Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 listopada 2009 r.
16:47
Edytuj ten wpis

Szynobusy kupione, województwo zaoszczędziło pieniądze

Autor: Zdjęcie autora rp
0 14 A A

35,9 mln zł zapłacą władze województwa za pięć szynobusów, które zawiozą pasażerów m. in. na lotnisko w Świdniku.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zarząd województwa zdecydował dzisiaj, że przetarg na zakup taboru kolejowego wygrało konsorcjum Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki” S.A. i Pojazdy Szynowe "PESA” Bydgoszcz S.A.

Konsorcjum dało najlepszą cenę. Drugą ofertę złożył Newag SA – za szynobusy proponował 39,5 mln zł.

- Jestem zadowolony, bo zaoszczędziliśmy na tym przetargu. W kasie województwa mieliśmy na zakupy 43 mln zł - mówi Krzysztof Grabczuk marszałek województwa (PO). Dwa szynobusy dostaniemy we wrześniu 2010 roku, a trzy w czerwcu 2011 r.

Urząd Marszałkowski złagodził wymagania dotyczące doświadczenia firm, które chcą startować w przetargu, tak żeby umożliwić to Newagowi.

– Zwiększyliśmy konkurencyjność, bo wtedy uzyskujemy lepsze ceny – tłumaczył marszałek Krzysztof Grabczuk (PO).

Decyzję urzędników krytykowała Pesa. Inne województwa m. in. dolnośląskie i zachodniopomorskie odrzucały podobne wnioski firmy Jakubasa.


Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
~lublinianin~ / 17 listopada 2009 o 23:08
0
Pele napisał:
2. Rzecznik firmy która ma nam sprzedać te pociągi wprost nam przyznaje, że za karę za dopuszczenie Newagu do przetargu przez co oni musieli ceny obniżyć, sprzedadzą nam chłam. Pomimo identycznej specyfikacji przetargowej jak zachodniopomorskie


Pele mylisz się, specyfikacja przetargowa tj. SIWZ nie były identyczne. Marszałek zachodniopomorskiego w swojej specyfikacji określił jaki ma być standard wykończenia, wydajność klimatyzacji, rodzaj siedzeń, głośność w przestrzeni pasażerskiej, typ szynobusu itd... A "nasz" marszałek olał sprawę. I nie zrobił tak dokładnej specyfikacji. A skoro nie zrobił, i 90% punktacji zawarta była w cenie, to firmy aby wygrać przetarg nie mogły przedstawić produktu, który byłby lepszy niż zamówił "nasz" urząd marszałkowski: Panowie J.S. i K.G.. Cała wina leży po stronie zamawiającego. Po prostu nie znają się, i nie mają ludzi którzy znają się na sprawach infrastruktury. Dyletanci, którzy powinni wylecieć ze stanowisk. I miejmy nadzieję, że media opisując te potknięcia przemówią "naszym" włodarzom do rozumu. Może opinia publiczna. Choć w to wątpię bo niestety większość mieszkańców Lubelszczyny jest apatyczna, a przez to władza może kręcić lody. Smutne ale prawdziwe :-(

