Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 grudnia 2013 r.
17:02
Edytuj ten wpis

Prywatna firma zakłada blokady na koła aut. Czy to legalne?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 15 A A
Terenu wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Chodźki 3 strzegą szczęki (Maciej Kaczanowski)
Terenu wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Chodźki 3 strzegą szczęki (Maciej Kaczanowski)

Prokuratura zbada legalność działań prywatnej firmy zakładającej blokady na koła aut. Jej szef zapewnia, że nie łamie przepisów, ale zapadające w innych sprawach sądowe wyroki mogą poddawać to w wątpliwość.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Jutro minie tydzień odkąd przedsiębiorca z Lublina pilnuje terenu wspólnoty mieszkaniowej przy ul. Chodźki 3. To okolica szpitali, gdzie albo trudno zaparkować, albo trzeba płacić. Dlatego kierowcy stają gdzie mogą i gdzie nie powinni. Wspólnota mieszkaniowa miała dość notorycznie zastawianego dojazdu i poprosiła o pomoc.

– Kierujący są proszeni o nie parkowanie i informowani o konsekwencjach, czyli opłacie wynoszącej 200 zł. Zabezpieczeniem naszych roszczeń jest zakładana na koło blokada – wyjaśnia Konrad Lisowski, prezes spółki. – Do tej pory założyliśmy kilka blokad, niektórzy kierowcy decydowali się na płatność odroczoną w kwocie 300 zł.

Prywatne szczęki nie są w Polsce nowością. W 2009 r. sięgnęło po nie jedno z centrów handlowych w Sosnowcu ostrzegając, że osoba bezprawnie zajmująca miejsce dla niepełnosprawnych musi się liczyć z blokadą, której zdjęcie będzie kosztować 300 zł. Taka niespodzianka spotkała syna jednego z sosnowieckich radnych, jego ojciec poskarżył się prokuraturze, a ta umorzyła sprawę.

Blokady zaczęły pojawiać się przed kolejnymi śląskimi sklepami i na osiedlach. Ale sądy zaczęły orzekać, że to nielegalne. – Takie wyroki dotyczyły spraw około 30 kierowców – przyznaje Marian Krzysztof Zawała, rzecznik Sądu Okręgowego w Katowicach.

Scenariusz był podobny: kierowca zastaje zablokowane auto, nie chce lub nie może płacić na miejscu i podpisuje oświadczenie, że zapłaci później. Ale nie płaci, a firma od szczęk (podkreślmy, że inna, niż ta działająca w Lublinie) pozywa go do sądu.

– Sądy obydwu instancji uznawały, że zobowiązania podpisane przez kierowców są nieważne, bo bezprawne było założenie blokady – mówi Zawała.

Szef firmy działającej w Lublinie zapewnia, że prawa nie łamie. – Działam na postawie Kodeksu cywilnego, mam też opinię prawną, z której wynika, że możemy to robić – podkreśla Lisowski.

Śląscy sędziowie widzą to inaczej. – Nikt nie ma wątpliwości, że prywatny właściciel może czerpać zyski ze swojego terenu i może powiedzieć kierowcy "zapłać”. Ale dochodzenie takiej zapłaty to zupełnie inna sprawa – zaznacza sędzia Zawała. – Zakładanie blokady jest stosowaniem pewnego rodzaju przymusu. A przymus mogą stosować organy wymienione przez ustawodawcę. Nie wolno stosować go podmiotom nie wymienionym w ustawie.

Sprawą prywatnych szczęk zainteresowała się już lubelska prokuratura. – Postępowanie zainicjowaliśmy z urzędu – mówi Beata Syk-Jankowska, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Lublinie.

Sprawą zajęli się prokuratorzy zajmujący się postępowaniami innymi, niż karne.

– O wynik jestem spokojny. Prokuratura chce ze spokojnym sumieniem móc powiedzieć, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem – mówi Lisowski. – Gdyby było podejrzenie przestępstwa, postępowanie prowadziłby prokurator karny.

