Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

27 stycznia 2012 r.
18:46
Edytuj ten wpis

Politechnika: Student ma sie uczyć, a nie gotować

0 57 A A
Studenci Politechniki Lubelskiej w pokojach mogą mieć tylko komputery, bo te "służą do nauki”. Ale
Studenci Politechniki Lubelskiej w pokojach mogą mieć tylko komputery, bo te \"służą do nauki”. Ale

Żadnych kuchenek mikrofalowych, farelek, czy telewizorów. Jeśli takie urządzenia znajdą się w pokoju w akademiku, uczelnia może je skonfiskować. – Wcale nie oszczędzamy na prądzie. Chodzi o bezpieczeństwo – tłumaczy Politechnika Lubelska.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Udostępnij na Facebooku

– Administracja postanowiła zakazać używania w akademikach wszelkich sprzętów elektrycznych oprócz komputerów – napisali do nas mieszkańcy jednego z Domów Studenckich przy ul Nadbystrzyckiej w Lublinie. – Co jakiś czas pokoje są kontrolowane. Jeśli w środku będzie mikrofala, farelka, telewizor lub inne "urządzenie zakazane”, zostaje skonfiskowane, a osoba posiadająca to urządzenie może być wyeksmitowana!

Sprawdziliśmy. Okazuje się, że takie ograniczenia zostały zapisane w regulaminie domów studenckich. – A ten został zaakceptowany przez samorząd studentów i z którym każdy przy kwaterowaniu musi się zapoznać – tłumaczy Iwona Czajkowska-Deneka, rzecznik PL.

Regulamin zabrania mieszkańcom akademika "używania w pokojach mieszkalnych kuchenek, grzejników elektrycznych oraz innych źródeł ciepła nie stanowiących stałego wyposażenia pokoju”. – Jeżeli takie urządzenia znajdą się w pokojach, konfiskujemy je i zwracamy przy wykwaterowaniu. Ale o eksmisji studentów nie ma jednak mowy – zapewnia rzeczniczka.

Komputery legalne

Studenci mogą mieć w pokojach tylko komputery, bo te "służą do nauki”. Ale telewizory już nie, więc mieć ich nie można. – Nie byłoby problemu, gdyby w pokoju był jeden telewizor – usłyszeliśmy na uczelni. – Ale zdarzają się po trzy w jednym pomieszczeniu. A do tego po trzy czajniki elektryczne, kuchenki mikrofalowe i jeszcze inne urządzenia. Jest ich tak dużo, że studenci nie mają miejsca do nauki.

Do przygotowywania posiłków mają wystarczyć ogólnodostępne kuchnie. – Jeżeli jest ich za mało, należy zwrócić się do kierowników obiektów – radzi rzeczniczka uczelni.

– W kuchni na każdym piętrze jest tylko jedna kuchenka, czyli 4 palniki na 36 osób. To stanowczo za mało – twierdzą studenci. Uczelnia widzi to inaczej. – Kuchnie są często w ogóle nieużywane, bo gotowanie i smażenie przeniosło się do pokoi. To niebezpieczne – podkreśla Czajkowska-Deneka. – Studenci nagminnie zaklejają "czujki”, co w przypadku pożaru grozi katastrofą. Zdarzały się przypadki pozostawienia bez opieki włączonej kuchenki elektrycznej z garnkiem na palniku.

Inne lubelskie uczelnie są bardziej liberalne. – Zakładamy, że mieszkają u nas poważni, dorośli ludzie – mówi Krystyna Sajewicz, kierowniczka Działu Spraw Socjalnych Uniwersytetu Przyrodniczego. – Akademik to dla studentów drugi dom. Zakazywanie używania telewizorów czy kuchenek mikrofalowych byłoby nieludzkie.

Podobnie jest na UMCS. – Takie sprzęty można mieć w pokojach po uzyskaniu zgody administratora akademika. A z tym nie ma problemu. Nie ma też mowy o żadnej konfiskacie – tłumaczy Anna Guzowska, rzecznik uniwersytetu. – Akademiki, które remontujemy, sami wyposażamy w takie urządzenia.

