Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 maja 2016 r.
21:09

System Zarządzania Ruchem: Urzędnicy już zadowoleni, ale kierowcy nie wszędzie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 50 A A

Zakończyło się strojenie Systemu Zarządzania Ruchem i działa on już dobrze – twierdzi oficjalnie Ratusz. Ale urzędnicy sami przyznają, że nie włączyli mechanizmu dającego przywileje opóźnionym autobusom i trolejbusom, bo boją się, że doprowadzi to do paraliżu

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

28 milionów złotych kosztował miasto system, który miał znacząco usprawnić ruch na połowie skrzyżowań w Lublinie. Na korzyści z tego wydatku Ratusz kazał kierowcom poczekać aż system się „skalibruje”, czyli nauczy tego, co dzieje się na ulicach. Nauka miała trwać do końca pierwszego kwartału, jednak kwartał się skończył, a kierowcy jakoś nie piali z zachwytu.

Teraz, zdaniem władz miasta, komputery odrobiły już lekcje i wszystko działa jak należy. – System został skalibrowany i skonfigurowany optymalnie – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Jesteśmy zadowoleni z jego działania, choć domyślamy się, że wielu kierowców może być innego zdania.

To „inne zdanie” słychać m.in. od tych, którzy jeżdżą al. Kraśnicką, bo korki zupełnie stąd nie zniknęły. Za to wyjazd z ul. Nałęczowskiej, Wojciechowskiej, czy Roztocza nie jest już tak problematyczny jak w trakcie prac nad systemem, bo po interwencjach wzburzonych mieszkańców miasto przestroiło światła, by dawały więcej czasu na wyjazd z tych ulic. – Nie wyczarowaliśmy tych sekund. Coś odbyło się kosztem czegoś – zastrzega Kieliszek. – W tym konkretnym przypadku ujęliśmy sekundy z al. Kraśnickiej osłabiając pierwotnie zaplanowaną dla niej przepustowość.

Takich poprawek w trakcie kalibracji systemu było w sumie 200. Ratusz przyznaje, że spodziewa się kolejnych, także na wniosek samych kierowców, ale głównie za sprawą remontów. Po ograniczeniu możliwości wjazdu na skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Ducha zadziałał mechanizm naczyń połączonych i do sterowników na sąsiednich skrzyżowaniach trzeba było wprowadzić około 30 poprawek.

Roboty drogowe (także te dopiero planowane na ul. Narutowicza, czy też Drodze Męczenników Majdanka) wskazywane są przez miasto jako główny powód tego, że wciąż nie została włączona funkcja wydłużania zielonego światła opóźnionym autobusom i trolejbusom. Ratusz tłumaczy, że uruchomienie tej opcji w tym momencie niczego dobrego nie przyniesie. – Spowoduje ogromne komplikacje, jeśli nawet nie paraliż – twierdzi Kieliszek. – Chodzi o to, że każdy autobus loguje się w punktach meldunkowych i tyle razy, ile taki punkt wykryje jakiś autobus, tyle razy wydłuży mu zielone światło i skróci je innym pojazdom.

Potrzebne poprawki?

Uwagi do działania Systemu Zarządzania Ruchem można kierować do odpowiedzialnego za system Zarządu Dróg i Mostów: tel. 81 466 57 00, mail: drogi@zdm.lublin.eu

