Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 listopada 2019 r.
6:38

W Lublinie powstaną nowe pętle autobusowe. Miasto ma również plan na kolejne inwestycje

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
40 29 A A
Planowana pętla ma zastąpić prowizoryczny przystanek końcowy u zbiegu ul. Nałkowskich i Żeglarskiej<br />
Planowana pętla ma zastąpić prowizoryczny przystanek końcowy u zbiegu ul. Nałkowskich i Żeglarskiej
(fot. Maciej Kaczanowski)

Nowe pętle komunikacji miejskiej mają powstać przy Żeglarskiej, Zbożowej i Franczaka „Lalka”. Planowane są tu ładowarki dla autobusów elektrycznych, toalety, a nad zalewem także bezpłatny parking. W planie są już następne takie węzły, m.in. przy al. Kraśnickiej w rejonie Wróblej oraz przy ul. Osmolickiej

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

W piątek ogłoszony został przetarg na budowę trzech węzłów przesiadkowych dla komunikacji miejskiej. Prace mogą się zacząć w lutym przyszłego roku, ich zakończenie powinno nastąpić najpóźniej w czerwcu roku 2021, bo taki termin narzuca miasto. W tym samym czasie przebudowana ma być także ul. Wygodna, która będzie objęta tym samym zleceniem.

Największym z węzłów, których dotyczy piątkowy przetarg ma być ten przy ul. Żeglarskiej w pobliżu skrzyżowania z Janowską i Krężnicką. Planowana tu pętla ma zastąpić prowizoryczny przystanek końcowy u zbiegu ul. Nałkowskich i Żeglarskiej, który od dawna jest za ciasny dla stających tu autobusów i niewygodny dla pasażerów, którzy nierzadko muszą iść po jezdni lub błocie.

Pętla przy Żeglarskiej ma pomieścić jednocześnie czternaście autobusów. Obok zaplanowano bezpłatny parking, który w założeniu ma zachęcić kierowców spoza Lublina do pozostawienia swojego samochodu i kontynuowania jazdy do centrum komunikacją miejską. Parking będzie dość skromny.

– Dla 31 samochodów – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Będzie tu również wyświetlacz pokazujący najbliższe odjazdy, zadaszony parking dla 10 rowerów, budynek socjalny z toaletami oraz dwie ładowarki dla autobusów elektrycznych.

Wyświetlacze, toalety, dziesięciostanowiskowe parkingi dla rowerów i ładowarki dla elektrobusów zostały uwzględnione także w projektach pozostałych dwóch węzłów, których dotyczy piątkowy przetarg ZTM. Ten przy ul. Zbożowej ma pomieścić 10 autobusów, przy Franczaka „Lalka” zatrzyma się jednocześnie 6 pojazdów komunikacji miejskiej.

Ani na Sławinie, ani na Felinie nie będzie przy pętlach miejsca na zostawienie samochodu. Projekt przewiduje tu zaledwie kilka stanowisk, w których można na chwilę przystanąć, wypuścić pasażera i pojechać dalej. Parking dla pętli przy ul. Franczaka „Lalka” ma powstać nieco dalej, przy skrzyżowaniu Drogi Męczenników z ul. Grenadierów, ale jego budowa będzie zamawiana w innym przetargu.

W kolejce czekają już następne węzły przesiadkowe planowane przez miasto. Jeden z nich ma powstać przy al. Kraśnickiej koło ul. Wróblej. Dzięki tej pętli, do której najprawdopodobniej dociągnięta zostanie trakcja trolejbusowa, usprawniona ma być komunikacja w rejonie nowych blokowisk Węglina Południowego. Dojeżdżające tu linie są dziś rozrzucone po kilku przystankach końcowych niedaleko sklepów.

W samorządowych planach jest także przebudowa pętli przy os. Poręba, zbyt ciasnej, jak na liczbę zatrzymujących się tu autobusów i trolejbusów. Kolejny punkt przesiadkowy planowany jest przy Osmolickiej.

Kiedy mogą się zacząć prace przy al. Kraśnickiej, os. Poręba, ul. Osmolickiej i Grenadierów? Ratusz nie wskazuje jeszcze konkretnej daty. – Kwestia ogłoszenia kolejnych przetargów uzależniona jest od sprawności przebiegu procedur formalnych – odpowiada Grzegorz Jędrek z biura prasowego Urzędu Miasta. – Aktualnie uzupełniana jest niezbędna dokumentacja, m. in. w zakresie pozwoleń na budowę.

