Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

12 czerwca 2013 r.
19:21
Edytuj ten wpis

Zarzuty dla Rafała K. za starcie przed fontanną

0 10 A A
 (Archiwum)
(Archiwum)

Rafał K. – pracownik Warsztatów Kultury usłyszał dziś zarzuty w sprawie szarpaniny ze strażnikami miejskimi. Policja zapowiada, że pociągnie do odpowiedzialności jeszcze kilku innych uczestników zajścia.



AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Podejrzany usłyszał zarzut utrudniania wykonywania czynności służbowych strażnikom miejskim – mówi Janusz Wójtowicz, rzecznik prasowy komendanta wojewódzkiego policji w Lublinie.

– Nie przyznał się do winy. Złożył wyjaśnia. Są one rozbieżne z wersją podawaną przez strażników - dodaje.

Do zdarzenia doszło w niedzielę nad ranem, po Nocy Kultury. Rafał K. miał szarpać się ze strażnikami na placu Litewskim. Mundurowi interweniowali, bo kilka osób weszło do fontanny. Policja sprawdziła nagrania z monitoringu.

– Potwierdzają one wersję strażników – dodaje Wójtowicz.

Zgodnie z tą relacją, mundurowi przedstawili się i poinformowali, że kąpiel w fontannie to wykroczenie.
Rafał K. stał obok fontanny. Miał namawiać przebywające w niej osoby, by nie rozmawiały ze strażnikami i odeszły. Doszło do przepychanki. Strażnicy mieli być szarpani, kiedy próbowali założyć Rafałowi K. kajdanki.

– On sam zachowywał się bardzo impulsywnie – dodaje Wójtowicz. – Biegał, skakał i machał rękami. Zapewne przyczynił się do tego alkohol.

Strażnicy miejscy wezwali policjantów. Rafał K. trafił na komisariat, gdzie przebadano go alkomatem. Miał 1,3 promila alkoholu.

Policjanci zapowiadają, że sprawa nie skończy się na Rafale K. Zarzuty ma usłyszeć jeszcze kilka innych osób.
– Oni również szarpali się ze strażnikami. Jednemu z nich odebrali radiostację. Próbowali też zabrać miotacz gazu – dodaje Wójtowicz. – To niedopuszczalne. Wszystko jest udokumentowane na nagraniach z monitoringu.

Policyjne dochodzenie może potrwać jeszcze kilka tygodni. Mundurowi będą przesłuchiwać kolejnych świadków. Możliwe, że nagrania z kamer uda się wzbogacić również o dźwięk. To istotne, bo uczestnicy zajścia mieli również obrażać strażników.

Rafałowi K. grozi do 3 lat więzienia. Zarówno on sam, jak i jego pełnomocnik odmawiają komentarza. Nie wiadomo również, jakie kroki podejmą przełożeni Rafała K. z Warsztatów Kultury. Nie zapoznali się jeszcze z oficjalnymi zarzutami wobec swojego pracownika.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Melassa / 13 czerwca 2013 o 15:34
0

Zgadzam się. Trafny komentarz.

