego, prosząc o rozbiórkę.

Konserwator dopuszcza przebudowę browaru. Warunek jest jeden: nie można burzyć ścian zewnętrznych.

- Zależy nam na zachowaniu zewnętrznej formy - dodaje Kopciowski. - W środku zmiany mogą być dowolne. Dopuszczamy też nowe, niskie zabudowania w bezpośrednim sąsiedztwie browaru.

Terenami przy ul. Misjonarskiej jako ostatnia interesowała się Gala. W 2000 roku firma planowała tam budowę nowego sklepu, ale po wstępnych konsultacjach z konserwatorem zrezygnowała z inwestycji.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
szkoda / 5 marca 2009 o 22:03
0
Dokładnie. Nawet Łódź się obudziła w tej kwestii. Co to w ogóle za pomysł - zburzyć, market? MASAKRA!


Lublin ESK 2016 napisał:
tylko w Lublinie sie takie obiekty burzy i ich niedocenia w Lodzi czy Poznaniu powstaja lofty najlepsze mieszkania ;lub kluby

nie pozwolmy na zburzenie tej budowli to jeden z ostatnich takich obiektow w tym miescie

Wladze miejskie wynocha z takimi pomyslami
Avatar
szkoda / 5 marca 2009 o 22:01
0
Szkoda, bardzo szkoda. Może wszystkie zabytki trzeba przerobić na blaszane markety? I z nimi kandydować na europejską stolicę kultury?
Avatar
Kuba z Lublina / 25 lutego 2009 o 12:32
0
Poza tym ludzie nie dajmy się zwariować. To normalna hala przemysłowa! Takie się budowało od dawna i budować będzie. Za 100lat będziecie obejmować ochroną np. Galerię Olimp? Albo Tesco/OBI na Kraśnickiej? Bez żartów!
Pałac, zamek, rezydencje, zabytkowe kościoły - to rozumiem. Ale hale targowe i przemysłowe? Co Wy chcecie z tego miasta jeden wielki skansen zrobić? I gdzie mają moje dzieci pracować w tym mieście? Jako dozorcy tych "zabytków" za 800zł?

W tym mieście trzeba nowoczesnych biurowców, Business Parków! Tak by te 5uczelni wyższych miało gdzie podsyłać swoich absolwentów! Bo to co jest dzisiaj to paranoja - miasto akademickie, a perspektyw brak. Co gorsza studenci zamiast zwracać na to uwagę, to wolą widocznie zapalić marychę i w narkotycznych wizjach tworzyć plany i projekty odnowy totalnej ruiny, wyrzucając w błoto pieniądze, za które można budować INFRASTRUKTURĘ, tak by biznes do tego miasta miał jak dojechać, by ten studencina jeden z drugim jak już wytrzeźwieją po 5latach melanżu mieli gdzie pracować!

Echh.. ja już mam dość. To moje miasto, tu się urodziłem tu spędziłem prawie 30lat swojego życia i nic się nie zmienia. Ciągle jesteśmy skansenem i zaściankiem, a praca w markecie, czy szemranych hurtowniach to jedyne wyjście dla większości?
Poza tym ludzie nie dajmy się zwariować. To normalna hala przemysłowa! Takie się budowało od dawna i budować będzie. Za 100lat będziecie obejmować ochroną np. Galerię Olimp? Albo Tesco/OBI na Kraśnickiej? Bez żartów!
Pałac, zamek, rezydencje, zabytkowe kościoły - to rozumiem. Ale hale targowe i przemysłowe? Co Wy chcecie z tego miasta jeden wielki skansen zrobić? I gdzie mają moje dzieci pracować w tym mieście? Jako dozorcy tych "zabytków" za 800zł?

