Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 października 2011 r.
18:21
Edytuj ten wpis

Strefa płatnego parkowania w centrum Lublina może nie powstać

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 14 A A
Czy sprawa strefy płatnego parkowania wejdzie pod obrady Rady Miasta? (Bartłomiej Żurawski)
Czy sprawa strefy płatnego parkowania wejdzie pod obrady Rady Miasta? (Bartłomiej Żurawski)

Pod znakiem zapytania stoi wprowadzenie w Lublinie strefy płatnego parkowania obejmującej 57 ulic w centrum miasta. Głosowanie w tej sprawie zaplanowano na czwartek. Ale teraz nie jest pewne nawet to, że do głosowania w ogóle dojdzie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Wątpliwości co do prezydenckiego projektu mają nawet radni Platformy Obywatelskiej, z której wywodzi się prezydent.

– Faktycznie, nie ma jednomyślności, nawet wśród radnych PO – przyznaje Jacek Bednarczyk (PO), przewodniczący Komisji Budżetowo-Ekonomicznej w Radzie Miasta. Ta miała we wtorek opiniować projekt, ale przerwała posiedzenie.

– To jeden z najbardziej wątpliwych pomysłów – przyznaje Sylwester Tułajew, przewodniczący klubu Prawo i Sprawiedliwość.

– Wokół płatnej strefy nie powstały darmowe miejsca. Strefa ma skłonić do korzystania z autobusów, a tymczasem na 2012 r. prezydent planuje podwyżkę cen biletów komunikacji miejskiej – wytyka radny i zastrzega, że nie wie jeszcze, czy poprze strefę.

Ale do głosowania wcale może nie dojść. W kuluarach Ratusza mówiło się w środę, że na czwartkowej sesji może paść wniosek o wycofanie projektu z obrad. Wniosek miałby wyjść od radnych PO. Do chwili zamknięcia tego wydania klub nie podjął decyzji w tej sprawie. Ale nawet jego szef, Stanisław Podgórski przyznawał, że strefa budzi kontrowersje.

– Mamy zakorkowane centrum, po którym ciężko się jeździ. Trzeba rozwiązać ten problem, tym bardziej, że nie po to kupujemy nowe autobusy, by jeździły puste – mówi Podgórski.

– Ale są też inne problemy. Przedsiębiorcy już alarmują, że jeśli centrum będzie mniej dostępne dla samochodów, to spadną im obroty. Poza tym płacić musieliby też mieszkańcy strefy.
– Złożę autopoprawkę i mieszkańcy strefy będą zwolnieni z opłat – deklaruje Krzysztof Żuk, prezydent miasta. O losy projektu jest spokojny.

– Nie będzie takiej większości, by zdjąć go z obrad. Ja go też nie zdejmę, za to w trakcie dyskusji możemy go modyfikować. To ważna uchwała, bo musimy spowolnić zapełnianie śródmieścia samochodami.

Przypomnijmy: projekt mówi, że granice strefy wyznaczą: al. Solidarności, ul. Lubomelska, Wieniawska, Lipowa, Narutowicza, Bernardyńska, Podwale, pl. Zamkowy i al. Tysiąclecia. Opłaty nie dotyczyłyby placu przy Czechowskiej i "na górce” koło Wieniawskiej.

Postój byłby płatny w dni powszednie w godz. 8–17. Koszt pierwszej godziny ustalono na 2 zł, drugiej: 2,40 zł, trzeciej: 2,80 zł, każdej następnej 2 zł. Bilet dobowy kosztowałby 15 zł, miesięczny 150 zł, półroczny 750 zł, a roczny 1300 zł. Mieszkańcy strefy płaciliby rocznie 100 zł, mogąc stawać tylko koło domu.

