Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 sierpnia 2010 r.
19:49
Edytuj ten wpis

Ul. Puchacza: Mieszkańcy się boją, bo nie mogą zamknąć drzwi

0 12 A A

Do jednej z klatek budynku przy ul. Puchaczej 6 w Lublinie może wejść każdy, bo starych drzwi nie można porządnie zamknąć. Mieszkańcy mają już tego dosyć i proszą zarządcę domu o domofon lub chociaż o nowy zamek.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Tu jest niebezpiecznie! Obcy ludzie śpią u nas na schodach, widziałam kiedyś nawet krew na klatce – skarży się Grażyna Maciążak, właścicielka jednego z lokali. – Mieszkam tu od pięciu lat i chociaż w pozostałych trzech klatkach są domofony, to ja nie mogę się doprosić o to samo. Słyszę ciągle, że mam sama pozbierać pieniądze od wszystkich lokatorów i zająć się założeniem domofonu – tłumaczy.
Policjanci są częstymi gośćmi w budynku przy ul. Puchaczej 6.

– Od stycznia zanotowaliśmy tutaj 30 interwencji. Pięć z nich dotyczyło zakłócania porządku, głównie osób nietrzeźwych i spożywających alkohol na klatce schodowej lub w rejonie tego budynku – informuje Andrzej Fijałek z zespołu prasowego KWP w Lublinie.

W firmie LUB-KOM, która zarządza budynkiem przy ul. Puchaczej 6 słyszymy, że o tym, gdzie są domofony, a gdzie ich nie ma, decydują sami mieszkańcy.

– To jest wspólnota mieszkaniowa – wyjaśnia Grażyna Sikora, wiceprezes LUB-KOM. – Są tam cztery klatki schodowe. W trzech mniejszych mieszkańcy we własnym zakresie zebrali pieniądze na założenie domofonów. W tej jednej tego nie zrobili. Wspólnota organizowała w tej sprawie spotkania. Właściciele mieszkań z pozostałych klatek sami wyłożyli pieniądze na ten cel, więc stwierdzili, że i ta jedna klatka musi zrobić to sama. Jeżeli już założą sobie domofony, to ich konserwację przejmie wspólnota. My możemy pomóc znaleźć firmę, która te domofony zainstaluje. Nie jest to i tak najgorsza z klatek, jakimi administrujemy, ale czasami może tam być uciążliwie – dodaje.

– O żadnych spotkaniach wspólnoty mieszkaniowej nie wiedzieliśmy – twierdzi Grażyna Maciążak.
– Chcieliśmy sami założyć tutaj zamek, nawet wkładkę kupiłem, ale niektórzy mieszkańcy nie zgodzili się na to – dodaje jej sąsiad.

Ciężkie, stare drzwi z odpryskującą farbą są więc otwarte o każdej porze roku, nawet kiedy przychodzą mrozy. Podpiera je tylko drewniany kołek.

LUB-KOM tłumaczy, że – w przeciwieństwie do zainstalowania domofonu – nowy zamek w drzwiach to żaden problem.

– Nie jesteśmy temu przeciwni i mieszkańcy nie muszą robić tego sami. Wystarczy, że wystąpią do nas z takim wnioskiem – zapewnia Grażyna Sikora. – Na zamek powinni się zgodzić wszyscy, którzy tam mieszkają.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 27 sierpnia 2010 o 14:26
0
Bardziej sztucznie brzmią takie "kwiatki" jak: ulica Skłodowska, Kosmowska, Koryzonowa (!) czy Grygowa. A zdarzają się nawet dziennikarzom z DW.