e-Wydanie

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Sk / 18 listopada 2019 o 07:49
+15
W okolicach ul. Gesiej i koralowej rano jest gigantyczny korek. Przydałaby się droga od krasnickiej do estakady na diamentowej wzdłuż torów. Nowe bloki w tamtej okolicy rosną jak grzyby po deszczu,w tej chwili widać kilkanaście dźwigów i co chwilę rozpoczyna się budowa kolejnego bloku.
Avatar
podpis / 18 listopada 2019 o 08:50
+10
nowa pętla przy os. Poręba powinna powstać w sąsiedztwie nowego przystanku kolejowego Lublin Zachodni
Avatar
DIV / 18 listopada 2019 o 11:03
+8
Ul. Wróbla! WRÓBLA !!! Nie ma ulicy wróblej w Lublinie.... polski język, trudny język...
 ul. Słowicza - przy ul. Słowiczej, a nie przy ul. Słowicza, ul. Łabędzia - przy ul. Łabędziej, a nie przy ul. Łabędzia, ul. Puchacza - przy ul. Puchaczej, a nie przy ul. Puchacza, ul. Pawia - przy ul. Pawiej, a nie przy ul. Pawia, ul. Wróbla - przy ul. Wróblej, a nie przy ul. Wróbla.
Avatar
Japolan / 18 listopada 2019 o 12:01
+7
W okolicach ul. Gesiej i koralowej rano jest gigantyczny korek. Przydałaby się droga od krasnickiej do estakady na diamentowej wzdłuż torów. Nowe bloki w tamtej okolicy rosną jak grzyby po deszczu,w tej chwili widać kilkanaście dźwigów i co chwilę rozpoczyna się budowa kolejnego bloku.
Rozplanowano tereny bez ładu i składu. Ul. Węglinek to (prawie) w całości droga polna (wzdłuż linii kolejowej). Od dawna wiadomo, że tam trzeba zbudować porządną drogę. Szanse na to zmalały po powstaniu ul. Wyżynnej - będącej nieporozumieniem; jest tak kręta i tak stroma, że wykluczone jest skierowanie nią komunikacji miejskiej (na co wskazuje pisemna informacja o wynikach przejazdów testowych w celu sprawdzenia mej propozycji). O wiele bardziej od nowego wiaduktu w pobliżu klubu jeździeckiego przydałby się wiadukt nad ul. Diamentową oraz most drogowy nad Bystrzycą - zapewne lepszy byłby wariant na południe od linii kolejowej (z czym jednak wiązałby się kolejny tunel pod linią kolejową). Powstał wiadukt, a z ul. Krochmalnej oraz na ul. Krochmalną jedzie się w sposób dziwaczny (można przy samym nowym wiadukcie, można inaczej). Z planem odtworzenia (po prawie 50 latach) łącznicy kolejowej w rejonie Starego Gaju powinno wiązać się zaplanowanie nowych rozwiązań drogowych - z uwzględnieniem tuneli pod torami kolejowymi. Za to planuje się "park" (czyli "misia" do wysysania publicznych pieniędzy przez pasożytnicze pijawki), na terenie którego chcą "wcielić" kilka zabudowanych parceli (by mieszkającym tam ludziom uniemożliwić budowanie nowych domów lub rozbudowę już istniejących). Bardzo trudno będzie tam wprowadzić ład bez gospodarskiego oka - a takiego brak (za to jest dopieszczanie kapitalistycznych drani, którzy gnębią ogół lublinan).
Rozplanowano tereny bez ładu i składu. Ul. Węglinek to (prawie) w całości droga polna (wzdłuż linii kolejowej). Od dawna wiadomo, że tam trzeba zbudować porządną drogę. Szanse na to zmalały po powstaniu ul. Wyżynnej - będącej nieporozumieniem; jest tak kręta i tak stroma, że wykluczone jest skierowanie nią komunikacji miejskiej (na co wskazuje pisemna informacja o wynikach przejazdów testowych w celu sprawdzenia mej propozycji). O wiele bardziej od nowego wiaduktu w pobliżu klubu jeździeckiego przydałby się wiadukt nad ul. ... rozwiń
Avatar
Japolan / 18 listopada 2019 o 12:18
+6
Amen. Czy przy okazji zostanie wydłużona linia 6... Co do węzła.. nic z tego nie będzie jeśli nadal Nałkowskich będzie miała rozprowadzić ruch podmiejski. Co z łącznikiem do Diamentowej (Osmolicka - Diamentowa)? co z południową obwodnicą?
Ul. Uhorczaka (od lat planowana) - którą można (było) traktować jako łącznik z ul. Osmolicką - została zdegradowana do poziomu bliskiego ulicy osiedlowej. Ratuszowi planiści oraz pan dr Krzysztof Żuk zdeklasowali ją z rangi ulicy głównej do jakiegoś "krzywulca" (mającego mieć "ujcie" w ul. Zemnorzycką paręset metrów przed ul. Osmolicką. Być może część rezerwą terenu (szerokości około 50 metrów) zostanie "wywianowany" jakiś deweloper - na żądanie deweloperów oraz ich klentów zdeklasowano (od dziesięcioleci planowaną) ulicę Uhorczaka. Rolę ulicy głównej ma (nadal) pełnić ul. Diamentowa (która także będzie łącznikiem z południowym odcinkiem tak zwanej wewnętrznej obwodnicy Lublina).
Ul. Uhorczaka (od lat planowana) - którą można (było) traktować jako łącznik z ul. Osmolicką - została zdegradowana do poziomu bliskiego ulicy osiedlowej. Ratuszowi planiści oraz pan dr Krzysztof Żuk zdeklasowali ją z rangi ulicy głównej do jakiegoś "krzywulca" (mającego mieć "ujcie" w ul. Zemnorzycką paręset metrów przed ul. Osmolicką. Być może część rezerwą terenu (szerokości około 50 metrów) zostanie "wywianowany" jakiś deweloper - na żądanie deweloperów oraz ich klentów zdeklasowano (od dziesi... rozwiń
Avatar
Gość / 18 listopada 2019 o 11:48
+6
Amen. Czy przy okazji zostanie wydłużona linia 6... Co do węzła.. nic z tego nie będzie jeśli nadal Nałkowskich będzie miała rozprowadzić ruch podmiejski. Co z łącznikiem do Diamentowej (Osmolicka - Diamentowa)? co z południową obwodnicą?
Avatar
Anka / 18 listopada 2019 o 10:45
+6
Przy ulicy Wróblej stoi tablica z nazwą:Ul.Wróbla.Przy jakiej ulicy on stoi?Przy Wróblej.
 Najwyraźniej dziennikarz przyjął, że Wróbel to nazwisko,  a tymczasem to po prostu wróbelek. To jak Gęsia, więc przy Gęsiej.