W tym mieście trzeba nowoczesnych biurowców, Business Pa... rozwiń
Avatar
Kuba z Lublina / 25 lutego 2009 o 12:19
0
Pomysł to ma każdy. Problem, że nie każdy ma kasę. A ja ze swoich podatków chcę chodników i asfaltu na drogach, tak by pieniądze WSZYSTKICH służyły WSZYSTKIM. Jak nie, to proszę o zwrot podatków płaconych na to miasto, jeśli nie ma pomysłów na rozsądne zagospodarowanie wspólnych pieniędzy. Jak ktoś ma fantazję, odbudowywać i remontować tą ruinę, to proszę bardzo! Jestem za, ale niech robi to ZA SWOJE!!! Niech kupi od miasta tą działkę i buduje, działa. Nauczmy się, że tak funkcjonuje cywilizowany świat.
Wspólne pieniądze nie służą do wydawania na oślep i fundowania cudzych zachcianek. Wspólne mają być na wspólne cele. Takimi są DROGI, których jakość każdemu mieszkańcowi doskwiera (jak nie ma auta własnego, to przecież tłucze się w MPK, albo na rowerze jeżdżąc po wybojach).
Jak ktoś ma pieniądze, niech sobie inwestuje i niech stawia tam kolejny market. Jak ich będzie za dużo, to zbankrutują i znów będzie teren na sprzedaż i ktoś inny sobie tam coś postawi - na tym polega Wolny Rynek.
A gadanie o budowie tam mieszkań jest jakimś nieśmiesznym żartem biorąc pod uwagę, że rynek nieruchomości się zwija a ceny spadają.
Pomysł to ma każdy. Problem, że nie każdy ma kasę. A ja ze swoich podatków chcę chodników i asfaltu na drogach, tak by pieniądze WSZYSTKICH służyły WSZYSTKIM. Jak nie, to proszę o zwrot podatków płaconych na to miasto, jeśli nie ma pomysłów na rozsądne zagospodarowanie wspólnych pieniędzy. Jak ktoś ma fantazję, odbudowywać i remontować tą ruinę, to proszę bardzo! Jestem za, ale niech robi to ZA SWOJE!!! Niech kupi od miasta tą działkę i buduje, działa. Nauczmy się, że tak funkcjonuje cywilizowany świat.
Wspólne pieniądz... rozwiń
Avatar
Bartek / 9 lutego 2009 o 15:29
0
Chcialbym przedstawic Państwu mój pomysl na to miejsce
www.dyplom.blogspot.com
www.fabrykaslodu.blogspot.com
Avatar
Beret / 9 lutego 2009 o 11:41
0
Lublin ESK 2016 napisał:
tylko w Lublinie sie takie obiekty burzy i ich niedocenia w Lodzi czy Poznaniu powstaja lofty najlepsze mieszkania ;lub kluby
nie pozwolmy na zburzenie tej budowli to jeden z ostatnich takich obiektow w tym miescie


Hej, mam pomysł - może kupiłbyś ten budynek i zrobił tam jakieś fajne lofty albo klub?
Avatar
Lublin ESK 2016 / 9 lutego 2009 o 11:16
0
tylko w Lublinie sie takie obiekty burzy i ich niedocenia w Lodzi czy Poznaniu powstaja lofty najlepsze mieszkania ;lub kluby

nie pozwolmy na zburzenie tej budowli to jeden z ostatnich takich obiektow w tym miescie