Pozdrawiam


Pele mylisz się, specyfikacja przetargowa tj. SIWZ nie były identyczne. Marszałek zachodniopomorskiego w swojej specyfikacji określił jaki ma być standard wykończenia, wydajność klimatyzacji, rodzaj siedzeń, głośność w przestrzeni pasażerskiej, typ szynobusu itd... A "nasz" marszałek olał sprawę. I nie zrobił tak dokładnej specyfikacji. A skoro nie zrobił, i 90% punktacji zawarta była w cenie, to firmy aby wygrać przetarg nie mogły przedstawić produktu, który byłby lepszy niż zamówił "nasz" urzą... rozwiń
Avatar
~Wojtek~ / 17 listopada 2009 o 22:49
0
Panie redaktorze niech Pan nie pisze bzdur , po co szynobus do lotniska jak stać nas będzie na samolot to i na taxi za 30 zł dokąd będziemy mówić o lotnisku jak spółka w miejscu gdzie ma być lotnisko nie ma gruntów na których mógłby wylądować samolot jest to od 15 lat wirtualna budowla i przy tym kierownictwie taką zostanie. Nie piszcie o lotnisku bo wstyd o tym pisać po co drażnić ludzi.
Avatar
Piotrek / 17 listopada 2009 o 22:03
0
BŁĄD.W artykule jest informacja, że wygrało konsorcjum Newag Nowy Sącz pana Jakubasa i Pesa Bydgoszcz. BZDURA. Jak głupkowaty redaktorku możesz w pierwszym zdaniu artykułu pisać tak wierutną bzdurę. Otóż prawda jest taka , że wygrała samodzielnie firma Pesa z Bydgoszczy a oferta konsorcjum Newag z Nowego Sącza pana Jakubasa została odrzucona jako droższa.Nie chodzi tu o konsorcjum Pesy i Newagu bo takowe W OGÓLE NIE ISTNIEJE. Pesa i Newag są to dwie odrębne, bardzo mocno rywalizujące firmy. Określenie konsorcjum dotyczy wyłącznie firmy Newag Nowy Sącz, gdyż właśnie ta firma jako formę działalności rynkowej przyjęła formę konsorcjum.
Artykuł pisał bęcwał nie orientujący się kompletnie w temacie o którym pisze. Artykuł zawiera kardynalne błędy i sprzeczne ze sobą, nieprawdziwe informacje.
BŁĄD.W artykule jest informacja, że wygrało konsorcjum Newag Nowy Sącz pana Jakubasa i Pesa Bydgoszcz. BZDURA. Jak głupkowaty redaktorku możesz w pierwszym zdaniu artykułu pisać tak wierutną bzdurę. Otóż prawda jest taka , że wygrała samodzielnie firma Pesa z Bydgoszczy a oferta konsorcjum Newag z Nowego Sącza pana Jakubasa została odrzucona jako droższa.Nie chodzi tu o konsorcjum Pesy i Newagu bo takowe W OGÓLE NIE ISTNIEJE. Pesa i Newag są to dwie odrębne, bardzo mocno rywalizujące firmy. Określenie konsorcjum dotyczy wyłącznie firmy Newag... rozwiń
Avatar
wąskotorowy / 17 listopada 2009 o 21:50
0
Paranoja i sabotaż.
Jeszcze nie ma lotniska i nie wiadomo czy ono wogóle będzie,a już zakupiono szynobusy/Jeśli nawet powstanie lotnisko,to zakupione szynobusy zdążą zardzewieć.
No i o ile sobie przypominam,lubelska PKP (czy jak to się teraz nazywa) zakupiła szynobusy chyba w tym samymzakładzie i szynobusy te zypełnie nie zdały egzaminu.Siedzeniia niewygdne,źle wyprofilowane.Przy niższych temperaturach silniki odmawiają "posłuszeństwa" i niejednokrotnie taki pojazd stanął między przystankami.
Co będzie,jeśli pasażer jadący na (ewentualne) lotnisko zatrzyma się w zepsutym szynobusie?Czy samolot zaczeka na pasażerów którzy nie z własnej winy nie mogli dotrzeć na czas na lotnisko?Czy samoloty zaczekają na takich pasażerów tak jak zawracają nawet z drogi by zabrać na pokład posłów lub iczłonków ich rodzin oraz znajomków którzy nie zdążyli na czas?
Paranoja i sabotaż.
Jeszcze nie ma lotniska i nie wiadomo czy ono wogóle będzie,a już zakupiono szynobusy/Jeśli nawet powstanie lotnisko,to zakupione szynobusy zdążą zardzewieć.
No i o ile sobie przypominam,lubelska PKP (czy jak to się teraz nazywa) zakupiła szynobusy chyba w tym samymzakładzie i szynobusy te zypełnie nie zdały egzaminu.Siedzeniia niewygdne,źle wyprofilowane.Przy niższych temperaturach silniki odmawiają "posłuszeństwa" i niejednokrotnie taki pojazd stanął między przystankami.
Co będzie,jeśli pasaż... rozwiń
Avatar
kl / 17 listopada 2009 o 21:30
0
Zachodniopomorskie kupiło uzywane szynobusy niemieckie po 200000 ok 20-25 letnie sprawne technicznie, bardziej niezawodne niestety od nowych konstrukcji.. Czyli za 1 nowego 25 uzywanych,ale sprawnych.A nie lepiej zestawy EZT,stare ale sprawdzone.Budowa lotniska w Swidniku jest niezasadna ekonomicznie.
Avatar
hr / 17 listopada 2009 o 21:24
0
Na trasie Lublin Biłgoraj jest ok 70 par busów dziennie. CHyba nic nie da sie wiecej wcisnać.
Avatar
haryski / 17 listopada 2009 o 21:07
0
Za 2 lata miasto Swidnik bedzie mial dobre polonczenie Z Lublinem na poczontku starczy jak 1x na godzine pozostale godziny beda busy arona ,ktory przeniesie sie na trase Lublin -Bilgoraj -pomalutku bezpiecznie tak jak mowi przepis sory znaki drogowe.
Avatar
lolo / 17 listopada 2009 o 21:00
0
Ja powiem krótko. Jeszcze nie ma lotniska a już wiemy jakimi środkami transportu tam będziemy dojeżdżać!!!!!!!!!!!!! Przecież takie stwierdzenie w tym KRAJU to bzdura!!!!
Avatar
aron / 17 listopada 2009 o 20:07
0
szynobusy z Lublina na lotnisko do Swidnika nie maja sensu ekonomicznego. W Krakowie gdzie lata duzo samolotow szynobusy lotniskowe czesto woza powietrze.