Szef samorządu studentów PL zapowiada, że zajmie się sprawą. – Z jednej strony są względy bezpieczeństwa, z drugiej inne uczelnie jakoś to rozwiązały. Zobaczymy, co da się z tym zrobić – mówi Arkadiusz Urzędowski.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 57

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kolo / 31 stycznia 2012 r. o 15:27
0
W akademikach jest zakaz używania tegoż sprzętu ,a nie posiadania, wystarczy czytać ze zrozumieniem i wszystko wiadome
Avatar
mechanik inż z Polibudy / 31 stycznia 2012 r. o 12:05
0
[quote name='student z PL' timestamp='1328004928' post='590591']
[color="#FF0000"][size="4"]
Ciekawe jak pani rzecznik odniesie się do tych pytań? Będzie brnęła dalej w swoich kłamstwach?[/size][/color]
[/quote]

Przyłączam się do walki z głupotą i kłamstwem.
Avatar
student z PL / 31 stycznia 2012 r. o 11:15
0
[quote name='student z UM' timestamp='1327920197' post='590188']
Pani rzecznik Deneka chyba nigdy nie była w akademiku? Lub "zasiedziała" się w swoim gabineciku zapominawszy "przy okazji" jak wygląda "życie studenta". Do tego jest bezczelna i kłamie (ewentualnie mówi "co jej kazano").
Po I: Nigdy nie widziałam w żadnym z pokoi na żadnej uczelni dwóch telewizorów, dwóch czajników lub dwóch mikrofali. Dwie sztuki lub większa liczba jak dwa to już abstrakcja z "bajek pani rzecznik".
Po II: Jeżeli jedna z osób w pokoju przywozi kompa, to druga mikrofalę, trzecia czajnik, czwarta tv itd.
Po III: Jak najszybciej odgrzać przywiezione z domu jedzenie jak nie w mikrofali?
Po IV: Czy widziała pani rzecznik kolejki do tej jedynej kuchenki, gdy wszyscy wrócą z zajęć? Mikrofala to wybawienie.
Po V: Kto teraz używa maszynek elektrycznych do gotowania lub grzałek do gotowania wody?
Po VI: Czy pani rzecznik ma w swoim gabineciku czajnik? Jeżeli tak to konfiskata lub dyscyplinarka!
Po VII: Chyba jeszcze Polibuda nie miała sprawy prokuratorskiej o przywłaszczenie mienia (konfiskata) i postępowania u Rzecznika Praw Obywatelskich! To nie jest regulamin tylko ograniczenie swobód obywatelskich.
Po VII: Niech mi pani rzecznik znajdzie inna wyższą uczelnię w Polsce, która stosuje i wprowadza taki kretyński i nie życiowy regulamin.
Po IX: Ogłoszenie (zdjęcie) o konfiskacie i natychmiastowym wykwaterowaniu ewidentnie świadczy o bezczelności i kłamstwach pani rzecznik.
Po X: WSZYSCY POTENCJALNI KANDYDACI NA STUDIA W TEJ ZAŚCIANKOWEJ UCZELNI: OMIJAJCIE JĄ Z DALEKA. Autorzy tego regulaminu niech idą po zasiłki.
Po XI: Samorząd studencki PL jest beznadziejny i się skompromitował nie zgłaszając veta i akceptując te regulaminowe idiotyzmy!
[/quote]
[color="#FF0000"][size="4"]
Ciekawe jak pani rzecznik odniesie się do tych pytań? Będzie brnęła dalej w swoich kłamstwach?[/size][/color]
[quote name='student z UM' timestamp='1327920197' post='590188']
Pani rzecznik Deneka chyba nigdy nie była w akademiku? Lub "zasiedziała" się w swoim gabineciku zapominawszy "przy okazji" jak wygląda "życie studenta". Do tego jest bezczelna i kłamie (ewentualnie mówi "co jej kazano").
Po I: Nigdy nie widziałam w żadnym z pokoi na żadnej uczelni dwóch telewizorów, dwóch czajników lub dwóch mikrofali. Dwie sztuki lub większa liczba jak dwa to już abstrakcja z "ba... rozwiń
Avatar
kawa / 30 stycznia 2012 r. o 22:07
0
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego pan Furgała już nie jest przewodniczącym samorządu ? powiem jedno wstyd ...
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego ... rozwiń
Avatar
kawa / 30 stycznia 2012 r. o 22:06
0
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego pan Furgała już nie jest przewodniczącym samorządu ? powiem jedno wstyd ...
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego ... rozwiń
Avatar
samorzadowiec / 30 stycznia 2012 r. o 21:01
