Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 czerwca 2013 r.
16:49
Edytuj ten wpis

W Lublinie powstaną buspasy

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 31 A A
W Lublinie powstaną buspasy
W Lublinie powstaną buspasy

Ratusz planuje buspasy na Racławickich i Lipowej. Ciągi dla autobusów, trolejbusów i taksówek mają biec w obu kierunkach od ronda Honorowych Krwiodawców do Victorii. A to nie wszystko. W planie są też nowe zakazy skrętu i światła dla pieszych

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Jak to wszystko ma wyglądać?

Buspas biegnie od ronda, inni mają lewy pas ruchu, dostają zakaz skrętu w Puławską przy której pojawiają się światła na przejściu dla pieszych. Później zgodę na wjazd na buspas dostają auta skręcające w ul. Spadochroniarzy. Dalej kierowców wita kolejny zakaz skrętu w ul. Głowackiego. Buspas urywa się za "Staszicem” i nie ma go aż do ul. Łopacińskiego, gdzie pojawia się z powrotem i biegnie do przejścia przy Uniwersytecie Medycznym. Na przejściu stają światła, które wcześniej pozwalają ruszyć autobusom, dzięki czemu mogą swobodnie zmienić pas, jeśli chcą wjechać w Krakowskie Przedmieście.

Skręcamy w Lipową. Tu buspas pojawia się koło PZU, jest zakaz skrętu w lewo w Sądową i w Okopową oraz w prawo w Skłodowskiej. Koło Plazy z prawej strony buspasa biegnie dobudowany pas do skrętu w ul. Obrońców Pokoju. Ciąg dla autobusów definitywnie kończy się na przejściu koło Rowerowej i Sztajna. Tu też stają światła, a Rowerowa ma zakaz skrętu w lewo.

Jedziemy w drugą stronę. Buspas zaczyna się za ul. Chopina, nie wolno skręcać w Rowerową, a przed Okopową buspas przecinają kierowcy wjeżdżający na pas do skrętu w prawo. Nie ma wjazdu w Sądową, która zmienia kierunek ruchu i ma nakaz skrętu w prawo w Lipową. Przed Racławickimi autobusy dzielą pas z jadącymi w Krakowskie Przedmieście. Buspas urywa się koło KUL (zakaz skrętu w Łopacińskiego) i powraca za ul. Poniatowskiego.

Nie wolno skręcać w lewo w Spadochroniarzy, można skręcać z buspasa w Głowackiego i Puławską, która ma nakaz skrętu w prawo. Tu buspas znika i pojawia się przed rondem na środku jezdni. Pozostali prawym pasem jadą w al. Warszawską i al. Sikorskiego, a lewym w al. Kraśnicką.
Teraz do 10 lipca Ratusz ma zbierać opinie o tych zmianach. Później zdecyduje, kiedy je wprowadzi. – Ja bym chciał jak najszybciej, ale nie możemy tego robić wbrew woli mieszkańców – mówi Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta Lublina.

Na ile szybko da się to zrobić? Buspasa nie da się uruchomić bez budowy sygnalizacji ze śluzą dla komunikacji miejskiej przy Uniwersytecie Medycznym. Miasto może czekać na planowaną przebudowę jezdni, albo wcześniej stworzyć tymczasową sygnalizację. – Co zajęłoby 1,5 miesiąca – dodaje Kalinowski.

Terminów jeszcze nie ma. Ale magistrat twierdzi, że od buspasów nie ma odwrotu. Twierdzi, że komunikacja stanie się bardziej atrakcyjna, choćby dlatego, że prędkość przejazdu autobusów od ronda do Victorii ma wzrosnąć z 11,8 do 14,8 km/hm, a w drugą stronę z 9,6 km/h do 16 km/h.
Autor koncepcji, Andrzej Brzeziński z firmy TransEko twierdzi, że więcej osób na tym skorzysta, niż straci. – Przez Al. Racławickie nawet 82 proc. ludzi jedzie komunikacją miejską – wyjaśnia. – W samochodzie jedzie średnio 1,38 osoby. Czyli wozi się wiele pustych foteli.