Komentarze 50

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
hello / 16 maja 2016 o 13:32
0
System działa? W sobotę jechałem kraśnicą od selgrosa do warszawskiej, ruch niewielki. Na każdym skrzyżowaniu miałem czerwone światło i przez to sporo samochodów się zebrało. Z bocznych uliczek praktycznie brak ruchu, czasem z jeden samochód wyjechał, a kraśnicka sukcesywnie na każdych światłach stała i to dość długo. Fajnie się stoi po jakieś pół minuty i patrzy jak nikt nie jedzie z żadnej uliczki, a tu podobno miała być jakaś zielona fala. Skręciłem w Warszawską i to samo (chociaż tam chyba systemu nie ma). Czerwone przy stokrotce, później na dole kolejne, podjazd pod górkę - też czerwone, zjazd z górki też ...później na szczęście się udało i miałem zielone!!! Chyba ktoś testuje tu cierpliwość ludzką, albo coś tu nie działa. Jak dla mnie ten system powinien wykrywać pojazdy - jak jest puste skrzyżowanie z dwóch stron, albo stoi jeden samochód, a z 50 samochodów stoi w korku na każdych światłach, to chyba powinien skrócić/wydłużyć cykl automatycznie. Czemu nie włączy zielonego na tyle, aby przejechały samochody z bocznych uliczek, a kraśnicka proprytetowo? Jak na razie to całe sterowanie ruchem odbywa się poprzez ręczne sterowanie czasem w zależności od godziny/dnia i jakoś nic tu dobrze nie działa, bo ruch zmienia się bardzo płynnie. Za chwilę studenci wyjadą i tak cały Lublin będzie stał na czerwonych. Przydałoby się zatrudnić lepszych specjalistów, albo lepiej dostosować ten system do realnych warunków. Poza tym z raz na tydzień powinny być piesze patrole przy skrzyżowaniach, które się nadmiernie korkują w godzinach 8-10 i 15-17. Często nie ma możliwości opuszczenia skrzyżowania przez korek, a kolejne osoby doskonale widząc sytuację - ruszają i stają na środku blokując przejazd we wszystkie strony. Niestety dość często zdarza się to tym zawodowym. Bardzo często ostatnio zauważalne jest to na głębokiej/nadbystrzycką, a narutowicza/lipowa - od wielu lat ...praktycznie pod samą komendą. Krakowskie przedmieście - większość skrzyżowań. No i z pewnością więcej takich mądrych w innych rejonach się znajdzie, a czasem wystarczy tak niewiele ...pouczyć, dać mandat, pokierować ruchem przez chwilę. U nas się tego strasznie boją, a jak mieszłem w Hiszpanii, codziennie rano i po południu tak odbywał się ruch - policja stawała na najgorszych punktach i starowała ruchem, przez co było płynnie i przyjemnie mimo dużej ilości samochodów.
System działa? W sobotę jechałem kraśnicą od selgrosa do warszawskiej, ruch niewielki. Na każdym skrzyżowaniu miałem czerwone światło i przez to sporo samochodów się zebrało. Z bocznych uliczek praktycznie brak ruchu, czasem z jeden samochód wyjechał, a kraśnicka sukcesywnie na każdych światłach stała i to dość długo. Fajnie się stoi po jakieś pół minuty i patrzy jak nikt nie jedzie z żadnej uliczki, a tu podobno miała być jakaś zielona fala. Skręciłem w Warszawską i to samo (chociaż tam chyba systemu nie ma). Czerwone przy stokrotce, późni... rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 12:01
0
Szkoda że nikt nie chce poprawić sygnalizacji Diamentowa - Zemborzycka, gdy po południu światło dające możliwość jechania Zemborzycką w kierunku zalewu świeci się o 10 sekund krócej niż nad ranem gdy ruch w kierunku Zemborzyc jest znikomy. Samochody stojące w okolicy torów kolejowych nie mają szans na przejechanie skrzyżowania na wprost. Przez te światła zator jest na całej długości Zemborzyckiej od Kunickiego.
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 11:05
0
Ludzie co to za zarządzanie ruchem. są sytuacje kiedy powinno palić się światło czerwone we wszystkich kierunkach jazdy bo skrzyżowania są zapchane przez mózgi co muszą za wszelką cene wjechać na zatłoczone skrzyżowanie. Dodatkowo az prosi sie żeby wydłużyć zielone światło dla zjazdu z Placu Bychawskiego zarówno na wprost w Wolską jak i do skrętu w prawo w kierunku Targów i Krochmalnej. Te pasy powinny być całościowo opróżniane przy każdej zmianie świateł by napływający ruch z Kunickiego, 80-teo lipca i od Krochamalenj miał gdzie sie mieścić.
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 08:53
0
Mieszkam na JPII, durne rozwiązania drogowe plus "system" fundują mi poranne stanie w korkach przez ok 40min, a niestety muszę dojechać na Plac Bychawski. Teraz "system" funduje mi dodatkowe 10-15min na samym placu! Ile czasu jedzie się w Lublinie 8km - 50-60min! Nie ma trasy alternatywnej, a skandalem jest jakie obciążenie przyjmują uliczki osiedlowe np Wojenna czy Pawia. Podsumowując: jest dużo gorzej niż było, a wypadki na Diamentowej są codziennie!
Avatar
Goja gośc / 13 maja 2016 o 21:25
0

Te światła są tam potrzebne jak umarłemu kadzidło, tak samo na Męczenników Majdanka przy przystanku "DULĘBY". Kompletnie rozregulowują ruch. Ruszasz ze skrzyżowania przy STOKROTCE w kierunku felina i zaraz musisz się zatrzymać bo masz czerwone na przejściu, ruszasz z przejścia to zaraz zaświeca się czerwone na krzyżówce z Grabskiego. Czasami cholery można tam dostać.

