Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 maja 2019 r.
8:06

Mieszkańcy Lublina będą płacić mniej za parkowanie?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
30 39 A A
Parkomat w Lublinie
Parkomat w Lublinie (fot. Maciej Kaczanowski)

Czy mieszkańcy Lublina będą płacić za parkowanie mniej niż kierowcy spoza miasta? Proponują to członkowie klubu radnych prezydenta Krzysztofa Żuka. Oczekują też, że obsługa płatnej strefy będzie przejęta przez jedną z miejskich spółek, żeby na lubelskich parkingach nie zarabiała już wynajęta firma z zewnątrz.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Dzisiaj obsługą Strefy Płatnego Parkowania zajmuje się grudziądzka spółka City Parking Group, która trzy lata temu wygrała przetarg na świadczenie takiej usługi, bo była najtańsza. Jako zapłatę pobiera od miasta prawie 30 proc. prowizji od wpływów z jednorazowych opłat za postój (także poprzez aplikacje) i sprzedaży ogólnodostępnych abonamentów. Taką prowizję gwarantuje jej umowa zawarta z Zarządem Dróg i Mostów.

Wspomniany kontrakt z operatorem wygaśnie w marcu przyszłego roku. Do tego czasu władze Lublina muszą zdecydować, na jakich zasadach będzie działać strefa w przyszłości. Muszą też wybrać jej nowego operatora, który ustawi na ulicach parkomaty, będzie je opróżniać z pieniędzy i serwisować, a także zajmie się sprawdzaniem, czy parkujące samochody mają za szybą bilety.

Swój pomysł na wybór nowego operatora zgłosili wczoraj miejscy radni Wspólnego Lublina, czyli jednej z frakcji współtworzących w Radzie Miasta większościowy klub zwolenników prezydenta Krzysztofa Żuka. Według przedstawicieli tej frakcji nie należy już ogłaszać kolejnego przetargu na obsługę strefy, tylko powierzyć to zadanie jednej z miejskich spółek, chociażby Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu albo Lubelskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej.

Jaką korzyść ma przynieść taka zmiana? – Około 1,5 mln zł oszczędności w ciągu roku – twierdzi Marcin Nowak, radny Wspólnego Lublina i wiceprzewodniczący Rady Miasta, choć zastrzega, że są to tylko szacunki. – Jeżeli jest możliwość, żeby obsługą strefy zajmowały się spółki miejskie, to te pieniądze zostaną u nas, w Lublinie, będziemy mogli je wydać na inne zadania – dodaje radna Jadwiga Mach (Wspólny Lublin), która również podpisała się pod wysłaną do prezydenta propozycją przejęcia strefy przez jedną z miejskich spółek. – Tak jest już w Krakowie – podkreśla Nowak.

– Jest to do rozważenia, ale czy gra jest warta świeczki? – pyta Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Nie przesądza jednak, czy prezydent przychyli się do propozycji radnych. Tłumaczy, że operator musi również zakupić i ustawić parkomaty, a także zatrudnić pracowników. – Wcale nie musi się okazać, że miejska spółka będzie tańsza. Rozważymy to.

Drugim pomysłem zgłoszonym wczoraj przez Wspólny Lublin jest zróżnicowanie cen abonamentów parkingowych w taki sposób, by mieszkańcy Lublina mogli je kupić taniej niż kierowcy spoza miasta. Dzisiaj preferencyjną stawkę płacą wyłącznie mieszkańcy ulic znajdujących się w granicach Strefy Płatnego Parkowania. Radni proponują większe zróżnicowanie cen abonamentów: najtańsze dla mieszkańców Strefy Płatnego Parkowania, nieco droższe dla mieszkańców Lublina, najdroższe dla pozostałych kierowców.

Na tę propozycję Ratusz patrzy raczej niechętnie. – Utrudniałoby to rotację samochodów na miejscach parkingowych i pożądane przez nas ograniczenie liczby samochodów wjeżdżających do centrum miasta – zauważa Kieliszek. – Jak mamy zachęcić mieszkańców do tego, żeby przyjechali ze Sławinka lub Czechowa autobusem, dając im jednocześnie preferencyjne warunki parkowania? Oczywiście, że w takiej sytuacji wybiorą samochód.