Avatar
aka / 13 czerwca 2013 o 11:42
0

wszyscy ktorzy znaja Koze i pozostalych wiedza jak naprawde bylo i ze wystarczylo pogadac i byloby po sprawie,bo to nie sa wandale,bydlo napadajace ludzi ( po nocy kultury zostal pobity czlowiek-gdzie byla wtedy policja i straz miejska?) ..wydaje mi sie ze ludzie ktorzy za marne pieniadze,poswiecajac kawal zycia robia cos dla tego miasta,sprawiaja ze egzystencja i tak juz dosc ciezka w tej naszej Polsce be,nie jest przynajmniej szara,to tacy jak oni zasluguja na to zeby chociaz raz w roku moc sie wykapac w fontannie i to w stroju adama,a tymczasem oferuje im sie kajdanki i przemoc.mysle ze najwyzszy czas na to zeby policja przestala byc wreszcie milicja,straz miejska straza miejska i zeby wladza obudzila sie z tego postbolszewickiego koszmaru i pojela ze ich zadaniem jest chronic obywateli i pomagac a nie karac i grozic.te ostatnie metody powinny byc ostatecznoscia,a w przypadku afery fontannianej skuwanie,wykrecanie rak nie bylo konieczne bowiem wladza nie miala tam do czynienia z bandziorami,a z ludzmi kultury,z ludzmi wyksztalconymi,uczciwymi,wesolymi i z fantazja.niestety ciezkie szare lata bolszewizmu doprowadzily do tego ze w Polsce mamy ciezkie i szare myslenie,schamienie,brak oglady,manier,zyczliwosci,otwartosci itd.dawniej artysta byl powazany i szanowany;w przedwojennej Polsce dorozkarz czy stroz z miotla prezentowal wieksza klase anizeli nasi dzisiejsi wladcy,a kapiel w fontannie byla traktowana tak jak byc powinna czyli uklonem i podziekowaniem za odrobine poezji.gdyby wladze tego miasta mialy choc troche klasy,to natychmiast powinny zrezygnowac z postepowania karnego,poniewaz za chwile stanie sie tak ze ostatni kulturalny i oswiecony czlowiek wyjedzie stad zrezygnowany i zgasnie swiatlo.pamietacie film felliniego ze scena w fontannie?

wszyscy ktorzy znaja Koze i pozostalych wiedza jak naprawde bylo i ze wystarczylo pogadac i byloby po sprawie,bo to nie sa wandale,bydlo napadajace ludzi ( po nocy kultury zostal pobity czlowiek-gdzie byla wtedy policja i straz miejska?) ..wydaje mi sie ze ludzie ktorzy za marne pieniadze,poswiecajac kawal zycia robia cos dla tego miasta,sprawiaja ze egzystencja i tak juz dosc ciezka w tej naszej Polsce be,nie jest przynajmniej szara,to tacy jak oni zasluguja na to zeby chociaz raz w roku moc sie wykapac w fontannie i to w stroju adama,a ... rozwiń

Avatar
Waldek / 13 czerwca 2013 o 10:17
0

Brawo! Dość pseudokultury!

Avatar
karol / 13 czerwca 2013 o 08:34
0
Brawo, brawo, brawo!
Nie ma świętych krów,jeżeli ktokolwiek wyskakuje z łapamido strażnika czy policjanta, powinien być jak najsurowiej ukarany!!!
A media powinny - zamiast szukać dla takich baranów usprawiedliwiena - stanąć po stronie strażników i policji, a nie szukać paragrafów, czy w fontannie można się kąpać czy nie.
Zarzut dotyczy zupełnie czego innego i co innego tyczy się spór.
Ten artysta powinien przed wszystkim spalić się ze wstydu za swoje zachowanie. Tak na marginesie, to jak na człowieka związanego z kulturą, ma nader ubogie słownictwo..
Avatar
qwertg / 13 czerwca 2013 o 08:24
0

-------------------------CO    WY    POLIC YJNI     deb***E   WYCZYNIACIE  ?-------------------------------------- To  My  Mieszkańcy  Lublina zaskarżamy  Was, że  opłacani  z  Naszych  podatków  budżetu  miasta  Policja  i Służba Miejska  straciliście  kilkanaście  godzin  na  błachy  incydent  "moczenia  nóg  w  fontannie"  w  mo mecie  w  którym  w tym samym  czasie  mogło  dochodzić  do włamania  czy  bandyckiego  napadu  ulicznj ego (?).      Zajmując  się  bzdurnymi  wydarzeniami  w  fontannie  naraziliści  Nasze  Miasto  na  brak   wła ściwej  ochrony  Lublinian !.    Jeżeli  chodzi  o..."szarpanie  się"  podczas  zakładania  kajdanek,  to  debi le  mundurowi  zapytajcie  psychologa ,   Podczas  zakładania  kajdanek  zachodzi  tzw. "odruch  bezwarun kowy"  który  powoduje  cofanie  ręki  przed  kajdankami .    W danym  momencie  możecie  się  Gliniarze  spodziewać  wyrwanie  się  zatrzymanego.    Przy  fontannie  nie  było  żadnego  powodu  kucia  ludzi  w  kajdanki ! .   Użyliście  deb***e  kajdanek  aby  poniżyć  i  upokorzyć  zatrzymanych !.    Chcielibyśmy  Was  deb***e  ujżeć  w  akcji  z  kajdankami  w  dzielnicy  Tatary , Wspólna , Lubartowska  czy  za  cukrownią . No pokażcie  Wasze "bohaterstwo" ! .    Wy  tak  jak  te  "cwaniaczki" przechwalające  się ..."  ale  dorwaliśmy faceta  i  dostał  tak , że aż  mu...  kredki  z  tornistra  powypadały ".     Zostawcie  już  ten  poniżąjążcy  te mat  a   zajmijcie  się  AFERĄ   W   KTÓREJ   PREZYDENT  LUBLINA  KRZYSZTOF  ŻUK   CHCE   UTRA CIĆ   CZYLI   UTOPIĆ   W  BAGNIE  PO   CUKROWNI... 140  MILIONÓW !!! .

