Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 listopada 2011 r.
12:21
Edytuj ten wpis

Uczelnie zbudują studentom parkingi. Ale nie tak szybko

0 19 A A
UMCS rozpoczął właśnie budowę dużego parkingu przy ul. Głębokiej. Pomiędzy szklarniami, a salonem sa
UMCS rozpoczął właśnie budowę dużego parkingu przy ul. Głębokiej. Pomiędzy szklarniami, a salonem sa

Ponad 800 miejsc postojowych przybędzie w pobliżu największych lubelskich uczelni. Skorzystają nie tylko studenci, ale też mieszkańcy, bo studenckie auta nie będą już stały pod ich blokami.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Sytuacja z parkingami w pobliżu lubelskich uczelni jest tragiczna. – Trzeba przyjeżdżać o świcie albo zostawiać samochód w innych dzielnicach i iść na zajęcia pieszo – mówi Bartosz Glijer, student UMCS ze Świdnika.

– Na naszej uczelni miejsc parkingowych zawsze było mało. A teraz jest jeszcze mniej, bo zamieniły się w plac budowy – dodaje Arek, student Politechniki Lubelskiej.

Ma się to zmienić. UMCS rozpoczął właśnie budowę dużego parkingu przy ul. Głębokiej. Pomiędzy szklarniami, a salonem samochodowym powstanie ponad 140 miejsc. – Parking będzie gotowy najpóźniej na wiosnę – zapowiada Anna Guzowska, rzecznik UMCS.

UMCS planuje też drugi parking – na trójkątnej działce u zbiegu ulic Raabego i Akademickiej. – Pieniędzy na budowę parkingu w tym miejscu uniwersytet nie ma. Stąd propozycja oddania terenu w ręce prywatnego inwestora – tłumaczy Guzowska.

Miesiąc temu Senat UMCS zgodził się na wydzierżawienie działki. Jeśli uda się szybko znaleźć inwestora, to w przyszłym roku ruszy budowa. Inwestor zbuduje tam 2- lub 3-kondygnacyjny obiekt dla 100 -150 samochodów. Parkowanie w tym miejscu będzie jednak płatne.

Jeszcze więcej miejsc postojowych ma pojawić się przy ul. Głębokiej, obok budynku nowej weterynarii, którą zamierza zbudować Uniwersytet Przyrodniczy. Na 4-poziomowy, otwarty parking na 356 aut, uczelnia chce zdobyć unijne dofinansowanie.

– Dotacje na lata 2007–2013 zostały rozdzielone. Ale liczymy, że pod koniec tego okresu w ministerstwie zostanie rezerwa. Wtedy pojawi się szansa dla tych, którzy będą mieli gotowe projekty – mówi Henryk Bichta, kanclerz UP.

Warszawa potwierdza te przypuszczenia. – Ministerstwo jest na etapie negocjacji z Komisją Europejską. Dodatkowe pieniądze zostałyby przeznaczone rozwój infrastruktury uczelni wyższych – informuje Leszek Bigos z biura ministra rozwoju regionalnego.

W campusie KUL przybędzie 80 nowych miejsc. Wszystkie znajdą się pod ziemią pomiędzy Collegium Jana Pawła II a starym gmachem przy Al. Racławickich. Konstrukcja parkingu jest już gotowa, teraz uczelnia szuka pieniędzy na dokończenie prac. – Jeśli uda się je znaleźć, inwestycja będzie gotowa za rok – zapowiada Radosław Hałas, rzecznik KUL.

W 2013 r. gotowe będzie też Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii Politechniki Lubelskiej. Razem z centrum powstanie parking na 127 miejsc. Za to już w przyszłym roku studenci PL dostaną do swojej dyspozycji 50 miejsc w powstającym właśnie Wschodnim Innowacyjnym Centrum Architektury.

– Dziś sytuacja z parkingami rzeczywiście nie jest najlepsza – mówi Iwona Czajkowska-Deneka, rzecznik PL. – Utrudnienia są spowodowane dwiema dużymi inwestycjami. Ale w obu powstaną też podziemne parkingi. Planujemy też powiększenie liczby miejsc za Wydziałem Inżynierii Środowiska.


Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Mariano / 8 listopada 2011 r. o 23:29
0
[quote name='benedykt czterdziesty osmy' timestamp='1320334389' post='554426']
po co te parkingi? wystarczy strefe platnego parkowania tam ustawic, dla mieszkancow za darmo oczywiscie. odechce im sie samochodow, jeszcze jak widze ze wypowiada sie student ze swidnika ktory jadac mpk i busem szybciej dojedzie niz ludzie z czechowa czy abramowickiej to mnie krew zalewa. powinni placic normalnie za parkowanie jak lublinianie na parkingach platnych, 2 zl za godzine i sie od razu miasto odkorkuje.
[/quote]

A może w ogóle nie będzie tego problemu bo studenci coraz częściej będą wybierać bardziej przyjazne niż Lublin - Kraków, Warszawę lub Wrocław. Tam cała infrastruktura już jest. A Lublin bez studentów to będzie już tylko małe miasteczko bez żadnego przemysłu z rekordowym, nawet jak na Polskę, bezrobociem. Hę?
[quote name='benedykt czterdziesty osmy' timestamp='1320334389' post='554426']
po co te parkingi? wystarczy strefe platnego parkowania tam ustawic, dla mieszkancow za darmo oczywiscie. odechce im sie samochodow, jeszcze jak widze ze wypowiada sie student ze swidnika ktory jadac mpk i busem szybciej dojedzie niz ludzie z czechowa czy abramowickiej to mnie krew zalewa. powinni placic normalnie za parkowanie jak lublinianie na parkingach platnych, 2 zl za godzine i sie od razu miasto odkorkuje.
[/quote]
... rozwiń
Avatar
Anna / 8 listopada 2011 r. o 17:30
0
[quote name='picabl soc' timestamp='1320343499' post='554472']
sprawa wakacji moim zdaniem nie wiąże się ze studentami ponieważ już we wrześniu jest tłoczno
a studenci przyjeżdżają autami dopiero od początku października, czasami od połowy
na UMCSie i KULu bardzo mało ludzi jeździ samochodami
trochę na UP ma auta, a na Politechnice już więcej; ale to i tak moim zdaniem nie wiele jak na odsetek studentów w mieście
[/quote]
Studenci przyjeżdżają już we wrześniu, bo na wielu kierunkach wtedy odbywają się praktyki oraz jest sesja poprawkowa.
[quote name='picabl soc' timestamp='1320343499' post='554472']
sprawa wakacji moim zdaniem nie wiąże się ze studentami ponieważ już we wrześniu jest tłoczno
a studenci przyjeżdżają autami dopiero od początku października, czasami od połowy
na UMCSie i KULu bardzo mało ludzi jeździ samochodami
trochę na UP ma auta, a na Politechnice już więcej; ale to i tak moim zdaniem nie wiele jak na odsetek studentów w mieście
[/quote]
Studenci przyjeżdżają już we wrześniu, bo na wielu kierunkach... rozwiń
Avatar
Anna / 8 listopada 2011 r. o 17:28
0
"Parkowanie w tym miejscu będzie jednak płatne". Mhm... czyli będzie pusty, tak jak parking pod Bigmarem i w Plazie a studenci nadal będą parkować pod oknami mieszkańców i na chodnikach...
Avatar
qen / 3 listopada 2011 r. o 22:14
0
[quote name='figa' timestamp='1320349668' post='554497']
Ty tu nikogo nie matołuj, bo nie od dzisiaj wiadomo, że utrzymywanie samochodu to nie mały koszt, więc studenci powinni być traktowani tak jak każdy kogo stać na utrzymywanie auta....stać cie na auto to i stać na opłaty, jeszcze po stypendium polecisz jako biedny żak
[/quote]
sie uczyłem to polece...ty głąb to tylko mozesz pomarzyc o dodatkowej kwocie co miesiąc
Avatar
Mapgo / 3 listopada 2011 r. o 21:13
0
Hipotetycznie - 20 kilometrów od uczelni.
Dojazdy autobusami spoza Lublina to dwie godziny dziennie w ścisku i duchocie.
Koszt? 5zł bus w jedną stronę x2 + 1,2złx2 za MPK = 12,40zł

Jazda samochodem - godzina dziennie, zawsze miejsce siedzące.
Koszt paliwa?
Ekonomiczna jazda - 6 litrów benzyny w samochodzie małolitrażowym:
6*5,30zł= 31,8zł

32zł/100*40 = 12,72zł

Do tego oczywiście dodatkowe koszty - ubezpieczenie, części zamienne (ale są one względnie małe w stosunku do kosztu paliwa)

Ale samochód posiada jeszcze cztery miejsca i jeśli ktoś zabiera współpasażerów to koszt na osobę wynosi odpowiednio:
1 pasażer = 6,36zł
2 pasażerów = 4,24zł
3 pasażerów = 3,18zł
4 pasażerów = 2,54zł

Oczywiście im większa liczba pasażerów tym spalanie większe, ale i tak jazda samochodem jest:
- oszczędna czasowo
- wygodniejsza
- tańsza - gdy koszty dzielą się przynajmniej na dwie osoby.

Nie wyobrażam sobie życia bez samochodu. Niestety - jeśli mieszka się poza miastem to dojazdy są bardzo uciążliwe, a jeśli studiuje się trudny i czasochłonny kierunek to niestety liczy się każda oszczędzona godzina.
Hipotetycznie - 20 kilometrów od uczelni.
Dojazdy autobusami spoza Lublina to dwie godziny dziennie w ścisku i duchocie.
Koszt? 5zł bus w jedną stronę x2 + 1,2złx2 za MPK = 12,40zł

Jazda samochodem - godzina dziennie, zawsze miejsce siedzące.
Koszt paliwa?
Ekonomiczna jazda - 6 litrów benzyny w samochodzie małolitrażowym:
6*5,30zł= 31,8zł

32zł/100*40 = 12,72zł

Do tego oczywiście dodatkowe koszty - ubezpieczenie, części zamienne (ale są one względnie małe w stosunku do koszt... rozwiń
Avatar
figa / 3 listopada 2011 r. o 20:47
0
[quote name='qen' timestamp='1320347358' post='554486']
ciekawe dla kogo maja byc te parkingi na głebokiej i rabeego..chyba bardziej dla studentow UP niz UMCS...

btw. ciekawi mnie jeszcze ilu z tych matołów ktorzy sie opowiadaja za płatną strefa, czy za jezdzeniem autobusem, sami gdyby studiowali i mieli samochod i kawałek do uczelni, jezdziloby autobusem lub tak z checia by płaciło za bilet parkingowy?
punkt widzenia zalezy od ptk siedzenia
[/quote]
Ty tu nikogo nie matołuj, bo nie od dzisiaj wiadomo, że utrzymywanie samochodu to nie mały koszt, więc studenci powinni być traktowani tak jak każdy kogo stać na utrzymywanie auta....stać cie na auto to i stać na opłaty, jeszcze po stypendium polecisz jako biedny żak
[quote name='qen' timestamp='1320347358' post='554486']
ciekawe dla kogo maja byc te parkingi na głebokiej i rabeego..chyba bardziej dla studentow UP niz UMCS...

btw. ciekawi mnie jeszcze ilu z tych matołów ktorzy sie opowiadaja za płatną strefa, czy za jezdzeniem autobusem, sami gdyby studiowali i mieli samochod i kawałek do uczelni, jezdziloby autobusem lub tak z checia by płaciło za bilet parkingowy?
punkt widzenia zalezy od ptk siedzenia
[/quote]
Ty tu nikogo nie matołuj, bo ni... rozwiń
Avatar
qen / 3 listopada 2011 r. o 20:09
0
ciekawe dla kogo maja byc te parkingi na głebokiej i rabeego..chyba bardziej dla studentow UP niz UMCS...

btw. ciekawi mnie jeszcze ilu z tych matołów ktorzy sie opowiadaja za płatną strefa, czy za jezdzeniem autobusem, sami gdyby studiowali i mieli samochod i kawałek do uczelni, jezdziloby autobusem lub tak z checia by płaciło za bilet parkingowy?
punkt widzenia zalezy od ptk siedzenia
Avatar
picabl soc / 3 listopada 2011 r. o 19:04
0
sprawa wakacji moim zdaniem nie wiąże się ze studentami ponieważ już we wrześniu jest tłoczno
a studenci przyjeżdżają autami dopiero od początku października, czasami od połowy
na UMCSie i KULu bardzo mało ludzi jeździ samochodami
trochę na UP ma auta, a na Politechnice już więcej; ale to i tak moim zdaniem nie wiele jak na odsetek studentów w mieście
Avatar
Alberto / 3 listopada 2011 r. o 18:23
0
Ja myślę, że jeszcze trochę czasu i studentów ubędzie - niż demograficzny, emigracja, konkurencja innych uczelni - w tym zagranicznych - brak finansowania ze strony państwa, masowe zwolnienia w nauce z powodu kryzysu; i całe to inwestowanie w infrastrukturę naukową pójdzie w p....... Będą tylko koszty zabezpieczenia budynków, koszty syndyka i firm ochroniarskich.
Avatar
benedykt czterdziesty osmy / 3 listopada 2011 r. o 17:32
0
a dlaczego mialoby tam nie byc strefy platnego parkowania? skoro jest wiecej samochodow chetnych niz miejsc? miasto zarobi. wy pojdziecie po rozum do glowy. popieram kolege dave przyjedz w czasie przerwy wakacyjnej i zobacz ze wtedy nie ma problemu z korkami czy z parkowaniem. heh co 20? stan sobie na byle ktorej ulicy w centrum i patrz ktory samochod ktory jedzie ew. stoi ma rejestracje LU co 4-5. mam rodzine na grottgera i posiadajac samochod musze jedzic taksowka albo autobusem bo ludzie tam mieszkajacy nie moga zaparkowac, i prawie zadnych lubelskich rejestracji.
strefa platnego parkowania i tyle.
a dlaczego mialoby tam nie byc strefy platnego parkowania? skoro jest wiecej samochodow chetnych niz miejsc? miasto zarobi. wy pojdziecie po rozum do glowy. popieram kolege dave przyjedz w czasie przerwy wakacyjnej i zobacz ze wtedy nie ma problemu z korkami czy z parkowaniem. heh co 20? stan sobie na byle ktorej ulicy w centrum i patrz ktory samochod ktory jedzie ew. stoi ma rejestracje LU co 4-5. mam rodzine na grottgera i posiadajac samochod musze jedzic taksowka albo autobusem bo ludzie tam mieszkajacy nie moga zaparkowac, i prawie zadny... rozwiń
Avatar
Mariano / 8 listopada 2011 r. o 23:29
0
[quote name='benedykt czterdziesty osmy' timestamp='1320334389' post='554426']
po co te parkingi? wystarczy strefe platnego parkowania tam ustawic, dla mieszkancow za darmo oczywiscie. odechce im sie samochodow, jeszcze jak widze ze wypowiada sie student ze swidnika ktory jadac mpk i busem szybciej dojedzie niz ludzie z czechowa czy abramowickiej to mnie krew zalewa. powinni placic normalnie za parkowanie jak lublinianie na parkingach platnych, 2 zl za godzine i sie od razu miasto odkorkuje.
[/quote]

A może w ogóle nie będzie tego problemu bo studenci coraz częściej będą wybierać bardziej przyjazne niż Lublin - Kraków, Warszawę lub Wrocław. Tam cała infrastruktura już jest. A Lublin bez studentów to będzie już tylko małe miasteczko bez żadnego przemysłu z rekordowym, nawet jak na Polskę, bezrobociem. Hę?
[quote name='benedykt czterdziesty osmy' timestamp='1320334389' post='554426']
po co te parkingi? wystarczy strefe platnego parkowania tam ustawic, dla mieszkancow za darmo oczywiscie. odechce im sie samochodow, jeszcze jak widze ze wypowiada sie student ze swidnika ktory jadac mpk i busem szybciej dojedzie niz ludzie z czechowa czy abramowickiej to mnie krew zalewa. powinni placic normalnie za parkowanie jak lublinianie na parkingach platnych, 2 zl za godzine i sie od razu miasto odkorkuje.
[/quote]
... rozwiń
Avatar
Anna / 8 listopada 2011 r. o 17:30
0
[quote name='picabl soc' timestamp='1320343499' post='554472']
sprawa wakacji moim zdaniem nie wiąże się ze studentami ponieważ już we wrześniu jest tłoczno
a studenci przyjeżdżają autami dopiero od początku października, czasami od połowy
na UMCSie i KULu bardzo mało ludzi jeździ samochodami
trochę na UP ma auta, a na Politechnice już więcej; ale to i tak moim zdaniem nie wiele jak na odsetek studentów w mieście
[/quote]
Studenci przyjeżdżają już we wrześniu, bo na wielu kierunkach wtedy odbywają się praktyki oraz jest sesja poprawkowa.
[quote name='picabl soc' timestamp='1320343499' post='554472']
sprawa wakacji moim zdaniem nie wiąże się ze studentami ponieważ już we wrześniu jest tłoczno
a studenci przyjeżdżają autami dopiero od początku października, czasami od połowy
na UMCSie i KULu bardzo mało ludzi jeździ samochodami
trochę na UP ma auta, a na Politechnice już więcej; ale to i tak moim zdaniem nie wiele jak na odsetek studentów w mieście
[/quote]
Studenci przyjeżdżają już we wrześniu, bo na wielu kierunkach... rozwiń
Avatar
Anna / 8 listopada 2011 r. o 17:28
0
"Parkowanie w tym miejscu będzie jednak płatne". Mhm... czyli będzie pusty, tak jak parking pod Bigmarem i w Plazie a studenci nadal będą parkować pod oknami mieszkańców i na chodnikach...
Avatar
qen / 3 listopada 2011 r. o 22:14
0
[quote name='figa' timestamp='1320349668' post='554497']
Ty tu nikogo nie matołuj, bo nie od dzisiaj wiadomo, że utrzymywanie samochodu to nie mały koszt, więc studenci powinni być traktowani tak jak każdy kogo stać na utrzymywanie auta....stać cie na auto to i stać na opłaty, jeszcze po stypendium polecisz jako biedny żak
[/quote]
sie uczyłem to polece...ty głąb to tylko mozesz pomarzyc o dodatkowej kwocie co miesiąc
Avatar
Mapgo / 3 listopada 2011 r. o 21:13
0
Hipotetycznie - 20 kilometrów od uczelni.
Dojazdy autobusami spoza Lublina to dwie godziny dziennie w ścisku i duchocie.
Koszt? 5zł bus w jedną stronę x2 + 1,2złx2 za MPK = 12,40zł

Jazda samochodem - godzina dziennie, zawsze miejsce siedzące.
Koszt paliwa?
Ekonomiczna jazda - 6 litrów benzyny w samochodzie małolitrażowym:
6*5,30zł= 31,8zł

32zł/100*40 = 12,72zł

Do tego oczywiście dodatkowe koszty - ubezpieczenie, części zamienne (ale są one względnie małe w stosunku do kosztu paliwa)

Ale samochód posiada jeszcze cztery miejsca i jeśli ktoś zabiera współpasażerów to koszt na osobę wynosi odpowiednio:
1 pasażer = 6,36zł
2 pasażerów = 4,24zł
3 pasażerów = 3,18zł
4 pasażerów = 2,54zł

Oczywiście im większa liczba pasażerów tym spalanie większe, ale i tak jazda samochodem jest:
- oszczędna czasowo
- wygodniejsza
- tańsza - gdy koszty dzielą się przynajmniej na dwie osoby.

Nie wyobrażam sobie życia bez samochodu. Niestety - jeśli mieszka się poza miastem to dojazdy są bardzo uciążliwe, a jeśli studiuje się trudny i czasochłonny kierunek to niestety liczy się każda oszczędzona godzina.
Hipotetycznie - 20 kilometrów od uczelni.
Dojazdy autobusami spoza Lublina to dwie godziny dziennie w ścisku i duchocie.
Koszt? 5zł bus w jedną stronę x2 + 1,2złx2 za MPK = 12,40zł

Jazda samochodem - godzina dziennie, zawsze miejsce siedzące.
Koszt paliwa?
Ekonomiczna jazda - 6 litrów benzyny w samochodzie małolitrażowym:
6*5,30zł= 31,8zł

32zł/100*40 = 12,72zł

Do tego oczywiście dodatkowe koszty - ubezpieczenie, części zamienne (ale są one względnie małe w stosunku do koszt... rozwiń
Avatar
figa / 3 listopada 2011 r. o 20:47
0
[quote name='qen' timestamp='1320347358' post='554486']
ciekawe dla kogo maja byc te parkingi na głebokiej i rabeego..chyba bardziej dla studentow UP niz UMCS...

btw. ciekawi mnie jeszcze ilu z tych matołów ktorzy sie opowiadaja za płatną strefa, czy za jezdzeniem autobusem, sami gdyby studiowali i mieli samochod i kawałek do uczelni, jezdziloby autobusem lub tak z checia by płaciło za bilet parkingowy?
punkt widzenia zalezy od ptk siedzenia
[/quote]
Ty tu nikogo nie matołuj, bo nie od dzisiaj wiadomo, że utrzymywanie samochodu to nie mały koszt, więc studenci powinni być traktowani tak jak każdy kogo stać na utrzymywanie auta....stać cie na auto to i stać na opłaty, jeszcze po stypendium polecisz jako biedny żak
[quote name='qen' timestamp='1320347358' post='554486']
ciekawe dla kogo maja byc te parkingi na głebokiej i rabeego..chyba bardziej dla studentow UP niz UMCS...

btw. ciekawi mnie jeszcze ilu z tych matołów ktorzy sie opowiadaja za płatną strefa, czy za jezdzeniem autobusem, sami gdyby studiowali i mieli samochod i kawałek do uczelni, jezdziloby autobusem lub tak z checia by płaciło za bilet parkingowy?
punkt widzenia zalezy od ptk siedzenia
[/quote]
Ty tu nikogo nie matołuj, bo ni... rozwiń
Avatar
qen / 3 listopada 2011 r. o 20:09
0
ciekawe dla kogo maja byc te parkingi na głebokiej i rabeego..chyba bardziej dla studentow UP niz UMCS...

btw. ciekawi mnie jeszcze ilu z tych matołów ktorzy sie opowiadaja za płatną strefa, czy za jezdzeniem autobusem, sami gdyby studiowali i mieli samochod i kawałek do uczelni, jezdziloby autobusem lub tak z checia by płaciło za bilet parkingowy?
punkt widzenia zalezy od ptk siedzenia
Avatar
picabl soc / 3 listopada 2011 r. o 19:04
0
sprawa wakacji moim zdaniem nie wiąże się ze studentami ponieważ już we wrześniu jest tłoczno
a studenci przyjeżdżają autami dopiero od początku października, czasami od połowy
na UMCSie i KULu bardzo mało ludzi jeździ samochodami
trochę na UP ma auta, a na Politechnice już więcej; ale to i tak moim zdaniem nie wiele jak na odsetek studentów w mieście
Avatar
Alberto / 3 listopada 2011 r. o 18:23
0
Ja myślę, że jeszcze trochę czasu i studentów ubędzie - niż demograficzny, emigracja, konkurencja innych uczelni - w tym zagranicznych - brak finansowania ze strony państwa, masowe zwolnienia w nauce z powodu kryzysu; i całe to inwestowanie w infrastrukturę naukową pójdzie w p....... Będą tylko koszty zabezpieczenia budynków, koszty syndyka i firm ochroniarskich.
Avatar
benedykt czterdziesty osmy / 3 listopada 2011 r. o 17:32
0
a dlaczego mialoby tam nie byc strefy platnego parkowania? skoro jest wiecej samochodow chetnych niz miejsc? miasto zarobi. wy pojdziecie po rozum do glowy. popieram kolege dave przyjedz w czasie przerwy wakacyjnej i zobacz ze wtedy nie ma problemu z korkami czy z parkowaniem. heh co 20? stan sobie na byle ktorej ulicy w centrum i patrz ktory samochod ktory jedzie ew. stoi ma rejestracje LU co 4-5. mam rodzine na grottgera i posiadajac samochod musze jedzic taksowka albo autobusem bo ludzie tam mieszkajacy nie moga zaparkowac, i prawie zadnych lubelskich rejestracji.
strefa platnego parkowania i tyle.
a dlaczego mialoby tam nie byc strefy platnego parkowania? skoro jest wiecej samochodow chetnych niz miejsc? miasto zarobi. wy pojdziecie po rozum do glowy. popieram kolege dave przyjedz w czasie przerwy wakacyjnej i zobacz ze wtedy nie ma problemu z korkami czy z parkowaniem. heh co 20? stan sobie na byle ktorej ulicy w centrum i patrz ktory samochod ktory jedzie ew. stoi ma rejestracje LU co 4-5. mam rodzine na grottgera i posiadajac samochod musze jedzic taksowka albo autobusem bo ludzie tam mieszkajacy nie moga zaparkowac, i prawie zadny... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Szansa na remont ul. Namysłowskiego w Lublinie

Szansa na remont ul. Namysłowskiego w Lublinie

Trzy firmy chcą się podjąć remontu ul. Namysłowskiego od skrzyżowania z ul. Krasińskiego do posesji nr 32

Górnik Łęczna o krok od awansu do PKO BP Ekstraklasy. Finał w niedzielę
Magazyn

Górnik Łęczna o krok od awansu do PKO BP Ekstraklasy. Finał w niedzielę

Piłkarze Górnika Łęczna mają ogromną szansę na wywalczenie drugiego z rzędu awansu do wyższej klasy rozgrywkowej. W poprzednim sezonie zespół trenera Kamila Kieresia wywalczył promocję do Fortuna I Ligi, a w bieżące rozgrywki może zakończyć awansem do PKO BP Ekstraklasy.

Jedyna taka noc w mieście. Program Świdnickiej Nocy Kultury

Jedyna taka noc w mieście. Program Świdnickiej Nocy Kultury

Spektakle, nocne seanse kinowe, koncerty, pokazy, sesja jogi na trawie, potańcówka w plenerze, pokaz laserów i nocne loty symulatorem. Świdnik przygotowuje się do Nocy Kultury 26 czerwca.

Światowa Organizacja Zdrowia: Delta staje się dominującym wariantem koronawirusa

Światowa Organizacja Zdrowia: Delta staje się dominującym wariantem koronawirusa

Wykryty po raz pierwszy w Indiach wariant Delta koronawirusa staje się dominujący na świecie z powodu swojej wysokiej zakaźności - poinformowała w piątek na konferencji prasowej w Genewie główna specjalistka naukowa Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) Soumya Swaminathan.

Lublin: Takiej rocznicy Polska może nam zazdrościć. Minęło już 100 lat [zdjęcia]
galeria

Lublin: Takiej rocznicy Polska może nam zazdrościć. Minęło już 100 lat [zdjęcia]

Lublin świętuje rocznicę, jaką nie może się pochwalić żadne miasto w Polsce. Sto lat temu wystartował pierwszy samolot produkcji krajowej. Było to na pasie startowym lubelskiej fabryki samolotów. Teraz powstaje tu izba pamięci

"Romantyzm i nostalgia" - wystawa poświęcona kresom w Kazimierzu
20 czerwca 2021, 14:00

"Romantyzm i nostalgia" - wystawa poświęcona kresom w Kazimierzu

Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) zaprasza na wernisaż wystawy "Romantyzm i nostalgia. Obraz kresów w malarstwie polskim". Otwarcie ekspozycji nastąpi 20 czerwca o godz. 14.

Jak Zamość okrąża polityczny kłopot z rondem. Otrzyma ono nazwę "im. Marii i Lecha Kaczyńskich"?

Jak Zamość okrąża polityczny kłopot z rondem. Otrzyma ono nazwę "im. Marii i Lecha Kaczyńskich"?

Jest projekt uchwały o zamiarze nadania nazwy planowanemu rondu w Zamościu im. Marii i Lecha Kaczyńskich. To próba rozwiązania kłopotliwej sytuacji, jaka powstała podczas poprzedniej sesji. Wówczas pojawił się kontrowersyjny pomysł na uhonorowanie państwa Kaczyńskich na innym rondzie. Niewiele brakowało, a radni PiS by musieli głosować, że nie chcą upamiętniać w Zamościu pary prezydenckiej

Prezydent i szef MON na zakończeniu największych tegorocznych ćwiczeń wojskowych [zdjęcia]
galeria

Prezydent i szef MON na zakończeniu największych tegorocznych ćwiczeń wojskowych [zdjęcia]

Prezydent Andrzej Duda i minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak byli dzisiaj w Wólce Konopnej (pow. łukowski), gdzie uczestniczyli w zakończeniu największych tegorocznych ćwiczeń wojskowych Dragon 21. Wydarzenie to było połączone z certyfikacją 18. Dywizji Zmechanizowanej

Biała Podlaska: Tabliczka z nazwą ulicy. Ustawiona tak, by nikt jej nie zobaczył

Biała Podlaska: Tabliczka z nazwą ulicy. Ustawiona tak, by nikt jej nie zobaczył

Mieszkańca ulicy Zawilcowej bardzo zdziwił sposób ustawienia nowej tablicy z nazwą jego ulicy. – Tablica dla nikogo nie jest widoczna – zaalarmował nas kilka dni temu Czytelnik. Gdy zapytaliśmy o to w Urzędzie Miasta, tablica została przeniesiona na drugą stronę ulicy.

W czwartek ostateczna decyzja w sprawie stadionu żużlowego w Lublinie

W czwartek ostateczna decyzja w sprawie stadionu żużlowego w Lublinie

Już w czwartek ma zapaść ostateczna decyzja o lokalizacji nowego stadionu żużlowego. Tego dnia radni mają głosować nad planem zagospodarowania terenów po Lubelskim Klubie Jeździeckim. Właśnie tam miałby być budowany taki obiekt

Świętojańska sobota w Nałęczowie
19 czerwca 2021, 10:00

Świętojańska sobota w Nałęczowie

W sobotę w Nałęczowie wiele atrakcji dla całych rodzin. O godz. 10 na placu przed Urzędem Miasta działać będzie Dmuchane Wesołe Miasteczko, a w tym samym czasie na placu przed Nałęczowskim Ośrodkiem Kultury rozpocznie się Świętojański Kiermasz Produktów Lokalnych.

Lubelskie: Nauczyciele z medalami państwowymi i resortowymi [zdjęcia]
galeria

Lubelskie: Nauczyciele z medalami państwowymi i resortowymi [zdjęcia]

Nauczyciele i pracownicy oświaty docenieni. W Roskoszy w powiecie bialskim Teresa Misiuk, Lubelska Kurator Oświaty, wręczyła medale.

Puławy: Dzieci namalowały wiersze Baczyńskiego. Ponad 1200 prac
galeria

Puławy: Dzieci namalowały wiersze Baczyńskiego. Ponad 1200 prac

Takiego zainteresowania konkursem Szkoły Podstawowej nr 2 nikt się nie spodziewał. Do Puław, od utalentowanych dzieci z całego kraju, wpłynęło 1225 prac. Wyróżniono blisko 40. Dzieci pokazały, jak wyobrażają sobie świat opisywany w wierszach patrona puławskiej "dwójki", K.K. Baczyńskiego.

Lublin: Miejska spółka znów pod kroplówką. MOSiR idzie po prośbie, by zapłacić pracownikom

Lublin: Miejska spółka znów pod kroplówką. MOSiR idzie po prośbie, by zapłacić pracownikom

Dwa miliony złotych ma dostać z kieszeni podatników Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Miejska spółka znowu przyszła do Ratusza po zastrzyk pieniędzy, a Ratusz nie zamierza jej odmawiać. O ratowaniu spółki już w czwartek decydować ma Rada Miasta

Lublin: Baseny nad Zalewem Zemborzyckim będą czynne dłużej

Lublin: Baseny nad Zalewem Zemborzyckim będą czynne dłużej

O godzinę wcześniej niż zwykle, czyli o godz. 10 zamiast o 11, otwierane będą w ten weekend baseny ośrodka Słoneczny Wrotków

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.