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aa / 26 sierpnia 2013 o 12:35
0

Oczywistą oczywistością jest że w autobusach będzie kontrolowana ilość pasażerów? Skoro przyczepiają się do samochodów że jeździ w nich tylko kierowca, to ja przyczepiam się do autobusów w których jedzie 5 osób. Co wtedy? Nie będzie korzystał z bus pasa? To chyba jest całkiem logiczne, bo np. obok na światłach będzie stał samochód w którym będzie 5 osób, a w autobusie tyle samo - tylko że samochód jest 3 razy krótszy i szybciej ruszy ze świateł...ale pewnie o tym nikt nie pomyślał bo polska to dziki kraj.

Avatar
Kaz / 13 lipca 2013 o 20:16
0
Zorganizujmy się Stop BUSpasom w Lublinie https://www.facebook.com/stopbuspasomwlublinie?ref=hl
Avatar
Grzesiek / 2 lipca 2013 o 12:51
0

może zamiast wymyślać kolejne udogodnienia bezsensu, zacząć korzystać z klimatyzacji w autobusach?

ja zgłaszam to na www.klimalert.pl

Avatar
Żaneta / 24 czerwca 2013 o 10:04
0

Buspasy to zamach na wolność.To spisek.Gdzie lublinianie znajdą teraz fachowca który odspawa im foteliki samochodowe od tyłka?I jak tu lasce zaświrować w autobusie nie mogąc pochwalić się jedynym atutem,dłuuugąąąą furą?

Avatar
UPRośćmyTO / 22 czerwca 2013 o 22:15
0

Zasada jest taka: gdy w firmie dzieje się źle to wynajmuje się fachowców. Oni wprowadzają zmiany, by pokazać, że coś się dzieje: ściany przemalujemy na zielono. Co? są zielone? To na żółto. Tak chyba jest i Lublinie. .  .

Może ktoś by policzył ile osób przejeżdża w osobówkach i w komunikacji publ. w tym samym czasie. Na Kraśnickich wyszło mi więcej w osobówkach ale to amatorskie liczenie.  

. Tworzenie sztucznych rozwiązań psuje a nie naprawia sytuację. Jednokierunkowe generują dodatkowy ruch - często zamiast jechać 50m jedziemy 1000m. Znam takie miejsce (w Świdniku, który pod tym względem udaje stary Paryż) gdzie jedzie się 1100m ale miejscowi z osiedla jadą pod prąd tylko 30 ÷ 50 m (bo są "u siebie"). . .

Wszyscy chcą jak najkrócej jechać a tu zamiast zielonej to czerwona fala. W obecnych czasach wklejenie czujek (pętli indukcyjnych) przy dojeździe do skrzyżowania to standard ale nie w Lublinie. Tam gdzie są jakby zapomniano o oprogramowaniu i zapala się czerwone choć z poprzecznych nic nie jedzie. Gdy się już tam pojawiają to hamują, bo zapala im się czerwone. Startujemy i na nast. skrzyżowaniu to samo. Wiem, że nie da się zrobić pełnej zielonej fali w obu kierunkach ale jak to jest, że czy wjeżdzam, czy wyjeżdżam Kraśnicką to przeważnie trafiam na czerwone na niemal każdym skrzyżowaniu, czyli jak się chce to można ;-)    .

Mając te same drogi i tę samą ilość pojazdów można tak zorganizować ruch, by był bardziej płynny. Dlaczego na wspólnym odcinku DK 12, 17 i 19 światła na skrzyżowaniu Solidarności z Sikorskiego/Ducha w dużym ruchu pozwalają na przejazd jedynie kilku, max. 10 pojazdów, przez co tworzą się niepotrzebne korki. Dlaczego jadąc Tysiąclecia od wschodu spod świateł przy Zamku zawsze trafiamy na czerwone w Solidarności przy Dolnej 3 Maja (chyba, że ktoś od razu grzeje 90-100 km/h).