Jadąc tą trasą kolejne światła to skrzyzowanie Lucyny Herc.Taka mała uliczka i zatrzymuje ruch nawet jak nikt pieszy nie przechodzi ani nie wyjezdza z bocznej ulicy.

Po co w jezdni są wtopione pętle indukcyjne.Na takich bocznych ulicach światło czerwone powinno sie świecic na stałe aż podjedzie samochód na takie petle w asfalcie.

Takich ulic bocznych jest dużo więcej w miescie a światła zapalają się tylko po to aby wyhamować ruch na głównych ciagach komunikacyjnych

KIEDY TE PĘTLE WTOPIONE W ASFALT ZACZNĄ USPRAWNIAC RUCH W MIESCIE

Jadąc tą trasą kolejne światła to skrzyzowanie Lucyny Herc.Taka mała uliczka i zatrzymuje ruch nawet jak nikt pieszy nie przechodzi ani nie wyjezdza z bocznej ulicy.

Po co w jezdni są wtopione pętle indukcyjne.Na takich bocznych ulicach światło czerwone powinno sie świecic na stałe aż podjedzie samochód na takie petle w asfalcie.

Takich ulic bocznych jest dużo więcej w miescie a światła zapalają się tylko po to aby wyhamować ruch na głównych ciagach komunikacyjnych

KIEDY TE PĘTLE WTOPIONE W ASFALT ZACZNĄ... rozwiń

Avatar
gość / 13 maja 2016 o 12:53
0

Znam co najmniej jedne światła o których zapomniano. Przejście dla pieszych przy targu na ul. Krańcowej. Dawniej te światła były zsynchronizowane z najbliższymi skrzyżowaniami. Obecnie żadnej synchronizacji nie ma. Skutek jest taki, że piesi czekają stanowczo za długo, a czerwone dla samochodów włącza się przeważnie wtedy kiedy właśnie jadą samochody z obu kierunków.

Te światła są tam potrzebne jak umarłemu kadzidło, tak samo na Męczenników Majdanka przy przystanku "DULĘBY". Kompletnie rozregulowują ruch. Ruszasz ze skrzyżowania przy STOKROTCE w kierunku felina i zaraz musisz się zatrzymać bo masz czerwone na przejściu, ruszasz z przejścia to zaraz zaświeca się czerwone na krzyżówce z Grabskiego. Czasami cholery można tam dostać.

Te światła są tam potrzebne jak umarłemu kadzidło, tak samo na Męczenników Majdanka przy przystanku "DULĘBY". Kompletnie rozregulowują ruch. Ruszasz ze skrzyżowania przy STOKROTCE w kierunku felina i zaraz musisz się zatrzymać bo masz czerwone na przejściu, ruszasz z przejścia to zaraz zaświeca się czerwone na krzyżówce z Grabskiego. Czasami cholery można tam dostać.

rozwiń
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 21:34
0
Znam co najmniej jedne światła o których zapomniano. Przejście dla pieszych przy targu na ul. Krańcowej. Dawniej te światła były zsynchronizowane z najbliższymi skrzyżowaniami. Obecnie żadnej synchronizacji nie ma. Skutek jest taki, że piesi czekają stanowczo za długo, a czerwone dla samochodów włącza się przeważnie wtedy kiedy właśnie jadą samochody z obu kierunków.
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 17:55
0
kłamstwo powtarzane tysiac razy staje sie prawda -słowa Josepha Goebbelsa. tak samo w tym artykule urzad miasta jest zadowolony a kierowcy stoja w korkach.urzednicy mysla ze ludzie zobacza usmiechnieta twarz w telewizji ktora za kazdym razem mowi ze system działa dobrze i w koncu w to uwierza , beda zadowoleni jak to dobrze zostalo wydane 28mln zloty.Ludzie nie sa tępi i wiedza ze teraz stoi sie dłużej w korkach jak np na kraśnickich dłużej o 10 minut niz przed wprowadzeniem super systemu
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 15:01
0

Za 28 milionów można było wybudować taką infrastrukturę drogową, że praktycznie korków nie byłoby :]


To do dzieła geniuszu a jak zaczynaja remontowac i nowe inwestycje robic to zaraz wrzask, ze sie przejechac nie da i korki som straszne, tragedia lubelskiego cebulaka w pełnym rozkwicie.
Avatar
alleluja i do przodu / 11 maja 2016 o 14:55
0

Wzorem KODu doniosę do Brukseeli, że lubelskie urzędasy "wywaliły w błoto" parę milionów aby skutecznie zakorkować miasto.