Widać, że lubisz jak sinole szczają do fontann, czy jak idziesz rano ulicą wszystko jest zniszczone i brudne. I nie pieprz o odruchach bezwarunkowych bo nic takiego nie ma miejsca, a jeśli nawet to jednorazowe cofnięcie ręki to nie szarpanie się, no chyba, że w odruchu bezwarunkowym zabrali radiostację, czy podarli mundur - byli napruci więc postanowili przykozaczyć - czytaj podlizać się co niektórym partiom mniejszościowym. A co do kajdanek to zakłada się je nie dla upokorzenia, a dla zapewnienia bezpieczeństwa, w tym dla samych zatrzymanych, którym zwłaszcza w takim stanie przychodzą różne dziwne pomysły do głowy.

Widać, że lubisz jak sinole szczają do fontann, czy jak idziesz rano ulicą wszystko jest zniszczone i brudne. I nie pieprz o odruchach bezwarunkowych bo nic takiego nie ma miejsca, a jeśli nawet to jednorazowe cofnięcie ręki to nie szarpanie się, no chyba, że w odruchu bezwarunkowym zabrali radiostację, czy podarli mundur - byli napruci więc postanowili przykozaczyć - czytaj podlizać się co niektórym partiom mniejszościowym. A co do kajdanek to zakłada się je nie dla upokorzenia, a dla zapewnienia bezpieczeństwa, w tym dla s... rozwiń

Avatar
qwerty / 13 czerwca 2013 o 08:15
0

Skoro strażnicy wiejscy dali sobie odebrać radiostację to powinni zostać natychmiastowo zwolnieni ze względu na nieprzydatność do slużby. Co by było gdyby prawdziwy przestępca odebrał im broń. Ale co się dziwić. Jak widzę strażnika wiejskiego to albo spaśluch ponad 100 kilo, albo jakaś mała psychopatka 1,50m. Zlikwidować straż wiejską!

Sam się zlikwiduj, a zaoszczędzimy na podatkach. Następnym razem zanim napiszesz głupotę umieść telefon w widocznym miejscu na wierzchu ubrania, wsiądź do zatłoczonego autobusu i przejdź z początku na koniec, ciekawe, czy będziesz miał jeszcze telefon. Sprzęt w tym przypadku był najmniej istotny, ważniejsza była ochrona życia, zdrowia (w tym własnego) oraz porządku publicznego. Podczas szarpaniny z kilkoma osobami nie sposób zwracać uwagę na wszystko. A co do spaślucha to w przeciwieństwie do Ciebie on jest w stanie przebiec więcej niż ty.

Sam się zlikwiduj, a zaoszczędzimy na podatkach. Następnym razem zanim napiszesz głupotę umieść telefon w widocznym miejscu na wierzchu ubrania, wsiądź do zatłoczonego autobusu i przejdź z początku na koniec, ciekawe, czy będziesz miał jeszcze telefon. Sprzęt w tym przypadku był najmniej istotny, ważniejsza była ochrona życia, zdrowia (w tym własnego) oraz porządku publicznego. Podczas szarpaniny z kilkoma osobami nie sposób zwracać uwagę na wszystko. A co do spaślucha to w przeciwieństwie do Ciebie on jest w stanie przebiec... rozwiń

Avatar
Zlikwidować SM / 12 czerwca 2013 o 22:41
0

Oni również szarpali się ze strażnikami. Jednemu z nich odebrali radiostację. Próbowali też zabrać miotacz gazu – dodaje Wójtowicz.

