Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 maja 2018 r.
9:29

Gdzie miejsca na nowe domy i drogi w Lublinie? Tysiące uwag mieszkańców

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 182 A A
Górki czechowskie
Górki czechowskie (fot. Paweł Buczkowski)

Ratusz nie wyklucza kolejnego, trzeciego wyłożenia projektu studium przestrzennego, które ma określić przeznaczenie poszczególnych gruntów na terenie Lublin i wyznaczyć miejsca pod nowe domy i drogi. Do drugiej wersji studium wpłynęło wiele uwag i zastrzeżeń od niezadowolonych i zadowolonych mieszkańców.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Czy na górkach czechowskich powstaną bloki, za Starym Gajem pobiegnie nowa szosa, a w miejscu pól w dzielnicy Głusk wyrosną nowe domy? To tylko wybrane sprawy, o których przesądzi nowe studium przestrzenne. O jego ostatecznej treści zdecydują miejscy radni, ale do ich rąk nie trafił jeszcze końcowy projekt dokumentu. Pierwszą wersję ogłoszono w zeszłym roku, a wtedy do Ratusza wpłynęło ponad 5 tys. uwag. Do wtorku można było zgłaszać zastrzeżenia do drugiej wersji projektu i nie zanosi się na to, by tym razem uwag było mniej niż poprzednio.

– Nie możemy podać konkretnej ich liczby. Uwagi cały czas spływają, trwa ich wpisywanie do systemu – stwierdza Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina. – Wstępnie można powiedzieć, że dotyczą tych samych zagadnień, co przy pierwszym wyłożeniu.

Praktycznie do ostatniej chwili trwała mobilizacja przeciwników i zwolenników zmian na górkach czechowskich. Proponowane przez Ratusz studium umożliwiłoby budowę bloków na około 30 proc. tego terenu.

Zanosi się też na wysyp uwag dotyczących planowanego przedłużenia ul. Smoluchowskiego do Zemborzyckiej i dalej. Od przeciwników tej trasy Urząd Miasta dostał ok. 500 uwag po wyłożeniu pierwszego projektu. – Do drugiego wyłożenia jest ponad 1000 uwag – informuje komitet Spokojna Dziesiąta zrzeszający przeciwników nowej trasy. Punktów zapalnych jest więcej, np. losy ogródków działkowych na Podzamczu, czy przebieg i rozmiar ul. Uhorczaka.

Urząd Miasta może uwzględnić lub odrzucić zastrzeżenia zgłaszane przez mieszkańców. – Po sklasyfikowaniu uwag przystąpimy do wnikliwej analizy wszystkich przesłanych uwag i opinii – zapowiada Krzyżanowska. Nie wyklucza, że powstanie trzecia wersja, która ponownie zostanie wyłożona do publicznego wglądu i poddana ocenie mieszkańców. – To dokument, który może podlegać wielokrotnym wyłożeniom. Oczywiście jest za wcześnie, by w tym momencie wyrokować jakie będą dalsze losy projektu, dopiero po wykonaniu całej analizy będą podejmowane dalsze decyzje.