Dlaczego nie ma zakazu ruchu dla ciężarówek na lewym, najbliższym środka pasie gdy i tak nie ma skrętu w lewo z niego a ciężarówki skutecznie blokują ruch na wszystkich trzech pasach.

Dlaczego łatanie jezdni robi się podczas szczytu a nie w nocy (niedawno Solidarności, Tysiąclecia)?

Dlaczego w ogóle tyle tych dziur i kolein?

. Bus pasy są w niektórych miastach i wystarczy rozeznać w jakich warunkach poprawiły a w jakich popsuły przejezdność. Głupi ten, kto uczy się tylko na własnych błędach. Najlepiej nich nie popełniać.

Jestem przekonany, że samo usunięcie wspomnianych wyżej wad poprawiłoby przejezdność i oszczędziłoby nerwów wielu kierowców i pasażerów

Zasada jest taka: gdy w firmie dzieje się źle to wynajmuje się fachowców. Oni wprowadzają zmiany, by pokazać, że coś się dzieje: ściany przemalujemy na zielono. Co? są zielone? To na żółto. Tak chyba jest i Lublinie. .  .

Może ktoś by policzył ile osób przejeżdża w osobówkach i w komunikacji publ. w tym samym czasie. Na Kraśnickich wyszło mi więcej w osobówkach ale to amatorskie liczenie.  

. Tworzenie sztucznych rozwiązań psuje a nie naprawia sytuację. Jednokierunkowe generują dodatkowy ruch - często zamiast jecha... rozwiń

Avatar
Pasażer / 22 czerwca 2013 o 16:56
0

Buspasom mówię stanowcze TAK!

Po Alejach Racławickich autobusy i trolejbusy przewożą znacznie więcej osób, niż samochody osobowe. W tym rejonie w godzinach szczytu pojazdy komunikacji miejskiej odjeżdżają praktycznie co chwilę.

Avatar
pustysmiech / 22 czerwca 2013 o 13:41
0

Buspasy to dobry rozwiązanie gdy droga jest dwupasmowa  i ma minimum po 2 pasy ruchu po każdej stronie. Wówczas faktycznie istnieje szansa na rozładowanie ruchu i usprawnienie kurosowania kuminikacji miejskiej w newralgicznych miejsach bez szkody dla ruchu samochodów osobowych. Żadna z wymienionych w artykule  lubelskich ulic tych warunków nie spełnia. To są jednopasmówki!!!! Proponowane rozwiązania może zwiększyć korki i utrudnić komunikację i tworzyć zatory aut osobowych!. Gdyby Lipowa miała szerokość Al Tysiąclecia / Solidarności to buspasy byłyby ok a tak to tylko ogarnia mnie pusty śmiech. Spójrzcie na jakich ulicach w Warszawie są buspasy! 

Buspasy to dobry rozwiązanie gdy droga jest dwupasmowa  i ma minimum po 2 pasy ruchu po każdej stronie. Wówczas faktycznie istnieje szansa na rozładowanie ruchu i usprawnienie kurosowania kuminikacji miejskiej w newralgicznych miejsach bez szkody dla ruchu samochodów osobowych. Żadna z wymienionych w artykule  lubelskich ulic tych warunków nie spełnia. To są jednopasmówki!!!! Proponowane rozwiązania może zwiększyć korki i utrudnić komunikację i tworzyć zatory aut osobowy... rozwiń

Avatar
B-art / 22 czerwca 2013 o 11:57
0

Tragiczny pomysł!!!!!!!!!!!!!