Skoro strażnicy wiejscy dali sobie odebrać radiostację to powinni zostać natychmiastowo zwolnieni ze względu na nieprzydatność do slużby. Co by było gdyby prawdziwy przestępca odebrał im broń. Ale co się dziwić. Jak widzę strażnika wiejskiego to albo spaśluch ponad 100 kilo, albo jakaś mała psychopatka 1,50m. Zlikwidować straż wiejską!

odebrał im broń. Ale co się dziwić. Jak widzę strażnika wiejskiego to albo spaśluch ponad 100 kilo, albo jakaś mała psychopatka 1,50m. Zlikwidować straż wiejską!

rozwiń
Avatar
saaaaaaaa / 12 czerwca 2013 o 22:16
0

I bardzo dobrze !!! Może dojdzie do tych kulturalnych rozumów, że żyjemy w kraju prawa które należy przestrzegać  - oj bardzo dobrze !!! Co na to Kabaciński ? Też się będzie kąpał w fontannie taki mały happening ??? A może flashmob ?

Nie brakuje w tym kraju ignorantów ... prawa

Avatar
aaaa / 12 czerwca 2013 o 20:54
0

nigdy straz miejska nie wypełniała swoich obowiązków do jakich została powołana marzą o broni gładkolufowej a jej podstawowym obowiązkiem jest pomoc, pomoc i jeszcze raz pomoc . Rozwiązać ich jak najszybciej niech już nie irytują społeczeństwa szkoda tych 8 miln. rocznie na dziadostwo. Rowerzyści kręca slalomy po chodnikach i potrącają starszych i dzieci a ci siedzą sobie w zaciszu i podglądają monitoring, dziadostwo, rozjechane trawniki a ci czepiają się emerytów z pieskami dziadostwo.

nigdy straz miejska nie wypełniała swoich obowiązków do jakich została powołana marzą o broni gładkolufowej a jej podstawowym obowiązkiem jest pomoc, pomoc i jeszcze raz pomoc . Rozwiązać ich jak najszybciej niech już nie irytują społeczeństwa szkoda tych 8 miln. rocznie na dziadostwo. Rowerzyści kręca slalomy po chodnikach i potrącają starszych i dzieci a ci siedzą sobie w zaciszu i podglądają monitoring, dziadostwo, rozjechane trawniki a ci czepiają się emerytów z pieskami dziadostwo.

rozwiń
Avatar
S Y L W E S T E R / 12 czerwca 2013 o 20:20
0

-------------------------CO    WY    POLIC YJNI     DEBILE   WYCZYNIACIE  ?-------------------------------------- To  My  Mieszkańcy  Lublina zaskarżamy  Was, że  opłacani  z  Naszych  podatków  budżetu  miasta  Policja  i Służba Miejska  straciliście  kilkanaście  godzin  na  błachy  incydent  "moczenia  nóg  w  fontannie"  w  mo mecie  w  którym  w tym samym  czasie  mogło  dochodzić  do włamania  czy  bandyckiego  napadu  ulicznj ego (?).      Zajmując  się  bzdurnymi  wydarzeniami  w  fontannie  naraziliści  Nasze  Miasto  na  brak   wła ściwej  ochrony  Lublinian !.    Jeżeli  chodzi  o..."szarpanie  się"  podczas  zakładania  kajdanek,  to  debi le  mundurowi  zapytajcie  psychologa ,   Podczas  zakładania  kajdanek  zachodzi  tzw. "odruch  bezwarun kowy"  który  powoduje  cofanie  ręki  przed  kajdankami .    W danym  momencie  możecie  się  Gliniarze  spodziewać  wyrwanie  się  zatrzymanego.    Przy  fontannie  nie  było  żadnego  powodu  kucia  ludzi  w  kajdanki ! .   Użyliście  debile  kajdanek  aby  poniżyć  i  upokorzyć  zatrzymanych !.    Chcielibyśmy  Was  debile  ujżeć  w  akcji  z  kajdankami  w  dzielnicy  Tatary , Wspólna , Lubartowska  czy  za  cukrownią . No pokażcie  Wasze "bohaterstwo" ! .    Wy  tak  jak  te  "cwaniaczki" przechwalające  się ..."  ale  dorwaliśmy faceta  i  dostał  tak , że aż  mu...  kredki  z  tornistra  powypadały ".     Zostawcie  już  ten  poniżąjążcy  te mat  a   zajmijcie  się  AFERĄ   W   KTÓREJ   PREZYDENT  LUBLINA  KRZYSZTOF  ŻUK   CHCE   UTRA CIĆ   CZYLI   UTOPIĆ   W  BAGNIE  PO   CUKROWNI... 140  MILIONÓW !!! .