0
Arku U dziękujemy za politykę, najpierw podpisałes jakis idiotyczny regulamin DS a teraz bedziesz to odkręcał!! kombinuj tak dalej Szefie Politechniki !!Czekamy jeszcze aż wszyscy ujrzą sprawozdania z działalności samorzadu szczególnie te finansowe wtedy dowiedzą sie jak to się robi pieniądze, napycha portfele na uczeleni panstwowej kosztem studentów!
Avatar
aaa / 30 stycznia 2012 r. o 20:40
0
Najpierw zlikwidowano stołówkę na PL, w której rozsiedli się urzędnicy a studentów zostawili na pastwę losu. Zamiast stołówki np. przy UMCS otwarty został sklep monopolowy, bo on jest niezbędny dla żaka. Jak mi mówił znajomy lekarz obecnie prawie każdy student ma wrzody, co jest efektem niewłaściwego odżywiana. Po latach okaże się , że to co zaoszczędzono na stołówkach z naddatkiem wydane zostanie na leczenie i wypłaty chorobowego. Wyjdzie na to , że Polak był durny przed szkodą. A są i tacy, którzy twierdzą , że Polak durny i po szkodzie
Avatar
folkatka / 30 stycznia 2012 r. o 19:06
0
Co to były te meserszmity, że sie tak z ciekawości spytam?
Avatar
absolwent PL / 30 stycznia 2012 r. o 18:49
0
[quote name='dgbjd' timestamp='1327738695' post='589348']
Wcale nie chodzi o to, że wytwarzają ciepło. Tylko oszczędność się liczy. Jakie zagrożenie stwarza telewizor, drukarka, albo wieża z kolumnami? Emituje ciepło? Człowiek też emituje ciepło. Co do kuchenek elektrycznych w pokojach takich z taflą to zgodzę się, że nie powinno tego być ale to są odosobnione przypadki dzików, którzy nie powinni miezskać w akademiku jak boją się wyjść na korytaż i do kuchni. I nie jest to powód żeby ludziom zabierać telewizory. Tłumaczenie, że jest tyle sprzętu, że nie ma miejsca na naukę jest śmieszne i ten kto to powiedział, potwierdził, że nie ma nic na obronę swojego stanowiska. Każdy sam wie, ile miejsca potrzebuje na naukę i jak będzie potrzebował to je sobie zapewni i nie musi mu w tym pomagać administracja ds. Administracja sama daje dobry przykład mając w pokojach czajniki. Dlaczego administracja nie korzysta z ogólnodostępnej kuchni tylko gotuje w nieprzystosowanych pomieszczeniach. Skandal. Administracja stwarza zagrożenie dla studentów. Akademiki PL to jest jedna wielka porażka, 3 osoby w pokoju, który ledwo nadaje się dla dwóch osób. W więzieniach mają więcej m2 na człowieka. Były również nieudolne próby oszczędzania na ciepłej wodzie w DS. Co drugi dzień nie było ciepłej wody. Na razie wróciło do normy.
[/quote]
gdybyś zobaczył 3-osobowy pokój na AGH dopiero zobaczyłbyś jak może być ciasno.
[quote name='dgbjd' timestamp='1327738695' post='589348']
Wcale nie chodzi o to, że wytwarzają ciepło. Tylko oszczędność się liczy. Jakie zagrożenie stwarza telewizor, drukarka, albo wieża z kolumnami? Emituje ciepło? Człowiek też emituje ciepło. Co do kuchenek elektrycznych w pokojach takich z taflą to zgodzę się, że nie powinno tego być ale to są odosobnione przypadki dzików, którzy nie powinni miezskać w akademiku jak boją się wyjść na korytaż i do kuchni. I nie jest to powód żeby ludziom zabierać telewizory.... rozwiń
Avatar
chłop ze wsi / 30 stycznia 2012 r. o 18:40
0
a pamieta ktoś czasy kiedy w akademikach na Nadbystrzyckiej powszechnie zimą stosowano tzw meserszmity. Aż dziw że nie było jakiegoś pożaru ale łza w oku się kręci na wspomnienie tej głupoty
Avatar
Kolo / 31 stycznia 2012 r. o 15:27
0
W akademikach jest zakaz używania tegoż sprzętu ,a nie posiadania, wystarczy czytać ze zrozumieniem i wszystko wiadome
Avatar
mechanik inż z Polibudy / 31 stycznia 2012 r. o 12:05
0
[quote name='student z PL' timestamp='1328004928' post='590591']
[color="#FF0000"][size="4"]
Ciekawe jak pani rzecznik odniesie się do tych pytań? Będzie brnęła dalej w swoich kłamstwach?[/size][/color]
[/quote]