Wszystki te zmiany uderzą przedewszystkim w mieszkańców LSM i Czubów do których dojazd już obecnie jest fatalny. Codziennie gdy wracam z pracy z ul.Północnej na ul. Armii Krajowej zajmuje mi to od 40-60 minut. po za szczytem 10 mminut !!!! Zamknięcie możliwości skrętu w lewo z ul. Racławickich w ul. Śpadochroniaży spowoduje jeszcze większy korek na ul. Swoińskiego oraz Al. Kraśnickich.

Korek zaczynający się na ul. Poniatowskiego  generalnie kończy się dopiero na Czubach niezależnie którą drogą się pojedzie to samo Narutowicza i al. Kraśnickie. Tam w większości droga ma tylko jeden pas ruchu (po za al. Kraśnickimi). Bus Pasy tak ale najpierw "Trasa Zielona" i "Mała Obwodnica Miejska" Róbcie Buspasy w miejscu gdzie jest minimu 3 pasy w jednym kierunku. Nie każdy ma możliwość jazdy MPK szczególnie gdy w pracy czasami musi stawić się na godz. 5 rano, bo poprost jeszcze nic nie jeździ!!!! Albo kończy po 22 bo juz tez ze świeczką szukać większości kursów ni mówiąc już o jakiś przesiadkach. Bus pasy? ok ale komunikacja 24/h i obniżenie cen biletów. Coś za coś.

Tragiczny pomysł!!!!!!!!!!!!!

Wszystki te zmiany uderzą przedewszystkim w mieszkańców LSM i Czubów do których dojazd już obecnie jest fatalny. Codziennie gdy wracam z pracy z ul.Północnej na ul. Armii Krajowej zajmuje mi to od 40-60 minut. po za szczytem 10 mminut !!!! Zamknięcie możliwości skrętu w lewo z ul. Racławickich w ul. Śpadochroniaży spowoduje jeszcze większy korek na ul. Swoińskiego oraz Al. Kraśnickich.

Korek zaczynający się na ul. Poniatowskiego  generalnie kończy się dopiero na Czubach niezależnie którą dr... rozwiń

Avatar
Lubelak / 22 czerwca 2013 o 10:44
0
Efekt będzie tylko taki... Korki, korki, korki jeszcze dłuższe niż dziś. Jak wszędzie bedą zakazy skrętu w lewo to jak ludzie maja się tam dostać, a jesli ktos powie ze na okolo to dlaczego maja jechać 2 czy 3 razy dłuższa trasą? Spalanie dodatkowego paliwa, emisja CO2, stres i awantury w korkach. Taki będzie Lublin 2016 ... nasza stolica kultury. Przykre.
Avatar
słodziak / 22 czerwca 2013 o 10:37
0

Ogólnie pomysł jest dobry i sprawdza sie w bardzo dużych miastach, ale spójrzmy prawdzie w oczy.... mieszkamy w lublinie.... nie mamy trzech pasów jezdni.... nie mamy świetnie zorganizowanej przepustowości skrzyżowań itp.... na początek skupiłbym się na usprawnieniu sygnalizacji, rozkładach mpk itp a dopiero później na bus pasach. niestety ale bilety jak na lubelski realia sa dość drogie i ja osobiście wole pojechać do pracy wygodnym samochodem, wydajać podobne pieniądze na benzynę co na bilet mpk.

Avatar
aa / 26 sierpnia 2013 o 12:35
0

Oczywistą oczywistością jest że w autobusach będzie kontrolowana ilość pasażerów? Skoro przyczepiają się do samochodów że jeździ w nich tylko kierowca, to ja przyczepiam się do autobusów w których jedzie 5 osób. Co wtedy? Nie będzie korzystał z bus pasa? To chyba jest całkiem logiczne, bo np. obok na światłach będzie stał samochód w którym będzie 5 osób, a w autobusie tyle samo - tylko że samochód jest 3 razy krótszy i szybciej ruszy ze świateł...ale pewnie o tym nikt nie pomyślał bo polska to dziki kraj.