U nas zanim sie dojedzie 13 z centrum na dw. PKP to jadac busem bedzie sie juz na Zadebiu.

Jedyna sensowna trasa dla tych szynobusow do Lublin - Warszawa poza godzinami szczytu jako Inter-Regio
Avatar
Pele / 17 listopada 2009 o 20:01
0
Studząc optymizm co niektórych...:

[url="http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bdla%2Bwoj.%2Blubelskiego%2B%2BKonsorcjum%2BZNTK%2Bi%2BPESY%2Bzaproponuje%2Bnowy%2Bta%25F1szy%2Bpojazd.htm"]http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bd...zy%2Bpojazd.htm[/url]

Suche fakty:

1. Daliśmy sobie wcisnąć pociąg-widmo którego jeszcze nie ma. Kolejne już województwo...
2. Rzecznik firmy która ma nam sprzedać te pociągi wprost nam przyznaje, że za karę za dopuszczenie Newagu do przetargu przez co oni musieli ceny obniżyć, sprzedadzą nam chłam. Pomimo identycznej specyfikacji przetargowej jak zachodniopomorskie które dostanie ATR220, ciekawie czy istotnie tak bezawaryjne póki co w tych Włoszech jak twierdzą niektórzy z Pesy.

Jeżeli ten facet (Żurowski) nie zostanie natychmiast wyrzucony a jego wypowiedź sprostowana to Grabczuk powinien unieważnić ten przetarg, zgłosić sprawę do UOKiK (bo to jest ewidentny szantaż przyszłych kontrahentów, czyżby dlatego inne województwa nie puszczają Newagu do przetargów że "skądś" wiedzą, "czym to grozi"?) po czym od razu podać się do dymisji. Jak plują w twarz to trzeba zdzielić i sp... a nie mówić że pada deszcz. Zero jaj i honoru.

Odrębną sprawą jest to, jak wg. specyfikacji zamówienia wyglądają kary za obniżanie gotowości użytkowej tego taboru (procent jednocześnie dostępnych egzemplarzy) poniżej pewnego poziomu, tak jak ma Śląskie z Flirtami. Jeśli takie zapisy są, to trzeba ich skrupulatnie i bezwzględnie przestrzegać, i tyczy się to każdego kto wygrywa takie przetargi...

Miało być pięknie, wyszło jak zawsze. Jakby chcieli ich dwa razy tyle i nie żyłowali tak z ceną, to kto wie czy nie wystartowałby Siemens z Desiro. Chytry traci dwa razy.
Studząc optymizm co niektórych...:

[url="http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bdla%2Bwoj.%2Blubelskiego%2B%2BKonsorcjum%2BZNTK%2Bi%2BPESY%2Bzaproponuje%2Bnowy%2Bta%25F1szy%2Bpojazd.htm"]http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bd...zy%2Bpojazd.htm[/url]

Suche fakty:

1. Daliśmy sobie wcisnąć pociąg-widmo którego jeszcze nie ma. Kolejne już województwo...
2. Rzecznik firmy która ma nam sprzedać te pociągi wprost nam przyznaje, że za karę za dopuszczenie Newagu do przetargu przez co oni musieli cen... rozwiń
Avatar
~lublinianin~ / 17 listopada 2009 o 23:08
0
Pele napisał:
2. Rzecznik firmy która ma nam sprzedać te pociągi wprost nam przyznaje, że za karę za dopuszczenie Newagu do przetargu przez co oni musieli ceny obniżyć, sprzedadzą nam chłam. Pomimo identycznej specyfikacji przetargowej jak zachodniopomorskie


