Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Polityka

25 lipca 2011 r.
16:21
Edytuj ten wpis

Sztaby wyborcze postawią na innowacje i nowe media?

0 0 A A
 (materiały prasowe)
(materiały prasowe)

Kampania wyborcza w amerykańskim stylu czy bezpieczne standardy ubrane w słowa? Niektóre partie już dziś pokazują "pazury", co widać z telewizyjnych spotów i billboardów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Wzorując się na Amerykanach należy pamiętać, że o zwycięstwie Baracka Obamy najpewniej zadecydowało wykorzystanie social media oraz oparcie kampanii na narzędziach internetowych. A na co postawią polscy politycy?

Na dwoje babka wróżyła

Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu 2011 r. to jedna z najostrzejszych rywalizacji polskiej sceny politycznej ostatnich lat. Głównym narzędziem są jak zawsze media - przede wszystkim radio i telewizja, często też billboardy. To trend dominujący, choć wcale nie zgodny z nowym duchem czasu.

– Kampanie polityczne... Wyborcy wstrzymywali oddech, czym nas teraz zaskoczą partie polityczne. I? Nie stało się na razie nic niespodziewanego, widzimy te same narzędzia, te same motywy, wielką rywalizację na słowa. Czy w dobie tak silnego rozwoju internetu, social media, nie warto pójść troszkę dalej? - zastanawia się Sylwia Schneider, dyrektor ds. komunikacji REDlink. Bo w sieci nie ma żadnych ograniczeń – pełen dialog z wyborcami, możliwość szybkiej reakcji, konkursy sms-owe..

Zatem czy warto myśleć o mniej tradycyjnych źródłach dojścia do wyborcy? O tym wiedzą tylko ci, którzy skorzystali i wygrali. W Stanach Zjednoczonych był to Barack Obama, który oparł kampanię o działania realizowane w Internecie. W Polsce próbę podjęto już w 2006 roku, kiedy w kampanii wyborczej jednego z polityków ubiegających się o urząd wykorzystano wiadomości głosowe. Plus za pomysł, minus za realizację - na skutek pomyłki kanonadę spotów telefonicznych odebrało ok. 10 tys. wyborców w samym środku nocy.

- To genialny pomysł, bo warty zapamiętania i powtórzenia innym. Gdyby tylko taki komunikat został odpowiednio zaplanowany w czasie, w pełni spersonalizowany i dedykowany do konkretnej osoby, czy nie dałby poczucia większego szacunku oraz zadbania o wyborcę? – pyta Sylwia Schneider.

Zwrócimy też uwagę, że zgodnie ze stanowiskiem Państwowej Komisji Wyborczej, partie polityczne nie mogą prowadzić tzw. kampanii informacyjnych, jeżeli nie są one wolne od elementów agitacji wyborczej. Może to szansa na zastanowienie się nad bardziej wysublimowanymi i ciekawszymi formami zachęcania do oddawania głosów. Przynajmniej do momentu zarządzenia wyborów.

Nie wszyscy politycy wierzą w marketing sieciowy

Dlaczego? Specjaliści ds. marketingu sieciowego twierdzą, że główny problem tkwi w... głowie! Politycy, jako w głównej mierze starsze pokolenie, nie do końca rozumieją sposoby działania sieci, co gorsza - nawet, gdy deklarują chęć zorganizowania kampanii opartej na narzędziach mobilnych, to i tak podświadomie nie wierzą w jej skuteczność.

Zresztą nie ma się co dziwić, skoro w polskich mediach rzadko mówi się o politycznej kampanii internetowej. Pytanie, dlaczego? Czy polscy politycy boją się nowości? A może z powodzeniem wykorzystują spersonalizowane mailingi, smsy i wiadomości głosowe kierowane na telefony, przypominające o wiecach, programie czy dniu wyborów, tylko niekoniecznie chcą się tym chwalić? Bo po co informować konkurencję o najbardziej skutecznych narzędziach walki wyborczej?

Jak dotrzeć inaczej, skuteczniej??

Specjaliści ds. marketingu sieciowego twierdzą, że to właśnie sms i wiadomość głosowa mają szansę stać się jednymi z najbardziej bezpośrednich form promocji polityka. Narzędzie sms genialnie wykorzystuje jeden z polskich kandydatów, który uruchomił grę internetową polegającą na wysyłaniu smsów - nagrodą będzie możliwość osobistego spotkania z politykiem. Podobną akcję przeprowadził wspomniany wcześniej prezydent USA w 2008 roku.

Jak spekulują eksperci, prawdziwym celem akcji jest pozyskanie nowych kontaktów do wyborców. Zresztą na to wskazuje regulamin: "Uczestnik akcji poprzez wysłanie sms-a z kodem pocztowym zgadza się na umieszczenie jego danych osobowych w bazie danych nazwa partii oraz wyraża zgodę na przekazywanie przez administratora danych osobowych informacji związanych z polityczną i organizacyjną działalnością nazwa partii".

