Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 maja 2015 r.
16:57

Zamiast rowerów będzie nowa droga dla firm. Czy to konieczne?

0 18 A A
W firmach uzależnionych od drogi wzdłuż torów pracuje ok. 200 osób (fot. W. Nieśpiałowski)
W firmach uzależnionych od drogi wzdłuż torów pracuje ok. 200 osób (fot. W. Nieśpiałowski)

To konieczność - tak Ratusz tłumaczył cięcia w planach rozwoju sieci miejskich rowerów. Pieniądze trafią na budowę dojazdu do firm skazanych obecnie na przejazd wewnętrzną drogą elektrociepłowni Wrotków.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jeszcze niedawno władze miasta zapowiadały, że sieć Lubelskiego Roweru Miejskiego zostanie w tym roku podwojona. Do 40 stacji zamontowanych w zeszłym roku dostawionych miało być 40 kolejnych, a do 400 rowerów miasto miało dokupić jeszcze 400. A wszystko to mieliśmy dostać w najbliższe wakacje.

O tym, że Ratusz tnie te plany, napisaliśmy jako pierwsi 29 kwietnia. Informowaliśmy, że miasto zamierza ustawić latem tylko 20 nowych stacji z 200 rowerami.

(Nie)pilny problem?

Pytaliśmy też wówczas o powód cięć. – Pojawił się pilny problem, który musimy rozwiązać. To budowa drogi niezbędnej przedsiębiorcom przy Zemborzyckiej – mówił Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Tłumaczył że chodzi o firmy korzystające z drogi prostopadłej do ul. Zemborzyckiej biegnącej wzdłuż torów, które podobnie jak sama droga, są własnością EC Wrotków.

Ratusz wyjaśniał, że przedsiębiorcy są w kropce, bo elektrociepłownia nie zgadza się na korzystanie z drogi. – Negocjowaliśmy ponad rok. Porozumienia nie ma. Musimy budować nową drogę – stwierdził Kieliszek. – Budujemy drogę, która chroni miejsca pracy – przekonywał Krzysztof Żuk, prezydent Lublina na kwietniowej sesji Rady Miasta.

Zakazu nie było

– Nikomu nie wydano zakazu korzystania z drogi – informuje tymczasem Iwona Paziak, rzecznik spółki PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna SA, której oddziałem jest elektrociepłownia na Wrotkowie. W przesłanym przez nią oświadczeniu spółki czytamy, że „31 grudnia 2014 r. podpisane zostało porozumienie(...) dotyczące zasad udostępniania(...) zakładowej drogi technologicznej”. – Zadania, do których zobowiązała się elektrociepłownia, są realizowane – podkreśla Paziak.

– Korzystanie przez przedsiębiorców z drogi wewnętrznej przez cały czas miało charakter wyłącznie tymczasowy – wyjaśnia z kolei Kieliszek, pytany o komentarz do stanowiska spółki. Na dowód przesyła pismo, w którym elektrociepłownia ostrzega, że droga może zostać zamknięta. Tyle że datowane jest na... marzec 2008 r.

Z innych dokumentów, które przedstawia Ratusz nie wynika, że dojazd wzdłuż torów zostanie zlikwidowany. A porozumienie z grudnia ubiegłego roku mówi, że elektrociepłownia będzie udostępniać drogę tak długo, jak długo nie będzie zbudowany przez miasto dojazd od ul. Zemborzyckiej.

Teraz muszą płacić

W czym zatem był problem? W kwotach, które przedsiębiorcy płacili elektrociepłowni za możliwość korzystania z drogi i tym, co w zamian dostawali. Opłata roczna wynosi obecnie blisko 52 tys. zł, tymczasem właściciele firm dopominają się o chodniki i remont. Skarżą się, że w zeszłym roku nawierzchnia nie była naprawiana. Sami sfinansowali projekt nowego dojazdu, a do jego budowy chcą dołożyć 200 tys. zł, podczas gdy całkowity jej koszt może wynieść 3,7 miliona zł.