Pele mylisz się, specyfikacja przetargowa tj. SIWZ nie były identyczne. Marszałek zachodniopomorskiego w swojej specyfikacji określił jaki ma być standard wykończenia, wydajność klimatyzacji, rodzaj siedzeń, głośność w przestrzeni pasażerskiej, typ szynobusu itd... A "nasz" marszałek olał sprawę. I nie zrobił tak dokładnej specyfikacji. A skoro nie zrobił, i 90% punktacji zawarta była w cenie, to firmy aby wygrać przetarg nie mogły przedstawić produktu, który byłby lepszy niż zamówił "nasz" urząd marszałkowski: Panowie J.S. i K.G.. Cała wina leży po stronie zamawiającego. Po prostu nie znają się, i nie mają ludzi którzy znają się na sprawach infrastruktury. Dyletanci, którzy powinni wylecieć ze stanowisk. I miejmy nadzieję, że media opisując te potknięcia przemówią "naszym" włodarzom do rozumu. Może opinia publiczna. Choć w to wątpię bo niestety większość mieszkańców Lubelszczyny jest apatyczna, a przez to władza może kręcić lody. Smutne ale prawdziwe :-(

Pozdrawiam


Pele mylisz się, specyfikacja przetargowa tj. SIWZ nie były identyczne. Marszałek zachodniopomorskiego w swojej specyfikacji określił jaki ma być standard wykończenia, wydajność klimatyzacji, rodzaj siedzeń, głośność w przestrzeni pasażerskiej, typ szynobusu itd... A "nasz" marszałek olał sprawę. I nie zrobił tak dokładnej specyfikacji. A skoro nie zrobił, i 90% punktacji zawarta była w cenie, to firmy aby wygrać przetarg nie mogły przedstawić produktu, który byłby lepszy niż zamówił "nasz" urzą... rozwiń
Avatar
~Wojtek~ / 17 listopada 2009 o 22:49
0
Panie redaktorze niech Pan nie pisze bzdur , po co szynobus do lotniska jak stać nas będzie na samolot to i na taxi za 30 zł dokąd będziemy mówić o lotnisku jak spółka w miejscu gdzie ma być lotnisko nie ma gruntów na których mógłby wylądować samolot jest to od 15 lat wirtualna budowla i przy tym kierownictwie taką zostanie. Nie piszcie o lotnisku bo wstyd o tym pisać po co drażnić ludzi.
Avatar
Piotrek / 17 listopada 2009 o 22:03
0
BŁĄD.W artykule jest informacja, że wygrało konsorcjum Newag Nowy Sącz pana Jakubasa i Pesa Bydgoszcz. BZDURA. Jak głupkowaty redaktorku możesz w pierwszym zdaniu artykułu pisać tak wierutną bzdurę. Otóż prawda jest taka , że wygrała samodzielnie firma Pesa z Bydgoszczy a oferta konsorcjum Newag z Nowego Sącza pana Jakubasa została odrzucona jako droższa.Nie chodzi tu o konsorcjum Pesy i Newagu bo takowe W OGÓLE NIE ISTNIEJE. Pesa i Newag są to dwie odrębne, bardzo mocno rywalizujące firmy. Określenie konsorcjum dotyczy wyłącznie firmy Newag Nowy Sącz, gdyż właśnie ta firma jako formę działalności rynkowej przyjęła formę konsorcjum.
Artykuł pisał bęcwał nie orientujący się kompletnie w temacie o którym pisze. Artykuł zawiera kardynalne błędy i sprzeczne ze sobą, nieprawdziwe informacje.