Zgodnie z przepisami prezydent musi udzielić radnym pisemnej odpowiedzi w sprawie zaproponowanych przez nich zmian.

Sonda: Czy mieszkańcy Lublina powinni płacić mniej w strefie płatnego parkowania niż kierowcy spoza miasta?

Liczba głosów: 586
52.9%
Tak
47.1%
Nie
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 39

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
nk / 23 maja 2019 r. o 10:39
+12
jestem z czechowa, placę tu podatki, to logiczne że mnie jest łatwiej wsiąść w autobus i podjechać do centrum, niż komuś kto przyjeżdza spoza miasta np do jakiegoś urzędu... dopóki nie ma park&ride to przyjazd spoza miasta i przesiadka w autobus to absurdalny pomysł. jak dla mieszkańców miasta będzie tańszy bilet za parkowanie, to nigdy korki nie znikna, nigdy się nie zmniejszą. trzeba stwarzać takie warunki, by zachęcać do jazdy rowerem, autobusem! zamiast tańszych biletów za parkowanie, zrobić tańsze bilety MPK! i więcej buspasów! by opłacało się jechać MPK, by każdy miał świadomóść że jak wsiądzie w autobus to szybko wszędzie dojedzie, a jak wybierze swoje auto to będzie stał w korku - to jedyna opcja by zachęcić ludzi do korzystania z autobusów czy rowerów. a ci co nie mogą ze względow róznych -zdrowotnych, z charakteru pracy - będą mieć luźniej na ulicach jak my co możemy przesiądziemy się do MPK. ale za to że jadą autem niech płacą za parkowanie - wszyscy - niezaleznie od tego gdzie mieszkają.
jestem z czechowa, placę tu podatki, to logiczne że mnie jest łatwiej wsiąść w autobus i podjechać do centrum, niż komuś kto przyjeżdza spoza miasta np do jakiegoś urzędu... dopóki nie ma park&ride to przyjazd spoza miasta i przesiadka w autobus to absurdalny pomysł. jak dla mieszkańców miasta będzie tańszy bilet za parkowanie, to nigdy korki nie znikna, nigdy się nie zmniejszą. trzeba stwarzać takie warunki, by zachęcać do jazdy rowerem, autobusem! zamiast tańszych biletów za parkowanie, zrobić tańsze bilety MPK! i więcej buspasów! by o... rozwiń
Avatar
AGA / 23 maja 2019 r. o 08:38
+11
Po co ktoś z Lublina jeździ samochodem do centrum, jeśli mamy taką super komunikację miejską? Niech obniżą ceny biletów to kierowcy chętnie się przesiądą, a i korki będą mniejsze i powietrze lepsze.
Avatar
LU / 23 maja 2019 r. o 08:33
+11
Strefa powinna być większa i droższa. Część zysku z niej powinna być przekazywana na dofinansowanie ZTM.
Avatar
Gość / 23 maja 2019 r. o 09:00
+10
Przede wszystkim to strefa powinna zostać uszczelniona. Jest masa cwaniaków co parkują nielegalnie (poza miejscami wyznaczonymi) i nikt im nic nie robi.
Avatar
Gość / 23 maja 2019 r. o 12:00
+9
Pomysl jest bardzo dobry. W tej chwili miasto jest 'zalane' samochodami spoza Lublina wiec na początek niech przyjezdni placa wiecej za parkowanie, a w kolejnych krokach miasto powinno rozwiazac problem tych samochodow spoza Lublina, ktore stoja w miejscach gdzie placic nie trzeba calymi tygodniami i zajmuja tym samym miejsca ludziom, ktorzy zyja i pracuja w Lublinie od lat. Studenci przyjezdzaja zlomami z okolicznych wsi, zostawiaja samochod na caly tydzien pod blokiem, w ktorym wynajmuja pokoj, po czym w piatek odjezdzaja po walówke na weekend. Wtedy miasto oddycha, jest latwiej zaparkowac. A w niedziele wieczorem horror powraca.
