Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 października 2010 r.
14:34
Edytuj ten wpis

"Ty żydówo!” na UMCS: Sprawą zajmie się rzecznik dyscyplinarny

0 57 A A

Rzecznik dyscyplinarny UMCS zajmie się awanturą dwóch wykładowczyń lubelskiego UMCS. Znana profesor miała krzyczeć na swoją młodszą koleżankę: "Ty żydówo! Jak pani śmie zwracać mi uwagę?!”.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Do awantury doszło w poniedziałek podczas zajęć z historii literatury i kultury. Prowadziła je prof. Barbara Jedynak. Gdy zajęcia przedłużały się o 15 min. do sali zajrzała dr Marzena Zawanowska, która czekała, by rozpocząć ćwiczenia z judaistyki.

Po zakończeniu zajęć dr Zwanowska miała zwrócić swojej starszej koleżance uwagę, by ta kończyła wykłady zgodnie z czasem, bo inna grupa studentów traci część swoich ćwiczeń. Tłumaczyła też, że przed rozpoczęciem kolejnych trzeba jeszcze przewietrzyć salę. To rozsierdziło prof. Jedynak. Doszło do awantury. Kobiety zaczęły kłócić się przy studentach. Sprawę opisał dzisiaj "Kurier Lubelski”.

– Prof. Jedynak rozzłościła się i wyzywała młodszą koleżankę. Przyglądaliśmy się całemu zajściu, słyszeliśmy słowa: "Ty żydówo! Jak pani śmie zwracać mi uwagę?!” – relacjonowali na łamach gazety studenci. – Pytała "jak można uczyć kultury żydowskiej w Polsce?”.

W środę studenci judaistyki UMCS złożyli skargę na zachowanie prof. Jedynak. – Dostaliśmy zawiadomienie o tym incydencie – potwierdza Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik UMCS.

Sprawa najpierw trafiła do dziekana Wydziału Humanistycznego, potem do rektora uczelni. Jak udało nam się dowiedzieć, rektor wezwał do siebie prof. Jedynak w czwartek. A całą wprawę przekazał do rzecznika dyscyplinarnego uczelni.

Teraz zostanie wszczęte postępowanie dyscyplinarne. Obie kobiety mają zostać przesłuchane, podobnie jak świadkowie zdarzenia.

Prof. Barbara Jedynak dziś wszystkiemu zaprzeczyła. Jak mówi, takie zdarzenie nie miało miejsca, a studenci podpisali fałszywe oświadczenie. Dr Marzena Zawanowska nie chce się w całej sprawie wypowiadać.



Komentarze 57

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Jestusia / 18 października 2010 o 21:20
0
http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=134183196634188

jak masz facebooka poczytaj sobie komentarze ludzi, którzy chodzili do niej na zajęcia. Widzę, że ty w dalszym ciągu nie rozumiesz o co chodzi z prof. Jedynak. No bo właśnie nie znasz jej. Może jak przeczytasz wypowiedzi, albo poznasz osobiście jej studentów to uwierzysz.
Kilka lat temu prof. powiedziała to jednej studentki, że jest puszczalska (NA WYKŁADZIE!!!!) bo była w ciąży. Afera była, prof. czuła się bezkarna. Tak jak teraz.
Avatar
Jestusia / 18 października 2010 o 20:38
0
[quote name='Jac.' date='18 październik 2010 - 12:46 ' timestamp='1287398808' post='363534']
Czy nie widzisz śmieszności w tym co piszesz. A, piszesz tak, że nie byłaś co prawda świadkiem incydentu, ale na 99% jesteś pewna, że wina jest tylko po stronie p. prof. Ta druga (rubiagirl, też). Co do wykładowców, to u nas na politechnice też jest ich trochę nieco walniętych, ale przecież nikt nie leci do gazety by któregoś napiętnować. Trzeba takich po prostu przeżyć i tyle. Czego ci życzę.
[/quote]

Chciałam napisać, że artykuł nie jest do końca rzetelny
A więc było to tak:
Kiedy studenci pani Jedynak wyszli to weszli drudzy (Ci od judaistyki). Pani Doktor w sali powiedziała: proszę na drugi raz skończyć zajęcia o czasie, bo studenci tracą część zajęć. Powiedziała to bardzo spokojnie. Prof. rozzłościła się bardzo i powiedziała: "Ty żydówo". Pani doktor i studenci zrobili wielkie oczy. Pani doktor wyszła na korytarz i porozmawiała z panią profesor. Nie było jakiejś głośnej kłótni, ale miała prawo się zdenerwować. Profesor powiedziała, że nie ma prawa zwracać jej uwagi. Doktor wróciła i popłynęły jej łzy. Studenci powiedzieli, że tego tak nie zostawią i poszli od razu po zajęciach do dziekana.