BŁĄD.W artykule jest informacja, że wygrało konsorcjum Newag Nowy Sącz pana Jakubasa i Pesa Bydgoszcz. BZDURA. Jak głupkowaty redaktorku możesz w pierwszym zdaniu artykułu pisać tak wierutną bzdurę. Otóż prawda jest taka , że wygrała samodzielnie firma Pesa z Bydgoszczy a oferta konsorcjum Newag z Nowego Sącza pana Jakubasa została odrzucona jako droższa.Nie chodzi tu o konsorcjum Pesy i Newagu bo takowe W OGÓLE NIE ISTNIEJE. Pesa i Newag są to dwie odrębne, bardzo mocno rywalizujące firmy. Określenie konsorcjum dotyczy wyłącznie firmy Newag... rozwiń
Avatar
wąskotorowy / 17 listopada 2009 o 21:50
0
Paranoja i sabotaż.
Jeszcze nie ma lotniska i nie wiadomo czy ono wogóle będzie,a już zakupiono szynobusy/Jeśli nawet powstanie lotnisko,to zakupione szynobusy zdążą zardzewieć.
No i o ile sobie przypominam,lubelska PKP (czy jak to się teraz nazywa) zakupiła szynobusy chyba w tym samymzakładzie i szynobusy te zypełnie nie zdały egzaminu.Siedzeniia niewygdne,źle wyprofilowane.Przy niższych temperaturach silniki odmawiają "posłuszeństwa" i niejednokrotnie taki pojazd stanął między przystankami.
Co będzie,jeśli pasażer jadący na (ewentualne) lotnisko zatrzyma się w zepsutym szynobusie?Czy samolot zaczeka na pasażerów którzy nie z własnej winy nie mogli dotrzeć na czas na lotnisko?Czy samoloty zaczekają na takich pasażerów tak jak zawracają nawet z drogi by zabrać na pokład posłów lub iczłonków ich rodzin oraz znajomków którzy nie zdążyli na czas?
Paranoja i sabotaż.
Jeszcze nie ma lotniska i nie wiadomo czy ono wogóle będzie,a już zakupiono szynobusy/Jeśli nawet powstanie lotnisko,to zakupione szynobusy zdążą zardzewieć.
No i o ile sobie przypominam,lubelska PKP (czy jak to się teraz nazywa) zakupiła szynobusy chyba w tym samymzakładzie i szynobusy te zypełnie nie zdały egzaminu.Siedzeniia niewygdne,źle wyprofilowane.Przy niższych temperaturach silniki odmawiają "posłuszeństwa" i niejednokrotnie taki pojazd stanął między przystankami.
Co będzie,jeśli pasaż... rozwiń
Avatar
kl / 17 listopada 2009 o 21:30
0
Zachodniopomorskie kupiło uzywane szynobusy niemieckie po 200000 ok 20-25 letnie sprawne technicznie, bardziej niezawodne niestety od nowych konstrukcji.. Czyli za 1 nowego 25 uzywanych,ale sprawnych.A nie lepiej zestawy EZT,stare ale sprawdzone.Budowa lotniska w Swidniku jest niezasadna ekonomicznie.
Avatar
hr / 17 listopada 2009 o 21:24
0
Na trasie Lublin Biłgoraj jest ok 70 par busów dziennie. CHyba nic nie da sie wiecej wcisnać.
Avatar
haryski / 17 listopada 2009 o 21:07
0
Za 2 lata miasto Swidnik bedzie mial dobre polonczenie Z Lublinem na poczontku starczy jak 1x na godzine pozostale godziny beda busy arona ,ktory przeniesie sie na trase Lublin -Bilgoraj -pomalutku bezpiecznie tak jak mowi przepis sory znaki drogowe.
Avatar
lolo / 17 listopada 2009 o 21:00
0
Ja powiem krótko. Jeszcze nie ma lotniska a już wiemy jakimi środkami transportu tam będziemy dojeżdżać!!!!!!!!!!!!! Przecież takie stwierdzenie w tym KRAJU to bzdura!!!!
Avatar
aron / 17 listopada 2009 o 20:07
0
szynobusy z Lublina na lotnisko do Swidnika nie maja sensu ekonomicznego. W Krakowie gdzie lata duzo samolotow szynobusy lotniskowe czesto woza powietrze.

U nas zanim sie dojedzie 13 z centrum na dw. PKP to jadac busem bedzie sie juz na Zadebiu.