-------------------------CO    WY    POLIC YJNI     DEBILE   WYCZYNIACIE  ?-------------------------------------- To  My  Mieszkańcy  Lublina zaskarżamy  Was, że  opłacani  z  Naszych  podatków  budżetu  miasta  Policja  i Służba Miejska  straciliście  kilkanaście  godzin  na  błachy  incydent  "moczenia  nóg  w  fontannie"  w  mo mecie  w  którym... rozwiń

Avatar
Melassa / 13 czerwca 2013 o 15:34
0

Zgadzam się. Trafny komentarz.

Avatar
aka / 13 czerwca 2013 o 11:42
0

wszyscy ktorzy znaja Koze i pozostalych wiedza jak naprawde bylo i ze wystarczylo pogadac i byloby po sprawie,bo to nie sa wandale,bydlo napadajace ludzi ( po nocy kultury zostal pobity czlowiek-gdzie byla wtedy policja i straz miejska?) ..wydaje mi sie ze ludzie ktorzy za marne pieniadze,poswiecajac kawal zycia robia cos dla tego miasta,sprawiaja ze egzystencja i tak juz dosc ciezka w tej naszej Polsce be,nie jest przynajmniej szara,to tacy jak oni zasluguja na to zeby chociaz raz w roku moc sie wykapac w fontannie i to w stroju adama,a tymczasem oferuje im sie kajdanki i przemoc.mysle ze najwyzszy czas na to zeby policja przestala byc wreszcie milicja,straz miejska straza miejska i zeby wladza obudzila sie z tego postbolszewickiego koszmaru i pojela ze ich zadaniem jest chronic obywateli i pomagac a nie karac i grozic.te ostatnie metody powinny byc ostatecznoscia,a w przypadku afery fontannianej skuwanie,wykrecanie rak nie bylo konieczne bowiem wladza nie miala tam do czynienia z bandziorami,a z ludzmi kultury,z ludzmi wyksztalconymi,uczciwymi,wesolymi i z fantazja.niestety ciezkie szare lata bolszewizmu doprowadzily do tego ze w Polsce mamy ciezkie i szare myslenie,schamienie,brak oglady,manier,zyczliwosci,otwartosci itd.dawniej artysta byl powazany i szanowany;w przedwojennej Polsce dorozkarz czy stroz z miotla prezentowal wieksza klase anizeli nasi dzisiejsi wladcy,a kapiel w fontannie byla traktowana tak jak byc powinna czyli uklonem i podziekowaniem za odrobine poezji.gdyby wladze tego miasta mialy choc troche klasy,to natychmiast powinny zrezygnowac z postepowania karnego,poniewaz za chwile stanie sie tak ze ostatni kulturalny i oswiecony czlowiek wyjedzie stad zrezygnowany i zgasnie swiatlo.pamietacie film felliniego ze scena w fontannie?

wszyscy ktorzy znaja Koze i pozostalych wiedza jak naprawde bylo i ze wystarczylo pogadac i byloby po sprawie,bo to nie sa wandale,bydlo napadajace ludzi ( po nocy kultury zostal pobity czlowiek-gdzie byla wtedy policja i straz miejska?) ..wydaje mi sie ze ludzie ktorzy za marne pieniadze,poswiecajac kawal zycia robia cos dla tego miasta,sprawiaja ze egzystencja i tak juz dosc ciezka w tej naszej Polsce be,nie jest przynajmniej szara,to tacy jak oni zasluguja na to zeby chociaz raz w roku moc sie wykapac w fontannie i to w stroju adama,a ... rozwiń

Avatar
Waldek / 13 czerwca 2013 o 10:17
0

Brawo! Dość pseudokultury!