W ten sposób można pozyskać kilkadziesiąt, ba - kilkaset tysięcy nowych kontaktów, a później wykorzystać je do celów polityczno-marketingowych. Pierwszym narzędziem może być wiadomość głosowa - spersonalizowana za pomocą odpowiednich narzędzi, by adresat odnosił wrażenie, że kierowana jest wyłącznie do niego. Przekazy warto formułować na takiej samej zasadzie, jak konstruuje się oferty handlowe - cały wysyłek skupiając na wyborcy, czyli kliencie, a nie produkcie, czyli kandydacie. Należy pamiętać, że wyborca, zanim postawi krzyżyk na karcie wyborczej, zada sobie pytanie: co ja z tego będę miał?

Wiadomości głosowe wysyłane na telefony stacjonarne oraz komórkowe mogą posłużyć jako przypomnienie o zbliżających się wyborach, poinformowanie o spotkaniu wyborczym czy zaproszenie na niedzielę wyborczą. Mogą także hasłowo nawiązywać do najważniejszych punktów programu wyborczego, informować o kolejnych krokach podejmowanych przez kandydata lub planach na najbliższy czas.

- Taką kampanię można przeprowadzić od razu lub zaplanować na konkretny dzień - np. kilka dni przed ciszą wyborczą, zakładając że jest to czas, w którym elektorat najczęściej podejmuje decyzje wyborcze - tłumaczy Sylwia Schneider.

Warto pamiętać, by po odsłuchaniu wiadomości głosowej odbiorca miał możliwość połączenia się z biurem czy sztabem wyborczym na koszt nadawcy. Polityk będzie też wiedział, czy kampania okazała się skuteczna - raport formułowany tuż po wysyłce podaje najważniejsze informacje - m.in. ile osób podniosło słuchawkę i odsłuchało wiadomość w całości lub częściowo, do których kontaktów wiadomość nie dotarła ze względu na zajętą linię lub nieczynny telefon itp.

Kampania wyborcza wykorzystująca wiadomości głosowe i smsowe to pewność dostarczenia przekazu do wytypowanych odbiorców, efektywnie wykorzystany budżet przeznaczony na kampanię (koszt wysyłki jednej wiadomości jest po wielokroć niższy niż wydruk ulotki czy plakatu), a także wyłączność na tego typu działanie w danym okręgu wyborczym. Zatem czy będzie to komunikacja na miarę naszych czasów czy możliwości? Czas pokaże, a Polak oceni.

Pozostałe informacje

W ten weekend zadzieją się prawdziwe cuda
Magazyn

W ten weekend zadzieją się prawdziwe cuda

Zbliża się finał 24. edycji akcji Szlachetna Paczka, czyli Weekend Cudów. Wolontariusze ruszą z darami do potrzebujących rodzin.

Julia Szeremeta wróciła na ring w wielkim stylu podczas gali Suzuki Boxing Night
ZDJĘCIA
galeria

Julia Szeremeta wróciła na ring w wielkim stylu podczas gali Suzuki Boxing Night

W lubelskiej hali MOSiR im. Zdzisława Niedzieli odbyła się gala Suzuki Boxing Night 32. W walce wieczoru Julia Szermeta pokonała Lenę Buchner.

MŚ w pływaniu: Kacper Stokowski za podium na 50 m stylem grzbietowym

MŚ w pływaniu: Kacper Stokowski za podium na 50 m stylem grzbietowym

Kacper Stokowski na pewno zaliczy mistrzostwa świata na krótkim basenie do udanych. Do tej pory zawodnik AZS UMCS wywalczył dwa brązowe medale. Jeden w sztafecie 4x100 metrów stylem dowolnym oraz indywidualnie na 100 m stylem grzbietowym. W piątek 25-latek znowu miał okazję wystąpić w finale. Tym razem na 50 m grzbietem. Niestety, musiał się zadowolić piątą lokatą.

Seria zwycięstw trwa. Start Lublin po bardzo dobrej drugiej połowie pokonał Zastal
ZDJĘCIA
galeria

Seria zwycięstw trwa. Start Lublin po bardzo dobrej drugiej połowie pokonał Zastal

Szósta wygrana w tym sezonie, a czwarta z rzędu. Start Lublin w piątkowy wieczór przedłużył dobrą passę podczas spotkania z Zastalem Zielona Góra. Gospodarze wygrali 91:82, ale znacznie lepiej spisali się w drugiej połowie. W tym czasie zdobyli 50 punktów, a stracili tylko 32.