Pomysl jest bardzo dobry. W tej chwili miasto jest 'zalane' samochodami spoza Lublina wiec na początek niech przyjezdni placa wiecej za parkowanie, a w kolejnych krokach miasto powinno rozwiazac problem tych samochodow spoza Lublina, ktore stoja w miejscach gdzie placic nie trzeba calymi tygodniami i zajmuja tym samym miejsca ludziom, ktorzy zyja i pracuja w Lublinie od lat. Studenci przyjezdzaja zlomami z okolicznych wsi, zostawiaja samochod na caly tydzien pod blokiem, w ktorym wynajmuja pokoj, po czym w piatek odjezdzaja po walówke na wee... rozwiń
Avatar
:D / 23 maja 2019 r. o 10:50
+9
W Lublinie powinny być TRAMWAJE na wydzielonych torowiskach. Tramwaje są pojemne, jeżdżą bardzo szybko. Ukształtowaniwe terenu NIE JEST problemem - podobne górki co w Lublinie są też w Lizbonie, SanFrancisco, czy w OLSZTYNIE  i tramwaj zbudowano. Urzędnicy otwórzcie wreszcie oczy na świat i patrzcie w przyszłość, a nie tylko w te gawniane troljebusy inwestujecie.
A ja proponuję metro
proponujesz metro, bo jesteś kompletnym ignorantem który w żałosny sposób próbuje sprowadzić temat ad absurdum - Ale nigdy nie jest za późno na nabranie wiedzy -  poczytaj sobie co to tramwaj, a co to metro
Absurdem jest propozycja tramwaju na wąskich ulicach śródmieścia.
 a to ktoś proponuje wciskać tramwaj na ul. Zieloną albo Kozią?? to by był rzeczywiście niezbyt mądry pomysł :D
 a to ktoś proponuje wciskać tramwaj na ul. Zieloną albo Kozią?? to by był rzeczywiście niezbyt mądry pomysł :D rozwiń
Avatar
Ala / 23 maja 2019 r. o 09:51
+9
To jest absurd. Opłaty powinny wzrosnąć a strefa powinna być powiększona. Samochody z miasta WON. Aut w tym kraju jest za dużo. Trzeba je wywalać. Ruch radnych jest wstecznym, głupim i ZACOFANYM pomysłem. Debilizm
 Mam nadzieję że w artykule jest mowa o zróznicowaniu a nie że będą niższe ceny od tych które są obecnie. Uważam ,że juz czas na podniesienie opłat . Należy również zmobilizowac słuzby aby niemozliwe sie stało cwaniackie i burackie parkowanie w płatnej strefie na zakazie i bez mandatu. To  że cwaniacy nie dostają mandatów to jest tak jakby ktoś kpił z tych którzy płacą. potwierdza to tylko opinię że Polska to raj dla kombinatorów , przestępców i cwaniaków. 
 Mam nadzieję że w artykule jest mowa o zróznicowaniu a nie że będą niższe ceny od tych które są obecnie. Uważam ,że juz czas na podniesienie opłat . Należy również zmobilizowac słuzby aby niemozliwe sie stało cwaniackie i burackie parkowanie w płatnej strefie na zakazie i bez mandatu. To  że cwaniacy nie dostają mandatów to jest tak jakby ktoś kpił z tych którzy płacą. potwierdza to tylko opinię że Polska to raj dla kombinatorów , przestępców i cwaniaków.  rozwiń
Avatar
megi / 23 maja 2019 r. o 12:07
+8
jak ktośwyżej napisał: tylko przesiadka w autobusy rozwiąże problem korków. zatem nie tańsze parkowanie ale tanśze bilety MPK i duzo buspasów, by była zawsze pewnośc że to autobusem dojedziemy na czas a nie swoim samochodem! a kto chce samochodem jechać i robić korki, niech płaci za parkowanie, nieważne skąd jest i po co jedzie do centrum. no i podstawowa rzecz : budowa parkingów park&ride by ci co nie są z lublina mieli gdzie odstawić swoje auta, bo przecież jakoś muszą do lublina dojechać, ale potem nie mają gdzie ich zostawić.. 
Avatar
AndŻej / 23 maja 2019 r. o 11:26
+6
W Lublinie powinny być TRAMWAJE na wydzielonych torowiskach. Tramwaje są pojemne, jeżdżą bardzo szybko. Ukształtowaniwe terenu NIE JEST problemem - podobne górki co w Lublinie są też w Lizbonie, SanFrancisco, czy w OLSZTYNIE  i tramwaj zbudowano. Urzędnicy otwórzcie wreszcie oczy na świat i patrzcie w przyszłość, a nie tylko w te gawniane troljebusy inwestujecie.