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
mapnik1963 / 13 maja 2015 o 15:52
0

Elekrocieplownia robi wszystko, zeby utrudnic korzystanie z jej dojazdu. Brak chodnikow, dziury, brak poboczy, Elekrocieplownia tego nie remontuje mimo, ze jest do tego zobowiazana i bierze haracz od przedsiebiorcow za jej uzywanie. Postawili tylko zlosliwie szlaban dla okolicznych mieszkancow, bo ci nie placa. Ludzie tam chodza miedzy samochodami, bo nie maja wyjscia, tylko czekac, jak wydarzy sie jakis wypadek.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze kolejowym. Kto na taki obszar może legalnie wejść. Może tam trzeba byłoby sokistów postawić?. Póki co nikt nikomu nie wystawił mandatu.

Droga wybudowana została przez EC jako droga technologiczna do obsługi rurociągu, a nie dla okolicznych mieszkańców. Plan zagospodarowania pobliskich terenów z lat bodajże 80-tych ( niestety już nieaktualny) przewidywał rozwiązania drogowe dla mieszkańców. Dlaczego wtedy nikt z mieszkańców nie "krzyczał". Odpowiem, bo korzystało się z drogi EC, ale nikomu to nie przeszkadzało wtedy. Teraz są inne czasy i każdy musi się do nich przystosować. Z sarkazmem mógłbym dodać 4 km rowerkiem, albo 11 samochodem. To pierwsze dla zdrowia. A i pozostaje jeszcze helikopter. Odsyłam również na forum z 29 kwietnia.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze... rozwiń

Avatar
mapnik1963 / 13 maja 2015 o 15:49
0

Aha, a propos chodników. To jest droga wewnętrzna EC, a nie droga lokalna. Nie wymaga chodników i takie nigdy tam nie powstaną. Z oczywistych względów. Przepisy Ustawy o transporcie kolejowym i odpowiednie do nich Rozporządzenia. Poza tym, zawsze można zmienić pracę.

PS

Przez pewien czas byłem jako tako odpowiedzialny za tę drogę. Wiem, jakie były kłopoty z tą drogą, z niepłacącą firmą, z wyrzucanymi śmieciami, z uszkodzonymi znakami... - osobiście nigdy nie zgodziłbym się na dopuszczenie na tej drodze ruchu, nie ze względu na to, że mi się tak podoba, tylko ze względu na przepisy istniejące, również i te karne.

Aha, a propos chodników. To jest droga wewnętrzna EC, a nie droga lokalna. Nie wymaga chodników i takie nigdy tam nie powstaną. Z oczywistych względów. Przepisy Ustawy o transporcie kolejowym i odpowiednie do nich Rozporządzenia. Poza tym, zawsze można zmienić pracę.

PS

Przez pewien czas byłem jako tako odpowiedzialny za tę drogę. Wiem, jakie były kłopoty z tą drogą, z niepłacącą firmą, z wyrzucanymi śmieciami, z uszkodzonymi znakami... - osobiście nigdy nie zgodziłbym się na dopuszczenie na tej drodze ruchu, nie ze względu ... rozwiń

Avatar
mapnik1963 / 13 maja 2015 o 15:41
0

Elekrocieplownia robi wszystko, zeby utrudnic korzystanie z jej dojazdu. Brak chodnikow, dziury, brak poboczy, Elekrocieplownia tego nie remontuje mimo, ze jest do tego zobowiazana i bierze haracz od przedsiebiorcow za jej uzywanie. Postawili tylko zlosliwie szlaban dla okolicznych mieszkancow, bo ci nie placa. Ludzie tam chodza miedzy samochodami, bo nie maja wyjscia, tylko czekac, jak wydarzy sie jakis wypadek.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze kolejowym. Kto na taki obszar może legalnie wejść. Może tam trzeba byłoby sokistów postawić?. Póki co nikt nikomu nie wystawił mandatu.