Avatar
Kaz / 13 lipca 2013 o 20:16
0
Zorganizujmy się Stop BUSpasom w Lublinie https://www.facebook.com/stopbuspasomwlublinie?ref=hl
Avatar
Grzesiek / 2 lipca 2013 o 12:51
0

może zamiast wymyślać kolejne udogodnienia bezsensu, zacząć korzystać z klimatyzacji w autobusach?

ja zgłaszam to na www.klimalert.pl

Avatar
Żaneta / 24 czerwca 2013 o 10:04
0

Buspasy to zamach na wolność.To spisek.Gdzie lublinianie znajdą teraz fachowca który odspawa im foteliki samochodowe od tyłka?I jak tu lasce zaświrować w autobusie nie mogąc pochwalić się jedynym atutem,dłuuugąąąą furą?

Avatar
UPRośćmyTO / 22 czerwca 2013 o 22:15
0

Zasada jest taka: gdy w firmie dzieje się źle to wynajmuje się fachowców. Oni wprowadzają zmiany, by pokazać, że coś się dzieje: ściany przemalujemy na zielono. Co? są zielone? To na żółto. Tak chyba jest i Lublinie. .  .

Może ktoś by policzył ile osób przejeżdża w osobówkach i w komunikacji publ. w tym samym czasie. Na Kraśnickich wyszło mi więcej w osobówkach ale to amatorskie liczenie.  

. Tworzenie sztucznych rozwiązań psuje a nie naprawia sytuację. Jednokierunkowe generują dodatkowy ruch - często zamiast jechać 50m jedziemy 1000m. Znam takie miejsce (w Świdniku, który pod tym względem udaje stary Paryż) gdzie jedzie się 1100m ale miejscowi z osiedla jadą pod prąd tylko 30 ÷ 50 m (bo są "u siebie"). . .

Wszyscy chcą jak najkrócej jechać a tu zamiast zielonej to czerwona fala. W obecnych czasach wklejenie czujek (pętli indukcyjnych) przy dojeździe do skrzyżowania to standard ale nie w Lublinie. Tam gdzie są jakby zapomniano o oprogramowaniu i zapala się czerwone choć z poprzecznych nic nie jedzie. Gdy się już tam pojawiają to hamują, bo zapala im się czerwone. Startujemy i na nast. skrzyżowaniu to samo. Wiem, że nie da się zrobić pełnej zielonej fali w obu kierunkach ale jak to jest, że czy wjeżdzam, czy wyjeżdżam Kraśnicką to przeważnie trafiam na czerwone na niemal każdym skrzyżowaniu, czyli jak się chce to można ;-)    .

Mając te same drogi i tę samą ilość pojazdów można tak zorganizować ruch, by był bardziej płynny. Dlaczego na wspólnym odcinku DK 12, 17 i 19 światła na skrzyżowaniu Solidarności z Sikorskiego/Ducha w dużym ruchu pozwalają na przejazd jedynie kilku, max. 10 pojazdów, przez co tworzą się niepotrzebne korki. Dlaczego jadąc Tysiąclecia od wschodu spod świateł przy Zamku zawsze trafiamy na czerwone w Solidarności przy Dolnej 3 Maja (chyba, że ktoś od razu grzeje 90-100 km/h).

Dlaczego nie ma zakazu ruchu dla ciężarówek na lewym, najbliższym środka pasie gdy i tak nie ma skrętu w lewo z niego a ciężarówki skutecznie blokują ruch na wszystkich trzech pasach.

Dlaczego łatanie jezdni robi się podczas szczytu a nie w nocy (niedawno Solidarności, Tysiąclecia)?

Dlaczego w ogóle tyle tych dziur i kolein?

. Bus pasy są w niektórych miastach i wystarczy rozeznać w jakich warunkach poprawiły a w jakich popsuły przejezdność. Głupi ten, kto uczy się tylko na własnych błędach. Najlepiej nich nie popełniać.