Wladze miejskie wynocha z takimi pomyslami
Avatar
asde44 / 9 lutego 2009 o 09:35
0
SERCE SIĘ KRAJE I WŁOS SIE JEŻY NA GŁOWIE,KIEDY WIDZI SIE JAK W PAŃSTWIE, GDZIE TYLE MIESZAŁO SIĘ W HISTORII STYLÓW ARCHITEKTURY, TYLE BYŁO REZYDENCJI MAGDNACKICH ,ZAMKÓW, FOLWARKÓW, BROWARÓW, RÓŻNEJ MASCI BUDYNKÓW SŁUŻACYCH LUDZIOM, I TO PĄŃSTWO OD XX LAT ZWANE DEMOKRATYCZNMY,PONOĆ OPARTE NA WOLNYM RYNKU Z ARMIĄ URZĘDNIKÓW OD KULTURY, ARCHITEKTÓW, KONSERWATORÓW, NIE POTRAFIŁO STWORZYĆ JEDNEGO MĄDREGO, SPÓJNEGO DOKUMENTU CO ROBIĆ Z ZABUDOWĄ O KÓREJ PISZĘ W TYM KOMENTARZU!!JEST TO SKANDAL!!PWYSTRACZYŁO SKORZYSTĄC Z WZORÓW FRANCUSKICH, ANGIELSKICH, WŁOSKICH...MYŚLĘ,ŻE WYSZŁA POLSKA MENTLANOŚĆ ,SPECYFIKA NASZEJ NACJI, CZYLI: NIE ZROBIC NIC I NIE DAC ZROBIĆ INNYM!!CZYL NASZE POLSKIE BAGIENKO!!ALE TAKI JEST W 90 % SPRAW GDZIE JEST ELEMENT URZĘDNICZY, PAŃSTWOWY!!U NAS NIE MA ZASADY WSPÓŁPRACY DAL DOBRA WSPÓLNEGO ZAMIAST KŁTOLIWOŚĆ I ROBIENAI NA ZŁOŚĆ!!TE CECHY WPŁWAJĄ, NA TO,ŻE WIELE SPRAW BŁACHYCH, FUNKCJONUJĄCYCH ZA ODRĄ U NAS JEST NIEDOROZWIĄZANIA!!!
SERCE SIĘ KRAJE I WŁOS SIE JEŻY NA GŁOWIE,KIEDY WIDZI SIE JAK W PAŃSTWIE, GDZIE TYLE MIESZAŁO SIĘ W HISTORII STYLÓW ARCHITEKTURY, TYLE BYŁO REZYDENCJI MAGDNACKICH ,ZAMKÓW, FOLWARKÓW, BROWARÓW, RÓŻNEJ MASCI BUDYNKÓW SŁUŻACYCH LUDZIOM, I TO PĄŃSTWO OD XX LAT ZWANE DEMOKRATYCZNMY,PONOĆ OPARTE NA WOLNYM RYNKU Z ARMIĄ URZĘDNIKÓW OD KULTURY, ARCHITEKTÓW, KONSERWATORÓW, NIE POTRAFIŁO STWORZYĆ JEDNEGO MĄDREGO, SPÓJNEGO DOKUMENTU CO ROBIĆ Z ZABUDOWĄ O KÓREJ PISZĘ W TYM KOMENTARZU!!JEST TO SKANDAL!!PWYSTRACZYŁO SKORZYSTĄC Z WZORÓW FRA... rozwiń
Avatar
Pytajnik / 9 lutego 2009 o 08:49
0
Bo tak gminom zależy na "ratowaniu" zabytków. To stała procedura. Przez dziesięciolecia nic nie robić (po za tworzeniem dokumentów), dopuścić do nieodwracalnej ruiny a następnie zburzyć. Przecież można oddać taki obiekt za symboliczną złotówkę - pod warunkiem wyremontowania zabytku (prace konserwatorskie często przekraczają wartość takiego zabytku). Gmina i tak byłaby do przodu.
Avatar
zarys / 9 lutego 2009 o 08:41
0
Coś ci się pomyliło łaźnia już dawno jest przeznaczona do rozbiórki ale jest w prywatnych rękach i właściciel się nią nie interesuje, co do browaru to jest to zabytek i z przodu wygląda dużo lepiej, po za tym jest to jeden z ostatnich tak dużych istniejących budynków fabrycznych w Lublinie można by tam zrobić, z korzyścią dla okolicy, galerie ala Łódzka Manufaktura czy Poznański Stary Browar ale urzędnicy chyba wolą forsować blaszany Lidl w tym miejscu.
Avatar
szkoda / 5 marca 2009 o 22:03
0
Dokładnie. Nawet Łódź się obudziła w tej kwestii. Co to w ogóle za pomysł - zburzyć, market? MASAKRA!


Lublin ESK 2016 napisał:
tylko w Lublinie sie takie obiekty burzy i ich niedocenia w Lodzi czy Poznaniu powstaja lofty najlepsze mieszkania ;lub kluby

nie pozwolmy na zburzenie tej budowli to jeden z ostatnich takich obiektow w tym miescie

Wladze miejskie wynocha z takimi pomyslami
Avatar
szkoda / 5 marca 2009 o 22:01
0
Szkoda, bardzo szkoda. Może wszystkie zabytki trzeba przerobić na blaszane markety? I z nimi kandydować na europejską stolicę kultury?
Avatar
Kuba z Lublina / 25 lutego 2009 o 12:32
0
Poza tym ludzie nie dajmy się zwariować. To normalna hala przemysłowa! Takie się budowało od dawna i budować będzie. Za 100lat będziecie obejmować ochroną np. Galerię Olimp? Albo Tesco/OBI na Kraśnickiej? Bez żartów!
Pałac, zamek, rezydencje, zabytkowe kościoły - to rozumiem. Ale hale targowe i przemysłowe? Co Wy chcecie z tego miasta jeden wielki skansen zrobić? I gdzie mają moje dzieci pracować w tym mieście? Jako dozorcy tych "zabytków" za 800zł?