W dzisiejszym papierowym wydaniu DW na stronie 15 wśród ogłoszeń drobnych mamy też taką oto "perełkę":


KIEROWNIK SKLEPU W BIAŁEJ PODLASCE


I to by było na tyle w tym temacie
Dobranoc państwu
Avatar
Olej Do Głowy / 27 sierpnia 2010 o 12:40
0
Przyznam, że zestawienie z nazwami typu "Bociania" czy "Jastrzębia" rzeczywiście daje do myślenia i jest to jakaś logiczna konwencja nazewnicza, ale w przypadku tego nieszczęsnego puchacza przynajmniej dla mnie przymiotnik "puchaczy" brzmi strasznie niezgrabnie i zupełnie nienaturalnie (nie jestem jakąś zwariowaną polonistką - Boże uchowaj, ale wzmianki o ulicy Puchaczej zawsze mnie wściekały ;-))). Ten wyraz jest tak sztuczny, zupełnie nigdzie nie używany, że pierwsze co się podejrzewa to błąd językowy albo totalne niedbalstwo. Także ja bym optowała za Puchaczem jako patronem ulicy, chociaż autorowi honor zwracam.
Przyznam, że zestawienie z nazwami typu "Bociania" czy "Jastrzębia" rzeczywiście daje do myślenia i jest to jakaś logiczna konwencja nazewnicza, ale w przypadku tego nieszczęsnego puchacza przynajmniej dla mnie przymiotnik "puchaczy" brzmi strasznie niezgrabnie i zupełnie nienaturalnie (nie jestem jakąś zwariowaną polonistką - Boże uchowaj, ale wzmianki o ulicy Puchaczej zawsze mnie wściekały ;-))). Ten wyraz jest tak sztuczny, zupełnie nigdzie nie używany, że pierwsze co się podejrzewa to błąd językowy albo tot... rozwiń
Avatar
Adamqs / 27 sierpnia 2010 o 12:15
0
PUCHACZA, PUCHACZA, PUCHACZA
Avatar
Leon / 27 sierpnia 2010 o 12:15
0
[quote name='bambosh' date='27 sierpień 2010 - 11:38 ' timestamp='1282901931' post='337410']
Trzeba by zapytać polonistów-ale moim zdaniem akurat "puchacz" się nie odmienia tak jak: paw czy łabędź... Trochę komicznie by to brzmiało"puchaczej" -może lepiej było by"puchackiej"albo ulicy"puchaczowej"?? Ale akurat chyba nazwa tego ptaka się nie powinna odmieniać. Bo brzmiało by to podobnie jak : Mariusza a Mariuszej? Może to słowo być wyjątkiem w języku polskim. Podobnie,jak zdania są podzielone co do słowa; "przekonywAjący"a "przekonywUjący"... Ja byłbym przy pisowni"puchacza" ostrożny i pisał tą nazwę w formie niezmienionej-czyli przy ulicy"Puchacza"...
[/quote]