Przyłączam się do walki z głupotą i kłamstwem.
Avatar
student z PL / 31 stycznia 2012 r. o 11:15
0
[quote name='student z UM' timestamp='1327920197' post='590188']
Pani rzecznik Deneka chyba nigdy nie była w akademiku? Lub "zasiedziała" się w swoim gabineciku zapominawszy "przy okazji" jak wygląda "życie studenta". Do tego jest bezczelna i kłamie (ewentualnie mówi "co jej kazano").
Po I: Nigdy nie widziałam w żadnym z pokoi na żadnej uczelni dwóch telewizorów, dwóch czajników lub dwóch mikrofali. Dwie sztuki lub większa liczba jak dwa to już abstrakcja z "bajek pani rzecznik".
Po II: Jeżeli jedna z osób w pokoju przywozi kompa, to druga mikrofalę, trzecia czajnik, czwarta tv itd.
Po III: Jak najszybciej odgrzać przywiezione z domu jedzenie jak nie w mikrofali?
Po IV: Czy widziała pani rzecznik kolejki do tej jedynej kuchenki, gdy wszyscy wrócą z zajęć? Mikrofala to wybawienie.
Po V: Kto teraz używa maszynek elektrycznych do gotowania lub grzałek do gotowania wody?
Po VI: Czy pani rzecznik ma w swoim gabineciku czajnik? Jeżeli tak to konfiskata lub dyscyplinarka!
Po VII: Chyba jeszcze Polibuda nie miała sprawy prokuratorskiej o przywłaszczenie mienia (konfiskata) i postępowania u Rzecznika Praw Obywatelskich! To nie jest regulamin tylko ograniczenie swobód obywatelskich.
Po VII: Niech mi pani rzecznik znajdzie inna wyższą uczelnię w Polsce, która stosuje i wprowadza taki kretyński i nie życiowy regulamin.
Po IX: Ogłoszenie (zdjęcie) o konfiskacie i natychmiastowym wykwaterowaniu ewidentnie świadczy o bezczelności i kłamstwach pani rzecznik.
Po X: WSZYSCY POTENCJALNI KANDYDACI NA STUDIA W TEJ ZAŚCIANKOWEJ UCZELNI: OMIJAJCIE JĄ Z DALEKA. Autorzy tego regulaminu niech idą po zasiłki.
Po XI: Samorząd studencki PL jest beznadziejny i się skompromitował nie zgłaszając veta i akceptując te regulaminowe idiotyzmy!
[/quote]
[color="#FF0000"][size="4"]
Ciekawe jak pani rzecznik odniesie się do tych pytań? Będzie brnęła dalej w swoich kłamstwach?[/size][/color]
[quote name='student z UM' timestamp='1327920197' post='590188']
Pani rzecznik Deneka chyba nigdy nie była w akademiku? Lub "zasiedziała" się w swoim gabineciku zapominawszy "przy okazji" jak wygląda "życie studenta". Do tego jest bezczelna i kłamie (ewentualnie mówi "co jej kazano").
Po I: Nigdy nie widziałam w żadnym z pokoi na żadnej uczelni dwóch telewizorów, dwóch czajników lub dwóch mikrofali. Dwie sztuki lub większa liczba jak dwa to już abstrakcja z "ba... rozwiń
Avatar
kawa / 30 stycznia 2012 r. o 22:07
0
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego pan Furgała już nie jest przewodniczącym samorządu ? powiem jedno wstyd ...
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego ... rozwiń
Avatar
kawa / 30 stycznia 2012 r. o 22:06
0
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego pan Furgała już nie jest przewodniczącym samorządu ? powiem jedno wstyd ...
Prawda taka, że Akademiki mają same na siebie zarobić, a więc i same na siebie "oszczędzić". W tym przypadku oszczędza się na studencie i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, nie zdziwię się jeśli podniosą ostatecznie opłaty za mieszkanie w akdemikach... Pana Urzędowskiego to nie obchodzi bo sam mieszka za darmo hehh bo wielki samorządowiec..ale ostatecznie przecież o wszystkim wie Rektor...chyba przyszedł czas na zmiany...obecnej władzy już podziękujemy !!! Ps. A dla wtajemniczonych moze warto popatrzeć dlaczego ... rozwiń