W tym mieście trzeba nowoczesnych biurowców, Business Parków! Tak by te 5uczelni wyższych miało gdzie podsyłać swoich absolwentów! Bo to co jest dzisiaj to paranoja - miasto akademickie, a perspektyw brak. Co gorsza studenci zamiast zwracać na to uwagę, to wolą widocznie zapalić marychę i w narkotycznych wizjach tworzyć plany i projekty odnowy totalnej ruiny, wyrzucając w błoto pieniądze, za które można budować INFRASTRUKTURĘ, tak by biznes do tego miasta miał jak dojechać, by ten studencina jeden z drugim jak już wytrzeźwieją po 5latach melanżu mieli gdzie pracować!

Echh.. ja już mam dość. To moje miasto, tu się urodziłem tu spędziłem prawie 30lat swojego życia i nic się nie zmienia. Ciągle jesteśmy skansenem i zaściankiem, a praca w markecie, czy szemranych hurtowniach to jedyne wyjście dla większości?
Poza tym ludzie nie dajmy się zwariować. To normalna hala przemysłowa! Takie się budowało od dawna i budować będzie. Za 100lat będziecie obejmować ochroną np. Galerię Olimp? Albo Tesco/OBI na Kraśnickiej? Bez żartów!
Pałac, zamek, rezydencje, zabytkowe kościoły - to rozumiem. Ale hale targowe i przemysłowe? Co Wy chcecie z tego miasta jeden wielki skansen zrobić? I gdzie mają moje dzieci pracować w tym mieście? Jako dozorcy tych "zabytków" za 800zł?

W tym mieście trzeba nowoczesnych biurowców, Business Pa... rozwiń
Avatar
Kuba z Lublina / 25 lutego 2009 o 12:19
0
Pomysł to ma każdy. Problem, że nie każdy ma kasę. A ja ze swoich podatków chcę chodników i asfaltu na drogach, tak by pieniądze WSZYSTKICH służyły WSZYSTKIM. Jak nie, to proszę o zwrot podatków płaconych na to miasto, jeśli nie ma pomysłów na rozsądne zagospodarowanie wspólnych pieniędzy. Jak ktoś ma fantazję, odbudowywać i remontować tą ruinę, to proszę bardzo! Jestem za, ale niech robi to ZA SWOJE!!! Niech kupi od miasta tą działkę i buduje, działa. Nauczmy się, że tak funkcjonuje cywilizowany świat.
Wspólne pieniądze nie służą do wydawania na oślep i fundowania cudzych zachcianek. Wspólne mają być na wspólne cele. Takimi są DROGI, których jakość każdemu mieszkańcowi doskwiera (jak nie ma auta własnego, to przecież tłucze się w MPK, albo na rowerze jeżdżąc po wybojach).
Jak ktoś ma pieniądze, niech sobie inwestuje i niech stawia tam kolejny market. Jak ich będzie za dużo, to zbankrutują i znów będzie teren na sprzedaż i ktoś inny sobie tam coś postawi - na tym polega Wolny Rynek.
A gadanie o budowie tam mieszkań jest jakimś nieśmiesznym żartem biorąc pod uwagę, że rynek nieruchomości się zwija a ceny spadają.
Pomysł to ma każdy. Problem, że nie każdy ma kasę. A ja ze swoich podatków chcę chodników i asfaltu na drogach, tak by pieniądze WSZYSTKICH służyły WSZYSTKIM. Jak nie, to proszę o zwrot podatków płaconych na to miasto, jeśli nie ma pomysłów na rozsądne zagospodarowanie wspólnych pieniędzy. Jak ktoś ma fantazję, odbudowywać i remontować tą ruinę, to proszę bardzo! Jestem za, ale niech robi to ZA SWOJE!!! Niech kupi od miasta tą działkę i buduje, działa. Nauczmy się, że tak funkcjonuje cywilizowany świat.
Wspólne pieniądz... rozwiń
Avatar
Bartek / 9 lutego 2009 o 15:29
0
Chcialbym przedstawic Państwu mój pomysl na to miejsce
www.dyplom.blogspot.com
www.fabrykaslodu.blogspot.com
Avatar
Beret / 9 lutego 2009 o 11:41
0
Lublin ESK 2016 napisał:
tylko w Lublinie sie takie obiekty burzy i ich niedocenia w Lodzi czy Poznaniu powstaja lofty najlepsze mieszkania ;lub kluby
nie pozwolmy na zburzenie tej budowli to jeden z ostatnich takich obiektow w tym miescie