Komentarze 182

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Planista niestety już na emeryturze / 21 maja 2018 o 13:31
+5
Zgadzam się z Tobą, o ile naprawdę chcesz tego, co piszesz! Rzeczywiście mamy teraz olbrzymią szansę odzyskania całości jeszcze nie zabudowanych 105 ha górek i zagospodarowania ich na piękny park naturalistyczny. Z rezerwatem. Oczywiście bez asfaltowych dróg, nadmiernie dużych kubatur rekreacyjnych i żadnych bloków. Górki nawet teraz są kluczowe dla całego Lublina. To nasze miejskie północne płuco. Drugie lezy daleko na południu, wokół Zalewu. Jakikolwiek beton= jego amputacją.
Avatar
pawel @ / 22 maja 2018 o 09:08
+4
o ile dobrze widzialem to na konsultacjach w Ratuszu byl pan z agencji reklamowej ktory w wyjatkowo "mily" sposob przekonywal do swoich i dewelopera racji. Agencja reklamowa, badania, ankiety, petycje, teraz fejkowe konta zakladane masowo zeby komus udowodnic ze mieszkancy wola na Gorkach nowe osiedle. Tak sie w Lublinie zalatwia "byznesy", bo normalnie i uczciwie nie mozna. Nie mozna przeciez kupic terenow przeznaczonych pod bloki i tam budowac, bo takie tereny sa duzo drozsze niz tereny zielone. Trzeba zatem kupic zielen i probowac manipulowac mieszkancami, wplywac na urzednikow, radnych, prezydenta, media. Tak sie robi biznes, tak tez robi sie polityke, bo pieniadze na zblizajaca sie kampanie wyborcza trzeba pozyskac, nawet kosztem mieszkancow. Szkoda, bo to przeciez oni pojda na wybory...
o ile dobrze widzialem to na konsultacjach w Ratuszu byl pan z agencji reklamowej ktory w wyjatkowo "mily" sposob przekonywal do swoich i dewelopera racji. Agencja reklamowa, badania, ankiety, petycje, teraz fejkowe konta zakladane masowo zeby komus udowodnic ze mieszkancy wola na Gorkach nowe osiedle. Tak sie w Lublinie zalatwia "byznesy", bo normalnie i uczciwie nie mozna. Nie mozna przeciez kupic terenow przeznaczonych pod bloki i tam budowac, bo takie tereny sa duzo drozsze niz tereny zielone. Trzeba zatem kupic ziele... rozwiń
Avatar
Maria K. / 21 maja 2018 o 09:09
+4
mieszkam na Czechowie na ul. Lawinowej, do Gorek mam niedaleko, ale z braku czasu nie chodze tam tak czesto jakbym chciala. Nie wyobrazam sobie wybudowania tam dodatkowych kilkudziesieciu blokow, bo 30 ha to sporo prosze Panatwa. Czechow juz jest duzym osiedlem,nie uwazam za dobre rozwiazanie powiekszania go takim gestym skupiskiem blokow, i to akurat w takim miejscu jak Gorki. Nie wiem tez skad tu tylu potencjalnych zwolennikow parku bo jak rozmawiam ostatnio ze znajomymi to nikt takiego pomyslu (park i bloki) nie popiera. O parku jest duzo pozytywnych opinii ale o blokach nikt sie nie wypowiada z entuzjazmem. Gorki obecnie sa piekne bo troche dzikie i zielone, chodzilam tam za mlodu i teraz jak chodze spotykam sporo ludzi. Niech ktos ma swiadomosc ze budowa zniszczy to co teraz jest. I to nie jest rozwoj miasta, nie mylmy pojec. Pozdrawiam i prosze Radnych i Prezydenta jesli czytaja, o rozwage.
mieszkam na Czechowie na ul. Lawinowej, do Gorek mam niedaleko, ale z braku czasu nie chodze tam tak czesto jakbym chciala. Nie wyobrazam sobie wybudowania tam dodatkowych kilkudziesieciu blokow, bo 30 ha to sporo prosze Panatwa. Czechow juz jest duzym osiedlem,nie uwazam za dobre rozwiazanie powiekszania go takim gestym skupiskiem blokow, i to akurat w takim miejscu jak Gorki. Nie wiem tez skad tu tylu potencjalnych zwolennikow parku bo jak rozmawiam ostatnio ze znajomymi to nikt takiego pomyslu (park i bloki) nie popiera. O parku jest duzo... rozwiń
Avatar
Jan / 20 maja 2018 o 22:33
+3
Za komentowanie wziął się jakiś świr-obrońca - nastukał kilkadziesiąt wpisów, przy okazji obrażając każdego kto ma inne od niego zdanie na temat górek i nazywając trollem z agencji, itd. Żenua, sami sobie wystawiacie świadectwo, drodzy "obrońcy" górek i skutecznie do siebie zniechęcacie zwykłych postronnych ludzi ale to wasza sprawa.
Avatar
Gość / 18 maja 2018 o 16:12
+3
Jeśli będzie park, to zacznę przychodzić na Górki. Póki go nie będzie, moja noga tam nie postanie.
Avatar
! / 21 maja 2018 o 14:30
+2
Planista niestety już na emeryturze napisał:
Zgadzam się z Tobą, o ile naprawdę chcesz tego, co piszesz! Rzeczywiście mamy teraz olbrzymią szansę odzyskania całości jeszcze nie zabudowanych 105 ha górek i zagospodarowania ich na piękny park naturalistyczny. Z rezerwatem. Oczywiście bez asfaltowych dróg, nadmiernie dużych kubatur rekreacyjnych i żadnych bloków. Górki nawet teraz są kluczowe dla całego Lublina. To nasze miejskie północne płuco. Drugie lezy daleko na południu, wokół Zalewu. Jakikolwiek beton= jego amputacją.
 ... drugie płuco, wokół zalewu, w planowanym właśnie zagospodarowaniu zamierzają zniszczyć puszczając południową obwodnicę paranoja!!!
 ... drugie płuco, wokół zalewu, w planowanym właśnie zagospodarowaniu zamierzają zniszczyć puszczając południową obwodnicę paranoja!!! rozwiń
Avatar
Zen / 18 maja 2018 o 22:40
+2
romek1938  =  wojciech190  Ten gościu ewidentnie się czegoś naćpał. Nie karmić trolla i nie reagować na wpisy.
Avatar
nie troll / 17 maja 2018 o 22:22
+2
mieszko napisał:
problem w tym ze park naturalustyczny stworzony przez prywatnego wlasciciela firme Tbv moze byc w koncowym efekcie gorszym rozwiazaniem niz to co obecnie jest na Gorkach. niestety, ale zaden prywatny inwestor nie wyda wiecej kasy niz niezbedne minimum, czyli trawka z obi i krzaczki po 5 zl. teraz tam jest prawdziwa naturalna przyroda, po przerobce bedzie "nie wiadomo co". Projekty zawsze sa piekne i z rozmachem, bo kupujemy oczami, a jak kupimy to ma sie nas w nosie :-)
 o tej trawce z obi to czytam pod każdym artykułem, to chyba pisze w kółko ta sama osoba? sorry ale to jest nudne a do tego słabe
 o tej trawce z obi to czytam pod każdym artykułem, to chyba pisze w kółko ta sama osoba? sorry ale to jest nudne a do tego słabe rozwiń
Avatar
Gość / 17 maja 2018 o 19:36
+2
Jestem za parkiem i nawet podpisałem petycję w sprawie jego utworzenia. Czas uporządkować te 100 hektarów i oddać je mieszkańcom w jakiejś nieco przyjaźniejszej formie.
Avatar
Gość / 17 maja 2018 o 18:54
+2
Krzykacze z Czechowa ciągle udają, że teren górek to nie jest teren prywatny, przecież to śmieszne pisanie o górkach jak o miejskiej działce. Się Dzioba wkurzy to ogrodzi swoją działkę i nawet na nią nie wejdziecie. Wtedy dopiero będzie płacz i tupanie nóżkami ze złości.
Avatar
pawel @ / 22 maja 2018 o 09:08
+4
o ile dobrze widzialem to na konsultacjach w Ratuszu byl pan z agencji reklamowej ktory w wyjatkowo "mily" sposob przekonywal do swoich i dewelopera racji. Agencja reklamowa, badania, ankiety, petycje, teraz fejkowe konta zakladane masowo zeby komus udowodnic ze mieszkancy wola na Gorkach nowe osiedle. Tak sie w Lublinie zalatwia "byznesy", bo normalnie i uczciwie nie mozna. Nie mozna przeciez kupic terenow przeznaczonych pod bloki i tam budowac, bo takie tereny sa duzo drozsze niz tereny zielone. Trzeba zatem kupic zielen i probowac manipulowac mieszkancami, wplywac na urzednikow, radnych, prezydenta, media. Tak sie robi biznes, tak tez robi sie polityke, bo pieniadze na zblizajaca sie kampanie wyborcza trzeba pozyskac, nawet kosztem mieszkancow. Szkoda, bo to przeciez oni pojda na wybory...
o ile dobrze widzialem to na konsultacjach w Ratuszu byl pan z agencji reklamowej ktory w wyjatkowo "mily" sposob przekonywal do swoich i dewelopera racji. Agencja reklamowa, badania, ankiety, petycje, teraz fejkowe konta zakladane masowo zeby komus udowodnic ze mieszkancy wola na Gorkach nowe osiedle. Tak sie w Lublinie zalatwia "byznesy", bo normalnie i uczciwie nie mozna. Nie mozna przeciez kupic terenow przeznaczonych pod bloki i tam budowac, bo takie tereny sa duzo drozsze niz tereny zielone. Trzeba zatem kupic ziele... rozwiń
Avatar
! / 21 maja 2018 o 14:30
+2
Planista niestety już na emeryturze napisał:
Zgadzam się z Tobą, o ile naprawdę chcesz tego, co piszesz! Rzeczywiście mamy teraz olbrzymią szansę odzyskania całości jeszcze nie zabudowanych 105 ha górek i zagospodarowania ich na piękny park naturalistyczny. Z rezerwatem. Oczywiście bez asfaltowych dróg, nadmiernie dużych kubatur rekreacyjnych i żadnych bloków. Górki nawet teraz są kluczowe dla całego Lublina. To nasze miejskie północne płuco. Drugie lezy daleko na południu, wokół Zalewu. Jakikolwiek beton= jego amputacją.
 ... drugie płuco, wokół zalewu, w planowanym właśnie zagospodarowaniu zamierzają zniszczyć puszczając południową obwodnicę paranoja!!!
 ... drugie płuco, wokół zalewu, w planowanym właśnie zagospodarowaniu zamierzają zniszczyć puszczając południową obwodnicę paranoja!!! rozwiń
Avatar
do planisty / 21 maja 2018 o 14:11
-5