Co może Straż Miejska

– Zakładanie przez nas blokady wchodzi w grę w trzech sytuacjach: na drodze publicznej, w strefie zamieszkania albo w strefie ruchu – informuje Robert Gogola, rzecznik Straży Miejskiej.

W przypadku dróg publicznych sprawa jest oczywista, takie same przepisy obowiązują w strefach ruchu, zaś w strefach zamieszkania parkowanie jest dozwolone tylko w wyznaczonych miejscach i nigdzie indziej.

– Blokady nie można założyć na koła pojazdu, który utrudnia ruch, czy wręcz zagraża bezpieczeństwu ruchu. Taki pojazd trzeba odholować.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
benia / 24 marca 2014 o 17:29
0

Mi wydaje się, że jeśli ustawa mówi o tym, że blokady zakłada policja i straż miejska, to tylko oni to mogą robić, a nie jakieś prywatne osoby. Postawienie samochodu na poboczu nie utrudniające ruchu, żeby pójść do apteki na 5 minut nie powinno skutkować blokadą i opłatą 200złotych( jak masz gotówkę), jak nie to 300złotych. To nie ruchliwe miejsce, tylko bardzo szeroki wjazd w drogę osiedlową, a w pobliżu szpital, przy którym prawie zawsze brak miejsc parkingowych, podobnie zresztą jak na tym płatnym parkingu. To według mnie paranoja. Jak łamię przepisy to wzywać powinno się policję, a nie podejrzanego kolesia, który pobiera grubą kasę za usunięcie blokady i odjeżdża...

Mi wydaje się, że jeśli ustawa mówi o tym, że blokady zakłada policja i straż miejska, to tylko oni to mogą robić, a nie jakieś prywatne osoby. Postawienie samochodu na poboczu nie utrudniające ruchu, żeby pójść do apteki na 5 minut nie powinno skutkować blokadą i opłatą 200złotych( jak masz gotówkę), jak nie to 300złotych. To nie ruchliwe miejsce, tylko bardzo szeroki wjazd w drogę osiedlową, a w pobliżu szpital, przy którym prawie zawsze brak miejsc parkingowych, podobnie zresztą jak na tym płatnym parkingu. To według mnie paranoja. Jak... rozwiń

Avatar
arturo1970 / 6 grudnia 2013 o 19:52
0

bo w lublinie myślą ze sami stanowią prawo jak tak dalej będzie to nie będą potrzebne sady prokuratury czy choćby policja bo po co skoro każdy może robić co chce pod pretekstem litery prawa hahaha to są istne jaja :D

Avatar
lu / 6 grudnia 2013 o 19:47
0

Zróbmy tak na wszystkich parkingach międzyosiedlowych wszak są własnością  mieszkańców,którzy zapłacili za infrastrukturę i ponoszą koszty remontów. To wszystko zakrawa na paranoję,żyjemy w chorym społeczeństwie.

Avatar
tomi / 6 grudnia 2013 o 19:40
0

widziałem to w tv jak agresywnie ochroniarz zakładał blokady nie pozwolił na zmianę koła itp chyba był na procencie od blokady bo zbyt wielkie zaangażowanie widziałem w jego oczach warto wziąść paru kumpli z kiljami skatować gościa skoro prawo jest bezradne kolejna forma zarobku na kierowcach podobnie jak fotoradary jakby jeden z drugim dosyał konkretnie to nie było by chątnych do tej pracy wiem moze przesada ale tępić bo zacznie sie to plenic jak grzyby po deszczu najgorsze to ze oberwie gosc z parkingu a prezes i świta zaciera ręce

Avatar
Lutek / 6 grudnia 2013 o 19:30
0

Ciekawi mnie i innych zapewne też; jak to się stało, że warszawska firma przejęła cały teren wokół szpitala i kosi kasę (3,50zł za godzinę parkowania,lub 100 zł za m-c).Są to na pewno pieniądze nie małe.Natomiast szpital pewnie jest zadłużony.Jestem ciekawy czy podatki z tej działalności płaci ta firma w lublinie ,czy do Wa-wki.