W strefie znalazłoby się 1700 płatnych miejsc obsługiwanych przez 200 parkomatów. Dotąd nie wiadomo, czy kupiłoby je miasto, czy prywatna firma pobierająca w zamian określony procent od wpływów. Strefa miałaby obowiązywać od kwietnia.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
agi / 20 października 2011 r. o 11:25
0
Przepraszam, ale gdzie oni widzieli PUSTE autobusy?
Od września pracuję na pół etatu w jeden z placówek na Rynku, muszę dojeżdżać autobusem w różnych godzinach (od 7 rano do 22 wieczorem) i jakoś nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek mogła chociaż usiąść! No, może czasami gdy wracam po 22.00 w stronę LSM w 11 znajdzie się kilka wolnych miejsc. Ale przecież urzędy i inne placówki, w których ludzi jadą coś załatwić albo kupić nie pracują do 22.00. O cenach biletów jeszcze słówko - niech kosztują i 3 złote, ale przejazd powinien odbywać się w humanitarnych warunkach! Ani usiąść, ani się przekręcić, starsze panie walą ludzi siatkami i parasolami po nogach, młodzież nie lepsza. Nie dziwię się, że ludziom poziom kultury spada, skoro są stłoczeni jak śledzie.
Przepraszam, ale gdzie oni widzieli PUSTE autobusy?
Od września pracuję na pół etatu w jeden z placówek na Rynku, muszę dojeżdżać autobusem w różnych godzinach (od 7 rano do 22 wieczorem) i jakoś nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek mogła chociaż usiąść! No, może czasami gdy wracam po 22.00 w stronę LSM w 11 znajdzie się kilka wolnych miejsc. Ale przecież urzędy i inne placówki, w których ludzi jadą coś załatwić albo kupić nie pracują do 22.00. O cenach biletów jeszcze słówko - niech kosztują i 3 złote, ale przejazd powinien od... rozwiń
Avatar
herbatnik / 20 października 2011 r. o 09:54
0
a właśnie. dodam jeszcze, w związku z powyższym komentarzem, że o NIEUDOLNOŚCI RADY MIASTA przypomnę sobie NA PEWNO przy kolejnych wyborach. i liczę, że pozostali wyborcy RÓWNIEŻ.

Radni myślą pewnie na zasadzie: "jak poprzemy strefę, to biedni lublinianie na nas nie zagłosują w kolejnych wyborach". a to myślenie głupie i ograniczone. bowiem jeśli NIE POPRĄ, to nikt z biednych nie będzie o tym pamiętał. nikt nie zapamięta tego, czego NIE zrobili, ale każdy zapamięta to, CO ZROBIĄ. więc jeśli zrobią COKOLWIEK, co się prostackiemu i zaściankowemu elektoratowi nie spodoba, to I TAK nie dostaną ich głosów.

mojego głosu na pewno nie dostaną ci, którzy będą opierać się strefie płatnego parkowania i dążyć tym samym do zaśmiecenia, zasmrodzenia i zatłoczenia centrum miasta.
a właśnie. dodam jeszcze, w związku z powyższym komentarzem, że o NIEUDOLNOŚCI RADY MIASTA przypomnę sobie NA PEWNO przy kolejnych wyborach. i liczę, że pozostali wyborcy RÓWNIEŻ.

Radni myślą pewnie na zasadzie: "jak poprzemy strefę, to biedni lublinianie na nas nie zagłosują w kolejnych wyborach". a to myślenie głupie i ograniczone. bowiem jeśli NIE POPRĄ, to nikt z biednych nie będzie o tym pamiętał. nikt nie zapamięta tego, czego NIE zrobili, ale każdy zapamięta to, CO ZROBIĄ. więc jeśli zrobią COKOLWIEK, co się pro... rozwiń
Avatar
Beret - Genetic Patriot / 20 października 2011 r. o 09:52
0
Jak to mówią: "w mętnej wodzie lepiej ryby biorą". Właśnie dlatego PiS nie chce wprowadzić parkomatów w centrum i jasnych zasad płatnego postoju.
Avatar
szofer / 20 października 2011 r. o 09:00
0
[quote name='herbatnik' timestamp='1319092400' post='549263']
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZUMIEM, jak można być tak ograniczonym.