powinno być torowisko środkiem na KrakPrzedm i 3Maja a po bokach deptak - dla samochodów zostawić tylko ruch poprzeczny: ewangelicka-chopina i wieniawska-lipowa-racławickie
 dokładnie, to by było jednocześnie ostatczne zakończenie kariery Krakowskiego  jako ścieku tranzytowego dla kierowców przemieszczających się od jednej dzielnicy do drugiej, co jest obecnie patologią na KP i 3Maja...a kierowcy ze wsttem do komunikacji miejskiej po zamknięciu KP dla aut i tak by mieli dogodny dojazd do ścisłego centrum przez ulice poprzeczne do Krakowskiego
 dokładnie, to by było jednocześnie ostatczne zakończenie kariery Krakowskiego  jako ścieku tranzytowego dla kierowców przemieszczających się od jednej dzielnicy do drugiej, co jest obecnie patologią na KP i 3Maja...a kierowcy ze wsttem do komunikacji miejskiej po zamknięciu KP dla aut i tak by mieli dogodny dojazd do ścisłego centrum przez ulice poprzeczne do Krakowskiego rozwiń
Avatar
stacho / 23 maja 2019 r. o 09:48
+6
Przede wszystkim trzeba zająć się porządkiem w spp Lublin, na FB profil @LubLublin cały czas wstawia zdjęcia nieprawidłowo zaparkowanych aut ale nikt z tym nic nie robi . . . . może niech radni poszukają oszczędności w swoich kieszeniach . . .
Avatar
Gość / 24 maja 2019 r. o 00:14
-2
taniej powinni płacić łysi od bandy łysego.spółka z Grudziądza ? czemu nie z Chin?
Avatar
Gość / 23 maja 2019 r. o 21:27
-1
CHCEMY TRAMWAJU W LUBLINIE !!!!!
Avatar
Zamościa / 23 maja 2019 r. o 21:13
0
Tramwaj dla Lublina, trolejbusY oddac do Chełma i/lub Zamoscia
Avatar
Gość / 23 maja 2019 r. o 19:05
+5
Proponuję zacząć od ustawienia parkomatu przy miejscach postojowych zajmowanych przez prezydenta, radnych i urzędników. Stawka niech będzie taka sama jak dla mieszkańców.
Avatar
JacekPlacek / 23 maja 2019 r. o 15:48
+3
" a to ktoś proponuje wciskać tramwaj na ul. Zieloną albo Kozią?? to by był rzeczywiście niezbyt mądry pomysł :D" a Kozią czy Zieloną jeżsżą autobusy czy trojelbusy, manipulatorze? Kto pisał o tramwajach na tych ulicach? Inne głąby wyśmiewają pomysł piszac o metrze czy ytamwaju wodnym. Dlatego Lublin będzie zawsze prowincjonalną popierdułką, bo jakiekolwiek realne pomysły są wyśmiewane, wyszydzane, torpedowane w myśl powszechnego tutaj NIEDASIE.
Avatar
Jeszcze normalny / 23 maja 2019 r. o 13:43
+1
Pomysł trąci rasizmem.
Avatar
megi / 23 maja 2019 r. o 12:07
+8
jak ktośwyżej napisał: tylko przesiadka w autobusy rozwiąże problem korków. zatem nie tańsze parkowanie ale tanśze bilety MPK i duzo buspasów, by była zawsze pewnośc że to autobusem dojedziemy na czas a nie swoim samochodem! a kto chce samochodem jechać i robić korki, niech płaci za parkowanie, nieważne skąd jest i po co jedzie do centrum. no i podstawowa rzecz : budowa parkingów park&ride by ci co nie są z lublina mieli gdzie odstawić swoje auta, bo przecież jakoś muszą do lublina dojechać, ale potem nie mają gdzie ich zostawić.. 
Avatar
Gość / 23 maja 2019 r. o 12:00
+9
Pomysl jest bardzo dobry. W tej chwili miasto jest 'zalane' samochodami spoza Lublina wiec na początek niech przyjezdni placa wiecej za parkowanie, a w kolejnych krokach miasto powinno rozwiazac problem tych samochodow spoza Lublina, ktore stoja w miejscach gdzie placic nie trzeba calymi tygodniami i zajmuja tym samym miejsca ludziom, ktorzy zyja i pracuja w Lublinie od lat. Studenci przyjezdzaja zlomami z okolicznych wsi, zostawiaja samochod na caly tydzien pod blokiem, w ktorym wynajmuja pokoj, po czym w piatek odjezdzaja po walówke na weekend. Wtedy miasto oddycha, jest latwiej zaparkowac. A w niedziele wieczorem horror powraca.