Jestem przekonany, że samo usunięcie wspomnianych wyżej wad poprawiłoby przejezdność i oszczędziłoby nerwów wielu kierowców i pasażerów

Zasada jest taka: gdy w firmie dzieje się źle to wynajmuje się fachowców. Oni wprowadzają zmiany, by pokazać, że coś się dzieje: ściany przemalujemy na zielono. Co? są zielone? To na żółto. Tak chyba jest i Lublinie. .  .

Może ktoś by policzył ile osób przejeżdża w osobówkach i w komunikacji publ. w tym samym czasie. Na Kraśnickich wyszło mi więcej w osobówkach ale to amatorskie liczenie.  

. Tworzenie sztucznych rozwiązań psuje a nie naprawia sytuację. Jednokierunkowe generują dodatkowy ruch - często zamiast jecha... rozwiń

Avatar
Pasażer / 22 czerwca 2013 o 16:56
0

Buspasom mówię stanowcze TAK!

Po Alejach Racławickich autobusy i trolejbusy przewożą znacznie więcej osób, niż samochody osobowe. W tym rejonie w godzinach szczytu pojazdy komunikacji miejskiej odjeżdżają praktycznie co chwilę.

Avatar
pustysmiech / 22 czerwca 2013 o 13:41
0

Buspasy to dobry rozwiązanie gdy droga jest dwupasmowa  i ma minimum po 2 pasy ruchu po każdej stronie. Wówczas faktycznie istnieje szansa na rozładowanie ruchu i usprawnienie kurosowania kuminikacji miejskiej w newralgicznych miejsach bez szkody dla ruchu samochodów osobowych. Żadna z wymienionych w artykule  lubelskich ulic tych warunków nie spełnia. To są jednopasmówki!!!! Proponowane rozwiązania może zwiększyć korki i utrudnić komunikację i tworzyć zatory aut osobowych!. Gdyby Lipowa miała szerokość Al Tysiąclecia / Solidarności to buspasy byłyby ok a tak to tylko ogarnia mnie pusty śmiech. Spójrzcie na jakich ulicach w Warszawie są buspasy! 

Buspasy to dobry rozwiązanie gdy droga jest dwupasmowa  i ma minimum po 2 pasy ruchu po każdej stronie. Wówczas faktycznie istnieje szansa na rozładowanie ruchu i usprawnienie kurosowania kuminikacji miejskiej w newralgicznych miejsach bez szkody dla ruchu samochodów osobowych. Żadna z wymienionych w artykule  lubelskich ulic tych warunków nie spełnia. To są jednopasmówki!!!! Proponowane rozwiązania może zwiększyć korki i utrudnić komunikację i tworzyć zatory aut osobowy... rozwiń

Avatar
B-art / 22 czerwca 2013 o 11:57
0

Tragiczny pomysł!!!!!!!!!!!!!

Wszystki te zmiany uderzą przedewszystkim w mieszkańców LSM i Czubów do których dojazd już obecnie jest fatalny. Codziennie gdy wracam z pracy z ul.Północnej na ul. Armii Krajowej zajmuje mi to od 40-60 minut. po za szczytem 10 mminut !!!! Zamknięcie możliwości skrętu w lewo z ul. Racławickich w ul. Śpadochroniaży spowoduje jeszcze większy korek na ul. Swoińskiego oraz Al. Kraśnickich.

Korek zaczynający się na ul. Poniatowskiego  generalnie kończy się dopiero na Czubach niezależnie którą drogą się pojedzie to samo Narutowicza i al. Kraśnickie. Tam w większości droga ma tylko jeden pas ruchu (po za al. Kraśnickimi). Bus Pasy tak ale najpierw "Trasa Zielona" i "Mała Obwodnica Miejska" Róbcie Buspasy w miejscu gdzie jest minimu 3 pasy w jednym kierunku. Nie każdy ma możliwość jazdy MPK szczególnie gdy w pracy czasami musi stawić się na godz. 5 rano, bo poprost jeszcze nic nie jeździ!!!! Albo kończy po 22 bo juz tez ze świeczką szukać większości kursów ni mówiąc już o jakiś przesiadkach. Bus pasy? ok ale komunikacja 24/h i obniżenie cen biletów. Coś za coś.