Avatar
Gość / 18 listopada 2019 o 08:20
+6
Bez remontu zdewastowanej Nalkowskich ta inwestycja jest bez sensu.
Avatar
widzę to inaczej / 18 listopada 2019 o 08:36
+5
Bez remontu zdewastowanej Nalkowskich ta inwestycja jest bez sensu.
 W tej sprawie to poponuję udać się do radsnego pituchu który z tej dzielnicy otrzymał mandat radnego. Może wam pomoże.
Avatar
Gość / 18 listopada 2019 o 07:22
+5
Czy redaktor zapoznał się z przetargiem? Przecież jest zaplanowana budowa czterech węzłów, w tym przy ul. Franczaka „Lalka”
Avatar
Gość / 21 listopada 2019 o 22:51
0
"Rozbudowa pętli przy ul. Granitowej wydaje się wyrzucaniem pieniędzy w błoto. W perspektywie jest oddanie do użytku przystanku kolejowego Lublin Zachód i przedłużenie ul. Granitowej. Chyba rozsądniejsze byłoby wbudowanie nowej pętli bliżej torów i przystanku kolejowego." - Pętla w obecnej lokalizacji(Os. Poręba) spełnia swoje zadanie - ma służyć mieszkańcom okolicznych osiedli/bloków mieszkalnych i służy dobrze, mieszkańcy chwalą ją sobie( a rozbudowa uzasadniona jest kończącym się miejscami postojowymi dla pojazdów mpk - a ostatnimi laty połączeń przybyło tutaj, stąd pętla ulegnie powiększeniu, pojawią się tam także ładowarki dla autobusów elektrycznych), wybudowanie całkowicie nowej pętli byłoby właśnie marnotrawstwem pieniędzy, gdyż co wtedy zrobiono by z poprzednią, której stan pod względem nawierzchni jest bardzo dobry? Ponadto bliżej torów/przystanku kolejowego nikt nie mieszka i nic nie wskazuje na to aby w okolicach torów ktokolwiek się budował( żaden deweloper nawet o tym nie myśli). Samo przedłużenie ul. Granitowej zaś jest uzasadnione tym aby łatwiej było podjechać pod stację Lublin-Zachód, do tego pewnie jakąś alejkę zrobią dla tych, którzy jednak pieszo się tam udadzą.
"Rozbudowa pętli przy ul. Granitowej wydaje się wyrzucaniem pieniędzy w błoto. W perspektywie jest oddanie do użytku przystanku kolejowego Lublin Zachód i przedłużenie ul. Granitowej. Chyba rozsądniejsze byłoby wbudowanie nowej pętli bliżej torów i przystanku kolejowego." - Pętla w obecnej lokalizacji(Os. Poręba) spełnia swoje zadanie - ma służyć mieszkańcom okolicznych osiedli/bloków mieszkalnych i służy dobrze, mieszkańcy chwalą ją sobie( a rozbudowa uzasadniona jest kończącym się miejscami postojowymi dla pojazdów mpk - a ostatn... rozwiń
Avatar
Ted / 21 listopada 2019 o 18:09
-1
Rozbudowa pętli przy ul. Granitowej wydaje się wyrzucaniem pieniędzy w błoto. W perspektywie jest oddanie do użytku przystanku kolejowego Lublin Zachód i przedłużenie ul. Granitowej. Chyba rozsądniejsze byłoby wbudowanie nowej pętli bliżej torów i przystanku kolejowego.
Avatar
Gość / 18 listopada 2019 o 22:54
+1
Do Pana Japolana: "Wskazaną propozycję (odnośnie do linii nr 74) można by jeszcze uzupełnić o połączenie jej z linią nr 25. Jak szaleć - to na całego: linia łącząca Prawiedniki z Ciecierzynem (a przynajmniej z Rudnikiem), i to (w szczycie) co 15 minut." - Pomysł nie możliwy do realizacji, po pierwsze duży nadbagaż wozokilometrów, po drugie opóźnienia w kursowaniu - murowane, trasa zbyt długa. Dobrze, że Pan to z przymrużeniem oka napisał, bo taka propozycja to czyste szaleństwo XD. "Linia nr 74 powinna korzystać z ul. Lipowej najwyżej na odcinku przez nią dotychczas używanym (czyli między "Astorią" a ul. Okopową) - zbędne jest dalsze zapychanie ul. Lipowej (wystarczyło umieszczenie tam linii nr 11, co było błędem)." - Linia 11 jeździ raptem raz na godzinę( przed incydentem z Warbusem jeździła częściej, chyba co 30 minut), a więc na Lipowej jest niezauważalna, więc linia 74 nie powinna być tutaj problemem, jedyny problem to tylko to czy nie spowoduje to zbyt dużego zagęszczenia w zatokach autobusowych, a z tym bywa różnie, a linia 74 często jeździ. "Do Ciecierzyna (obok pętli "Rudnik") powinna także zostać skierowana linia nr 78" - Jak już wcześniej zostało powiedziane, z linią 78 nic nie zrobimy, dyskutowanie o tej linii mija się z celem, trzeba zaakceptować ją taką jaka jest. Wiele z przedstawionych przez Pana propozycji wymagałoby uporządkowania, gdyż robią duży chaos. Należałoby to jakoś graficznie pokazać, ocenić ewentualną rentowność takich zmian, posłuchać jakiś ekspertów w dziedzinie projektowania zmian w komunikacji miejskiej, co oni o tym sądzą. Bo łatwo jest coś wprowadzić ale nie sztuką, sztuką jest coś wprowadzić wtedy, kiedy przemawiałyby za tym realne fakty, opinie pasażerów, analityków, a więc zebrać argumenty i fakty do kupy by miało to sens. Zmiany trzeba wprowadzać z głową i ostrożnością, gdyż dokonanie czegoś zbyt pochopnie może poskutkować nie tylko pożałowaniem błędnej decyzji ale także przynieść straty finansowe. A z lubelską komunikacją miejską to jest jak z tym przysłowiem "Nie od razu Rzym zbudowano". Wiele i dużo się uporządkowało i zmieniło w jakości przewozu publicznego osób w ciągu ostatnich 10 lat ale to nie oznacza, że należy spoczywać na laurach, sporo i wiele jeszcze ciężkiej pracy czeka aby komunikacja miejska funkcjonowała na naprawdę dużym poziomie. Dużo się w ciągu nadchodzących 10 lat zmieni, ja w to nie wątpię, czeka nas niemała rewolucja, zmiany tras, może nowe linie, zmiana priorytetów linii( podyktowane powstaniem Dworca Metropolitalnego), czyli częstotliwości kursowania, a kto wie może zmieni się także numeracja. Na pewno będzie ciekawie i na wsparcie