Donies na rodzicow,czemu tak mało mozgu po nich otrzymałeś :)
Avatar
hello / 16 maja 2016 o 13:32
0
System działa? W sobotę jechałem kraśnicą od selgrosa do warszawskiej, ruch niewielki. Na każdym skrzyżowaniu miałem czerwone światło i przez to sporo samochodów się zebrało. Z bocznych uliczek praktycznie brak ruchu, czasem z jeden samochód wyjechał, a kraśnicka sukcesywnie na każdych światłach stała i to dość długo. Fajnie się stoi po jakieś pół minuty i patrzy jak nikt nie jedzie z żadnej uliczki, a tu podobno miała być jakaś zielona fala. Skręciłem w Warszawską i to samo (chociaż tam chyba systemu nie ma). Czerwone przy stokrotce, później na dole kolejne, podjazd pod górkę - też czerwone, zjazd z górki też ...później na szczęście się udało i miałem zielone!!! Chyba ktoś testuje tu cierpliwość ludzką, albo coś tu nie działa. Jak dla mnie ten system powinien wykrywać pojazdy - jak jest puste skrzyżowanie z dwóch stron, albo stoi jeden samochód, a z 50 samochodów stoi w korku na każdych światłach, to chyba powinien skrócić/wydłużyć cykl automatycznie. Czemu nie włączy zielonego na tyle, aby przejechały samochody z bocznych uliczek, a kraśnicka proprytetowo? Jak na razie to całe sterowanie ruchem odbywa się poprzez ręczne sterowanie czasem w zależności od godziny/dnia i jakoś nic tu dobrze nie działa, bo ruch zmienia się bardzo płynnie. Za chwilę studenci wyjadą i tak cały Lublin będzie stał na czerwonych. Przydałoby się zatrudnić lepszych specjalistów, albo lepiej dostosować ten system do realnych warunków. Poza tym z raz na tydzień powinny być piesze patrole przy skrzyżowaniach, które się nadmiernie korkują w godzinach 8-10 i 15-17. Często nie ma możliwości opuszczenia skrzyżowania przez korek, a kolejne osoby doskonale widząc sytuację - ruszają i stają na środku blokując przejazd we wszystkie strony. Niestety dość często zdarza się to tym zawodowym. Bardzo często ostatnio zauważalne jest to na głębokiej/nadbystrzycką, a narutowicza/lipowa - od wielu lat ...praktycznie pod samą komendą. Krakowskie przedmieście - większość skrzyżowań. No i z pewnością więcej takich mądrych w innych rejonach się znajdzie, a czasem wystarczy tak niewiele ...pouczyć, dać mandat, pokierować ruchem przez chwilę. U nas się tego strasznie boją, a jak mieszłem w Hiszpanii, codziennie rano i po południu tak odbywał się ruch - policja stawała na najgorszych punktach i starowała ruchem, przez co było płynnie i przyjemnie mimo dużej ilości samochodów.
System działa? W sobotę jechałem kraśnicą od selgrosa do warszawskiej, ruch niewielki. Na każdym skrzyżowaniu miałem czerwone światło i przez to sporo samochodów się zebrało. Z bocznych uliczek praktycznie brak ruchu, czasem z jeden samochód wyjechał, a kraśnicka sukcesywnie na każdych światłach stała i to dość długo. Fajnie się stoi po jakieś pół minuty i patrzy jak nikt nie jedzie z żadnej uliczki, a tu podobno miała być jakaś zielona fala. Skręciłem w Warszawską i to samo (chociaż tam chyba systemu nie ma). Czerwone przy stokrotce, późni... rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 12:01
0
Szkoda że nikt nie chce poprawić sygnalizacji Diamentowa - Zemborzycka, gdy po południu światło dające możliwość jechania Zemborzycką w kierunku zalewu świeci się o 10 sekund krócej niż nad ranem gdy ruch w kierunku Zemborzyc jest znikomy. Samochody stojące w okolicy torów kolejowych nie mają szans na przejechanie skrzyżowania na wprost. Przez te światła zator jest na całej długości Zemborzyckiej od Kunickiego.
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 11:05
0
Ludzie co to za zarządzanie ruchem. są sytuacje kiedy powinno palić się światło czerwone we wszystkich kierunkach jazdy bo skrzyżowania są zapchane przez mózgi co muszą za wszelką cene wjechać na zatłoczone skrzyżowanie. Dodatkowo az prosi sie żeby wydłużyć zielone światło dla zjazdu z Placu Bychawskiego zarówno na wprost w Wolską jak i do skrętu w prawo w kierunku Targów i Krochmalnej. Te pasy powinny być całościowo opróżniane przy każdej zmianie świateł by napływający ruch z Kunickiego, 80-teo lipca i od Krochamalenj miał gdzie sie mieścić.
Avatar
Gość / 16 maja 2016 o 08:53
0
Mieszkam na JPII, durne rozwiązania drogowe plus "system" fundują mi poranne stanie w korkach przez ok 40min, a niestety muszę dojechać na Plac Bychawski. Teraz "system" funduje mi dodatkowe 10-15min na samym placu! Ile czasu jedzie się w Lublinie 8km - 50-60min! Nie ma trasy alternatywnej, a skandalem jest jakie obciążenie przyjmują uliczki osiedlowe np Wojenna czy Pawia. Podsumowując: jest dużo gorzej niż było, a wypadki na Diamentowej są codziennie!
Avatar
Goja gośc / 13 maja 2016 o 21:25
0