Ja NIE JEŻDŻĘ DO CENTRUM TERAZ, bo ŻADNĄ PRZYJEMNOŚCIĄ nie jest dla mnie spotykanie się z jakimiś niby "parkingowymi", śmierdzącymi żulami, którzy wciskają jakieś stare, wytarte, bilety i chcą za to nie wiadomo ile kasy. Wkurza mnie, jak podchodzą do mnie pijaczki i chcą "pięć złotych za popilnowanie samochodu". MASAKRA.

Jestem ZDECYDOWANIE ZA STREFĄ.

A do centrum samochodami NAJWIĘCEJ JEŹDZI PRACUJĄCYCH TAM LUDZI, w tym urzędników oczywiście. Radni sami też pewnie parkują gdzie się jeszcze tylko da za darmo i szkoda im parę groszy na bilet.

JAK KOGOŚ STAĆ na "SAMOCHÓD", to stać go i na opłaty za parkowanie. A jak nie stać, to spadać na wieś z powrotem.
Miasto jest dla LUDZI, a nie dla samochodów.

Jeśli ktoś w to nie wierzy, niech zobaczy, jak jest w innych miastach na świecie. Idealny przykład - Kopenhaga. Tam zamknięto wiele ulic w centrum miasta i sklepy, kawiarnie etc., zamiast parkować, zaczęły zarabiać więcej, a ulice tętnić życiem. Zresztą nie trzeba szukać daleko. 160 km od nas, w Warszawie, jest płatne parkowanie w centrum, a mimo to masa ludzi codziennie robi zakupy w sklepach i je w restauracjach.

dlaczego mamy tu to, co mamy? bo LUDZIE są ograniczeni. ci ograniczeni ludzie to także radni, niestety.
[/quote]
Masz zupełną rację.Popieram w 100%,tylko co my możemy poradzić na "mądrość i nieomylność" niektórych radnych.Najwyżej w wyborach o nich sobie przypomnieć.
[quote name='herbatnik' timestamp='1319092400' post='549263']
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZU... rozwiń
Avatar
byko / 20 października 2011 r. o 08:40
0
[quote name='Cino' timestamp='1319049438' post='549124']
To wyprowadź sie do normalnego miasta i nie gadaj głupot. W Lublinie tylko strefy brakuje.
[/quote]

nie masz prawa odmawiać innym prawa mieszkania w tym mieście. nie jest ono twoją prywatną własnością.
Avatar
herbatnik / 20 października 2011 r. o 08:33
0
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZUMIEM, jak można być tak ograniczonym.

Ja NIE JEŻDŻĘ DO CENTRUM TERAZ, bo ŻADNĄ PRZYJEMNOŚCIĄ nie jest dla mnie spotykanie się z jakimiś niby "parkingowymi", śmierdzącymi żulami, którzy wciskają jakieś stare, wytarte, bilety i chcą za to nie wiadomo ile kasy. Wkurza mnie, jak podchodzą do mnie pijaczki i chcą "pięć złotych za popilnowanie samochodu". MASAKRA.

Jestem ZDECYDOWANIE ZA STREFĄ.

A do centrum samochodami NAJWIĘCEJ JEŹDZI PRACUJĄCYCH TAM LUDZI, w tym urzędników oczywiście. Radni sami też pewnie parkują gdzie się jeszcze tylko da za darmo i szkoda im parę groszy na bilet.

JAK KOGOŚ STAĆ na "SAMOCHÓD", to stać go i na opłaty za parkowanie. A jak nie stać, to spadać na wieś z powrotem.
Miasto jest dla LUDZI, a nie dla samochodów.

Jeśli ktoś w to nie wierzy, niech zobaczy, jak jest w innych miastach na świecie. Idealny przykład - Kopenhaga. Tam zamknięto wiele ulic w centrum miasta i sklepy, kawiarnie etc., zamiast parkować, zaczęły zarabiać więcej, a ulice tętnić życiem. Zresztą nie trzeba szukać daleko. 160 km od nas, w Warszawie, jest płatne parkowanie w centrum, a mimo to masa ludzi codziennie robi zakupy w sklepach i je w restauracjach.

dlaczego mamy tu to, co mamy? bo LUDZIE są ograniczeni. ci ograniczeni ludzie to także radni, niestety.
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZUMIEM, jak można być tak ograniczonym.