Hej, mam pomysł - może kupiłbyś ten budynek i zrobił tam jakieś fajne lofty albo klub?
Avatar
Lublin ESK 2016 / 9 lutego 2009 o 11:16
0
tylko w Lublinie sie takie obiekty burzy i ich niedocenia w Lodzi czy Poznaniu powstaja lofty najlepsze mieszkania ;lub kluby

nie pozwolmy na zburzenie tej budowli to jeden z ostatnich takich obiektow w tym miescie

Wladze miejskie wynocha z takimi pomyslami
Avatar
asde44 / 9 lutego 2009 o 09:35
0
SERCE SIĘ KRAJE I WŁOS SIE JEŻY NA GŁOWIE,KIEDY WIDZI SIE JAK W PAŃSTWIE, GDZIE TYLE MIESZAŁO SIĘ W HISTORII STYLÓW ARCHITEKTURY, TYLE BYŁO REZYDENCJI MAGDNACKICH ,ZAMKÓW, FOLWARKÓW, BROWARÓW, RÓŻNEJ MASCI BUDYNKÓW SŁUŻACYCH LUDZIOM, I TO PĄŃSTWO OD XX LAT ZWANE DEMOKRATYCZNMY,PONOĆ OPARTE NA WOLNYM RYNKU Z ARMIĄ URZĘDNIKÓW OD KULTURY, ARCHITEKTÓW, KONSERWATORÓW, NIE POTRAFIŁO STWORZYĆ JEDNEGO MĄDREGO, SPÓJNEGO DOKUMENTU CO ROBIĆ Z ZABUDOWĄ O KÓREJ PISZĘ W TYM KOMENTARZU!!JEST TO SKANDAL!!PWYSTRACZYŁO SKORZYSTĄC Z WZORÓW FRANCUSKICH, ANGIELSKICH, WŁOSKICH...MYŚLĘ,ŻE WYSZŁA POLSKA MENTLANOŚĆ ,SPECYFIKA NASZEJ NACJI, CZYLI: NIE ZROBIC NIC I NIE DAC ZROBIĆ INNYM!!CZYL NASZE POLSKIE BAGIENKO!!ALE TAKI JEST W 90 % SPRAW GDZIE JEST ELEMENT URZĘDNICZY, PAŃSTWOWY!!U NAS NIE MA ZASADY WSPÓŁPRACY DAL DOBRA WSPÓLNEGO ZAMIAST KŁTOLIWOŚĆ I ROBIENAI NA ZŁOŚĆ!!TE CECHY WPŁWAJĄ, NA TO,ŻE WIELE SPRAW BŁACHYCH, FUNKCJONUJĄCYCH ZA ODRĄ U NAS JEST NIEDOROZWIĄZANIA!!!
SERCE SIĘ KRAJE I WŁOS SIE JEŻY NA GŁOWIE,KIEDY WIDZI SIE JAK W PAŃSTWIE, GDZIE TYLE MIESZAŁO SIĘ W HISTORII STYLÓW ARCHITEKTURY, TYLE BYŁO REZYDENCJI MAGDNACKICH ,ZAMKÓW, FOLWARKÓW, BROWARÓW, RÓŻNEJ MASCI BUDYNKÓW SŁUŻACYCH LUDZIOM, I TO PĄŃSTWO OD XX LAT ZWANE DEMOKRATYCZNMY,PONOĆ OPARTE NA WOLNYM RYNKU Z ARMIĄ URZĘDNIKÓW OD KULTURY, ARCHITEKTÓW, KONSERWATORÓW, NIE POTRAFIŁO STWORZYĆ JEDNEGO MĄDREGO, SPÓJNEGO DOKUMENTU CO ROBIĆ Z ZABUDOWĄ O KÓREJ PISZĘ W TYM KOMENTARZU!!JEST TO SKANDAL!!PWYSTRACZYŁO SKORZYSTĄC Z WZORÓW FRA... rozwiń
Avatar
Pytajnik / 9 lutego 2009 o 08:49
0
Bo tak gminom zależy na "ratowaniu" zabytków. To stała procedura. Przez dziesięciolecia nic nie robić (po za tworzeniem dokumentów), dopuścić do nieodwracalnej ruiny a następnie zburzyć. Przecież można oddać taki obiekt za symboliczną złotówkę - pod warunkiem wyremontowania zabytku (prace konserwatorskie często przekraczają wartość takiego zabytku). Gmina i tak byłaby do przodu.
Avatar
zarys / 9 lutego 2009 o 08:41
0
Coś ci się pomyliło łaźnia już dawno jest przeznaczona do rozbiórki ale jest w prywatnych rękach i właściciel się nią nie interesuje, co do browaru to jest to zabytek i z przodu wygląda dużo lepiej, po za tym jest to jeden z ostatnich tak dużych istniejących budynków fabrycznych w Lublinie można by tam zrobić, z korzyścią dla okolicy, galerie ala Łódzka Manufaktura czy Poznański Stary Browar ale urzędnicy chyba wolą forsować blaszany Lidl w tym miejscu.
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem 0 0

