![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2020/2020-03/d7b8c209c6aa4868fcb920fc5910ace7_std_crd_830.jpg)
Do dzisiaj Zarząd Transportu Miejskiego czekał na oferty od firm zainteresowanych kontraktem na dostawę siedmiu autobusów elektrycznych do obsługi lubelskich linii komunikacji miejskiej. Zgłosiła się tylko jedna firma
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Jako jedyna swoją ofertę złożyła spółka Solaris Bus & Coach, która pod Poznaniem produkuje pojazdy znanej już w Lublinie marki Solaris. Za siedem elektrobusów zażyczyła sobie 18 mln 770 tys. zł i zmieściła się tym samym w kwocie zarezerwowanej na ten zakup przez ZTM, czyli 18 mln 796 tys. zł.
- Autobusy elektryczne zostaną skierowane do obsługi linii nr: 1, 6 i 7 - zapowiada Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. - Dostawa pojazdów jest przewidziana w listopadzie 2021 roku.
Nie będzie to pierwsza z planowanych dostaw elektrobusów do Lublina. Wszystkie mają pochodzić z tej samej firmy. Pierwsze pojazdy (mowa o 20 sztukach) mają być dostarczone we wrześniu przyszłego roku i do tego czasu Solaris ma też zamontować pierwsze ładowarki: na pętli Choiny i w zajezdni przy Grygowej.
Wszystkie zamawiane autobusy elektryczne będą mieć to samo wyposażenie: klimatyzację, biletomaty (na monety i karty) oraz urządzenia zliczające pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)