Ja NIE JEŻDŻĘ DO CENTRUM TERAZ, bo ŻADNĄ... rozwiń
Avatar
mieszkaniec śródmieścia / 20 października 2011 r. o 08:23
0
Panie Prezydencie!Niech Pan odkorkuje śródmieście.Przedsiębiorcy niech nie boją się o obroty,ponieważ teraz jest gorzej,nie można w ogóle zatrzymać się,by coś kupić i kupujący jadą dalej.Na ul.Chopina,Narutowicza,Konopnickiej non stop parkują samochody studentów i pracowników różnych instytucji skutecznie utrudniając życie mieszkańców nie mających gdzie zaparkować.Trochę pieniędzy w kasie miasta też by się przydało.
Avatar
kola / 19 października 2011 r. o 23:14
0
dlaczego Prezydent żuk nie umie wybudować wielopoziomowych parkingów lub inaczej zwiększyć ilości miejsc do parkowania? najłatwiej obciążać mieszkańców opłatami, podwyżkami cen podatków, wody , biletów iin. zamiast trochę pomyśleć.
Nie ma Lublin szczęścia do Prezydentów - nieudolne lenie
Avatar
Radek / 19 października 2011 r. o 22:19
0
Radni kpią sobie ze swojego miasta, nie trafia do mnie żaden argument przeciw strefie.Tułajewów wybrały moherowe berety które nie mają pojęcia o parkowaniu w Lublinie.Obecny bałagan stwarza doskonałe warunki pracy "parkingowym" obstawiającym nasze miasto. Przedsiębiorcom strefa byłaby na rękę ponieważ miejsca przed sklepem nie zajmowałby urzędas lub pracownik, a klient.Parkomaty wiele upraszczają jednak dla naszej rady miasta nic nie jest jasne i proste, polecam wszystkim zapamiętać słowa radnych i przypomnieć je przed kolejnymi wyborami.
Avatar
wasyl / 19 października 2011 r. o 22:13
0
oby wprowadzili strefę płtnego parkowania. Wtedy normalnie można by jeździć po centrum. Teraz byle gołod.upiec pcha sie do miasta. Paliwo po 10 zł i płatne strefy rozwiążą sprawe korków.
Avatar
agi / 20 października 2011 r. o 11:25
0
Przepraszam, ale gdzie oni widzieli PUSTE autobusy?
Od września pracuję na pół etatu w jeden z placówek na Rynku, muszę dojeżdżać autobusem w różnych godzinach (od 7 rano do 22 wieczorem) i jakoś nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek mogła chociaż usiąść! No, może czasami gdy wracam po 22.00 w stronę LSM w 11 znajdzie się kilka wolnych miejsc. Ale przecież urzędy i inne placówki, w których ludzi jadą coś załatwić albo kupić nie pracują do 22.00. O cenach biletów jeszcze słówko - niech kosztują i 3 złote, ale przejazd powinien odbywać się w humanitarnych warunkach! Ani usiąść, ani się przekręcić, starsze panie walą ludzi siatkami i parasolami po nogach, młodzież nie lepsza. Nie dziwię się, że ludziom poziom kultury spada, skoro są stłoczeni jak śledzie.
Przepraszam, ale gdzie oni widzieli PUSTE autobusy?
Od września pracuję na pół etatu w jeden z placówek na Rynku, muszę dojeżdżać autobusem w różnych godzinach (od 7 rano do 22 wieczorem) i jakoś nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek mogła chociaż usiąść! No, może czasami gdy wracam po 22.00 w stronę LSM w 11 znajdzie się kilka wolnych miejsc. Ale przecież urzędy i inne placówki, w których ludzi jadą coś załatwić albo kupić nie pracują do 22.00. O cenach biletów jeszcze słówko - niech kosztują i 3 złote, ale przejazd powinien od... rozwiń
Avatar
herbatnik / 20 października 2011 r. o 09:54
0
a właśnie. dodam jeszcze, w związku z powyższym komentarzem, że o NIEUDOLNOŚCI RADY MIASTA przypomnę sobie NA PEWNO przy kolejnych wyborach. i liczę, że pozostali wyborcy RÓWNIEŻ.