Avatar
samorzadowiec / 30 stycznia 2012 r. o 21:01
0
Arku U dziękujemy za politykę, najpierw podpisałes jakis idiotyczny regulamin DS a teraz bedziesz to odkręcał!! kombinuj tak dalej Szefie Politechniki !!Czekamy jeszcze aż wszyscy ujrzą sprawozdania z działalności samorzadu szczególnie te finansowe wtedy dowiedzą sie jak to się robi pieniądze, napycha portfele na uczeleni panstwowej kosztem studentów!
Avatar
aaa / 30 stycznia 2012 r. o 20:40
0
Najpierw zlikwidowano stołówkę na PL, w której rozsiedli się urzędnicy a studentów zostawili na pastwę losu. Zamiast stołówki np. przy UMCS otwarty został sklep monopolowy, bo on jest niezbędny dla żaka. Jak mi mówił znajomy lekarz obecnie prawie każdy student ma wrzody, co jest efektem niewłaściwego odżywiana. Po latach okaże się , że to co zaoszczędzono na stołówkach z naddatkiem wydane zostanie na leczenie i wypłaty chorobowego. Wyjdzie na to , że Polak był durny przed szkodą. A są i tacy, którzy twierdzą , że Polak durny i po szkodzie
Avatar
folkatka / 30 stycznia 2012 r. o 19:06
0
Co to były te meserszmity, że sie tak z ciekawości spytam?
Avatar
absolwent PL / 30 stycznia 2012 r. o 18:49
0
[quote name='dgbjd' timestamp='1327738695' post='589348']
Wcale nie chodzi o to, że wytwarzają ciepło. Tylko oszczędność się liczy. Jakie zagrożenie stwarza telewizor, drukarka, albo wieża z kolumnami? Emituje ciepło? Człowiek też emituje ciepło. Co do kuchenek elektrycznych w pokojach takich z taflą to zgodzę się, że nie powinno tego być ale to są odosobnione przypadki dzików, którzy nie powinni miezskać w akademiku jak boją się wyjść na korytaż i do kuchni. I nie jest to powód żeby ludziom zabierać telewizory. Tłumaczenie, że jest tyle sprzętu, że nie ma miejsca na naukę jest śmieszne i ten kto to powiedział, potwierdził, że nie ma nic na obronę swojego stanowiska. Każdy sam wie, ile miejsca potrzebuje na naukę i jak będzie potrzebował to je sobie zapewni i nie musi mu w tym pomagać administracja ds. Administracja sama daje dobry przykład mając w pokojach czajniki. Dlaczego administracja nie korzysta z ogólnodostępnej kuchni tylko gotuje w nieprzystosowanych pomieszczeniach. Skandal. Administracja stwarza zagrożenie dla studentów. Akademiki PL to jest jedna wielka porażka, 3 osoby w pokoju, który ledwo nadaje się dla dwóch osób. W więzieniach mają więcej m2 na człowieka. Były również nieudolne próby oszczędzania na ciepłej wodzie w DS. Co drugi dzień nie było ciepłej wody. Na razie wróciło do normy.
[/quote]
gdybyś zobaczył 3-osobowy pokój na AGH dopiero zobaczyłbyś jak może być ciasno.
[quote name='dgbjd' timestamp='1327738695' post='589348']
Wcale nie chodzi o to, że wytwarzają ciepło. Tylko oszczędność się liczy. Jakie zagrożenie stwarza telewizor, drukarka, albo wieża z kolumnami? Emituje ciepło? Człowiek też emituje ciepło. Co do kuchenek elektrycznych w pokojach takich z taflą to zgodzę się, że nie powinno tego być ale to są odosobnione przypadki dzików, którzy nie powinni miezskać w akademiku jak boją się wyjść na korytaż i do kuchni. I nie jest to powód żeby ludziom zabierać telewizory.... rozwiń
Avatar
chłop ze wsi / 30 stycznia 2012 r. o 18:40
0
a pamieta ktoś czasy kiedy w akademikach na Nadbystrzyckiej powszechnie zimą stosowano tzw meserszmity. Aż dziw że nie było jakiegoś pożaru ale łza w oku się kręci na wspomnienie tej głupoty
Zobacz wszystkie komentarze 57