Jedyna sensowna trasa dla tych szynobusow do Lublin - Warszawa poza godzinami szczytu jako Inter-Regio
Avatar
Pele / 17 listopada 2009 o 20:01
0
Studząc optymizm co niektórych...:

[url="http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bdla%2Bwoj.%2Blubelskiego%2B%2BKonsorcjum%2BZNTK%2Bi%2BPESY%2Bzaproponuje%2Bnowy%2Bta%25F1szy%2Bpojazd.htm"]http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bd...zy%2Bpojazd.htm[/url]

Suche fakty:

1. Daliśmy sobie wcisnąć pociąg-widmo którego jeszcze nie ma. Kolejne już województwo...
2. Rzecznik firmy która ma nam sprzedać te pociągi wprost nam przyznaje, że za karę za dopuszczenie Newagu do przetargu przez co oni musieli ceny obniżyć, sprzedadzą nam chłam. Pomimo identycznej specyfikacji przetargowej jak zachodniopomorskie które dostanie ATR220, ciekawie czy istotnie tak bezawaryjne póki co w tych Włoszech jak twierdzą niektórzy z Pesy.

Jeżeli ten facet (Żurowski) nie zostanie natychmiast wyrzucony a jego wypowiedź sprostowana to Grabczuk powinien unieważnić ten przetarg, zgłosić sprawę do UOKiK (bo to jest ewidentny szantaż przyszłych kontrahentów, czyżby dlatego inne województwa nie puszczają Newagu do przetargów że "skądś" wiedzą, "czym to grozi"?) po czym od razu podać się do dymisji. Jak plują w twarz to trzeba zdzielić i sp... a nie mówić że pada deszcz. Zero jaj i honoru.

Odrębną sprawą jest to, jak wg. specyfikacji zamówienia wyglądają kary za obniżanie gotowości użytkowej tego taboru (procent jednocześnie dostępnych egzemplarzy) poniżej pewnego poziomu, tak jak ma Śląskie z Flirtami. Jeśli takie zapisy są, to trzeba ich skrupulatnie i bezwzględnie przestrzegać, i tyczy się to każdego kto wygrywa takie przetargi...

Miało być pięknie, wyszło jak zawsze. Jakby chcieli ich dwa razy tyle i nie żyłowali tak z ceną, to kto wie czy nie wystartowałby Siemens z Desiro. Chytry traci dwa razy.
Studząc optymizm co niektórych...:

[url="http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bdla%2Bwoj.%2Blubelskiego%2B%2BKonsorcjum%2BZNTK%2Bi%2BPESY%2Bzaproponuje%2Bnowy%2Bta%25F1szy%2Bpojazd.htm"]http://www.rynek-kolejowy.pl/13404/Szt%2Bd...zy%2Bpojazd.htm[/url]

Suche fakty:

1. Daliśmy sobie wcisnąć pociąg-widmo którego jeszcze nie ma. Kolejne już województwo...
2. Rzecznik firmy która ma nam sprzedać te pociągi wprost nam przyznaje, że za karę za dopuszczenie Newagu do przetargu przez co oni musieli cen... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pogranicznicy zatrzymali duży przemyt nielegalnych papierosów

Pogranicznicy zatrzymali duży przemyt nielegalnych papierosów 0 0

Nielegalne papierosy o wartości niemal 600 tysięcy złotych skonfiskowali funkcjonariusze Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej. Zatrzymali towar na przejściu granicznym z Białorusią w Terespolu.

Znany youtuber przyjedzie do Lublina. Ma 2,3 mln widzów
film

Znany youtuber przyjedzie do Lublina. Ma 2,3 mln widzów 20 0

Naruciak - znany youtuber i gracz w sobotę spotka się z fanami w Tarasach Zamkowych.

Wystawa Doroty Miącz w Skansenie
18 listopada 2018, 12:00

Wystawa Doroty Miącz w Skansenie 0 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 18 listopada o godz. 12 w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie na terenie sektora Miasteczko (ratuszu z Głuska) odbędzie się wernisaż wystawy malarstwa Doroty Miącz.

Kupujesz mieszkanie? Nie daj się oszukać

Kupujesz mieszkanie? Nie daj się oszukać 0 1

Osoby kupujące mieszkanie na rynku wtórnym narażone są na zupełnie inne zagrożenia niż ci, którzy zdecydowali się na lokal od dewelopera. Zwracamy uwagę na te najważniejsze.

Ominęła zapory i wjechała w pociąg na przejeździe. Tłumaczyła, że "samochód jej nie hamował"
galeria

Ominęła zapory i wjechała w pociąg na przejeździe. Tłumaczyła, że "samochód jej nie hamował" 0 3

30-latka z Łukowa kierując mercedesem uderzyła w 30 wagon pociągu towarowego. Kobieta chwilę wcześniej ominęła stojący przed przejazdem samochód oraz „opuszczoną” półzaporę.