Unii jest tu co liczyć, bowiem po 2020 roku przewidziane jest wsparcie finansowe w transport publiczny, o środki tutaj nie powinniśmy się raczej martwić, z tym, że dostaniemy pieniądze na rozwój trakcji trolejbusowej, wytyczanie buspasów, infrastrukturę przystankową i około-przystankową( śmietniki, wyświetlacze elektroniczne, zintegrowane kioski z przystankiem) oraz budowę pętli P+R( z parkingami dla przyjezdnych, by mogli zostawić auta i kontynuować podroż jako pasażerowie), jeśli zaś chodzi o dostosowywanie sieci połączeń, wzmacnianie częstotliwości, uruchamianie nowych linii etc. to tu już potrzeba środków własnych naszego miasta, a z tym niestety już bywa gorzej, świadczy o tym trend, że większość linii mpk dostosowywanych jest na potrzeby gmin ościennych, które do wydłużonych kursów dopłacają, tak m.in ZTM pozyskuje dodatkowe środki by móc dokonywać zmian w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej. Budowa Dworca Metropolitalnego dokonałaby swego rodzaju rozdziału komunikacji miejskiej od podmiejskiej, tym samym dając możliwość większej elastyczności w przebiegu funkcjonowania linii miejskich mpk - po prostu linie miejskie byłyby stricte miejskie, podmiejskie byłyby faktycznie podmiejskie i gminy same ustalałyby sobie ich trasy i częstotliwość nie będąc zależnymi od miasta Lublin.
Do Pana Japolana: "Wskazaną propozycję (odnośnie do linii nr 74) można by jeszcze uzupełnić o połączenie jej z linią nr 25. Jak szaleć - to na całego: linia łącząca Prawiedniki z Ciecierzynem (a przynajmniej z Rudnikiem), i to (w szczycie) co 15 minut." - Pomysł nie możliwy do realizacji, po pierwsze duży nadbagaż wozokilometrów, po drugie opóźnienia w kursowaniu - murowane, trasa zbyt długa. Dobrze, że Pan to z przymrużeniem oka napisał, bo taka propozycja to czyste szaleństwo XD. "Linia nr 74 powinna korzystać z ul. Lipowej ... rozwiń
Avatar
Japolan / 18 listopada 2019 o 21:44
+1
Mam! Nie dawno mowa była o wykorzystaniu komunikacyjnym ul. Wyścigowej. No więc linię 74 przedłużamy przez ul. Lipową, Piłsudskiego, Pl. Bychawski, Kunickiego, Wyścigowa, Smoluchowskiego i na końcowy przy Kruczkowskiego(Herberta) i mają bardzo dobre połączenie z centrum i w dodatku co 15 minut, a i os. Kruczkowskiego także odżyje, bo tam połączeń mpk mało było i w dodatku mało atrakcyjne. Dajmy im linię 74, a co!. Ciekawy jestem co ZTM sądziłoby o takim rozwiązaniu.
Aż boję się cokolwiek napisać - czasami reakcje ZTM bywają oszałamiające. Kilka lat temu proponowałem im skierowanie linii nr 16 z Kalinowszczyzny najkrótszą trasą (przez Andersa i Smorawińskiego) w "rejon szpitalny" (Jaczewskiego / Chodźki). Wydłużyli "szestnastkę" - nie tylko do ul. Węglarza, ale nawet na Rudnik (co odbieram jako przejaw niesamowitego dopieszczania mnie, bo akurat w "tamtą stronę" dość często jeżdżę). Chcieli zrobić inaczej, niż zaproponowałem (zupełnie bezinteresownie) - a oni dali mi bardzo duże ułatwienie. Wskazaną propozycję (odnośnie do linii nr 74) można by jeszcze uzupełnić o połączenie jej z linią nr 25. Jak szaleć - to na całego: linia łącząca Prawiedniki z Ciecierzynem (a przynajmniej z Rudnikiem), i to (w szczycie) co 15 minut. Teraz poważnie - ponieważ nad pomysłem warto się pochylić: Linia nr 74 powinna korzystać z ul. Lipowej najwyżej na odcinku przez nią dotychczas używanym (czyli między "Astorią" a ul. Okopową) - zbędne jest dalsze zapychanie ul. Lipowej (wystarczyło umieszczenie tam linii nr 11, co było błędem). Obowiązki linii nr 74 powinny pełnić przynajmnej dwie linie (w tym jedna z dotychczasowym numerem nr 74). Kursy do środka wsi Rudnik (bętla "Rudnik" jest na pograniczu Lublina i Rudnika) o wiele lepiej realizowałaby linia nr 16 - zwłaszcza jako całotygodniowa (chodzi o dowożenie lublinian z rejonu ul. Dożynkowej oraz Cynamonowej w pobliże Kościoła parafialnego w Rudniku). Dotychczasową linię nr 74 optymalnie byłoby wydłużyć do Placu Dworcowego - trasą: ... Mościckiego, Rusałka, Zamojska (fragmencik, być może z przystankiem), króciutki odcinek Unii Lubelskiej, Lubelskiego Lipca (bardzo ważny: bezpośredni dowóz do kompleksów sportowych), rejon "Areny Lublin", Gazowa, Plac Dworcowy. Do Ciecierzyna (obok pętli "Rudnik") powinna także zostać skierowana linia nr 78 - wydłużona (od ronda przy ZUS) trasą: FIlaretów, Głęboka, Sowińskiego, Poniatowskiego (ulica oraz wiaduk), Smorawińskiego, Andersa (albo: Smorawińskiego, Chodźki, Obywatelska, Unicka), Walecznych, Strzembosza, Cynamonowa, Dożynkowa, "po śladzie" linii nr 74 (jej kursów do Ciecierzyna). W przypadku dalszego zawracania linii nr 16 na pętli "Rudnik", trzecia z linii ("na bazie" dzisiejszego numeru 74) mogłaby kursować przez nowy odcinek ul. Wyściogowej - czy to cały, czy to przez jego część (gdyby w grę wchodziło kursowanie przez ul. Dunikowskiego). Potencjalnych wariantów jest sporo - tytułem przykładu: ... Okopowa, Mościckiego, Zamojska (krótki odcinek), Lubelskiego Lipca (krótki odcinek), Fabryczna, Męczenników Majdanka, Elektryczna, Długa, Krańcowa, Dywizjonu 303, Wyścigowa (albo: Kunickiego, Nowy Świat, Smoluchowskiego, Wyścigowa). Sporo bloków przy ul. Dunikowskiego przemawia za tą ulicą. Co dalej? Być może do Dworca PKP (by os. Kruczkowskiego szybciutko z nim połączyć): os. Kruczkowskiego, Smoluchowskiego, Inżynierska, Wrotkowska, Diamentowa (pod wiaduktem kolejowym), Krochmalna, Plac Dworcowy. Inny wariant: ... Dywizjonu 303, Smoluchowskiego, Inżynierska, Wrotkowska, Diamentowa, Zemborzycka, Osmolicka (nawet niewiele kursrów do pętli przy Osmolickiej, czyli do lasu Dąbrowa, bardzo by się przydało, niezależnie od pory roku). Niezależnie od powyższego: na ul. Walecznych (blisko ul. Rudnickiej) trzeba zorganizować parę przystanków ("zespół przystankowy"), np. o nazwie "Rudnicka".