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

"Muzyka z pogranicza". Koncert Fonii Lublina
1 sierpnia 2021, 19:00

"Muzyka z pogranicza". Koncert Fonii Lublina

W niedzielę, 1 sierpnia o godz. 19, będzie można w formie online wysłuchać koncertu "Muzyka z pogranicza" z całorocznego cyklu Fonie Lublina.

Ile zarabia strażnik miejski w Puławach? Już trzeci raz szukają chętnych do pracy

Ile zarabia strażnik miejski w Puławach? Już trzeci raz szukają chętnych do pracy

Już po raz trzeci w przeciągu roku Urząd Miasta Puławy oferuje pracę trzem strażnikom miejskim. W poprzednich dwóch naborach udało się zatrudnić zaledwie jedną osobę.

Biała Podlaska: Spółka energetyczna czeka na harmonogram prac od miasta

Biała Podlaska: Spółka energetyczna czeka na harmonogram prac od miasta

Na początku lipca miasto zapowiedziało, że rusza z przebudową ulicy Podmiejskiej. Ale spółka energetyczna nie doczekała się jeszcze harmonogramu prac od urzędników.

Łączą kablem inteligencję z tradycją. A do tego mają wielkie serca
Rozmowa

Łączą kablem inteligencję z tradycją. A do tego mają wielkie serca

Z Krzysztofem Pietrzakiem z lubelskiej firmy Inteligentne Instalacje Elektryczne rozmawiamy o szkolnictwie zawodowym, sytuacji w branży po pandemii oraz o tym, czy mamy wielkie serca.

Lao Che we wrześniu w Lublinie
5 września 2021, 17:00

Lao Che we wrześniu w Lublinie

Po ponad 20 latach grania zespół Lao Che zawiesza działalność. Ale zanim to nastąpi, popularna formacja wyrusza w ostatnią, pożegnalną trasę koncertową. 5 września wystąpi w Lublinie.

Igrzyska rozpoczęte. W Tokio odbyła się ceremonia otwarcia
film

Igrzyska rozpoczęte. W Tokio odbyła się ceremonia otwarcia

Tokio, Japonia. W Tokio odbyła się ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich. Uroczystość przeprowadzono bez obecności widzów na stadionie olimpijskim.

Ekshumacja na cmentarzu w Kraśniku. Kto został pochowany w zbiorowych mogiłach?

Ekshumacja na cmentarzu w Kraśniku. Kto został pochowany w zbiorowych mogiłach?