Cała historia

A kto z tym poszedł do mediów??? Nikt tego nie wiem
Podejrzewam, że ktoś ode mnie z kulturoznawstwa (nie ze specjalizacji judaistycznej). Pani profesor jak pisałam już, nie pierwszy raz narozrabiała. Szkoda tylko, że jeśli zostanie ukarana to tylko za ten wybryk. Dzisiaj na zajęciach powiedziała nam, że jak była mała to mówiono na nią "żydówka" bo miała taki żydowski typ urody. Gadała o tolerancji i dobrym wychowaniu. Kiedyś na jej wykłady zdarzały się wulgaryzmy (przeklina na wykładach) Nie widzę w tym śmieszności co napisałam. Jakbyś miał z nią zajęcia to byś jej nigdy nie bronił. Poza tym ja nie poszłabym z tym w życiu do gazety. Szkoda pani doktor, bo ona nie jest tu niczemu winna
[quote name='Jac.' date='18 październik 2010 - 12:46 ' timestamp='1287398808' post='363534']
Czy nie widzisz śmieszności w tym co piszesz. A, piszesz tak, że nie byłaś co prawda świadkiem incydentu, ale na 99% jesteś pewna, że wina jest tylko po stronie p. prof. Ta druga (rubiagirl, też). Co do wykładowców, to u nas na politechnice też jest ich trochę nieco walniętych, ale przecież nikt nie leci do gazety by któregoś napiętnować. Trzeba takich po prostu przeżyć i tyle. Czego ci życzę.
[/quote]
rozwiń
Avatar
Jac. / 18 października 2010 o 12:46
0
Czy nie widzisz śmieszności w tym co piszesz. A, piszesz tak, że nie byłaś co prawda świadkiem incydentu, ale na 99% jesteś pewna, że wina jest tylko po stronie p. prof. Ta druga (rubiagirl, też). Co do wykładowców, to u nas na politechnice też jest ich trochę nieco walniętych, ale przecież nikt nie leci do gazety by któregoś napiętnować. Trzeba takich po prostu przeżyć i tyle. Czego ci życzę.
Avatar
Jestusia / 18 października 2010 o 09:19
0
Masz trochę mało informacji. Są studenci kulturoznawstwa i część z nich jest na specjalizacji judaistycznej, dlatego rubiagirl musi mieć rację. A gydbyś znał prof. Jedynak to byś naprawdę uwierzył w to co powiedzieli studenci judaistyki. Prof. Jedynak ma zajęcia z całym rokiem. Ja się popytam jak to było dziewczyn z judaistyki i mi dokładnie powiedzą. Już mi raz powiedziały i naprawdę nie widzę w tym winy doktor od judaistyki. Ale jak chcesz dokładnej relacji, co i jak to specjalnie to dla ciebie napiszę. Postaram się dzisiaj wieczorem
Avatar
POLAK / 18 października 2010 o 08:52
0
ul m. majdanka przejeżdżały trzy samochody z młodzieżą żydowska i mamy następujące wydarzenie
samochody zatrzymują się a w jednym z nich pasażerowie wstają do okien i pokazują mi języki - co powiedzą ci, OBURZENI , na zachowanie takie tych młodych ludzi- ŻYDÓW
POPROSZĘ O KOMENTARZ!!!
Avatar
Jac. / 18 października 2010 o 08:43
0
No, proszę coraz lepiej. Z twojej relacji wynika, że studenci kulturoznawstwa nie mogli być świadkami incydentu, a więc ta z którą polemizowałem (rubiagirl) - także. Ale twierdzi, że była naocznym swiadkiem. Nieładnie kłamać. Ty tez piszesz, że nie widziałaś i nie słyszłaś incydentu, ale wiesz na pewno, że do niego doszło, ze p. prof. tak powiedziała bo: jest taka, a nie inna; a dr Z. jest w porządku. No to jak wygląda prawda, skoro prawisz takie głupstwa? Nie pij tak dużo kwaśnego mleka. To dedykuję także i "rubiagirl".
Avatar
Jestusia / 17 października 2010 o 17:47
0
Znając prof. Jedynak jak najbardziej to zrobiła. To wydarzenie wcale mnie nie zdziwiło, a porządek z nią trzeba zrobić (pewnie koleżanka rubiagirl miała na myśli, że zwolnić). Byłam w sali z innymi kulturoznawcami kiedy Jedynak prowadziła wykład. Wszyscy chcieliśmy już wyjść (ja się spieszyłam na inne zajęcia), ale większość boi się podpaść pani profesor. Ktoś próbował otworzyć kluczem salę, ale były otwarte i zajrzała pani doktor, powiedziała "ooo a ja miałam mieć tutaj zajęcia o 14.30". Jedynak odpowiedziała "Już wychodzimy". Ale nie wyszliśmy, trzymała nas jeszcze z kilkanaście minut (u niej to normalne). Kiedy wyszliśmy musiało dojść do tej kłótni. Także jeśli ktoś słyszał kłótnię to tylko studenci judaistyki. Nie sądzę, aby sobie tego wymyślili. Z doktor Zawanowską miałam kiedyś zajęcia i to bardzo spokojna osoba. Muszę się popytać ludzi jak to było w środku, ale jestem w 99% pewna, że profesor tu zawiniła, to nie pierwsza z nią taka afera, tylko wcześniej nikt się nie odważył tego zgłosić do dziekana, a tutaj zrobili to studenci. Bardzo dobrze się stało
Znając prof. Jedynak jak najbardziej to zrobiła. To wydarzenie wcale mnie nie zdziwiło, a porządek z nią trzeba zrobić (pewnie koleżanka rubiagirl miała na myśli, że zwolnić). Byłam w sali z innymi kulturoznawcami kiedy Jedynak prowadziła wykład. Wszyscy chcieliśmy już wyjść (ja się spieszyłam na inne zajęcia), ale większość boi się podpaść pani profesor. Ktoś próbował otworzyć kluczem salę, ale były otwarte i zajrzała pani doktor, powiedziała "ooo a ja miałam mieć tutaj zajęcia o 14.30". Jedynak odpowiedziała "Już wychodzimy&... rozwiń
Avatar
Jac. / 17 października 2010 o 11:31
0
[quote name='rubiagirl86' date='16 październik 2010 - 21:34 ' timestamp='1287257679' post='362892']
Oczywiście, mogłabym to zrobić pod przysięgą. I kilku innych studentów, którzy słyszeli całe zajście. Ciekawa jestem kto to w ogóle z tym poszedł do mediów. Z jednej strony dobrze, bo może wreszcie zrobią z prof. Jedynak porządek, ale z drugiej szkoda pani doktor. Co pół roku przeprowadzane są u nas ankiety na temat profesorów. Chyba nigdy nie są sprawdzane. To co wygaduje ta kobieta na wykładach nie mieści się w głowie, już dawno powinni ją wywalić. Wszyscy mający z nią zajęcia mogą to potwierdzić.
[/quote]

