Od ostatniej modernizacji forda focusa minęły 4 lata. Teraz amerykański gigant przedstawia nowy model, choć na pierwszy rzut oka różnic nie ma dużo.
Nowa generacja forda focusa, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna – napisał producent w informacji prasowej. W tym względzie nie zgadzam się. Poprzednia wersja nie wygląda gorzej niż model AD 2018, choć w pamięci sympatyków focusów, to wersja mark I wciąż jest ikoną.
Zdecydowanie mocną stroną nowego focusa jest technologia. Kierowcę wspomaga wiele systemów w sprawnym poruszaniu się w ruchu miejskim, lepszym obserwowaniu drogi w ciemności, parkowaniu za naciśnięciem przycisku i w unikaniu kolizji.
Wewnątrz jest proste i klarowne. Środek wzbogacono w elementy i materiały, wstawki imitujące drewno o gęstych słojach i skórę w Vignale, sportowe wykończenie z włókna węglowego i czerwone przeszycia dla ST-Line oraz bardziej wytrzymałe, teksturowane materiały i powierzchnie dla wersji Active.
Nowy focus zapewnia więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Ponad 5 centymetrów większy rozstaw osi zapewnia największą w klasie przestrzeń dla kolan pasażerów tylnej kanapy, a wszyscy pasażerowie korzystają z szerszego wnętrza - szerokość na wysokości ramion tylnych pasażerów zwiększono o 6 centymetrów. Rzeczywiście, to plus. Tak usunięto największy mankament poprzedniej wersji – ciasnotę z tyłu.
Bagażnik pomieści duży kojec dla psa bez potrzeby składania tylnych siedzeń. Właściciele nowego focusa uzyskali bezdotykowy dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą otwierającego klapę prostego ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Składanie tylnych siedzeń jest również prostsze – opadają po zwolnieniu przełącznika znajdującego się od strony bagażnika.
Wielokrotnie nagradzany silnik Forda EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85 KM, 100 KM i 125 KM, został udoskonalony, aby zapewnić spalanie na poziomie 4,7 l na 100 km.
W nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150 KM lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5.3 l/100 km. Moim zdaniem wersja 150-konna jest najbardziej optymalna dla tego auta. Jest to kompromis dynamiki z ekonomiką. Poza tym silnik 1,5-litra cieszy się dobrą opinią, jako bezawaryjny.
Nowy wysokoprężny,1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 KM oraz 120 KM, przy spalaniu 3.5 l/100 km. Większy EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150 KM i spalanie 4.4 l/100 km. Ceny nowego focusa zaczynają się od 63,9 tys. zł.