Tragiczny pomysł!!!!!!!!!!!!!

Wszystki te zmiany uderzą przedewszystkim w mieszkańców LSM i Czubów do których dojazd już obecnie jest fatalny. Codziennie gdy wracam z pracy z ul.Północnej na ul. Armii Krajowej zajmuje mi to od 40-60 minut. po za szczytem 10 mminut !!!! Zamknięcie możliwości skrętu w lewo z ul. Racławickich w ul. Śpadochroniaży spowoduje jeszcze większy korek na ul. Swoińskiego oraz Al. Kraśnickich.

Korek zaczynający się na ul. Poniatowskiego  generalnie kończy się dopiero na Czubach niezależnie którą dr... rozwiń

Avatar
Lubelak / 22 czerwca 2013 o 10:44
0
Efekt będzie tylko taki... Korki, korki, korki jeszcze dłuższe niż dziś. Jak wszędzie bedą zakazy skrętu w lewo to jak ludzie maja się tam dostać, a jesli ktos powie ze na okolo to dlaczego maja jechać 2 czy 3 razy dłuższa trasą? Spalanie dodatkowego paliwa, emisja CO2, stres i awantury w korkach. Taki będzie Lublin 2016 ... nasza stolica kultury. Przykre.
Avatar
słodziak / 22 czerwca 2013 o 10:37
0

Ogólnie pomysł jest dobry i sprawdza sie w bardzo dużych miastach, ale spójrzmy prawdzie w oczy.... mieszkamy w lublinie.... nie mamy trzech pasów jezdni.... nie mamy świetnie zorganizowanej przepustowości skrzyżowań itp.... na początek skupiłbym się na usprawnieniu sygnalizacji, rozkładach mpk itp a dopiero później na bus pasach. niestety ale bilety jak na lubelski realia sa dość drogie i ja osobiście wole pojechać do pracy wygodnym samochodem, wydajać podobne pieniądze na benzynę co na bilet mpk.

Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki 2 1

Siedem bloków mieszkalnych zamierza stawiać prywatna spółka na terenie wytwórni wind u zbiegu ul. Roztocze i Orkana. Ratusz uznał, że to dobre miejsce na mieszkania, a teraz będzie opracowywać nowy plan zagospodarowania terenu.

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial 0 0

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się bieg City trail onTour, czyli wakacyjna zapowiedź największego cyklu zawodów przełajowych w kraju. Najszybszym na 5-kilometrowej trasie był miejscowy dominator – Artur Kern. Wśród kobiet zwycięstwo odniosła pochodząca z Wejherowa – Katarzyna Konkel

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci 0 1

Zamiast klocków i lalek – patyki i błoto. Zamiast łóżka i materaca – ciepły śpiwór i gołe niebo. Przedszkolaki brodzą w kałużach, przedzierają przez śnieżne zaspy, a ich plac zabaw to las, łąka lub ogród.

MKS Perła Lublin już trenuje
galeria

MKS Perła Lublin już trenuje 0 1

Superliga piłkarek ręcznych MKS Perła Lublin ma za sobą pierwszy trening. W poniedziałek w hali MOSiR przy Al. Zygmuntowskich ćwiczyło 14 zawodniczek. Walentyna Nieściaruk i Gabriela Besen na razie trenowały indywidualnie

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę 23 2

Recydywista z Łęcznej zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę. Wpadł w szał po tym, jak wymieszał alkohol z lekami – wynika z akt sprawy. Ofiara przeżyła tylko dzięki interwencji świadka i policjantów.