Avatar
karol / 13 czerwca 2013 o 08:34
0
Brawo, brawo, brawo!
Nie ma świętych krów,jeżeli ktokolwiek wyskakuje z łapamido strażnika czy policjanta, powinien być jak najsurowiej ukarany!!!
A media powinny - zamiast szukać dla takich baranów usprawiedliwiena - stanąć po stronie strażników i policji, a nie szukać paragrafów, czy w fontannie można się kąpać czy nie.
Zarzut dotyczy zupełnie czego innego i co innego tyczy się spór.
Ten artysta powinien przed wszystkim spalić się ze wstydu za swoje zachowanie. Tak na marginesie, to jak na człowieka związanego z kulturą, ma nader ubogie słownictwo..
Avatar
qwertg / 13 czerwca 2013 o 08:24
0

-------------------------CO    WY    POLIC YJNI     deb***E   WYCZYNIACIE  ?-------------------------------------- To  My  Mieszkańcy  Lublina zaskarżamy  Was, że  opłacani  z  Naszych  podatków  budżetu  miasta  Policja  i Służba Miejska  straciliście  kilkanaście  godzin  na  błachy  incydent  "moczenia  nóg  w  fontannie"  w  mo mecie  w  którym  w tym samym  czasie  mogło  dochodzić  do włamania  czy  bandyckiego  napadu  ulicznj ego (?).      Zajmując  się  bzdurnymi  wydarzeniami  w  fontannie  naraziliści  Nasze  Miasto  na  brak   wła ściwej  ochrony  Lublinian !.    Jeżeli  chodzi  o..."szarpanie  się"  podczas  zakładania  kajdanek,  to  debi le  mundurowi  zapytajcie  psychologa ,   Podczas  zakładania  kajdanek  zachodzi  tzw. "odruch  bezwarun kowy"  który  powoduje  cofanie  ręki  przed  kajdankami .    W danym  momencie  możecie  się  Gliniarze  spodziewać  wyrwanie  się  zatrzymanego.    Przy  fontannie  nie  było  żadnego  powodu  kucia  ludzi  w  kajdanki ! .   Użyliście  deb***e  kajdanek  aby  poniżyć  i  upokorzyć  zatrzymanych !.    Chcielibyśmy  Was  deb***e  ujżeć  w  akcji  z  kajdankami  w  dzielnicy  Tatary , Wspólna , Lubartowska  czy  za  cukrownią . No pokażcie  Wasze "bohaterstwo" ! .    Wy  tak  jak  te  "cwaniaczki" przechwalające  się ..."  ale  dorwaliśmy faceta  i  dostał  tak , że aż  mu...  kredki  z  tornistra  powypadały ".     Zostawcie  już  ten  poniżąjążcy  te mat  a   zajmijcie  się  AFERĄ   W   KTÓREJ   PREZYDENT  LUBLINA  KRZYSZTOF  ŻUK   CHCE   UTRA CIĆ   CZYLI   UTOPIĆ   W  BAGNIE  PO   CUKROWNI... 140  MILIONÓW !!! .

Widać, że lubisz jak sinole szczają do fontann, czy jak idziesz rano ulicą wszystko jest zniszczone i brudne. I nie pieprz o odruchach bezwarunkowych bo nic takiego nie ma miejsca, a jeśli nawet to jednorazowe cofnięcie ręki to nie szarpanie się, no chyba, że w odruchu bezwarunkowym zabrali radiostację, czy podarli mundur - byli napruci więc postanowili przykozaczyć - czytaj podlizać się co niektórym partiom mniejszościowym. A co do kajdanek to zakłada się je nie dla upokorzenia, a dla zapewnienia bezpieczeństwa, w tym dla samych zatrzymanych, którym zwłaszcza w takim stanie przychodzą różne dziwne pomysły do głowy.