Kto spoczywa w zbiorowych mogiłach przy ogrodzeniu cmentarza od strony ul. Żytniej w Kraśniku? To będzie wiadomo dokładnie po przeprowadzeniu częściowej ekshumacji. Obecnie urząd miasta szuka firmy, która przygotuje dokumentację projektowo-kosztorysową dotyczącą renowacji grobu wojennego.

Nowe miejsce w Puławach. O!gródek z restauracją, sklepem i adopcjami kotów
galeria

Nowe miejsce w Puławach. O!gródek z restauracją, sklepem i adopcjami kotów

Wcześniej piwiarnia z golonką w menu, teraz restauracja wegańska oraz sklep ze zdrową żywnością i ogródek z atrakcjami dla dzieci oraz azyl dla bezdomnych kotów. Marta Wójtowicz i jej przyjaciółka Monika Kubiszewska zapraszają do O!gródka w Puławach.

Górnik Łęczna kontra Cracovia, czyli ósmy sezon w ekstraklasie czas zacząć
film

Górnik Łęczna kontra Cracovia, czyli ósmy sezon w ekstraklasie czas zacząć

Górnik Łęczna w sobotnie popołudnie zainauguruje swój ósmy sezon na najwyższym szczeblu rozgrywkowym w Polsce. Zielono-czarni w 224 meczu w historii swoich występów w ekstraklasie podejmować będą drużynę Cracovii

Darmowe zabiegi dla psów i kotów. Warunek: właściciel musi mieszkać w Świdniku

Darmowe zabiegi dla psów i kotów. Warunek: właściciel musi mieszkać w Świdniku

Mieszkańcy Świdnika, którym mają zwierzęta mogą za darmo wysterylizować, wykastrować psa lub kota. Na koszt miasta pupil może zostać też zaczipowany.

Nowa wystawa w sierpniu w Zaułku Hartwigów
1 sierpnia 2021, 0:00

Nowa wystawa w sierpniu w Zaułku Hartwigów

Prace fotograficzne Artura Pastora będzie można w sierpniu podziwiać w Zaułku Hartwigów. Wystawa będzie prezentować Portugalki w różnych rolach społecznych.

Mama: Po prostu chcę żeby Kubuś nie cierpiał. Ostatnia chwila na pomoc dla 3-latka z Biłgoraja

Mama: Po prostu chcę żeby Kubuś nie cierpiał. Ostatnia chwila na pomoc dla 3-latka z Biłgoraja

Termin operacji w klinice w Miami już jest, bilety na samolot też kupione. Teraz pozostaje tylko walka z czasem, aby udało się zebrać jeszcze ponad 200 tysięcy złotych na opłacenie operacji dla 3-letniego Kuby Pawęzki z Biłgoraja.

Wisła Puławy przed sezonem w II lidze. Najpierw aklimatyzacja, potem myśli o awansie

Wisła Puławy przed sezonem w II lidze. Najpierw aklimatyzacja, potem myśli o awansie

Wisła Puławy szykuje się na sezon 2021/2022. Do tej pory do drużyny Mariusza Pawlaka dołączył tylko Portugalczyk Carlos Daniel. Wkrótce można się jednak spodziewać kolejnych transferów. Dobra wiadomość to także powrót do drużyny Przemysława Skałeckiego, który był testowany przez ekstraklasowego Radomiaka

Biała Podlaska: Na stadionie piłkarskim plac budowy

Biała Podlaska: Na stadionie piłkarskim plac budowy

Teren stadionu został już przekazany wykonawcom trzeciego etapu przebudowy. Inwestycją zajmą się dwie bialskie firmy.

Tony betonu. Tak drogowcy szkodzą drzewom z ul. Lipowej
galeria

Tony betonu. Tak drogowcy szkodzą drzewom z ul. Lipowej

Wbrew wyraźnemu zakazowi firma przebudowująca ul. Lipową składowała pod drzewami palety z płytami chodnikowymi. W piątek naliczyliśmy ich około 60 takich palet. Po naszej interwencji Urząd Miasta wezwał firmę do ich usunięcia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.