Volvo ogłosiło gamę silników i polskie ceny swojego flagowego sedana S90. Pod maską tego samochodu znajdą się zespoły napędowe o mocy od 150 do 407 KM.
Najpierw w salonach zobaczymy cztery warianty silnikowe tego samochodu, wszystkie oferowane będą wyłącznie z ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów. Najtańszą odmianą będzie przednionapędowy diesel D4 190 KM. W wersji momentum będzie kosztował 209 tys. zł. W ofercie pojawi się także mocniejszy diesel D5 AWD 235 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła w cenie od 233 500 zł. Zwolennicy silników benzynowych będą mieli do wyboru przednionapędową odmianę T5 254 KM za 218,9 tys. zł lub T6 AWD 320 KM za 274,4 tys. zł.
W listopadzie dołączą tańsze odmiany wyposażenia kinetic oraz usportowione wersje r-design. W gamie pojawi się także bazowy Diesel – D3 o mocy 150 KM. Cennik otworzy wersja S90 D3 z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów za 171,6 tys. zł. Ta sama wersja z sześciostopniowym automatem będzie kosztować 181 200 zł. Także późną jesienią zadebiutuje odmiana D4 190 KM z manualną skrzynią biegów w cenie od 177,6 tys. zł. Do sprzedaży trafi także najmocniejsza odmiana S90 T8 twin engine o łącznej mocy 407 KM.
Volvo uchyliło rąbka tajemnicy i podało dane techniczne wersji, które trafią do sprzedaży w pierwszej kolejności. Prędkość maksymalną odmian D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD ograniczono do 230 km/h. Ich przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 8,2 s, 7,2 s, 6,8 s i 5,9 s. Odmiana hybrydowa T8 twin engine ma przyspieszać do setki w czasie około 5,2 s. Volvo przyłożyło się do tego, aby flagowa limuzyna ważyła jak najmniej. Mimo słusznej długości wynoszącej 496,3 cm auto waży od 1674 kg (odmiana T5) do 1763 kg (D5 AWD).