Avatar
Grzegorz / 6 grudnia 2013 o 19:00
0

Lisowski czy jak mu tam działa nielegalnie, ale czuje się mocny bo albo ma znajomka w urzędzie albo ( nie wiadomo skąd) wie ze sprawę prowadzi inny prokurator. Po postępowniu prokuratorskim powinien dostać wyrok w sadzie i oddać te ileś tam.tysięcy złotych, które wyłudził od ludzi. 

Jeszcze jeden przykład chamstwa, arogancji wobec prawa i naciągactwa. Tacy nasmiewają się z prawa i tworzą własne.

Lokatorzy z chodżki postawcie sobie szlaban, kupcie do niego piloty i nikt wam nie wjedzie. po co dajecie zarobić jakiemuś typowi.

Panie lisowski, ciekawe co pan zrobi jak się trafi krewki kierowca i odjedzie z blokadą w bagażniku

i gość co pilnuje jeszcze po ryju dostanie.

Panie/Pani andy

na swojej działce może robić sobie co chce. Jak cwaniak nie chce capłacić kilku złotych za parking tylko szuka darmowego parkowania to jego sprawa. Jest czytelna informacja przy wjeździe jak ktoś nie umie czytać to na drugi raz się nauczy.

Panie/Pani andy

na swojej działce może robić sobie co chce. Jak cwaniak nie chce capłacić kilku złotych za parking tylko szuka darmowego parkowania to jego sprawa. Jest czytelna informacja przy wjeździe jak ktoś nie umie czytać to na drugi raz się nauczy.

rozwiń
Avatar
luk / 6 grudnia 2013 o 18:57
0

http://finanse24.co.uk/co-zrobic-jesli-w-aucie-na-prywatnym-parkingu-zostaly-zalozone-blokady-na-kola-clamped-uk/

Wg. mnie jest to działanie dozwolone. Nie można go podciągnąć pod jakikolwiek paragraf z kk lub kw. 

Dziwi mnie oburzenie dotyczące blokad za 200 złotych, skoro bez wątpienia właściciel terenu mógłby każdego odholować i żądać np. 700 złotych.

Avatar
Grzegorz / 6 grudnia 2013 o 18:56
0

"Zakładanie blokady jest stosowaniem pewnego rodzaju przymusu.

A przymus mogą stosować organy wymienione przez ustawodawcę.

Nie wolno stosować go podmiotom nie wymienionym w ustawie.
"

.... i po temacie. :D

A szczegóły są takie :

"Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie usuwania pojazdów i blokowania ich kół określa tryb oraz jednostki i warunki ich współdziałania m. in. w zakresie blokowania kół pojazdów w razie pozostawienia ich w miejscu, gdzie jest to zabronione :

§ 2 ust. 5 w/w Rozporządzenia wymienia organy mogące dokonać blokady kół pojazdów i są nimi  :

Straż gminna (miejska) oraz Policja."

Podjadę na twoje podwórko i postawię samochód na całą noc. OK? Ciekawe co wtedy zrobisz, cwaniaku.

To jest prywatny teren i mogą robić co chcą

na twoje podwórko i postawię samochód na całą noc. OK? Ciekawe co wtedy zrobisz, cwaniaku.

To jest prywatny teren i mogą robić co chcą

rozwiń
Avatar
Piotrek / 6 grudnia 2013 o 18:53
0

Jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem

Nie chce ci się zapłacić kilka złotych za parking pod szpitalem a chcesz za darmo parkować na prywatnej działce??? dlaczego??? Może ja wjadę na twoje podwórko i zaparkuje ci przed domem na całą noc??? Ciekawe co wtedy zrobisz??

Jak najwięcej takich blokad

Popieram

Avatar
Fred / 6 grudnia 2013 o 18:36
0

A ja popieram takie działania w całej rozciągłości.