Aż boję się cokolwiek napisać - czasami reakcje ZTM bywają oszałamiające. Kilka lat temu proponowałem im skierowanie linii nr 16 z Kalinowszczyzny najkrótszą trasą (przez Andersa i Smorawińskiego) w "rejon szpitalny" (Jaczewskiego / Chodźki). Wydłużyli "szestnastkę" - nie tylko do ul. Węglarza, ale nawet na Rudnik (co odbieram jako przejaw niesamowitego dopieszczania mnie, bo akurat w "tamtą stronę" dość często jeżdżę). Chcieli zrobić inaczej, niż zaproponowałem (zupełnie bezinteresownie) - a on... rozwiń
Avatar
Maria / 18 listopada 2019 o 19:21
0
Felin jak zwykle pominięty, że o Kalinówce, Kazimierzówce,  Abramowicach itd. nie wspomnę. Peryferie miasta, a jednak jakbyśmy mieszkali an końcu świata. 
Przecież Franczaka jest na Felinie.  Chyba Pani nie doczytała artykułu. 
Avatar
Gość / 18 listopada 2019 o 18:45
+4
Mam! Nie dawno mowa była o wykorzystaniu komunikacyjnym ul. Wyścigowej. No więc linię 74 przedłużamy przez ul. Lipową, Piłsudskiego, Pl. Bychawski, Kunickiego, Wyścigowa, Smoluchowskiego i na końcowy przy Kruczkowskiego(Herberta) i mają bardzo dobre połączenie z centrum i w dodatku co 15 minut, a i os. Kruczkowskiego także odżyje, bo tam połączeń mpk mało było i w dodatku mało atrakcyjne. Dajmy im linię 74, a co!. Ciekawy jestem co ZTM sądziłoby o takim rozwiązaniu.
Avatar
Szanowny Panie Japolan: / 18 listopada 2019 o 18:24
+1
"Co więcej, później (po rzeczywistym urządzeniu ul. Węglinek" być może udałoby się autobusy i trolejbusy "wzdłuż linii kolejowej oraz Starego Gaju" skierować do pętli: na os. Widok oraz na os. Poręba." - to mogłoby spowodować zbyt duże pogmatwanie tras, obecne trasy trolejbusów są takie jak potrzeba, nie za długie, nie za krótkie, a jakby nie patrzeć, to zarówno pętla os. Widok jak i os. Poręba są bardzo dobrze zaopatrzone komunikacyjnie i nie ma potrzeby by jeszcze więcej linii tam kierować( pomijając już fakt braku miejsca). "Linię nr 54 należy nie tylko "odtworzyć" na Węglinku, ale także wydłużyć (nawet do pętli "Widok", ale lepsze wydaje się skierowanie jej w rejon stacji pomp przy ul. Janowskiej, gdzie intensywnie rozwija się budownictwo oraz jest sporo działek)." - Z linią 54 nic Pan nie zrobi, jej ideą jest to aby dzieci z miejscowości Szerokie podwozić do szkół przy ul. Zana i nic poza tym, dzielnica Szerokie specjalnie nawet wywalczyła pętlę dla linii nr. 54( końcowy Wądolna). "Linia nr 78 zaś powinna jechać w lewo (od ronda przy ZUS-ie). Przy jej pomocy udałoby się w końcu połączyć LSM-y z Czechowem najkrótszą trasą (obok UMCS-u oraz Uniwersystetu Przyrodniczego): Filaretów, Głęboką, Sowińskiego, Poniatowskiego, wiaduktem Poniatorskiego, Smorawińskiego." - No i znów tutaj muszę Pana rozczarować, linia 78 ma marginalne znaczenie komunikacyjne, poza tym ma na tyle długą trasę, że nie sposób bardziej jej gmatwać, co więcej radni Zemborzyc nie byliby przychylni temu pomysłowi, pasażerowie linii 78 nie chcąc jechać do ZUS-u wysiadają w pobliżu skrzyżowania z al. Kraśnicką i tam mają bardzo wiele ciekawych połączeń do centrum i nie tylko( 3,37,42,57,155,158 - spory pakiet jak widać ciekawych linii). Już prędzej można by było myśleć o wycofaniu linii 78 z ul. Zana i puszczeniu jej przez al. Kraśnicką, al. Racławickie i Lipową, a potem Okopową i na końcowy przy Zesłańców Sybiru. Ale z tego co słyszałem ten pomysł nie przeszedł( duże koszta utrzymania takiego połączenia do samego centrum, Zemborzyce by tego mogły nie udźwignąć). Lepiej więc zostawić jak jest. "Linia nr 78 powinna dojeżdżać przynajmniej do "rejonu szpitalnego" (Jaczewskiego, Obywatelska, Chodźki) - w ten sposób również spora część Czechowa uzyskałaby bezpośrednie i szybkie połączenie z "rejonem szpitalnym" - Nie byłoby to wcale szybkie połączenie, może i w jedną stronę tak ale w drugą to wątpię - w dodatku pasażerowie musieliby sporo odczekać zanim ta linia by się pojawiła( jeździ co 120 minut bodajże). "(skoro od lat ZTM wzbrania się przed wydłużeniem o parę przystanków linii nr 40)" - Z linią 40 nic nie ma nie, ta linia prawdopodobnie zostanie wydłużona do Węglarza, kto wie czy przypadkiem nie po takiej trasie, że z Szeligowskiego odbije w Gębali, potem Chodźki, al. Smorawińskiego, al. Spółdzielczości Pracy i potem w prawo na pętlę Węglarza. Bardzo to prawdopodobny scenariusz, jednakże wymaga zasadniczej kwestii - obecnie pętla na Węglarza jest w stanie pomieścić tylko przegubowca w postaci linii 31 i mieści się jeszcze linia 11( zazwyczaj malutki busik), stąd miasto powinno się wreszcie zabrać do długo wyczekiwanej przebudowy ul. Węglarza( z powiększeniem miejsca postojowego dla autobusów) - jezdnia ma ponoć połączyć się z ul. Trześniewską. Jak wystarczy środków to kto wie, czy w 2020 roku drogowcy nie zaczną prac remontowych w tamtym rejonie. "Dłuższy wariant trasy linii nr 78 mógłby prowadzić: Smorawińskiego, Andersa, Walecznych (przyda się para przystanków blisko ul. Rudnickiej, gdzie od dziesięcioleci jest wiele domów), do pętli blisko u. Węglarza, a może nawet do Rudnika ("po śladzie" linii nr 16) - w ten sposób można by nieco zluzować linię nr 74 (np. rezygnując z jej kursów co 15 minut), a wielu mieszkańców uzyskałoby nowy wariant dojazdów (w tym do cmentarza przy ul. Walecznych)." - Raz jeszcze - z 78 nic zrobić się nie da, a do Rudnika to już w ogóle byłby kosmos, gdyby 78 tam puścić. Co do linii 74 - ona co 15 minut jeździć musi, bo jest na nią duży popyt, powstała z myślą o tym by obsłużyć komunikacyjnie Rudnik i mieszkańcy sobie ją chwalą, co widać po dużej frekwencji w pojazdach( wnioskowali o duże 74). Jedynie co można byłoby tutaj rozważać to ewentualne połączenie 74 z jakąś inną linią, tylko pytanie z jaką? Nie mam bladego pojęcia na chwilę obecną