Droga wybudowana została przez EC jako droga technologiczna do obsługi rurociągu, a nie dla okolicznych mieszkańców. Plan zagospodarowania pobliskich terenów z lat bodajże 80-tych ( niestety już nieaktualny) przewidywał rozwiązania drogowe dla mieszkańców. Dlaczego wtedy nikt z mieszkańców nie "krzyczał". Odpowiem, bo korzystało się z drogi EC, ale nikomu to nie przeszkadzało wtedy. Teraz są inne czasy i każdy musi się do nich przystosować. Z sarkazmem mógłbym dodać 4 km rowerkiem, albo 11 samochodem. To pierwsze dla zdrowia. A i pozostaje jeszcze helikopter. Odsyłam również na forum z 29 kwietnia.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze... rozwiń

Avatar
załamka / 13 maja 2015 o 12:20
0

Tylko, ze obietnica podwojenia liczby rowerow byla zlozona przez prezydenta przed wyborami samorzadowymi. Teraz Zuk wycofuje sie z niej argumentujac to budowa drogi. Nie mowie, ze droga jest niepotrzebna, ale Zuk sklamal w kampani, pokazal gdzie ma wyborcze obietnice.

Powstanie 20 nowych stacji zamiast 40. Biedaku nie rozpłacz się przypadkiem z tego powodu. Ludzie to mają problemy...

Ty się ciesz, że mamy takiego obrotnego i pracowitego gospodarza jak Żuk. Żeby każdy polityk spełniał taki % składanych obietnic to w tym kraju wszystkim żyłoby się "na bogato"...

Powstanie 20 nowych stacji zamiast 40. Biedaku nie rozpłacz się przypadkiem z tego powodu. Ludzie to mają problemy...

Ty się ciesz, że mamy takiego obrotnego i pracowitego gospodarza jak Żuk. Żeby każdy polityk spełniał taki % składanych obietnic to w tym kraju wszystkim żyłoby się "na bogato"...

rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 11:07
0
Przedsiebiorcy płacą podatki, z ktorych można zrobić następne stacje rowerowe. Kolejność inwestycji prawidłowa, tym bardziej, że droga służy i przedsiębiorcom i mieszkańcom i rowerzystom.
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 11:03
0
Elekrocieplownia robi wszystko, zeby utrudnic korzystanie z jej dojazdu. Brak chodnikow, dziury, brak poboczy, Elekrocieplownia tego nie remontuje mimo, ze jest do tego zobowiazana i bierze haracz od przedsiebiorcow za jej uzywanie. Postawili tylko zlosliwie szlaban dla okolicznych mieszkancow, bo ci nie placa. Ludzie tam chodza miedzy samochodami, bo nie maja wyjscia, tylko czekac, jak wydarzy sie jakis wypadek.
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 10:55
0
Ta droga jest niezbędna nie tylko przedsiębiorstwom ale także mieszkańcom, którym teraz Elektrociepłownia odcięła szlabanem dojazd.
Avatar
Adam / 13 maja 2015 o 10:34
0

Nie samym rowerem żyje człowiek.

droga dla lokalnych firm powinna mieć pierwszeństwo względem powstania paru stacji z rowerkami, dobra decyzja prezydenta, rowerów i tak już jest sporo

Nie samym rowerem żyje człowiek.


Tylko, ze obietnica podwojenia liczby rowerow byla zlozona przez prezydenta przed wyborami samorzadowymi. Teraz Zuk wycofuje sie z niej argumentujac to budowa drogi. Nie mowie, ze droga jest niepotrzebna, ale Zuk sklamal w kampani, pokazal gdzie ma wyborcze obietnice.

Tylko, ze obietnica podwojenia liczby rowerow byla zlozona przez prezydenta przed wyborami samorzadowymi. Teraz Zuk wycofuje sie z niej argumentujac to budowa drogi. Nie mowie, ze droga jest niepotrzebna, ale Zuk sklamal w kampani, pokazal gdzie ma wyborcze obietnice. rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 10:25
0
Mieszkam na ul. Makowej. Elektrociepłownia w połowie drogi postawiła szlaban. Przed postawieniem szlabanu z pracy (ul. Diamentowa) do domu jechałem 4 km dziś jest to 11 km. Przydałoby się zrobić dojazd do ul. Makowej, żeby poprawić życie mieszkańcom oraz zmniejszyć korki na Zemborzyckiej a nie tylko przedsiębiorcom ułatwiać życie. Ja też płacę podatki.
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 10:25
0
Ta droga miała być wybudowana ok. 35 lat temu.
Avatar
mapnik1963 / 13 maja 2015 o 15:52
0