Może ludzie nauczą się szanować własność prywatną.

Wiadomo że większość tych złapanych na szczęki to odwiedzający szpital. Koło tych bloków są miejsca parkingowe dla ich mieszkańców. Nie po to ktoś kupował mieszkanie za kilkaset tysięcy żeby fundować komuś luksus parkowania na "krzywy ryj". Widać że na niektórych 45 lat komunizmu odcisnęła piętno. Odzywa się natura "polaczka" : zaparkować za darmo, wepchać się bez kolejki, kogoś wydymać itp. A na dodatek poskarżyć się do prasy.

A ja popieram takie działania w całej rozciągłości.

Może ludzie nauczą się szanować własność prywatną.

Wiadomo że większość tych złapanych na szczęki to odwiedzający szpital. Koło tych bloków są miejsca parkingowe dla ich mieszkańców. Nie po to ktoś kupował mieszkanie za kilkaset tysięcy żeby fundować komuś luksus parkowania na "krzywy ryj". Widać że na niektórych 45 lat komunizmu odcisnęła piętno. Odzywa się natura "polaczka" : zaparkować za darmo, wepchać się bez kolejki, kogoś wydymać itp. A na dodatek poskarżyć się do pr... rozwiń

Avatar
benia / 24 marca 2014 o 17:29
0

Mi wydaje się, że jeśli ustawa mówi o tym, że blokady zakłada policja i straż miejska, to tylko oni to mogą robić, a nie jakieś prywatne osoby. Postawienie samochodu na poboczu nie utrudniające ruchu, żeby pójść do apteki na 5 minut nie powinno skutkować blokadą i opłatą 200złotych( jak masz gotówkę), jak nie to 300złotych. To nie ruchliwe miejsce, tylko bardzo szeroki wjazd w drogę osiedlową, a w pobliżu szpital, przy którym prawie zawsze brak miejsc parkingowych, podobnie zresztą jak na tym płatnym parkingu. To według mnie paranoja. Jak łamię przepisy to wzywać powinno się policję, a nie podejrzanego kolesia, który pobiera grubą kasę za usunięcie blokady i odjeżdża...

Mi wydaje się, że jeśli ustawa mówi o tym, że blokady zakłada policja i straż miejska, to tylko oni to mogą robić, a nie jakieś prywatne osoby. Postawienie samochodu na poboczu nie utrudniające ruchu, żeby pójść do apteki na 5 minut nie powinno skutkować blokadą i opłatą 200złotych( jak masz gotówkę), jak nie to 300złotych. To nie ruchliwe miejsce, tylko bardzo szeroki wjazd w drogę osiedlową, a w pobliżu szpital, przy którym prawie zawsze brak miejsc parkingowych, podobnie zresztą jak na tym płatnym parkingu. To według mnie paranoja. Jak... rozwiń

Avatar
arturo1970 / 6 grudnia 2013 o 19:52
0

bo w lublinie myślą ze sami stanowią prawo jak tak dalej będzie to nie będą potrzebne sady prokuratury czy choćby policja bo po co skoro każdy może robić co chce pod pretekstem litery prawa hahaha to są istne jaja :D

Avatar
lu / 6 grudnia 2013 o 19:47
0

Zróbmy tak na wszystkich parkingach międzyosiedlowych wszak są własnością  mieszkańców,którzy zapłacili za infrastrukturę i ponoszą koszty remontów. To wszystko zakrawa na paranoję,żyjemy w chorym społeczeństwie.