Mariusz to imię własne, więc i odmiana jest inna. Jeśli już to "przy ulicy Mariuszowej".
W przypadku rzeczowników zakończonych twardą zgłoską (np. "-c", "-k", "-sz", "-cz") przymiotnik żeński często przybiera końcówkę "-a" (Wilcza, Zajęcza, Krucza, Rzeźnicza, Rolnicza). Rzadziej występuje końcówka "-owa" (Krańcowa, Bukowa, Owocowa, Związkowa), a jeszcze rzadziej "-ska" i "-cka" - bo na ogół w nazwach zajęć i zawodów (Misjonarska, Farbiarska, Stolarska, Kotlarska, Tkacka).
Odmiana "Puchaczowa" czy tym bardziej "Puchaczska" prezentowałaby się bardzo osobliwie
[quote name='bambosh' date='27 sierpień 2010 - 11:38 ' timestamp='1282901931' post='337410']
Trzeba by zapytać polonistów-ale moim zdaniem akurat "puchacz" się nie odmienia tak jak: paw czy łabędź... Trochę komicznie by to brzmiało"puchaczej" -może lepiej było by"puchackiej"albo ulicy"puchaczowej"?? Ale akurat chyba nazwa tego ptaka się nie powinna odmieniać. Bo brzmiało by to podobnie jak : Mariusza a Mariuszej? Może to słowo być wyjątkiem w języku polskim. Podobn... rozwiń
Avatar
bambosh / 27 sierpnia 2010 o 11:45
0
...no tak to jest ze Wspólnotą Mieszkaniową...-moi znajomi 7 lat temu"uciekli" z mieszkania we Wspólnocie Mieszkaniowej na jednej ze znanych lubelskich ulic-bo we Wspólnocie życie jest uciążliwe: każdy chce rządzić,a jeden od drugiego chce być mądrzejszy...
Avatar
bambosh / 27 sierpnia 2010 o 11:38
0
[quote name='Gość' date='27 sierpień 2010 - 10:56 ' timestamp='1282899416' post='337382']
Szanowna pani "wykształciuszko". W jednym ma pani rację, że dla niektórych dyplom magistra nie jest wart więcej niż opakowanie po batoniku. Tak się składa, że sama pani siebie do tej grupy zaliczyła.
Ulice noszą nazwy przymiotnikowe wywodzące się od rzeczowników pospolitych (czyli pisanych z małej litery). Na Bronowicach wiele nazw pochodzi od nazw gatunków ptaków. Jest Sowia, Słowicza, Sokola, Szczygla i inne. Również Puchacza, Jastrzębia, Łabędzia oraz Pawia. Nikt nie powie, że mieszka przy ulicy Jatsrzębia, tylko Jastrzębiej, analogicznie: nie przy ulicy Łabędzia tylko Łabędziej. Nie ma żadnego uzasadnienia by nazwę odnoszącą się do wielkiej sowy traktować inaczej.
Jeżeli jeszcze i to pani nie przekonało, to proszę sobie samej odpowiedzieć jak będzie lepiej brzmiało: przy ulicy Pawia czy przy ulicy Pawiej?
Miłego dnia!
[/quote]
Trzeba by zapytać polonistów-ale moim zdaniem akurat "puchacz" się nie odmienia tak jak: paw czy łabędź... Trochę komicznie by to brzmiało"puchaczej" -może lepiej było by"puchackiej"albo ulicy"puchaczowej"?? Ale akurat chyba nazwa tego ptaka się nie powinna odmieniać. Bo brzmiało by to podobnie jak : Mariusza a Mariuszej? Może to słowo być wyjątkiem w języku polskim. Podobnie,jak zdania są podzielone co do słowa; "przekonywAjący"a "przekonywUjący"... Ja byłbym przy pisowni"puchacza" ostrożny i pisał tą nazwę w formie niezmienionej-czyli przy ulicy"Puchacza"...
[quote name='Gość' date='27 sierpień 2010 - 10:56 ' timestamp='1282899416' post='337382']
Szanowna pani "wykształciuszko". W jednym ma pani rację, że dla niektórych dyplom magistra nie jest wart więcej niż opakowanie po batoniku. Tak się składa, że sama pani siebie do tej grupy zaliczyła.
Ulice noszą nazwy przymiotnikowe wywodzące się od rzeczowników pospolitych (czyli pisanych z małej litery). Na Bronowicach wiele nazw pochodzi od nazw gatunków ptaków. Jest Sowia, Słowicza, Sokola, Szczy... rozwiń
Avatar
Gość / 27 sierpnia 2010 o 11:38
0
Spieracie się o nazwę ulicy, tymczasem na pobliskiej Pogodnej horror trwa już od kilku lat. Domofon wprawdzie niby istnieje, tylko co z tego skoro chuliganeria już dawno wyrwała zamek i wchodzi na klatkę kiedy tylko chce. Policja i spółdzielnia mieszkaniowa Kolejarz są bezradne, chociaż ta ostatnia co miesiąc ściąga od lokatorów haracz za... konserwację domofonu. To trochę tak jak by ustawić drzwi do lasu i pobierać opłaty za wejście
Avatar
Gość / 27 sierpnia 2010 o 10:56
0
[quote name='Olej Do Głowy' date='27 sierpień 2010 - 09:51 ' timestamp='1282895479' post='337329']
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale naprawdę coś nieprzyjemnego mi chodzi po plecach, jak czytam po raz kolejny o ulicy Puchaczej (z artykułów wynika, że raczej tam nie zamieszkam, przynajmniej z wyboru ). Wychodzi na to, że dyplom magistra naprawdę często znaczy tyle, co etykietka szamponu. Nie wiadomo, co się za nią kryje, raczej trzeba się nastawić na kiepską jakość.
[/quote]