"Co więcej, później (po rzeczywistym urządzeniu ul. Węglinek" być może udałoby się autobusy i trolejbusy "wzdłuż linii kolejowej oraz Starego Gaju" skierować do pętli: na os. Widok oraz na os. Poręba." - to mogłoby spowodować zbyt duże pogmatwanie tras, obecne trasy trolejbusów są takie jak potrzeba, nie za długie, nie za krótkie, a jakby nie patrzeć, to zarówno pętla os. Widok jak i os. Poręba są bardzo dobrze zaopatrzone komunikacyjnie i nie ma potrzeby by jeszcze więcej linii tam kierować( pomijając już fakt braku... rozwiń
Avatar
Japolan / 18 listopada 2019 o 15:34
+1
Ja osobiście uważam, że pętla, która obecnie znajduje się w dzielnicy Rury( Zana ZUS) to nie fair, że jest w środku dzielnicy, bo powinna znajdować się na jej początku, tak więc linie kończące trasy przy ZUS-ie powinny kończyć je na ul. Nadbystrzyckiej. I tu mamy dwie możliwości: 1. Zrobienie porządnej pętli komunikacji miejskiej w pobliżu stacji benzynowej(przy ul. Wapiennej) łącznie z montażem trakcji trolejbusowej z nazwą przystanku końcowego do ustalenia. Pojazdy skręcałyby z ul. Nadbystrzyckiej na pętle przy ul. Wapiennej. Albo opcja nr. 2( lepsza i tańsza w realizacji) - mianowicie - przystanek o nazwie Os. Skarpa 01 należy przebudować aby mogło na nim stacjonować ok. 5 pojazdów mpk. Jest to możliwe do zrobienia i wtedy pojazdy tam oczekujące zaczynając trasę nawracałyby na rondzie Narodowych Sił Zbrojnych i zaczynając trasę od przystanku Os. Skarpa 02. Ul. Nadbystrzycka( szczególnie w rejonie przystanku Pozytywistów 02) dosłownie zarasta blokami, nim się obejrzymy, deweloper zabuduje w tej części co tylko mu się uda. Trzeba więc myśleć przyszłościowo - a i dzięki temu, że na Nadbystrzyckiej powstałby węzeł przesiadkowy to skutecznie udałoby się przekonać część kierowców do porzucenia samochodów i tym samym wąskie gardło do Politechniki odetkałoby się i Nadbystrzycka wreszcie odetchnęłaby z ulgą od nadmiaru aut. Co więcej zyskałaby także na tym ul. Zana( okolice Brzeskiej) dostając linie: 155 i 158. Jeśli zaś chodzi o pętlę Zana ZUS - raczej bym jej nie likwidował całościowo, a zostawił tam co najwyżej linie 54 i 78, bo ich nie ma sensu wydłużać.
Nową pętlę nawrotową dla (być może nie tylko dla trolejbusów) należałoby utworzyć "na styku" ulic: Nadbystrzyckiej oraz Janowskiej - czyli blisko planowanego "parku" nad Bystrzycą (czyli kolejnej :maszynki do robienia pieniędzy" przez "dzieci szczęścia". Nawet bez organizacji owego "parku" o wiele lepszy dojazd przyda się mieszkańcom rejonu ul. Wyżynnej (której komunikacja miejska podobni "nie jest w stanie ujarzmić" oraz dolnego odcinka ul. Janowskiej. Co więcej, później (po rzeczywistym urządzeniu ul. Węglinek" być może udałoby się autobusy i trolejbusy "wzdłuż linii kolejowej oraz Starego Gaju" skierować do pętli: na os. Widok oraz na os. Poręba. Wielki sens ma wydłużenie linii: nr 54 oraz nr 78. Linię nr 54 należy nie tylko "odtworzyć" na Węglinku, ale także wydłużyć (nawet do pętli "Widok", ale lepsze wydaje się skierowanie jej w rejon stacji pomp przy ul. Janowskiej, gdzie intensywnie rozwija się budownictwo oraz jest sporo działek). Linia nr 78 zaś powinna jechać w lewo (od ronda przy ZUS-ie). Przy jej pomocy udałoby się w końcu połączyć LSM-y z Czechowem najkrótszą trasą (obok UMCS-u oraz Uniwersystetu Przyrodniczego): Filaretów, Głęboką, Sowińskiego, Poniatowskiego, wiaduktem Poniatorskiego, Smorawińskiego. Linia nr 78 powinna dojeżdżać przynajmniej do "rejonu szpitalnego" (Jaczewskiego, Obywatelska, Chodźki) - w ten sposób również spora część Czechowa uzyskałaby bezpośrednie i szybkie połączenie z "rejonem szpitalnym" (skoro od lat ZTM wzbrania się przed wydłużeniem o parę przystanków linii nr 40). Dłuższy wariant trasy linii nr 78 mógłby prowadzić: Smorawińskiego, Andersa, Walecznych (przyda się para przystanków blisko ul. Rudnickiej, gdzie od dziesięcioleci jest wiele domów), do pętli blisko u. Węglarza, a może nawet do Rudnika ("po śladzie" linii nr 16) - w ten sposób można by nieco zluzować linię nr 74 (np. rezygnując z jej kursów co 15 minut), a wielu mieszkańców uzyskałoby nowy wariant dojazdów (w tym do cmentarza przy ul. Walecznych).
Nową pętlę nawrotową dla (być może nie tylko dla trolejbusów) należałoby utworzyć "na styku" ulic: Nadbystrzyckiej oraz Janowskiej - czyli blisko planowanego "parku" nad Bystrzycą (czyli kolejnej :maszynki do robienia pieniędzy" przez "dzieci szczęścia". Nawet bez organizacji owego "parku" o wiele lepszy dojazd przyda się mieszkańcom rejonu ul. Wyżynnej (której komunikacja miejska podobni "nie jest w stanie ujarzmić" oraz dolnego odcinka ul. Janowskiej. Co więcej, późnie... rozwiń