Pomysl jest bardzo dobry. W tej chwili miasto jest 'zalane' samochodami spoza Lublina wiec na początek niech przyjezdni placa wiecej za parkowanie, a w kolejnych krokach miasto powinno rozwiazac problem tych samochodow spoza Lublina, ktore stoja w miejscach gdzie placic nie trzeba calymi tygodniami i zajmuja tym samym miejsca ludziom, ktorzy zyja i pracuja w Lublinie od lat. Studenci przyjezdzaja zlomami z okolicznych wsi, zostawiaja samochod na caly tydzien pod blokiem, w ktorym wynajmuja pokoj, po czym w piatek odjezdzaja po walówke na wee... rozwiń
Avatar
3edc / 23 maja 2019 r. o 11:42
+2
W Lublinie powinny być TRAMWAJE na wydzielonych torowiskach. Tramwaje są pojemne, jeżdżą bardzo szybko. Ukształtowaniwe terenu NIE JEST problemem - podobne górki co w Lublinie są też w Lizbonie, SanFrancisco, czy w OLSZTYNIE  i tramwaj zbudowano. Urzędnicy otwórzcie wreszcie oczy na świat i patrzcie w przyszłość, a nie tylko w te gawniane troljebusy inwestujecie.
A ja proponuję metro
proponujesz metro, bo jesteś kompletnym ignorantem który w żałosny sposób próbuje sprowadzić temat ad absurdum - Ale nigdy nie jest za późno na nabranie wiedzy -  poczytaj sobie co to tramwaj, a co to metro
Absurdem jest propozycja tramwaju na wąskich ulicach śródmieścia.
powtórzę jeszcze raz - poczytaj sobie co to jest tramwaj, jaką ma szerokość (podpowiem: np. pesa twist jest węższa od autobusu) i nie bredź że ulice które mieszą autobus/trolejbus nie pomieszczą tramwaju
Ja wiem co to jest tramwaj. Wciskając dwa tory tramwajowe na Krakowskie czy 3-go maja  zabrakó by miejsca nawet na jeden pas ruchu dla samochodów. Dwa razy się zastanów (jeśli potrafisz) zanim będziesz proponować takie durne pomysły
no to nie bredź że ulice są za wąskie, tylko napisz po prostu że samochody są świętością najważniejszą i broń boże je poszkodować celem budowy wydajnej komunikacji miejskiej...
 A może tramwaj wodny. Po Bystrzycy.
 A może tramwaj wodny. Po Bystrzycy. rozwiń
Avatar
AndŻej / 23 maja 2019 r. o 11:26
+6
W Lublinie powinny być TRAMWAJE na wydzielonych torowiskach. Tramwaje są pojemne, jeżdżą bardzo szybko. Ukształtowaniwe terenu NIE JEST problemem - podobne górki co w Lublinie są też w Lizbonie, SanFrancisco, czy w OLSZTYNIE  i tramwaj zbudowano. Urzędnicy otwórzcie wreszcie oczy na świat i patrzcie w przyszłość, a nie tylko w te gawniane troljebusy inwestujecie.
powinno być torowisko środkiem na KrakPrzedm i 3Maja a po bokach deptak - dla samochodów zostawić tylko ruch poprzeczny: ewangelicka-chopina i wieniawska-lipowa-racławickie
 dokładnie, to by było jednocześnie ostatczne zakończenie kariery Krakowskiego  jako ścieku tranzytowego dla kierowców przemieszczających się od jednej dzielnicy do drugiej, co jest obecnie patologią na KP i 3Maja...a kierowcy ze wsttem do komunikacji miejskiej po zamknięciu KP dla aut i tak by mieli dogodny dojazd do ścisłego centrum przez ulice poprzeczne do Krakowskiego
 dokładnie, to by było jednocześnie ostatczne zakończenie kariery Krakowskiego  jako ścieku tranzytowego dla kierowców przemieszczających się od jednej dzielnicy do drugiej, co jest obecnie patologią na KP i 3Maja...a kierowcy ze wsttem do komunikacji miejskiej po zamknięciu KP dla aut i tak by mieli dogodny dojazd do ścisłego centrum przez ulice poprzeczne do Krakowskiego rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 39