Szanowna pani "wykształciuszko". W jednym ma pani rację, że dla niektórych dyplom magistra nie jest wart więcej niż opakowanie po batoniku. Tak się składa, że sama pani siebie do tej grupy zaliczyła.
Ulice noszą nazwy przymiotnikowe wywodzące się od rzeczowników pospolitych (czyli pisanych z małej litery). Na Bronowicach wiele nazw pochodzi od nazw gatunków ptaków. Jest Sowia, Słowicza, Sokola, Szczygla i inne. Również Puchacza, Jastrzębia, Łabędzia oraz Pawia. Nikt nie powie, że mieszka przy ulicy Jatsrzębia, tylko Jastrzębiej, analogicznie: nie przy ulicy Łabędzia tylko Łabędziej. Nie ma żadnego uzasadnienia by nazwę odnoszącą się do wielkiej sowy traktować inaczej.
Jeżeli jeszcze i to pani nie przekonało, to proszę sobie samej odpowiedzieć jak będzie lepiej brzmiało: przy ulicy Pawia czy przy ulicy Pawiej?
Miłego dnia!
[quote name='Olej Do Głowy' date='27 sierpień 2010 - 09:51 ' timestamp='1282895479' post='337329']
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale n... rozwiń
Avatar
Olej Do Głowy / 27 sierpnia 2010 o 09:51
0
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale naprawdę coś nieprzyjemnego mi chodzi po plecach, jak czytam po raz kolejny o ulicy Puchaczej (z artykułów wynika, że raczej tam nie zamieszkam, przynajmniej z wyboru ). Wychodzi na to, że dyplom magistra naprawdę często znaczy tyle, co etykietka szamponu. Nie wiadomo, co się za nią kryje, raczej trzeba się nastawić na kiepską jakość.
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale naprawdę coś nieprzyjemnego mi chodzi po plecach, jak czytam po raz kolejny o ulicy Puchaczej (z artykułów wynika, że raczej tam nie zamie... rozwiń
Avatar
quazir / 27 sierpnia 2010 o 08:27
0
.... masz mieszkanie we wspólnocie mieszkaniowej,więc nie oczekuj,że zarządca założy domofon bez uchwały wspólnoty...
Avatar
Gość / 27 sierpnia 2010 o 14:26
0
Bardziej sztucznie brzmią takie "kwiatki" jak: ulica Skłodowska, Kosmowska, Koryzonowa (!) czy Grygowa. A zdarzają się nawet dziennikarzom z DW.

W dzisiejszym papierowym wydaniu DW na stronie 15 wśród ogłoszeń drobnych mamy też taką oto "perełkę":