Avatar
Japolan / 18 listopada 2019 o 15:17
+3
A wracając jeszcze do ul. Zana, to pętla przy Leclercu( Zana Leclerc) powinna zostać( jak zresztą było niegdyś w planach) usunięta - wówczas linię nr. 157 jak najbardziej należałoby wydłużyć przez Bohaterów Monte Cassino, al. Kraśnicką na pętlę Węglin. To byłoby dobre posunięcie, a dlaczego? Bo takie wydłużenie trasy linii 157 miałoby pozytywny wpływ na linię autobusową nr. 26 - linia 157( oczywiście należałoby uwzględnić jej zajazd na os. Widok, który jest bezapelacyjnie uzasadniony, chociażby tym, że Widok nie ma połączenia z Majdankiem, a takim połączeniem nie pogardziliby na pewno, nie raz mówiło się, że nie mają czym dojechać na cmentarz na Majdanku) dostałaby nowe zadanie - obsługę komunikacyjną Czuby -LSM-y - Węglin, którą to obsługę robiła linia 26 stając się nadto turystyczno-krajoznawczą linią, tracąc czas na błąkanie się po dzielnicach. Już abstra***ąc od tematu to uważam, że linia 26 powinna z powrotem zostać skrócona do pętli Węglin by nie dostawać nadbagażu dodatkowych kilometrów błąkania się po dzielnicach, a linia nr. 150( dawna 10) powinna zostać z powrotem wydłużona do Węglinka. Stałoby się tak wówczas, gdyby luka komunikacyjna po Warbusie zostałaby zapełniona i wtedy właśnie linia 150 staje się ponownie linią nr. 10 i wraca na swoją trasę sprzed incydentu z Warbusem a linia 26 również wraca do swoich korzeni i jest git. A dzięki temu, że linia 157 dostałaby swoje nowe zadanie to nie tylko odciążyłaby komunikacyjnie linię nr. 26 ale także być może tabor przegubowy do obsługi linii 26 okazałby się wówczas zbędny ale to wymagałoby już większej analizy.
Linie: nr 10 (ten numer należy przywrócić) oraz nr 26 powinny wrócić na swe poprzednie trasy w rejonie Węglina i Węglinka. Proszę zwrócić uwagę na inne możliwości: Znacznie lepsze byłoby wydłużenie linii nr 157 do Dworca PKP - ulicami: Wileńską, Głęboką, Muzyczną, okolicami "Areny Lublin" (być może z uwzględnieniem odcinka ul. Krochmalnej), Gazową. Za to należałoby wycofać spod samego Dworca PKP (czyli z Placu Dworcowego) linie: nr 152 oraz nr 154 - tym dwóm liniom należy przywrócić wcześniejsze (o wiele lepsze) warianty tras (ewentualnie z małymi korektami). Linia nr 152 świetnie sprawdzała się na LSM-ach, gdy dojeżdżała do "LeClerca", więc ten wariant należałoby przywrócić; potem możliwe byłoby jej wydłużenie na Węglin lub na os. Poręba - z użyciem ul. Bohaterów Monte Cassiono (wchodzą w grę różne warianty, w tym z uwzględnieniem odcinka Al. Kraśnickich między ul. Zana a Poczekajką). Trolejbusy dwusystemowe pozwalają na "odjechanie od drutów", co dałoby szansę na skierowanie linii nr 152 od Placu Bychawskiego do Abramowic ulicami: Wolską, Męczenników Majdanka, Elektryczną (zupełnie bez komunikacji miejskiej do tej pory), Długą, Krańcową, Dywizjonu 303, Wyścigową, odcinkiem Smoluchowskiego (a być może nawet z obsługą rejonu Elektrociepłowni), Nowy Świat, Kunickiego, Abramowiską. Linia nr 154 również (podobnie jak linia nr 152) powinna powrócić na ul. Narutowicza; należy ją skierować trasą: os. Widok, Filaretów, Zana, Kraśnickie, Głęboka (od szkrzyżowania przy Wydziale Artystycznym UMCS), Narutowicza, Piłsudskiego, Lubelskiego Lipca (jest tam już trakcja trolejbusowa), Unii Lubelskiej, Podzamcze, Unicka, Obywatelska i dalej aktualną trasą. Połączenie sporej części Czubów z Majdankiem mogłoby zostać rrealizowane przy pomocy linii nr 38, którą można by wydłużyć do "starej pętli" (w pobliżu ul. Cmentarnej); także w tym przypadku potencjalnych wariantów jest sporo - także z wykorzystaniem ul. Wygodnej oraz pogranicza Kalinówki i Lublina, gdzie pojawił się problem dla wielu ludzi po zmianie trasy linii nr 35. Należy przywrócić nr 150 na trasę nawiązującą do dawnej trasy tej linii. Co więcej, można by tę linię uczynić linią okrężną (z jednym końcowym: na Placu Dworcowym); oto proponowana trasa (przy użyciu trolejbusów dwusystemowych): Plac Dworcowy, ulice w pobliżu Dworca PKP (z uwzględniem wiaduktu obok "Targów Lublin"), Piłsudskiego (albo: Lubelskiego Lipca, Zygmuntowskie, Piłsudskiego), Lipowa, Racławiskie, Kraśnickie, Głęboka (skręt w lewo przy Wydziale Artystycznym UMCS), Wileńska, Zana, Kraśnickie, Bohaterów Monte Cassino, Armii Krajowej (być może także: Orkana, Roztocze, Jana Pawła II na Węglinku), Jana Pawła II, Madbystrzycka, Muzyczna, rejon "Areny Lublin, Gazowa, Plac Dworcowy.
Linie: nr 10 (ten numer należy przywrócić) oraz nr 26 powinny wrócić na swe poprzednie trasy w rejonie Węglina i Węglinka. Proszę zwrócić uwagę na inne możliwości: Znacznie lepsze byłoby wydłużenie linii nr 157 do Dworca PKP - ulicami: Wileńską, Głęboką, Muzyczną, okolicami "Areny Lublin" (być może z uwzględnieniem odcinka ul. Krochmalnej), Gazową. Za to należałoby wycofać spod samego Dworca PKP (czyli z Placu Dworcowego) linie: nr 152 oraz nr 154 - tym dwóm liniom należy przywrócić wcześniejsze (o wiele lep... rozwiń
Avatar
Magda / 18 listopada 2019 o 13:38
-1
Felin jak zwykle pominięty, że o Kalinówce, Kazimierzówce,  Abramowicach itd. nie wspomnę. Peryferie miasta, a jednak jakbyśmy mieszkali an końcu świata. 
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Walczą o życie młodego jeża. "Maluch musiał długo czekać na pomoc"