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie - działania w dobie Covid-19
galeria

Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie - działania w dobie Covid-19

Ułatwienie korzystania z funduszy unijnych swoim Beneficjentom – taki cel wyznaczyła sobie Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie, Instytucja Samorządu Województwa Lubelskiego, która za zgodą Marszałka Województwa Jarosława Stawiarskiego może teraz stosować odstępstwa od ogólnych zasad w rozliczaniu pieniędzy unijnych.

„Na samorządy przerzuca się zadania”. Radny powiatu bialskiego krytykuje działania rządu w czasie pandemii

„Na samorządy przerzuca się zadania”. Radny powiatu bialskiego krytykuje działania rządu w czasie pandemii

Na samorząd przerzuca się zadania, które powinny być załatwiane przez organy administracji centralnej – uważa Daniel Dragan wiceprzewodniczący rady powiatu bialskiego. Wicestarosta z PiS odpowiada radnemu, że to są zadania wspólne samorządu i rządu.

Zalew Miejski w Zamościu. Jest wyspa i plaża

Zalew Miejski w Zamościu. Jest wyspa i plaża

Teren Miejskiego Zalewu nie wygląda jeszcze jak zalew i miejsce wypoczynku. Inwestycja, która została podzielona na dwa etapy jest między nimi. Pierwszy się zakończył, drugi jeszcze nie zaczął.

Puławy w dokumencie o niemieckich zbrodniach. Już można oglądać zwiastun
film

Puławy w dokumencie o niemieckich zbrodniach. Już można oglądać zwiastun

"Mroki Czarnego Lasu" to tytuł fabularyzowanego dokumentu o niemieckich zbrodniach na Polakach dokonywanych w czasie II wojny światowej na terenie dzisiejszej Ukrainy. Zwiastun filmu, do którego zdjęcia powstawały m.in. w Puławach, można już oglądać w internecie.

Pożar na Starym Mieście. Interweniują strażacy
film

Pożar na Starym Mieście. Interweniują strażacy

- Podobno pali się kamienica przy ul. Grodzkiej - poinformował nas tuż przed godz. 21.00 zaniepokojony Czytelnik. - Na miejscu są już strażacy.