Bialskie Dni bez Długów. Bezpłatne porady dla zadłużonych

Bialskie Dni bez Długów. Bezpłatne porady dla zadłużonych 2 1

Trzy dni bezpłatnych porad i konsultacji w zakresie zadłużenia. Tak będą wyglądać Bialskie Dni bez Długów, od 16 do 20 listopada.

Premiera monodramu "Potestad" w Chatce Żaka
18 listopada 2018, 17:00

Premiera monodramu "Potestad" w Chatce Żaka 0 0

Co Gdzie Kiedy. 18 listopada o godz. 17 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) będzie miała miejsce polska premiera monodramu Eduardo Pavlovsky'ego Potestad.

Worek medali pływaków AZS UMCS Lublin w Łodzi

Worek medali pływaków AZS UMCS Lublin w Łodzi 1 1

Drugie w tym sezonie zawody z cyklu Arena Grand Prix Puchar Polski zostały rozegrane w Łodzi. Znowu sporo powodów do zadowolenia mieli zawodnicy AZS UMCS Lublin, którzy w sumie stawali na podium aż 42 razy

Lublin: Ktoś wyrzucił meble na przystanek [zdjęcia]
galeria

Lublin: Ktoś wyrzucił meble na przystanek [zdjęcia] 6 10

Starymi meblami zagracony został dziś rano jeden z przystanków komunikacji miejskiej w lubelskiej dzielnicy Czuby. MPK przyznaje, że to nie pierwszy taki przypadek, bo ekipom sprzątającym przystanek trafił się nawet… sedes

Szpital w Rykach: Konkurs teraz, umowa od przyszłego roku

Szpital w Rykach: Konkurs teraz, umowa od przyszłego roku 0 0

Lubelski NFZ ogłosił konkurs na świadczenia w zakresie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na terenie powiatu ryckiego. Oferty można składać do 26 listopada.

Planujesz wesele, bal, studniówkę? To wydarzenie jest dla Ciebie!
14 listopada 2018, 0:00
galeria

Planujesz wesele, bal, studniówkę? To wydarzenie jest dla Ciebie! 0

Suknie ślubne i wieczorowe, garnitury, kwiaty, obrączki i biżuteria, torty, dekoracje, zaproszenia, usługi foto, auta do ślubu – łącznie ponad 100 firm. To tylko fragment tego, co pojawi się na Targach ONA&ON – Ślub, Studniówka, Karnawał. Już 24-25 listopada hala Targów Lublin (ul. Dworcowa 11) wypełni się po brzegi ślubnymi inspiracjami. Nie zabraknie też pokazów mody, konkursów z atrakcyjnymi nagrodami i specjalnych rabatów. To już 16. edycja wydarzenia.

Niósł wilk razy kilka… Okradała pasażerów autobusów i wpadła

Niósł wilk razy kilka… Okradała pasażerów autobusów i wpadła 0 1

Autobusy komunikacji miejskiej były jej terenem działania, w którym czuła się niezwykle swobodnie. 55-letnia kobieta wielokrotnie okradała pasażerów. W sumie, jej łupem padły przedmioty o łącznej wartości około 5,5 tysiąca złotych.

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Kto ma największe szanse?

Nowy marszałek województwa lubelskiego. Kto ma największe szanse? 10 40

Za tydzień radni sejmiku województwa spotkają się już w nowym składzie, wybiorą marszałka. Kto ma największe szanse?

MKS Perła gra dzisiaj w Szczecinie

MKS Perła gra dzisiaj w Szczecinie 2 0

MKS Perła Lublin w środowy wieczór zmierzy się z SPR Pogoń Szczecin. Obie ekipy są nadal zamieszane w grę w europejskich pucharach

Nowe miejsce dla dzieci w centrum Lublina [zdjęcia]
galeria

Nowe miejsce dla dzieci w centrum Lublina [zdjęcia] 2 0

Do Małego CSK nie jest łatwo trafić. Trzeba się dostać do budynku bocznym wejściem (od strony ul. Radziszewskiego). Pod schodami są drzwi, a za drzwiami urządzona przez IKEA przestrzeń. Jest zestaw małego kucharza, przestrzeń do rysowania, wygodne kanapy i hamaki. To tu będą odbywać się cykliczne warsztaty dla dzieci.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.