KIEROWNIK SKLEPU W BIAŁEJ PODLASCE


I to by było na tyle w tym temacie
Dobranoc państwu
Avatar
Olej Do Głowy / 27 sierpnia 2010 o 12:40
0
Przyznam, że zestawienie z nazwami typu "Bociania" czy "Jastrzębia" rzeczywiście daje do myślenia i jest to jakaś logiczna konwencja nazewnicza, ale w przypadku tego nieszczęsnego puchacza przynajmniej dla mnie przymiotnik "puchaczy" brzmi strasznie niezgrabnie i zupełnie nienaturalnie (nie jestem jakąś zwariowaną polonistką - Boże uchowaj, ale wzmianki o ulicy Puchaczej zawsze mnie wściekały ;-))). Ten wyraz jest tak sztuczny, zupełnie nigdzie nie używany, że pierwsze co się podejrzewa to błąd językowy albo totalne niedbalstwo. Także ja bym optowała za Puchaczem jako patronem ulicy, chociaż autorowi honor zwracam.
Przyznam, że zestawienie z nazwami typu "Bociania" czy "Jastrzębia" rzeczywiście daje do myślenia i jest to jakaś logiczna konwencja nazewnicza, ale w przypadku tego nieszczęsnego puchacza przynajmniej dla mnie przymiotnik "puchaczy" brzmi strasznie niezgrabnie i zupełnie nienaturalnie (nie jestem jakąś zwariowaną polonistką - Boże uchowaj, ale wzmianki o ulicy Puchaczej zawsze mnie wściekały ;-))). Ten wyraz jest tak sztuczny, zupełnie nigdzie nie używany, że pierwsze co się podejrzewa to błąd językowy albo tot... rozwiń
Avatar
Adamqs / 27 sierpnia 2010 o 12:15
0
PUCHACZA, PUCHACZA, PUCHACZA
Avatar
Leon / 27 sierpnia 2010 o 12:15
0
[quote name='bambosh' date='27 sierpień 2010 - 11:38 ' timestamp='1282901931' post='337410']
Trzeba by zapytać polonistów-ale moim zdaniem akurat "puchacz" się nie odmienia tak jak: paw czy łabędź... Trochę komicznie by to brzmiało"puchaczej" -może lepiej było by"puchackiej"albo ulicy"puchaczowej"?? Ale akurat chyba nazwa tego ptaka się nie powinna odmieniać. Bo brzmiało by to podobnie jak : Mariusza a Mariuszej? Może to słowo być wyjątkiem w języku polskim. Podobnie,jak zdania są podzielone co do słowa; "przekonywAjący"a "przekonywUjący"... Ja byłbym przy pisowni"puchacza" ostrożny i pisał tą nazwę w formie niezmienionej-czyli przy ulicy"Puchacza"...
[/quote]