To świetnie, że powtórzysz to co napisałaś pod przysięgą, bo być może bedziesz miała okazję, podczas procesu sądowego, na który się pewnie zanosi. Ale, skoro byłaŚ świadkiem incydentu - to podaj jakieś szczegóły; np. przyszła p. dr i grzecznie poprosiła o przerwanie wykladu, czy wparowała z pyskiem; może obraziła p. prof., może p. prof. została sprowokowana (jeżeli nawet, to nie powinna użyć tych słów, które miała wypowiedzieć), itd. Nie klep tego co wszyscy powtarzają - tylko dodaj coś od siebie, ponieważ byłaś świadkiem . Co do innych spraw - ale zastrzegam tej dyskutowanej sprawy nie znam i nie opowiadam się za żadną ze stron - to niepokojące sa twoje stwierdzenia; trzeba zrobić "porządek" z p. prof. Jaki to porzadek trzeba zrobić; oskalpować, wyrzucić, napiętnować? Ja studiuję na Politechnice, i gdyby przyjąć twoją optykę, to rzeczywiście, oj sporo, wykładowców należałoby wywalić, bo na zajęciach plotą nie na temat.
[quote name='rubiagirl86' date='16 październik 2010 - 21:34 ' timestamp='1287257679' post='362892']
Oczywiście, mogłabym to zrobić pod przysięgą. I kilku innych studentów, którzy słyszeli całe zajście. Ciekawa jestem kto to w ogóle z tym poszedł do mediów. Z jednej strony dobrze, bo może wreszcie zrobią z prof. Jedynak porządek, ale z drugiej szkoda pani doktor. Co pół roku przeprowadzane są u nas ankiety na temat profesorów. Chyba nigdy nie są sprawdzane. To co wygaduje ta kobieta na wykładach nie mieśc... rozwiń
Avatar
Roch Roch / 16 października 2010 o 23:40
0
No i co z tego? Ma chyba prawo wyrażać swoje poglądy, żyjemy w wolnym kraju nie? Nie studenci są od tego żeby decydować którego profesora zwolnić.
Avatar
rubiagirl86 / 16 października 2010 o 21:34
0
Oczywiście, mogłabym to zrobić pod przysięgą. I kilku innych studentów, którzy słyszeli całe zajście. Ciekawa jestem kto to w ogóle z tym poszedł do mediów. Z jednej strony dobrze, bo może wreszcie zrobią z prof. Jedynak porządek, ale z drugiej szkoda pani doktor. Co pół roku przeprowadzane są u nas ankiety na temat profesorów. Chyba nigdy nie są sprawdzane. To co wygaduje ta kobieta na wykładach nie mieści się w głowie, już dawno powinni ją wywalić. Wszyscy mający z nią zajęcia mogą to potwierdzić.
Avatar
Jestusia / 18 października 2010 o 21:20
0
http://www.facebook.com/home.php#!/event.php?eid=134183196634188