Te światła są tam potrzebne jak umarłemu kadzidło, tak samo na Męczenników Majdanka przy przystanku "DULĘBY". Kompletnie rozregulowują ruch. Ruszasz ze skrzyżowania przy STOKROTCE w kierunku felina i zaraz musisz się zatrzymać bo masz czerwone na przejściu, ruszasz z przejścia to zaraz zaświeca się czerwone na krzyżówce z Grabskiego. Czasami cholery można tam dostać.

Jadąc tą trasą kolejne światła to skrzyzowanie Lucyny Herc.Taka mała uliczka i zatrzymuje ruch nawet jak nikt pieszy nie przechodzi ani nie wyjezdza z bocznej ulicy.

Po co w jezdni są wtopione pętle indukcyjne.Na takich bocznych ulicach światło czerwone powinno sie świecic na stałe aż podjedzie samochód na takie petle w asfalcie.

Takich ulic bocznych jest dużo więcej w miescie a światła zapalają się tylko po to aby wyhamować ruch na głównych ciagach komunikacyjnych

KIEDY TE PĘTLE WTOPIONE W ASFALT ZACZNĄ USPRAWNIAC RUCH W MIESCIE

Jadąc tą trasą kolejne światła to skrzyzowanie Lucyny Herc.Taka mała uliczka i zatrzymuje ruch nawet jak nikt pieszy nie przechodzi ani nie wyjezdza z bocznej ulicy.

Po co w jezdni są wtopione pętle indukcyjne.Na takich bocznych ulicach światło czerwone powinno sie świecic na stałe aż podjedzie samochód na takie petle w asfalcie.

Takich ulic bocznych jest dużo więcej w miescie a światła zapalają się tylko po to aby wyhamować ruch na głównych ciagach komunikacyjnych

KIEDY TE PĘTLE WTOPIONE W ASFALT ZACZNĄ... rozwiń

Avatar
gość / 13 maja 2016 o 12:53
0

Znam co najmniej jedne światła o których zapomniano. Przejście dla pieszych przy targu na ul. Krańcowej. Dawniej te światła były zsynchronizowane z najbliższymi skrzyżowaniami. Obecnie żadnej synchronizacji nie ma. Skutek jest taki, że piesi czekają stanowczo za długo, a czerwone dla samochodów włącza się przeważnie wtedy kiedy właśnie jadą samochody z obu kierunków.

Te światła są tam potrzebne jak umarłemu kadzidło, tak samo na Męczenników Majdanka przy przystanku "DULĘBY". Kompletnie rozregulowują ruch. Ruszasz ze skrzyżowania przy STOKROTCE w kierunku felina i zaraz musisz się zatrzymać bo masz czerwone na przejściu, ruszasz z przejścia to zaraz zaświeca się czerwone na krzyżówce z Grabskiego. Czasami cholery można tam dostać.