Radni myślą pewnie na zasadzie: "jak poprzemy strefę, to biedni lublinianie na nas nie zagłosują w kolejnych wyborach". a to myślenie głupie i ograniczone. bowiem jeśli NIE POPRĄ, to nikt z biednych nie będzie o tym pamiętał. nikt nie zapamięta tego, czego NIE zrobili, ale każdy zapamięta to, CO ZROBIĄ. więc jeśli zrobią COKOLWIEK, co się prostackiemu i zaściankowemu elektoratowi nie spodoba, to I TAK nie dostaną ich głosów.

mojego głosu na pewno nie dostaną ci, którzy będą opierać się strefie płatnego parkowania i dążyć tym samym do zaśmiecenia, zasmrodzenia i zatłoczenia centrum miasta.
a właśnie. dodam jeszcze, w związku z powyższym komentarzem, że o NIEUDOLNOŚCI RADY MIASTA przypomnę sobie NA PEWNO przy kolejnych wyborach. i liczę, że pozostali wyborcy RÓWNIEŻ.

Radni myślą pewnie na zasadzie: "jak poprzemy strefę, to biedni lublinianie na nas nie zagłosują w kolejnych wyborach". a to myślenie głupie i ograniczone. bowiem jeśli NIE POPRĄ, to nikt z biednych nie będzie o tym pamiętał. nikt nie zapamięta tego, czego NIE zrobili, ale każdy zapamięta to, CO ZROBIĄ. więc jeśli zrobią COKOLWIEK, co się pro... rozwiń
Avatar
Beret - Genetic Patriot / 20 października 2011 r. o 09:52
0
Jak to mówią: "w mętnej wodzie lepiej ryby biorą". Właśnie dlatego PiS nie chce wprowadzić parkomatów w centrum i jasnych zasad płatnego postoju.
Avatar
szofer / 20 października 2011 r. o 09:00
0
[quote name='herbatnik' timestamp='1319092400' post='549263']
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZUMIEM, jak można być tak ograniczonym.

Ja NIE JEŻDŻĘ DO CENTRUM TERAZ, bo ŻADNĄ PRZYJEMNOŚCIĄ nie jest dla mnie spotykanie się z jakimiś niby "parkingowymi", śmierdzącymi żulami, którzy wciskają jakieś stare, wytarte, bilety i chcą za to nie wiadomo ile kasy. Wkurza mnie, jak podchodzą do mnie pijaczki i chcą "pięć złotych za popilnowanie samochodu". MASAKRA.

Jestem ZDECYDOWANIE ZA STREFĄ.

A do centrum samochodami NAJWIĘCEJ JEŹDZI PRACUJĄCYCH TAM LUDZI, w tym urzędników oczywiście. Radni sami też pewnie parkują gdzie się jeszcze tylko da za darmo i szkoda im parę groszy na bilet.

JAK KOGOŚ STAĆ na "SAMOCHÓD", to stać go i na opłaty za parkowanie. A jak nie stać, to spadać na wieś z powrotem.
Miasto jest dla LUDZI, a nie dla samochodów.

Jeśli ktoś w to nie wierzy, niech zobaczy, jak jest w innych miastach na świecie. Idealny przykład - Kopenhaga. Tam zamknięto wiele ulic w centrum miasta i sklepy, kawiarnie etc., zamiast parkować, zaczęły zarabiać więcej, a ulice tętnić życiem. Zresztą nie trzeba szukać daleko. 160 km od nas, w Warszawie, jest płatne parkowanie w centrum, a mimo to masa ludzi codziennie robi zakupy w sklepach i je w restauracjach.