jak masz facebooka poczytaj sobie komentarze ludzi, którzy chodzili do niej na zajęcia. Widzę, że ty w dalszym ciągu nie rozumiesz o co chodzi z prof. Jedynak. No bo właśnie nie znasz jej. Może jak przeczytasz wypowiedzi, albo poznasz osobiście jej studentów to uwierzysz.
Kilka lat temu prof. powiedziała to jednej studentki, że jest puszczalska (NA WYKŁADZIE!!!!) bo była w ciąży. Afera była, prof. czuła się bezkarna. Tak jak teraz.
Avatar
Jestusia / 18 października 2010 o 20:38
0
[quote name='Jac.' date='18 październik 2010 - 12:46 ' timestamp='1287398808' post='363534']
Czy nie widzisz śmieszności w tym co piszesz. A, piszesz tak, że nie byłaś co prawda świadkiem incydentu, ale na 99% jesteś pewna, że wina jest tylko po stronie p. prof. Ta druga (rubiagirl, też). Co do wykładowców, to u nas na politechnice też jest ich trochę nieco walniętych, ale przecież nikt nie leci do gazety by któregoś napiętnować. Trzeba takich po prostu przeżyć i tyle. Czego ci życzę.
[/quote]

Chciałam napisać, że artykuł nie jest do końca rzetelny
A więc było to tak:
Kiedy studenci pani Jedynak wyszli to weszli drudzy (Ci od judaistyki). Pani Doktor w sali powiedziała: proszę na drugi raz skończyć zajęcia o czasie, bo studenci tracą część zajęć. Powiedziała to bardzo spokojnie. Prof. rozzłościła się bardzo i powiedziała: "Ty żydówo". Pani doktor i studenci zrobili wielkie oczy. Pani doktor wyszła na korytarz i porozmawiała z panią profesor. Nie było jakiejś głośnej kłótni, ale miała prawo się zdenerwować. Profesor powiedziała, że nie ma prawa zwracać jej uwagi. Doktor wróciła i popłynęły jej łzy. Studenci powiedzieli, że tego tak nie zostawią i poszli od razu po zajęciach do dziekana.