niech pan/pani zejdzie na ziemię, jest to teren prywatny a nie miejski i szanse na 105-hektarowy park wynoszą, przynajmniej według mnie, okrągłe 0%
Avatar
Planista niestety już na emeryturze / 21 maja 2018 o 13:31
+5
Zgadzam się z Tobą, o ile naprawdę chcesz tego, co piszesz! Rzeczywiście mamy teraz olbrzymią szansę odzyskania całości jeszcze nie zabudowanych 105 ha górek i zagospodarowania ich na piękny park naturalistyczny. Z rezerwatem. Oczywiście bez asfaltowych dróg, nadmiernie dużych kubatur rekreacyjnych i żadnych bloków. Górki nawet teraz są kluczowe dla całego Lublina. To nasze miejskie północne płuco. Drugie lezy daleko na południu, wokół Zalewu. Jakikolwiek beton= jego amputacją.
Avatar
Gość / 21 maja 2018 o 10:05
-3
a ja z kolei uważam, że jest wyjątkowa okazja wreszcie zagospodarować teren górek w taki sposób, żeby wszyscy mieszkańcy mogli z nich korzystać
Avatar
Maria K. / 21 maja 2018 o 09:09
+4
mieszkam na Czechowie na ul. Lawinowej, do Gorek mam niedaleko, ale z braku czasu nie chodze tam tak czesto jakbym chciala. Nie wyobrazam sobie wybudowania tam dodatkowych kilkudziesieciu blokow, bo 30 ha to sporo prosze Panatwa. Czechow juz jest duzym osiedlem,nie uwazam za dobre rozwiazanie powiekszania go takim gestym skupiskiem blokow, i to akurat w takim miejscu jak Gorki. Nie wiem tez skad tu tylu potencjalnych zwolennikow parku bo jak rozmawiam ostatnio ze znajomymi to nikt takiego pomyslu (park i bloki) nie popiera. O parku jest duzo pozytywnych opinii ale o blokach nikt sie nie wypowiada z entuzjazmem. Gorki obecnie sa piekne bo troche dzikie i zielone, chodzilam tam za mlodu i teraz jak chodze spotykam sporo ludzi. Niech ktos ma swiadomosc ze budowa zniszczy to co teraz jest. I to nie jest rozwoj miasta, nie mylmy pojec. Pozdrawiam i prosze Radnych i Prezydenta jesli czytaja, o rozwage.
mieszkam na Czechowie na ul. Lawinowej, do Gorek mam niedaleko, ale z braku czasu nie chodze tam tak czesto jakbym chciala. Nie wyobrazam sobie wybudowania tam dodatkowych kilkudziesieciu blokow, bo 30 ha to sporo prosze Panatwa. Czechow juz jest duzym osiedlem,nie uwazam za dobre rozwiazanie powiekszania go takim gestym skupiskiem blokow, i to akurat w takim miejscu jak Gorki. Nie wiem tez skad tu tylu potencjalnych zwolennikow parku bo jak rozmawiam ostatnio ze znajomymi to nikt takiego pomyslu (park i bloki) nie popiera. O parku jest duzo... rozwiń
Avatar
hgw / 21 maja 2018 o 08:57
-2
Południowa obwodnica Lublina: Wpływ trasy na walory środowiskowo-rekreacyjne. 1. Bezpowrotnie zniszczy walory rekreacyjne okolic Zalewu Zemborzyckiego. Trasa ma przebiegać wzdłuż i w bezpośredniej bliskości głównego traktu spacerowego łączącego Lublin z Zalewem. Lublinianie masowo tam odpoczywają, biegają, jeżdżą na rowerze. Trasa przetnie tę najczęściej wykorzystywaną przez Lublinian przestrzeń do aktywnej rekreacji czteropasmową drogą klasy G, odcinając Lublin od Zalewu. 2. Hałas i inne uciążliwości zaburzą spokój mieszkańców Wrotkowa, którzy niedawno, obronili się przed torem moto-sportowym. Zgodnie z planem pod ich oknami powstanie droga de facto tranzytowa. 3. Bezpowrotnie zniszczy spokój Starego Gaju. Las, a w szczególności jego południowy kraniec, wzdłuż którego ma przebiegać trasa, to praktycznie jedyne pozostałe w bliskiej odległości od Lublina miejsce, gdzie jeszcze można pospacerować w ciszy, posłuchać śpiewu ptaków i spotkać dzikie zwierzęta. Miejsce bardzo popularne wśród rowerzystów, osób uprawiających jogging czy po prostu spacerujących, zaś zimą jeżdżących na nartach biegowych. "Obramowanie" tej części lasu dwupasmówką zabije ten walor wypoczynkowo-rekreacyjny. Poziom hałasu porównywalny z trasami np. Dywizjonu 303 czy al. Witosa spowoduje, że będziemy mieli co prawda piękne drzewa i miejsca do spaceru, niemniej szum będzie porównywalny do np. tego w Parku Saskim. 4. Zaburzy życie i spokój zwierząt w Starym Gaju. Żyje w nim dużo saren, dzikich ptaków czy innych zwierząt, które obecnie swobodnie poruszają się po okolicznych polach. Planowana droga odetnie je od wolnej przestrzeni i zamknie w "getcie" lasu. Doprowadzi to do ekologicznej degradacji lasu oraz stopniowego wyginięcia dziko żyjących dużych zwierząt. 5. Odetnie od Lublina Las Dąbrowa, kolejny ważny teren rekreacyjny i ekologiczny. Podsumowując, zdaniem członków FKP i społeczności LublinWybierzSpokój na Facebook’u trasa bezpowrotnie zniszczy jedną z najbardziej atrakcyjnych przestrzeni wypoczynku i rekreacji Lublinian oraz znacząco pogorszy jakość życia osób mieszkających w okolicy planowanej trasy. Ponadto odetnie powiązanie ekologiczne Lasu z terenami otwartymi co nieuchronnie doprowadzi do jego przyrodniczej degradacji. Kluczowym argumentem za budową trasy jest usprawnienie ruchu lokalnego na południowej osi Wschód-Zachód Lublina oraz przygotowanie tych okolic do dalszej “ekspansji” miasta. Dodatkowym argumentem “za” takim przebiegiem trasy jest usprawnienie komunikacji okolic Zemborzyc z Lublinem. Wariant planowany trasy: 1.Stworzy nie tyle drogę lokalną, co tranzytową, co w efekcie może paradoksalnie pogorszyć komunikację, a nie ją poprawić. Droga ta zamiast odciążyć mieszkańców Lublina od ruchu tranzytowego (co było celem wielomiliardowej inwestycji w obecny system obwodnic) może z powrotem wpuścić tranzyt do miasta (kierowcy ciężarówek chcąc zaoszczędzić kilka złotych będą wybierali tę trasą jadąc nie tylko z południa, ale też zachodu na wschód). 2 Taki przebieg trasy spowoduje, że ruch ciężarówe w kierunku Rzeszów  Zamość zamiast północą, przejdzie właśnie pod Starym Lasem i obok Zalewu. Będzie więc to trasa tranzytowa, a nie lokalna. A tak naprawdę najgorsza możliwa mieszanka drogi tranzytowej z lokalną, będąca w praktyce gwarancją korków. Po otworzeniu Zachodniej Obwodnicy Lublina - długości 33 km od węzła Konopnica do węzła Felin można będzie przejechać w 17 minut zakładając dozwoloną prędkość na drogach S, 20 minut dla ciężarówek jadących 100 km/h. Przejazd planowaną “obwodnicą” południową da oszczędność ok. 3-4 minut . Koszty (niefinansowe i finansowe) będą niewspółmiernie duże do korzyści. Czy warto budować tę drogę dla tych kilku minut? 2. Lepszym rozwiązaniem dla ruchu tranzytowego byłaby “obwodnica” przesunięta dalej od Lublina (na południe od Zalewu Zemborzyckiego). Ta "obwodnica" powinna raczej pełnić funkcję łączącą drogi S-12 i S-17 w Piaskach z drogą 747 do mostu w Solcu i dalej w świat - wtedy będzie przydatna podwójnie: dla miasta i dla tranzytu, ale tym bardziej nie powinna wchodzić w miasto. Należy jednak również rozważyć zasadność przestrzenną i finansową jej budowy. 3.Jeśli celem inwestycji jest odciążenie al. Jana Pawła II, lepszym rozwiązaniem będzie wydzielenie bus-pasów, budowa wygodnych przystanków przesiadkowych przy skrzyżowaniach, rozbudowa trakcji trolejbusowej i poprawa dostępności komunikacji miejskiej dla okolicznych osiedli, m.in. dostosowanie ulicy i wprowadzenie komunikacji publicznej na ul. Bursztynową. Planowane na budowę obwodnicy południowej 600 mln PLN powinno na to w zupełności wystarczyć, a UE powinna bez problemu zaakceptować tego typu inwestycję. 4.Lepszym rozwiązaniem dla zarówno obecnych mieszkańc okolic Zemborzyc oraz przyszłych mieszkańców dzielnic, które powstaną w okolicy będzie stopniowe podłączenie tych okolic ulicami bezpośrednio do Lublina, na osi południe północ, z priorytetem dla komunikacji publicznej. Obecni mieszkańcy okolic Zemborzyc dojeżdżając do Lublina korzystają albo z trasy na Kraśnik (dojazd do Tesco bez korków ok. 10 minut), albo z Janowskiej (podobny czas dojazdu do al. Jana Pawła II). Planowana trasa może skrócić ten czas o maks. 2-3 minuty, czyli niewiele. Lepszym rozwiązaniem byłaby np. poprawa nawierzchni ul. Janowskiej i wzmocnienie roli komunikacji publicznej. Wszyscy mamy świadomość, że okolice w szczególno na zachód od Starego Gaju będą się zaludniać. Lepiej budować tam infrastrukturę lokalną podłączającą okolice do Lublina, a nie drogę tranzytową, która nie tylko zmniejszy jakość życia na nowych osiedlach, ale też praktycznie nie doda wartości osobom zainteresowanym dotarciem do Centrum. W przyszłości należy także myśleć o wykorzystaniu linii kolejowej w kierunku Stalowej Woli dla komunikacji publicznej w Lublinie (kolej aglomeracyjna) Podsumowując, wiele wskazuje na to, że opiniowany przebieg trasy wpuszczając do miasta ruch tranzytowy paradoksalnie może pogorszyć, a nie poprawić komunikację w Lublinie.  Aspekt finansowy To ostatni, ale często poruszany wątek dyskusji - poniżej kilka najważniejszych wniosków: 1. Kolejne lata to ostatni czas na wykorzystanie środków UE na rozwój infrastruktury - takiej szansy lepiej nie zmarnować. Budżet ok 600 mln PLN jest realny do pozyskania, kluczowe pytanie brzmi: czy lepiej przeznaczyć te środki na jedną przeskalowaną inwestycję (np. omawianą obwodnicę), czy też na “drobne” usprawnienia już stworzonej w Lublinie infrastruktury komunikacyjnej i poprawę funkcjonowania komunikacji publicznej? Z punktu widze
Południowa obwodnica Lublina: Wpływ trasy na walory środowiskowo-rekreacyjne. 1. Bezpowrotnie zniszczy walory rekreacyjne okolic Zalewu Zemborzyckiego. Trasa ma przebiegać wzdłuż i w bezpośredniej bliskości głównego traktu spacerowego łączącego Lublin z Zalewem. Lublinianie masowo tam odpoczywają, biegają, jeżdżą na rowerze. Trasa przetnie tę najczęściej wykorzystywaną przez Lublinian przestrzeń do aktywnej rekreacji czteropasmową drogą klasy G, odcinając Lublin od Zalewu. 2. Hałas i inne uciążliwości zaburzą spokój mieszka... rozwiń
Avatar
Jan / 20 maja 2018 o 22:33
+3
Za komentowanie wziął się jakiś świr-obrońca - nastukał kilkadziesiąt wpisów, przy okazji obrażając każdego kto ma inne od niego zdanie na temat górek i nazywając trollem z agencji, itd. Żenua, sami sobie wystawiacie świadectwo, drodzy "obrońcy" górek i skutecznie do siebie zniechęcacie zwykłych postronnych ludzi ale to wasza sprawa.
Avatar
ala / 20 maja 2018 o 19:04
-3
... wkrótce, po bankructwie budżetu miasta, Lublinem nie będzie rządził prezydent lecz  osoba wyznaczona przez prezesa Rady Ministrów, czyli tzw.  komisarz ... 
Avatar
... / 20 maja 2018 o 18:29
-5
Południowa obwodnica Lublina: Wpływ trasy na walory środowiskowo-rekreacyjne. 1. Bezpowrotnie zniszczy walory rekreacyjne okolic Zalewu Zemborzyckiego. Trasa ma przebiegać wzdłuż i w bezpośredniej bliskości głównego traktu spacerowego łączącego Lublin z Zalewem. Lublinianie masowo tam odpoczywają, biegają, jeżdżą na rowerze. Trasa przetnie tę najczęściej wykorzystywaną przez Lublinian przestrzeń do aktywnej rekreacji czteropasmową drogą klasy G, odcinając Lublin od Zalewu. 2. Hałas i inne uciążliwości zaburzą spokój mieszkańców Wrotkowa, którzy niedawno, obronili się przed torem moto-sportowym. Zgodnie z planem pod ich oknami powstanie droga de facto tranzytowa. 3. Bezpowrotnie zniszczy spokój Starego Gaju. Las, a w szczególności jego południowy kraniec, wzdłuż którego ma przebiegać trasa, to praktycznie jedyne pozostałe w bliskiej odległości od Lublina miejsce, gdzie jeszcze można pospacerować w ciszy, posłuchać śpiewu ptaków i spotkać dzikie zwierzęta. Miejsce bardzo popularne wśród rowerzystów, osób uprawiających jogging czy po prostu spacerujących, zaś zimą jeżdżących na nartach biegowych. "Obramowanie" tej części lasu dwupasmówką zabije ten walor wypoczynkowo-rekreacyjny. Poziom hałasu porównywalny z trasami np. Dywizjonu 303 czy al. Witosa spowoduje, że będziemy mieli co prawda piękne drzewa i miejsca do spaceru, niemniej szum będzie porównywalny do np. tego w Parku Saskim. 4. Zaburzy życie i spokój zwierząt w Starym Gaju. Żyje w nim dużo saren, dzikich ptaków czy innych zwierząt, które obecnie swobodnie poruszają się po okolicznych polach. Planowana droga odetnie je od wolnej przestrzeni i zamknie w "getcie" lasu. Doprowadzi to do ekologicznej degradacji lasu oraz stopniowego wyginięcia dziko żyjących dużych zwierząt. 5. Odetnie od Lublina Las Dąbrowa, kolejny ważny teren rekreacyjny i ekologiczny. Podsumowując, zdaniem członków FKP i społeczności LublinWybierzSpokój na Facebook’u trasa bezpowrotnie zniszczy jedną z najbardziej atrakcyjnych przestrzeni wypoczynku i rekreacji Lublinian oraz znacząco pogorszy jakość życia osób mieszkających w okolicy planowanej trasy. Ponadto odetnie powiązanie ekologiczne Lasu z terenami otwartymi co nieuchronnie doprowadzi do jego przyrodniczej degradacji. Kluczowym argumentem za budową trasy jest usprawnienie ruchu lokalnego na południowej osi Wschód-Zachód Lublina oraz przygotowanie tych okolic do dalszej “ekspansji” miasta. Dodatkowym argumentem “za” takim przebiegiem trasy jest usprawnienie komunikacji okolic Zemborzyc z Lublinem. Wariant planowany trasy: 1.Stworzy nie tyle drogę lokalną, co tranzytową, co w efekcie może paradoksalnie pogorszyć komunikację, a nie ją poprawić. Droga ta zamiast odciążyć mieszkańców Lublina od ruchu tranzytowego (co było celem wielomiliardowej inwestycji w obecny system obwodnic) może z powrotem wpuścić tranzyt do miasta (kierowcy ciężarówek chcąc zaoszczędzić kilka złotych będą wybierali tę trasą jadąc nie tylko z południa, ale też zachodu na wschód). 2 Taki przebieg trasy spowoduje, że ruch ciężarówe w kierunku Rzeszów  Zamość zamiast północą, przejdzie właśnie pod Starym Lasem i obok Zalewu. Będzie więc to trasa tranzytowa, a nie lokalna. A tak naprawdę najgorsza możliwa mieszanka drogi tranzytowej z lokalną, będąca w praktyce gwarancją korków. Po otworzeniu Zachodniej Obwodnicy Lublina - długości 33 km od węzła Konopnica do węzła Felin można będzie przejechać w 17 minut zakładając dozwoloną prędkość na drogach S, 20 minut dla ciężarówek jadących 100 km/h. Przejazd planowaną “obwodnicą” południową da oszczędność ok. 3-4 minut . Koszty (niefinansowe i finansowe) będą niewspółmiernie duże do korzyści. Czy warto budować tę drogę dla tych kilku minut? 2. Lepszym rozwiązaniem dla ruchu tranzytowego byłaby “obwodnica” przesunięta dalej od Lublina (na południe od Zalewu Zemborzyckiego). Ta "obwodnica" powinna raczej pełnić funkcję łączącą drogi S-12 i S-17 w Piaskach z drogą 747 do mostu w Solcu i dalej w świat - wtedy będzie przydatna podwójnie: dla miasta i dla tranzytu, ale tym bardziej nie powinna wchodzić w miasto. Należy jednak również rozważyć zasadność przestrzenną i finansową jej budowy. 3.Jeśli celem inwestycji jest odciążenie al. Jana Pawła II, lepszym rozwiązaniem będzie wydzielenie bus-pasów, budowa wygodnych przystanków przesiadkowych przy skrzyżowaniach, rozbudowa trakcji trolejbusowej i poprawa dostępności komunikacji miejskiej dla okolicznych osiedli, m.in. dostosowanie ulicy i wprowadzenie komunikacji publicznej na ul. Bursztynową. Planowane na budowę obwodnicy południowej 600 mln PLN powinno na to w zupełności wystarczyć, a UE powinna bez problemu zaakceptować tego typu inwestycję. 4.Lepszym rozwiązaniem dla zarówno obecnych mieszkańc okolic Zemborzyc oraz przyszłych mieszkańców dzielnic, które powstaną w okolicy będzie stopniowe podłączenie tych okolic ulicami bezpośrednio do Lublina, na osi południe północ, z priorytetem dla komunikacji publicznej. Obecni mieszkańcy okolic Zemborzyc dojeżdżając do Lublina korzystają albo z trasy na Kraśnik (dojazd do Tesco bez korków ok. 10 minut), albo z Janowskiej (podobny czas dojazdu do al. Jana Pawła II). Planowana trasa może skrócić ten czas o maks. 2-3 minuty, czyli niewiele. Lepszym rozwiązaniem byłaby np. poprawa nawierzchni ul. Janowskiej i wzmocnienie roli komunikacji publicznej. Wszyscy mamy świadomość, że okolice w szczególno na zachód od Starego Gaju będą się zaludniać. Lepiej budować tam infrastrukturę lokalną podłączającą okolice do Lublina, a nie drogę tranzytową, która nie tylko zmniejszy jakość życia na nowych osiedlach, ale też praktycznie nie doda wartości osobom zainteresowanym dotarciem do Centrum. W przyszłości należy także myśleć o wykorzystaniu linii kolejowej w kierunku Stalowej Woli dla komunikacji publicznej w Lublinie (kolej aglomeracyjna) Podsumowując, wiele wskazuje na to, że opiniowany przebieg trasy wpuszczając do miasta ruch tranzytowy paradoksalnie może pogorszyć, a nie poprawić komunikację w Lublinie.  Aspekt finansowy To ostatni, ale często poruszany wątek dyskusji - poniżej kilka najważniejszych wniosków: 1. Kolejne lata to ostatni czas na wykorzystanie środków UE na rozwój infrastruktury - takiej szansy lepiej nie zmarnować. Budżet ok 600 mln PLN jest realny do pozyskania, kluczowe pytanie brzmi: czy lepiej przeznaczyć te środki na jedną przeskalowaną inwestycję (np. omawianą obwodnicę), czy też na “drobne” usprawnienia już stworzonej w Lublinie infrastruktury komunikacyjnej i poprawę funkcjonowania komunikacji publicznej? Z punktu widzenia interesu miasta korzystne jest rozwijan
Południowa obwodnica Lublina: Wpływ trasy na walory środowiskowo-rekreacyjne. 1. Bezpowrotnie zniszczy walory rekreacyjne okolic Zalewu Zemborzyckiego. Trasa ma przebiegać wzdłuż i w bezpośredniej bliskości głównego traktu spacerowego łączącego Lublin z Zalewem. Lublinianie masowo tam odpoczywają, biegają, jeżdżą na rowerze. Trasa przetnie tę najczęściej wykorzystywaną przez Lublinian przestrzeń do aktywnej rekreacji czteropasmową drogą klasy G, odcinając Lublin od Zalewu. 2. Hałas i inne uciążliwości zaburzą spokój mieszkań... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 182