Mariusz to imię własne, więc i odmiana jest inna. Jeśli już to "przy ulicy Mariuszowej".
W przypadku rzeczowników zakończonych twardą zgłoską (np. "-c", "-k", "-sz", "-cz") przymiotnik żeński często przybiera końcówkę "-a" (Wilcza, Zajęcza, Krucza, Rzeźnicza, Rolnicza). Rzadziej występuje końcówka "-owa" (Krańcowa, Bukowa, Owocowa, Związkowa), a jeszcze rzadziej "-ska" i "-cka" - bo na ogół w nazwach zajęć i zawodów (Misjonarska, Farbiarska, Stolarska, Kotlarska, Tkacka).
Odmiana "Puchaczowa" czy tym bardziej "Puchaczska" prezentowałaby się bardzo osobliwie
[quote name='bambosh' date='27 sierpień 2010 - 11:38 ' timestamp='1282901931' post='337410']
Trzeba by zapytać polonistów-ale moim zdaniem akurat "puchacz" się nie odmienia tak jak: paw czy łabędź... Trochę komicznie by to brzmiało"puchaczej" -może lepiej było by"puchackiej"albo ulicy"puchaczowej"?? Ale akurat chyba nazwa tego ptaka się nie powinna odmieniać. Bo brzmiało by to podobnie jak : Mariusza a Mariuszej? Może to słowo być wyjątkiem w języku polskim. Podobn... rozwiń
Avatar
bambosh / 27 sierpnia 2010 o 11:45
0
...no tak to jest ze Wspólnotą Mieszkaniową...-moi znajomi 7 lat temu"uciekli" z mieszkania we Wspólnocie Mieszkaniowej na jednej ze znanych lubelskich ulic-bo we Wspólnocie życie jest uciążliwe: każdy chce rządzić,a jeden od drugiego chce być mądrzejszy...
Avatar
bambosh / 27 sierpnia 2010 o 11:38
0
[quote name='Gość' date='27 sierpień 2010 - 10:56 ' timestamp='1282899416' post='337382']
Szanowna pani "wykształciuszko". W jednym ma pani rację, że dla niektórych dyplom magistra nie jest wart więcej niż opakowanie po batoniku. Tak się składa, że sama pani siebie do tej grupy zaliczyła.
Ulice noszą nazwy przymiotnikowe wywodzące się od rzeczowników pospolitych (czyli pisanych z małej litery). Na Bronowicach wiele nazw pochodzi od nazw gatunków ptaków. Jest Sowia, Słowicza, Sokola, Szczygla i inne. Również Puchacza, Jastrzębia, Łabędzia oraz Pawia. Nikt nie powie, że mieszka przy ulicy Jatsrzębia, tylko Jastrzębiej, analogicznie: nie przy ulicy Łabędzia tylko Łabędziej. Nie ma żadnego uzasadnienia by nazwę odnoszącą się do wielkiej sowy traktować inaczej.
Jeżeli jeszcze i to pani nie przekonało, to proszę sobie samej odpowiedzieć jak będzie lepiej brzmiało: przy ulicy Pawia czy przy ulicy Pawiej?
Miłego dnia!
[/quote]
Trzeba by zapytać polonistów-ale moim zdaniem akurat "puchacz" się nie odmienia tak jak: paw czy łabędź... Trochę komicznie by to brzmiało"puchaczej" -może lepiej było by"puchackiej"albo ulicy"puchaczowej"?? Ale akurat chyba nazwa tego ptaka się nie powinna odmieniać. Bo brzmiało by to podobnie jak : Mariusza a Mariuszej? Może to słowo być wyjątkiem w języku polskim. Podobnie,jak zdania są podzielone co do słowa; "przekonywAjący"a "przekonywUjący"... Ja byłbym przy pisowni"puchacza" ostrożny i pisał tą nazwę w formie niezmienionej-czyli przy ulicy"Puchacza"...
[quote name='Gość' date='27 sierpień 2010 - 10:56 ' timestamp='1282899416' post='337382']
Szanowna pani "wykształciuszko". W jednym ma pani rację, że dla niektórych dyplom magistra nie jest wart więcej niż opakowanie po batoniku. Tak się składa, że sama pani siebie do tej grupy zaliczyła.
Ulice noszą nazwy przymiotnikowe wywodzące się od rzeczowników pospolitych (czyli pisanych z małej litery). Na Bronowicach wiele nazw pochodzi od nazw gatunków ptaków. Jest Sowia, Słowicza, Sokola, Szczy... rozwiń
Avatar
Gość / 27 sierpnia 2010 o 11:38
0
Spieracie się o nazwę ulicy, tymczasem na pobliskiej Pogodnej horror trwa już od kilku lat. Domofon wprawdzie niby istnieje, tylko co z tego skoro chuliganeria już dawno wyrwała zamek i wchodzi na klatkę kiedy tylko chce. Policja i spółdzielnia mieszkaniowa Kolejarz są bezradne, chociaż ta ostatnia co miesiąc ściąga od lokatorów haracz za... konserwację domofonu. To trochę tak jak by ustawić drzwi do lasu i pobierać opłaty za wejście
Avatar
Gość / 27 sierpnia 2010 o 10:56
0
[quote name='Olej Do Głowy' date='27 sierpień 2010 - 09:51 ' timestamp='1282895479' post='337329']
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale naprawdę coś nieprzyjemnego mi chodzi po plecach, jak czytam po raz kolejny o ulicy Puchaczej (z artykułów wynika, że raczej tam nie zamieszkam, przynajmniej z wyboru ). Wychodzi na to, że dyplom magistra naprawdę często znaczy tyle, co etykietka szamponu. Nie wiadomo, co się za nią kryje, raczej trzeba się nastawić na kiepską jakość.
[/quote]