Avatar
tomi / 6 grudnia 2013 o 19:40
0

widziałem to w tv jak agresywnie ochroniarz zakładał blokady nie pozwolił na zmianę koła itp chyba był na procencie od blokady bo zbyt wielkie zaangażowanie widziałem w jego oczach warto wziąść paru kumpli z kiljami skatować gościa skoro prawo jest bezradne kolejna forma zarobku na kierowcach podobnie jak fotoradary jakby jeden z drugim dosyał konkretnie to nie było by chątnych do tej pracy wiem moze przesada ale tępić bo zacznie sie to plenic jak grzyby po deszczu najgorsze to ze oberwie gosc z parkingu a prezes i świta zaciera ręce

Avatar
Lutek / 6 grudnia 2013 o 19:30
0

Ciekawi mnie i innych zapewne też; jak to się stało, że warszawska firma przejęła cały teren wokół szpitala i kosi kasę (3,50zł za godzinę parkowania,lub 100 zł za m-c).Są to na pewno pieniądze nie małe.Natomiast szpital pewnie jest zadłużony.Jestem ciekawy czy podatki z tej działalności płaci ta firma w lublinie ,czy do Wa-wki.

Avatar
Grzegorz / 6 grudnia 2013 o 19:00
0

Lisowski czy jak mu tam działa nielegalnie, ale czuje się mocny bo albo ma znajomka w urzędzie albo ( nie wiadomo skąd) wie ze sprawę prowadzi inny prokurator. Po postępowniu prokuratorskim powinien dostać wyrok w sadzie i oddać te ileś tam.tysięcy złotych, które wyłudził od ludzi. 

Jeszcze jeden przykład chamstwa, arogancji wobec prawa i naciągactwa. Tacy nasmiewają się z prawa i tworzą własne.

Lokatorzy z chodżki postawcie sobie szlaban, kupcie do niego piloty i nikt wam nie wjedzie. po co dajecie zarobić jakiemuś typowi.

Panie lisowski, ciekawe co pan zrobi jak się trafi krewki kierowca i odjedzie z blokadą w bagażniku

i gość co pilnuje jeszcze po ryju dostanie.

Panie/Pani andy

na swojej działce może robić sobie co chce. Jak cwaniak nie chce capłacić kilku złotych za parking tylko szuka darmowego parkowania to jego sprawa. Jest czytelna informacja przy wjeździe jak ktoś nie umie czytać to na drugi raz się nauczy.

Panie/Pani andy

na swojej działce może robić sobie co chce. Jak cwaniak nie chce capłacić kilku złotych za parking tylko szuka darmowego parkowania to jego sprawa. Jest czytelna informacja przy wjeździe jak ktoś nie umie czytać to na drugi raz się nauczy.

rozwiń
Avatar
luk / 6 grudnia 2013 o 18:57
0

http://finanse24.co.uk/co-zrobic-jesli-w-aucie-na-prywatnym-parkingu-zostaly-zalozone-blokady-na-kola-clamped-uk/

Wg. mnie jest to działanie dozwolone. Nie można go podciągnąć pod jakikolwiek paragraf z kk lub kw. 

Dziwi mnie oburzenie dotyczące blokad za 200 złotych, skoro bez wątpienia właściciel terenu mógłby każdego odholować i żądać np. 700 złotych.

Avatar
Grzegorz / 6 grudnia 2013 o 18:56
0

"Zakładanie blokady jest stosowaniem pewnego rodzaju przymusu.

A przymus mogą stosować organy wymienione przez ustawodawcę.

Nie wolno stosować go podmiotom nie wymienionym w ustawie.
"

.... i po temacie. :D

A szczegóły są takie :

"Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie usuwania pojazdów i blokowania ich kół określa tryb oraz jednostki i warunki ich współdziałania m. in. w zakresie blokowania kół pojazdów w razie pozostawienia ich w miejscu, gdzie jest to zabronione :

§ 2 ust. 5 w/w Rozporządzenia wymienia organy mogące dokonać blokady kół pojazdów i są nimi  :

Straż gminna (miejska) oraz Policja."

Podjadę na twoje podwórko i postawię samochód na całą noc. OK? Ciekawe co wtedy zrobisz, cwaniaku.

To jest prywatny teren i mogą robić co chcą

na twoje podwórko i postawię samochód na całą noc. OK? Ciekawe co wtedy zrobisz, cwaniaku.