Walczą o życie młodego jeża. "Maluch musiał długo czekać na pomoc" 0 0

Waży zaledwie 330 gram a jego wyniszczone ciałko prawie nie reaguje na bodźce – opisują stan zdrowia małego jeża członkowie Stowarzyszenia Leśne Pogotowie, którzy prowadzą Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt w Skrzynicach Drugich (powiat lubelski). Trwa walka o życie zwierzęcia.

Potrącenie pieszego. Są utrudnienia na trasie Lublin-Lubartów
Z OSTATNIEJ CHWILI

Potrącenie pieszego. Są utrudnienia na trasie Lublin-Lubartów 0 0

Do potrącenia mężczyzny doszło na drodze krajowej nr 19 między Lublinem a Lubartowem. W miejscu wypadku – w Leonowie występują utrudnienia w ruchu.

Interaktywna wystawa "Star Wars" w Nowym Jorku. Przed wejściem tłumy fanów
film

Interaktywna wystawa "Star Wars" w Nowym Jorku. Przed wejściem tłumy fanów 0 0

Nowy Jork, Stany Zjednoczone. W piątek (06.12) odbyło się oficjalne otwarcie interaktywnej wystawy "Star Wars" w nowojorskim Dolby SoHo.

Ulice i place w Świdniku z nowym oświetleniem? Urzędnicy chcą wymienić tysiąc opraw lamp

Ulice i place w Świdniku z nowym oświetleniem? Urzędnicy chcą wymienić tysiąc opraw lamp 0 0

Urząd Miasta Świdnik chce wymienić 1001 opraw lamp oświetleniowych na nowoczesne i energooszczędne. Urzędnicy zapowiadali, że w piątek złożą wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Tragedia nad zalewem. Sobotnia akcja poszukiwawcza już się zakończyła [zdjęcia]
galeria

Tragedia nad zalewem. Sobotnia akcja poszukiwawcza już się zakończyła [zdjęcia] 26 5

Sobotnie poszukiwania prowadzone przez strażaków na Zalewie Zemborzyckim w Lublinie już się zakończyły. Niestety nie udało się odnaleźć młodszego z wędkarzy, w wieku 37 lat. Ciało starszego z mężczyzn - 60-latka z Lublina zostało odnalezione w wodzie przed południem.

Sobota na Zachodnim. Trwają prace na nowym przystanku PKP [zdjęcia]
galeria

Sobota na Zachodnim. Trwają prace na nowym przystanku PKP [zdjęcia] 27 11

Mimo chłodu trwają prace na nowym przystanku kolejowym Lublin Zachodni, na którym - przynajmniej teoretycznie - już w następną niedzielę (15 grudnia) powinien stanąć pierwszy pociąg osobowy

"Na placu budowy panuje straszny bałagan". Budują wiadukt, ale śmiecić nie powinni
Alarm 24
galeria

"Na placu budowy panuje straszny bałagan". Budują wiadukt, ale śmiecić nie powinni 0 6

Po naszej interwencji PKP-PLK wezwało wykonawcę modernizacji linii kolejowej nr 7 do oczyszczenia terenu przy wiadukcie w Czesławicach z zalegających w tym miejscu odpadów. Informację o problemie z utrzymaniem czystości otrzymaliśmy od czytelnika.

Kto korzystał z darmowej reklamy w kinie? Dyrektor Chełmskiego Domu Kultury tłumaczyła się z nieprawidłowości

Kto korzystał z darmowej reklamy w kinie? Dyrektor Chełmskiego Domu Kultury tłumaczyła się z nieprawidłowości 0 7

Po raz pierwszy w historii chełmskiego samorządu sprawa takiego kalibru została wprowadzona na obrady sesji Rady Miasta, a głos zabrała sama zainteresowana Małgorzata Paździor-Król. Dyrektor ChDK tłumaczyła się z porozumień z kontrahentami domu kultury, którym placówka zapewniała przez ostatnie lata reklamę w kinie.

Ruch Społeczny Kobiet na Działalności kontra ZUS. Przedsiębiorcze matki postawiły się urzędnikom
Magazyn

Ruch Społeczny Kobiet na Działalności kontra ZUS. Przedsiębiorcze matki postawiły się urzędnikom 30 22

Nawet kilkaset tysięcy złotych musiałyby zwrócić właścicielki firm - także z naszego województwa - po tegorocznych kontrolach ZUS. Zdaniem urzędników korzystały ze świadczeń, które im się nie należały.

Spektakl dla dzieci "Skejciołek" w Warsztatach Kultury
8 grudnia 2019, 14:30

Spektakl dla dzieci "Skejciołek" w Warsztatach Kultury 0 0

Warsztaty Kultury (ul. Grodzka 5a) zapraszają najmłodszych widzów wraz z opiekunami na pokaz spektaklu "Skejciołek", który odbędzie się 8 grudnia o godz. 14.30.

Mirosław Hajdo (Motor Lublin): Możemy pójść tylko w dobrym kierunku

Mirosław Hajdo (Motor Lublin): Możemy pójść tylko w dobrym kierunku 0 10

Rozmowa z Mirosławem Hajdą, trenerem Motoru Lublin

Wypadek pod Puławami. Mężczyzna przygnieciony przez pień upadającego drzewa
galeria

Wypadek pod Puławami. Mężczyzna przygnieciony przez pień upadającego drzewa 18 6

W piątek w Bronowicach (gm. Puławy) 45-letni mężczyzna został przygnieciony przez pień upadającego drzewa. W ciężkim stanie trafił do szpitala.

W Zalewie Zemborzyckim znaleziono ciało zaginionego mężczyzny. Strażacy i policjanci szukają drugiego
galeria

W Zalewie Zemborzyckim znaleziono ciało zaginionego mężczyzny. Strażacy i policjanci szukają drugiego 48 10

Trwa akcja poszukiwawcza na Zalewie Zemborzyckim. Policjanci i strażacy szukali tam od rana dwóch zaginionych mężczyzn. Ciało jednego z nich już udało się znaleźć.

Tragedia w Szczyrku. Kto odpowie za śmierć ośmiu osób?
Wideo
film

Tragedia w Szczyrku. Kto odpowie za śmierć ośmiu osób? 0 0

Wybuch gazu zrównał ich dom z ziemią. Zginęło osiem osób - dwa małżeństwa oraz czwórka dzieci. Najmłodsze z nich miało trzy lata. Co było przyczyną tragedii, która wstrząsnęła całym krajem?

Lubelskie: Martwy mężczyzna znaleziony w altance działkowej

Lubelskie: Martwy mężczyzna znaleziony w altance działkowej 48 2

Jeden z policjantów włodawskiej komendy odnalazł podczas czynności służbowych mężczyznę, który nie dawał oznak życia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.