Cena 1g suszu dla pacjenta nie powinna przekroczyć 65 zł. Chorzy czekają na medyczną marihuanę

Cena 1g suszu dla pacjenta nie powinna przekroczyć 65 zł. Chorzy czekają na medyczną marihuanę 0 0

Jest firma, która chce sprowadzać z Kanady surowiec do wytwarzania marihuany medycznej. Złożyła już wniosek o rejestrację, ale do aptek lek szybko nie trafi.

Centralny Plac Zabaw. Zapisz się na warsztaty

Centralny Plac Zabaw. Zapisz się na warsztaty 1 0

Co Gdzie Kiedy. Za niecałe dwa tygodnie (28 lipca) na placu przed Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) startuje Centralny Plac Zabaw. – W tym roku razem z wami chcemy otworzyć nowy rozdział naszego projektu – zapowiadają organizatorzy wydarzenia.

Kolega nie będzie zadowolony. Nawet nie wiedział, że jego samochód został "pożyczony"

Kolega nie będzie zadowolony. Nawet nie wiedział, że jego samochód został "pożyczony" 0 0

Kierowca w Zakrzowie (pow. łęczyński) wypadł z drogi i zakończył jazdę na jednej z latarni.

Piotr Darmochwał (Motor): Najpierw budowa zespołu, potem konkretne cele

Piotr Darmochwał (Motor): Najpierw budowa zespołu, potem konkretne cele 3 0

ROZMOWA Z Piotrem Darmochwałem, nowym zawodnikiem Motoru Lublin

Lublin: Tak wygląda rower miejski po przejechaniu przez pociąg

Lublin: Tak wygląda rower miejski po przejechaniu przez pociąg 7 3

W poniedziałek policjanci z komisariatu VI w Lublinie zatrzymali nieletniego mieszkańca miasta w związku ze zniszczeniem roweru miejskiego.

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej
galeria

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej 10 23

O zmiany w projekcie przebudowy Al. Racławickich apeluje do prezydenta Lublina doradzająca mu Rada Kultury Przestrzeni. Prosi o estetyczne chodniki, ozdobną roślinność i miejsca do siedzenia. Lista próśb jest o wiele dłuższa.

Kredyt odnawialny na koncie osobistym – co to jest i jak działa?

Kredyt odnawialny na koncie osobistym – co to jest i jak działa? 0 0

Bieżące wydatki pochłonęły całą pensję, a na kolejną trzeba czekać jeszcze kilka dni? A może pojawił się nieoczekiwany wydatek, przekraczający obecne możliwości domowego budżetu? To tylko przykłady sytuacji, w których pomocny może okazać się dostęp do kredytu odnawialnego na koncie osobistym. Czym dokładnie jest i jak działa taki produkt?

Infomat na Rynku miał prezentować walory turystyczne regionu. A pokazywał film porno

Infomat na Rynku miał prezentować walory turystyczne regionu. A pokazywał film porno 50 6

Film porno zamiast reklam chwalących walory turystyczne okolicy można było zobaczyć w sobotę na infomacie ustawionym na hrubieszowskim rynku.

Paulina Guba znowu blisko rekordu, Polska druga w Pucharze Świata

Paulina Guba znowu blisko rekordu, Polska druga w Pucharze Świata 4 1

W weekend na stadionie olimpijskim w Londynie rozgrywane były zawody o Puchar Świata. Mamy powody do radości, bo Polska zajęła drugą lokatę, jedynie za USA. Biało-Czerwonych w Anglii reprezentowała trójka zawodników z województwa lubelskiego: Paulina Guba i Karolina Kołeczek (obie AZS UMCS Lublin) oraz Dominik Kopeć (Agros Zamość)

Depositphotos otrzymał polską wersję językową

Depositphotos otrzymał polską wersję językową 0 0

W dniu dzisiejszym pragnę poświęcić nieco miejsca stronie Depositphotos.com która to święci tryumfy popularności za naszą zachodnią granicą. Od teraz także Polacy mają możliwość wypróbować funkcjonalności jakie ona oferuje, a to wszystko za sprawą specjalnie przygotowanej dla rodaków nakładki językowej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.