Elekrocieplownia robi wszystko, zeby utrudnic korzystanie z jej dojazdu. Brak chodnikow, dziury, brak poboczy, Elekrocieplownia tego nie remontuje mimo, ze jest do tego zobowiazana i bierze haracz od przedsiebiorcow za jej uzywanie. Postawili tylko zlosliwie szlaban dla okolicznych mieszkancow, bo ci nie placa. Ludzie tam chodza miedzy samochodami, bo nie maja wyjscia, tylko czekac, jak wydarzy sie jakis wypadek.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze kolejowym. Kto na taki obszar może legalnie wejść. Może tam trzeba byłoby sokistów postawić?. Póki co nikt nikomu nie wystawił mandatu.

Droga wybudowana została przez EC jako droga technologiczna do obsługi rurociągu, a nie dla okolicznych mieszkańców. Plan zagospodarowania pobliskich terenów z lat bodajże 80-tych ( niestety już nieaktualny) przewidywał rozwiązania drogowe dla mieszkańców. Dlaczego wtedy nikt z mieszkańców nie "krzyczał". Odpowiem, bo korzystało się z drogi EC, ale nikomu to nie przeszkadzało wtedy. Teraz są inne czasy i każdy musi się do nich przystosować. Z sarkazmem mógłbym dodać 4 km rowerkiem, albo 11 samochodem. To pierwsze dla zdrowia. A i pozostaje jeszcze helikopter. Odsyłam również na forum z 29 kwietnia.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze... rozwiń

Avatar
mapnik1963 / 13 maja 2015 o 15:49
0

Aha, a propos chodników. To jest droga wewnętrzna EC, a nie droga lokalna. Nie wymaga chodników i takie nigdy tam nie powstaną. Z oczywistych względów. Przepisy Ustawy o transporcie kolejowym i odpowiednie do nich Rozporządzenia. Poza tym, zawsze można zmienić pracę.

PS

Przez pewien czas byłem jako tako odpowiedzialny za tę drogę. Wiem, jakie były kłopoty z tą drogą, z niepłacącą firmą, z wyrzucanymi śmieciami, z uszkodzonymi znakami... - osobiście nigdy nie zgodziłbym się na dopuszczenie na tej drodze ruchu, nie ze względu na to, że mi się tak podoba, tylko ze względu na przepisy istniejące, również i te karne.

Aha, a propos chodników. To jest droga wewnętrzna EC, a nie droga lokalna. Nie wymaga chodników i takie nigdy tam nie powstaną. Z oczywistych względów. Przepisy Ustawy o transporcie kolejowym i odpowiednie do nich Rozporządzenia. Poza tym, zawsze można zmienić pracę.

PS

Przez pewien czas byłem jako tako odpowiedzialny za tę drogę. Wiem, jakie były kłopoty z tą drogą, z niepłacącą firmą, z wyrzucanymi śmieciami, z uszkodzonymi znakami... - osobiście nigdy nie zgodziłbym się na dopuszczenie na tej drodze ruchu, nie ze względu ... rozwiń

Avatar
mapnik1963 / 13 maja 2015 o 15:41
0

Elekrocieplownia robi wszystko, zeby utrudnic korzystanie z jej dojazdu. Brak chodnikow, dziury, brak poboczy, Elekrocieplownia tego nie remontuje mimo, ze jest do tego zobowiazana i bierze haracz od przedsiebiorcow za jej uzywanie. Postawili tylko zlosliwie szlaban dla okolicznych mieszkancow, bo ci nie placa. Ludzie tam chodza miedzy samochodami, bo nie maja wyjscia, tylko czekac, jak wydarzy sie jakis wypadek.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze kolejowym. Kto na taki obszar może legalnie wejść. Może tam trzeba byłoby sokistów postawić?. Póki co nikt nikomu nie wystawił mandatu.