Cała historia

A kto z tym poszedł do mediów??? Nikt tego nie wiem
Podejrzewam, że ktoś ode mnie z kulturoznawstwa (nie ze specjalizacji judaistycznej). Pani profesor jak pisałam już, nie pierwszy raz narozrabiała. Szkoda tylko, że jeśli zostanie ukarana to tylko za ten wybryk. Dzisiaj na zajęciach powiedziała nam, że jak była mała to mówiono na nią "żydówka" bo miała taki żydowski typ urody. Gadała o tolerancji i dobrym wychowaniu. Kiedyś na jej wykłady zdarzały się wulgaryzmy (przeklina na wykładach) Nie widzę w tym śmieszności co napisałam. Jakbyś miał z nią zajęcia to byś jej nigdy nie bronił. Poza tym ja nie poszłabym z tym w życiu do gazety. Szkoda pani doktor, bo ona nie jest tu niczemu winna
[quote name='Jac.' date='18 październik 2010 - 12:46 ' timestamp='1287398808' post='363534']
Czy nie widzisz śmieszności w tym co piszesz. A, piszesz tak, że nie byłaś co prawda świadkiem incydentu, ale na 99% jesteś pewna, że wina jest tylko po stronie p. prof. Ta druga (rubiagirl, też). Co do wykładowców, to u nas na politechnice też jest ich trochę nieco walniętych, ale przecież nikt nie leci do gazety by któregoś napiętnować. Trzeba takich po prostu przeżyć i tyle. Czego ci życzę.
[/quote]
rozwiń
Avatar
Jac. / 18 października 2010 o 12:46
0
Czy nie widzisz śmieszności w tym co piszesz. A, piszesz tak, że nie byłaś co prawda świadkiem incydentu, ale na 99% jesteś pewna, że wina jest tylko po stronie p. prof. Ta druga (rubiagirl, też). Co do wykładowców, to u nas na politechnice też jest ich trochę nieco walniętych, ale przecież nikt nie leci do gazety by któregoś napiętnować. Trzeba takich po prostu przeżyć i tyle. Czego ci życzę.
Avatar
Jestusia / 18 października 2010 o 09:19
0
Masz trochę mało informacji. Są studenci kulturoznawstwa i część z nich jest na specjalizacji judaistycznej, dlatego rubiagirl musi mieć rację. A gydbyś znał prof. Jedynak to byś naprawdę uwierzył w to co powiedzieli studenci judaistyki. Prof. Jedynak ma zajęcia z całym rokiem. Ja się popytam jak to było dziewczyn z judaistyki i mi dokładnie powiedzą. Już mi raz powiedziały i naprawdę nie widzę w tym winy doktor od judaistyki. Ale jak chcesz dokładnej relacji, co i jak to specjalnie to dla ciebie napiszę. Postaram się dzisiaj wieczorem
Avatar
POLAK / 18 października 2010 o 08:52
0
ul m. majdanka przejeżdżały trzy samochody z młodzieżą żydowska i mamy następujące wydarzenie
samochody zatrzymują się a w jednym z nich pasażerowie wstają do okien i pokazują mi języki - co powiedzą ci, OBURZENI , na zachowanie takie tych młodych ludzi- ŻYDÓW
POPROSZĘ O KOMENTARZ!!!
Avatar
Jac. / 18 października 2010 o 08:43
0
No, proszę coraz lepiej. Z twojej relacji wynika, że studenci kulturoznawstwa nie mogli być świadkami incydentu, a więc ta z którą polemizowałem (rubiagirl) - także. Ale twierdzi, że była naocznym swiadkiem. Nieładnie kłamać. Ty tez piszesz, że nie widziałaś i nie słyszłaś incydentu, ale wiesz na pewno, że do niego doszło, ze p. prof. tak powiedziała bo: jest taka, a nie inna; a dr Z. jest w porządku. No to jak wygląda prawda, skoro prawisz takie głupstwa? Nie pij tak dużo kwaśnego mleka. To dedykuję także i "rubiagirl".
Avatar
Jestusia / 17 października 2010 o 17:47
0
Znając prof. Jedynak jak najbardziej to zrobiła. To wydarzenie wcale mnie nie zdziwiło, a porządek z nią trzeba zrobić (pewnie koleżanka rubiagirl miała na myśli, że zwolnić). Byłam w sali z innymi kulturoznawcami kiedy Jedynak prowadziła wykład. Wszyscy chcieliśmy już wyjść (ja się spieszyłam na inne zajęcia), ale większość boi się podpaść pani profesor. Ktoś próbował otworzyć kluczem salę, ale były otwarte i zajrzała pani doktor, powiedziała "ooo a ja miałam mieć tutaj zajęcia o 14.30". Jedynak odpowiedziała "Już wychodzimy". Ale nie wyszliśmy, trzymała nas jeszcze z kilkanaście minut (u niej to normalne). Kiedy wyszliśmy musiało dojść do tej kłótni. Także jeśli ktoś słyszał kłótnię to tylko studenci judaistyki. Nie sądzę, aby sobie tego wymyślili. Z doktor Zawanowską miałam kiedyś zajęcia i to bardzo spokojna osoba. Muszę się popytać ludzi jak to było w środku, ale jestem w 99% pewna, że profesor tu zawiniła, to nie pierwsza z nią taka afera, tylko wcześniej nikt się nie odważył tego zgłosić do dziekana, a tutaj zrobili to studenci. Bardzo dobrze się stało
Znając prof. Jedynak jak najbardziej to zrobiła. To wydarzenie wcale mnie nie zdziwiło, a porządek z nią trzeba zrobić (pewnie koleżanka rubiagirl miała na myśli, że zwolnić). Byłam w sali z innymi kulturoznawcami kiedy Jedynak prowadziła wykład. Wszyscy chcieliśmy już wyjść (ja się spieszyłam na inne zajęcia), ale większość boi się podpaść pani profesor. Ktoś próbował otworzyć kluczem salę, ale były otwarte i zajrzała pani doktor, powiedziała "ooo a ja miałam mieć tutaj zajęcia o 14.30". Jedynak odpowiedziała "Już wychodzimy&... rozwiń
Avatar
Jac. / 17 października 2010 o 11:31
0
[quote name='rubiagirl86' date='16 październik 2010 - 21:34 ' timestamp='1287257679' post='362892']
Oczywiście, mogłabym to zrobić pod przysięgą. I kilku innych studentów, którzy słyszeli całe zajście. Ciekawa jestem kto to w ogóle z tym poszedł do mediów. Z jednej strony dobrze, bo może wreszcie zrobią z prof. Jedynak porządek, ale z drugiej szkoda pani doktor. Co pół roku przeprowadzane są u nas ankiety na temat profesorów. Chyba nigdy nie są sprawdzane. To co wygaduje ta kobieta na wykładach nie mieści się w głowie, już dawno powinni ją wywalić. Wszyscy mający z nią zajęcia mogą to potwierdzić.
[/quote]