Te światła są tam potrzebne jak umarłemu kadzidło, tak samo na Męczenników Majdanka przy przystanku "DULĘBY". Kompletnie rozregulowują ruch. Ruszasz ze skrzyżowania przy STOKROTCE w kierunku felina i zaraz musisz się zatrzymać bo masz czerwone na przejściu, ruszasz z przejścia to zaraz zaświeca się czerwone na krzyżówce z Grabskiego. Czasami cholery można tam dostać.

rozwiń
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 21:34
0
Znam co najmniej jedne światła o których zapomniano. Przejście dla pieszych przy targu na ul. Krańcowej. Dawniej te światła były zsynchronizowane z najbliższymi skrzyżowaniami. Obecnie żadnej synchronizacji nie ma. Skutek jest taki, że piesi czekają stanowczo za długo, a czerwone dla samochodów włącza się przeważnie wtedy kiedy właśnie jadą samochody z obu kierunków.
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 17:55
0
kłamstwo powtarzane tysiac razy staje sie prawda -słowa Josepha Goebbelsa. tak samo w tym artykule urzad miasta jest zadowolony a kierowcy stoja w korkach.urzednicy mysla ze ludzie zobacza usmiechnieta twarz w telewizji ktora za kazdym razem mowi ze system działa dobrze i w koncu w to uwierza , beda zadowoleni jak to dobrze zostalo wydane 28mln zloty.Ludzie nie sa tępi i wiedza ze teraz stoi sie dłużej w korkach jak np na kraśnickich dłużej o 10 minut niz przed wprowadzeniem super systemu
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 15:01
0

Za 28 milionów można było wybudować taką infrastrukturę drogową, że praktycznie korków nie byłoby :]


To do dzieła geniuszu a jak zaczynaja remontowac i nowe inwestycje robic to zaraz wrzask, ze sie przejechac nie da i korki som straszne, tragedia lubelskiego cebulaka w pełnym rozkwicie.
Avatar
alleluja i do przodu / 11 maja 2016 o 14:55
0

Wzorem KODu doniosę do Brukseeli, że lubelskie urzędasy "wywaliły w błoto" parę milionów aby skutecznie zakorkować miasto.


Donies na rodzicow,czemu tak mało mozgu po nich otrzymałeś :)
Zobacz wszystkie komentarze 50

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 1

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 3

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 4 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie 0 0

Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy w Unii Europejskiej wyniosło w 2017 roku 23,1 euro, natomiast w strefie euro 26,9 euro. Najwyższą stawkę otrzymali pracownicy w Luksemburgu, Danii i Belgii, a najniższą - w Bułgarii i Rumunii. W Polsce średnia stawka godzinowa to 6,3 euro – podaje Europejski Urząd Statystyczny.

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open 3 0

Siatkówka plażowa W weekend w Zamościu odbędzie się Plaża Open, największy w naszym kraju turniej w tej dyscyplinie

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców 1 0

Budowa dwóch hal oraz instalacja systemu kontroli wjazdów i wyjazdów samochodów z giełdy. Na Lubelskim Rynku Hurtowym szykują się nowe inwestycje.

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było 32 0

Daje możliwość całkowitej izolacji chorego od otoczenia. Ma też własne zasilanie, dzięki czemu transport pacjenta zakażonego np. wirusem Ebola do specjalistycznego szpitala będzie łatwiejszy. Od czwartek Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe na nowy sprzęt. To kapsuła życia.

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski 1 0

Od piątku w naszym mieście kibice będą mieli okazję obserwować zmagania najlepszych lekkoatletów w kraju. Na stadionie przy al. Piłsudskiego do rywalizacji przystąpi ponad 400 zawodników

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt
21 lipca 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 21 lipca o godz. 17 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) odbędzie się wernisaż wystawy Tam gdzie teraz 2018.

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina
galeria

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina 21 3

Bez opóźnień powinna się zakończyć przebudowa linii kolejowej między Lublinem a Kraśnikiem. Na szlaku budowane są nowe perony: wygodniejsze dla pasażerów i dostępne dla osób niepełnosprawnych. Po wakacjach robotnicy przeniosą się na odcinek między Kraśnikiem a Zaklikowem.

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej

W Lubliniance ze składem mogło być gorzej 1 1

Trener Lublinianki Dariusz Bodak buduje w lecie nowy zespół. Cieszy się jednak, że w klubie zostało kilku zawodników ze „starej” gwardii

Zwolnili pracownika, a teraz brakuje im ludzi. Zaskakujące słowa kierownika

Zwolnili pracownika, a teraz brakuje im ludzi. Zaskakujące słowa kierownika 4 5

Miało być ogłoszenie wyroku w głośnej sprawie Grzegorza Cybulskiego, ale sąd niespodziewanie wezwał ponownie na świadka Franciszka Afaltowskiego, kierownika działu eksploatacji w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Białej Podlaskiej. Zwolniony pracownik walczy o przywrócenie do pracy w miejskiej spółce.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.