Droga wybudowana została przez EC jako droga technologiczna do obsługi rurociągu, a nie dla okolicznych mieszkańców. Plan zagospodarowania pobliskich terenów z lat bodajże 80-tych ( niestety już nieaktualny) przewidywał rozwiązania drogowe dla mieszkańców. Dlaczego wtedy nikt z mieszkańców nie "krzyczał". Odpowiem, bo korzystało się z drogi EC, ale nikomu to nie przeszkadzało wtedy. Teraz są inne czasy i każdy musi się do nich przystosować. Z sarkazmem mógłbym dodać 4 km rowerkiem, albo 11 samochodem. To pierwsze dla zdrowia. A i pozostaje jeszcze helikopter. Odsyłam również na forum z 29 kwietnia.

Guest, zanim coś zaczniesz pisać to się zastanów. Czy puściłyś niekontrolowany ruch drogowy przez własne podwórko? Wątpię. Najlepiej krytykować. Pewnie nie wiesz, ale jest porozumienie Elektrociepłowni i Miasta z inicjatywy Żuka o dopuszczeniu ruchu lokalnego na tym zamkniętym szlabanami odcinku. EC otworzy tę drogę po spełnieniu minimalnych warunków - np. trzy mijanki utwardzone i oznakowanie i przejęciu odpowiedzialności za zdarzenia. Teraz wszystko jest po stronie miasta. Inna kwestia, to tak, że ta droga leży na obszarze... rozwiń

Avatar
załamka / 13 maja 2015 o 12:20
0

Tylko, ze obietnica podwojenia liczby rowerow byla zlozona przez prezydenta przed wyborami samorzadowymi. Teraz Zuk wycofuje sie z niej argumentujac to budowa drogi. Nie mowie, ze droga jest niepotrzebna, ale Zuk sklamal w kampani, pokazal gdzie ma wyborcze obietnice.

Powstanie 20 nowych stacji zamiast 40. Biedaku nie rozpłacz się przypadkiem z tego powodu. Ludzie to mają problemy...

Ty się ciesz, że mamy takiego obrotnego i pracowitego gospodarza jak Żuk. Żeby każdy polityk spełniał taki % składanych obietnic to w tym kraju wszystkim żyłoby się "na bogato"...

Powstanie 20 nowych stacji zamiast 40. Biedaku nie rozpłacz się przypadkiem z tego powodu. Ludzie to mają problemy...

Ty się ciesz, że mamy takiego obrotnego i pracowitego gospodarza jak Żuk. Żeby każdy polityk spełniał taki % składanych obietnic to w tym kraju wszystkim żyłoby się "na bogato"...

rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 11:07
0
Przedsiebiorcy płacą podatki, z ktorych można zrobić następne stacje rowerowe. Kolejność inwestycji prawidłowa, tym bardziej, że droga służy i przedsiębiorcom i mieszkańcom i rowerzystom.
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 11:03
0
Elekrocieplownia robi wszystko, zeby utrudnic korzystanie z jej dojazdu. Brak chodnikow, dziury, brak poboczy, Elekrocieplownia tego nie remontuje mimo, ze jest do tego zobowiazana i bierze haracz od przedsiebiorcow za jej uzywanie. Postawili tylko zlosliwie szlaban dla okolicznych mieszkancow, bo ci nie placa. Ludzie tam chodza miedzy samochodami, bo nie maja wyjscia, tylko czekac, jak wydarzy sie jakis wypadek.
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 10:55
0
Ta droga jest niezbędna nie tylko przedsiębiorstwom ale także mieszkańcom, którym teraz Elektrociepłownia odcięła szlabanem dojazd.
Avatar
Adam / 13 maja 2015 o 10:34
0

Nie samym rowerem żyje człowiek.

droga dla lokalnych firm powinna mieć pierwszeństwo względem powstania paru stacji z rowerkami, dobra decyzja prezydenta, rowerów i tak już jest sporo

Nie samym rowerem żyje człowiek.