Jaka szorowarka do dywanów – co trzeba wiedzieć o szorowarkach?

Jaka szorowarka do dywanów – co trzeba wiedzieć o szorowarkach?

Wybór odpowiedniej szorowarki do dywanów znacząco usprawnia czyszczenie i poprawia efektywność pracy. Warto więc znać różnice między urządzeniami domowymi a profesjonalnymi, by dostosować sprzęt do swoich potrzeb.

Jaki środek przeciw pleśni na ścianie wybrać?

Jaki środek przeciw pleśni na ścianie wybrać?

Jak usunąć pleśń ze ściany? To pytanie zadaje sobie wiele osób, których dotknął problem „niepożądanego gościa” w domu. Pleśń jest zarówno problemem estetycznym, jak i zdrowotnym. Warto wiedzieć, co robić, gdy już pojawi się na naszych ścianach oraz w jaki sposób skutecznie się jej pozbyć. Poznajcie sprawdzony środek na niepożądane plamy!

Koszmarny pożar w Idalinie. Zginął ojciec i trójka dzieci
zdjęcia
galeria
film

Koszmarny pożar w Idalinie. Zginął ojciec i trójka dzieci

W nocy z czwartku na piątek w niewielkiej miejscowości Idalin w gminie Józefów nad Wisłą doszło do tragicznego w skutkach pożaru. Z budynku uratowała się matka i czternastoletni syn. Ojciec rodziny i trójka pozostałych dzieci zginęli na miejscu. Sąsiedzi założyli internetową zbiórkę na nowy dom dla pogorzelców.

Oszust spędzi święta w więzieniu

Sukces puławskich policjantów. Oszust trafił do więzienia

Do tymczasowego aresztu trafił 24-latek podejrzany o szereg oszustw wobec seniorów z całej Polski, w tym z Puław. Został ustalony przez puławskich kryminalnych i zatrzymany we Wrocławiu przez tamtejszych policjantów.

Jedno zdjęcie, trzy słowa - rozpoznasz znanych lubelskich celebrytów?
QUIZ

Jedno zdjęcie, trzy słowa - rozpoznasz znanych lubelskich celebrytów?

Ich nazwiska zna cała Polska, pojawiają się na scenach, boiskach oraz szklanych ekranach. Mało kto wie, że są związani z województwem lubelskim.

Choinka za krew

Choinka za krew

Honorowi dawcy nie będą musieli kupować choinki. W najbliższą środę, leśnicy podarują drzewko każdemu, kto zdecyduje się oddać krew.

Ukradli skarbonkę z napiwkami. Słono za to zapłacą

Ukradli skarbonkę z napiwkami. Słono za to zapłacą

Zamojscy policjanci zatrzymali dwóch złodziei, którzy połasili się na napiwki jednej z restauracji. Grozi im kilka lat więzienia.

Muzyka, wino i śpiew - niedziela na zamku w Janowcu

Muzyka, wino i śpiew - niedziela na zamku w Janowcu

Świąteczne utwory wykonanywane na żywo, stoiska gastronomiczne, kramy z ozdobami, św. Mikołaj, warsztaty plastyczne, animacje z Magicznymi Ogrodami - to wszystko i wiele więcej czeka na wszystkich, którzy w sobotę i niedzielę wybiorą się do zamku w Janowcu.

Jak wyłączyć iPhone’a i go zresetować?

Jak wyłączyć iPhone’a i go zresetować?

Prawdopodobnie większość osób choć raz w życiu musiała zresetować swój telefon. Zazwyczaj użytkownik telefonu jest do tego zmuszony ze względu na to, że urządzenie nie odpowiada i nie można z nim nic zrobić. Smartfon warto jednak zresetować również wtedy, gdy przekazuje się go w użytkowanie innej osobie. Co muszą zrobić posiadacze iPhone’a, by zresetować swoje smartfony?

Nie idzie u siebie, to może pójdzie na wyjeździe? Azoty Puławy zagrają w Lubinie

Nie idzie u siebie, to może pójdzie na wyjeździe? Azoty Puławy zagrają w Lubinie

Trzy porażki z rzędu przed własną publicznością i na razie wystarczy. W niedzielę Azoty Puławy poszukają punktów w Lubinie. Tamtejsze Zagłębie to czwarta drużyna w tabeli Orlen Superligi, tyle że od końca. Spotkanie zaplanowano na godz. 16.

Kinga Linkiewicz idzie jak burza. Podbiła publiczność w Rydze

Kinga Linkiewicz idzie jak burza. Podbiła publiczność w Rydze

Wokalny talent Kingi Linkiewicz przekracza kolejne granice. Tym razem, 23-latka podbiła Rygę. To jej jedenasty międzynarodowy sukces.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium