Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

2 marca 2012 r.
13:14
Edytuj ten wpis

Ul. Kunickiego: Tak ma wyglądać nowy wiadukt

Autor: Zdjęcie autora (jsz)
0 14 A A
Tak po przebudowie będzie wyglądał rejon wiaduktu przy ul. Kunickiego.  (PKP/Biuro Architektoniczne
Tak po przebudowie będzie wyglądał rejon wiaduktu przy ul. Kunickiego. (PKP/Biuro Architektoniczne

Nowy skwer z przejściem do dworca kolejowego, przejścia dla pieszych i po dwa pasy ruchu w każdą stronę. To tylko niektóre nowości, jakie powstaną w rejonie wiaduktu przy ul. Kunickiego. Wszystko będzie gotowe wiosną, przyszłego roku.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Na razie nie przewidujemy większych utrudnień dla kierowców – zapowiada Andrzej Matysiewicz z lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Większość prac zaplanowaliśmy na czas wakacji. Wtedy wprowadzimy ruch wahadłowy. Nie wpłynie to jednak na komunikację miejską. Ruch wróci do normy do końca września.

Po przebudowie, kierowcy będą mogli korzystać z czterech pasów ruchu. Jezdnia zostanie obniżona. Dzięki temu pod wiaduktem bez problemu zmieszczą się ciężarówki. Wzdłuż ulicy poprowadzone zostaną dwa przejścia dla pieszych, o szerokości 4,5 metra. Będą dobrze oświetlone i nadzorowane przez system kamer. Nad ul. Kunickiego zaprojektowano taras, na którym być może stanie zabytkowa lokomotywa.

Jadąc w stronę Nowego Światu, tuż za wiaduktem powstanie nowa zatoka autobusowa. Zaprojektowano tam również obszerny, trójkątny skwer. Będzie tam można zaczekać na pociąg, bo architekci zaprojektowali tunel, którym dostaniemy się bezpośrednio na dworzec. Na samym skwerze staną eleganckie ławki i latarnie. Wokół posadzone zostaną klony i dęby.

Granice skweru wyznaczą kamienne ściany, które oddzielą plac od terenów kolejowych. Mur zostanie pokryty zielonymi pnączami. Prace przy przebudowie wiaduktu ruszyły pod koniec ubiegłego roku. Pochłoną ponad 24 mln zł.

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
oooo / 3 marca 2012 o 13:54
0
[quote name='Gość' timestamp='1330776722' post='605135']
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest czas spokojnie odpocząć pół godziny po podróży pociągiem, rozprostowac nogi stojąc na przystanku i pilnie bacząc, czy czasem jakiś dres lub pijaczek nie interesuje się nadmiernie twoim bagażem... no i pooglądać obrazki rodzajowe folkloru miejscowego... a przecież i sam plac jest niezmiernie atrakcyjny krajoznawczo. Rozrywka zapewniona.
Dla mnie nie do pojęcia jest jedno: planuje się przeniesienie dworca PKS i busów z Tysiąclecia pod dworzec PKP - ale nie czyni się ŻADNYCH starań, aby DOSTOSOWAĆ układ drogowy okolic dworca PKP do wzmożonego ruchu samochodów (autobusy, busy, taxi, w końcu - MPK) i znacznie zwiększonego potoku pasażerów, nie czyni się nic, aby stworzyć w tym miejscu tak doskonały, jak przy Tysiąclecia - węzeł komunikacyjny, łączący komunikację podmiejską, wojewódzką z komunikacją miejską...
bo sami przyznacie, że spod dworca PKS na Tysiąclecia można dojechac praktycznie do każdej dzielnicy Lublina jedną linią, bez przesiadek, bez ciagnięcia przez kilka ulic bagażu - jako że przystanki MPK sa bardzo blisko siebie umieszczone... wystarczy przypomnieć sobie, ile linii w tym miejscu się zbiega...
a trudno to samo powiedzieć o okolicach dworca PKP.
Możliwe jest, że jednak jakieś plany zmainy organizacji linii MPK są planowane w zwiazku z przenosinami - ale że muszą to być radykalne zmiany, bardziej prawdopodobne jest więc, że przenosiny się odbędą, a z resztą - niech sobie ludzie radzą, jak potrafią.
[/quote]
Masz absolutną rację, ale do tego potrzebny jest Dobry Gospodarz Miasta i Pracowite Kompetentne Służby Miejskie które zbudowałyby na polecenie tego Gospodarza, Mądry i Funkcjonalny Plan Zagospodarowania Przestrzennego Pięknego Lublina Przyszłosci. Dlaczego tego nie robią a jednocześnie dlaczego to co robią jest kompletnie nieskoordynowane i pozbawione jakiejkolwiek wizji jak na przykład Nowiutki Bardzo Drogoi Stadion Piłkarski bezsensownie wrzucony na chybił trafił w doły po osadnikach cukrowni????
To pytanie do Ratusza!
Ten drobny wycinek tej Wizji, to wszystko o czym mówi ten artykuł i co pokazuje wizualizacja projektu jest inicjatywą Polskich Kolei Państwowych a nie Urzędu Miasta i zasługą służb kolejowych a nie prezydenta Lublina.
Na marginesie; autorzy prezentowanego projektu,twórcy lubelskiego deptaka zostali wrednie oszukani a ich projekt Placu Litewskiego bezczelnie odrzucony w skandalicznym konkursie zorganizowanym przez ten właśnie Ratusz, a moglibyśmy mieć takie święto także w samym centurum miasta: http://www.placlitewski.blogspot.com/#dodatkowe Za to też należy dziękować prezydentowi Lublina!
[quote name='Gość' timestamp='1330776722' post='605135']
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolej... rozwiń
Avatar
Gość / 3 marca 2012 o 13:43
0
I jeszcze - chwalą się, że powstaną AŻ cztery pasy pod wiaduktem... przewrotnie zapytam: a po diabła? Przecież nie planuje się(?) teraz i w przyszłości ODETKANIA ul Kunickiego, na, lat temu parę - REWELACYJNIE UNOWOCZEŚNIONYM i "przytkanym" odcinku tej ulicy od wiaduktu do nowo wybudowanego skrzyżowania z ul Lotników Polskich (bodajże)...
no, chyba że aż tak daleko wybiegają w przyszłośc projektanci obecnego remontu wiaduktu. Zatem - tylko pochwalić.
Żeby nie było, że następny malkontent się znalazł, który tylko, jak stara ciotka (nie obrazając kochanych cioć), ma za złe...
wkurza mnie tylko nieco sposób, w jaki, w Lublinie - planuje sie prace drogowe, podobne remonty (tu nie do PKP pretensje!) ... odnosze wrażenie, że NIE ISTNIEJE jakiś generalny plan rozbudowy, reorganizacji czy unowocześniania ciągów komunikacyjnych w mieście, że wiekszość tego typu prac odbywa sie metodą AKCYJNĄ... ot, jest okazja - zrobimy, a co dalej - e, bedzie co Bóg da. Nie widzę od lat już wielu - KONSEKWENTNYCH i systematycznych działań w miejscach już PILNIE wymagajacych interwencji... Może się mylę. Oby.
A jesli chodzi o ten tunel - ALEŻ OCZYWISCIE! Najwyższy czas - i bardzo dobrze sie dzieje.
I jeszcze - chwalą się, że powstaną AŻ cztery pasy pod wiaduktem... przewrotnie zapytam: a po diabła? Przecież nie planuje się(?) teraz i w przyszłości ODETKANIA ul Kunickiego, na, lat temu parę - REWELACYJNIE UNOWOCZEŚNIONYM i "przytkanym" odcinku tej ulicy od wiaduktu do nowo wybudowanego skrzyżowania z ul Lotników Polskich (bodajże)...
no, chyba że aż tak daleko wybiegają w przyszłośc projektanci obecnego remontu wiaduktu. Zatem - tylko pochwalić.
Żeby nie było, że następny malkontent się znalazł, który tylko, jak st... rozwiń
Avatar
Gość / 3 marca 2012 o 13:12
0
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest czas spokojnie odpocząć pół godziny po podróży pociągiem, rozprostowac nogi stojąc na przystanku i pilnie bacząc, czy czasem jakiś dres lub pijaczek nie interesuje się nadmiernie twoim bagażem... no i pooglądać obrazki rodzajowe folkloru miejscowego... a przecież i sam plac jest niezmiernie atrakcyjny krajoznawczo. Rozrywka zapewniona.
Dla mnie nie do pojęcia jest jedno: planuje się przeniesienie dworca PKS i busów z Tysiąclecia pod dworzec PKP - ale nie czyni się ŻADNYCH starań, aby DOSTOSOWAĆ układ drogowy okolic dworca PKP do wzmożonego ruchu samochodów (autobusy, busy, taxi, w końcu - MPK) i znacznie zwiększonego potoku pasażerów, nie czyni się nic, aby stworzyć w tym miejscu tak doskonały, jak przy Tysiąclecia - węzeł komunikacyjny, łączący komunikację podmiejską, wojewódzką z komunikacją miejską...
bo sami przyznacie, że spod dworca PKS na Tysiąclecia można dojechac praktycznie do każdej dzielnicy Lublina jedną linią, bez przesiadek, bez ciagnięcia przez kilka ulic bagażu - jako że przystanki MPK sa bardzo blisko siebie umieszczone... wystarczy przypomnieć sobie, ile linii w tym miejscu się zbiega...
a trudno to samo powiedzieć o okolicach dworca PKP.
Możliwe jest, że jednak jakieś plany zmainy organizacji linii MPK są planowane w zwiazku z przenosinami - ale że muszą to być radykalne zmiany, bardziej prawdopodobne jest więc, że przenosiny się odbędą, a z resztą - niech sobie ludzie radzą, jak potrafią.
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest cz... rozwiń
Avatar
... / 3 marca 2012 o 08:54
0
przecież napisali że powstanie przystanek "Jadąc w stronę Nowego Światu, tuż za wiaduktem powstanie nowa zatoka autobusowa"
Avatar
relaks,relaks.... / 2 marca 2012 o 22:35
0
[quote name='kasha' timestamp='1330722641' post='604973']
Super... ale gdzie tu są ścieżki i trasy rowerowe, gdzie są przystanki dla podróżujących koleją?????. całkowicie zapomniano o rowerzystach. Znowu zapomniano, że kolejowi podróżni, którzy wysiadają lub wsiadają do autobusu na ul. Kunickiego muszą przedzierać sie przez stragany aby dotrzeć do dworca. Znowu zapomniano.....!!!!
[/quote]


Skąd wiesz że zapomniano? Weź kilka głębokich wdechów i tak nie przeżywaj bo dostaniesz przepukliny :-)
Avatar
kasha / 2 marca 2012 o 22:10
0
Super... ale gdzie tu są ścieżki i trasy rowerowe, gdzie są przystanki dla podróżujących koleją?????. całkowicie zapomniano o rowerzystach. Znowu zapomniano, że kolejowi podróżni, którzy wysiadają lub wsiadają do autobusu na ul. Kunickiego muszą przedzierać sie przez stragany aby dotrzeć do dworca. Znowu zapomniano.....!!!!
Avatar
smakosz / 2 marca 2012 o 20:42
0
[quote name='gość' timestamp='1330710480' post='604895']
a gdzie zakłady drożdżowe.
[/quote]

Zakłady Drożdżowe poszły na zacier pod galerię Handlową :-)))

Jak w ruskim kolejowym dowcipie:
"Gdie cystern ze spirtem???
Pradali!
A dieńgi gdie??
Prapili!!!"
Avatar
gość / 2 marca 2012 o 18:48
0
a gdzie zakłady drożdżowe.
Avatar
Marcin / 2 marca 2012 o 18:00
0
[quote name='max' timestamp='1330706394' post='604859']
/następny ku*** frustrat. Jak wy jęczydła mnożycie?
[/quote]

Maluczki, pewnie lazisz piechtą, albo pocinasz wigrusem. ty wiesz co jest ważne.
Cieszysz się? wiesz o czym mówię.
Avatar
max / 2 marca 2012 o 17:39
0
[quote name='Marcin' timestamp='1330705959' post='604854']
Całe szczęście nie będą budowali nowych, ani poprawiali starych dróg, tylko upiększało Kunickiego...tak mi ulżyło. Miato wie co robi.
[/quote]

/następny ku*** frustrat. Jak wy jęczydła mnożycie?
Avatar
oooo / 3 marca 2012 o 13:54
0
[quote name='Gość' timestamp='1330776722' post='605135']
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest czas spokojnie odpocząć pół godziny po podróży pociągiem, rozprostowac nogi stojąc na przystanku i pilnie bacząc, czy czasem jakiś dres lub pijaczek nie interesuje się nadmiernie twoim bagażem... no i pooglądać obrazki rodzajowe folkloru miejscowego... a przecież i sam plac jest niezmiernie atrakcyjny krajoznawczo. Rozrywka zapewniona.
Dla mnie nie do pojęcia jest jedno: planuje się przeniesienie dworca PKS i busów z Tysiąclecia pod dworzec PKP - ale nie czyni się ŻADNYCH starań, aby DOSTOSOWAĆ układ drogowy okolic dworca PKP do wzmożonego ruchu samochodów (autobusy, busy, taxi, w końcu - MPK) i znacznie zwiększonego potoku pasażerów, nie czyni się nic, aby stworzyć w tym miejscu tak doskonały, jak przy Tysiąclecia - węzeł komunikacyjny, łączący komunikację podmiejską, wojewódzką z komunikacją miejską...
bo sami przyznacie, że spod dworca PKS na Tysiąclecia można dojechac praktycznie do każdej dzielnicy Lublina jedną linią, bez przesiadek, bez ciagnięcia przez kilka ulic bagażu - jako że przystanki MPK sa bardzo blisko siebie umieszczone... wystarczy przypomnieć sobie, ile linii w tym miejscu się zbiega...
a trudno to samo powiedzieć o okolicach dworca PKP.
Możliwe jest, że jednak jakieś plany zmainy organizacji linii MPK są planowane w zwiazku z przenosinami - ale że muszą to być radykalne zmiany, bardziej prawdopodobne jest więc, że przenosiny się odbędą, a z resztą - niech sobie ludzie radzą, jak potrafią.
[/quote]
Masz absolutną rację, ale do tego potrzebny jest Dobry Gospodarz Miasta i Pracowite Kompetentne Służby Miejskie które zbudowałyby na polecenie tego Gospodarza, Mądry i Funkcjonalny Plan Zagospodarowania Przestrzennego Pięknego Lublina Przyszłosci. Dlaczego tego nie robią a jednocześnie dlaczego to co robią jest kompletnie nieskoordynowane i pozbawione jakiejkolwiek wizji jak na przykład Nowiutki Bardzo Drogoi Stadion Piłkarski bezsensownie wrzucony na chybił trafił w doły po osadnikach cukrowni????
To pytanie do Ratusza!
Ten drobny wycinek tej Wizji, to wszystko o czym mówi ten artykuł i co pokazuje wizualizacja projektu jest inicjatywą Polskich Kolei Państwowych a nie Urzędu Miasta i zasługą służb kolejowych a nie prezydenta Lublina.
Na marginesie; autorzy prezentowanego projektu,twórcy lubelskiego deptaka zostali wrednie oszukani a ich projekt Placu Litewskiego bezczelnie odrzucony w skandalicznym konkursie zorganizowanym przez ten właśnie Ratusz, a moglibyśmy mieć takie święto także w samym centurum miasta: http://www.placlitewski.blogspot.com/#dodatkowe Za to też należy dziękować prezydentowi Lublina!
[quote name='Gość' timestamp='1330776722' post='605135']
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolej... rozwiń
Avatar
Gość / 3 marca 2012 o 13:43
0
I jeszcze - chwalą się, że powstaną AŻ cztery pasy pod wiaduktem... przewrotnie zapytam: a po diabła? Przecież nie planuje się(?) teraz i w przyszłości ODETKANIA ul Kunickiego, na, lat temu parę - REWELACYJNIE UNOWOCZEŚNIONYM i "przytkanym" odcinku tej ulicy od wiaduktu do nowo wybudowanego skrzyżowania z ul Lotników Polskich (bodajże)...
no, chyba że aż tak daleko wybiegają w przyszłośc projektanci obecnego remontu wiaduktu. Zatem - tylko pochwalić.
Żeby nie było, że następny malkontent się znalazł, który tylko, jak stara ciotka (nie obrazając kochanych cioć), ma za złe...
wkurza mnie tylko nieco sposób, w jaki, w Lublinie - planuje sie prace drogowe, podobne remonty (tu nie do PKP pretensje!) ... odnosze wrażenie, że NIE ISTNIEJE jakiś generalny plan rozbudowy, reorganizacji czy unowocześniania ciągów komunikacyjnych w mieście, że wiekszość tego typu prac odbywa sie metodą AKCYJNĄ... ot, jest okazja - zrobimy, a co dalej - e, bedzie co Bóg da. Nie widzę od lat już wielu - KONSEKWENTNYCH i systematycznych działań w miejscach już PILNIE wymagajacych interwencji... Może się mylę. Oby.
A jesli chodzi o ten tunel - ALEŻ OCZYWISCIE! Najwyższy czas - i bardzo dobrze sie dzieje.
I jeszcze - chwalą się, że powstaną AŻ cztery pasy pod wiaduktem... przewrotnie zapytam: a po diabła? Przecież nie planuje się(?) teraz i w przyszłości ODETKANIA ul Kunickiego, na, lat temu parę - REWELACYJNIE UNOWOCZEŚNIONYM i "przytkanym" odcinku tej ulicy od wiaduktu do nowo wybudowanego skrzyżowania z ul Lotników Polskich (bodajże)...
no, chyba że aż tak daleko wybiegają w przyszłośc projektanci obecnego remontu wiaduktu. Zatem - tylko pochwalić.
Żeby nie było, że następny malkontent się znalazł, który tylko, jak st... rozwiń
Avatar
Gość / 3 marca 2012 o 13:12
0
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest czas spokojnie odpocząć pół godziny po podróży pociągiem, rozprostowac nogi stojąc na przystanku i pilnie bacząc, czy czasem jakiś dres lub pijaczek nie interesuje się nadmiernie twoim bagażem... no i pooglądać obrazki rodzajowe folkloru miejscowego... a przecież i sam plac jest niezmiernie atrakcyjny krajoznawczo. Rozrywka zapewniona.
Dla mnie nie do pojęcia jest jedno: planuje się przeniesienie dworca PKS i busów z Tysiąclecia pod dworzec PKP - ale nie czyni się ŻADNYCH starań, aby DOSTOSOWAĆ układ drogowy okolic dworca PKP do wzmożonego ruchu samochodów (autobusy, busy, taxi, w końcu - MPK) i znacznie zwiększonego potoku pasażerów, nie czyni się nic, aby stworzyć w tym miejscu tak doskonały, jak przy Tysiąclecia - węzeł komunikacyjny, łączący komunikację podmiejską, wojewódzką z komunikacją miejską...
bo sami przyznacie, że spod dworca PKS na Tysiąclecia można dojechac praktycznie do każdej dzielnicy Lublina jedną linią, bez przesiadek, bez ciagnięcia przez kilka ulic bagażu - jako że przystanki MPK sa bardzo blisko siebie umieszczone... wystarczy przypomnieć sobie, ile linii w tym miejscu się zbiega...
a trudno to samo powiedzieć o okolicach dworca PKP.
Możliwe jest, że jednak jakieś plany zmainy organizacji linii MPK są planowane w zwiazku z przenosinami - ale że muszą to być radykalne zmiany, bardziej prawdopodobne jest więc, że przenosiny się odbędą, a z resztą - niech sobie ludzie radzą, jak potrafią.
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest cz... rozwiń
Avatar
... / 3 marca 2012 o 08:54
0
przecież napisali że powstanie przystanek "Jadąc w stronę Nowego Światu, tuż za wiaduktem powstanie nowa zatoka autobusowa"
Avatar
relaks,relaks.... / 2 marca 2012 o 22:35
0
[quote name='kasha' timestamp='1330722641' post='604973']
Super... ale gdzie tu są ścieżki i trasy rowerowe, gdzie są przystanki dla podróżujących koleją?????. całkowicie zapomniano o rowerzystach. Znowu zapomniano, że kolejowi podróżni, którzy wysiadają lub wsiadają do autobusu na ul. Kunickiego muszą przedzierać sie przez stragany aby dotrzeć do dworca. Znowu zapomniano.....!!!!
[/quote]


Skąd wiesz że zapomniano? Weź kilka głębokich wdechów i tak nie przeżywaj bo dostaniesz przepukliny :-)
Avatar
kasha / 2 marca 2012 o 22:10
0
Super... ale gdzie tu są ścieżki i trasy rowerowe, gdzie są przystanki dla podróżujących koleją?????. całkowicie zapomniano o rowerzystach. Znowu zapomniano, że kolejowi podróżni, którzy wysiadają lub wsiadają do autobusu na ul. Kunickiego muszą przedzierać sie przez stragany aby dotrzeć do dworca. Znowu zapomniano.....!!!!
Avatar
smakosz / 2 marca 2012 o 20:42
0
[quote name='gość' timestamp='1330710480' post='604895']
a gdzie zakłady drożdżowe.
[/quote]

Zakłady Drożdżowe poszły na zacier pod galerię Handlową :-)))

Jak w ruskim kolejowym dowcipie:
"Gdie cystern ze spirtem???
Pradali!
A dieńgi gdie??
Prapili!!!"
Avatar
gość / 2 marca 2012 o 18:48
0
a gdzie zakłady drożdżowe.
Avatar
Marcin / 2 marca 2012 o 18:00
0
[quote name='max' timestamp='1330706394' post='604859']
/następny ku*** frustrat. Jak wy jęczydła mnożycie?
[/quote]

Maluczki, pewnie lazisz piechtą, albo pocinasz wigrusem. ty wiesz co jest ważne.
Cieszysz się? wiesz o czym mówię.
Avatar
max / 2 marca 2012 o 17:39
0
[quote name='Marcin' timestamp='1330705959' post='604854']
Całe szczęście nie będą budowali nowych, ani poprawiali starych dróg, tylko upiększało Kunickiego...tak mi ulżyło. Miato wie co robi.
[/quote]

/następny ku*** frustrat. Jak wy jęczydła mnożycie?
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego 0 0

Do piątku spodziewana jest dostawa ośmiu nowych autobusów zamówionych przez miasto w lubelskim Ursusie. Taki termin podał miastu dostawca pojazdów, który zgodnie z umową powinien je przekazać do 29 maja. Umowa dawała mu dodatkowy czas do 29 czerwca, ale i ten termin został przekroczony.

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą 0 0

Rozmowa z Jackiem Bąkiem, byłym piłkarzem, 96-krotnym reprezentantem Polski

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie
15 października 2018, 19:00

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie 0 0

Co Gdzie Kiedy. Już 15 października o godz. 19 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8) zaprezentowane zostanie niesamowite widowisko muzyczne w hołdzie Michaelowi Jacksonowi - Thriller LIVE!

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli
film

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli 2 1

Zielona Góra. 10-miesięczne dziecko z ranami głowy znaleźli zielonogórscy policjanci podczas interwencji w sprawie zakłócania ciszy nocnej w jednym z mieszkań. Niemowlę trafiło do szpitala, a rodzice do policyjnej celi. Oboje usłyszeli zarzuty narażenia dziecka na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. Grozi im do pięciu lat więzienia. 

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek 0 1

Do tragicznego wypadku doszło na wesołym miasteczku w Szczytnie. 9-latek wypadł z karuzeli, nie przeżył

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie
galeria

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie 0 0

W końcu znamy datę uruchomienia krytej pływalni w Wólce Rokickiej: pierwsze kąpiele 8 sierpnia o godzinie 14 lub 14.30.

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS 11 7

400 mieszkań może powstać przy ul. Głębokiej naprzeciw os. Słowackiego. Ratusz zgodził się na budowę sporego osiedla na terenie sprzedanym przez UMCS prywatnemu inwestorowi. Uczelnia liczy na to, że nabywca ziemi zbuduje tu akademiki.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 29 9

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 9 4

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 29 2

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 172 18

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 439 18

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 7 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.