Lublin. Mieszkańcy powiedzieli, gdzie powinny stanąć stacje ładowania samochodów elektrycznych

Lublin. Mieszkańcy powiedzieli, gdzie powinny stanąć stacje ładowania samochodów elektrycznych

Ratusz zmienia plany rozmieszczenia ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. To efekt konsultacji z mieszkańcami, którzy zgłaszali swoje uwagi. Jedni chcieli mieć stację jak najbliżej domu, a inni przeciwnie: nie chcieli, aby obce osoby wjeżdżały na ich osiedle, by ładować samochód

Lublin: Miasto zastawia pułapki na stu drzewach

Lublin: Miasto zastawia pułapki na stu drzewach

Dokładnie 315 pułapek zastawi w tym roku miasto na szkodnika niszczącego lubelskie kasztanowce, czyli szrotówka kasztanowcowiaczka

Zanosi się na powiększenie zamojskiej "okręgówki"

Zanosi się na powiększenie zamojskiej "okręgówki"

Zamojski OZPN wydał komunikat końcowy odnośnie prowadzonych rozgrywek. Tym samym poznaliśmy ostateczny kształt tabeli. Dowiedzieliśmy się także, które zespoły w przyszłym sezonie będą grać w zamojskiej okręgówce

Ursus Bus wypłaca zaległe pensje. W sumie blisko 2,5 mln zł

Ursus Bus wypłaca zaległe pensje. W sumie blisko 2,5 mln zł

200 pracowników Ursus Bus otrzymało zaległe pobory. Zakład wypłacił ponad 2,4 miliona złotych. Fabryka produkuje teraz ciągniki i maszyny rolnicze tylko w ograniczonym zakresie. Firma walczy o przetrwanie

Do kościoła bez limitów dotyczących liczby wiernych. Metropolita odwołuje dyspensę

Do kościoła bez limitów dotyczących liczby wiernych. Metropolita odwołuje dyspensę

W związku ze zniesieniem limitów dotyczących liczby wiernych w kościołach metropolita lubelski arcybiskup Stanisław Budzik odwołuje udzieloną wcześniej dyspensę od obowiązku uczestnictwa w mszy św. w niedzielę i święta. Są jednak pewne wyjątki.

Piaseczno szykuje się na nurków i turystów. Pokaże im zupełnie inną plażą

Piaseczno szykuje się na nurków i turystów. Pokaże im zupełnie inną plażą

Natura przygotowała kolejną niespodziankę nad jeziorem Piaseczno. Bardzo mocno opadło lustro wody, odsłaniając zjawiskowe piaszczyste plaże. Restauratorzy i gmina szykują się na zwiększoną liczbę turystów

Już za rok obwodnica Tomaszowa Lubelskiego. Już widać czarną nitkę

Już za rok obwodnica Tomaszowa Lubelskiego. Już widać czarną nitkę

Wczesną wiosną przyszłego roku ma być gotowa obwodnica Tomaszowa Lubelskiego. Już widać czarną nitkę nowej drogi.

Koronawirus w klasztorze w Pliszczynie. "Czuję się dobrze, podobnie jak pozostali księża"

Koronawirus w klasztorze w Pliszczynie. "Czuję się dobrze, podobnie jak pozostali księża"

Kościół w Pliszczynie koło Lublina jest zamknięty. Księża Sercanie są na kwarantannie, w związku z ogniskiem koronawirusa. Zakażeni są dwaj kapłani. W czwartek na wynik swojego tekstu czekał jeszcze proboszcz parafii ks. Tadeusz Michałek. – Czuję się dobrze, podobnie jak pozostali księża. Nie mam żadnych objawów – mówił nam sercanin

ZUS zaprasza przyszłych emerytów w czerwcu. To będzie dla nich dobry miesiąc

ZUS zaprasza przyszłych emerytów w czerwcu. To będzie dla nich dobry miesiąc

Przyszli emeryci od lat masowo „omijali” czerwiec. Nie był to dobry miesiąc na składanie wniosku o emeryturę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Ale w tym roku jest inaczej – korzystniej. Jeżeli masz pytanie, to już 4 czerwca ZUS zaprasza na telefoniczny dyżur eksperta.

Szymon Ładniak przed kolejnym wyścigiem. Teraz Chorwacja

Szymon Ładniak przed kolejnym wyścigiem. Teraz Chorwacja

Szymon Ładniak w niedzielę wystąpi w kolejnym wyścigu serii ESET ISeries. Areną zmagań będzie chorwacki Grobnik.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.