To jest prywatny teren i mogą robić co chcą

rozwiń
Avatar
Piotrek / 6 grudnia 2013 o 18:53
0

Jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem

Nie chce ci się zapłacić kilka złotych za parking pod szpitalem a chcesz za darmo parkować na prywatnej działce??? dlaczego??? Może ja wjadę na twoje podwórko i zaparkuje ci przed domem na całą noc??? Ciekawe co wtedy zrobisz??

Jak najwięcej takich blokad

Popieram

Avatar
Fred / 6 grudnia 2013 o 18:36
0

A ja popieram takie działania w całej rozciągłości.

Może ludzie nauczą się szanować własność prywatną.

Wiadomo że większość tych złapanych na szczęki to odwiedzający szpital. Koło tych bloków są miejsca parkingowe dla ich mieszkańców. Nie po to ktoś kupował mieszkanie za kilkaset tysięcy żeby fundować komuś luksus parkowania na "krzywy ryj". Widać że na niektórych 45 lat komunizmu odcisnęła piętno. Odzywa się natura "polaczka" : zaparkować za darmo, wepchać się bez kolejki, kogoś wydymać itp. A na dodatek poskarżyć się do prasy.

A ja popieram takie działania w całej rozciągłości.

Może ludzie nauczą się szanować własność prywatną.

Wiadomo że większość tych złapanych na szczęki to odwiedzający szpital. Koło tych bloków są miejsca parkingowe dla ich mieszkańców. Nie po to ktoś kupował mieszkanie za kilkaset tysięcy żeby fundować komuś luksus parkowania na "krzywy ryj". Widać że na niektórych 45 lat komunizmu odcisnęła piętno. Odzywa się natura "polaczka" : zaparkować za darmo, wepchać się bez kolejki, kogoś wydymać itp. A na dodatek poskarżyć się do pr... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 sierpnia 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 sierpnia 2018 r. 0 0

Bezbramkowe remisy Wisły Puławy i Orląt Spomlek

Bezbramkowe remisy Wisły Puławy i Orląt Spomlek 2 0

Po jednym punkcie do swoich kont dopisali w środę piłkarze z Puław i Radzynia Podlaskiego. Znowu bardziej zadowoleni mogą być jednak ci drudzy. Biało-zieloni zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski. Wisła nie potrafiła pokonać beniaminka – Czarnych Połaniec. W tym spotkaniu także nie było goli

Wólczanka – Chełmianka 1:2. Dwa mecze, dwa komplety

Wólczanka – Chełmianka 1:2. Dwa mecze, dwa komplety 4 3

Co roku tracą ważnych zawodników, ale i tak potrafią zbudować mocny zespół. Chełmianka wystartowała najlepiej z siedmiu naszych drużyn. Biało-zieloni w środę wygrali w Wólce Pełkińskiej 2:1 i po dwóch kolejkach mają na koncie komplet punktów. Jako jedyny klub z województwa lubelskiego

Kiermasz książek i talentów dla Marysi przy ul. Lubartowskiej 77
19 sierpnia 2018, 12:00

Kiermasz książek i talentów dla Marysi przy ul. Lubartowskiej 77 5 0

Co Gdzie Kiedy. 19 sierpnia o godz. 12 w Lublinie przy ul. Lubartowskiej 77 odbędzie się akcja charytatywna na rzecz chorej na raka Marysi. Organizatorzy zapraszają na kiermasz książek i talentów.

Ciężko chora pacjentka dwa razy przyszła na wyznaczoną wizytę. Lekarza nie zastała
Alarm 24

Ciężko chora pacjentka dwa razy przyszła na wyznaczoną wizytę. Lekarza nie zastała 42 27

Jest po trzech operacjach, ma zaawansowaną osteoporozę i cierpi na nieustające bóle głowy. Już dwa razy stawiła się na wyznaczoną wizytę w poradni leczenia bólu w Instytucie Medycyny Wsi w Lublinie. Lekarza nigdy w gabinecie nie było.