Tylko, ze obietnica podwojenia liczby rowerow byla zlozona przez prezydenta przed wyborami samorzadowymi. Teraz Zuk wycofuje sie z niej argumentujac to budowa drogi. Nie mowie, ze droga jest niepotrzebna, ale Zuk sklamal w kampani, pokazal gdzie ma wyborcze obietnice.

Tylko, ze obietnica podwojenia liczby rowerow byla zlozona przez prezydenta przed wyborami samorzadowymi. Teraz Zuk wycofuje sie z niej argumentujac to budowa drogi. Nie mowie, ze droga jest niepotrzebna, ale Zuk sklamal w kampani, pokazal gdzie ma wyborcze obietnice. rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 10:25
0
Mieszkam na ul. Makowej. Elektrociepłownia w połowie drogi postawiła szlaban. Przed postawieniem szlabanu z pracy (ul. Diamentowa) do domu jechałem 4 km dziś jest to 11 km. Przydałoby się zrobić dojazd do ul. Makowej, żeby poprawić życie mieszkańcom oraz zmniejszyć korki na Zemborzyckiej a nie tylko przedsiębiorcom ułatwiać życie. Ja też płacę podatki.
Avatar
Gość / 13 maja 2015 o 10:25
0
Ta droga miała być wybudowana ok. 35 lat temu.
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 1 1

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 1 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 8 7

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 6

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce
wizualizacje
galeria

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce 11 3

43 apartamenty, parking podziemny, lokale usługowe i przede wszystkim przepiękny widok z okien – tak najkrócej opisać można „Apartamenty Bazyliańska 1”. Inwestycja na Zielonym Rynku otrzymała już pozytywną opinię służb konserwatorskich

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami?

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami? 0 0

Rodzinne ogródki działkowe są charakterystycznym elementem miejskiej przestrzeni w Polsce. Przez kilka dekad korzystali z nich pracownicy dużych zakładów oraz lokatorzy spółdzielni mieszkaniowych. W ogrodach uprawiano warzywa i owoce dla swoich rodzin, gdy sklepowe półki były puste. Obecnie coraz więcej ogrodów jest użytkowanych przez młodych ludzi, którzy stawiają nową, typowo rekreacyjną architekturę ogrodową. Co zrobić z odpadami z rozbiórki altany?

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu
Magazyn
galeria

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu 0 0

Dziś rocznica urodzin księdza Ignacego Kłopotowskiego. Był związany z Lublinem ponad 20 lat. Pomagał wykluczonym. Mając ich sporo pod opieką, był specjalistą crowdfundingu i nie był mu obcy fundraising. Z konieczności propagował i stosował idee zero waste. Twórca konsorcjum wydawniczego, publicysta wykorzystujący mechanizmy marketingu i public relations. Co w tym niezwykłego? Błogosławiony ksiądz Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu.

Turniej Purpurowej Róży

Turniej Purpurowej Róży 0 0

Waleczni wojownicy z Magicznych Ogrodów ogłaszają turniej, który ma rozstrzygnąć, która armia jest najsprawniejsza! Czy to zaszczytne miano przypadnie wojownikom dowodzonym przez Thoroda Raptora, czy może Bestiom Araga?

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt
21 lipca 2018, 20:00

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fani rolek i wrotek ponownie wyjadą w nocy na ulice miasta. Kolejną edycję NightSkating Lublin zaplanowano na sobotę. Tym razem przejażdżka będzie połączona z akcją charytatywną.

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka
22 lipca 2018, 12:00

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka 1 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 22 lipca o godz. 12 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) odbędzie się turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski 2018 w grze planszowej Neuroshima Hex. Chętni mogą zapisywać się do udziału od godz. 11.30 na miejscu.

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście 37 4

Milionowym klientem pochwalił się dzisiaj kompleks pływacki Aqua Lublin przy Al. Zygmuntowskich. Pani Anna, która miała to szczęście, dostała rodzinny karnet do Aqua Lublin.

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy 0 1

W niedzielę zaczyna się Akcja św. Krzysztofa – 1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy na środki transportu dla misjonarzy. W ubiegłym roku dzięki przekazanym pieniądzom udało się spełnić prośby polskich misjonarzy w 30 krajach świata.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.