Widać, że lubisz jak sinole szczają do fontann, czy jak idziesz rano ulicą wszystko jest zniszczone i brudne. I nie pieprz o odruchach bezwarunkowych bo nic takiego nie ma miejsca, a jeśli nawet to jednorazowe cofnięcie ręki to nie szarpanie się, no chyba, że w odruchu bezwarunkowym zabrali radiostację, czy podarli mundur - byli napruci więc postanowili przykozaczyć - czytaj podlizać się co niektórym partiom mniejszościowym. A co do kajdanek to zakłada się je nie dla upokorzenia, a dla zapewnienia bezpieczeństwa, w tym dla s... rozwiń

Avatar
qwerty / 13 czerwca 2013 o 08:15
0

Skoro strażnicy wiejscy dali sobie odebrać radiostację to powinni zostać natychmiastowo zwolnieni ze względu na nieprzydatność do slużby. Co by było gdyby prawdziwy przestępca odebrał im broń. Ale co się dziwić. Jak widzę strażnika wiejskiego to albo spaśluch ponad 100 kilo, albo jakaś mała psychopatka 1,50m. Zlikwidować straż wiejską!

Sam się zlikwiduj, a zaoszczędzimy na podatkach. Następnym razem zanim napiszesz głupotę umieść telefon w widocznym miejscu na wierzchu ubrania, wsiądź do zatłoczonego autobusu i przejdź z początku na koniec, ciekawe, czy będziesz miał jeszcze telefon. Sprzęt w tym przypadku był najmniej istotny, ważniejsza była ochrona życia, zdrowia (w tym własnego) oraz porządku publicznego. Podczas szarpaniny z kilkoma osobami nie sposób zwracać uwagę na wszystko. A co do spaślucha to w przeciwieństwie do Ciebie on jest w stanie przebiec więcej niż ty.

Sam się zlikwiduj, a zaoszczędzimy na podatkach. Następnym razem zanim napiszesz głupotę umieść telefon w widocznym miejscu na wierzchu ubrania, wsiądź do zatłoczonego autobusu i przejdź z początku na koniec, ciekawe, czy będziesz miał jeszcze telefon. Sprzęt w tym przypadku był najmniej istotny, ważniejsza była ochrona życia, zdrowia (w tym własnego) oraz porządku publicznego. Podczas szarpaniny z kilkoma osobami nie sposób zwracać uwagę na wszystko. A co do spaślucha to w przeciwieństwie do Ciebie on jest w stanie przebiec... rozwiń

Avatar
Zlikwidować SM / 12 czerwca 2013 o 22:41
0

Oni również szarpali się ze strażnikami. Jednemu z nich odebrali radiostację. Próbowali też zabrać miotacz gazu – dodaje Wójtowicz.

Skoro strażnicy wiejscy dali sobie odebrać radiostację to powinni zostać natychmiastowo zwolnieni ze względu na nieprzydatność do slużby. Co by było gdyby prawdziwy przestępca odebrał im broń. Ale co się dziwić. Jak widzę strażnika wiejskiego to albo spaśluch ponad 100 kilo, albo jakaś mała psychopatka 1,50m. Zlikwidować straż wiejską!

odebrał im broń. Ale co się dziwić. Jak widzę strażnika wiejskiego to albo spaśluch ponad 100 kilo, albo jakaś mała psychopatka 1,50m. Zlikwidować straż wiejską!

rozwiń
Avatar
saaaaaaaa / 12 czerwca 2013 o 22:16
0

I bardzo dobrze !!! Może dojdzie do tych kulturalnych rozumów, że żyjemy w kraju prawa które należy przestrzegać  - oj bardzo dobrze !!! Co na to Kabaciński ? Też się będzie kąpał w fontannie taki mały happening ??? A może flashmob ?