W wyznaczone dni w lipcu sierpniu i wrześniu turyści indywidualni mogą zwiedzać były niemiecki nazistowski obóz.

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej?
Tylko u nas

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej? 4 0

Policjanci z Lublina wożą zatrzymanych na ogólne badania lekarskie aż do Łęcznej. Żaden z lubelskich szpitali nie zdecydował się współpracę z mundurowymi. Lecznice postawiły zaporowe ceny. Jak słyszymy nieoficjalnie, medycy nie chcieli mieć do czynienia z brudnymi i często agresywnymi pacjentami.

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie?

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie? 7 0

W sobotę pielęgniarki ze szpitala przy Jaczewskiego zawarły wstępne porozumienie z dyrekcją kończące pięciodniowy strajk. Czy ich koleżanki z pozostałych szpitali klinicznych pójdą w ich ślady i zaostrzą swoje działania?

Koncert Companions w Akwarela Cafe
20 lipca 2018, 19:30

Koncert Companions w Akwarela Cafe 2 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19.30 na letniej scenie Akwarela Cafe (Rynek 6) wystąpi zespół Companions.

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów?

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów? 1 0

Do końca sierpnia można zgłaszać propozycje lokalizacji trzech domków dla kotów. Na sygnały od mieszkańców czeka Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Łęcznej.

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców 1 0

AZS AWF Biała Podlaska i MKS Padwa Zamość w nowym sezonie występować będą w grupie C. Na kibiców piłki ręcznej na tym poziomie rozgrywkowym czekają trzy nowe grupy, w każdej znalazło się 12 drużyn

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA
film

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA 0 0

– Nasze stosunki nigdy nie były tak złe, ale to się zmieniło cztery godziny temu – ocenił po spotkaniu z prezydentem Rosji Donald Trump.

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem 0 0

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Białej Podlaskiej mogą kupować bilety za pomocą aplikacji mobilnej mPay. Ceny biletów są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza 0 1

Nowa stacja paliw może powstać przy ul. Zelwerowicza 27 w Lublinie.

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać 3 4

Mieszkańcy dwóch bloków z ul. Centralnej zwrócili się do radnego Ignacego Czeżyka (PiS) o pomoc w sprawie zakłócania ciszy nocnej. Chodzi o zbyt głośne przejazdy motocyklistów.

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym
film

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym 34 6

Kierowca autobusu linii 32 w Lublinie przez kilka przystanków prowadził oglądając film w telefonie komórkowym. Odłożył go dopiero po interwencji pasażera. Teraz kierowcy grożą konsekwencje służbowe.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 6

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 37 29

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.