To świetnie, że powtórzysz to co napisałaś pod przysięgą, bo być może bedziesz miała okazję, podczas procesu sądowego, na który się pewnie zanosi. Ale, skoro byłaŚ świadkiem incydentu - to podaj jakieś szczegóły; np. przyszła p. dr i grzecznie poprosiła o przerwanie wykladu, czy wparowała z pyskiem; może obraziła p. prof., może p. prof. została sprowokowana (jeżeli nawet, to nie powinna użyć tych słów, które miała wypowiedzieć), itd. Nie klep tego co wszyscy powtarzają - tylko dodaj coś od siebie, ponieważ byłaś świadkiem . Co do innych spraw - ale zastrzegam tej dyskutowanej sprawy nie znam i nie opowiadam się za żadną ze stron - to niepokojące sa twoje stwierdzenia; trzeba zrobić "porządek" z p. prof. Jaki to porzadek trzeba zrobić; oskalpować, wyrzucić, napiętnować? Ja studiuję na Politechnice, i gdyby przyjąć twoją optykę, to rzeczywiście, oj sporo, wykładowców należałoby wywalić, bo na zajęciach plotą nie na temat.
[quote name='rubiagirl86' date='16 październik 2010 - 21:34 ' timestamp='1287257679' post='362892']
Oczywiście, mogłabym to zrobić pod przysięgą. I kilku innych studentów, którzy słyszeli całe zajście. Ciekawa jestem kto to w ogóle z tym poszedł do mediów. Z jednej strony dobrze, bo może wreszcie zrobią z prof. Jedynak porządek, ale z drugiej szkoda pani doktor. Co pół roku przeprowadzane są u nas ankiety na temat profesorów. Chyba nigdy nie są sprawdzane. To co wygaduje ta kobieta na wykładach nie mieśc... rozwiń
Avatar
Roch Roch / 16 października 2010 o 23:40
0
No i co z tego? Ma chyba prawo wyrażać swoje poglądy, żyjemy w wolnym kraju nie? Nie studenci są od tego żeby decydować którego profesora zwolnić.
Avatar
rubiagirl86 / 16 października 2010 o 21:34
0
Oczywiście, mogłabym to zrobić pod przysięgą. I kilku innych studentów, którzy słyszeli całe zajście. Ciekawa jestem kto to w ogóle z tym poszedł do mediów. Z jednej strony dobrze, bo może wreszcie zrobią z prof. Jedynak porządek, ale z drugiej szkoda pani doktor. Co pół roku przeprowadzane są u nas ankiety na temat profesorów. Chyba nigdy nie są sprawdzane. To co wygaduje ta kobieta na wykładach nie mieści się w głowie, już dawno powinni ją wywalić. Wszyscy mający z nią zajęcia mogą to potwierdzić.
Zobacz wszystkie komentarze 57

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia 4 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Damian Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 5

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 9 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 10

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 4

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 12 8

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 5 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 28 11

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 8

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.