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 sierpnia 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 sierpnia 2018 roku 0 0

Samochodem pod prąd na ekspresówce [wideo]
film

Samochodem pod prąd na ekspresówce [wideo] 1 7

- Takie zdarzenie przytrafiło mi się na wjeździe na ekspresówkę od strony Warszawy - napisał do nas Czytelnik i przesłał film. Widać na nim jak auto jedzie pod prąd.

Mieszkańcy chcą korzystać z nowej ulicy i parkingu

Mieszkańcy chcą korzystać z nowej ulicy i parkingu 0 1

Mieszkańcy Białej Podlaskiej dopytują kiedy miasto udostępni nowy parking i przedłużenie ulicy Pocztowej. Urząd miasta zapowiada że w przyszłym tygodniu.

Port Lotniczy Lublin zapłaci Wizz Airowi za reklamę

Port Lotniczy Lublin zapłaci Wizz Airowi za reklamę 1 18

Port Lotniczy Lublin zapłaci liniom lotniczym Wizz Air za reklamę i promocję połączeń wykonywanych przez nie z lubelskiego lotniska. Kwoty, na jaką będzie opiewać umowa, spółka nie ujawnia.

Kandydat na prezydenta obiecuje działki za złotówkę

Kandydat na prezydenta obiecuje działki za złotówkę 95 21

Dariusz Grabczuk, kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta Chełma podkreśla, że najważniejsza dla niego jest dbałość o lokalnych przedsiębiorców. Na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami zapowiedział, że jeśli wygra to powoła Radę Biznesu i Centrum Obsługi Inwestora.

Jest kara za plakaty antyaborcyjne z zakrwawionymi płodami w centrum Lublina

Jest kara za plakaty antyaborcyjne z zakrwawionymi płodami w centrum Lublina 82 11

Organizator pikiety antyaborcyjnej został ukarany za publiczne sianie zgorszenia. Uczestnicy manifestacji w centrum Lublina prezentowali zdjęcia zakrwawionych płodów ludzkich

Konrad Gaca nie żyje. "Zdolny człowiek", "Mogę powiedzieć, że zmienił moje życie"
galeria

Konrad Gaca nie żyje. "Zdolny człowiek", "Mogę powiedzieć, że zmienił moje życie" 113 6

W czwartek rano w swoim domu pod Lublinem zmarł nagle Konrad Gaca, znany promotor zdrowego stylu życia i właściciel kilku salonów fitness. Miał zaledwie 42 lata

Koncert: "O, Wielki Poemacie Natury!" w Trybunale Koronnym
18 sierpnia 2018, 18:00

Koncert: "O, Wielki Poemacie Natury!" w Trybunale Koronnym 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 18 sierpnia o godz. 18 w Trybunale Koronnym (Rynek 1) odbędzie się koncert w hołdzie Zygmuntowi Noskowskiemu O, Wielki Poemacie Natury!

Azoty Puławy zagrają w turnieju Szczypiorno Cup

Azoty Puławy zagrają w turnieju Szczypiorno Cup 9 0

Od piątku do niedzieli Azoty Puławy wezmą udział w turnieju Szczypiorno Cup, który rozegrany zostanie w Kaliszu

Zamiast mandatów są pouczenia. Teraz policjanci mają nowy pomysł na protest

Zamiast mandatów są pouczenia. Teraz policjanci mają nowy pomysł na protest 33 9

Policjanci rozszerzają swój protest. Od czwartku akcja przyjęła formę „strajku włoskiego”. Mundurowi będą więc wyjątkowo skrupulatnie wykonywać wszystkie czynności. Nie przestaną też zastępować mandatów pouczeniami

Wybory 2018: Fundacja będzie patrzeć na ręce kandydatom

Wybory 2018: Fundacja będzie patrzeć na ręce kandydatom 0 11

Monitorowanie kampanii wyborczej kandydatów na prezydenta i radnych w Lublinie zapowiedziała dbająca o przejrzystość finansów publicznych Fundacja Wolności. Jej działacze szukają osób, które nie należą do partii politycznych i nie będą kandydować w wyborach.

Kierowca opla wymusił pierwszeństwo, peugeot zatrzymał się na ogrodzeniu

Kierowca opla wymusił pierwszeństwo, peugeot zatrzymał się na ogrodzeniu 0 0

Do zdarzenia doszło w środę około godz 13 w miejscowości Kaniwola (pow. łęczyński).

L.Stadt wystąpi w Radiu Lublin
24 sierpnia 2018, 19:00

L.Stadt wystąpi w Radiu Lublin 2 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 24 sierpnia o godz. 19 w Studiu Muzycznym Radia Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) wystąpi formacja L.Stadt.

Zderzenie samochodu z motocyklem. Ranny 17-letni motocyklista

Zderzenie samochodu z motocyklem. Ranny 17-letni motocyklista 2 2

Do wypadku doszło w środę przed godz. 13 na ul. Siedleckiej w Janowie Podlaskim.

Zmysły Ogrodu Saskiego
25 sierpnia 2018, 0:00

Zmysły Ogrodu Saskiego 5 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 25-26 sierpnia w przestrzeni Ogrodu Saskiego zorganizowane zostanie nietypowe wydarzenie kulturalne. Zmysły Ogrodu Saskiego to wystawy, spotkania, piknik i koncerty.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.