Nie brakuje w tym kraju ignorantów ... prawa

Avatar
aaaa / 12 czerwca 2013 o 20:54
0

nigdy straz miejska nie wypełniała swoich obowiązków do jakich została powołana marzą o broni gładkolufowej a jej podstawowym obowiązkiem jest pomoc, pomoc i jeszcze raz pomoc . Rozwiązać ich jak najszybciej niech już nie irytują społeczeństwa szkoda tych 8 miln. rocznie na dziadostwo. Rowerzyści kręca slalomy po chodnikach i potrącają starszych i dzieci a ci siedzą sobie w zaciszu i podglądają monitoring, dziadostwo, rozjechane trawniki a ci czepiają się emerytów z pieskami dziadostwo.

nigdy straz miejska nie wypełniała swoich obowiązków do jakich została powołana marzą o broni gładkolufowej a jej podstawowym obowiązkiem jest pomoc, pomoc i jeszcze raz pomoc . Rozwiązać ich jak najszybciej niech już nie irytują społeczeństwa szkoda tych 8 miln. rocznie na dziadostwo. Rowerzyści kręca slalomy po chodnikach i potrącają starszych i dzieci a ci siedzą sobie w zaciszu i podglądają monitoring, dziadostwo, rozjechane trawniki a ci czepiają się emerytów z pieskami dziadostwo.

rozwiń
Avatar
S Y L W E S T E R / 12 czerwca 2013 o 20:20
0

-------------------------CO    WY    POLIC YJNI     DEBILE   WYCZYNIACIE  ?-------------------------------------- To  My  Mieszkańcy  Lublina zaskarżamy  Was, że  opłacani  z  Naszych  podatków  budżetu  miasta  Policja  i Służba Miejska  straciliście  kilkanaście  godzin  na  błachy  incydent  "moczenia  nóg  w  fontannie"  w  mo mecie  w  którym  w tym samym  czasie  mogło  dochodzić  do włamania  czy  bandyckiego  napadu  ulicznj ego (?).      Zajmując  się  bzdurnymi  wydarzeniami  w  fontannie  naraziliści  Nasze  Miasto  na  brak   wła ściwej  ochrony  Lublinian !.    Jeżeli  chodzi  o..."szarpanie  się"  podczas  zakładania  kajdanek,  to  debi le  mundurowi  zapytajcie  psychologa ,   Podczas  zakładania  kajdanek  zachodzi  tzw. "odruch  bezwarun kowy"  który  powoduje  cofanie  ręki  przed  kajdankami .    W danym  momencie  możecie  się  Gliniarze  spodziewać  wyrwanie  się  zatrzymanego.    Przy  fontannie  nie  było  żadnego  powodu  kucia  ludzi  w  kajdanki ! .   Użyliście  debile  kajdanek  aby  poniżyć  i  upokorzyć  zatrzymanych !.    Chcielibyśmy  Was  debile  ujżeć  w  akcji  z  kajdankami  w  dzielnicy  Tatary , Wspólna , Lubartowska  czy  za  cukrownią . No pokażcie  Wasze "bohaterstwo" ! .    Wy  tak  jak  te  "cwaniaczki" przechwalające  się ..."  ale  dorwaliśmy faceta  i  dostał  tak , że aż  mu...  kredki  z  tornistra  powypadały ".     Zostawcie  już  ten  poniżąjążcy  te mat  a   zajmijcie  się  AFERĄ   W   KTÓREJ   PREZYDENT  LUBLINA  KRZYSZTOF  ŻUK   CHCE   UTRA CIĆ   CZYLI   UTOPIĆ   W  BAGNIE  PO   CUKROWNI... 140  MILIONÓW !!! .

-------------------------CO    WY    POLIC YJNI     DEBILE   WYCZYNIACIE  ?-------------------------------------- To  My  Mieszkańcy  Lublina zaskarżamy  Was, że  opłacani  z  Naszych  podatków  budżetu  miasta  Policja  i Służba Miejska  straciliście  kilkanaście  godzin  na  błachy  incydent  "moczenia  nóg  w  fontannie"  w  mo mecie  w  którym... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 27 11

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 8

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 36 15

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 11 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 15 5

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 28 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.