dlaczego mamy tu to, co mamy? bo LUDZIE są ograniczeni. ci ograniczeni ludzie to także radni, niestety.
[/quote]
Masz zupełną rację.Popieram w 100%,tylko co my możemy poradzić na "mądrość i nieomylność" niektórych radnych.Najwyżej w wyborach o nich sobie przypomnieć.
[quote name='herbatnik' timestamp='1319092400' post='549263']
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZU... rozwiń
Avatar
byko / 20 października 2011 r. o 08:40
0
[quote name='Cino' timestamp='1319049438' post='549124']
To wyprowadź sie do normalnego miasta i nie gadaj głupot. W Lublinie tylko strefy brakuje.
[/quote]

nie masz prawa odmawiać innym prawa mieszkania w tym mieście. nie jest ono twoją prywatną własnością.
Avatar
herbatnik / 20 października 2011 r. o 08:33
0
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZUMIEM, jak można być tak ograniczonym.

Ja NIE JEŻDŻĘ DO CENTRUM TERAZ, bo ŻADNĄ PRZYJEMNOŚCIĄ nie jest dla mnie spotykanie się z jakimiś niby "parkingowymi", śmierdzącymi żulami, którzy wciskają jakieś stare, wytarte, bilety i chcą za to nie wiadomo ile kasy. Wkurza mnie, jak podchodzą do mnie pijaczki i chcą "pięć złotych za popilnowanie samochodu". MASAKRA.

Jestem ZDECYDOWANIE ZA STREFĄ.

A do centrum samochodami NAJWIĘCEJ JEŹDZI PRACUJĄCYCH TAM LUDZI, w tym urzędników oczywiście. Radni sami też pewnie parkują gdzie się jeszcze tylko da za darmo i szkoda im parę groszy na bilet.

JAK KOGOŚ STAĆ na "SAMOCHÓD", to stać go i na opłaty za parkowanie. A jak nie stać, to spadać na wieś z powrotem.
Miasto jest dla LUDZI, a nie dla samochodów.

Jeśli ktoś w to nie wierzy, niech zobaczy, jak jest w innych miastach na świecie. Idealny przykład - Kopenhaga. Tam zamknięto wiele ulic w centrum miasta i sklepy, kawiarnie etc., zamiast parkować, zaczęły zarabiać więcej, a ulice tętnić życiem. Zresztą nie trzeba szukać daleko. 160 km od nas, w Warszawie, jest płatne parkowanie w centrum, a mimo to masa ludzi codziennie robi zakupy w sklepach i je w restauracjach.

dlaczego mamy tu to, co mamy? bo LUDZIE są ograniczeni. ci ograniczeni ludzie to także radni, niestety.
nie mogę czytać o tych BEZNADZIEJNYCH ludziach, którzy ewidentnie GRAJĄ POD BIEDNEGO OBYWATELA, zamiast K*WA zająć się sprawami miasta na poważnie. Rzygać mi się chce, jak widzę, że Radny JURKOWSKI, mistrz PUSTYCH RUCHÓW i G*WNIANYCH imprezek z D*PY WZIĘTYCH mówi, że jak będzie strefa, to żaden klient sklepów nie przyjedzie do centrum robić zakupy i straci na tym prywatny przedsiębiorca. IDIOTYZM, deb***IZM, PROSTACTWO i nie wiem, co jeszcze. NIE ROZUMIEM, jak można być tak ograniczonym.