Szanowna pani "wykształciuszko". W jednym ma pani rację, że dla niektórych dyplom magistra nie jest wart więcej niż opakowanie po batoniku. Tak się składa, że sama pani siebie do tej grupy zaliczyła.
Ulice noszą nazwy przymiotnikowe wywodzące się od rzeczowników pospolitych (czyli pisanych z małej litery). Na Bronowicach wiele nazw pochodzi od nazw gatunków ptaków. Jest Sowia, Słowicza, Sokola, Szczygla i inne. Również Puchacza, Jastrzębia, Łabędzia oraz Pawia. Nikt nie powie, że mieszka przy ulicy Jatsrzębia, tylko Jastrzębiej, analogicznie: nie przy ulicy Łabędzia tylko Łabędziej. Nie ma żadnego uzasadnienia by nazwę odnoszącą się do wielkiej sowy traktować inaczej.
Jeżeli jeszcze i to pani nie przekonało, to proszę sobie samej odpowiedzieć jak będzie lepiej brzmiało: przy ulicy Pawia czy przy ulicy Pawiej?
Miłego dnia!
[quote name='Olej Do Głowy' date='27 sierpień 2010 - 09:51 ' timestamp='1282895479' post='337329']
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale n... rozwiń
Avatar
Olej Do Głowy / 27 sierpnia 2010 o 09:51
0
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale naprawdę coś nieprzyjemnego mi chodzi po plecach, jak czytam po raz kolejny o ulicy Puchaczej (z artykułów wynika, że raczej tam nie zamieszkam, przynajmniej z wyboru ). Wychodzi na to, że dyplom magistra naprawdę często znaczy tyle, co etykietka szamponu. Nie wiadomo, co się za nią kryje, raczej trzeba się nastawić na kiepską jakość.
Jest taki ptak jak PUCHACZ. W necie można zobaczyć jego zdjęcia. Robi tak U-huuu, u-huuu. W nocy tak robi, kiedy studenci marnych uczelni chleją a troszeńkę lepszych się uczą, więc pewnie dlatego nie mają pojęcia o istnieniu puchaczy.
To jest ulica tego ptaka z jakichś tam wzgledów. To nie jest przymiotnik, szanowna siło dziennikarska która spłodziła artykuł.
Nie jestem purystką językową, ale naprawdę coś nieprzyjemnego mi chodzi po plecach, jak czytam po raz kolejny o ulicy Puchaczej (z artykułów wynika, że raczej tam nie zamie... rozwiń
Avatar
quazir / 27 sierpnia 2010 o 08:27
0
.... masz mieszkanie we wspólnocie mieszkaniowej,więc nie oczekuj,że zarządca założy domofon bez uchwały wspólnoty...
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu 0 1

11-letnia dziewczynka trafiła do szpitala po tym jak w auto w którym jechała uderzył inny samochód.

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 1 6

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia]
galeria

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia] 16 2

W piątek można było premierowo zobaczyć nowe widowisko „Anioły lubelskie” w fontannie na pl. Litewskim.

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter 1 3

Rozmowa Z Rafałem Wójcikiem, trenerem Górnika Łęczna

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki?

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki? 7 10

Drogi są jak tętnice: dziurawe i pozapychane szybko prowadzą do zawału. Czy grozi nam wizyta u auto-kardiologa? Chyba nie, bo w naszym regionie inwestycje są realizowane na każdej kategorii dróg: od krajowych do gminnych. Wciąż jednak daleko nam do Śląska czy Wielkopolski, gdzie infrastruktura drogowa jest już na poziomie europejskim.

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia
zdjęcia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia 7 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Dominik Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 7

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 10 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 2 17

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 7

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 28 9

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.