Hetman rozbił MKS Ryki 5:0, Kryształ lepszy od Powiślaka

Hetman rozbił MKS Ryki 5:0, Kryształ lepszy od Powiślaka 6 1

Udanie nowy sezon rozpoczął główny kandydat do awansu. Hetman Zamość rozbił w środę na własnym boisku MKS Ryki 5:0. W najciekawszym meczu pierwszej serii gier Kryształ Werbkowice ograł Powiślaka 2:1

Trębacze w Lublinie. Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich [zdjęcia]
galeria

Trębacze w Lublinie. Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich [zdjęcia] 3 2

Jubileuszowy XXV Ogólnopolski Przegląd Hejnałów Miejskich w środę odbył się w Lublinie.

Wąwolnica: Obraz w prezencie na rocznicę zjawienia Matki Bożej
galeria

Wąwolnica: Obraz w prezencie na rocznicę zjawienia Matki Bożej 10 3

W środę parafia uczciła 740-lecie zjawienia Matki Bożej w Kęble. Z tej okazji Stanisław Bodes namalował obraz ilustrujący tamto wydarzenie. W sanktuarium odsłonięto powiększoną kopię ofiarowanej pracy.

Sygnał - Stal 2:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Sygnał - Stal 2:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 7 1

Na inaugurację sezonu Unia Wilkołaz poważnie postraszyła rezerwy Avii, ale ostatecznie okazała się minimalnie słabsza. Z kolei w starciu Sygnał Lublin – Stal Poniatowa niespodziewanie lepsi byli gospodarze, którzy wygrali 2:0

Duże opóźnienia na przebudowie linii kolejowej Dęblin-Lublin. Pociągi pojadą dopiero na wiosnę
galeria

Duże opóźnienia na przebudowie linii kolejowej Dęblin-Lublin. Pociągi pojadą dopiero na wiosnę 60 16

Poważne opóźnienia na przebudowie linii kolejowej nr 7. Spółka PKP PLK informuje o kłopotach z terminowością prac, jakie notuje generalny wykonawca.

Grom bezlitosny dla Victorii. Wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Grom bezlitosny dla Victorii. Wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 0

W derbowym starciu Grom Różaniec nie dał żadnych szans Victorii Łukowa Chmielek i pokonał na własnym obiekcie lokalnego rywala aż 5:0

Bad Boys Zastawie z kompletem punktów na inaugurację

Bad Boys Zastawie z kompletem punktów na inaugurację 0 1

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA W inauguracyjnej kolejce sezonu 2018/2019 wygrywali wyłącznie gospodarze

Tradycyjny odpust jak kiedyś. Tak było dziś w skansenie [zdjęcia]
galeria

Tradycyjny odpust jak kiedyś. Tak było dziś w skansenie [zdjęcia] 20 4

Wiele osób postanowiło Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny zwane potocznie Matki Boskiej Zielnej spędzić w Muzeum Wsi Lubelskiej.

Avia Świdnik - Motor Lublin 0:1. Z wolnego za trzy punkty
galeria

Avia Świdnik - Motor Lublin 0:1. Z wolnego za trzy punkty 60 17

Derby dla Motoru! Piłkarze Mariusza Sawy pokonali w Świdniku Avię 1:0. Bohaterem meczu nie był jednak Grzegorz Bonin, czy Tomasz Brzyski, a bramkarz gości Adrian Olszewski, który kilka razy uratował skórę kolegom

Lublin: Jest już projekt nowej dwupasmowej trasy

Lublin: Jest już projekt nowej dwupasmowej trasy 19 8

Gotowy jest już projekt nowej dwupasmówki, która ma być przedłużeniem ul. Dekutowskiego, czyli drogi biegnącej od al. Witosa (na przedłużeniu Grygowej) do ronda na skrzyżowaniu z Drogą Męczenników Majdanka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.