Ja NIE JEŻDŻĘ DO CENTRUM TERAZ, bo ŻADNĄ... rozwiń
Avatar
mieszkaniec śródmieścia / 20 października 2011 r. o 08:23
0
Panie Prezydencie!Niech Pan odkorkuje śródmieście.Przedsiębiorcy niech nie boją się o obroty,ponieważ teraz jest gorzej,nie można w ogóle zatrzymać się,by coś kupić i kupujący jadą dalej.Na ul.Chopina,Narutowicza,Konopnickiej non stop parkują samochody studentów i pracowników różnych instytucji skutecznie utrudniając życie mieszkańców nie mających gdzie zaparkować.Trochę pieniędzy w kasie miasta też by się przydało.
Avatar
kola / 19 października 2011 r. o 23:14
0
dlaczego Prezydent żuk nie umie wybudować wielopoziomowych parkingów lub inaczej zwiększyć ilości miejsc do parkowania? najłatwiej obciążać mieszkańców opłatami, podwyżkami cen podatków, wody , biletów iin. zamiast trochę pomyśleć.
Nie ma Lublin szczęścia do Prezydentów - nieudolne lenie
Avatar
Radek / 19 października 2011 r. o 22:19
0
Radni kpią sobie ze swojego miasta, nie trafia do mnie żaden argument przeciw strefie.Tułajewów wybrały moherowe berety które nie mają pojęcia o parkowaniu w Lublinie.Obecny bałagan stwarza doskonałe warunki pracy "parkingowym" obstawiającym nasze miasto. Przedsiębiorcom strefa byłaby na rękę ponieważ miejsca przed sklepem nie zajmowałby urzędas lub pracownik, a klient.Parkomaty wiele upraszczają jednak dla naszej rady miasta nic nie jest jasne i proste, polecam wszystkim zapamiętać słowa radnych i przypomnieć je przed kolejnymi wyborami.
Avatar
wasyl / 19 października 2011 r. o 22:13
0
oby wprowadzili strefę płtnego parkowania. Wtedy normalnie można by jeździć po centrum. Teraz byle gołod.upiec pcha sie do miasta. Paliwo po 10 zł i płatne strefy rozwiążą sprawe korków.
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Trzynaście godzin z Lublina do Helu bez wagonu sypialnego. "To jedyne połączenie nad morze"
Alarm24

Trzynaście godzin z Lublina do Helu bez wagonu sypialnego. "To jedyne połączenie nad morze"

Na brak wagonów sypialnych i kuszetek w pociągu z Lublina do Helu skarży się jeden z naszych Czytelników. Problem jest o tyle dokuczliwy, że pociąg jedzie nad morze aż trzynaście godzin (z czego ponad godzinę zajmuje postój w Bydgoszczy).

Czechy na talerzu. Knedliki to podstawa czeskiej kuchni
Magazyn

Czechy na talerzu. Knedliki to podstawa czeskiej kuchni

Cibulová polévka, nakládaný hermelín i utopenci. Cebulową, smażony ser i marynowane serdelki, wielkie przeboje czeskiej kuchni, zjecie w polskich restauracjach. Tak jak arcysmaczną pieczeń wieprzową z knedlami. Knedliki to podstawa czeskiej kuchni. W zawiesistym sosie muszą pływać bramborove (ziemniaczane) knedlíky lub houskove (bułczane) knedlíky.

"Krok za krokiem, wers za wersem" - spotkania literackie w Lublinie
17 lipca 2020, 17:00

"Krok za krokiem, wers za wersem" - spotkania literackie w Lublinie

Restauracja i Księgarnia Między Słowami (ul. Rybna 4/5) zaprasza do udziału w nowym wydarzeniu "Krok za krokiem, wers za wersem", na które złożą się spotkania i spacery literackie. Start już 17 lipca o godz. 17.

Motor Lublin - MrGarden GKM Grudziądz. Jest zmiana w składzie gospodarzy

Motor Lublin - MrGarden GKM Grudziądz. Jest zmiana w składzie gospodarzy

Znamy składy, w jakich pojadą żużlowcy Motoru Lublin w piątkowym (godz. 20.30) starciu na torze przy Al. Zygmuntowskich. Lublinianie będą podejmować MrGarden GKM Grudziądz

Znamy terminarz PGNiG Superligi. Azoty Puławy na początek zagrają w Tarnowie

Znamy terminarz PGNiG Superligi. Azoty Puławy na początek zagrają w Tarnowie

Znamy terminarz nowego sezonu. Azoty Puławy rozpoczną rozgrywki w weekend 5-6 września od wyjazdu do Tarnowa na mecz z Grupą Azoty. Pierwsza runda zakończy się 13 grudnia. Koniec rozgrywek planowany jest na 22 maja lub 5 czerwca.

Poszukiwania Natalii Mazurkiewicz. Wyjechała z Lublina?

Poszukiwania Natalii Mazurkiewicz. Wyjechała z Lublina?

Są nowe informacje w sprawie zaginionej Natalii Mazurkiewicz z Lublina. W piątek kobieta wyszła z domu na spacer z psem i do tej pory nie wróciła. Nie skontaktowała się też z rodziną.

Koronawirus dotarł do kolejnej gminy w powiecie bialskim. 25 osób na kwarantannie

Koronawirus dotarł do kolejnej gminy w powiecie bialskim. 25 osób na kwarantannie

Koronawirus dotarł do kolejnej gminy w powiecie bialskim. Zakażenie potwierdzono u mieszkańca gminy Łomazy.

Zamość. Skopał volkswagena, bo wyproszono go z ogródka piwnego

Zamość. Skopał volkswagena, bo wyproszono go z ogródka piwnego

36-latek był tak zły, że lokal w którym przesiadywał, został już na noc zamknięty, że skopał zaparkowany samochód.

Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie i sowietologia stosowana
Opinie

Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie i sowietologia stosowana

Konkurs ogłoszony po to, by go nikt nie wygrał? Chytry plan marszałka z PiS na obsadę kolejnego dyrektorskiego stołka w kulturalnej instytucji? A może po prostu pech, że do konkursu nie zgłosił się nikt, kto byłby lepszy od urzędującej pani dyrektor? Poniżej głos lubelskiego krytyka i wykładowcy akademickiego Grzegorza Kondrasiuka.

Puławy. Co radni mają w kieszeniach, na kontach i w garażach
galeria

Puławy. Co radni mają w kieszeniach, na kontach i w garażach

Jeden z radnych miejskich w 2019 roku wziął ślub, a jego oszczędności wzrosły z 13,5 tys. zł do 120 tys. zł. A jak radzą sobie inni puławscy radni?

W Janowie Podlaskim konie już zdobią ścianę. W Białej Podlaskiej we wrześniu

W Janowie Podlaskim konie już zdobią ścianę. W Białej Podlaskiej we wrześniu

Jeden już powstał w Janowie Podlaskim, a kolejny we wrześniu ma ozdobić ścianę liceum w Białej Podlaskiej. Chodzi o murale upamiętniające twórczość profesora Ludwika Maciąga.

Moje podium – Marek Skowronek

Moje podium – Marek Skowronek

„Moje podium” to cykl reportaży o ludziach sportu, którzy kiedykolwiek w swojej karierze zdobywali medale i stawali na podium. Bohaterami są nie tylko sami sportowcy, ale także trenerzy, szkoleniowcy, działacze – ci wszyscy, którzy mieli swój udział w zdobywanym medalu. To przecież także ich zasługa.

Dom Matki i Dziecka w Lublinie potrzebuje pomocy. Mieszkają tam mali pacjenci z rodziacami

Dom Matki i Dziecka w Lublinie potrzebuje pomocy. Mieszkają tam mali pacjenci z rodziacami

– U nas mali pacjenci mogą chociaż na chwilę zapomnieć o szpitalu – mówi Magdalena Pietnoczko z Domu Matki i Dziecka w Lublinie. Żeby znów mogli z niego znowu korzystać, konieczny jest generalny remont. Potrzeba na to ok. 70 tys. zł.

Jest nowy dyrektor szpitala w Zamościu. Ma rządzić placówką sześć lat

Jest nowy dyrektor szpitala w Zamościu. Ma rządzić placówką sześć lat

Małgorzata Popławska wygrała konkurs na stanowisko dyrektora szpitala w Zamościu. Nowa szefowa pracę rozpocznie w środę.

Hrubieszów. Złodziej okradł złodzieja. Ojciec wsypał syna

Hrubieszów. Złodziej okradł złodzieja. Ojciec wsypał syna

Wyjątkowego pecha miał 22-latek z Hrubieszowa. Ukradł ze sklepu elektronarzędzia i ukrył je w budynku gospodarczym. Parę dni później łup został mu skradziony. Ojciec chłopaka zawiadomił o tym policję, nie wiedząc, że jego syn sam jest złodziejem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.